Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 3321 ggr
[Trulig]
0

Så oerhört Tacksam

Vissa dagar inser jag hur oerhört mycket jag har att vara tacksam över. Som idag. Jag bor i ett demokratiskt land, de allra flesta har mat för dagen och någonstans att bo. Jag kan gå ut i naturen och just idag hade träden tagit på sej sin allra vackraste kostym - rimfrost!

Idag kommer tacksamheten lätt.

De dagar allt känns mörkt och jag inte ser någon väg ut - då kan jag tvinga mej ta fram ett papper och börja skriva ned vad jag är tacksam över. Det blir sida efter sida - då försvinner känslan av hopplöshet.

[Looseit]
0

Det är precis min erfarenhet också! Man får inte glömma att vara tacksam för det man redan har, litet som stort… innan man börjar önska sig iväg…

Tack för dom raderna!

Pagan
0

Underbar läsning. Jo vi har mycket att vara tacksamma för. Lätt att glömma bort - lätt att ta det mesta vi har för givet. Tack för påminnelsenSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Mastre]
0

Trodde aldrig jag skulle säga det här, men idag är jag tacksam för att det finns tandläkare! Har gått med en hemsk tandvärk i två dagar och i går fick jag det fixat. Det är en sådan otrolig lättnad att slippa ha ont.

Och hade det varit som förr i tiden hade man fått sitta hos smeden och bli bearbetad med hovtången… Skrikandes

[Trulig]
0

#3 Skrattande

[Looseit]
0

Visst är det skönt att leva utan smärta! Jag har en fd kollega som led varje dag av sin whiplash-skada och HON lärde mig att vara tacksam för ett smärtfritt liv. Jag brukar börja min morgon med att ligga kvar i sängen några minuter och välkomna dagen, jag tackar för att jag får leva i ett land som Sverige, att mina anhöriga är friska och att jag mår bra och har en frisk kropp utan smärta.

Efter det förblir småproblemen just…. småproblem.

Ha en fin dag!

Thyra4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilken härlig tråd. Jag känner mej mer och mer tacksam för varje år som går. Varje kväll vi sätter oss vid matbordet, så säger vi (min man och jag) till varandra - vad bra vi har det. Jag blev pensionär i december, men med en mycket liten pension - garanti, MEN jag har ett företag och kan ännu tillverka mina alster så länge någon vill köpa dem. Skillnaden är nu att jag gör det helt och hållet när jag själv vill. Visst är det något att vara tacksam för. Jag har två barn, 5 barnbarn och två härliga barnbarnsbarn, som jag älskar och träffar ganska ofta. Jag har inte alltid haft så lätt i livet men därför kan jag uppskatta små enkla saker idag. Hoppas Ni får en skön helg.

[resande71]
0

Jag är så tacksam över att mitt inre lugn består fast det stormar i mitt liv.

Universum bombarderar mig med utmaningar, hinder, bråk, dödsfall och jag känner inget annat än skönt flöde inombords.

Jag flyter MED strömmen. Den formar mig åt alla håll. Jag gråter, sörjer, saknar, känner mig sårad och inklämd i ett hörn och SAMTIDIGT känner jag mig lugn, trygg, stor, älskad, harmonisk och fylld av njutning.

Tack Universum, för kärnan av kärlek, lugn, tillit och trygghet som bor i mitt inre!

Jag har kommit en bra bit på vägen. 
Jag befinner mig i kärnan av mig själv samtidigt som jag betraktar och upplever stormen utanför.

Vilken häftig känsla! Skrattande

[Looseit]
0

Härlig läsning Lena! Den där känslan av inneboende harmoni har jag också inom mig sen några år tillbaka. Jag tror att den finns inom oss alla, det gäller bara att hitta kanalerna dit. Mina kanaler har varit tacksamhet, meditation och att medvetet bryta negativa tankebanor så fort dom dyker upp. En annan viktig sak är att lita på de svar man får från universum (eller intuition om du vill). Tro på din inneboende kraft (universum) och du klarar allt!