Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 2182 ggr
[rore]
3

Konsten att ingenting göra

För visst är det en konst att inte fara ut i reaktioner och projiceringar, som vi möter  här i livet.

Inte helt lätt när "man" kanske inte ens tänkt i dessa banor.

Under vår och sommar så har det varit oerhört påfrestande och jag har gått med armarna i kors på insidan och tjurigt Tackat för de obehagliga situationer  som kommit i min väg.

Mina invändiga reaktioner har varit allt från Kalle anka tokig, till starka känslor av maktlöshet. Så maktlös att jag inte ens orkat agera ut mina gamla mönster.

Har haft en stark känsla av : Det spelar ingen roll!! Ingenting spelar någon roll!

Samtidigt som jag på insidan betraktat min invändiga tjurskalle som Tackat.

Det låter ju fullkomligt galet, men så har det varit och vet ni. När jag låtit saker och ting vara precis så som de varit och även om obehaget har känts ordentligt, så har saker och ting fallit på plats. På riktigt och utan att jag har behövt göra annat än att acceptera verkligheten så som den visats för mig.

Jag har inte gillat det.

Jag har inte känt någon glädje i det som skett.

Men jag känner mig befriad från illusionen att jag måste/borde  - göra /vara ,,, och det är stort!

Det enda jag behöver göra är att ta ansvar för mig själv och tillåta det som Är!

SHIAWASE
0

Åh Rore!!!! Låter som stora, stora kliv mot expansion!!!! Vi är ju fysiska varelser,,,, så vi reagerar ju självklart som fysiska varelser på de händelser som manifesteras framför våra ögon,,,haha, MEN som du säger, när vi låter saker och ting vara som de är, även om det känns obehagligt, så faller allt på plats!!!!

Underbart att känna av expansionen,,,!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
0

- Gör mindre, åstadkom mer! Vet att, hur livet ger support..

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
1

Ja, men visst Shia❤️

retep! Jag har ju varit och nosat på detta så många gånger i mitt sökande. Och känt AHA! I vissa situationer.* Väl utvalda av mig själv.* Men NU så tror jag äntligen att jag fattar helheten. Det gäller ju i allt.

Jag fattar egentligen ingenting av helheten och ändå så känner jag nått stort i detta🤔.

Livet ger support🌈🌊🎈

Tack för att ni finns.🤗

retep
0

…för vari ligger intelligensen, kraften, flödet bakom Lagen och attraktionen, om inte i Källan och i den kreativitet och support livet ger…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
0

åhhhh, den ligger bakom alla föreställningar som vi tror att vi behöver,,,,,,för att inte tappa kontrollen över Livet,,,,,,,,,,,,,,,,,,

När det i själva verket är föreställningen vi bär på Om Livet, som är den som sätter krokben för oss att nå Livets flöde,,,,,,,,,,,,,

Allt finns ju redan där i djupet i oss själva🥳. Vi Är ju Kärlet som bär på Källan

[rore]
0

Åter igen kommer det till mig, detta med livets vägs tecken. Kanske har jag alltid sett dem, men inte förstått.

Förblindad av min egen rädsla för förändring. Det är ju så subtilt, så svår fångat. Helt klart har det haft med min bristande tillit till Livet självt.

I skrivande stund känns det som hjärtat expanderar och kärleken fyller mig. Kärleken till Livet Till allt som Är.

Dessa stunder har varit sällsynta och den känslan har också varit alldeles överväldigande. Den är något jag stängt mig för. För den har varit så intensiv, snudd på outhärdlig.

Idag stannar jag upp och jag tar emot!

Vi bär ALLA på Livets oändliga kärleks källa. Den bor i var och en utav oss.

Det som hindrat dess flöde har varit rädsla. Rädslan som är Kärlekens motsats.

Tecknen på min väg har aldrig upphört att visa sig för mig.

Det är jag som valt att se bort.

För min egen föreställning har velat måla upp Livet i en trygghets ram. Livet har inte haft chansen att måla vägen för mig.

För Livet är så oändligt mycket större än mig.

Tack för att jag får ta emot detta.

SHIAWASE
1

Rore Odh Peter (jag missar alltid stavningen , så jag använder peter)  Sista halvåret, har jag VERKLIGEN varit i göra mindre mode,, MEN åstadkommit mera,,,, på det personliga planet,,, Jag har verkligen tagit steget UT från vad vi "tror" är "bör vara, bör göra" fa cket,,, Det har jag egentligen gjort långt tidigare, men ännu starkare sista halvåret, OCH det har mixats med rädslor och säkerhet,,, MEN nu har jag nog hamnat i SÄKERHETEN och VETSKAPEN!! och det känns såååå skönt!

ALLT är som det ska vara , och ALLT är OK!!! och ALLT är fantastiskt!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
0

Härligt Shia!!

Säkerhet och vetskap,,,, Är sköööönt! * ler stort*

Otroulig
0

#7 jag fattar inte inte riktig..🤪 "ag har verkligen tagit steget UT från vad vi "tror" är "bör vara, bör göra" fa cket,,, D

Kan du förklara känslan lite? Jag blir ju nyfiken 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
0

haha, otroulig, jag vet nog inte riktigt själv,,hehe,, när jag skrev inlägget så var det någon insikt som trillade ner, relaterat till någon konkret händelse tror jag, men jag kommer inte ihåg exakt vad det var, men något om att även fast jag för länge sedan är förankrad i vetskap om allt, både om LoA om livet och mig själv, så är det ju fortfarande vissa bitar som rensas, eller behövs skalas av, och det var nog så att jag kände att ytterligare bitar har skalats av och att jag har nått ännu nämre kärnan, eller mitt JAG,,,, Typ,,,något sådant,,,

Shiawase

Otroulig
1

ok 😉 

Ja det är ju för lustigt att trots att jag VETAT vissa saker så kommer det ändock jaha upplevelser på samma grej. Det är precis som att det måste sjunka in i olika nivåer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus