Kraaaaaam lejonhund! ♥ ♥ ♥
Godkväll!
Jag har haft en härlig helg och varit ute mycket i det fina vår vädret. Min kropp värker lite skönt efter gårdagens trädklättring (dags för äppel träds klippning) Så idag fick träden vila. Jag var ute i flera timmar med hunden och sen passade jag på att dammsuga - när solen lyste in och man kunde se hur dammsugarn slurpade i sig allt damm och allt hundhur. Det blir lite roligare då 😉
Annars känns det väldigt lugnt. Jag bara är och känner mig harmonisk. 🌊
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Hej hej, jag har också haft en superhärlig helg☀️, har också varit ute massor av timmar både igår och idag i våriga naturen - och känner mig också lugn och harmonisk 🌺🙂.
Jag glider vidare på min kreativa bana, har hunnit pyssla en hel del, är helt uppslukad av påsk/vårgrejer😍, precis som i advent, en hel månads förberedelser, I looooove❤️….och jag gjorde 2 loppisfynd igår, en superfin kappa och en färgglad klänning🥳
Tycker om söndagskvällarna, för jag ser alltid fram emot en ny vecka nuförtiden, och det har blivit en positiv spiral🌊, för varje söndag påminns jag om hur långt jag kommit, hur jag verkligen förändrat mitt liv✨ , från att ha haft sån extrem söndagsångest förr om åren🤐 som ju handlade om att jag inte trivdes med jobb, med mig själv, med min omgivning… Nu är ALLT det förbytt! HÄRLIGT OCH UNDERBART!
Hej på er!!! Härligt med vårkänslor```Här börjar det ju också bli varmare,, Slutet på mars betyder skolavslutningar, jobbförflyttningar etc. 1 april, då startar ny termin, både när det gäller skola och jobb…
Körsbärsträden börjar snart blomma också!!!
För mig existerar inte dagarna eller veckorna,, haha,, barnen är ju lediga lördag söndag från skolan, så jag märker ju att det är lördag eller söndag,, men jobb är detsamma,,så jag har inte den där söndagskänslan som man hade som barn, när jag bodde i Sverige ,,,,
Ha en fin måndag alla !!!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Ja nu är det vår!! Eller det syns inte så mycket här än, men det är SOL och det har börjat bli varmare.. snart kan man väl kanske börja rota fram vårjackan.. kanske.
Jag började bjuda in några av er till en grupp på Facebook, men kom på att jag lägger länken här istället så får man gå in om man vill 🤗 för jag tycker inte riktigt om att man kan "lägga till" personer i en grupp, det låter bättre att bjuda in 🤪
https://www.facebook.com/groups/30DaysofDeliberateCreation/
Det handlar om att under 30 dagar fokusera på att bli en mästare i alignment ♥
30 Days of Deliberate Creation. Finns ett dokument med tips och "riktlinjer" som man kan följa, lite struktur för att hjälpa en att fokusera. Och sen kan man naturligtvis använda gruppen för inspiration också!!
Det finns så mycket såna här grupper och jag har gått med i flera, men tycker mest att det känns som en börda att vara aktiv i dessa grupper och att man SKA meditera eller göra det och det varje morgon och kväll 🤮men.. äh.. 30 dagar.. och man får ju anpassa det efter vad som känns bäst för en själv! ❤️
Så… det var allt!
Nu ska jag borsta tänderna och sen försöka klättra ut genom ett litet fönster för att tvätta utsidan av det stora fönstret i vardagsrummet 😃
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Vad duktig du är Missi som får ändan ur o fixar o städar- o putsar fönster!😮
Jag tänker på det såpass många gånger dagligen nu när solen ligger på, att det behövs göras, så jag tänker försöka trolla fram pengar o LEJA nån som kommer hit. Har 16 enorma fönster i detta hus, jag har tänkt att jag ska ta ett fönster om dan, men icke att det blivit av. Småkrångliga att öppna, överdelen som är ett valv går inte att öppna öht, så då får man stå på fönsterbrädan o hänga sig ut o putsa utsidan, livsfarligt då det är högt ner till marken. Eller livsfarligt är det ju inte, jag har alltid mina änglar med mig😊, men jag är allt lite höjdrädd🤐 Nä, det vore skönt att få det gjort på en enda dag o sen var det ur världen🎈! Komsi komsi, fina små fönsterputsarslantar!✨❤️ Fast jag har faktiskt FLERA vänner som erbjudit sig att hjälpa mig att putsa dem, eftersom de fattar vilket enomrt arbete det är, men jag har oerhört svårt för att tacka ja, eftersom jag själv tycker det är så aptrist så tänker jag att då måste de ju få en 5stjärnig restaurangmiddag för besväret. jag VEEET att det inte är så, och att jag ska lära mig ta emot hjälp. Ask, ask, ask sa Doreen för veckans änglakort…..hmmmm….😇
Klotter, klotter! 😃
Jag har sedan någon dag tillbaka känt mig smått deprimerad. Någonting grämer mig och jag kan inte sätta fingret på exakt vad. Skolarbeten är nog en liten del av det men det känns som det är något annat med…….
Hur ska man veta vad man vill om man inte kan ge svar på frågor man ställer sig själv? Jag har ingen aning! Jag vet inte om jag gör rätt det jag gör i livet nu..hur ska jag veta? Jag ställer mig frågor men jag kan inte få något svar känns det som…är jag inte redo för den frågan då just nu?
Du kan säga rätt ut - jag önskar få klarhet i vad jag vill!
Prova 🌈
Kluring om Ryssland
Hej och hå - jobba på!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Ja Målle det kan du göra, fråga rätt ut och släpp det sedan 🎈 Så dyker svaren upp rätt var det är.
TACK för att denna seg-tråk dag är slut och jag har fått komma hem till mitt lilla hem. Det har verkligen varit stopp i allt jag skulle företa mig på jobbet idag. SÅ jag tog det som ett tecken att det bara var en sån dag. Inget att hetsa upp sig över. Vissa dagar är såna har jag märkt, man får inte tag på folk, dataprogrammen går inte att komma in i. Andra system funkar inte. Det finns såna dagar bara. Sen finns det ketchup dagar - när allt löser sig helt plötsligt 👍 I morgon får det bli en sån dag för mig har jag bestämt.
Bra där Missi, tvätta fönster är upplyftande - speciellt när man ser stor skillnad. Jag behöver ju också balansera på fönsterbläcket på mitt stora fönster. Jag får lov att verkligen stå utanför för att komma åt. Men det är bara ett. De andra kan jag halvhänga ut - så det är ok.
Nu ska du se Missi att något klarnar 😉 nåt du ser lite tydligare.
Tack för inbjudan till 30 dagars delibarate creation. Det kändes inte som rätt för mig. Vi får se om jag ångrar mig. Min fas är just nu att släppa alla önskningar tror jag, trött på att tjata 🤐 Gud och universum vet preciiiis vad jag vill ha. Så jag får öva på att tillåta istället. Det är klart - jag kunde ju för skoj skull hitta på nåt nytt… men vet inte vad det skulle va 🤔
God morgon!
Målle,, det är bara att vänta,,, svaret kommer så småningom, tills dess är det bara att vara i nuet, Allt är som det ska vara nämligen!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Shia, miss och otroulig -tack! Det är ju precis så jag behöver göra. Igår eftermiddag satte jag mig med min målarbok och färglade i flera timmar, en och samma motiv. Har inte haft det tålamodet tidigare sedan jag skaffade boken, men jag behövde uppenbarligen vara i nuet ett bra tag och precis det hjälpte boken mig med igår! Foto på motivet finns att se i Bildtråden för den som är intresserad! Puss puss, kram kram!
Åhh, det var Norrsken över vår lilla stad i kväll. Jag har aldrig sett det så över hela himlen förut, svagt svajande, mystiskt förvinnande för att flämta till svagt igen. Magiskt!
Åh vad fint!!! ♥😍
Tog du någon bild?
Längesedan jag såg norrsken nu… oftast har jag sett det uppe i Dalarna, men även uppe i Luleå och i Norrtälje-trakten.
Vet att folk här i Tallinn har sett norrsken ikväll också ♥
Så nu ångrar jag lite att jag inte klev av bussen och chansade!! Men men… får njuta av vetskapen att det är där ute 😉
Åh jag har sett norrsken en gång när jag bodde i studentghetto i Uppsala… och någon hade ett fönster öppet och spelade saxofon så att det ljöd mellan höghusen.. det var också rätt mäktigt.
Kluring om Ryssland
Det var så svagt så det hade nog inte fastnat på film faktiskt. I början trodde jag det var moln slöjor bara. Det var mest svagt ljust, ingen färg.
Hej på er!
Lugnt härinne dessa dagar,,, Här är det varmt och vår och skönt!!
Shiawase
Godmorgon / eftermiddag. Min morgon var lite annorlunda. Hade glömt väckarklockan i hallen så jag försov mig lite. Hade glömt laddaren till telefonen på jobbet. Ingen riktig lunch fixad, men makrill på burk är gott! Käkade frukost i bilen. Riktigt mysigt, med en stor Latte jag plockade upp på vägen. Så jag var på jobbet i normal tid, tom lite tidigare :)
Hur hamnar en väckarklocka i hallen? 🤔
Skönt att sova lite extra kanske 😃
Åh latte!!!! 🤤en riktigt god krämig latte längtar jag efter… hm den vi har i automaten här går visserligen ner men det är inget jag går och längtar efter precis.
Jag vaknade ju av larmet halv sju igen, och återigen inget mail med meditation.. så jag låg kvar till fem i sju… snoozade men somnade nog aldrig riktigt om.. men skönt ändå och ligga och "dvala" lite ♥
Får helt enkelt köra kvällsmeditationer den här vändan.. och då faller ju hela grejen med att bära med sig en meditation och en speciell tanke under dagen.. men men.
Även om jag alltid är så TRÖTT på morgonen så tycker jag det är så skönt och mysigt att vara uppe då.. när det är ljust och fint ☀️och det känns fräscht.
Kluring om Ryssland
Hehe, jag har två väckarklockor. En vid sängen som jag kan snooza och en i hallen som är "nu måste du gå upp och när du ändå är här i hallen så går du direkt till badrummet och in i duschen" :)
Jag är såååå besviken att jag helt missade norrskenet (om jag nu ens hade kunnat se det här hemma..) det är definitivt något jag vill uppleva! Så vackert! Jag ska iaf försöka få en glimt av solförmörkelsen på fredag i stället! Det har jag sett tidigare, det blir så skumt ljus tycker jag :) Haha roligt det där med väckarklockorna :)
MissI! Varför börjar du inte om imorgon och kör första dagen imorgon? Dom finns ju kvar i fem dagar! Jag började idag, passar på att meditera på väg till jobbet.
Haha vad smart du är Thele! 😮😂
Så gör jag nog kanske.. kör dagens meditation imorgon bitti! Hade annars tänkt göra den när jag går och lägger mig strax… men jag tycker dessa är så bra att starta dagen med ♥
Ooh smart att meditera medan man pendlar.
http://www.johannesrousseau.com/
Den här killen tar jättefina bilder.. här har han bl.a. varit uppe i Abisko och fotat norrskenet där 😍
Och Marko skickade några bilder ikväll som hans pappa tagit igår nere i södra Estland där de bor.. på norrskenet där också ♥ fiiiiint.
Jag var ute ikväll, tog bussen och hamnade i en av förorterna, haha… promenerade tillbaka mot strandsidan… det var mörkt och rätt så varmt. Vääääldigt sjtärnklart och fint ✨ Plötsligt befann jag mig på sångarfältet där Sångfestivalen hålls och där jag var i somras ❤️
Det blev känslosamt… massa minnen och känslor bubblade upp. Men det var ändå bra att få komma dit, även om det var mörkt.
Sen tog jag mig vidare ner till strandpromenaden och gick ner på stranden, nära vågorna… såååå fint 😍även om det var kolsvart i vattnet… men man såg några lampor ute i vattnet och såklart staden… åh vad jag älskar havet. Det är nog min favoritplats här än så länge.
Inser nu att jag faktiskt hade M som sällskap när jag var ute, även om det var i textform.. hehe.. men mysig ♥
Och nu är jag såååå trött. Ska bli skönt att sova.
Hmmm undrar om man manifesterar trötthet när man hela tiden tänker att det är så sköööönt att sova?? 😮Eller jag tänker ju inte på det hel tiden, men när jag tänker på att sova.. och på min säng.. 😍
Kluring om Ryssland
Jag förstår inte riktigt hur man kan meditera när man pendlar 🤪 hur kan man koppla bort sig helt från omvärlden i 20 minuter om man sitter på ett tåg? Eller ännu värre en pendel eller tunnelbana 😃. Jag skulle inte kunna det - men det är ju bra att man är olika. Jag måste vara ensam, inte ha några störnings moment för att kunna gå helt upp i meditationen. Annars blir det ju bara att man lyssnar?
Det är många som är trötta nu Missi, du är inte ensam.
Mm men "nu" är inte riktigt korrekt i mitt fall.. "nu" har varit i 15 år ungefär… tänker då främst på att jag aldrig känner mig utvilad när jag vaknar längre, utan alltid bara otroligt trött och sömnig. Så jag vete fasen hur jag ska ändra på det?
Kluring om Ryssland
Men TACK Linn, jadu jag undrar om det där är bekräftelse på att jag faktiskt är på rätt väg. På jobbet är det så mycket som tar emot, så jag skippar det och gör nåt annat istället. Ofta så löser sig problem eller det dyker upp nåt som ändrar förutsättningarna . Samma sak hemma. Jag försöker verkligen gå efter min lust. Fast haha, nu säger lusten att jag ska lägga mig i sängen igen och DET tänker jag inte göra 😃.
Åh jag ska också beställa kort. Ängel kort tror jag. Jag hade gärna klämt på dom först, men tycker ju att det är bökigt att ta mig till ställen som säljer sånt. Så nätet måste ju vara perfekt för mig. Jag måste ju kunna känna in vilka jag vill ha ändå.
Åh kul, varsågod Otroulig ^_^!! 😀😀 ja det måste ju gå att känna in på nätet med.. Och så får du klämma på dem sen :D
Hej hej!
** Energy Pethead
Hej hej 👋
Om någon vill höra hur det kan låta vid havskanten vid Pirita strand här en onsdagkväll kan man titta, eller snarare lyssna på den här videon 😉
Jag gick ju där igår kväll… det var såååååå fint ♥ Det är inte mycket till bildkvalitet här då det ju var helt mörkt, och mobilen plockar upp mer ljud från trafiken en bit bort än från vågorna där jag sitter…. men ni kanske kan föreställa er. Så fint när man bara stannar upp och hör vågorna rulla in.. som andetag.. i en sakta rytm… tycker det är så otroligt rogivande och samtidigt ger det sådan kraft.
Kluring om Ryssland
Hej hej!
** Energy Pethead
Molnigt och regnigt. Ingen solförmörkelse för mig…
Medarbetare på Sydkorea iFokus
Det var lite coolt här för solen lyste genom molnen - så jag såg det. Men sen försvann den helt av alla moln.
Jag har tagit ledigt idag och har avsatt denna dag för att bara vara, meditera. Kanske om jag känner för det ska det rensas och slängas. Det är ju så mycket som händer idag på himlavalvet. Allt tyder på ny start och jag var inne och läste på Mystic mama och följande citat slog an hos mig:
Från Sarah Varcas Astrolog
“The past is gone. Never was this statement more true, for second chances – third and fourth – have all dissolved. Opportunities missed may never return.
“We had our chance and did with it as we saw fit. Now here we stand at the grand closure of a cosmic cycle, reviewing its shape in our lives, invited by the cosmos into deep reflection on how we best move forward from here.
“Let it go: regret or shame, sorrow or sadness for chances now gone. They were not for you or me this time around.
“New ones await us the other side of the darkened Sun. They hold promise of wisdom and hope of freedom from all that held us back before.
Från Kelley Rosano
“Practice the Law of Allowing. That is create the space for others to find their own answers…If you want to help other people, role model a great life. When you do what is right for you, it is right for everyone else. The Law of Attraction is matching your energy, words and behavior.”
“…The Moon enters Aries less than an hour after the eclipse. Thirteen hours later the Sun enters Aries. You have the Spring/Fall Equinox.
“Your mood will shift rapidly…For you will be ready to launch into action. Having both lights (the Sun and the Moon) in Aries…”
“March 20 could be the most intense day this year. The total eclipse followed by the equinox creates a powerful portal. You can access higher dimensions of consciousness….”
“This is an awesome opportunity to merge with your Soul Self. Be who you really are. Be your authentic Self. March 20 is a brilliant day for ritual and prayer.
Jag fick faktiskt också en skymt av solförmörkelsen idag! Trodde det var kört när det var/är alldeles grått på himlen, men den lös igenom så jag kikade lite på den som man egentligen inte ska göra men jag var inomhus med solglasögon på och tror nog molnen skyddade lite också. Det var häftigt! Har sett en solförmörkelse tidigare för några år sedan!
Det är fredag!
** Energy Pethead
Ha en trevlig lördag!!! Sol förmörkelse,,,hmmmm har missat totalt,,
Shiawase
God morgon!
** Energy Pethead
Vill bara slänga in ett filmtips.. eller två egentligen
Om att vara sann mot sig själv och gå sin egen väg ❤️
Kluring om Ryssland
Känns som ett bra filmtips för mig!! Tack MissI!

Tack! Behövde lite tips 💋
Heeeeeeej!
** Energy Pethead
God morgon ! Det är måndag och jag är sjuk igen :/ Hoppas alla haft en trevlig helg!
Midnight in Paris är riktigt mysig! Se den!
Ja mysig var ett bra ord för att beskriva den, sweetgum 😃
Krya på dig! Tänk friska tankar ☀️
Äntligen måndag, som en bekant brukar säga. Han älskar sitt jobb. Själv tycker jag om alla dagar 🤗
Jag skulle vilja be folk om en tjänst, de som vill! Lista vad ni brukar äta under en vecka? Alltså inte 1 kycklingfilé, 67 ärtor och 2 medelstora potatisar till lunch.. utan mer i stora drag? X till frukost eller varierar mellan X och Y… A, B, C, D etc till middag…
Skulle vilja ha exempel och inspiration och helst då från ER som hänger här inne 😎
Vad käkar mina fellow LoA-vänner??
Det känns som att sedan jag flyttade så kan jag nog räkna variationen av mina rätter på ena handens fingrar.
Kluring om Ryssland
Oj Miss en hel vecka, nåja för mig är det ganska lätt eftersom jag haft en period med lite dålig inspiration så jag gör stor kok som håller nästan hela veckan 😃.
Min frukost: grovt bröd med en halv skivad avocado på, fil med honung och musli samt the - heeela veckan fast på helgen blir det lite annat, moahaha, ni skulle sett min frukost macka i söndags. Ruccola, avocado, räkor och hemmagjord majonäs 🤤. Till lunch den här veckan blir det fiskgryta som gjordes i helgen samt en kyckling gryta med grönsaker i kokosmjölk och röd curry. Tar det slut så blir det pasta - antingen med buffelmozzarella, tomater och ruccola, kanske pesto om jag känner för det eller pasta med edamer bönor, ruccola och pesto. Så ungefär ser min vecka ut.
Jag känner mig lite mixad - å ena sidan är jag glad, lycklig och harmonisk, å andra sidan finns det en liten kråka på axeln som tjatar "ska det inte hända nåt, ska det inte hända nåt snart".
Det har varit same same så länge. Bra i och för sig, för allt rullar ju på - allt löser sig för mig, jag lever ett skönt och lugnt liv. Men jag är redo för lite roligt Oiiiiii nu.
Åh jag tycker att det är så tråkigt att hitta på mat! Jag äter nästan alltid a-fil med lite musli och så extra med lite valnötter, kokosflingor och färska hallon till frukost. Är jag på jobbet startar jag dagen när det serveras lunch där. Till middag är det ofta samma - samma tycker jag. Idag blev det hemmagjord pizza med lök, champinjoner och strimlad lövbiff och så lite bea på toppen. Super enkelt gjort på ett bröd jag hittade som ser ut som hönökaka men som inte är söt, och så chilisås och riven ost under allt det gottiga såklart. I går blev det köttbullar och potatismos, i morgon blir det resten av kycklinggrytan med grönsaker och nötter som vi hade i helgen, sedan får vi väl se vad jag känner för.
Jag känner mig också som dig Otroulig - för det mesta nöjd med livet på alla sätt och vis och så rätt vad det är ett ryck av KOM INGEN NU. Jag är så fet-trött på mitt jobb - så där är det absolut dags för något annat nu. Jag välkomnar det med öppna armar!

Missi, jag börjar dagen med varmt vatten med citron o ingefära…jag äter frukost först efter nån timme eller två, jag är sällan hungrig direkt när jag vaknar. Frukost är te med 2 smörgåsar av grovt bröd, olika saker på. ibland bara ost, ibland hemmagjord hummus, ibland avokado med citronpeppar.
Lunch kan vara så olika, är ingen stor lunchätare heller, ibland äter jag bara 2 kokta ägg, ibland kefir med en skivad banan o kanel på, ibland omelett, ibland nudlar med ägg. Ofta värmer jag upp rester till lunch från gårdagens middag.
Middag blir ofta grytor med ris eller bulgur till, imorrn blir det thaigryta med curry o kokosmjölk, annars gratinerad broccoli, blomkål, rödbetor med chevre, sellerigratäng med mögelost, veg moussaka med röda linser o fetaost, annars pasta med olika såser till, torsdagar soppa o pannkakor, jag gör ofta dubbel sats pannkakor och så gör jag champinjoncrepes dagen efter av de som blir över mmm. Grejer som falafel i pitabröd, hemmagjord pizza, nachosgratäng, lasagne, potatisgratäng på helgerna. Till måltiderna finns surkål, pickles, riven kål, rivna morötter eller liknande.
på kvällarna äter vi ofta varma mackor i grilljärn o en stor kanna te.
Oj.. det var en utmaning.. Dels har jag ingen som helst struktur (tror jag..) dels inte så mycket minne nuförtiden 😃
Äter lite vad som bjuds. eller vad jag hittar i skåpen.. M lagar superschysst mat, allt från enkla vita bönor med bacon (hm fast mest till helgfrukost just den) och falukorv till kycklinggrytor och köttgrytor och köttbullar vildsvinsstek med potatisgratäng och SUPERGOD sås, mmm!!! Med lite grönsaker till oftast. Så där blir jag bra närd :) Han kokar oftast ägg till frukost med, och en macka eller gröt eller fil.
Hemma blir det.. hm jag vet inte ens. Till frukost kan det bli ett par mackor med smör och/ eller nån frukt, eller gröt med tinade frysta bär, eller fil med bär och/ellerlinfrön, havregryn, pumpakäror, solroskärnor, kokos.. Och ofta te. Och vatten! Mycket vatten mest hela tiden, Med eller utan citron eller lime i.
Sen brukar jag somna om 😃 haha. Och äter ofta frukost sent (mellan 11 och 13!), så ingen lunch direkt.. Småäter ofta en massa sen mest hela kvällen istället, med te eller ibland kaffe. Innan mycket chips, snacks, bullar, kakor, godis,.. Men det har jag tack o lov vilat upp mig ifrån sista veckan (vad mest för jag var så TRÖTT o vägrade lägga mig o vila :) ) Hm kommer inte ihåg vad jag äter på kvällarna? En del mer riktig mat som hos M ovan, matlådor som jag fått med därifrån 🤗👍, eller lagar nåt själv. andra dagar tallrikar med blandade grönsaker och ostar o nötter o päron eller annat som verkar gott den dan. Eller bara mera mackor med smör 😃 Varit väldigt mycket det plus dillskruvar sista veckan tror jag. 🤐 Fast igår o idag gjorde jag en gammal favvo, bara steka massa grönsaker som röd- eller vitkål, lök, broccoli, vitlök, strimlade morötter med kryddor som chili, ingefära, svartpeppar, soya och smoffa i sig. Ibland med nå kött eller fisk eller veggoalternativ till.
Ibland gör jag nån slags gryta/soppa på samma grönsaker/kryddor med krossade tomater. Gott. Åååh, potatis- och vitkålssoppa! Har jag glömt. Gott ^^ Gillar sånadär färdiga salladsblandningar med med bladspenat o rivna rödbetor och massa gott i, så lätt!
Hade en period över vintern när jag gjorde MASSOR med lätt gräddstuvad grönkål (grönkål från frysdisken), mm, med lite chili o svartpeppar, gott ^^ Eller bara en gryta med kokt brysselkål rakt av en del dagar:D Åh finns så mycket som är gott! Pannkakor på cafét i byn är goda! Med mjölk!
Ädelost är gott med. ✨
Ok hade en massa annat på lager men tappade bort det.. det kanske räcker så 🤗❤️
Jag inser hur lite jag äter! Två gånger om dagen - frukost vid lunch och middag vid fem. Tur jag småäter choklad & nötter där emellan. :)
Oj!!! Ja jag äter ju väldigt lite tror jag,,, Vi (Four Belief) har ju startat "ett mål om dagen" projekt,, inget som vi följer helt men det är ju så att vi behöver ju inte så mycket mat egentligen som vi tror,,, Men jag är ju ingen "följare" av något så känner jag för att äta så gör jag det,,, MEN jag har ju en familj också,, frukost är huller om buller här i familjen,,, inga frukostätare, musli, yogurth, mjök,, eller rester från gårdagen,, minsta tycker mest om ris och Natto (fermanterade sojabönor som man rör ner i riset) Äldsta vill gå ner i vikt, så hon vill bara ha sallad,,haha Mellan vaknar så sent så hon hinner bara slänga i sig något,,,
Till middag blir det Ris och Miso soppa, pickles, och utöver det oftast något wokat, grönsaker, kyckling etc. med varierande smaksättning. Sashimi(rå fisk) när jag inte hinner, Currygryta , grädde , ost används nästan aldrig,,, Pasta äter vi ju också,,,,
PÅ sista tiden är jag ju aldrig hemma tycker jag,, äter mycket ute, men då blir det inte Middag utan här är det ju Izakaya som är mat och dryckställen, men man beställer massor av olika rätter, och plockar som man vill från dem (alltså inte en tallrik per person middag)
Jag orkar inte en tallrik heller nu förtiden, var ju ut med en vän i förrgår, och då för ovanlighetens skulle var det en "vanlig" middag och jag blev huuur mätt som helst, och insåg att jag behöver så mycket mindre mängd nuförtiden,,,
Shiawase

allt ser så GOTT ut på japanska restauranger🤤! Rent liksom. Ingen grädde som du säger…det är nog skillnaden, som gör att det känns så "fräscht"
De har olja istället 😂
Jag tar tacksamt emot all inspiration! Tack så jättemycket 🤗
Har verkligen tröttnat på pasta med mozzarella, körsbärstomat och pesto… rostade mackor, och klimp.. haha det är i princip det jag levt på. Med liiiite variation. Kyckling har jag gjort en del, färsk kyckling kostar inte mycket här 😮
Däremot är lax något jag gärna har fryst och det är så svårt att hitta här.. enpack liksom..
Saknar bra ugnsformar också! Och teflongrytor! Jisses alltså vad man kan bli bekväm…
Jag vet inte, känner att det går extremt mycket upp och ner nu, särskilt senaste månden drygt. Igår kväll grät jag mig till sömns igen. Tänkte en jätteneggo tanke om M och så spann det på och jag "antog" en massa saker och blev bara jättedeppig och fick ångest. Det känns ärligt talat som att min dödsorsak kommer bli självmord. En dag kommer jag inte orka med dessa känslostormar. Jag önskar jag kunde trycka på delete och ta bort ALLT som påminner om M (och den tanken gör mig lika ledsen), och att jag slutade känna något alls.
Känner mig så himla sårad och sviken 😢
Imorse på vägen till jobbet tänkte jag till och med.. vad gör jag här? Kanske lika bra att flytta tillbaka till Sverige? Vad finns det här för mig? Då inom loppet av en minut mötte jag två människor som jag känner igen från jobbet. Ena är pojkvän till en på HR-avdelningen och brukar luncha här ibland, den andra är en tjej som städar här på kvällen. Så jag vet inte om jag ska tolka detta som ett tecken på att det finns saker här värt att upptäcka? Även om dessa två inte är mina bekanta, så kan det komma nya? Jag misstänker att jag griper efter halmstrån här… i desperation, typ.
Åh vad ska jag göra? 😭
Sitter på jobb och börjar grpta nu… inte bra.
Dags att gå ut.
Kluring om Ryssland
Andas Missi! ♥ Bara acceptera allt, kämpa inte för eller emot nåt :* :* 😘 😘
Du ska tillåta dig att växa MissI! Just nu låter det som att krampaktigt försöker hålla dig kvar i gårdagen. Livet går bara framåt, vi kan inte stå stilla. Hitta vad du vill göra och känna i det som du nu inte vill göra och känna. Släpp hur fritt till Universum att leverera - bara fokus på hur du vill känna dig när du vaknar och hur du vill känna dig när du går till sängs. Vad du vill uppleva och vad du vill känna inför dig själv. Men släpp hur fritt. ❤️
Hej! Jag har de senaste två nätterna drömt riktigt konstiga och lite obehagliga drömmar. Verkligen overkliga, konstiga och många utan sammanhang. Jag har även fler drömmar än jag brukar uppleva det som och de är liksom mer tydliga, jag minns de bättre (brukar sällan minnas någon dröm alls..)
Inatt drömde jag en riktigt fruktansvärd dröm om min lillasyster, jag vaknade ur den av någon anledning, förmodligen för att jag verkligen inte ville drömma den mer! Usch!
En annan dröm handlade om att jag kände som ett hårstrå som satt fast mellan mina framtänder i underkäken. Jag började dra och ett långt hårstråliknande stå drogs och drogs och drogs, Det kändes mellan tänderna när jag drog och på vissa ställen hade strået typ klumpar på så det blev svårare att dra…!! Vad är detta för sjuk dröm? Jag mår nästan lite illa av denna hårstrådröm!
Jag har börjat med en del små "reningsprocesser" av mig själv, dricker detoxvatten, pressar frukt- och grönsaksjuicer och har fastedagar så jag kanske rensar mer än jag tror 😃 Upplever nästan att sömnen är lite annorlunda också, sover djupt och mycket och somnar om snabbt och lätt om jag vaknar på morgonen, det känns som jag är i en mer djupare dvala typ..
Nåväl, nu har sotarna precis lämnat så nu ska jag packa ihop och åka och handla! Sedan blir det en go-brunch och en dusch! Städningen får vänta ytterligare en dag, jag är ju hemma hela veckan så nog ska jag få tid att städa! 😃
Ha en underbar dag, alla! Kramis 😍
MissI jag tror att dagens mejl från Neal var till dig… On this day of your life, I believe God wants you to know that there is only one way to go, and that's up. I know that it is possible for life to look, sometimes, as if it's going downhill, as if everything is falling apart. But consider this: When life is 'falling apart' things could actually be falling together…maybe for the first time.
MissI,, andas, släpp,,, och försök att bara vara tills denna storm tynar bort!!!! kram!
Apropå mat, så äter inte Japaner inte mycket olja,,,,hmmmm , friterat ja,, men inte så vanligt,, alltså inte till vardagen,,,,tror att fett, grädde, ost, äts väldigt lite här jämfört med andra länder,,fast kosten ändras ju här också!!! Mc Donalds finns ju här också,,hehe,,
Jag gjorde i alla fall en god pasta ikväll,, med MASSOR av grönsaker och kyckling och sojabaserad sås,,,,,,,gott!!! Så nu har jag ju ätit för mycket typ,,,,,
Ha en bra dag alla!
Shiawase
MissInAction - egentligen spelar det ingen roll vart i världen du befinner dig, för de flesta personer som betyder något för en finns alltid där man precis behöver ha dem😍🤗
Tack Missi! 🤗 skickar kram! Lyssna på lite peppmusik! Jag har också en tendens att hamna i sådana tankar och då hjälper musik för mig (ibland klär jag även upp mig, dålig dag=se ut som du har en bra dag :P). Ring en vän. Se en go film. Laga dig själv en god middag. Lukta på blommorna som Ferdinand. Duscha bort det negativa. Om du har ångest medicin så ta dem.
Hoppas du mår bättre snart! 🤗🌺
Tack så mycket för era kramar och era ord som värmer ❤️
Jaa Kathja! Jag tyckte om den också…. särskilt sista delen kändes träffande 😞
Try to not see things that are not there -- and do not fail to see things that are…
Det tar liksom stopp även när jag tänker på självmord. Jag använder föräldrarna som den yttersta orsaken till att jag inte kan.. det skulle krossa dem, tror jag.
Så, istället går tankarna såhär.. att OM mamma inte klarar sig och blir frisk från cancern.. och det är ju ofta som partners "följs åt" när den ena går bort.. så tänk om båda mina föräldrar försvinner. DÅ kan jag också ta steget..
Suck. Inte direkt upplyftande tankegångar men det är så de ser ut i mina mõrka stunder. Jag känner mig så himla ostabil.. hög på livet och sedan fritt fall ner i avgrunden. Vet inte alls hur jag ska orka med detta. Senaste året har ju dessa "episoder" kommit mer eller mindre regelbundet.
🤮
Film är bra, det har jag kollat lite mer igen på sistone! Finns ju så mycket på Netflix ♥ Jag blir bara lite rastlös, men det är bra träning och bra "stimulans".
Tack för påminnelsen om ångestdämpande. Det har jag ju faktiskt från ett år tillbaka! Hade glömt… har sparat dem "ifall att". Hm. Man blir så jäkla trött av dem bara.. med hangover-effekt dagen efter. Kanske tar allihop istället 🤐
ÅH… fan.. jag borde spärras in eller nåt. Är inte stabil någonstans.
Nu ska jag inte uppehålla er längre!!
TACK för att ni finns! Tittar in senare.. 🤗
Kluring om Ryssland
En tanke slog mig MissI - har du inte varit låg såhär års innan? Eller snurrar jag till det nu? 🤔 Inte för att ens deppiga stunder blir mindre deppiga för att man kan se att de hänger ihop med hösten-vintern-våren-sommaren-mensen men för att man i det kanske kan se att det är kemiskt och kommer att gå över. En tanke bara.
Våren är den tid som jag "statistiskt sett" har mått allra bäst, så även sommaren ♥
Men som sagt, dessa perioder har ju pågått i ett år nu. Vet inte om det "började" med depressionen efter Mohammed? Eller hänger ihop på något sätt.. eller möjligtvis med p-pillren som jag testide.. det känns som att de förändrade mig.
Annars kan jag tänka mig att det hänger ihop med hormoner/mens, ja 😐och jag tror inte jag gör det lättare för mig genoom att tänka på det!
Visst vet jag, just nu, att det går över. OCH också att det kommer tillbaka.. och tillbaka.. och varje gång det händer så vill jag bara DÖ. Började förra våren också att känna detta trots att jag var så bubblig och pirrig och kär.. sen kom depptankar och tvivel och tankar av ovärdighet och osäkerhet (allt kopplat till Marko, ska tilläggas).
Jisses.. vilka probleem jag har. Lyckas i korta perioder att foka på MIG och MITT och "strunta" i M… men sen är han tillbaka.. hela staden påminner mig ju om honom också. Främst att jag kan inte släppa att han liksom går från varm till kall till varm.. jag vet aldrig var jag har honom… och jag har den gnagande känslan att han inte var ärlig i somras och att han är för feg för att säga som det är. MES! 😡Haha.. fan.. estniska ordet för man (alltså male) är ju mees.. 😂
Nu ska jag snart gå hem iaf. Sen om 1.5 timme tänkte jag nog för första gången våga mig iväg på språkcafé på ett ställe där jag aldrig varit! Men de träffas varje vecka för att konversera och lära sig estniska 😍De ses på fredagmorgnar (då kan jag ju inte naturligtvis) och tisdagkvällar 19-21. Nervöst, men jag vill verkligen och har velat komma iväg hela vintern. Jisses.. hela vintern…. så länge har jag bott här 😮
Kluring om Ryssland
Började det inte innan, när du inte hängde här ett tag? Men oavsett vilket så går det över om du vill att det ska gå över, Jag säger det igen - bjud ut honom så vet du. Sedan kan du släppa eller leva lycklig i alla dina dagar vännen.
Missi, fina vännen. Jag var helt slut när jag kom hem och var tvungen att vila lite - men funderade på vad jag kunde säga till dig och en av grejerna var just att du skulle fokusera på Dig och göra det som du tycker är kul och bl.a så tänkte jag på det med språket så det var ju passande.
Jag tänkte också på kopplingen med Mo och nu med M. Du flyger högt högt i de romantiska kärlekskänslorna och sen när du rasar så rasar du så himla långt ned. Lite som jag tänkte där när du gick till cafet - du söker ju upp den här kopplingen. När du istället kan övertala dig själv att göra helt andra saker och fokusera på annat. Jag får för mig att du skulle må bättre av att foka bort överhuvudtaget på män ett tag och bara tänka på dig.
hrmm nu kanske inte jag är rätt kvinna att ge såna råd - då jag inte vet om jag springer och gömmer mig istället - men likväl, jag mår i alla fall bra.
Du vet ju att det går över, så försök att tänka en natt sömn ändrar allt. End ag i taget och rätt som det är ser hela världen annorlunda ut. För du vet ju hur du ska göra, egentligen. Kram på dig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Wow! Snacka om high flying ^_^ 😃🤗
MissI - min nya samtalsterapeut gav mig bra tips sist.. när de tankarna kommer upp, bara låt dem flyta förbi, vara där liksom, men gå inte in i dom. Försök inte fixa dem eller mota bort dem eller göra nåt åt saken. Bara säg, "jaså, hej, där är du igen". Och vila i att bara vara (eller göra vad du än råkar pyssla med) tills de flyter förbi. Har funkat ganska bra för mig när jag kommer ihåg det 🤗❤️
"64 Åh vilken härlig kärleksförklaring ❤️
Kathja jag tror att du tänker på Mo 🙂under perioden som jag inte hängde här så kastade jag ju ut exet A, mådde BRA och fokade på mig.. hittade Mo, allt var underbart och så kraschade det.. så den depressionen var akut och direkt relaterad till det som hände.
Anledningen till att jag gick till McDonald's var att jag ville käka där, helt enkelt. Och jag bor i en stad, i ett land, som bara det påminner om M, och jag tänker inte leva här och undvika platser och saker av rädsla för hur det ska kännas. När det är som värst har det ju en funktion att göra annat istället. Men jag vill som sagt skapa nya associationer och nya minnen. Vara fri att gå dit jag vill och göra det jag vill 🙂
Ja Linn, det är ett bra tips. Lite som det jag tagit till mig från boken Drunkna inte i dina känslor. Se mig själv från ett yttre perspektiv, t.ex. uppifrån.. och erkänna känslan och hur det känns… sen brukar den avta då den inte "har behov" av att pocka på min uppmärksamhet längre. Väldigt bra teknik, en livräddare!
Igår såg jag en stor fet råtta som gick omkring i ett buskage intill busshållplatsen inne i stan.. det var nog ingen annan som såg.. jag blev lite paff när jag såg hur stor den var, tänkte att den måste vara muterad 😮tänk hare… så stor ungefär. Haha… men så tänkte jag på tecknade råttor i filmer och det kändes som att jag kommunicerade med den.
Jag upptäckte ju en tredje våning i ett köpcentrum inne i stan igår.. där jag går ofta!! Det är bara 10-15 min promenad härifrån, och det är där inne M också jobbar förresten… vilket kanske förklarar att jag inte "vågat" utforska det för mycket, av rädsla att springa in i honom. Men ååhh vilken underbar våning.. väggar och tak i mörkt trä, och mysigt belyst… massa böcker i olika genrer, och saker.. roliga, söta, praktiska, smarta.. så mycket fiiiit!! ♥ Och så hade de änglakort och liknande 😍på estniska såklart. Så ska titta lite mer där och köpa något snart 🤗
Sen finns det ytterligare våning på det stället också, med gym… samt att de på sommaren där har rooftop cinema där de visar gamla klassiker, nya filmer etc… en ny film varje kväll 👍
Jag gillade videon! Känner så väl igen den känslan ♥ det är precis där jag är när jag inte dippar.. haha. Men åh vad jag hakade upp mig på hennes silikonläppar 🤐
Hepp. Nu börjar det bli sent och jag ska borsta tänderna och knalla iväg till jobb. DE snöar ute 😂liksom yr lite… förhoppningsvis inget som lägger sig men vem vet.
Jag skippade språkcafé igår.. läste på FB-gruppen en tråd där de säger att de har en native speaker med sig på fredagarna och då kan jag ju aldrig gå. Så är rädd att jag inte ska kunna delta så mycket.. men jag ska testa en annan gång, när jag har mer tid.. blev stressigt igår så jag åkte bara in till stan. Och det var ju mysigt, det med.
Kluring om Ryssland
" Men jag vill som sagt skapa nya associationer och nya minnen. Vara fri att gå dit jag vill och göra det jag vill" - vännen du ÄR fri! 😉
Haha, jag med Missi.. Men hon är ju Hollywood stjärna.. Oj och 53 år gammal! Hm googlade lite.. Har för mig jag sett henne i nyare filmer men inget särskilt nytt på Imdb.. Bara diverse tv.. Ååååh jag blandade ihop hemma med en annan filmstjärna som jag sett i hot seat på Abraham-Hicks live workshops. Aha. Jaja. Kanske inte så lätt att leva det livet utan att dras med lite grann i alla fall ^^

Underbaaar kärlekförklaring ❤️
Jaa, det där med skönhetsoperationer….Louise L Hay är ju oxå opererad, har haft så svårt att få ihop det där🤪…hon säger " do what makes you happy" o tja, visst kan man operera sig o känna sig glad över det, men jag känner att do what makes you happy happy är djupare i att acceptera o älska sig så som man ÄR. Men jag kanske bara inte har fattat, jag kanske dömer där lite 😛Är hon happy med sina silikonläppar så fine liksom - fast JAG vill inte ha några🥳
Mycket nytt som hänt.
Börjat på jobbet, utbildning än så länge (Mc Donald's). Går väl okej. Hatar bara att känna mig klumpig och ny. Har ju inga rutiner och jag vill helst sätta mig och gråta när jag blandar ihop beställningar eller glömmer ropa in saker till köket. Det är väl egentligen ganska okej när man har typ 5 arbetstimmars erfarenhet hittills, men frustrerande. Jag är smart och kan lära mig snabbt. Jag vet det. Det bara känns inte så nu.
Men i det stora en bra känsla med jobb. Vet att jag får inkomst som inte hänger på om jag klarar tentor och uppsatser. Bara lurar mig själv mellan arbetspassen att det är något svårt och läskigt med jobb, när jag är där är det trevligt.
Har dock en period av att vakna väldigt tidigt på morgonen och med stark ångestkänsla i hela kroppen. Sådär förlamande. Väldigt irriterande. Dagtid är jag bra på att utmana ångesten och lura bort den den alt. acceptera och ta mig igenom den. Men det är så orättvist när den finns i kroppen direkt när jag öppnar ögonen, innan hjärnan är vaken. Som tur är inget inbokat tidiga mornar närmsta veckan. Så kan låta bli att gå upp, utan ligger kvar i sängen tills jag sorterat rätt på hjärnan. Skönare än att behöva ta tag i dagen direkt och samtidigt brottas med den skiten.
Men känner mig trots det att över lag är det mer upp än ner. Nu gäller bara att hålla det på en lagom nivå. Har så så lätt att dra på järnet så fort jag känner att en sådan period är på G. Glömmer att stanna upp och tänka. Så över en natt tar det oftast slut, och det blir ett jäkla långt fall ner då, när man varit så högt upp på toppen. Nästa utmaning blir att det bara ska kunna bli lite snubbel när energin sviktar lite. Inte tusen projekt. Tänka att njuta av det enkla och avskalade. Svårt för mig som sådana perioder tycker att allt är sååå roligt och inte vill missa nån endaste aktivitet jag kan klämma in i schemat.
Med exet går det väl bra. Vi springer ju på varandra lite då och då. Jag försöker lära mig av med att analysera all interaktion. Han uppför sig konstigt. Men sparkar på mig själv för att låta bli att tänka på det. Istället tänka att har han problem med något får han ta initiativ och prata om det. Jag har sagt klart och tydligt att eftersom vi möts i många sociala sammanhang så vill jag att vi har en väldigt rak kommunikation, för det tar tid att hitta gränser liksom. Känner hur det drar i mig att direkt plocka upp och fråga om jag sagt något dumt eller gjort något fel (varför nu allt skulle vara mitt fel hela tiden. Eller ens vara "fel" för den delen). Men det förtjänar han faktiskt inte egentligen. All den tiden som går åt till att fundera på om jag sa något dumt eller var på något speciellt sätt som gjorde umgänget "obekvämt" för honom. Det var han som lämnade mig för att han ville satsa på sig själv och inte behöva tänka på någon annan alls.
Åh Lejonhuvud, vet du - man kan känna sig lika korkad och hjälplös när man är 50 på ett nytt jobb. Då gäller det att var snäll mot sig själv och faktiskt inse att det är nytt, att jag är nybörjare på det här. Det är OK.
Super bra där att sluta analysera, att vara i dig. Att ha en rak kommunikation 🥳 på dig. Åh jag känner så igen mig i det där - han sa så och såg ut så - han verkade sur, är det mitt fel, har han missförstått nåt. Åhh vad många timmar jag har tolkat, waste of f..ing time.
Tycker man att någon beter sig underligt har man två val. Antingen så frågar man och tar upp det eller så gör man det inte och iom det så släpper man det. Så försöker jag agera nu.
Åh ja vad skönt det vore att bara sluta tänka att det är mitt fel, när jag reflekterar över något!
Sunda tankar, tycker jag, Lejonhund! ☀️
Åh jag tittade nyss på den här videon. Och den var liksom hypnotiserande. Och djup. Och underlig. Till minne av de tusentals ester som deporterades till Sibirien under 1940-talet.
Idag har det ju varit sorgedag här, och även 14 juni är en sorgedag av samma anledning. Man har tänt tusentals ljus runt om i landet, här har man gjort det på Frihetstorget… Flaggor på halv stång, blomsterkransar, tusentals ljus… hälsningar från olika ambassader här. När jag stod och tittade just på blommorna och läste hälsningen från Turkiets ambassad i Estland så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Kände den välbekanta klumpen i halsen… känslor bara vällde upp. Dels att människor kan göra såna grymma saker mot varandra. Det är för mig helt ofattbart. Och det gör mig så ont att det händer, varje dag. Och nu i det här fallet gör det så ont att detta har hänt just här. Det känns ungefär som att någon har gjort min älskade illa.. jag blir ledsen på samma sätt. OCH samtidigt oerhört rörd över manifestationer och vackra hågkomst av dessa människor och anhöriga.
Det blev bara väldigt känslosamt 😢❤️ Det var fint.
Hm nu är jag trött.
Kom på mig själv när jag var ute och gick nyss att jag längtade till jobbet 😂jisses… då har det väl gått lite långt!
Fast just nu längtar jag mest till den varma sängen 🤗
Mamma är inte hemma än.. hon (och pappa) har varit i Uppsala idag på PET-undersökning. Tänkte bara stämma av med henne innan jag lägger mig.
Kluring om Ryssland
Lejonhuvudet,
Ny på ett jobb!!!! Självklart att man inte kan något från början!! så som Otroulig säger, var snäll mot dig själv!! Du kommer att lära dig, det blir bättre och bättre för varje dag!
När det gäller ditt ex. DU har inte gjort något fel. Du är ansvarig för dina känslor och han för sina. Om han reagerar på något du har sagt eller inte sagt så är det hans "problem" . Sedan kan man ju själv fundera på om det man Sa eller inte sa, eller gjorde eller inte gjorde , KÄNDES bra för en själv,,, Men som sagt vi är alla ansvariga för våra känslor, var snäll mot dig själv när det gäller den biten också!!
Shiawase
God morgon!
** Energy Pethead
Haha! Ååh så rolig! Skön kille i hot seat. Och så bra svar med. Guld! ^_^ :D
Hej kära vänner! Jag blev så löjligt ivrig över min nyss intagna måltid att jag bara måste dela med mig! Och som lite tips till MissInAction om vad man kan äta :) Absolut inget märkvärdigt eller extravagant men oj så gott! Vad jag åt? Haha, havregrynsgröt med banan, kanel, gojibär och tranbär, hembakat fröknäcke smaksatt med rosmarin och havssalt med bregott och port salut- ost och till detta en kopp kaffe! Allt detta har jag självklart ätit förr men det som gjorde hela grejen idag var att jag kokte gröten på spis och inte i micro! Halleluja, vilken skillnad! Blir aldrig mer microgröt här inte! Känns härligt att äta nyttiga fröer, fetter, proteiner och kolhydrater! Jag har testat LCHF under drygt ett halvår för några år sedan, mådde kanonbra på det men jag är den typ av människa som VILL äta bröd ibland :) sen när jag träffade min sambo blev det GI sen föll vi båda tillbaka i det "vanliga" ätandet och sedan körde jag någon typ av "LCHF-light" för att sedan glida tillbax till mer GI. Jag har kört 16:8 fasta lite halvt omedvetet i flera år då jag sällan äter frukost på morgonen (helgfrukost exkluderad) och i höstas provade jag 5:2 med gott resultat och nu kör jag en variation med 5:2 och 16:8. Att jag fastar har inte i första hand med att jag behöver gå ner i vikt, jag är gott och väl normalviktig men min mage har varit lite ledsen i många många år pga överätande (jag är mer eller mindre självdiagnosticerad med IBS) så nu när jag inte äter mitt första mål mat förrän runt 11.30-12.00 äter jag ett rätt stort mål med så nyttiga ingredienser som möjligt! Och denna måltiden lär det bli fler av! Detta gör att jag inte behöver äta förrän till middag och äter då tillsammans med familjen det som tillagas. På så sätt mår både magen och jag bra! :) Kram på er goingar!

åh gud så många siffror o kombinationer, jag blir alldeles trött av att läsa🤪😃, huvudsaken är ju att man hittat sitt egna sätt att äta så att man mår BRA.
Tror att många överäter…det har vi skrivit om tidigare i olika trådar, att vi har inprogrammerat i oss att vi "behöver mata på mer näring hela tiden" och så fort vi känner oss trötta tror vi att vi ska fylla på med energi i form av mat…men energi får vi från universum också…om vi bara öppnar upp….inspiration och passion ger oss energi…..vi klarar oss ypperligt på mkt mindre mat…vi dör inte av att bara dricka vätska en hel dag då och då, tom känns det som att tarmarna blir glada av att "få vila" en dag ibland. Det gäller ju att känna efter bara! Vi har alla lite olika system beroende på massa olika anledningar.
Jag tycker också om havregrynsgröt, med kanel mmm, kokar alltid på spisen. På vintern kan man göra en vattnig variant man kan dricka, havregrynsvälling helt enkelt, supergott, mättande, värmande en kall dag och snällt för magen.
Åh frötäcke var det länge sen jag bakade! Tack för tips..en sån plåt går åt i ett nafs här hemma….
Åh jag vill bara åka hem, jag går in och tankar lite hos er. Idag var inspirationen svår att hitta igen. Ska i alla fall åka hem rätt tidigt för det är sök träning ikväll, tjoho! Och en ny manlig kursdeltagare wow ! Det brukar ju bara vara kvinnor.
Haha, Szirius,, tänkte samma!!! Jättebra MÅlle att du har hittat ditt!
MEN, tänker jag ,, vore det inte bättre om vi följer kroppen naturligt, jag kan inte TÄNKA migatt vi behöver alla dessa dieter,,, VARFÖR??
Jag är inte hypersmal,, och inter hyperfit,, men jag lyssnar till kroppen, och nu förtiden behöver jag inte mycket,, så ett mål mat om dagen typ, och dryck resten av dagen,,,, känner jag för mer så äter jag mer,, Vill jag träna så tränar jag, vill jag inte så gör jag det inte,,, sötsaker , kakor, godis, choklade etc äter jag aldrig eftersom jag aldrig blir sugen,,, alkohol dricker jag ju,, särskilt när man bor i ett land där det är vardagskultur,, MEN oavsett,,,, jag blir alldeles snurrig av alla dessa dieter,, följ kroppen,,,,, liksom,, eller?
MEN mår man bra av den diet som man har hittat då är det ju naturligtvis RÄTT!!!!
Känns bara som om många kanske inte mår så bra, men de "tvingar" sig att följa en viss diet,, och då blir nog inte resultatet detman vill ha,,,
Shiawase
Haha, idag ville min kropp ha pizza. Det vill den ha ca två gånger om året. På pizzerian kände dom igen min beställning för det är bara jag som beställer just den varianten - dom sa att de var många år sen. Det är ju inte sant. Men inte är det ofta.
Szirius - haha ja det blev mkt siffror där! Frölnäcke är riktigt mumsigt, hoppas du bakade en plåt nu då ;) Shiawase - jag följer faktiskt ingen diet direkt, det har råkat bli typ GI på grund av att jag äter det som jag tror jag mår bäst av. Samtidigt äter jag vad jag vill när jag vill. Men jag håller med dig, det är mkt nu med alla dieter!
God morgon! Undrar vad det är för pizza Otroulig,, bli nyfiken!
Här är det så varmt och skönt och härligt vårväder,, körsbärsträden börjar snart att blomma!! De blommar ju ut så snabbt, så det gäller att skynda sig ut,,,
Men idag är det en fullbokad dag ,,,,,
Han en skön kväll och natt,,
Shiawase
Suckar lite över att bo i lägenhet.
Vill sätta upp en tavla (hittade en jättefin med färgglada fåglar) men tror inte grannarna blir så glada om jag börjar spika i väggen när klockan nästan är midnatt ;)
Blir perfekt att ha ovanför fotändan på sängen, blir ju det första jag ser när jag vaknar då!
Kunde ju gjort det tidigare under dagen men då var det så mycket annat som krävde mer uppmärksamhet. Blir alltid på "pyssla hemma"-humör när natten kommer.
Får se det som att jag har något att se fram emot i morgon helt enkelt.
Ååååh, jag har bara sovit i flera veckor nu och mött alla demoner som fått mig att inte kunna VILA i alla dessa utbränd-år.. som jag inte riktigt hade fattat, var så VAN liksom.. Tack nya samtalsterapeut!!
Och idag var jag äntligen ganska så utvilad! Såpass att musikinspirationen kom fram igen 😍🎂 Börjat ta ut och spela in en ny cover ikväll, Ingrid Michaelson - The way I am. Sången lider en del av "klockan är efter nio och huset är väldigt lyhört"-syndromet, så vågar inte ta i , särskilt refrängerna blir lite svajjiga.. Och bara provade lite med gitarren det sista innan jag la ner för idag så den är ganska off. Men så kul att spela in massa olika spår o instrument o lägga ihop! Allt blir så mycket mer ihop än var och än för sig på nåt vis, som magi. Superkul!
Här är kvällens projekt om nån vill höra 🙂

Härligt LInn, visst är det kul att vara kreativ? 🥳 vad spelar du in på? Kör du cubase?
Halloj, det är kantareller, banan, jordnötter, färska tomater och bearnaise sås Shia, originalet har oxfilé men det vill jag inte ha på. Här är det uppgiven stämning på jobbet idag. Det känns lite som repris. Hmm. Så jag undrar vad jag ska lära mig? Jag testar med att chilla och flyta med den här gången. Snart får man ju gå hem :)
Halloj, det är kantareller, banan, jordnötter, färska tomater och bearnaise sås Shia, originalet har oxfilé men det vill jag inte ha på. Här är det uppgiven stämning på jobbet idag. Det känns lite som repris. Hmm. Så jag undrar vad jag ska lära mig? Jag testar med att chilla och flyta med den här gången. Snart får man ju gå hem :)
Haha det är mer som inte funkar:D
Det var en udda kombo Otroulig, kanske mest med tanke på kantarellerna. Fredag för er och måndag för mig - dags att börja jobba igen efter två veckor hemma. Åh vad jag trivs med mitt fria hemma liv! Men det är som min man säger bra att ha det där jobbet så länge. 😉
Känner vårpirret, är sugen på nya kläder och det var väldigt länge sedan - så det får det bli vid tillfälle. Lite mer färgglatt tror jag, även om jag numer inte alls är så svart som jag var förr. Jag kan nästan känna ett motstånd till att ta på mig svart, jag som alltid bar det förut. Det är lite roligt hur även det förändras. 😃
Idag vaknade jag i den där härliga känslan av lugn och tillförsikt. Allt är möjligt och allt är precis som det ska vara. Kärlek till livet! Trött som ett as efter helgens jobb, fast det är lugnt så är det nog så att det sliter lite att tillbringa 65 timmar på raken med 12 män med adhd. De har helt klart ett lite annat tempo än mig. Nej jobba sista rycket och sedan hem.
Hej hej!
** Energy Pethead
Halloj, åh det är skönt på eftermiddagen med en extra timme ljus, även om det är regn och grått ute. Jag riktigt känner hur energin kommer tillbaka.
Gillar din sång förresten, Linn! 🤗🎧 du har en behaglig röst!
Och så gillar jag detta som kom idag från Universum 😃
Straight from the fabled Akashic Records, Maria (Shhhhhhh):
Time and Space is where you chase things you pretend you don't have - love, friends, and abundance - while worrying about things you pretend you do have - problems, challenges, and issues. Until one day, you happen to notice the prophetic powers of pretending.
In case that helps any.
Tallyho,
The Universe
Kluring om Ryssland
Idag när jag kom ut från kontoret så kändes allt så nytt, så lätt och så fräscht. En härlig känsla!
Som att det ligger nåt nytt och spännande i luften. Kan det vara vår känslor kanske 🌺☀️🌈
Mm tack MissI! ❤️
Men jag har ju missat Linn!! Åh vad jag gillade #85 - en mysig sång jag skulle vilja ha som godnatt visa 😍 du fick verkligen fram en skön känsla 👍
Oo tack du med Otroulig 🤗. Mm supermysig låt. Här är Ingrid Michelsons original! Skön kontrabas i den :)
Ja Szirius förresten.. har inget riktigt bra program.. Jobbade i Pro Tools när jag bodde med Nicke, men nu har jag inte köpt nåt, är sugen dock. Har laddat ner Audacity så länge, gratis open source, men har massa begränsningar. Går bra att spela in o lägga ihop spår rakt av.. men editera dem, eller jobba med själva ljudet efter.. hm. Nja. Men ok för låtskissar eller bara leka lite
Hej hej!
** Energy Pethead
Jag trodde jag skulle vara supereffektiv idag, dammsuga, påska till det lite. Men jag blev supertrött på vägen hem. Det blev en middags lur och påskhandling - sen tog det stopp. Men så kan det vara, bara att gilla läget. Det blir påsk i alla fall. Kylskåpet fullt av godsaker och fjädrar och blommor att plantera - så det är bara att pynta på när energin återvänder.
Gillar den här idag ❤️ Har så många krångliga ord så jag knappt fattar vad de säger, så det är som att hjärnan kan bara ge upp och vila och meditera till den.. och bara flyga bort.. samtidigt som orden och energin triggar sköna o spännande grejor i mig. Blir lite magisk matrix känsla över det 🤗✨
God morgon!
** Energy Pethead
😂 Linn du är för rolig, om DU tycker det är för många krångliga ord hur ska då JAG tycka. Vi får se om jag kollar den sen.
Åh vilken underbar morgon! Det är SOL, precis som jag beställt. Tagit en morgon promenad och hittat blåsippor, krokus och scilla. Jag har ätit en supernajs frukost och går runt och myser bland mina fina påskblommor. Sen att jag vadar i hundhår - det är en annan sak. Jag ska städa, frågan är bara när just den lusten infinner sig. Nu känns det mer som att äppelträden lockar mig mest.
Ja men det var ju det som var bra, då behöver man inte lyssna och tänka! Haha.. 😃Kunde bara flyta iväg i nån slags meditation till det.. Men samtidigt massor av bra ord och meningar överallt som triggade massa spännande saker.. Haha ok jag kanske är lite konstig 🤗❤️
Mm härlig morgon.
God morgon Skorpion!😍
Linn, Jag har hört att man kan läsa innehållet i en bok bara genom att lägga den på magen och suga in energin - så varför inte - man kanske inte behöver förstå allt. Om allt ändå energi så kanske det går in på nåt vis ändå.

#106 hahaha, vad niiiice, för det gör jag ofta! (Somnar med boken på magen alltså😛)
Åhh tack! Nu kom den - den där ångvälts energin, jag blir som en duracell kanin, jag gör precis vad jag känner för och det ena leder till det andra - allt blir ett flöde - jösses vad jag städat och putsat. I lööööve it! Det kom efter att jag käkat godis. Har det så bra effekt på mig ska jag banne mig äta godis oftare,
#106 Jaa! Det har jag oxå hört.. och det fastnade! Så så gör jag ofta nuförtiden. Böcker i bokaffären som lockar mig.. bara suger in vad som är där i till mig och sen behöver jag inte köpa och läsa. Eller epost med citat från Aaron connection som jag får en hel hög ibland.. Behöver bara skumma rubrikerna och bara suger upp dem.. behöver inte läsa dem heller väldigt ofta. Eller youtubeklipp med Abe, samma där, bara kollar på titeln och får hela "meddelandet" på nåt sätt. Häftigt. Och extremt tidseffektivt 😃👍
Åh godis förresten.. mm det funkar bra ibland.😍😍 Eller kokosbollar, mmm
Glad påsk!
** Energy Pethead
Det samma Skorpion!
Idag vaknade jag strax efter sex, brukar bli så när jag är i en jobbperiod - låg och drog mig en stund till Majken (hunden) tyckte att hon absolut skulle ut och kissa, halv sju. Så går det när man vägrar att gå ut på kvällen för att man ligger bra i soffan. 🐶😴😛
Underbar morgon har vi här iaf, strålande sol och så mycket fågelkvitter så det dånar i skogen.
Apropå godis så läste jag just att sockersug inte är helt ovanligt i dessa tider av transformation. Den högg jag direkt för jag tycker att jag äter mängder för tillfället! 😮
Det låter smidigt det där med att suga i sin kunskap och slippa läsa/lyssna aktivt. Jag har en del böcker som jag känner att jag skulle vilja ta till mig kunskapen i ännu mer, kanske ska bädda ner dem i sägen. 😉
Nej, teet kallnar… Ha det bäst alla fina!!! 😍
I torsdags när jag kom ut hit till sommarstugan hade vi min farbror på besök och han berättade att hans äldsta dotter har fått besök av storken. Lillplutten beräknas komma i juli månad.
** Energy Pethead
Så roligt Skorpion! Bebisar är fantastiska!
Själv vaknade jag vid åtta och såg den blå himlen och var nästan på väg upp - jag skulle bara skriva i min dröm dagbok först, ops, sen somnade jag och sov en sömncykel och vaknade halv elva.
Jag har träningsvärk efter klättrandet i äppelträden igår. Hehe, man använder lite andra muskler när man leker apa. Det är dagens uppgift - att fortsätta med det.
Men hu, vad kallt det var ute. Brrr. Det blev en halvtimme i trädet sen började jag frysa. In i värmen igen.
Var är ni alla människor? Vad gör ni för roligt idag?
Jag har ju varit själv i flera dagar så jag är väl lite sällskaps sjuk antar jag 🙂
Glad påsk till er alla!
Glad påsk! 🌺🌛
Haha hittade ingen bra påsk-smiley.. men det är ju fullmåne idag, så en måne passar ju 😎
Någon som gör något särskilt med tanke på fullmånen? Det är tydligen någon slags eclipse… red moon?
Kluring om Ryssland
Ja det är månförmörkelse ja. Njae, det är ju en perfekt tid för att släppa saker. Jag vet inte riktigt vad jag ska släppa 🤔. Tycker jag har släppt så mycket. Så mycket så nu sitter jag här själv. Men jag har ju valt ensamheten själv, men nu önskar jag att jag bjudit in några jag kunde umgås med.
Jag bad faktiskt änglarna om hjälp att skicka någon trevlig i min väg att umgås med ikväll - men det har inte dykt upp nån hmm. Men det är väl som det ska vara.
Jaja, i morgon har jag sällskap i alla fall. Har bjudit hit en vän.
Man kanske ska köra en liten meditation på att släppa det som nu hindrar mig för att komma vidare.
Hej på er!! Hade en fantastisk lunch idag!!!!! Wow! gooood mat gooooott vin treeevligt sällskap ingen påsk har vi här, men tack vare FB märker man ju att det är påsk:) i vissa delar av världen!!
Shiawase
Min kära vän gör sååå fina filmer och musik. Kollade just på grejor han gjort för ett tag sedan, den här är filmad i Tokyo. Och tänkte att det vore kul att dela den, Shias boning ju!!! 😍 Superfin film och låt ❤️
Hm funkar inte? Vimeo ska ju fungera.. Ok länkar istället https://vimeo.com/65743097
Är det Surfsnubben som gjort detta? Fint!
Mm!
Glad fortsättning!
** Energy Pethead
Pappa hade delat den här sidan på FB så jag skummade igenom. Finns kanske någon som förstår mer än vad jag gör 🙂
Men jag förstår såpass mycket att det kan handla om reflektion kring vad vi gör och vad vi vill, hitta balans i det inre/yttre och se om vi ska fortsätta som hittills eller om vi kan tänka och handla annorlunda?
http://livlustbalans.se/index.php/2015/04/03/fullmane-blodmane/
Kluring om Ryssland
Glad fortsättning
** Energy Pethead
HEJ!! (ja, jag skriker!) 😃
Hur mår ni? Haft en skön påskhelg?
Linnease - vad fint du sjunger!! Klar och mjuk röst! Härligt! Fortsätt så! 😍
Vad ska man äta till middag idag?
Heeeeeeeej målle 👋
Absolut.. haft en lugn och skön påsk och mår sådär laaagom 🙂
Åh mat.. potatisgratäng med kött blev jag sugen på!! Bara för att jag inte varit ens i närheten av att laga sån mat sedan jag flyttade. Har ingen gratängform, hmm…
Jag har precis ätit en yoghurt. .sååååå god… päron och caramel 🤤
Har verkligen vårkänslor, och då känns det så galet att sitta inne på ett kontor hela dagen då det är så underbart väder ute! ♥
Kluring om Ryssland
Ni kan komma hem till mig. Lammstek och potatisgratäng finns kvar från igår. Just nu proppmätt efter att ha käkat med familjen och ungarna har letat ägg.
Jag fick en trevlig överraskning i dag. Jag bad ju om någon att umgås med i förrgår, idag kom en av mina äldsta vänner förbi på ett spontan besök när hon var på tillfälligt besök i stan. Tack för den!
Tack Målle!!
Jag åt lite potatis och kålsoppa från igår.. och så hittade jag en spännande grej i affären igår som jag provade nu, friterad camenbert med medföljande lingonsylt, man värmer på den i ugnen. God!
Lingonsylt? Jag som trodde att det skulle vara hjortron, där ser man. Visst är det nice att bara plocka på sig det man är sugen på när man är och handlar. Att släppa lös mig och Älsklingen i affären nu för tiden brukar innebära både det ena och andra i varuvagnen/korgen när vi är klare. 😎
Mm hjortron låter gott.. Var nån tysk förpackning, lingonsylt kanske är exotiskt där..
Jag har testat dom Linn, fast då har vi friterat dom. Gott, med lingonsylt också!
Härom kvällen agerade jag på en impuls som var väldigt stark men som hade funnits ett tag, nämligen att kontakta en person som sa upp bekantskapen med mig på FB i somras för att han tyckte att han hela tiden var den som tog initiativ till kontakt… och han ville få mig att hålla med om att det vi hade var speciellt och jag var den enda som förstått honom. I somras mådde jag dock som ni vet väldigt dåligt.. så detta vara inte den bästa timingen… hur som helst så sa jag okej, vi behöver inte ha kontakt om du känner så.
Hur som helst så messade jag härom kvällen och frågade hur läget är.. sa att jag flyttat till Estland och undrade om han inte varit här (han har rest mycket, mest till Japan dock).. fick ett kort svar att han mår bra och att jag måste ha blandat ihop honom med någon annan, särskilt med tanke på att vi inte pratat sedan slutet på juli. Såååååå spydigt 😮😂nästan så att jag tappade hakan lite. Fast ändå inte. Han har alltid varit en drama queen. Bara när vi sågs IRL för 7-8 år sen var han totalt annorlunda.. inget drama alls, bara genomsnäll och gullig. Märklig människa.
Fattar inte alls varför jag fick den starka växande impulsen heller och varför jag uppenbarligen var SÅ fel ute 🤔
Kluring om Ryssland
Hallå där!
** Energy Pethead
Missi ibland förstår man inte. Det kanske finns någon dold orsak.
Ja precis.. Behöver inte ha varit fel. Han kanske behövde det av nån anledning. :)
Hehe ja kanske… vem vet, behöver jag tillägga att jag inte har svarat tillbaka… 😛det kändes bara som nej tack!! 🤪
Puh vilken dag! Massor att göra på jobbet och särskilt nu när min svenske kollega är hemma i Sverige på semester. Får se till att ta det lugnt och arbeta smart. Blev ju såklart övertid idag.
Åh jag har fått påskgodis från föräldrarna! 😍en påse Dragéägg!!! Mitt favoritpåskgodis. Det kom fram lite sent, men vad gör det när jag har påskmusten sparad fortfarande 🥳 hihi… så kanske till helgen istället då!
Ska nog titta på något avsnitt av Suits innan jag lägger mig. Riktigt trevlig serie som jag följer på Netflix ♥
Kluring om Ryssland
Vilken ljuvlig kväll det blev här! Var trött som en gnu efter jobbet men kunde inte slumra in - det var väl kanske bra det - ut på promenad och sen någon timme i trädgården. Härligt!
Trivs med att jobba. Även om själva jobbet väl inte är det roligaste. Men gillar att ha ett schema, gillar att jag kan gå dit, göra min grej och sen inte behöva tänka på det alls förrän det är dags att jobba igen. Precis den typ av jobb jag behöver nu. Har inte tid att tänka om och men och varför utan måste hålla fullt fokus på min uppgift under hela arbetspasset. Känner mig glad över att tjäna egna pengar som inte är lånade av CSN.
Jag känner mig nöjd med vad jag klarar av, att jag gör ett bra jobb, lär mig snabbt. Känner att jag börjar ses mer som en i gänget av kollegorna och behandlas mer respektfullt (inte längre som "den dumma nybörjaren").
Känner fortfarande saknad till exet. Försöker komma på om det egentligen är det (relationen) eller om det bara är någon slags känsla av att ha blivit övergiven det grundar sig i.
Har plötsligt tre snubbar som visar "intresse" bara sådär. Som jag inte känner alls mer än att jag känner dem till namn och utseende och vi har gemensamma vänner. Blivit utbjuden på middag av en av dem tillochmed. Bor bara någon kilometer ifrån varandra. Vi pratar via chatt lite då och då så länge. Känner mig väldigt kluven. Men har bestämt att jag ska se till att genomföra den där middagen. Slåss lite mot det obehagliga. Äta ska man ju göra ändå liksom, i sällskap blir det trevligare, och det är ju faktiskt bara jag som ställer krav på mig och är rädd att släppa och gå vidare. Jag vet ju det egentligen. Det är ju faktiskt bara en måltid ihop med en bekant och känns det inget bra behöver man inte ses igen.
God morgon !!!
Oj,, jag har visst inte klottrat mycket på sistone!
LINN!!! Tack för filmen,, fin,, när tog han den? Det är ju precis så det ser ut här nu,, eller förra veckan typ,, nu har körsbärsträden blommat ut snart,,, och nu ser ni ju precis hur jag har det!!
Här är det plötsligt KALLT idag! v ihar haft nära 20 grader och nu är det plötsligt 4,5 grader! dessutom snöade det imorse, eller mer snöblandat regn kanske,,, så det är riktigt ruggigt
Men jag ska bara sitta hemma och jobba vid datorn idag,, så mig gör det inget.
Ha en fin dag alla!
Shiawase
Lejonhund 🤗
Trevligt att höra att det känns bra!! Det sägs vara en värdefull merit också att ha arbetat på dessa snabbmatskedjor, om du någon gång söker dig vidare menar jag 😉
Jag känner ju inte dina kollegor men vågar gissa på att ingen nog sett dig som den dumma nybörjaren… förutom möjligen du. Såååå… det är nog något inom dig som förändras nu 🙂säkert i takt med att du börjar släppa lite oro? Jag förstår absolut dilemmat med CSN!
Och kul med killarna, haha! Bara njut och ha kul, njut av god mat och sällskap och nya miljöer ♥ det är inte som att du ska gifta dig med personen efter middagen. Men som sagt KUL för dig! 🥳
En annan gick och la sig halv tio igår! Skippade Suits… spelade några rundor SongPop i sängen och sen tänkte jag på saker jag var tacksam för.. mitt jobb. Tallinn ❤️och sen på något sätt lyckades jag somna vid 22 trots att jag från grannlägenheten hörde skrik och gråt från ett litet barn som inte ville sova. Skönt att sova! Gick upp en timme tidigare idag, kl 6, eftersom jag ville vara på jobbet tidigare… dels för att få undan arbete innan jag börjar ringa kunder och dels så ska jag gå tidigare. "Healertjejen" kommer hem till mig kl 17. Så… nu är jag mätt av frukosten och ska snart gå. Min handledare lär bli förvånad 😃
Åh trädgård förresten, Otroulig! Lät ju huuuuuur underbart som helst!! Några timmar i trädgården… yes. Hm jag måste hitta en fin trevlig est som kan ge mig en fin trädgård 😃och några hästar med, tack tack! ♥
Kluring om Ryssland
Lejonhund, det låter bra. Fint att du trivs på jobbet, ibland behöver vi lite uppstyrning och scheman och kan vila i rutiner. Jag har också behov av det och mår bra av det. Den här snubben och middagen kan du ju bara ta för vad den är - en trevlig grej, och det verkar du ju göra 😉. Det är bra att göra lite nya saker, utan förutfattade meningar. Hehe det där sista var nog till mig också.
Här var det en underbar vår morgon, sååå vackert ute och det luktar verkligen vår. Jag bad om kraft drömmar i går, där jag kunde känna min Gudinnekraft och YES jag har varit på fest, tokar omkring på en cykel och gjort akrobatiska övningar. Träffat en massa gamla vänner. Skrattat, myst med barn. Käkat våfflor. En härlig natt!
Lejonhund!!
Säg ja till inviter, njut av att träffas, och att vara uppskattad!!!!
sig YES !! till allt som kommer,, så fixar det sig på bästa sätt!!
Shiawase

Det var ett tag sen jag klottrade också! Jag känner att jag är sugen på att ta upp skrivandet igen….ska nog köpa mig ett fint block och få till en morgonrutin att skriva…jag mådde så himla bra när jag gjorde det - det var nog precis för ett år sedan så det är nog en vår-grej för mig🌺! När det är ljust redan tidigt☀️, sätta sig med en kopp o skriva en sida innan dagen börjar, mmmm❤️
Så härligt drömmande Otroulig! Shia, måste varit förra våren han var där tror jag.. Hm eller för två år sen? Har inte riktigt känsla för tid längre :) :) Jo men två borde det varit.
Hej hej!
** Energy Pethead
Hej hej
Det ska tydligen vara en Louise Hay workshop i Espoo i Finland om någon vecka! För den som är intresserad 🙂
https://www.facebook.com/events/458810960935315/
Kluring om Ryssland
God morgon!
Intressant det här med synkronicitet ,,, det går så snabbt vi pratade ju om ätande i någon tråd, att man kan leva på prana, breatherians , så dyker det upp en grupp på FB,,, som jag inte har gått med i dock, för jag är inte intresserad av att leva utan mat,, MEN däremot leva att man bara äter det som man har behov av typ,,, för vi behöver inte så mycket mat som vi tror,, inte om vi tar in ordentligt med energi från universum.
MEN,, nu är det dags att starta dagen!!!
Shiawase
Hej på er!
** Energy Pethead
Åhh vilken härlig energi jag är i ❤️🌊🌈❤️
Jag kände under morgonpromenaden vilken underbar energi jag ÄR, jag känner mig helt oemotståndlig. Om någon annan kunde känna det jag känner så kan de inte annat än att bara älska mig. Jag går helt enkelt runt och är kär i mig själv. Hahaha, eller kär i energin i ALLT som bor i mig.
Nog för att jag känt självkärlek förut - men det här var en ny upplevelse. Ett nytt sätt att tänka och känna. Älskart 😍😃🤗
Nu tätnar spänningen i Let's Dance.
** Energy Pethead
Underbart, Otroulig! 😍🥳 Sån härlig känsla! Jag får också den emellanåt!
Hmm Let's Dance har jag aldrig sett.. eller någon dans här och där, men aldrig följt. Men jag älskar dans och tycker det är kul att se. Hm undrar om de har det programmet i Estland..
Kluring om Ryssland
haha!!! kulll internet är ju som LoA,, Jag har suttit och gjort research jobb om BILAR i några dagar,,, samlat all fakta som finns om olika bilmärken (8 stycken) i Sverige,, så nu,, här inne på LOA och fB och alla andra sidor jag går in på så dyker det upp VOLVO reklam hela tiden,,,(volvo är ju ett bilmärke som jag har fokuserat på) Detta är ju internet teknik,, men det är liksom samma som LoA
OCH när det gäller Volvo så skriver jag ju en kolumn i deras reklam utskick varje månad nuförtiden (här i japan alltså),, så det blir liksom dubbelt,,,,
Kanske någon vill ge mig en Volvo att köra också!! så där som LEVANDE reklam!!!haha
Shiawase
#153 Är du från Estland? Så festligt! Min mamma är finsk!
** Energy Pethead
LOL shia… ja snart har du säkert en Volvo att köra! 😃🥳
Sökmotorerna samlar ju information om vilka sidor vi surfar på och vad vi söker efter osv så reklamen som dyker upp anpassas alltid till att "stämma" bra. På jobbet får jag t.ex. alltid upp reklam från Nissan, däckfirmor och Tallink 😉haha… såååå spännande.
Nej Skorpion jag är från Sverige! Men totalförälskad i Tallinn och Estland så jag flyttade hit i november 😉😍
Hm dags att gå ut en stund. Det har regnat och är nog fräsch luft ute, hoppas jag! Fortfarande grått. Inne känns det som tropisk djungel… såååå varmt och kvavt. Har tvingats öppna ett fönster nu, inte det bästa med tanke på trafiken utanför men det är som det är.
Åh jag har käkat lite Dragéägg och druckit påskmust idag 🥳 det kändes lite fel på nåt sätt.. o-estniskt haha… jag vet inte.. men gott, smakar socker!
Kluring om Ryssland
Så det är inte bara jag som har kolhydratsdagar. 😉 Igår åt jag så många kanelbullar så magen stod i fyra hörn. De var fyllda med smör-kanel-mandelmassa.🤤 Och idag tror jag att det ska bli amerikanska pannkakor med frukt och turkiskyoghurt. 🤤
Här har vi en riktig slappedag. Sov middag i en timme innan, så skönt, tills Holger 🐶 tyckte att jag skulle vakna. Han kröp upp och lade sitt huvud på mitt och i samma sekund som jag vakande till lite så började svansen att gå *dunk dunk dunk* mot soffans rygg. Svårt att sova vidare då. Men det är okej att bli väckt av det, så mycket kärlek.
Tror att vi ska ta och dundra iväg de sista avsnitten av Walking Dead efter maten. Så som sagt, här händer det inte mycket idag. Gött e det att bara följa flödet av vad som känns bra att göra!👍
Jag lyssnade på Doreen Virtues ängla läsning för nästa vecka. Jag undrar om det är en självuppfyllande profetia. Mitt lilla ego är riktigt tjatigt idag. Återkommer med tankar som jag känner att jag inte blir speciellt upplyft av. Eftersom jag är observant så vänder jag dom naturligtvis. Men lite jojo känsla idag.
Nu kokar jordärtskocks soppan på spisen, det dök upp ett gäng när jag rensade i mitt lilla land igår. Mumsigt!
Och jag insåg precis att jag ska nog göra så lite som möjligt resten av dagen!! Känt mig lite lättretlig när jag var inne i stan i ett ärende och även när jag kom hem, LAGG i skype med mamma, både i mobilen och i datorn så det kan vara från hennes sida… sen lagg i moviepop.. skitspel tänkte jag 😡🤐
Men… jag får nog sitta och kolla tv-serier jag med resten av dagen!! Suits är bra. Bara sitta och vara.. har precis fikat också, en chokladtårta med blåbärslager på toppen 🤤
Men kanelbullar.. mmmm det längtar jag efter!! Ska baka någon helg.. har köpt bullformar, haha.. med fina blåa blommor på.
Har ni sett serien Dead like me förresten?? Tror jag tipsat om den förr, SÅ bra!! Typ svart komedi eller vad man ska kalla det… mest rolig, och varm, men det förekommer ju död i varje avsnitt.. dock oftast på ett komiskt sätt. Rekommenderar varmt 😎
Kluring om Ryssland
Det låter som att det är en lite avig dag idag, alltid skönt att höra att det inte bara är jag. Nu är magen mätt av pannkakor och frukt, mmm. Så dags för soffan resten av dagen. ❤️

JAG har iaf en RÄT dag!!! jag kan stråla solsken o kärlek över er allihopa! ☀️❤️Har haft en varm, underbar dag ute! Jag är så himla glad över att jag kommit på att jag kan dra ut högtalaren i trädgården o ha på musik hela dagarna när jag är ute! Har haft partystämning med mig själv o katten hela dan, hahaha, hängt tvätt på långa rader, rensat vid vägkanten, vattnat, limmat snäckor på dammkanten osv. Vid 17-tiden kom maken hem, med kalla öl o cider i solen, mmmm
Och vi har fulla kylen proppad med rester, så jag behöver inte laga middag heller. ✨
Hej hej!
** Energy Pethead
Hej hej Skorpion.
Den här veckan har sovit oroligt. Jag somnar lugnt och fint sen vaknar jag ett par tre gånger om natten och det känns som det är 3-4 tankar som slåss om uppmärksamhet i hjärnan. Lite som overload. Jag vill gärna sitta upp, dricka lite vatten eller gå på toa. Jag behöver lugna tankarna lite. Sen somnar jag om.
Konstigt.
Idag hoppas jag att däckverkstan ringer och säger att mina däck har kommit. Jag har köpt present till min lilla bil, nya fina sommardäck ❤️ Hon ska nog få en tvätt också min fina trogna vän.

#163 åh vår stackars lilla bil behöver också få kärlek, tack för påminnelsen, hon ska nog få en tvätt i helgen ❤️
jag har börjat svettas om nätterna igen…vaaarmt i sovrummet…sommartid välkommen😂
Glad fredag!
** Energy Pethead
Wow vilken synk, har inte varit inne i den här tråden alls men jag tänkte också ta hand om min bil i helgen. Kul! Den ska tvättas och få sina sommardäck!!! och en massa kärlek❤️
Det är bra att ta hand om sin bil 😉då håller den sig hel och fin och man undviker rost och lackskador också! Hihi..
Fredag ja. Åh allt prat om sängar får mig nästan att vilja gå och lägga mig.. och sova läääääääääänge… men jag vill inte sova än, då känns det som att dagen blir för kort 😮
Kluring om Ryssland
Min bil fick sommarskor i måndags, då var jag ledig och hade en helt underbar dag. Härligt väder och härligt sällskap i form av goda vänner. Köpte lite fina grejjor till sovrummet också så nu är det hur mysigt som helst!
Idag har jag varit på dejt. Kändes lite läskigt. Men trevligt. Bara jag som måste kunna släppa skamkänslor. Känns som jag är "otrogen" trots att det är 3 månader sedan exet ville avsluta vår relation.
Blir en del att jobba på. Jaja, utveckling kallas det väl. Och det leder väl nästan alltid till något positivt. Bättre självkännedom.
Kuuul, Lejonhund! Bara roa dig och njut och ha trevligt. Man vet aldrig vad saker leder till.. vänner för livet, flirt, själsfrände, kollega, bästa "läraren" osv 🙂
Känner absolut igen mig i otrohets-känslan också. Och i mitt fall har jag inte ens haft något förhållande med killen i fråga!! Det är så lätt att binda sig till någon på ett själsligt och/eller energetiskt plan och då kommer allt umgänge eller alla tankar på andra att kännas som ett svek. Såvida man inte har släppt tanken på monogami, förstås 🙂
Kluring om Ryssland
Hej hej!
** Energy Pethead
God morgon på er!!! För mig existerar varken helger eller ledighet i vanlig bemärkelse, så jag har totalt slutat fokusera på vilken dag det är,,, typ "äntligen helg" eller så,, det ända ja gör är att kolla kalendern så jag vet vad planerna är för dagen och sedan njuter jag av varje dag!!! Detta känns superskönt! Jag ser ju inte det som ett "jobb" eller nuförtiden, jag bara gör det jag gör varje dag, vissa saker får jag pengar för och vissa saker får jag inte pengar för , men allt jag gör varje dag är lika roligt!
En fantastisk insikt egentligen, för det betyder att man inte kan bli utmattad, trött, eller längta efter ledighet i den bemärkelsen att man längtar BORT från det man gör nu
Och dejt Lejonhund,, mysigt,, känn dig fri att göra vad du vill, hur du vill , när du vill oavsett om du är i en relation eller inte!! det är du värd!
Shiawase
Yeiihaaa! Jag har haft skav i några dagar, känt mig gråtmild och lite locket på. Men i morse släppte det. Nu är det roligt att leva igen. Allt är möjligt! Så glöm aldrig det - låt svackorna bara vara. Vi kommer alltid upp igen. Vi behöver inte alltid förstå varför vi är låga. Låt det bara vara❤️

#171 ja, det är verkligen fantastiskt, sann FRIHET✨, att vara i varje stund, inte dela upp det i ledighet eller jobb, utan följa varje dag och njta av dess innehåll ( sen har vi ju väääldigt olika behov av hur fyllda dagarna ska vara tsss😉)
#172 ibland kan den kontrasten vara lite småskön, att sjunka ner litegrann o sen få ett "korken lossnar" släpp så man fylls så där enormt av tacksamhet…ofta finns det ju nån ny insikt inbäddad i det också. Allt är som det ska❤️
Tjena mors!
** Energy Pethead
God morgon!!
Här är det sol och varmt hela veckan kommer det vara över 20 grader,, bästa tiden på året är just slutet på april och Maj,,,
Ska ta och städa upp på verandan och börja nyttja den ,,,
Ha en fin dag på er!
Shiawase
God morgon!
** Energy Pethead
God morgon ☀️
Åh vad jag är lycklig! Inga strumpor mer på ett tag, me like. Igår hade jag en härlig dag här hemma, planterade om blommor, rensade ogräs (iaf en liten stund) och satte nya vinbärsbuskar (har en massa sticklingar kvar om någon vill ha). Och sedan gott om tid att njuta av solen och bubbla med Älsklingen. Precis som livet ska vara alla dagar. Magiskt och fritt!
Idag blir det tillbaka till jobbet igen för att göra ett pass, men jag börjar först kl.16 så jag har tid att hänga ute i solen ett tag innan dess.
Ha det bäst alla fina!😍
Jag är så fruktansvärt ledsen och arg idag… hur kan man ta sig ur den så man inte stannar i ilskan så länge? suck ….
Kram sweetgum! 🤗
Försök komma ihåg att alla känslor är övergående? Som Abraham brukar säga.. hang in there, it will be over soon. Bara att flyta med och göra så lite som möljigt om det går? Vänta ut det.. så kommer du snart ut starkare på andra sidan ❤️
För förr eller senare så får man nog av det och liksom tar sats och studsar upp igen, eller kravlar upp.. men upp igen kommer man.
Åh kan inte maten bli färdig nu? Jag är så hungrig 😃 Åt en wrap till lunch… mmm mat… och ska kolla på Suits, det är flera dagar sedan jag hann titta nu!
Kluring om Ryssland
Vanligtvis stannar man inte i ilska så värst länge… Men är du arg så behöver du väl vara arg tänker jag. Börja med att tillåta dig själv att vara ilsk, fråga sedan Universum/Gud eller lämplig guide om vägledning för att släppa ilskan. Säg bara -Vad behöver jag för att sluta vara arg? Och var sedan öppen för svaret,
Sweetgum, gör som jag för nån halvtimme sen, släng dig i soffan skrik avgrundsvrål rakt ut och slå allt vad du kan i kuddarna. Det är bra att få ur sig ilskan. Ofta kommer gråt efteråt och då får det göra det. 🤗
Tack så mycket för era råd! Jag valde att vara förbannad ett tag, ryta lite på ingenting och skriva ned mina känslor. Sen tittade jag på en underbar dokumentär om fåglar. Fåglar gör mig glad.
Tänk att jag fortfarande förvånas över hur mycket stöd man får här inne. Ni är underbara ❤️🤗 Tack!
Hej hej!
** Energy Pethead
God morgon alla fina! Jag hoppas ni får en underbar dag. Det tänker jag ha. Det är så vackert i min lilla stad nu med alla vår blommor, magnolior och snart blommar körsbärsträden, jag blir helt tårögd av det vackra!
Hj på er! Nu är det fredag igen! Nästa vecka blir kort! Hihi!
** Energy Pethead
Åh vad jag njutit av våra vackra parker idag. Jag hade en vän här på besök som ville se våra magnolior och oj vad mycket vackert de planterat i parkerna. Magiskt vackert. Sen en god lunch på tapas restaurangen och ikväll blir det middag hos en god vän. En synnerligen god lördag. Åh sen har jag premiär hängt ut tvätten - underbart!!!
Tack för att det blev fint väder idag, tack för att jag har en trädgård att hänga ut min tvätt i, tack för de fina positiva människor jag dragit in i mitt liv.
Dagens bloggtema cooperative components!!!! Allt , alla möten , händelser är cooperative components i vårat liv!!!! Tack för att det är så många, mycket som samarbetar och medverkar till att,samt hjälper mig att skapa mitt liv:)
Shiawase
God morgon!
** Energy Pethead
Vilken dag…!
Kände mig lätt och positiv på förmiddan och softade här hemma 🙂och på eftermiddan tog jag en promenad på två timmar. Gick åt ett håll jag aldrig gått förut, utforskade nya vägar… fint såklart ♥
Varning - tunga ord följer😉
Det blev dock en ovanligt känslosam eftermiddag. Det är ju såna kontraster här i Tallinn, med dels nya och moderna hus och även nybyggda vägar osv. Och sen alla äldre hus, både stenhus och trähus, mer eller mindre trasiga och övergivna. Och vägarna. Det har liksom inte funnits pengar eller politik att hålla efter det, det är så annorlunda jämfört med Sverige.
Och jag älskar ju Tallinn!! ❤️Jag tycker att allt jag ser här är vackert. MEN jag blir samtidigt så ledsen när jag ser det här, kanske just därför? Ungefär som att se hur trasig en person som står dig nära är. Och det gör ont 💔 och då pratar jag förstås inte "bara" om ytan, vilket ju är en stor del. Det finns en tung historia och jag tror Estland är det land i världen som har stört problem med alkoholism, och många arbetar för slavlöner.
Jag har ju visserligen hela tiden sett det som att detta är som sprickor som jag kan fylla med kärlek! Men som sagt.. det gör ont att se 😢
OCH som om inte det var tillräckligt idag, så råkade jag också hitta Militärkyrkogården. Där finns 1150 människor begravda, inte bara ester utan även män från amerikanska armén, ryska armén, tyska armén.. den äldsta graven är från första världskriget. Under Sovjetockupationen tog man över alla kyrkogårdar och förstörde bland annat nästan alla gravstenar.
Bronssoldaten är ett känt Sovjetisk monument som flyttades från centrala Tallinn (5 minuter härifrån) till denna kyrkogård i april 2007, och orsakade massiva protester och upplopp, och en ryss dog. Jag googlade lite ikväll och såg att detta faktiskt hände 26-27 april 😮 wow… och jag väljer just den dagen att promenera där, och hittar Militärkyrkogården.
Ja, det var en kyrkogård med många gravstenar. Många var så slitna och vittrade och det gick knappt att läsa något på dem. Och fåglarna kvittrade för fullt. Det var lugnt och fridfullt och samtidigt fullt av liv. Och SÅ mycket känslor.. jag började gråta så fort jag kom in där. Och så fick jag se statyn.. och tittade på gravarna.. igen gjorde det så ont. Alla dessa män som antingen frivilligt eller under tvång stred för frihet och för Estland. Det blev för mycket att hantera. Men det var skönt att få gråta. Jag vet ju att jag är känslosam och har alltid varit, men jag förvånade till och med mig själv här.
Bilder från promenaden ❤️
Kluring om Ryssland
Jaa Miss, det finns tunga och ledsamma minnen och energier. Det är ju bara att låta dom flöda igenom för att sen skapa något annat.
Själv vaknade jag med den här låten och känslan i huvet. Helt ok!!😃
Sant, det är väl det enda jag kan göra 🤔
Hm jag kände ju väldigt mycket i somras också under sång- och dansfestivalen, också sååå mycket av denna energi. Svårt att beskriva.. men det handlar nog om att varje område/land har sin speciella historia och energi ♥
Hahah jisses… jag hoppas att den där Jonas inte vann? 🤐jag tittade mest på henne..
Kluring om Ryssland
Imorse vaknade jag före larmet igen, vid halv sex var jag klarvaken och jag tror att jag vaknat till en massa gånger innan också… så jag tog morgontempen (p-datorn) och sen lyckades jag efter en stund somna om igen. Sista gången jag kollade klockan igår var efter midnatt, så jag tänkte att jaha, ska jag bara sova fem timmar 🤔Men det känns inte lönt att gå till jobbet till 7 heller då klockan ju är 6 i Sverige då och jag vill vara tillgänglig kontorstid. Sen var jag TRÖTT när väl larmet ringde såklart 😊 åh… jag får prova gå upp nästa gång jag vaknar tidigt och känner mig utvilad kanske. Det är ju ändå ljust ute 😃
Nu jobb! Ha en skön måndag! 🤗🌺
Kluring om Ryssland
Tjenare!
** Energy Pethead
Tycker den här är rolig 😃🥳 det börjar efter 20 sekunder.
Mmm käkar pannkakor med Ica eco jordgubbssylt 🤪och grädde.. gott! Kollar på Suits. Ute regnar det ☔️ det behövdes, kändes liksom kvavt i luften när jag gick hem ikväll. Hmmm undrar hur det är när det åskar här.. vill inte bli rädd!
Kluring om Ryssland
Åååhhh!!!!! 😍🤗❤️
Vill bara krama den elefanten!!
Kluring om Ryssland
Haha Pippi Långstrump!
#191 - har haft den låten i huvudet med ett tag.. Men då görs den ofta om till "I'm all about that flow, 'bout that flow, no trouble" 😃

yey, den kör jag ibland på pilatesen, bra ändring👍, its all about the FLOW the FLOW - no trouble 🎧🤗
jag brukar också alltid ändra texten så att den passar haha! 😎
Den var bra, Linn! 😃🥳
Och här kommer dagens Estlands-promo! 😍
Jag har ju träffat MÅNGA andra invandrare sedan jag kom hit och sååååå många av dem berättar hur mycket de älskar Tallinn. Varje gång blir jag lika varm inombords och nickar igenkännande 😍 många har varit här i fem år eller mer.
En av mina vänner, en italiensk man i 50/60-årsåldern (jag vet faktiskt inte men det är inte viktigt) som bott här i två år. Han är precis lika kär i Tallinn som jag är. Första gången han kom hit var på vintern. En kväll var han ute och promenerade i Gamla stan och han var nästan ensam på gatan, snön föll sakta ner och det var alldeles sagolikt vackert.. och han tänkte att here I want to live! 🤗❤️
Och så blev det.
Det är så coolt när vi träffar på infödda ester/ryssar som förvånat frågar varför vi valt att flytta hit. Och var och en runt bordet säger because I fell in love with Tallinn 😃
Hittills har jag ärligt talat inte träffat på en enda person som varit här och som inte vill tillbaka eller som inte blivit förälskad i staden. Tallinn ÄR en magisk plats!
Och här är en lista som jag bara tyckte var så rolig. Många punkter går ju att överföra direkt till Sverige också, men jag tycker det är så kul att driva med Estland och esterna just för att jag ääääälskar det här landet så mycket 😃
http://estonianworld.com/life/100-ways-to-know-that-you-are-from-estonia/
Hihi, tar mig friheten att byta ut videon! Den här var det mer känsla i, tycker jag! ♥
Kluring om Ryssland
Har fått massor gjort. Inget arbete på schemat idag. Inga förbestämda tider att passa.
Så jag har farit stan runt, köpt lite grejjor till hemmet, bl.a. en hylla till ett av mina vivarium. Så nu står det upphöjt och fint i köket så jag kan njuta av alla vackra växter i det. Och snart ska det få invånare i form av grodor också.
Och ställt ett akvarium i mitt sovrum, så jag kan se det när jag ligger i sängen. Mysigt!
Jag har fått sytt en massa på kläder jag använder i medeltidsföreningen, satt tillsammans med vänner, så det blev trevligt prat under tiden ocks¨å.
Ätit fantastiskt god lunch på ny restaurang, tillsammans med trevligt sällskap.
Och nu sitter jag mer blekning i håret. Jag har varit rödhårig i många år, nu är det dags för lite galnare färger. Eller, mer åt pastell, men i massa olika färger på en gång. Ser fram emot nytt och härliga färger, färger som jag blir så glad av att ha omkring mig. Några omgångar blekning lär det förstås behövas först. Stackars hår, får ge det extra omvårdnad när den här processen är över!
Hej på er!!!! Här är det helgdag i dag denna vecka och nästa kallas för Golden Weekend här massor av helgdagar så det blir långledigt för föll som jobbar "vanliga" tider, vilket inte innefattar mig då,,,,, men idag ska jag ta med mig minstingen för att hjälpa till på en festival här i staden,,,, Varmt och skönt har vi, 25 grader Lejonhund!! Kul med färger i håret!!! Och akvarium och vivarium,,,, har aldrig hört det ordet tidigare,,,,,,,
Shiawase

hej hej, jag känner mig som Shia😉o jobbar uppe hela natten inatt! Jag tycker att det är en underligt underbar känsla av nån anledning att vara uppe när alla andra i huset sover djupt…känner sån frid….och en natt är ju massor med timmar - hinner få så mkt gjort😛! Nu är kl snart 5, tror jag ska krypa ner 2 h nu…om jag kan somna…det är en himlans storm ute, jag får nog gå runt o leta våra utemöbler i morrn😃
vackert med vivarium! Och grodor…jag har grodor i trädgården, de gräver gångar som de bor i….bla finns en sån där supergrön variant, sååå söta. Och så paddor, inte lika söta men de är också välkomna.
God morgon, här var det ett stilla vårregn i morse - perfekt! Då fick jag inviga nya kappan jag köpte igår 🙂
Jag var tvungen att googla på vivarium hade inte hört det ordet heller före - men som akvarium fast med växter skulle man kunna säga va?
Trevligt! Det är ju lite i min smak. Jag har ju redan fullt med stenar, stockar och pinnar i mitt hem 🙂
Szirius jag gillar också att vara vaken mitt i natten - min bästa tid att plugga förut var efter 22. Det var liksom bonus timmar då, kraven hade släppt på nåt vis - det finns inga måsten då.
Jag känner ett behov av en "ta hand om kroppen" kväll. Jag skulle behöva bada fotbad och fila fötter, raka ben (och annat 😉) smörja in mig ordentligt. Fila naglar. Kanske ta ett olje bad? Jag ska ta och köpa en sån här fotfil med snurrande huvud. . Den ska tydligen vara bra.

plugga efter 22, jaa, det är ju typ då dagen börjar för mig känns det som ibland😃, efter 02 tycker jag är bästa tiden! Då brukar jag ha snilleblixtar o börjar möblera om och så😛
Godmorgon sköna maj och alla andra. Inte varit inne här på ett tag, slås av den sköna känsla av lugn o bubbel som många förmedlar. Härligt. Hämtar in lite energi i mig själv. Tack!
Godmorgon sköna maj och alla andra. Inte varit inne här på ett tag, slås av den sköna känsla av lugn o bubbel som många förmedlar. Härligt. Hämtar in lite energi i mig själv. Tack!
Känner mig så len och fräsch, har badat, skrubbat mig, rakat benen, filat fötterna och sen smörjt in hela kroppen. Känner mig som en mjuk bebis nu 😍
Jag har fått en torsk recept tips av Missi och har ett supergott vin som ligger på kylning så jag bjöd in en god vän på middag. Nu återstår bara att att hitta den färska torsken. Visst måste väl matbutikerna ha öppet och fullt sortiment idag 😃
God morgon!! Lugna dagar här inne,,,
Låter härligt med kroppsbehandling Otroulig! Och torsk middag```
Här är det som sagt långhelg,,, jag ska dock iväg på möte idag,,,, superkul möte!! så det ser jag fram emot!
Ha en bra lördag alla när ni vaknar!!
Shiawase
Kom nyss hem från jobbet, nattjobb hela helgen nu.
Stormigt på insidan för stunden.
En mycket god vän visade sig göra mindre trevliga saker bakom ryggen.
Exet har uppfört sig illa på ett sätt som jag bara inte kunde tro. Har varit några dagar av ny sorg men som släppt igen. Skönt med andra sidan av det. Det värsta är över.
Det är människor jag inte kan undvika att träffa ofta och inte bara kan släppa och glömma. Vilket kanske hade varit lite skönt. Men får se det som bra övningsobjekt istället.
För det mesta går det bra ändå. Jag VILL kunna släppa och tycka om dem båda, hela tiden, inte bara när jag lägger hela min energi på att tänka bra tankar.
Mest bara för att jag (precis som alla andra skulle jag tro) mår bra av att tycka om, och extremt dåligt av att vara arg och "hata". Men ibland faller det, och det blir ett jäkla kämpande för att inte fastna i ett sådant pissdåligt tankemönster. Speciellt när det är många omkring mig som tycker att jag verkligen ska stampa ifrån och "utnyttja min rätt att vara skitförbannat och visa det" på ett ungefär. Då river de upp sådana känslor igen. Jag vet att de menar väl, men hade nog mer behövt någon som hejade på mig i att tänka helt egoistiskt - och alltså må bra och älska människor istället.
Det är ju inte de som mår dålig när jag är arg. Bara jag.
God morgon!
** Energy Pethead
Hej på er!!!!enjoy min favorit!!!! http://youtu.be/_TIIat3o0z4
Shiawase
Lejonhund 🤗
Folk vill väl och tror att deras sätt att agera och reagera på saker är de rätta. Men det är strålande att du känner in vad som känns bäst för dig. Om ilska inte känns rätt för dig - så är det inte rätt för dig.
Acceptera och Förlåta är ju det vi vill komma till. För vissa måste det gå via ilska. Men det behöver inte vara så.
Kram på dig
Instämmer med Otroulig där, Lejonhund 🙂OCH om det känns bra så berätta gärna för dem också vad som känns som rätt väg för dig… dvs. andra saker än att odla ilska. De kanske själva inte ens tänkt tanken att tänka/handla annorlunda i de lägene, vem vet?
Jag längtar till hus! 😮Alltså landet… bo i ett fint litet hus någonstans på landet! Med man och katt och häst och kanske barn, haha! Var kom nu detta ifrån?? Trivs ju jäkligt bra i "storstan" men sedan jag kommit hit har också längtan till naturen blivit mer påtaglig, samt att jag av någon anledning tänkt mer och mer på framtiden och hur jag vill bo och leva. Speciellt nu senaste veckan eller två verkar det ha snurrat till rejält inom mig. I en småstad eller på landet kanske? Eller kanske strax utanför Tallinn. Men det ska nog vara i hus, där jag kan gå ut barfota på gräsmattan och ligga och sola, grilla, ta en promenad etc.. där det är tyst😍☀️
Kan se det framför mig, känna dofterna och vinden i ansiktet och känslan av att gå på golvet i ett soligt vardagsrum i mitt hus!
Åh längtar! 🤗😊🥳
Kluring om Ryssland
God morgon!
** Energy Pethead
Åh MissI, såg direkt hur du kommer att hitta din man och flytta en bit utanför stan, odla lök (varför lök det vet jag inte!), ha tre katter och några höns. Ni har en traktor, och hans föräldrar bor som grannar. Lekande barn som springer runt, stora gäng som samlas i varandras hus och äter mat. Glada skratt och mycket kärlek. ❤️
Hej på er!!!!! Här är det långhelg,,,, trodde jag skulle få en slappardag, men tydligen har Catherine fött barn??? Haha jag tittar ju inte på tv,,,, så off till tv hus för översättning om bebisen och händelsen, tar kanske hela natten!!! Viktiga nyheter,;, kanske inte men nyfödda barn är ju trevligt:)
Shiawase
Hihi… oooh det låter häääärligt, Kathja!! Det kör vi på 🤗
Jag gillar traktorer, har tom. traktorkort 😃 fast jag lär nog inte vara den som kör…!
Föräldrar som grannar… hmmm……. nåja.. det kanske går!?
Catherine??? Vem? 🤪Jahaaa… nu ringer någon liten klocka, jag hörde på radio häromdagen att det brittiska prinsparet hade eller skulle få barn.. så det är hon antar jag som heter Catherine? Grattis till dem! 🤗
Kluring om Ryssland
Heter hon inte Kate förresten? Det är det namnet jag har i huvet… men de kanske använder smeknamn på prinsessorna i England 🤪
Kluring om Ryssland
Men Missi - perfekt dröm ju - som min ❤️❤️❤️❤️
Vi pratade igår om hur det skulle vara om man hade den kunskapen och tryggheten man har nu - vilka val man skulle göra i livet om man fick en omstart. Jag tror ju inte riktigt på att ångra sig - allt har ju sin tid - men om det är NÅT jag skulle välja annorlunda så är det att läsa till agronom, det stod mellan det, jägmästare, arkeolog och geologi. Sen var det en sten som låg i skogen som tre av oss hade lagt märke till oberoende av varandra så då sökte vi alla tre in på geologi. Bara jag läste klart.
Det är det enda jag med facit i handen skulle velat ändra…men då skulle jag ju inte vara den jag är.
Och jaa, naturligtvis fick jag återigen förslaget om "Bonde söker fru"😉
Det är intressant det där att fundera på vad man skulle ändra på - jag tror inte att jag skulle vilja ändra på något eftersom jag då skulle riskera det jag har nu. Och jag gillar mitt nu.
God kvälls!
** Energy Pethead
God kväll 🙂
Ser på husen att solen börjar gå ner. Jag har ju mina fönster åt "fel" håll så jag ser inte det tyvärr.
Men D, ryssen som visade mig runt lite i andra sidan av stan, skickade den här videon idag som han filmat för tre år sen, också i maj. Jag tycker ju solnedgångar är något magiskt!! Och särskilt magiskt när solen går ner i havet ❤️
Sen under sommaren så är ju hela solnedgången längre, och färgerna mjukare… såååååååå fint!! ♥
Jag har haft en så härlig dag!! Frukost hemma och sen kollat hockey på en bar i Gamla stan, strosat lite i några affärer och sen hem och käkat god grekisk pizza och kollat på TV-serier. Tänkte ev. gå ut och gå på kvällen men kände mig så himla slö och till och med trött, men det blev för sent för att sova middag. Nu kan jag ju nästan gå och lägga mig dessutom 🤪
Hela helgen har varit underbar egentligen!! Så skönt att ha fått tre lediga dagar 🤗 med massa roligt!
Är tacksam för livet och för öppna vägar för mina sinnen att visualisera!
Kluring om Ryssland
MissI,,, det lär Kate som hon använder,,, bara jag som är totalt omedveten om media, haha Men nu har jag suttit i tio timmar med den brittiska kungliga familjen !!! Tidningar, när research alltså, klockan är halv fem på morgonen, har precis kommit hem, och dessutom fixat matlåda åt mellandottern,,,, ska ta och gå och lägga mig om en stund,,, här är det helgdag i morgon också,,,,,, Lägger in en bild på dagens matlåda:)
Shiawase
Shiawase
Den matlådan borde hon vara nöjd med. Min är lite speciell till i morgon. Blodpudding med bacon och lingonsylt 😃 Jycken fick ju blodpudding och korv tårta idag eftersom han fyllde fem 🎂🐶
Så då fick jag också äta det idag och matlåd till i morgon. Lustigt hur man kan bli sugen på saker. Häromdagen fick jag helt plötsligt craving för korv. Korv?? Jag som aldrig äter korv och räksallad skulle det vara till. Så det var bara att åka iväg och handla det.
haha,,,, blodpudding! som matlåda,,,jag har ju inte ätit blodpudding på typ 30 år,,,, tror jag
Korv brukar jag dock äta,,,,,,,Härligt att du följer dina instinkter Otroulig, och grattis till vovven!!! på födelsedagen!
Shiawase
Åh det där såg himla gott ut!! 🤤
En annan har en halv pizza som får bli morgondagens matlåda!! Blir nog också bra ♥
Nu ska jag snart lägga mig tänkte jag. Skulle kanske gå upp en timme tidigare imorgon så jag kan gå tidigare och kolla på hockey 😃
Kluring om Ryssland
Just det jag skulle fråga er om vad ni tror om öronproppar vid meditation? Här har jag ju alltid mediterat till någon guidad meditation och när jag har testat utan så har jag inte kunnat INTE lyssna på trafiken hela tiden. Det är aldrig lugnt mer än några sekunder typ tack vare trafikljusen. Så öronproppar kanske vore lösningen… det känns bara som om det "förstör" liksom 😞
Kluring om Ryssland
Kan du inte bara ha lugn musik istället?
Kan jag väl, men jag vill helst kunna meditera utan något ljud eller i "värsta fall" naturljud.. men helst vill jag kunna vara helt utan guidning eller musik. Också 😉
Kluring om Ryssland
God morgon!
** Energy Pethead
Klart att du tog upp det där MissI! Jag börjar känna mig helt handikappad då det kommer till att meditera, det är som att det är omöjligt att styra. Ibland hinner jag bara stänga ögonen och andra gånger går det inte alls. Det är som att jag inte kan bestämma när jag ska meditera utan som att tillståndet i sig bestämmer själv. Fast det kanske är så det ska vara. Jämför mig kanske för mycket med andra, de där som snackar om att hitta sitt inre lugn och vara där i sitt hjärta och känna hur vi är ett med allt som är. Jag bara WHAT?!🤪 Flyger iväg ofta, får till mig budskap och annat najs, men att sitta lugn i centret av mig själv och känna Gud, nej icke!😡
Åh shit vad bra jag mår. Verkligen bara av ingen orsak alls. Bara för att jag vill. Jag struntar i att det varit tråkigt på jobbet - skiter i att jag inte varit "effektiv" jag tänker banne mig låta mig må så här bra ändå 🥳 😃
Hög som ett hus - svävar på små moln 🌈
Hallå hallå gott folk!
Jag har förstått att många av er här inne "prenumererar" på mejl med ord och budskap från diverse! Jag hade något sådant från The Secret tidigare men vet inte hur jag får tag i dessa igen, någon som vet? Eller kanske tom kan tipsa om fler/annat?
Hej målle ☀️
Jag gillar TUT - Notes from the Universe ♥
De kommer varje vardag och är oftast väldigt slående! Man kan anpassa dem lite har jag för mig, när man signar upp 🙂
http://www.tut.com/Inspiration/nftu
En annan är från Neale Donald Walsch:
http://www.nealedonaldwalsch.com/DailyInspirations
Kluring om Ryssland
Tusen tack Miss! Ska genast kolla in dessa! Jag är ute efter notes/ord/budskap som verkligen är till MIG, saker som jag kan ta till mig och gör något av så att säga 😃
MissInAction - nu har jag signat upp mig på TUT och gick faktiskt in på the Secret och signade upp mig på nytt för the Secret scrolls som jag haft tidigare! 👍😃
Vassego! 🤗
Och tack själv för tipset! Ska kolla in vad The Secret bjuder på för något ✨
Här blir det tidig kväll! Ska gå och göra mig iordning för sängen nu, och solen har inte ens gått ner ännu!
Jag är bara SÅ känslofylld idag. Det svämmar över åt alla håll 🌊☔️😕😍och jag har även varit helt fysiskt utmattad och slut.. och är.. behöver och vill sova.
Hm jag funderade lite på vad Militärpolisen gör? Såg en bil här utanför nyss. Har sett såna bilar ett par gånger tidigare, men kan inte komma ihåg att jag nånsin sett i Sverige 🤔
Just det förresten.. något som jag tänkte på förra veckan någon dag! Det var rätt blåsigt men jag la märke till att molnen fullkomligt RUSADE fram på himlen.. aldrig sett dem röra sig så fort tidigare 😮så jag bara stannade till helt fascinerad och undrade nästan om tiden också gick fortare?? Det kändes lite kusligt. Någon mer som sett det? Jag fick liksom känslan att det hängde ihop med vårt medvetande på nåt sätt.. eller nåt.
Nattis på er 😴
Kluring om Ryssland
God morgon! Ha en bra dag alla fina!
** Energy Pethead
Det samma Skorpion!
Hade ett fantastiskt möte på stan idag. Jag satt på en bänk i solen och väntade in ett möte. Så kommer det fram två snubbar, kanske kring 35 år i ålder. Ölburk i ena handen och lite sluddriga sådär. Brukar flytta mig, men det kändes inte alls otrevligt idag utan snarare tvärt om.
Den ena av snubbarna sätter sig bredvid mig och säger "Du borde lita på din känsla. Jag ser det på dig, det strålar. Du måste våga lita på din intuition".
Sen satt vi och pratade lite om allt och ingenting liten stund innan han och kompisen promenerade vidare. Han hade många vettiga saker att säga.
Ja.. ett roligt möte som satte fart på nya tankebanor.
En härlig dag för övrig också. Soligt, hade en fantastisk kväll och natt med vänner. Bara trevliga samtal, gott att äta och roliga filmer under tiden.
Vilken gåva Lejonhund, det är så att jag ryser när jag läser det. Snacka om att jag är introvert för tillfället, tur att jag är ledig för jag har noll intresse av att prata med andra. Bara glider runt och är, sover länge och njuter av nuet. Ingen stress på vad som ska komma sedan utan bara en nyfikenhet. Och oj vad det dyker upp sammankomster och kurser som ropar mitt namn, jag har helt enkelt inte tid att jobba längre för all annat som ska göras. Ser fram emot hur Universum ska lösa det åt mig! 😄
Wow Lejonhuvud. Viken present 🎁 Vilket härligt möte!
Så skönt att jag uppmärksammat att jag rensar ur. Gamla kärlekar kommer upp i drömmar och IRL och jag verkar släppa det ena efter det andra. Lite som en period av hejdå till så mycket.
Haha och den nya toastolen kom aldrig i går - men ska komma idag och då kommer det inte heller längre bli problem att spola 😉 dvs spola ut skiten.
Nu luktar det så gott och plommon och bigarå träd blommar för fullt i min trädgård ❤️❤️❤️❤️❤️ morgon promenaden var ljuvlig. Det finns ingen bättre start på dagen.
God morgon!
** Energy Pethead
Lejonhund - wow, vilket häftigt möte, och att du inte flyttade på dig som du "normalt" brukar göra säger ju så mycket! Det där var något du skulle höra från den man kanske minst anar! Riktigt coolt och jag vill själv uppleva något sådant. Jag har så mycket frågetecken i livet just nu som jag måste få utredda så att få ett såntdär svar från Universum skulle hjälpa mig enormt! Sådär då var den önskan utskickad! ;) Tack för att du delade med dig av ditt möte Lejonhund!
Hej hej!
** Energy Pethead
Jag älskar att vakna och energierna från gårdagen är helt borta. I går var en lite vobblig dag, kroppen protesterade och jag själv var lite off. Så vaknade jag i en helt ny energi, lätt och lycklig. Bara att hänga på den vibben.
Det ser ut som om det är dags fr ett nytt klotteplank.
** Energy Pethead