Ge kraft åt ditt skapande
Jag kommer ihåg att jag har läst om hur vi kan förstärka kraften i våra önskningar, så som Hicks förklarar det. Exempelvis kan det handla om att jag vill attrahera ett (nytt) jobb. Det är lätt att i och med en önskan haman i bristtänk, då varje önskan har två sidor.. det du önskar dig och frånvaron av det.
Då kan jag utveckla det genom att ställa frågor till mig själv. Varför vill jag ha ett nytt jobb? Vilket slags jobb vill jag ha? Hur vill jag att mina dagar ska se ut när jag har det här jobbet? Hur vill jag känna? Vad vill jag tillföra? Hur vill jag arbeta, självständigt eller nära kollegor - många eller få? Ja det finns massor med frågor och poängen är att du ska svara ärligt på dem och i de svaren finns positiv energi som hjälper dig att bygga på och nyansiera din önkan.
Detta stärker din attraktionspunkt, det ger helt enkelt mer kraft åt din önskan.
Så när jag läste om detta med behov och önskan, så slog det mig.. är det kanske samma sak? För när vi önskar oss något för att vi vill, så ligger ofta (inte alltid) en bristkänsla där också, eller att vi så gärna vill att vi helt enkelt sänder ut "jag vill ha det här, jag vill ha det här, jag VILL ha det här".. och Universum svarar naturligtvis med mer av att du VILL ha det där.
Om du identifierar dina behov kring en önskan så bygger du på samma sätt som jag skrev ovan, upp önskan mera . Och här kommer det spännande och fantastiska. Universum kommer att automatiskt sträva efter att fylla det här behovet!! Det kan liksom inte existera ett behov utan att det levereras en lösning! Det är så naturen fungerar.
Och detta tar Hicks också upp. Att när vi blir för specifika med vad och hur något ska uppfyllas, så drar vi ofta in motstånd vilket slöar ner processen eller kanske helt stoppar upp. Om vi lägger vårt fokus på vad vi vill känna och varför (behov) så kommer Universtum att leverera "the specifics". Då slipper vi fastna i den där personen som vi tror att vi vill ha, eller irra bort oss på omvägar.. när vårt jobb är att önska och sedan vara det vi önskar - och Universums jobb är att leverera!
Har det inte hänt de flesta att vi tycker inte att vi får det vi vill ha… utan istället en massa annat.
It DOESN'T attract what you WANT. It DOES attract and reveal, in the way of events, conditions, circumstances, people, etc. what you are choosing to BE.
Detta har vi ju talat om så mycket. Att handla efter inspiration och att leva som om det vi önskar redan har slagit in. Talk about what you want! Inspired action.
Visualisera så nyanserat du kan din önskan. Detta är ju vår största tillgång - vår förmåga att föreställa oss och använda våra tankar och vår fantasi för att försätta oss i vibrationell harmoni med det vi önskar oss!! ♥
As you believe you receive
Jag googlade lite och läste massor och kom bland annat in på detta med behov. Det är ju dessutom så logiskt, tycker jag, och samma sak som att vi identifierar varför vi vill ha något.
Här är en länk med en relativt kort text om just behov och LoA
Necessity
Och här är en längre text som förklarar LoA väldigt basic men ändå på djupet, då den bryter ner termer och ger exempel.
Simplifying The Law of Attraction, Vibration, Resonance, Energy and Frequency
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hittade en svensk länk som förklarar bra och ger tips på önskningsövning, hoppas det är ok att länka. http://attraktionslagen.nu/
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#1Vad bra texter, orkade inte hela långa 🤐.
Vet inte om jag håller med om det här med att "need" ska funka bättre än "want"…. som det står i texten. Som du beskriver i din text ovan så är det så lätt att hamna i brist känslan - i varje fall jag. När jag känner ett behov, dvs jag behöver det. DÅ blir det en brist att inte ha det 🤪. Om jag däremot tänker det vore härligt, underbart osv då känns det lättare. Och oftast så manifesteras det. Däremot funkar det mindre bra för mig med det jag verkligen känner att jag VILL ha, det jag behöver. Men det kanske bara är jag som har nån automat brist tanke som kommer. Eller att jag blir för specifik 😊 hehe.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Men Otroulig, nu skrev du ju VILL ha, det jag behöver… 😉 det kan vara samma sak men när det finns ett behov för det du vill ha, då fyller det en funktion, vilket jag tror är det som åsyftas… då har Universum något att jobba emot.
Och det är klart att man får länka!! 😍
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland