Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-generellt
Läst 1089 ggr
Otroulig
0

Plötsliga skiftningar

Jag är så ofta med om plötsliga skiftningar av min energi. Skiftningar till det bättre - högre energier - swisch helt  plötsligt kommer en tanke som innehåller något som får mig att lyfta högt. 

Jag tycker att det är så fascinerande!

För vi pratar  ju ofta  om att vi skapar med våra tankar och känslor. AH pratar ofta om  att vi bör fokusera och välja rätt tankar. Att vi lär oss att navigera mellan de olika ämnena och väljer de som känns bra och väjer för de som får oss att må lite sämre.  Det här som händer mig känns helt taget ur luften, det bara kommer. Som en gåva någonstans ifrån. 

Jag var ju lite halv låg igår, jag gjorde en meditation och sen aktiverade jag mig. Det kändes bättre. 

Så nu på morgonen när jag vaknade - det var lite halvdant med energin, men jag tog en långpromenad med hunden och naturen brukar alltid få mig lycklig. Så helt plötsligt som kommer en känsla av hur jag brukade känna. (Faktiskt lite som Missi är förälskad i Tallin - så känner jag för natur ) - och då följde en känsla av JAG, min egen kraft, min energi, min vilja. Jag har helt enkelt tappat mig själv lite. 

Efter detta fick jag helt plötsligt vilja och energi av att göra saker igen, klippa äppelträd, plantera om pelargoner - det som jag VET att jag älskar men inte haft någon energi till. 

Ibland tror jag att vi kanske bara behöver vara - medvetet försöka hålla oss på en jämn nivå och sen Vips, så kommer rätt tankar och känslor till oss.

Sen vad det beror på, planeters positioner, Gud, änglar, ja name it, det spelar ingen roll. Jag är tacksam för det i alla fall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
0

Otrolig Det är att röra sig genom promenad, dans osv som energin fritt får flöda i kroppen och blockeringar kan släppa. Naturen hela ju också.

Älvan
0

Jag får också plötsliga svängningar. Jag tror det är saker från min skugga som ploppar upp nuförtiden när jag är mer balanserad och välmående. Då fattar de att jag orkar titta, känna och acceptera dem. Skuggor vill integreras med resten av vårat jag. :)

Otroulig
0

Ja så är det ju - men ofta sker såna här skiftningar i bilen på väg hem från jobbet…då rör jag mig inte speciellt mycket. Bilen rör sig iofs 😃

Älvan
0

Aha, jag menade tvärtom. Nu när du promenerade balanserade energierna och fick flöda fritt. :) de uppkomna känslorna fick fritt flöde och du vet ju att inga känslor stannar för alltid i en ström.

MissInAction
0

Menar du att du någonstans ifrån får inspiration till att tänka en såndär plötslig tanke som sedan får dig att skifta och lyfta? Och inte att du på ett medvetet plan söker dig till tankar som känns snäppet bättre? 🙂

Absolut så är ju rörelse jättebra för att underlätta för flöde och undvika stagnation i energier 🤗 och natur är helande, absolut!! 

Vet vad du menar med känslan av JAG. Den behöver vi nog ha nära till hands, precis som att vi fokuserar på saker som vi VILL ha i vårt liv… för drar vi ifrån det här så känns allt off, det känns som vi har glidit av vägen, irrat bort från ljuset, tappat allt stöd från Universum etc. Jag tror att det hänger ihop. När vi gör saker för oss själva, säger JA till oss själva och "när" vår egen själ, och kropp… då kommer vi så mycket lättare i kontakt med Källan ♥ vilket ju gör att allt känns så mycket bättre 🤗

Hmmm vet inte om jag irrade till det. Ofta låter det ju så bra i huvet, men tankarna är så snabba och visst skriver jag snabbt men inte tillräckligt.. så jag tappar liksom flowet lite när jag skriver 😃🤪

Men YES till att välja sig själv och det som vi vet att vi mår bra av! Och YES till plötsliga skiftningar till högre energier ☀️

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
0

Haha, jag svarade i #3 på #1. Jag förstår att du menar att rörelse frigör och balanserar energier… Aha, du menar att min låga vibbar löses upp rörelsen. Jag såg det mer som att jag fick nåt positivt och du tänker att jag blev av med nåt negativt? 

Ja visst fungerar rörelse. Jag tränade som en tok för 7 år sen för att få utlopp för känslor - det blev som en ventil. 

Men nu,  njjaa, det känns mer som att jag får nåt. Jag kände mig rätt neutral innan.  

Men lite som jag skrev på slutet - jag behöver egentligen inte veta varför - jag tar bara tacksamt emot de här skiftena 🌈❤️

Otroulig
0

Ja Miss Precis "Menar du att du någonstans ifrån får inspiration till att tänka en såndär plötslig tanke som sedan får dig att skifta och lyfta? Och inte att du på ett medvetet plan söker dig till tankar som känns snäppet bättre? "

Eller rättare sagt - jag får en inspiration till en känsla - för rent medvetet så har jag inte tänkt någon tanke som leder till känslan. Men det är ju så mycket tankar i skallen, så vem sjutton kan hålla ordning på alla 😉

Älvan
0

Och jag menade att när vi är mer balanserade så får de kvarvarande skuggorna möjlighet att lyftas till ljuset. Det är ju fantastiskt så vi slipper bära på allting. Njut ok lite fel ord- välkomna skiftningarna. :) möjlighet till

Älvan
0

…förändring….

szirius
0

hihi, jaaag😊 tror ju att du har en öppnare ventil till änglarna Otroulig😛, o skitsamma om det går att bevisa eller inte, det ger iaf MIG en enorm varm känsla att känna att de är mig nära o "duttar ner" inspiration, positiva tankar, energi etc när jag behöver det. Och det känns som det du nämner, det är inget jag styr över, jag försöker inte fokusera, men däremot är jag tillåtande på något plan…och då glittrar det till..ofta✨ och det är en helt underbar känsla, fylld med kärlek❤️ och ja, kraft🌊!

linnease
1

Låter lite logiskt.. När man inte tänker på nåt särskilt, typ hjärnan går på tomgång, då finns det plats för inspirationen att flowa in tänker jag. Som att man plötsligt kommer på nån smart idé eller det där namnet man glömt när man bara luffar runt o typ stoppar in tvätt i tvättmaskinen. Avsaknad av fokus liksom, bara är?

Otroulig
2

Ja Linn, det var nog lite dit jag ville komma - vi pratar så mycket om att det är viktigt att vända tankar, att fokusera - jag tänker att det ibland kan uppfattas lite "jobbigt" medans det faktiskt kan vara rätt att bara vara nollställd och "släppa in" som Szirius beskriver det. 

Universum är GOD och vill ditt bästa. Det är väl lite det som är grundtesen.

[Kathja]1
1

När vi slappnar av så återgår vi till "normal-läge" och där är bara ease och kärlek. Det är ju an av anledningarna till att man ska meditera. Att detta händer när du kör bil visar bara hur avslappnad du är där och då. 😉Det är ju samma grej för de flesta av oss när vi går ut i skogen, vi slappnar av och återgår till flow-läge. 🌊 Och i det så flyter vi nedströms som A.H säger och där finns de lättare känslorna och tankarna.

szirius
0

Kruxet är att vi ofta har så mkt motstånd i oss….helt enkelt  intränade tankemönster…. vi vet vad vi vill och där ligger inbäddat vad vi inte vill…så när vi försöker "fokusera rätt" stöter vi på dessa motstånd …och så känns det ansträngande och svårt istället.

#12 Hmm, ja vi ju lärt oss tro att fokus kräver ansträngning, medan det egentligen är tvärtom , " rätt" fokus är att skala bort allt snurr och göra det enkelt…

Så om man ser på det  snarare som ease, flow, varande…så försvinner motståndet…🌊

# 13 Ja, Kathja, meditativt övande gör oss ju mer mottagliga, öppna, tillåtande…

så det där tillståndet " när vi inte tänker på nåt alls, hämtar tvätten o kör bil" som Linn o Otroulig nämner, är ju perfekt mindfulness, vi är tomma på grubbel, den inre automatiska rösten har tystnat och vi får förmågan att ta emot inspiration …vi är i synk med den våglängden✨…så ser jag det…

Bra tråd👍! Att få klargöra lite för sig själv hur man märker att saker fungerar…🙂

[Kathja]1
0

#14 Just så! Det är inget "jobb", tvärt om, det är när det är "jobbfritt" som det flyter på. Just som att det inte krävs någon ansträngning att flyta nedströms, men desto mer att ta sig uppströms. Och ju mer vi är "jobbfria" desto mer är vi i vårt naturliga tillstånd och desto enklare blir det. 🌊

Men Otroulig, du vet väl att man bör vara alert och uppmärksam när man kör bil? Inte i meditativt tillstånd… 😉

Otroulig
0

Intuition är bra att ha med i bilkörning i alla fall 👍. Jag kör mycket på känsla 😉

[Kathja]1
0

Klart att du gör, jag skojade ju bara. 😃

Otroulig
0

Räddade en älg i dag med två meter 😎

[Kathja]1
0

Du räddade en älg med två meter vad? 😉Horn? Svans?

Otroulig
0

Haha, den var två meter från bilen, på väg upp i skogen 😛. Jag körde mycket lugnare än jag brukar.

[Kathja]1
0

😇