Att skapa!
Hej alla! đ
Jag tycker det hĂ€r med att skapa Ă€r himla svĂ„rt (fortfarande, Ă€r nog lite seg i nöten!), sĂ„ jag tĂ€nkte frĂ„ga er, hur gör ni mer konkret nĂ€r ni skapar (eller hur man sĂ€ger)? Jag vet att man behöver vara i rĂ€tt flow och allt det dĂ€r, men sen dĂ„? Ănskar ni? Hur dĂ„ i sĂ„ fall? Visualiserar ni det ni vill ska hĂ€nda? Jag fĂ„r kĂ€nslan att om jag önskar sĂ„ kanske det Ă€r mitt ego som vill ha nĂ„got och dĂ€rför manifesteras det inte. Jag har nĂ€mligen inte lyckats manifestera det jag vill ha allra mest, och vet inte riktigt var det gĂ„r snett. Jag har önskat, jag har visualiserat, mediterat, jag har förestĂ€llt mig att jag redan har det jag vill ha men icke. Och hur tusan slĂ€pper man nĂ„got som man inte kan gĂ„ en dag utan att tĂ€nka pĂ„ (och egentligen har för mycket fritid..!)? Jag Ă€r ingen stjĂ€rna inom LoA mycket pĂ„grund av att jag har svĂ„rt att hĂ„lla modet uppe, hĂ„lla mig i rĂ€tt frekvens, och kontrollera mina tankar. Mitt liv Ă€r vĂ€ldigt mycket uppe i huvudet för att jag Ă€r en sĂ„n himla tĂ€nkare. Jag vet att mitt psyke Ă€r vĂ€ldigt starkt, och om jag anvĂ€nder det pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt Ă€r det antagligen ett kraftigt verktyg, men jag lyckas inte ta kontrollen kĂ€nner jag. SĂ„ har ni nĂ„gra tips blir jag superduperglad!
Kram â€ïž
Just det hÀr med att sÄ gÀÀÀÀÀrna vilja ha nÄt. Det finns ju tvÄ sidor pÄ det myntet - man vill haaaa, det som man inte har. Det skapar lÀtt en brist kÀnsla. För man observerar att man INTE har det.
DÀrför verkar det funka bÀst för mig nÀr jag bara klart och tydligt inser det jag vill ha - som med mitt nuvarande boende t.ex, nÀr jag insÄg att jag (dÄ) var för mörkrÀdd för att bo ute pÄ landet sjÀlv, sÄ jag skulle alltsÄ bo i stan, ok, med trÀdgÄrd dÄ - det var liksom sjÀlvklart, en tvÄa vore lagom, med öppen spis vore nice. Jaha tÀnkte jag ok - det Àr DET som passar mig perfekt. Hur det skulle gÄ till hade jag aning om, jag hade ju inte sÄ mycket pengar sÄ jag kunde köpa ett hus jag garvade mest Ät min insikt. (det hÀr var innan jag lÀst om LOA) Jag hade Àven tidigare stÄtt pÄ en balkong och tagit kort pÄ utsikten och tÀnkt att i DE kvarteren skulle man bo.
SÄ sen hyrdes det ut en tvÄa med trÀdgÄrd, huset syns pÄ mitt kort och efter en liten omvÀg sÄ fick jag mitt perfekta boende.
SÄ för mig sÄ funkar det egentligen bÀst med de grejer som jag lite sÄdÀr i förbifarten önskar mig. Jag uttalar det med en insikt och kÀnsla av att det vore verkligen BrA för mig. Sen trallar jag glatt vidare och bara mÄr bra. Den största missen vi gör tror jag Àr att liksom sukta efter grejerna. DÄ hamnar vi i brist tÀnket.
Just Let GO and let God (eller universum om man nu hellre vill det) Ă€r grejen tror jag. Att ha tilliten att det verkligen kommer. Som att du gör en bestĂ€llning pĂ„ en restaurang - du sĂ€ger till vad du ska ha, sen vet du att det kommer. Du springer ju inte och lĂ€gger in bestĂ€llningen igen direkt đ.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Enkelt. NÀr jag Àr i tacksamhet eller i en situation som skÀnker mig glÀdje tackar jag och tÀnker att detta tycker jag om. Jag har det jag vill ha redan. DÄ blir det mer av just det! DÄ blir det inget motstÄnd alls pga jag har redan det jag vill ha. Jag Àr tacksam. KrÄngligare att önska ur en brist. Ex pank och ska betala rÀkning omedelbart. I bristtÀnk finns enormt mycket motstÄnd. Man skapar mer brist i en brist situation. Dvs börja med ex tacksamhetsdagbok och beskriv vad du gilla under dagen. Du ska se att det du skriver ökar! :)

â€ïž vill tillĂ€gga att du VISST Ă€r en stjĂ€rna pĂ„ LoA - vi Ă€r alla stjĂ€rnor pĂ„ LoA đ , sen att det blir som vi TĂNKT oss Ă€r en annan sakđ( fattar att det var sĂ„ du menade, MEDVETEN LoA)
Samma grej med att inte vara bra pĂ„ att skapa - du Ă€r ju en mĂ€stare pĂ„ att skapa, precis som vi ALLA Ă€r , för vi alla skapar ju allt hela tiden. Sen, att vi gör det medvetet eller inte, DET Ă€r ju sjĂ€lva "grejen"đ
Jag tjatar ju lite pĂ„ det hĂ€r med sjĂ€lvkĂ€nslaâŠför jag upplever att mĂ„nga blockeringar sitter just dĂ€r. Att nĂ„gonstans djupt inombords inte tro att vi Ă€r VĂRDA det vi önskar. Eller att man har nĂ„n annan tankestruktur som man behöver lossa först. Och det kan ta tid att inse att man ens gĂ„r omkring med sĂ„na, de kan vara dolda i gamla vĂ€rderingar hemifrĂ„n osv. Tex att förĂ€ldrarna sagt att pengar Ă€r av ondo, vilket kan stoppa upp flödet. Eller ett behov att vilja tillhöra en gemenskap, o dĂ€rför vidareföra en sjukdom som finns inom slĂ€ktenâŠ(allt sker pĂ„ vĂ€ldigt omedvetna plan, för sjĂ€lvklart Ă€nskar man sig inte sjukdomar eller dĂ„ligt stĂ€llt.)
En annan sak: Du tar sjĂ€lv upp att du Ă€r mkt uppe i huvudetâŠhur Ă€r det med fysisk rörelse i ditt liv? âŠflow i sinnet o tankarna fĂ„r automatiskt skjuts av en rörlig kroppâŠpromenader o djupa andetag kan dra ner tankeverksamheten ner till hjĂ€rtat sĂ„ att du öppnar upp mer för att fĂ„ kontakt med dina kĂ€nslor.
NĂ€r jag sĂ„g trĂ„dnamnet " att skapa" sĂ„ tĂ€nkte jag direkt pĂ„ det rent kreativa, att skapa med hĂ€nderna o röstenâŠ.har du nĂ„t sĂ„nt intresseâŠvad fĂ„r dig att vara helt i nuet, finns det nĂ„t dĂ€r du helt tappar tid o rum? Det Ă€r DĂR du kan hitta nyckeln till ditt högre skapandeâŠâš
Hur kĂ€nner du inför ordet kontroll? Om det Ă€r nĂ„t positivt för dig sĂ„ kan du fortsĂ€tta anvĂ€nda det, annars kanske FOKUS Ă€r ett snĂ€llare alternativâŠ.sĂ„ att det blir till en PRESTATION av det helaâŠ.försök att leka med detta mer Ă€r mitt största tips, tror jagâŠ.
đ€
Tack för alla era svar, vad glad jag blir! đ€
Otroulig
FörstÄr precis vad du menar, tror det Àr delvis det jag gör fel. Jag ser bara alla brister. FÄr jobba pÄ att slÀppa lite mer tror jag! Men det Àr den dÀr rÀdslan att det inte kommer hÀnda tror jag, plus mitt kontrollbehov. KÀnns som det Àr större chans att nÄgot hÀnder om jag fokuserar pÄ det, vilket verkar vara typ helt fel sÀtt!
Ălvan
Ja tacksamhet försöker jag med, försöker skriva ner och tÀnka vad jag Àr tacksam över, vad som varit positivt och bra under dagen osv. FÄr fortsÀtta med det helt enkelt. Tack för pÄminnelsen!
Szirius
Precis jag menade MEDVETEN LoA! Haha. Ja visst skapar vi hela tiden, men jag skapar sÄnt som jag INTE vill ha mest hela tiden. SÄ nja, jag Àr ingen stjÀrna pÄ MEDVETEN LoA, plus att jag tycker det Àr lite flummigt och förvirrande..
Det hÀr med sjÀlvkÀnsla Àr definitivt en grej för mig, jag har antagligen en blockering dÀr. Det var ett tag som jag verkligen kÀnde att den blev bÀttre, jag kÀnde mig vÀrd kÀrlek, och allt det dÀr, men sen försvann det. SÄ just nu Àr jag nog omedvetet blockerad för bra saker för att jag innerst inne inte tycker jag förtjÀnar dem, iaf en del grejer. Samtidigt som jag vill ha, vilket leder till en sÄn jÀkla frustration! Blir irriterad bara av att skriva det!
Ja röra pÄ mig mer kan jag alltid göra, just nu Àr det bara hundpromenader men det Àr ju alltid nÄgot. Kontakt med kÀnslorna har jag verkligen, speciellt pÄ senaste tiden har jag kÀnt mig vÀldigt "kÀnslig" eller hur man ska sÀga. Tar ocksÄ lÀtt upp andras energier. Jag tror jag gÄr igenom nÀstan alla kÀnslor som finns varje dag. Delvis för jag tÀnker för mycket och grubblar och funderar. SvÄrt att stÀnga av hjÀrnan liksom. Men jag förstÄr vad du menar, jag behöver göra sÄnt som man Àr i nuet. Typ rida, mÄla osv. Men har ingen lust eller ork med det.
Tror jag har nÄgon slags kontrollbehov, sÄ ja fokus lÄter bÀttre och mer positivt tycker jag! Som vanligt nÀr jag hÄller pÄ med nÄgot sÄ lÀgger jag för mycket tanke i det, det blir för allvarligt och jag Àr rÀdd att göra fel. Samma som nu. Det var enklare innan jag började med MEDVETEN LoA, dÄ kunde jag skylla mina icke-framgÄngar i livet pÄ annat Àn mig sjÀlv! Lycklig omedvetenhet, hehe.
Jag har ju haft dessa problem jag ocksÄ och som jag skrivit till dig H-lena sÄ jobbar jag mycket med EFT och mÄr ju faktiskt bÀttre genom det.
Kör mycket om att Àlska mig sjÀlv, acceptera den jag Àr osv.
Sen försöker jag (Àven om det Àr skitsvÄrt) att fokusera pÄ massa annat som Àr viktigare just nu livet. Kan vara just för stunden eller för dagen eller veckan.
Jag hĂ„ller ocksĂ„ pĂ„ vĂ€ldigt mycket med trĂ€ning vilket ger fokus, energi och tankar under en timme eller tvĂ„ pĂ„ bara mig sjĂ€lv. Ăven om jag Ă€r trött sĂ„ gĂ„r jag hellre till gymmet och trĂ€ffar lite folk Ă€n att lĂ€gga mig pĂ„ soffan hemma och fundera över alla brister jag har. För visst, jag hamnar lĂ€tt dĂ€r med.
đ
Saz Ja tusen tack igen för EFT tipset! Det hjÀlper verkligen att stabilisera upp sig eller hur man ska sÀga. SÄ det tycker jag funkar absolut!
Som du sÀger Àr det nog bra att hÄlla sig sysselsatt, det har jag ocksÄ mÀrkt.
Jag hoppas verkligen att om jag bara försöker fokusera pÄ att hÄlla mig positiv och jobba pÄ mina blockeringar, att saker och ting kommer lösa sig. NÀstan varje kvÀll skickar jag ut en önskan "snÀlla lÄt det och det lösa sig.." osv. Men kanske har jag inte varit i rÀtt frekvens för att kunna ta emot det Àn. Eller sÄ Àr tiden inte redo Àn. Jag vet inte, men det Àr sÄ jobbigt att vÀnta!
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Snor denna frĂ„n Morgondagens tro, ( hehe Kathja) đför den stĂ€mmer sĂ„ bra in pĂ„ denna trĂ„d.
#7 Ojojoj mitt i prick!! Jag behöver se om den hĂ€r om och om igen kĂ€nner jag.. Det Ă€r sĂ„ mycket dels kvantfysik som jag verkligen kĂ€nner att jag kan relatera till men Ă€ven grejer jag behöver pĂ„minnas om just nu. Tusen tusen tack! đ€
Klart att du fĂ„r det! đ
Otroulig Ja precis. KĂ€nslan av att redan ha det! :) Jag har den nu. Trots att jag har kĂ€nt brist.. pĂ„ eget hem alltsĂ„. TĂ€nk om jag skapade det utifrĂ„n mitt gamla jag!? Kan det vara sĂ„? Det skulle vara ganska illa just nu :( âŠHur vet jag det? HjĂ€lp!
Men Vera, om du skapat frĂ„n brist sĂ„ hade du ju inte fĂ„tt nĂ„t hem đ lita pĂ„ din magkĂ€nsla du!