om loa
Hej
Läste artikeln Loa i mitt liv och det var riktigt bra skrivit. Har även sett the secret. Men en sak ja funderar över säg ex om en person är olyckligt kär i en person o vill inget hellre än att ha ett förhållande med den här personen. Hur fungerar Loa då? Ja menar en person har en önskan men den andra människans talan då?:S
likaväl om du har ett jobb o vill ha befordran då beror det ju lite på chefen osv.
Ja är jätte nyfiken och tycker det här e intressant. tacksam för svar:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Satt precis och lyssnade på ett klipp med Abraham Hicks som handlade just om det!
Det du attraherar och det du egentligen vill ha då du önskar en sak är en KÄNSLA. Låt säga att du då du önskar ditt livs kärlek (som just nu inte har fattat att han är din utvalda) så har du en känsla av hur det ska bli. Vad du vill uppnå, hur det ska vara. Om han inte matchar det, om han inte kan ge dig den känslan/upplevelsen kommer han inte att bli din. Det är därför man kan tycka att man inte får det man önskar, men det handlar eg om att man inte vet vad man önskar, och hur man önskar. Man får det man önskar/attraherar men vet bara inte vad det är man drar till sig, eftersom vi vanligtvis är kvar i huvudet i stället för i känslan.
Det samma gäller ett jobb. Du har en bild av hur det kommer att vara om du får det jobbet men om det inte matchas av just det du har tänkt dig så blir det inte det du får. Men ett annat jobb som kommer ge dig det du upplevelse och känslomässigt önskar kommer att dyka upp.
Det är därför som det absolut bästa är att göra mer "öppna" önskningar. Fundera över vad du vill ha i ett förhållande och önska det, men sätt inte den specifika önskan på en specifik person. Det samma gäller jobb.
Eller du önskar kanske att bli snusikt rik. Då är det inte pengarna i sig du vill ha utan tex friheten de medför, att kunna resa, slippa oro osv. Förstår du skillanden? det tar lite tid att få klämm på hur det funkar, men sedan kan du manifestera vad som helst!
Bifogar videon jag talade om…
#1 Det där med att önska och föreställa sig hur man vill att sin kärlek skall vara stämmer mkt bra. Jag var singel och visste precis hur jag ville att min nästa skulle vara, jag kunde sitta i min soffa om kvällarna och titta på TV/film och föreställde mig att min blivande satt bredvid och hur vi höll varann i händerna (jag tom lade ut min hand i soffan som om han satt där på riktigt) och jag var mkt klar över hur jag ville att han skulle vara och bete sig. Nu sitter jag här med min sambo som är exakt på pricken som jag önskat och föreställt att min kärlek ska vara och jag hade ingen aning om att det skulle bli min arbetskamrat sedan 4,5 år tillbaka :) så nog stämmer det där att man inte ska sätta känslan på en specifik person utan bara tänka och känna hur man vill ha det!
Underbart Camillahj! Då vet du hur det funkar. Gör som du gjorde där med allt annat du vill ha. Börja i känslan du vill uppnå, forma en önskan uti från det i tanken, tal, och/eller skrift - och släpp den sedan fri. Svårare än så behöver det inte vara! Och glöm inte att ha roligt - positiv energi drar till sig positiva saker.
#2 vad kul o höra och det måste varit skönt o få det bekräftat :)
men om man nu vet hur man vill ha det men det handlar om en specifik person , fungerar det då alltså inte .:S ???
# 4 aangeleyes - det funkar om han/hon matchar det du ber om. Men det är ju inte alltid vi känner personen helt och fullt, så ibland kan man tro att han/hon är den rätte, men univesum/Gud ser att så inte är fallet - och ja då blir det inget. Bättre är att försöka vara öppen, be om hur man nu vill att det ska vara - men lämna öppet för vem det ska var så med. Om du förstår?

#5 bra förklarat
# 6 Tack szirius.
Det är lätt detta, om man bara fattar vad man ska göra. Men kan vara svårt att förklara eftersom det för de flesta är ett nytt sätt att tänka och agera. Och vi är så vana att låta tanken styra så det brukar kräva lite övning för att man ska ställa in sig på att låta känslan leda. Fördelen är ju att när man hittar rätt känsla då går det inte att missa! Är du rätt inställd, m.a.o utifrån ditt inre jags önskningar så känns det i hela kroppen. Du blir så glad så du börjar gråta. Du vill dansa, sjunga och skrika till hela världen att JAG ÄR LYCKLIG, även om du kanske inte ens vet varför. Bara att hitta den känslan är WOW!
Och det är för glädjen i att vara lycklig och må bra man ska affirmera, visualisera och drömma - inte för att uppnå något annat - inte för att manifestera, utan enbart för att det är så underbart att må bra och för att det är det som är meningen med livet - att skratta, njuta, dansa, sjunga, måla, älska, kramas… Sedan kommer dina drömmar att manifesteras av bara farten! Därför att lika attraherar lika - att du är glad attraherar dina drömmar för de gör dig glad. 
tusen tack alla för era svar och förklaringar :)
Det är videoklippet slog verkligen till. Jag vet inte om det blev så som talaren ville men det var något klickade. Jag hittade ett ord. I det ordet hittade jag en känsla och när jag yttrade det blev min kropp alldeles varm. Tack så mycket för videoklippet!
Medarbetare på Sydkorea iFokus
Härligt Sweetgum att du är inne och rotar rätt på alla godsaker som finns här på siten och puttar upp dom till liv igen. Perfekt!!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Haha vad bra att ni tycker det! Jag är glad att ni inte blir irriterade att en nykomling springer in i ert forum och börjar rota omkring :p
Gud nej! Det är super roligt. Dessutom så puttar du upp så bra trådar som andra behöver. Det är kanon!! Dessutom om det är nåt specifikt du undrar över - skapa en ny tråd. Vi svarar från våra hjärtan - sen får du sortera det som känns rätt för dig ❤️.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Tack ❤️🤗