Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-konkret-metoder-tekniker
Läst 874 ggr
Otroulig
7

Affirmationer för att öppna hjärtat

För att kunna ta emot kärlek måste vi först hitta den hos oss själva och våga släppa in och öppna upp för kärleken. 

Har vi blivit sårade eller upplevt stark sorg så kan vi stänga till kanalen för att rädda oss själva från att bli sårade igen. Detta tror jag kan ske även omedvetet.  Så om vi kan rensa i kanalen så har manifestationen möjlighet att förvekliga sig i fysisk form. 

Här kommer några affirmationen och tankar som kan få oss att öppna hjärtat och kunna känna kärlek mot andra och även mot oss själva. 

Heart Chakra Affirmations

I am open to love.
All love resides within my heart.
I deeply and completely love and accept myself.
I nurture my inner child.
I am wanted and loved.
I live in balance, in a state of gracefulness and gratitude.
I love the beauty of nature and the animal world.
I forgive myself.
I am open to love and kindness.
I am grateful for all the challenges that helped me to transform and open up to love.
I am connected with other human beings.
I feel a sense of unity with nature and animals.
I accept things as they are.
I am peaceful.

Källa:

Affirmationer som aktiverar hjärthakrats energi 
(Från boken Chakrahealing för inre harmoni och balans)

• Jag sänder kärlek till alla jag känner, alla hjärtan är öppna för att ta emot min kärlek

• Jag accepterar att smärta är en viktig del i min mognad och utveckling

• Jag älskar mig själv för den jag är och de möjligheter som finns inom mig

• All gammal smärta befriar jag nu inför kärlekens händer

• Andra människor förtjänar min medkänsla

• Den kärlek jag känner för mig själv och andra är villkorslöst

• Kärleken kommer att frigöra mig. Andra människor älskar så gott de kan . Om någon inte älska mig tillräckligt mycket beror det kanske på att de har begränsningar i sättet att uttrycka kärlek och förtjänar min medkänsla

Källa

Min favvis blev:

• All gammal smärta befriar jag nu inför kärlekens händer

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
1

Alla människor förtjänar min medkänsla. Dvs även jag själv.

MissInAction
1

Tack Otroulig! ♥ 
Så bra affirmationer här! Vi borde verkligen affirmera mera 😃🤗

Jag ryckte till när jag läste högt den här, som stämmer så väl med min erfarenhet: I am grateful for all the challenges that helped me to transform and open up to

Annars är mina favoriter I am open to love och I deeply and completely love and accept myself ❤️

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
1

Affirmationer är effektfullt. För mig räcker det inte att bara uttala en affirmation. Det viktigaste är inte vad jag säger så länge det är kärleksfullt, utan att få orden att kännas sanna/trovärdiga/naturliga. Det bästa sättet för mig att ta emot det jag vill säga till mig är att uttala det framför en spegel. Jag ser mig i ögonen och berättar det som jag ser. Det kan vara att jag är värdig, vacker, älskad, varm, hel etc. Eller det kan vara en affirmation liknande ovan. Ögonkontakten gör att jag känner det som sant. Det är enkelt och jag gör det vid något tillfälle varje dag. Det är så effektfullt och det behöver inte ta lång tid. Ibland säger jag bara "Hej, du är älskad". Två sekunder max. Samtidigt så är det här en liten koll på att jag är med mig :)

[Torahzen]
0

Bra grejjer!