Att inta att lekfullare förhållningssätt
Jag vill försöka dela med mig av det jag snappat upp de senaste dagarna. Och mycket handlar om att ta denna lag för vad den är, utan att känna skuld när man inte får till det så som man önskar. Om man i stället kan lyckas skifta och se att man kan lära sig av varje situation, på ett nyfiket vetgirigt sätt, så blir livets händelser riktigt spännande. Man behöver inte bryta ihop för att man uppenbarligen fokat slarvigt och manifesterat in tokigheter. Det är en sån frihet i att ta sitt ansvar utan att för den skull känna tyngd.
Vi är vanedjur, vi har reflexmässiga tankar som kan mala på utan att vi ens märker det. Många lägger tex , av ren vana, mer fokus på att fundera över om det ska vara mkt trafik på väg till sommarstället i stället för att lägga fokus på att visualisera en trafikfri väg som glider fram. De flesta av oss vobblar ju, lite blandade vibbar vilket skapar blandade manifestationer. Alla som lekt med detta - ja, gjort det till en LEK, att verkligen använda lite tid varje dag åt att visualisera trevlig bankpersonal, att få rabatt i affären, att hitta parkeringsplats direkt, att bara möta trevliga människor hela dagen etc etc har upplevt hur det förvandlar ens värld, eller hur? ÄNDÅ glömmer man bort sig, tappar rutinen och slutar foka, låter oro och grubbel ta över, faller in i mönster som går på autopilot och så är man tillbaks till småtröghet i tillvaron. Men det är bara att hoppa upp igen, alla dessa störningsmoment är bara tecken att vi varit lite slarviga. Slarviga med att låta vårt välmående vara prio ett.
Det ÄR en lag, att om en stark önskan inte har dykt upp i ditt liv, så beror det på att du någonstans inte tillåter det att flöda in från source och in i det fysiska. Någonstans finns ett motstånd. Och vi behöver inte bli arga på det! Den insikten kan vi i stället använda till att skifta vår vibb. Hay skriver " om något i ditt liv inte flyter som du önskar finns det mer motstånd att släppa". Var snäll med dig själv, det här med motstånd verkar vara något högst mänskligt…gå varsamt fram, släpp ballonger, leta sköna känslor och bli en samlare på grejer du älskar att tänka på.
Alltså, man kan ju verkligen se detta med LoA som vilket som helst som man vill bli bra på - att öva och finslipa, göra tabbar o rätta till, styra om, ta till sig konstruktivt och ändra. Att hela tiden lära sig! En nyfiken vetgirig student som ständigt vill veta mer! Då kan man tom tycka att ens skapade kontraster är spännande, för man lär sig ju så mkt om sig själv! Något blir tydligt som inte var lika tydligt innan, vilket gör det enklare att rätta till det. YES!OCH det bästa tillfället att öva sin positivitet är ju just när något oönskat sker.
Har du tänkt på hur du reagerar då? Vilket förhållningssätt har du till oönskade manifestationer? )Det slog mig nu i skrivande stund att detta med att " en olycka kommer sällan ensam" helt och hållet har att göra med att man dras med i negativa tankar när en oönskad manifestation uppstår. Kan man hejda sig redan där så planas nog dramat ut.
Att syna sina vanor, tex "jo det är sant, jag känner oftare bristkänslor än rikedomskänslor, så det finns en helt naturlig förklaring till att jag håller pengaflödet utom synhåll", gör det enklare att göra något åt det. Att skifta. För det är bara en vana. Att känna brist. Vanor går att bryta. Bara det kan ju göra en hur lycklig som helst🥳! Det går inte att skylla ifrån sig i detta och säga att " det här med LoA funkar ju inte". För om det inte funkar är det någon komponent som inte är helt med. Optimism är inte helt enkelt att känna om man fått många törnar. Liksom tillit. Liksom en tro att man är värdig. Det krävs övning. Men det GÅR. Det går. ❤️
När man är off så är man off, så är det ju. Men bara man skiftar lite lite så att man hittar nyfikenheten, så är det bara att tuta och köra - och man är uppe fortare än kvickt. Jag har precis i dagarna återfunnit denna roliga "som om " lek, där man tänker, talar och känner så "som om" allt är så som man önskar. Och jag blir trallande glad. Tänk att det är så lätt att glömma bort att man mår bättre av att må bra😉Oavsett yttre situation så går det. Det är bara att bestämma sig.
Alla teman är öppna för lek. Din hälsa, dina relationer, ditt jobb, din ekonomi, ditt boende, kärlekspartners, dina drömmar som du vill förverkliga, allt!
Och den här leken ÄR skapande. Din vibb höjs och du attraherar det som finns i din vibb( rättare sagt, du upplever och tillåter det som redan existerar för att du då är mottaglig) Det enda som kan hålla det borta är att det någonstans i din vibb även finns ett motstånd. Be om hjälp att släppa dina motstånd och tillåt flödet.
Och LEK med detta! Ta inte livet så seriöst! Man överlever, och gör man inte det så dör man och det gör inte heller nåt, för det finns ingen död!
🙂
Vilket underbart inlägg Szirius! Just detta med att göra något som känns bra av något som känns mindre bra har jag roat mig med senaste tiden. Det funkar kanon!
Kanoners Szirius!! Du skriver med en sån övertygelse och jag kan inte bli annat än att bli inspirerad.
Och faktiskt just det här med att det händer nåt oönskat, jag har slutat att gegga ned mig - men jag har mest tänkt att det ska komma nåt gott ur det. Faktiskt kanske inte riktigt tagit ansvar för mina egna manifestationer 🤐… värt att ha i bakhuvudet ☝️
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

# 2 jag har också gjort så tidigare , men känt att något fattats för att få det riktiga lyftet..det har inte räckt med att släta över allt med det finns en mening jadajada, ……att faktiskt även se det rent krasst, UTAN DÖMANDE (det är det viktigaste) att man dragit till sig något pga den vibration man befunnit sig i på något plan -det behöver ju inte vara alla plan, vi vobblat ju som sagt- så lyfter man verkligen i insikt och frihet! Jag har alltid varit så rädd för ansvar..rädd för att inte klara av att ha ansvar…kanske för att jag fått ta så mkt ansvar som inte varit min att bära. Så att kunna uppleva denna nyfikna, "erkännande" attityden är väldigt stor för mig. Att jag tidigare blivit så arg över oönskade grejer är JUST för att jag inte velat se mitt ansvar i det hela. Nu när jag ser det försvinner ilskan. Jag behöver inte försvara mig eller bortförklara mig, det är ok, jag är ok ändå. Förlåtelse handlar det ju också om. Och jag behöver inte vara rädd för vad andra ska tycka om det. För om jag har förlåtit mig själv först så kan jag ta andras åsikter. Att släppa skam och skuld, att lämna den autopiloten utanför.
Jag har de senaste veckorna när det snurrat till sig ordentligt välsignat det som skett och sedan har jag formulerat tankar kring hur jag vill att det ska vara istället. Funkar fint, det har kommit en hel del trevligt ur det.
#3 Coolt, jag fattar.
Jag kan också förstå att denna insikt är otroligt värdefull för dig ❤️
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
#3 Amen , to that :) håller helt och fullt med.

# 4 härligt! den sista delen är ju den svåra biten tycker jag…att formulera bilder av hur man vill, i stället för att stirra sig blind på nuet….eller den är ju lätt att göra, men lätt att glömma bort när man snurrat in sig🤪. Vi får påminna varann🤗
Det här är så himla fint skrivet, szirius ❤️ och sånt som jag önskat att jag kunnat tänka, och ta till mig, när jag behöver det som mest. Jag har en del jobb att göra här, att komma ifrån att känna skuld över att jag har "gjort fel".
Det är lite som Abraham brukar säga också.. so what if you said something you shouldn't have said, so what if you did something you shouldn't have done, so what if you thought something you shouldn't have thought… so what?
Typ så. Det kan aldrig bli fel, men däremot kan vi alltid justera vår vibb och vårt förhållningssätt… vrida och vända på det och hitta nya perspektiv. Och göra om. Och att fokusera enbart på det positiva och det som vi vill ha. Inget annat förtjänar egentligen vårt fokus. Sååå mycket lättare sagt än gjort! 🤐
Och jag skrattade gott åt sista delen - att dör man så gör det ju ingenting 😂
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Tack Szirius!!❤️
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Ååååh så bra för mig med, särskilt den här biten om "Och jag behöver inte vara rädd för vad andra ska tycka om det. För om jag har förlåtit mig själv först så kan jag ta andras åsikter. Att släppa skam och skuld, att lämna den autopiloten utanför. "
Jaaa.. precis vad jag behöver göra just nu när rester såna av vibbar dyker upp ❤️ det och inse att det är helt ok att "missmanifestera" på "hålla-folk-nöjda-fronten"… so WHAT!! 🤗
#7 Ja det kan verkligen vara svårt när man känner att man saknar det som man behöver i nuet. Jag visualiserade ofta i våras för att få en bättre känsla och det fungerar! Tänkte t ex att jag var "superwoman", stark och skärpt i alla lägen. Det är verkligen känslan som har betydelse för mig, inte om det existerar i den fysiska världen. Att kunna KÄNNA "som om" är effektfullt för min del.
Eftersom jag i anden inte är separerad från någon så har jag redan allt som jag behöver… Om någon annan gläds över något så är det även min glädje. Kan känna mig djupt tacksam för allt positivt som andra upplever. Det kanske har slagit runt i mitt huvud nu, men det känns faktiskt så på riktigt. Något större händer med mig just nu som inte går att förklara.
Jag har även börjat att "leka" att tillvaron är på det viset som jag önskar för egen del, att t ex vara i någon annans hem och tänka "vilket trevligt hem jag har"… 😃"och vilken snygg och trevlig fru jag har"… Nej jag kanske inte går så långt men ändå 😃… Att ibland leka fungerar för att jag ska känna mig nöjd med livet, och det kan bli ganska roligt. Känslan är den som jag behöver, och fysiska önskningar kommer att uppfyllas om det är meningen.
❤️
Åh vilket bra inlägg! Precis vad jag behövde läsa nu idag! Jag ska läsa det igen 😉och låta det sjunka in!

Ohhh så jag behövde det där inlägget just nu 😃
Har hamnat i träda och saker går inte väl, jag har sååååå svårt att fokusera nu och märker själv att jag hamnar i gamla negativa tankebanor….. men som du skriver övning ger färdighet. Innan jag manifesterade tillbaka sambon så hade jag ju under tre månader all tid i världen att bara, bara, bara fokusera på mig och LOA och hitta fokuseringarna, manifestera och höja min vibration.
Nu är vi inne i vardagen med Sambon, bonussonen och saker händer (givetvis som i alla förhållande) och vips så är den negativa spiralen igång, bara för att de negativa tankemönstren får fäste och tiden att dra sig tillbaka och bara fokusera och hitta glädjen i sig själv inte riktigt räcker till.
From NU ska jag aktivt avsätta tid för MIN fokusering och för att hitta sätta att se det positiva. För det finns MASSOR, bara det att jag märker att jag hänger upp mig på de få saker som INTE är till min tillfredsställelse, istället för att fokusera på att må bra ändå och manifestera till mig en förändring så som jag VILL ha det 😛
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

#13 Tiden har man ju faktiskt när som helst😉, men jag fattar vad du menar. Jag övar på att använda all möjlig tid i vardagen till detta - när jag hänger tvätt, när jag väntar vid rött ljus, när jag står i kö, när jag lagar mat…det kan annars bli en stress om man bestämt sig för att man ska ansätta en speciell tid och kanske inte får till det…att peta in lite här och där tycker jag funkar bra, det lyfter mitt humör under dagen varje gång jag minns att jag kan leka med det här.
Där jag nog mest behöver ändra mig är nog hur jag pratar, faktiskt😮! Tycker jag är rätt len o mild i tankarna men sen kommer det så lätt ut grodor och suckar o gnäll, väldigt väldigt vanemässigt😇, så enkelt när man pratar med andra, om man ska berätta nåt som hänt…att bara i farten skapa onödigt drama istället för att bara sakligt kunna berätta nåt…har jag märkt. Att jag liksom säger saker som jag inte tycker- för att jag tror att det förväntas av mig att känna så! Att tycka att en händelse är "fruktansvärd" är liksom inte alls min grej, ändå har jag hört mig själv använda det ordet, ja ba hallå vad säger jag?? Helt galet o snacka om att ge bort sin kraft! Men jag är vid första steget mot förändring, att lägga märke till detta.
Jag håller med dig där Szirius, pratet hamnar lite för ofta i ämnen som borde undvikas. Jag försöker påminna mig om att stoppa i tid såpass ofta att jag i natt drömde om att jag gjorde det det samma. Lite roligt faktiskt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hm ni kanske också får nyhetsmail från Nick Ortner/The Tapping Solution?
Jag slänger oftast de där mailen utan att läsa något men idag ögnade jag igenom då jag tyckte mig se några ord som jag ville ha lite vägledning kring. Lyssnade på intervjun och tyckte om den så jag ville dela den 🙂
Have you ever had a moment in your life, maybe for just a few minutes, where you felt completely overwhelmed emotionally? So much so that it brought you a level of deep, gut wrenching pain?
Maybe it was finding out that you or a family member was sick, or maybe it was a really tough breakup, or perhaps it was a moment where you were just taken over by the stress of a really tough financial situation…
Sometimes those moments can make you feel like you’ve hit rock bottom, and as painful as they can be, the reality is that those moments can very healing for us and can allow us to move forward in a positive way.
My sister Jessica recently sat down in front of the camera and had a talk with Sonia Ricotti, author of the book “Unsinkable,” where Sonia discussed what to do when you hit these overwhelming moments and feel like you’ve hit rock bottom.
Sonia is known for her insights on how to bounce back stronger than ever from seemingly insurmountable situations, and in this video she discusses exactly that.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland