Deepak Chopra program
Hej vänner!
Jag vill gärna tipsa er om ett gratis online meditationsprogram med Deepak Chopra som börjar snart, den 19 maj. Temat är "Att skapa ett rikt liv" och attraktionslagen är en av delarna som presenteras. Programmet är översatt till svenska.
Kanske någon känner för att prova.
Kärlek till alla!
Åh tack!!!open . Ska ta och k
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Haha,,,ska ta och kika på detta!!!!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Så bra Shiawase, gör det! Det är helt i linje med gruppens fokus. Ett helt fantastiskt program, jag har redan gjort det på engelska en gång men nu är det dessutom översatt, och det kommer att "fastna" ännu bättre 🙂
Jag hoppas att alla får reda på detta, många tillsammans skapar vi ett ännu starkare energifält för alla.
Åh spännande! ♥ Minns att det var något med honom och Oprah för inte så längesen.
Är dessa audio-meditationer också på svenska eller?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Ja MissInAction, de har flera 21 Dagars program och vissa är med Oprah.
Just det här programmet är unikt för att det är både på engelska (Deepak) och även med svensk översättning, så alla kan vara med. Det är första gången det händer, och kanske många fler kan vara med <3
Tack för tipset Open, det tar jag med mig in till morgondagenstro.ifokus. 👍
Tack så jättemycket för tipset! Det här var precis vad jag behövde tror jag.
Så bra Kathia! Tacksam för det!
Håbe, jag hoppas att du kommer att ha minst lika mycket glädje av det som jag. 🙂 Och sprida glädjen sen!

Tusen tack Open!! Jag ville skriva Oden först😃 Kanske har du Oden-kvaliteter 😉# inget sker av en slump#
Vad kul och spännande det härska bli,har anmält mig:))
En liten fråga, innebär detta att man laddar hem och kollar på workshops, min fråga grundar sig i att jag inte kan sitta och kolla på halvtimmes långa klipp varje dag. Har inte valt den typen av uppkoppling.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Otroulig, du har inte tillgång till wifi? Är det mobilt bredband till datorn du pratar om, eller surf till mobilen?
Kluring om Ryssland

Åh, jag känner mig laddad inför detta! Längtar till den 19.e😛 Jag älskar såna här grejer, man får alltid en "nystart" på nåt sätt när man gör något lite mer intensivt. Jag gjorde ju EFT-veckan förra året, det var också spännande.
Nä miss, mitt wi-fi är min telefon och jag har bara 6GB eller MGB haha har ingen koll 6 i alla ;) och det räcker till att kolla på några mindre klipp per dag men inga halvtimmar per dag.
Oj då måste det vara MB, för jag har 3GB och det räcker länge!
Se FB 😉
Kluring om Ryssland
Otroulig, tyvärr kommer din uppkoppling ta stryk… Man sitter och streamar 20 mins långa klipp. Iofs kan man spola fram och tillbaka, men jag har tyckt att hela pratet innan (på ung 5 min) har varit givande, så att man ska hamna i rätt stämning. Men alla kanske inte behöver det :)
Tack för tipset Open! Har ju kört den amerikanska varianten med Oprah och Deepak och den har gett mig så himla mycket så jag önskade att det inte skulle ta slut. Och vips så var min önskan hörd! Har signat upp mig för ännu en omgång av ro, kärlek och glädje! ❤️
Szirius, Olivoll och Theleonora, så roligt att ni också är med!
Ja Theleonora (#16), jag har också gjort de amerikanska med Oprah och Deepak men ser riktigt mycket fram till den här för att det är speciellt på många sätt för mig, jag har lagt in min energi till Deepaks genom översättningen och vill så gärna meditera med er alla och se om det lyfter oss ytterligare 🙂. Det är min intention.
Otroulig (#11), ja, det är strömmat, men det är endast audio, så det brukar inte ta så mycket på uppkopplingen. Och de är 20-21 minuter långa. Jag hoppas att du kan vara med ❤️
Det ska bli super spännande. Jag är inte mycket för sånt här annars, anmäler mig men blir aldrig att jag slutför, har svårt för det organiserade, men detta känns helt rätt. Uppfattade jag dig rätt Open att det är du som ligger bakom den svenska versionen?
Vad bra att du skrev det Open, att det endast är audio. Då hoppas jag att det räcker hela månaden för dig Otroulig :)
Puss thea, det blir kanske min födelsedags present till mig själv. Fyller ju den 19:nde. Är det bara 20 min så funkar det nog. Jag får prioritera :)
#18 Kathja, även om det är ett sammanhängande program så är meditationerna självständiga, så det gör inget om du skulle göra endast delar. Varje dag tillför en pusselbit och då kanske det är just de som du gör som du också behöver. Ta det som det kommer och ha roligt 🙂 Det är jag som har gjort översättningen, stämmer. Deepak talar först på engelska och sedan följer översättningen, så för de som förstår båda språken tror jag att budskapet sätter sig ännu bättre. Skall bli så roligt att höra vad ni tycker och hur livet utvecklar sig för er.
Vi har en Facebook sida och det finns även FB kommentarer i programmet för att göra det möjligt för alla som vill att dela med sig av sina upplevelser. Det kan vara skönt att ha en gemenskap när man går på inre upptäcktsfärd :)
#20 Otroulig… det där skulle nog Deepak kalla en synkronicitet 🙂 Otrouligt häftigt, haha… Under vecka 2 kommer han att berätta även om synkroniciteter, det blir spännande.
Jag tror det kan visst vara en gåva som livet har tänkt sig för dig…

#21 låter ju toppen att det "återupprepas"🙂. Jag ska kolla in hemsidan, som sagt, kan vara kul att dela "resan" med andra! Tusen tack för att du delar med dig 🤗
Open, det gör det ju extra roligt! Måste ha varit ett väldigt inspirerande jobb. Jag såg gruppen i mejlet så jag har redan gått med. :-D
#23 Szirius, du har sån fart att du kommer att nå långt känner jag :) Det gäller att släppa sina egna hinder och köra!
#24 Kathja, Glad att du gick med, tack! Mycket inspirerande har det varit och vi hoppas innerligt att så många som möjligt kan få den här gåvan.
Glöm inte att berätta för era vänner ❤️ Tusen tack!
Haha nu har jag försökt gå med flera gånger men det verkar haka upp sig. Så jag gör som vanligt då, låter saker vila till sig och testar i morgon igen:)
Otroulig, prova på måndag eftermiddag istället, sidan är lite trög just nu och kanske det är därför, men på måndag kommer tech teamet att fixa det. Det kommer att gå bra efter lite vila :) <3
Okidoki:)
#26 Otroulig, kan inte låta bli att skratta. Du är för härlig!😃
😍 Liv
Åhå, spännande att du översatt det Open. Jag har svårt för att hitta ord på svenska ibland om de här ämnena, tänker och läser och pratar mycket på engelska, särskilt om detta! Då kanske jag kommer lyssna på nån med :) Anmälde mig iaf!
Anmäld! Spännande! :D
må gott ~
Ok, nu är jag oxå anmäld:)
Jag är också anmäld 🙂
#33 Otroulig, jag kom för att kolla hur det har gått för dig, är så glad att det funkade för dig! 🤗
#31 Linnease, det är precis så för mig också, dessa termer flyter mycket bättre på engelska av någon anledning. Det har varit ett utmanande jobb att försöka hitta termer och uttryck som speglar det som sägs. Deepak är djup och på svenska kan det låta helt konstigt ibland, men jag har språkbakgrund så jag lät mig inte skrämmas :) Det finns alltid ett sätt!
Så glad att du kommer att vara med, och jag skulle så himla gärna vilja höra era intryck och framför allt era berättelser om vad som händer inom er och i era liv. Det finns ett Facebook forum där på sidan som jag hoppas kan vara till för det, men även här är det bra, det är riktigt mysigt här :) Är glad och tacksam för att ha hittat hit!
#32 Spull och #34 Saz , härligt! Ni vet, att meditera tillsammans är en väldigt vacker upplevelse, man lär känna alla andras närvaro så bra, och man hjälps åt att komma ihåg djupare sanningar, energimässigt.
Härligt att ni är med 🙂

Kan vi inte ha en tråd härinne, som vi diskuterar i, vad vi upplever? 🙂🤗
Jag vet ju själv hur jag brukar fara i känslorna❤️🤗😭💣🌊🌈, så skönt att bolla med andra då…
Klart att vi ska ha det när det är dags att dra igång, det verkar vara några som har anmält sig av oss här inne.
#38 Szirius, #39 Kathja, oh vad roligt det skulle vara att kunna hälla ur sig allt som är i vägen, och tillsammans titta på det… och skratta, och kramas ☀️❤️
Det är folk i rörelse överallt nu, har postat om programmet i några olika grupper här, jag har också bjudit in många olika nätverk i samhället … och jag tänker att vi kan få hela landet att lyfta om vi släpper tyngderna. Jag sätter på radion ibland och hör att så många går omkring med problem och vet inte vad de skall göra av dem… men vi kanske kan skapa en kollektiv virvel av ljus och manifestera allt vi faktiskt vill ha och behöver! Det är meningen att det skall vara roligt att leva!
Tror också så Open!! Jag har anmält mig, gjorde det via facebook, med andra ord,,, så dök det upp på FB att jag kommer att delta i den här meditationen.. texten är på svenska,,, men självklart fanns Deepak Chopra med , så kanske var det därför men även japaner har klickat gilla på inlägget!!
Och som en parantes,, min mamma tycker nog jag har varit usel på att kontakta henne, hon klickade på gilla,,(eftersom jag VET att hon gillar allt detta) men samtidigt fick jag kommentaren "har meditationer börjat redan, eftersom du inte kan ringa" (något liknande),,haha,,
Såååå hur som helst så får detta uppmärksamhet,, precis i den mån som är "rätt" ,, dvs. allt är som det ska vara!!
Shiawase
Shiawase, oj så roligt att höra! Ditt namn påminner mig om japanska, som jag har faktiskt pluggat (och svettats över) ett tag - har du bakgrund där? Och det förvånar mig inte att japaner gillar Deepak, han är mycket populär även där och skall dit i höst. Budskapet att vi är rent medvetande som leker liv på den fysiska planen passar bra med deras andliga bakgrund.
Din mamma … haha… jag tror hon menar att hon älskar och saknar dig, men vi brukar vara ganska upptagna i den här åldern 😃 Föräldrar får väl ta det!
#36, ja precis, saker som låter bra (i mina öron iaf) på engelska låter ofta konstigare på svenska, eller så får man inte fram riktigt samma betydelse. Kanske för att vi inte pratar om de sakerna i de termerna här så mycket än. Ska bli kul att höra hur du har löst det!
Det ska verkligen bli intressant att se hur det här ska bli. Jag har ofta lite svårt att få till det där med meditationen fast jag känner ett behov och en längtan efter det. Har så svårt för att gå ner i varv. Men nu när det inbokat och strukturerat på ett annat sätt så hoppas jag på att hitta en rutin i det. Att det efter de där 21 dagarna ska ha blivit en del av min vardag. Jag känner ju att jag mår bra när jag är med på våra söndagar, men jag har så svårt att släppa kontrollen. Jag vill ha meeer av den känslan det ger 🌊.
Ja.. jag med.. aaahhh…

Lyfta landet låter bra, fast lyfta jorden ännu bättre✨😉, alla bor ju inte i Sverige…
#43 Linnease, jag känner som du att vi inte riktigt har vokabulär för dessa termer än, och jag tror att det behövs. Vi lever i ett sekulärt sammhälle och andlighet är förknippad med kyrkan kanske, eller med "andar och släktningar på andra sidan" , men andlighet är något helt nytt idag för många av oss. Om vi inte har bra ord än så får vi skapa dem ;) Det intressanta är att vetenskapen börjar komma till spännande slutsatser och vissa insikter angående det som visdomstraditionerna har sagt länge, så kanske vi kommer att kunna beskriva vissa upplevelser, tekniker och begrepp med vetenskapliga termer. Det kanske passar samhället här bättre. We'll see :)
#44 Håbe - de är tydligen så att det tar 21 dagar att skapa en ny vana, och meditation skulle verkligen vara en bra vana att skaffa sig. Jag tror att du säger att du har svårt att gå ner i varv under meditationen? I så fall är det inget problem- du behöver inte "gå ner i varv" :) Vi brukar säga att oavsett vad du upplever under meditationen är det bra och du kan helt enkelt vara med det. Du kan sitta de minuterna och bara vara närvarande med rastlösheten. Man behöver inte "uppnå" något under meditationen, det är faktiskt ofta så att nervsystemet släpper stress och allt som man inte längre behöver, så meditationerna kan vara hur som helst. Man släpper allt det där och återvänder till mantrat. Du kommer däremot att börja känna att du mår bättre under resten av dagen, och ditt liv kommer att börja förändras till det bättre, steg för steg. Så släpp alla krav på att ha någon speciell typ av upplevelse och bara var med det som det är, du längtar ju och det kommer att göra dig gott.
#46 szirius… ja,sant. Man kan inte lyfta en enda droppe utan att hela havet har lyft en smula :) jag är helt med dig, det är min vision också. Det finns inga gränser, och vi agerar alla precis där vi är för att förändring skall ske överallt. Skulle vara fint med en "globe" emoticon här 🙂
Open,
Ja, jag bor i Japan, sedan 25 år tillbaka🙂Och Shiawase, är japanska, betyder lycklig❤️
Spännande att du har läst japanska!
Shiawase

Hihi, läste precis nånstans igår att det tar 21 dagar att skapa en ny vana, fattade då varför detta event är just 21 dagar😉.
Inom esoteriken säger man att det tar 6 veckor innan eterkroppen "omfamnat" vad den fysiska kroppen gör helt…tex om man slutar röka- även om giftet är ute ur kroppen på ett dygn ( eller nåt, jag kan inte det där😛) så processas nåt i kroppARNA😛 under 6 veckor innan det blivit en " hel" del av oss sas. Intressant…
Inom yogan finns 40-dagarsprogram som också menar att om man följer det dagligen i 40 dagar, så vill man inte sluta sedan😉
#43 ja, många vetenskapliga studier kan man ju hålla sig för skratt för, som " nu är det bevisat- negativa känslor kan få dig sjuk" 😛eller att man hittat vissa nervbanor i kroppen som sitter ihop och påverkar varandra wohoooo - saker som kineserna skrev böcker om för 3000 år sedan😉😃
Doozo yoroshiku, Shiawase san 😃 Det enda jag vet med säkerhet om japanska är att man glömmer det mycket fortare än man lär sig det. Min syster bor i Japan också- vilken spännande miljö där! Jag hoppas att du trivs.
Szirius, jag skulle säga att det tar längre än till och med 40 dagar att få ordning på det hela 😃 Så jag har hållit på i minst 14 år (vad jag vet i alla fall) och det blir bara bättre och bättre, så jag tänker inte sluta än. Ja visst är det roligt när vetenskapen upptäcker nya saker, jag brukar glädja mig som för ett barn som har lärt sig att ställa sig upp eller öppna en burk 😊
Åt Open! Intressant att din syster bor här!!!
Shiawase
Puttar!
Detta börjar ju i morgon 🙂☀️
Kluring om Ryssland
Upptäckte detta nu 30 min före start! Nu är jag registrerad! :)
Grattis Otroulig för nu är det din födelsedag!
Oh, nu har jag fått mail! Fast nu är det nog läggdags.. 🙂
Nu har jag kört första dagen. Bra med mantran - jösses vad mina tankar far runt. En mycket trevlig stund 🙂 Lite lustigt bara - jag har alltid översatt abundance - med överflöd i min hjärna. Inte välstånd, det var en ny vinkling.
Vad härligt det låter! Jag har nyss kommit hem från min jobbhelg så jag sparar min meditationsstund till senare. Nu är det tid att landa och sedan sova en stund.

Nu har jag också gjort första dagen🙂. Under själva meditationen med so hum-mantrat blev jag ett litet väsen i ett stort trähus, som klättrade upp längst träpålar och upp på taket, där det var milsvid utsikt och det låg daggdroppar på taket som var enorma ( jag var ju så liten) och reflekterade solljuset i regnbågens färger. Fick idén att sätta mig på ett löv och singla ner men då ringde klockan. Jag har även svarat på frågorna i pdf-filen.
Nu fortsätter dagen : Idag beskådar jag all den rikedom som omger mig.
Ja just ja, det var frågor oxå. Dom måste jag ju kika på:)
Oj så härligt att se att ni alla är med och trivs med att meditera!!!
Grattis, stort grattis på födelsedagen Otroulig! <3
Ja, överflöd är ett bra ord för abundance, åt andra sidan har det vissa konnotationer på svenska- här är överflöd ofta något som är … överflödigt :) Så välstånd kan vara ett koncept man kan fila på istället.
Så glad att ni är med. Det var en mjukstart, men det kommer mycket mer. Lycka till med manifestationen och kram till alla!
Jag lyckas inte öppna frågorna för idag. Kan någon klistra in dem här? (Jag kan bara använda tjänsten via mobile. Har ingen fungerande dator)
Min plan är att köra meditationen på morgonen och i morse kl. 5.00 hade jag inte fått den än (fast sen när jag fick den stod det 00.21 på den) så jag tänker att jag antingen kör den första i kväll, men då "tappar" jag en dags reflekterande kring det om jag ska köra andra redan imorgon bitti, eller så kör jag den första imorgon så att jag ligger en dag efter. Det är ju för min egen skull jag gör det så det spelar ju ingen roll att jag inte gör det just den dagen vi får det.
Älvan - här är frågorna.
Reflektionsfrågor: DAG 1
1. Vad är välstånd (eller rikedom) för dig?
2. I vilka områden av ditt liv känner du dig mest rik?
3. Vad skulle få dig att känna dig rikare i varje område av ditt liv?
Jag har inte klurat på hur jag ska göra, eftersom jag jobbar som jag gör. Och i morse var jag helt död så kändes inte bra att börja. Men det ger sig. Ska köra den ikväll och se hur det känns.
Håbe, det är bara att gå till www.deepakchopra.se och logga in när du vill, varje midnatt dyker nästa meditation upp.
Kathja, stressa inte upp dig… varje meditation finns kvar totalt 6 dagar, så du hinner. Viktigast att du hittar en lugn stund varje dag för dig själv.
Tack alla, ni är ju helt underbara. Alla hjälps åt och det blir bra för alla. Kram!
Dag ett meditation då avklarad:) dag tre med min tacksamhetslista. Hmm ska bli spännande det här:))
Tack för omtanken men jag lovar att jag inte stressar. Känner bara efter vad som känns bäst. Med detta som med allt annat. :-D
Open- jo, jag vet det. Det var mest som att det skulle kännas lite roligt att vara i fas med alla andra här och följa de diskussioner som uppstår. Å andra sidan så är det mig själv jag ska vara i fas med och det är något jag håller på att träna på. Jag har inte varit så bra på att tänka utifrån vad som är bra för mig och vad jag behöver göra för att må bra. Men jag är mycket bättre på det nu än tidigare. Och det som är bäst för mig i det här läget är att ligga "en dag efter".
Ni ser Kathja och Håbe hur bra vi alla känner vad och när vi behöver det… det är bara att lita på det och gå med sin rytm i sin riktning.
Ollivoll, det strålar om dig :) Gör det det alltid eller har du känt dig mer pigg efter meditationen? Jag brukar vara full av kraft och ideer och ready to go efter meditation, så jag kan aldrig göra de sent på kvällen eller så blir det ingen sömn för mig, haha…
Meditationen gjorde mig trött (nickade till ett pat ggr :) ) Det var positivt för jag var uppstressad och hade en del ångest. Jag slappnade av ordentligt. Föresten började jag omedelbart gråta ordentligt när jag hörde Deprak. Tror det var bra att allt kom ut. Jag såg som svart rök drogs ut ur mig till himlen. :)
Älvan, det är så härligt hur allt man inte längre behöver lämnar en när man går djupt. Du släppte taget, så skönt. Varje steg leder till lättare och mer sann och vacker. Glad att det funkar så bra för dig.
Tack Open för den här möjligheten. Tycker mycket om Deepaks böcker så… Men har tvekat till nu, eftersom jag får prestationsångest av meditation och framförallt gruppmeditation, och att sedan diskutera kring upplevelsen är värst av allt. Inget roligt att känna så. Men så är det med just det här för mig. Låser sig t o m bara inför mig själv. Bestämde att jag provar ändå på mitt eget lilla hörn, och så får vi se var det leder.
Är tokförkyld och trött så somnade någonstans mitt i. Tar frågorna istället och provar igen imorgon.
Liv…du är inte ensam - så var jag också förut. Det har gått över 👍.
Jag förstår inte riktigt det här med mantran. Är det meningen att man ska säga det högt eller inne i huvudet bara. So på inandning och Hum på utandning? Men jag kan verkligen inte få till något mer ljud än andningsljudet på inandningen. Det blir mest en viskning. Var så fokuserad på HUR så det blev inte så mycket av det hela tror jag. Men jag tror jag ska prova igen senare idag. Det var en skön start på dagen i alla fall.
Inne i huvudet. :) Jag fattade inte att orden va på in o utandning. Bra att du kom på det!
Hej Håbe, tack för frågor, det är så skönt och befriande när någon helt enkelt frågar det de behöver veta!
Det är som Älvan säger- man upprepar endast tanken, man säger ingenting högt. Man repeterar tanken och gör det med lätthet och utan ansträngning. Så det är inte så viktigt om det följer med andningen eller inte… låt både andning och mantra flöda fritt, som de vill.
Det som är viktigt är att du så småningom inser hur du kan göra för att slappna av i "tankemuskeln" som jag kallar det :) Tankarna är många och vilda i vanliga fall (hos vissa av oss) och meditation är den enda stunden på dagen då du kan tillåta dig att slappna av och låta sinnet bara vara, men utan att lägga din uppmärksamhet på dess många tankar.
Istället flyttar du varsamt din uppmärksamhet tillbaka till mantrat varje gång du ser att du är mitt i tankevirveln igen. Bara släppa tankarna… So …. Hum… So … Hum… och sinnet kommer sakta att lugna ner sig av sig självt.
Det är så skönt att släppa tankarna en stund :) Då blir varandet så klart, och man blir tankad med en sorts kraft och glädje som inte är av denna (tanke)världen :)

Dagens meditation var härlig! Vilken vilsam röst du har Open🙂
Allt är ju ren LoA😛, detta föll jag för och antecknade:
" Nyckeln till att leva ett rikt liv är att omfamna idén att rikedom kommer från detta enhetliga fält. Inom det finns den oändliga kreativitetens kraft som endast väntar på att du ska kalla på den."
" Att bjuda in den obegränsade rikedomen som redan existerar runt dig, in i ditt liv, kräver inget annat än din medvetenhet, intention och tystnad."
❤️
Idag hamnade jag i vattnet under meditationen….en liten bäck som ledde ut i havet…jag var ett med vattnet, flödade….såg hur bottnen var ojämn och på vissa ställen bildades gropar…som var fyllda med silverglitter✨
Apropå mantran finns olika metoder. En jag har lärt mig , som jag föredrar, är att under första delen säga det högt alternativt sjunga det, andra delen viska det och sista delen låta mantrat klinga inombords. Fast här säger Chopra att det är i sinnet, så tyst. (Första på inandning, andra på utandning.)
Jag gör som många här att jag får olika upplevelser i min meditation. Detta varnade min buddhistiska meditionslärare mig skarpt för. Meditationen får aldrig bli en väg för att söka upplevelsekickar. Meningen enl denne var att gå direkt till källan. Inga omvägar. Inte ens mantran. Finns väl många olika ideer om detta, men jag söker mig till mantrat när jag börjar uppleva saker. Annars stillas ju inte sinnet helt. Egot kan hitta på allt möjligt för att vi ska få syn på den i meditationen. Även vackra platser, lustfyllda upplevelser osv. Detta är min tanke om alla äventyr vi inbjuds till under meditationen.

# 79 Intressant. Mina upplevelser skapar sig självt, jag " reser" ofta iväg när jag mediterar, har alltid varit så. Och jag upplever det inte som att jag söker kickar, jag känner stillhet i det. Om det är mitt ego som hittar på dessa grejer kan jag inte svara på, men jag upplever det inte så alls, utan fylls av frid och en slags tomhet, att jag bara iakttar. Som jag berättat förut, så kände jag motstånd mot mantran under lång tid och gjorde dem därför inte heller, kändes som att jag forcerade något. Nu har något skett med mig, jag upplever kärlek och gemenskap i mantran, upplevelsen av att vara ETT med alltet är så stor…och det stillar mig absolut. Lyfter och stillar på samma gång.
Tänker att det beror på var man befinner sig också. Mantran kan stilla någon som har mkt brus i hjärnan, men kanske upplevs som aktiverande för någon som redan är relativt stilla…
Szirius Jag är inte säker själv vad jag tycker om att flyga iväg i upplevelser under meditationen. Ser inte även du en risk i att man kan dras iväg mot att uppleva häftigare saker? Att vara allt mer lycklig under meditationen? Att det kan riskera bli en prestation meditationen om man inte passar sig? I den yttre världen är det mycket tävling och prestation och skulle det inte vara tråkigt om det smög sig in i meditationen också? :/
Jag håller med Szirius, upplevelserna styr sig själva. Oftast är jag bara men ibland drar jag iväg på "äventyr". Men jag ser ingen fara i det alls så länge som det handlar om att vara ett med allt som är. Livets upplevelser, oavsett vilka det är behöver vi inte vara rädda för. Se på dem med tacksamhet istället. Kärlek och tacksamhet.
Jag kan aldrig bestämma tid och plats för meditation. Det måste hända spontant vilket det också gör när jag inte fyller tiden med "fel" saker. Te x när jag spontant lyssnar på musik, målar eller spelar piano, så landar jag ofta i ett visst "tomt" tillstånd. Bara ibland fungerar det om jag fokuserar på min andning och mantra.
Det är oftast inte några upplevelser, utan det är som att jag försvinner helt, ibland känner jag lycka eller annat. Ibland är det bara behagligt varmt. Men ofta är det som att mitt fysiska jag inte finns, inga tankar och inga känslor. Är jag helt tokig, eller kan det vara så här? Skulle vilja kunna styra det mer.
Tack Open! Då förstår jag bättre. Då kan jag släppa tankarna på "huret" och bara låta det flyta på.
Liv Poängen är väl att inte styra. Jag tror det är i tomheten vi ska komma i meditationen el i kreativa processer. Det är i tomheten vi möter evigheten. Du ska inte fylla tomheten med nåt. Evigheten och alltet finns där det är tomt. Där får ditt medvetande vila en stund. Utan intryck alls. Det var detta jag menade i mina inlägg. :) När jag var liten hamnade jag i det tillståndet när jag ex stirrade in i ett ljuslåga. Jag tror du hamnar helt rätt Liv. Du har varit buddhistmunk i tidigare liv. ;)
Jag kan inte nå frågorna från mobilen. Jag blir tokig. Har ingen dator. Måste väl finnas nån annat sätt än att nån av er varje dag klistrar in frågorna här? :/ Meditationen funkar att öppna från mobilen iaf. :)

# 81 Ser inte även du en risk i att man kan dras iväg mot att uppleva häftigare saker? Att vara allt mer lycklig under meditationen? Att det kan riskera bli en prestation meditationen om man inte passar sig? I den yttre världen är det mycket tävling och prestation och skulle det inte vara tråkigt om det smög sig in i meditationen också? :/
Älvan, jag ser personligen ingen risk i det , meditation för mig är så långt ifrån prestation jag kan komma, det bara ÄR och där jag som bäst tillåter allt att bara vara. Jag har inte berättat om mina upplevelser för någon under många många år och tycker mest bara att det är intressant och givande att få dela och höra om andras upplevelser, men nån prestation finns det inte i det. Tycker det snarare blir prestationsinriktat om det SKA vara en tomhet man SKA uppleva…
Som idag, jag VAR i mantrat, flödet i vattnet var ljuden, jag i ljuden men inte längre som i en personlighet…jag var hela tiden närvarande, det var inte som om jag somnade och drogs iväg…för mig känns det som om jag går in i en annan dimension.
jag ser ingen risk i att vara "allt mer lycklig under meditation"….jag skiljer inte meditation från resten av livet…allt hör ihop…ju mer frid jag upplever under meditation, desto mer färgar det av sig av mitt allmänna sinnestillstånd under resten av dagen. Det handlar inte om verklighetssflykt att meditera…tvärtom om att öppna upp för att se en bredare bild av verkligheten❤️
# 83 låter ju hur underbart som helst…flow skulle jag kalla det, där hamnar jag också när jag spelar piano, sjunger, dansar…man släpper sin personlighet och går in i nåt större.
Reflektionsfrågor: Dag 2
1. Vad tror du är ursprunget till rikedom?
2. Vad tror du begränsar rikedomen i ditt liv?
3. Hur kan du befria ditt medvetande från dessa begränsningar som hindrar dig från att uppleva äkta välstånd?
Apropå meditation, skrev det här i hemliga klotterplanket, får posta det här med!
Jag lyssnade på Abraham-Hicks ganska så senaste grejor härom veckan.. De säger att meditation är att stilla tankarna.. och när man stillar tankarna så stillar man ju också de NEGATIVA tankarna vilket är hela vitsen med det.. så man kan flyta in i vortex. Men i vortex är ju inte alls tomt, tvärtom, då kan saker börja flöda. Så jag tror att t.ex. Szirius "resor" bara är att hon kommer in i vortex och låter saker flöda 
Det hade tagit nio månader för dem att börja kommunicera med Esther t.ex, för hon hade oxå blivit tillsagd att bara fokusera på andningen och om det dök upp några tankar så bara fokusera tillbaka till andningen.. Så, när Source kom i hennes sinne med tankar och komunikation och ideéer så andades hon bara bort dem, länge, länge!
Till slut fick de hitta på att börja med lite mjuka rörelser, som hon tyckte om och kunde tiilåta tillsammans med meditationen.. och efter någon vecka så upptäckte hon en dag att det inte alls var slumpmässiga rörelser, utan hennes näsa ritade alfabetet - A, B, C, D…. Och efter det fattade Esther och Jerry att det var kommunikation från Esthers guide (för det var därför hon börjat meditera, Theo (typ en annan Abe :) ) hade sagt att hennes guide's namn skulle ges till henne direkt och rekommenderat den här meditationen. Så Jerry började läsa av bokstäverna..
Haha, och senare började hennes fingrar knacka typ..och hon insåg att de skrev som på en skrivmaskin, så hon kunde börja skriva ner saker (hon var redan väldigt bra på att skriva skrivmaskin).. och tog ännu längre innan hon kunde tillåta tal att komma igenom..
Jag tycker den här historien är så söt!! Universum knackar på men vi bara fokuserar mer och andas bort det 
Så flyg på med Source ni som gör det

Jo just, och Abe säger att de mycket hellre ser oss i vortex och fokus och flow än i meditation, för i meditation är stillhet och frid, visst, men inte särskilt mycket moment. I specifika positiva tankar är så mycket mer 
Szirius och Älvan och Linn. Ja vi hittar väl våra egna vägar kan jag tänka.
Jag gjorde detsamma när jag var barn Älvan, dvs tittade in i ljus och brasor och "försvann". Eld och vatten har fortfarande den effekten på mig. Hade en fin barndom och behövde inte fly från någon verklighet… Så det är skönt att höra/inse att det inte är just det som sker, och att det kan vara min sätt. Det har ju varit lite mörkt här ett tag så jag har faktiskt undrat, Szirius.
Nej jag vill egentligen inte styra det, men det hade varit enklare. Enkelt är nog inte min grej här i livet ;)
Buddhistmunk Älvan…Vilken härlig tanke! :)
Tack Open:) nja , kanske inte strålar än, mina kollegor skulle nog inte hålla med om det vad jag vet:) men det är helt klart min framtidstro att göra det absolut:)) Tack för dagen meditation nr 2. Jag får inte upp några bilder ( väljer det själv) Utan försöker bara vara i nuet under meditationen. En gång förra året satt jag på ett buddistiskt zen meditations retreat i 5 timmar i sträck utan att tänka en enda tanke i huvudet. Det ni var helt magiskt efteråt:)) hela världen såg helt annorlunda ut när jag skulle hem. Har visserligen inte varit på zen meditation efter det igen men det var verkligen mäktigt.
cool ollivoll! kan inte föreställa mig att inte tänka.. hm.
Skönt att det inte bara är jag. Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att inte tänka på FEM TIMMAR. Fixar ju knappt fem minuter. :O
Nä, inget jag rekommenderar att göra om man inte övat på det innan. Jag gick på zen meditation flera gånger innan och blev nyfiken på att gå en helgretreat. Men måste erkänna att jag visste inte att den skulle vara så länge. Så det blev en smula chock från början men tänkte nåja, nu är jag ju här så då kör vi. Som sagt, när man kopplar bort alla tankar och bara fokuserar på nuet så känns inte tiden något. 5 h blir som konstigt att säga men som 1-2 h. Det enda som känns efteråt är i kroppen. Men det har du oxå kopplat bort under meditationen. Efteråt vad det som att man kunde se själar i allting, träd, blommor, gräset, även i trottoar, allt blev så levande:)) Riktigt intensiv känsla. Ett uppvaknande, kan man faktiskt säga;)
Oj nu pluppade en liten nego tanke upp. Jag har nog missat själva huvudtemat, haha, snacka om att missa "detaljerna" - jag har fått en uppfattning om att merparten av alla "andliga" föreläsare och författare den sista tiden har fastnat i själva grejen " Rikedom och välstånd" jag tycker att det dyker upp överallt.
Det är ju min föreställning och min tolkning vad rikedom och välstånd är - det inser jag 🤓. Jag tänker pengar och grejer..och det är inte fel att ha det - inte alls - det är perfekt. Jag har ju det 😎. Men jag tycker att ALLA kör på det temat…eller så är det jag som tolkar det så 🤪
När jag tänker på mitt överflöd som jag vill ha - så tänker jag natur, kärlek, skapande, harmoni. Det är ju DET jag vill ha. Det är ju mitt välstånd, min rikedom…. ändå så blir jag lite "störd" över att andra pratar om rikedom.
Jag vet, fjantigt av mig - men jag erkänner glatt!
Men jag låser mig lite när jag kopplar ihop att hela eventet handlar om att skaffa sig rikedom..i min värld då pengar och prylar 😞
Så övertala mig nu tillrätta 👍
… övertalar nästan mig själv här nu…men om jag har en vibb och en uppfattning om att allt finns i överflöd, så smittar jag ju andra…och DET är ju bra.
Därför tycker jag att det är bättre att översätta abundant med överflöd. Överflöd är lättare på något sätt. Ett överflöd av frihet, kärlek, tacksamhet osv osv. Vi skapar ÖVERFLÖD. ♡ Vilket rimmar väl med alltings oändlighet.
Efter att ha lyssnat så skulle jag ju kunna ta bort mitt inlägg ovan. Så kan det vara när man låter sina föreställningar guida en. Tjoflöjt!
Härligt att läsa om era upplevelser, den här veckan är fullproppad för mig, men jag kan kanske skapa en stund i eftermiddag, började med första i måndags men blev avbruten, kände lite motstånd till att det både är engelska och svenska, bryter flödet på något sätt, men nu har jag ju läst om era upplevelser så jag ska göra ett försök till när det känns rätt:)
Shiawase
Shia - Jag är som du där, hade lite svårt för att det var på svenska oxå, speciellt när man hade valt ord jag inte skulle ha valt. Men dag två kändes det redan lättare. Nu ska jag strax dra igång dag tre…
Så härligt att läsa era upplevelser och tankar!!! tjohooo… så roligt med tankar!!! Jag älskar tankar ❤️
Och hela tiden finns närvaron i vilket de uppstår… vaken, salig, vetande och enhetlig. Din närvaro och min närvaro är inte skilda åt eller olika. Det finns endast Närvaro och det är det vi alla ÄR. Sen skiljs vi åt så fort en spännande ny tanke dyker upp 😃
Existensen är ett pågående mirakel. Jag hoppas att jaget i alla njuter!
_Dag 3
_
Bortom sinnet på den djupaste nivån i medvetandet finns anden. Det är den delen av oss som är evig, oföränderlig, och genomsyrad av ren och obegränsad potential. Att utnyttja den potentialen är det som gör det möjligt för oss att manifestera mirakler.
…Därför kommer välstånd inte från en yttre källa. Utan den kommer inifrån, från tanke, intention, uppmärksamhet och förväntning. Du som är en kraftfull, kreativ varelse, kan förändra dina uppfattningar, förändra ditt sinne och förändra din verklighet, genom att förändra dina tankar och förväntningar.
Det ovan ligger perfekt i linje med min tro. När min intention är min andes intention, så kan mirakel manifesteras. När mina tankar och känslor är stilla så får jag kontakt med min ande.
Reflektionsfrågor: DAG 3
1. I din vardag, ger du uppmärksamhet till rikedom (det du har) eller till fattigdom (det du inte har) ?
2. Vilka budskap har du fått i din barndom angående begreppet rikedom?
3. Vilka nya synpunkter kan du välja för att leva ett rikare och mer välmående liv?
Liv Detta med anden uppstår nu syncronistiskt. Jag har precis börjat läsa "bortom the secret" och där betonas vikten av att få kontakt med anden och sedan med hjälp av anden börja med medvetet skapande utifrån andens önskningar (och inte egots). Detta ger mig svaret på det jag tänkt att attraktionslagen framställs alldeles för materialistiskt. Meningen är enl mig inte att likt ett barn före jul skriva önskelistor på saker och exv personer som man i detalj tänkt ut. Som låten i mina öron ljuder precis nu; "you get what you want but not what you need"! (Syncronicitet igen! Låten säger samma budskap :) )
Åååhhh Älvan :))… Skönt med synkronicitet och svar. Tänker på låten… Du får det som egot vill ha och behöver, men det harmoniserar inte med din andes önskning. Då kommer du inte heller att må bra av det du får. Kanske så?
Jag har även jag känt att jag saknar en stor grundläggande pusselbit (det kan såklart vara olika för alla), när jag läser om attraktionslagen. Förutom en aning materialistisk, upplever jag att den ofta blir separerad ifrån ett mycket större sammanhang. T ex en mer allomfattande kärlek till universum, och inte bara önskningar för sin egen del. Och attraktionslagen är alltid verksam oavsett tro på anden eller inte. Vad leder det till funderar jag på?…
För mig så är det viktigt nu tror jag, att vara uppmärksam på vad det är jag önskar in i mitt liv, så att det även är min andes önskan, och därmed verkligen är gott för mig, natur och andra. Inte enkelt med egot som ständigt surrar.
Jag ska försöka hitta mina önskningar med hjälp av meditation känner jag spontant efter dagens ord från Deepak. Om det är meningen så kommer det nog att bli lättare för mig med den biten. Idag har jag feber igen, så hoppar meditationsdelen.

#102 det är bra att den delen börjar tas upp, har också upplevt att många bestsellers varit lite ytliga. Alltså att det inte tas upp så mkt att välbefinnandet alltid kommer inifrån först och främst…det går inte att fylla på det tomrummet med nya hus och bilar och resor om man inte kan uppskatta livet i alla dess delar…man kan absolut lyckas manifestera det, men är det vad man längtar efter?
Det intressanta med detta är ju att när man flödar och mår bra, så brukar behoven försvinna…man är nöjd, man kan njuta, man är inte "attached" till saker….man kan ha önskningar men de är inte alls viktiga längre…och då- tada- kommer de till en mkt enklare också. Har upplevt det gång på gång…och det tillståndet går ju inte att manipulera fram, hehe😛 typ " ok, jag bryr mig verkligen inte om det här, jag mår sååå himla bra som det är - så kom hit nu då!!!" 😃
Liv och szirius läser era svar och; KRAM! Fina vänner jag får fundera med här! Liv- det är detta att om man börjar lyssna på anden så ser man att allt är en enhet! För mig blir det så att om tiggaren inte mår bra gör jag inte heller det för vi är en. Min ande känner igen mig själv i tiggaren och då önskar jag välgång för tiggaren exv genom ett leende, en hälsningsfras, tar i handen. Alltså bekräftar att jag ser mig själv. Att jag ser behovet. Jag sänder ofta en välgångsönskan el en banan. På vintern ett par vantar eller några bananer om jag har. Tänkte ge urvuxna kläder från mina barn också. Det är direkthjälp. Hand till hand. Inget anonymt. Att visa medmänsklighet för människor runt omkring. Vet ni att man får samma belöningshormoner i hjärnan då man gör gott? Det är en mycket stark reaktion man får av att ge. Faktiskt större än att få. Jag sänder ibland kärlek till hela världen. Vet ni vad; jag tror det fungerar! Healing är ju verkligt. Healing består av kärlek. När jag lyssnar på anden blir jag uppmärksam på ensamma grannen och skriver ett julkort. Jag blir lycklig av det. När min ande möter en annan ande finns ingen gräns mellan oss. Om den andre anden behöver min hjälp gynnas båda. Allt detta ryms inom LoA! :)

Hmm, apropå dagens frågor och tema…det känns ibland som om jag har två strängar i mig, en högre och en lägre, och jag hoppar mellan dessa två. Jag har en sträng av bristtankar som jag är på ibland, balanserar lite vilse, sen har jag en sträng som jag kan "svitcha till" på en sekund -bara jag hittar en tanke som leder mig dit, den strängen vibrerar av uppskattning av det som finns, det jag har, en känsla av välsignelse och rikedom, verkligen. Mellanläget eller vägen däremellan hinner jag inte märka av, det är som ett hopp!
Tycker att just denna grej är lite svårgreppbar…att inte råka halka in i brist automatiskt när man tänker på nåt man önskar som ännu inte finns…för den aktiveras så lätt, även om den är knappt märkbar så durrar det till av lite obehag då och då…när en önskan glider in i ett "suck…vad jag skulle vilja…" i stället för " aaaah, så UNDERBART att…"…men det hjälper för mig, att tänka på att allt redan existerar, på något plan, är bara inte synligt än…att gå in i tilliten…
Börjar fundera på känslostegen nu….jag tycker att jag är antingen uppe eller nere😛…hmm…kan mina snabba svängningar ha att göra med att jag verkar " hoppa över" mellanlägena…typ uttråkad, vet knappt vad det är🤔, antingen är jag uppgiven eller kreativt strålande, och kan gå däremellan genom en enda tanke.
Oooh, jag babblar på🤐 Dela gärna med er ni andra, om ni vill. Hur ni gör för att inte ramla ner i bristtankar utan hålla er flytande🙂
(Iii, jag är glad! ☀️)
#103 I boken skriver hon just om detta med egots önskningar. Eftersom attraktionslagen är helt neutral kommer egots och andens önskningar manifesteras lika mycket. Det som händer med människan som hela tiden attraherar genom egot är att anden så småningom kommer sätta krokben för egot. Manifestationerna kanske blir svårare att komma fram, sjukdom, förlora ägodelar och andra förluster som jobb etc. Detta pågår sedan till anden tillåts vakna och börja få ta plats. Hon förespråkar inte eliminering av egot utan sammarbete med egot. Dock måste anden få styra valen. Jag känner igen detta med förluster. Nu har jag ju relativt nyligen haft mitt mer kompletta uppvaknande, men det är efter mycket stora förluster. Det är som jag läste i en annan bok så att vi noga planerat före detta liv när vi ska vakna andligt (olika ålder för alla ). Om vi sen inte gör det kommer vi få hjälp att vakna genom motgångar tills vi vaknar. Det är inget sammanträffande att folk blir andliga efter svåra livshändelser! Ovanstående tröstade mig då det kännts tufft med alla motgångar. Det finns åtminstone nån mening med det hela! Det gäller även för dig Liv!
Underbara tankar, jag älskar det här. Ni vet, på sanskrit kallar man en sådan samlig som här, själar som söker en djupare sanning tillsammans - satsang. Och det gör man inte genom att lära sig något "där ute" utan genom att undersöka inre sanningar och kanske dela med sig, och känna igen saker… precis som ni gör här.
Szirius, det sägs att ego och ande är som vatten och vin blandade i ett glas. En suddig blanding som verkar vara "som det skall vara", men man har inte rett ut det hela tills man inte har plockat isär det ena från det andra, dvs sett genom varenda gnutta illusion (ego). Det är ett himla jobb! 😃 Men endast i den bemärkelsen att man behöver vara medveten hela tiden… och se hur dessa ego-historier smyger sig in och ser ut som om de var "verklighet".
Brist är inte verklighet, som vi hör och väl kommer ihåg i meditationerna nu. Men oj vad den tron är ingrodd i oss alla, och hur vi kan ängslas och jaga på grund av en tanke… tills vi kommer ihåg igen!
Dessa ögonblick av att komma ihåg vem/vad vi är (inte bara mentalt, som en tanke, utan som ett tillstånd), blir fler och fler, och till slut--- tada--- så är självinsikten fullständig. Man har vaknat en gång för alla. Det har kostat en alla sina illusioner… 😃
Stoor varm kram Szirius, Älvan, Open och alla andra. .. Deepak med :)

# 108 🙂
Ja! Det är ju det där, minnas/glömma/minnas/glömma….precis😃, änglas o sen vakna upp o minnas att det är en påhittad tanke, det existerar inte, det behövs inte, allt är som det ska…🌊
Jag upplever att "fältet" då jag "minns vem jag" ökar, breder ut sig …men när egot tittar upp som gubben ur lådan så kan den verkligen lysa förblindat…ja, illusioner finns det gott om😇….men jag vet om det🙂
Kram, Liz… kram!!! Vi är i en enda stor kram anyway… När jag inser Allt då är det bara en enda kärleksfull kram alltihopa. En kram betyder att man hänger ihop i kärlek, och hela drömmen hänger ju ihop… i vad? I kärlek, som även kallas medvetande, fältet, Gud, källan, etc
#110 när man kommer så långt att man vet om det, så börjar det roliga med… men varför håller jag på så här?!!!😡 som då också är drama, så man får släppa även det och gå tillbaka till mantrat 😇
#107 apropos förluster, Älvan…
Det intressanta är att man från anden aldrig någonsin kan förlora något, för allt man har fått eller förlorat är endast en (materialiserad) tanke. Anden är det, i vilket allt uppstår och försvinner.
Genom meditation får man upplevelsen av detta, men jag brukar förklara det för de som inte än har smakat på det, genom att jämföra med att sitta och titta på en film tills man identifierar sig med den. Då börjar man jubla när hjälten vinner och så gråter man bittra tårar när hjältinnan dör. Men det kommer en stund när man kommer ihåg att det endast är en film!
Och då… då är man tacksam för föreställningen man har givit sig själv, och väljer vad man vill titta/hitta på näst.
Det är just det här med att välja vad man fokuserar på, så att just det kan uppstå på ens bioduk, som är fascinerande och riktigt bra att öva på, för att det är andens sätt att komma ihåg sig själv och sin kraft.
Därför älskar jag det här Deepak programmet, det är ett sätt att komma ihåg mer och leka mer…
#106 szirius,
Har själv bara gjort dag ett ännu, men jag konstaterar ännu en gång hur lika vi verkar fungera. Eller åtminstone hur träffsäkra dina beskrivningar är, precis sådär är jag med 🤪
Mantran, ja… jag har faktiskt inget riktigt - det kanske jag ska ändra på!!
Eller för två år sen ungefär så körde jag ju med allt är bra, allt är som det ska. Men jag känner för något mer peppande och upplyftande nu 😃 typ det ska va gôtt å leva, eller nåt, haha…
Kluring om Ryssland
Dag 3 då avklarad:) Härlig mantra, väldigt mycke LOA:) Håller med #106 ibland går mina humörsvängningar verkligen upp för att ibland lika snabbt dala ner. Vad drar man till sig då:/ snurrigt värre ibland. Problemet jag märker är inte att mina manifesteringar inte slår in, jag tar helt enkelt inte emot dom……skitjobbigt……. Meeeeeeeeen jag ger inte upp, Nix pix, jag ska fortsätta mina manifesteringar och dom ska slå in och jag SKA ta emot!!!!
Liv szirius och andra Syncronicitet!!! Igår pratade vi om meditation och uppnå tomrum! Vad handlar dagens meditation om? ;)
#115 du märkte det också Älvan … ❤️
Älvan och Open 🙂❤️
Ja det är riktigt grymt det här! Ryser. Jag hittade dessutom information om transcendens igår kväll, vilket jag aldrig hade hört talas om innan. Ett annat uttryck för detta meditativa tillstånd är Samadhi, vad jag förstår, och tekniken är bl a en tradition inom buddhismen…som tilltalar mig.
För mig är att stilla mina tankar och sinnen, vara i tomheten och i det rena universella medvetandet, min sanna natur, det tillstånd som jag i första hand kommer att träna på att vara i. Det känns så självklart idag pga dessa sammanträffanden… För det första att jag har fått en upplevelse/glimt av det många gånger utan att ens vara medveten om vad det är, sedan att min favoritförfattare dyker upp här på forumet, jag beslutar att vara med fastän det tar emot en massa, diskussionen igår, dagens meditation, och att jag nu även läste att han själv lärt sig TM-tekniken.
Jag är totalt nybörjare. Kan absolut inget alls om meditation, så därför började jag läsa om det igår och förstår att det finns en massa tekniker med olika syften. Med några tekniker är syftet att uppleva saker, föreställa oss, tänka etc.
Det jag undrar är om man skiljer på andlig meditation och övrig meditation? Viktigt fråga för mig. Men det finns ju ett annat forum för det, så jag kan ta frågan där.
Det sägs att TM är en avancerad teknik… Men jag börjar känna att enkelt och svårt ändå bara är en av hjärnans påhittade antonymer…Så det har ingen betydelse.
Spännande det här!
Jag kollade videon från tråden varför TM? På morgondagens tro? Av retep som är trådstartare. Där förklaras att detta inte har något med religion och tro att göra. Man får förklarat vad TM är bra för i kroppen osv. Nu är det hela tiden syncronicitet och jag är tacksam!
Varför TM? Finns på sajten andlig utveckling. Inget annat. Liv, vilka var frågorna idag? :-D
Älvan. Nej nu känner jag att jag är ute på hal is. Jag läste om det någon annanstans på nätet sent igår. Ej på Morgondagens tro. Ska undersöka mer.
Edit: Jag hinner inte med känner jag. Det går för snabbt.
Reflektionsfrågor: DAG 4
1. Hur vet du att du har nått tillståndet av rent medvetande? Hur känns det?
2. Hur vill du uttrycka det nya medvetandet i din vardag?
3. Hur har meditationen hjälpt dig att få kontakt med det rena medvetandet?
#119 Tack för info
#117 Vet du, transcendens är inte så konstigt. Det är helt naturligt för oss och det är många som gör det utan att inse att de gör det. Till exempel när något är så vackert att det tar andan ur dig och du glömmer både vem du är och plats och tid… och är ett med det du betraktar. Då har du transcenderat en liten stund.
Transcendens är helt enkelt tillståndet av rent medvetande, när medvetandet har släppt taget om sitt innehåll av tankar, känslor och förnimmelser på vilka det annars alltid fokuserar, och får en glimt av…. sig sjävt :) Det är underbart och rent, det är enkelt och ljusfyllt, det är ett vetande som inte har att göra med tänkande, endast med varande.
Vi ÄR hela tiden, men vi känner inte tillståndet av ÄR, för att vi är vana att uppleva som "jag är", alltså tro att det finns ett separat, personligt jag, och dessutom är vi så himla fast i vad det är vi upplever, dvs "jag är det ena och det andra".
Transcendens är att smaka på rent varande. Identiteten har expanderat till att inkludera allt och medvetandet är inte fäst vid något objekt utan bara … är. Det kan låta konstigt att det skall vara så viktigt, men utan att känna denna dimension av oss, känner vi inte vår egentliga natur och identitet.
Ang din fråga… det finns meditationer för olika ändamål, som t.ex. att skärpa sinnets fokus, att manifestera medvetet, att vara mer närvarande, eller att transcendera. I Deepaks meditationsprogram finns det ett antal olika mantran som har olika syften- några av de, till exempel So Hum, är till för att hjälpa sinnet att transcendera sin aktivitet. Andra är för att öka kapaciteten till att manifestera medvetet, och så vidare. Men alla har gemensamt att de hjälper medvetandet till själv-insikt.
Jag skulle säga att all meditation är en andlig teknik. Men det finns så många typer att det är bra att välja med det djupaste i sig.
Dag 3 för mig nu. Tycker det här är helt fantastiskt. Precis vad jag behöver. Det hjälper mig verkligen att vara uppmärksam och tacksam för allt som jag har runt omkring mig. Har satt väckarklockan en halvtimme tidigare för att hinna med det innan det är dags att väcka familjen och det är ett jättebra sätt att komma i balans innan det är dags för den stund på dagen som brukar vara mest kaotisk och stressig.
Open, uppskattar det du skriver. Tack!
Hoppas att jag någonsin kommer att kunna ge tillbaka allt som ni ger mig här inne. Börjar kännas i princip omöjligt.
Det handlar aldrig om att ge till den man fick ifrån, vi ger till dig och du ger till någon annan. 🌊
Jag tror så jag med, Kathja, och det var så jag menade. Men ibland så vill jag också ge till de som jag tycker om (oberoende vad jag har fått) 🤗..
Måste tillägga: Det blev riktigt otydligt. Jag menar att jag vill kunna ge någon som gett mig, utan att den personen ska tro att jag vill det pga en tacksamhetsskuld. Nej, jag fungerar inte alls på det viset!
Och just nu så tycker jag om de flesta känner jag!! Och det har inget alls med att göra vad jag får. Det var länge sedan jag kände så, och jag har saknat mig så mycket! 😃❤️

Liv- du ger ju massor!❤️
Jag håller med om att detta är helt underbart. Just att ha en oöppnad länk att klicka på, inte veta vad som väntar, stiga rakt in i nåt nytt varje morgon…en förväntan🙂. Som det känns nu vill jag inte att det ska ta slut! Kan han inte göra ett 365- dagarsprogram nästa gång? 😃😍
Liv, inte bara ger du massor, varenda kärleksfull tanke är rena rama livskraften, men även att ta emot är att ge. Det finns buddhistiska munkar som har som jobb att ta emot :) Folk ger dem allt de behöver för att leva, och får på det sättet tillfälle till god karma. Att ge är det härligaste som finns, men skulle inte vara möjligt om ingen fanns för att ta emot. Att ta emot är helt nödvändigt för att kunna ge! Tänk på det! När vi ger är vi rika, när vi tar emot gör vi rikedom möjligt… och visst är det roligt att göra det samtidigt, som vi alla redan gör med varje andetag, tanke, känsla och handling…
Alltså… Szirius… får jag vidarebefodra ditt förslag? 😃 Det är en genialisk idé!
#123 Håbe, jag är så glad för dig! Den där halvtimmen är så viktig för att grunda sig! När mina barn var små kändes morgonmeditationen som en livräddare. Då blev jag som bergsgrunden, och det påverkar ju alla omkring. Det blir lättare hela tiden, pga av att alla börjar lugna ner sig och sluta springa runt, vara mer uppmärksamma på det som behöver göras. En som är närvarande hjälper alla omkring.

# 128 självklart! 😃
Det kan ju gå runt runt också (jag har ju hans 7-dagarsbok, tror jag gjort ett inlägg om den härinne…och då är det ju ett tema för varje enskild veckodag, som sen återupprepar sig…och med hjälp av rutinen att återuppta något varje ny dag som kan det gå djupare) - huvudsaken jag får ha en länk med ett nr på som jag får öppna, likt ett paket🎁🥳, varenda morgon😛😂
#128 Open, så har jag aldrig tänkt faktiskt. Vi mår ju fantastiskt av att få ge till någon annan, så det behövs helt klart lika många mottagare. Detta som du säger gör att tanken på att man inte skulle vara värd att ta emot kärlek faller helt!
Men t ex i en kärleksrelation så blir det inte alls bra. Där tror jag det kan bli svårt att få det hållbart om det inte finns någon balans mellan givande och mottagande. Eller?
open, helt klart är det så. Inte hjälper jag till att göra så att morgnarna blir lugna och harmoniska när jag själv är helt uppe i varv och superstressad. Vi har haft väldigt fina morgnar den här veckan redan. Ska bli intressant att se hur det kommer att utvecklas.
#130 Det är helt rätt att ha roligt och belöna sig och njuta av allt det goda tycker jag :) Och vanor är himla bra när det är bra vanor :) xoxo
#131 Grejen är att ju mer man vaknar till vem man är, desto mer inser man att man har allt man behöver och allt annat- att ge! Man behöver ingenting alls från "andra" eftersom andra inte längre finns, allt är samma själv. Så om du inte får, då kan du fråga dig varför du inte ger dig själv det :))) Jag kan tänka mig att vad jag skrev kan ta ett tag att bena ut, men en vacker dag blir det tydligt att det är så.
#132 Är ärligt glad för dina/era lugna morgnar. Vi delar alla på samma tankefält, så om du inte gör några stora vågor hjälper det även mig och alla att hålla sin yta lugn och klar :) Tack och låt oss fortsätta…

#128 Det finns buddhistiska munkar som har som jobb att ta emot :) Folk ger dem allt de behöver för att leva, och får på det sättet tillfälle till god karma.
Undrar om Linn läser den här tråden?😛😛😛😍
Det är en fin tanke…att låta andra skapa god karma i sitt liv genom att själv ta emot deras gåvor och hjälp med öppet hjärta. Jag tror att rätt många har svårt för det…just pga det där lilla skavet, att man så gärna vill ge tillbaks när man får …men allt är som det är och vi ger och får i perfekt balans…och eftersom allt är samma själv så tar jag ju emot en gåva från mig själv. 🌺
#133 Det där är inte en enkel grej för mig att bena ut! I förhållanden tillsammans med människor som mår riktigt dåligt, och då man känner att man vill ge hela tiden och att man inte alls behöver något tillbaka, så finns risken att man successivt utplånar sig själv om man inte är uppmärksam. Påverkan av projektion är t ex svår att inte ta in och fullt förstå vad det är som pågår.
Det finns däremot liten risk om man träffar människor som lever i kärlek. Men människor som mår dåligt behöver förståelse och kärlek (För de är älskvärda-Ingen människas ande är i grunden ond). Inte kanske i första hand de som redan mår ganska bra. Jag inser att jag inte har varit tillräckligt uppmärksam, men likväl så var det mycket svårt att överge en trasig och ensam människa, oavsett hur dåligt jag själv mådde.
Funderar vidare.
#134 Eller så här: Att om jag är en person som ger så behövs jag. Men om ni ger mig så är det jag som behöver.
Om jag behöver något så är det ofta en jobbig och hemsk känsla att känna så.
Förlåt OT ikväll, men jag tänker så mycket och det måste ut.
Jag tycker inte att det är något fel i att vilja få sina behov tillfredsställda i relationer till andra. Tror att det är viktigt att det finns en balans mellan att ge och att få. Utan att få så kan man känna sig helt dränerad och energifattig, vilket gör att man snart inte heller har något att ge. Får man aldrig det man behöver och vänligt ber om, så är det inte en uppbyggande relation för någon.
Även om man ger möjligheten för andra att förbättra sin karma genom att bara ta emot, så är jag övertygad om att ge är vägen till kärlek och lycka för sig själv och alla andra!
Liv Tror det blev lite begreppsförvirring. Att ta emot behöver inte alls förbättra karma. Om man tar emot med slutet hjärta. Om det egentligen handlar om att den som tar emot KRÄVER att få. Den tar inte emot i kärlek. Om den som ger egentligen inte ger med öppet hjärta ovillkorligen utan istället ger pga av rädsla. Du vet vad jag pratar om. I dessa situationer gör det inte gott för någons karma detta givandet och tagandet. Det är inte att leva i kärleksflödet. Skillnaden är buddhisten som tar emot med öppet hjärta. Buddhisten tvingar ingen ge. Den som ger ger av ett fritt val av kärlek till buddhisten. Det är ovillkorad kärlek. I en osund relation är givandet något annat och kan vara mycket destruktivt.
#134 Szirius, det du säger är vackert och sant:
"eftersom allt är samma själv så tar jag ju emot en gåva från mig själv." "

❤️ ❤️ ❤️
#135 - #137
Liv, det är så bra att du ställer frågor som är viktiga för dig.
Jag skulle säga så här: en relation är till för att hjälpa oss inse vem vi är- den rika källan till allting.
Så länge man tror att vad man behöver kan ges av andra kommer man att lida om dessa personer inte ger oss vad vi behöver (kärlek, uppskattning, frid, respekt, etc, etc, etc).
När man däremot har börjat inse att man själv är den enda som kan ge sig själv det man behöver, så börjar resan till frihet.
Endast jag kan ge mig själv tillståndet av kärlek, uppskattning, frid, respekt för alla, etc, etc, etc. En annan kanske kan hjälpa mig komma ihåg det tillståndet, men det är fortfarande jag som behöver hitta min väg tillbaka dit om jag har förlorat mig i en kärlekslös, dömande, frustrerad eller nedbrytande synpunkt.
Ingen annan kan ge mig det jag söker, därför söker jag det inte i/från andra, utan i mig själv! :) Och det magiska är att så snart jag släpper taget om de inlärda kärlekslösa, dömande, etc synpunkter… så är jag automatiskt där jag har allt som man någonsin behöver!
Då är jag rik på allting och det är naturligt att skutta omkring i livet som en lycklig kalv och sprida all sin rikedom till alla som är öppna. Men jag är inte beroende av deras tillstånd, precis som solens sken inte är beroende av något det skiner på.
Det finns egentligen endast givande i universum, men vissa tror sig vara så fattiga att de inte skiner alls, medan andra bara strålar utan att någonsin ta slut. De flesta av oss är på en resa däremellan :)
Reflektionsfrågor: DAG 5
1. Vilken är din högsta vision om dig själv?
2. När tror du att du kommer att nå din maximala potential?
3. Hur kommer meditationen att hjälpa dig nå din maximala potential?
Open!
Får jag fråga var du kommer ifrån? Låter som du har någon slags brytning när du pratar. Eller någon häftig dialekt. Hur som helst, älskar det!!! ♥ 😍
Kluring om Ryssland
Började ju lite efter så ni får ursäkta att jag är lite.. efter 😂
Så… jag har precis gjort Dag 3: Sinne, materia och ande ♥
Kom verkligen in i mantrat, och ville inte sluta då det var dags.
Dag 3's centrerande tanke passar mig verkligen just idag, precis vad jag tänkte på i morse när jag vaknade 😃 att jag fokuserar på vad jag vill dra till mig i livet.
Det är ju en enorm skillnad jämfört med vad jag ser i mitt liv just nu, med allt som jag vill ha och allt som jag inte vill ha och allt vad jag skulle vilja ha. Så det passar mig perfekt! Lite som Abraham brukar säga… what's so exciting about reality?!
Tyckte det var så häftigt i början där han tog exemplen med stolen och det nyfödda barnet.. var fanns de innan de skapades? Vi vet ju det här men det blir ändå så häftigt när man påminner sig.. bara för att vi inte ser det så betyder det inte att det inte finns. Och det vi vill ha, det skapar vi inifrån!
☀️❤️🌈🌊🥳
Kluring om Ryssland
Har just avslutat dagens stund. Trött som ett as efter jobbpass och shopping i värmen. Valde att sitta ute i solen och blåsten och det blev en super kraftfull upplevelse. En sån där när det ekar budskap i huvudet och tårarna börjar att rinna. Perfekt med andra ord. ♡
Miss in Action, just den personen är född i Bukarest och har levt sin ungdom på tyska, sedan 25 år i Sverige men med aktivitet mest på engelska. Inte konstigt att man inte lätt kan säga vad det är för dialekt hon har 😃 Jag talar genom henne och alla andra och njuter av hur det låter … inte två är likadana i mitt universum!
Om du vill meditera längre tid och har den tiden… gör det :) Det är bara bra. Dessa är små munsbitar för en mjukstart, men du kan gärna pausa och fortsätta längre om du känner den inre impulsen.
Kathja, bra. Låt de rinna och lämna dig…. Under tårarna finns alltid, alltid saligheten.❤️

Morgonens meditation var fantastisk. Och dagen har varit fantastisk. Jag är väldigt rörd och tacksam över att kunna känna så mkt lycka. Ikväll kom vi in på tid…och det känns ofattbart att det var snart 2 år sedan vår dotter dog. Och jag känner bara frid, kärlek och lycka kring alltihop idag. En väldigt speciell känsla.Jag har lärt mig så mkt. Jag är en lyckligare människa idag. Det är verkligen sant! Så tacksam över att ha fått bevis att det inte finns nån död, att kärleken är evig och att närvaro mellan världar alltid är möjlig, med hjälp av fokus.❤️
Szirius… så oerhört vackert och sant ❤️ Du har sett genom illusionerna. Grattis, så glad för dig!

# 147 det ÄR oerhört vackert…det intressanta är att det som känns svårt är att förhålla mig till denna insikt gentemot andra…jag är verkligen förvirrad i det ännu…det finns vissa som vill stoppa in en i ett psykosfack om man påstår att jag inte längre sörjer utan känner glädje och lycka….och jag vet att deras åsikter är i dem, inte mig, men jag är ännu inte fri i bemärkelsen att jag inte blir påverkad av vad andra tänker och tycker…och då är jag inte helt sann…men det är min absoluta intention att bli det…jag provar mig fram…
Om du inte är fri ifrån vad de tycker och tänker.. så tänker jag att det beror på att de bara speglar nåt litet tvivel som är kvar hos dig? Du kanske själv fortfarande undrar om du verkligen kan känna så eller om du inte är helt frisk..? 🙂😛🤗

# 149 haha har inga problem med att "inte vara helt frisk🤪", it takes a fool to maintain sain😉🌊🤗, fast det är nog sant att jag inte bekräftar mig själv tillräckligt i detta…och det är spegeln jag möter i andra…
Dag 8. Lite speciellt tacksam för kvällens meditation! Inre frid och balans är så väldigt skönt att återkomma till. Kommer att sova gott i natt!

Om Otroulig hängde upp sig lite på orden rikedom och välstånd så märker jag att jag tappar bort mig i ordet framgång…för mig finns det nåt prestationsaktigt i detta, det här ska jag finurla på och hitta vad framgång är för MIG.
#150 det är en resa för oss alla att hitta och stanna i de djupare sanningarna trots att många runtom upprepar illusionerna. Det verkar galet att vara frisk i en galen värld, haha…
#151 Liv, jag reflekterade just på hur vi tappar vår plats av balans och lycka i jakten på något där ute som skall ge oss just balans och lycka. Det snabbaste sättet att få det man vill ha är att ge sig det, och varför vi vill ha yttre saker/situationer är för att få det inre tillståndet. Så: tillbaka till tillståndet först, och sedan kommer väl även de yttre manifestationerna av det tillståndet.
#152 Szirius, helt rätt. Kolla vad som stör dig, vad som har resulterat i prestationsångest, och läk det :)
Framgång är för mig att låta universum röra sig framåt i frihet och passion genom mig och alla…
#153 Open
Ja precis så. Det var det som slog mig efter meditationen. Turbulenta känslor som bara spinner på och det känns bara värre och värre, och i desperation försökte jag hitta något yttre som kunde lugna ner eller lindra. Då har jag redan befunnit mig i de känslorna onödigt länge. I värsta fall blir andra lidande. I meditationen hittade jag det som jag behövde och det yttre tillståndet ändrades faktiskt omedelbart.
…Sen kanske det inte håller i sig så länge som jag önskar. Behöver verkligen träna på en del saker, och meditation för min del hjälper mig med just det här märkte jag. Önskar bara att jag hade lättare för meditation. Får träna på mitt tålamod med ;)
#154 Ja… tålamod. Du kanske vet att meditation inte behöver vara på ett visst sätt. Det kan vara så ibland att vi sitter som på nålar hela tiden, men så länge man kör mantrat så funkar det ändå. Det handlar om att vakna i den dimensionen av oss som iakttar utan dömande. Så man kan sitta där och bara iaktta rastlösheten, som den är, i 20 minuter :) Till slut inser man att det finns ett avstånd mellan rastlösheten och jaget. Jag är jag, och rastlösheten är där i mitt sinne och känslokropp. Genom att komma ihåg självet bortom chaoset så lugnar sig även rastlösheten.
Det låter som att du är en känslo människa Liv, jag känner igen mig i det där med turbulenta känslor som eskalerar.
Känslo monstret kallade jag det. Förut kunde jag inte kontrollera det, men nu har jag tämjt monstret 😉.
Härligt att det fungerar med meditationen 👍, det är bara att fortsätta, lite envist gneta på. Tålamod har inte heller varit min grej. Men jag har gjort väldiga framsteg - så fortsätt bara. Heja dig ❤️
#155 Tack Open!
#156 :) Jag jobbar för fullt!… med tålamod och tolerans.
Men oja Otroulig det är jag! Känslig. Jag vill också känna mycket, både för andra och mig själv. Det är härligt!… När det är konstruktivt dvs. Fast jag har egentligen oftast i mitt liv varit trygg och lugn, och en stabilt positiv känslomänniska ;-). Kan man vara det? Att sann kärlek eskalerar och sprids har jag inget alls emot.
Jag blev ett känslomonster som har varat i ett par år nu. Vilket var min räddning ifrån apati, tror jag. Men fortfarande ibland far jag iväg åt alla möjliga håll med jobbiga känslor. Jag bara faller utan botten. Skönt att höra att du har gjort stora framsteg och att jag inte är ensam! Då finns det kanske hopp för mig med :) Meditation är väldigt bra för mig.
Det verkar som att du kan balansera rätt bra ändå.
Just det där…"räddning från apati" slår an hos mig, för jag tror ibland att jag hamnat i ..kanske inte apati, men stängt av en smula. Men det kanske blir så här stabilt…när man inte har någon som triggar en 😉. Jag har ju hämtat mej efter en riktigt känslo storm….men det var ju 6 år sen.
Har du läst Byron Katies böcker? Fantastiskt tanke sätt hur att ställa sig i förhållande till sina tankar/ känslor. Hjälpte mig framåt.
Dagens mantra Om Kriyam Namah var behövlig idag:) Medvetna val, tack:)
#158 Otroulig
Tänker lite. Triggers kan vara både positiva och negativa. En positiv trigger kallar jag det som jag känner en stark kärlek för, en passion. Passion behöver inte involvera en annan person, det kan vara t ex att veta att jag är på rätt väg och att känna starkt för den saken.
Stabilt är inte alls något dåligt, för det är ju i balans som vi mår bäst. Passion kan mycket väl ingå i den balansen, som jag ser det. Jag längtar efter stabilt.
Apati och likgiltighet är en reaktion på bl a uppgivenhet, och är ett passivt tillstånd. Livsglädje och passion är ett aktivt tillstånd, som ger oss kraft, som gör att god energi sätts i rörelse. Kärleken finns i den rörelsen, och den viktigaste uppgiften vi har är att älska…
Jag tror att det är viktigt att vi hittar våra passioner, Otroulig!
Nej jag har inte läst de böckerna, men tror att jag har någon av dem i någon kartong som jag inte vet var den är. Ska kolla upp det. Tack!
Tänk vad på spiken du är Liv! För jag har haft lite låg energi ett tag men när jag väl hittar passionen så OJ vad jag fylls av energi! Hmm, jag vill ju alltid vara där… Jag vet ju exakt hur mitt liv ska se ut för för att jag ska vara där… Ännu mera hmm… För här kanske jag trillar dit i brist tankar … för jag blir lite lack för att det aldrig kommer. Haha. Vilken bra morgon aha upplevelse. För mig gäller det verkligen att hitta passion och göra roliga saker i mitt NU! Så här ska planteras växter idag. klippa grannens gräsmatta. Vilket motsvarar gräva i jorden och känna gemenskap- hjälpa andra:)
Kram på dig Otroulig. Ut och kör! :)))
Åhhh, jag ligger ju lite efter, körde dag 6 nu, ryys på den❤️❤️❤️❤️ Satt som en smäck!
Otroulig
Jag hittade den nedpackade boken som jag tänkte på, Byron Katie "Älska livet som det är". Är det en av de som du har läst?
Ja!! Njut av den!!!❤️❤️❤️❤️
Blir ju lite avis på er och meditationsupplevelsen,,,
Jag har ju inte gjort en enda,,, Men det låter ju underbart med era upplevelser!!
Shiawase

# 166 finns det verkligen inte 20 min att få till Shia, om du nu så gärna vill🙂? Hörlurar till o från olika jobbuppdrag på tåget? Du har väl läst orden: alla skulle behöva meditera 20 min om dagen. Utom de som inte har tid. De skulle behöva meditera en timme om dagen😉
Det är verkligen härligt!✨
Idag är dag 12 för mig🎈

# 155 Det handlar om att vakna i den dimensionen av oss som iakttar utan dömande. Så man kan sitta där och bara iaktta rastlösheten, som den är, i 20 minuter :) Till slut inser man att det finns ett avstånd mellan rastlösheten och jaget. Jag är jag, och rastlösheten är där i mitt sinne och känslokropp. Genom att komma ihåg självet bortom chaoset så lugnar sig även rastlösheten.
🌺
Jag kan rekommendera Jon Kabat-Zinns böcker, tex "vart du än går är du där" för de som vill lära sig mer om detta. Jag upplever att det här har varit nyckeln för mig till en djupare frid, att kunna skilja jaget från mina tankar och känslor…när man väl blir medveten om det glappet så kan man landa i det vad som än sker…
#168 Szirius ❤️, den boken kommer kanske att bli en av mina favoriter :). Provläste på nätet och kände att jag behöver den.
Det är lättare att meditera känner jag med inledande prat som gör mig fokuserad, och då är det lättare att hitta vägen in. Kanske beror det på Deepak och Opens fina energi. Musiken i bakgrunden tror jag hjälper till. Mediterar två gånger per dag nu.
Jag har börjat med att prata med mig innan meditation på kväll/natt, antingen i tanken eller högt. Ibland pratar jag med änglar eller människor som jag kommer att tänka på. Finner en viss ro i det just innan meditationen. Vet inte varför jag gör det.

# 169 🤗
Synkronicitet igen, såklart😉, med dagens tema( dag 12) och angående alla trådar med politik, att vara medveten på VAD vi fokuserar på:
UPPMÄRKSAMHET GER ENERGI AVSIKT FÖRVANDLAR
🌈
Tar mig friheten att kopiera ett parti som tilltalade mig:
"Att ha ett välståndsmedvetande gör det möjligt för oss att se livet som ett magiskt äventyr✨, där våra behov blir uppfyllda med elegans och lätthet🌊. Det inkluderar förmågan att se skönhet vart vi än går🌺, att ha tacksamhet som vår främsta känsla, att hålla vårt hjärta öppet för alla vi möter ❤️och att lita på den kosmiska planen."🎈
❤️ YES!
Haha, nu när jag läser citat med djupsinnigheter så hör jag Opens röst:) trevligt!
Jag gjorde dag 10 i dag, Välstånd och lagen om karma 🙂
Känner i efterhand att jag nog inte riktigt har greppat det. Kanske ska lyssna igen.
Men själva meditationen gjorde jag två gånger… kände att jag var inte alls klar när klockan ringde!! Men jag var så totalt avslappnad och jag gillar verkligen att sitta i skrivbordsstolen för meditation.. och så fort jag börjar lyssna på dagens så är det som att hela kroppen och medvetandet slappnar av - nästan lite för mycket för jag blir snarare sömnig 🤪
Men två gånger körde jag, och det bara flöt förbi.. jätteskönt.. även om jag tappade mantrat hela tiden. Ett tag befann jag mig i ett land mellan en tropisk regnskog och sömn… ☀️
Är otroligt tacksam för mig själv som gör det här! ❤️🤗
Kluring om Ryssland
Dag 13. Det är dag för dag synkronicitet. Meditationerna följer mig varje dag just där jag står.
Här och nu har jag släppt mina förväntningar angående tre månaders noga planering och genomförande. Jag är trött och det var hög tid att lita på att Gud och universum tar hand om resten. Jag har tagit beslutet, släpper all kontroll och accepterar den stora ovissheten om resultatet. Vet att det kommer att ordna sig precis så som anden vill. Tacksam för det.
Szirius ,,, kan säkert hitta någon stund , tåg är ett ställe där man absolut inte bör meditera, så där väljer jag att inte Göta, morgon, alltså tidig morgon väljer jag också bort, likaså kväll :) vilket gör att jag just nu väljer bortser helt och hållet,,, i alla fall guidande meditationer. Kopplar upp gör jag ju ständigt!!!!
Shiawase
Ååh… dag 12 ♥
Lagen om önskan och avsikt. När vi föreställer oss den vita stranden med de turkosa vågorna….. och våra innersta önskningar!!
Direkt kände jag att jag vill leva i Kärlek, Harmoni och Frihet! Det är absolut de tre delar som är störst för mig. Känns som att allt för mig ryms däri! ❤️🌈☀️
Höll som vanligt på att somna under meditationen (önskar att jag kunde hålla mig mer vaken så att säga) och sen gled jag in i tankar på The vampire diaries och The originals 😃 och blev klarvaken men hade helt tappat mantrat… var tvungen att slå upp ögonen och kolla vad det var… blev lite stört på så vis men kändes underbart! ♥
Gillar pratet både före och efter meditationen. I dag kände jag sådan enorm längtan efter att bara vara och bara drömma om vad jag vill uppleva och skicka ut önskningar, och tillåta och bara njuuuuuta!!! Fast det var en längtan efter att vara i en annan form än den fysiska! Tills jag insåg att vi i fysisk form har så mycket större kapacitet att njuta av det vi önskar oss! ❤️
Kluring om Ryssland
Dag 14 och Lagen om Dharma gjord 🙂
Det är helt klart lättare för mig att hålla mig vaken om jag gör detta på morgonen. På eftermiddan är jag antagligen såpass trött att avslappningen gör att jag somnar.. 😮
Brukar ni hålla fast vid mantrat eller sitter ni i total stillhet? Jag brukar hålla fast vid det, troligen av två skäl… rädd att jag ska glömma det ifall jag behöver det för att "hitta tillbaka" 🤪 och ett sätt att hålla fokus och inte så lätt vandra iväg…. fast det gör jag ändå titt som tätt.
Nu ska jag fortsätta med dagen. ☀️
Kluring om Ryssland
Jag försöker låta mantrat flöda fram under hela meditationen.

jag kan behålla mantrat samtidigt som jag vandrar iväg, jag blir ett med mantrat och allt blir ett med det…

tänk så känslig man kan vara…😇, jag märkte hur min upplevelse av meditationerna helt plötsligt svängde…nåt skav i vägen…och insåg vad det var. När Chopra pratade om familj, som nåt där man självklart ger och får kärlek, hjälper varandra och vill varandras bästa…jag tänkte på min ursprungsfamilj och där finns inte den upplevelsen öht. Och då blev jag helt avig, typ Chopra fattar ingenting, klart han kan bara glida fram, han har ju vuxit upp omgiven av kärlek och ljus🤓. En öm punkt, tack för att jag fick syn på den🙂. En automatisk bild jag har, att om man vuxit upp med föräldrar/ goda förebilder som givit kärlek och uppmuntran så finns sedan inte samma problem att finna sin inre trygghet🤐.
Jag har iaf fått bearbeta detta tema lite nu när det flöt upp till ytan.🌊 Minns att jag hade exakt samma upplevelse med Dalai Lama…han förklarade i nån intervju att han hade så svårt att förstå det här med självhat…så klart att man älskar sig själv, tyckte han! Han kunde inte förstå något annat. Shit, tänkte jag då…
Detta är ju en blandning av andlighet, psykologi och pedagogik…hur man formas av sin omgivning, inte minst under de första åren…och vilken skillnad det kan göra i ens självbild…så saker som tas upp så självklart ibland, har många aldrig upplevt… en reflektion av mig.
Varför väljer själen att låta mig födas till föräldrar som inte har förmåga att ge mig omsorg och kärlek? Kanske för att ge mig möjlighet att i detta liv se bortom det personliga, möjlighet att kultivera både det själsliga och det personliga. Utveckla min förmåga att själv kunna ge villkorslös kärlek och omsorg till andra. Utveckla mitt förhållningssätt, ge kraft åt min självkänsla och harmonisera min självkännedom, att se mig själv och leva i Kärlek.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

#181 så har jag tänkt förut, ja. Men börjar ifrågasätta detta…är det verkligen nödvändigt att gå den vägen för att utvecklas? Jag ser vänner som utvecklat dessa förmågor som du nämner, med en grundtrygghet ifrån ett stabilt, kärleksfullt hem. Om man tänker på LoA, handlar det då om behovet av kontraster? Varför välja " the bumpy way" om det finns en high flying way? Om vi nu kom hit för att uppleva wellbeing, som Abe säger? Ja, det är väl karma, livsplan etc antar jag…känns bara som att man kan välja ett enklare, roligare sätt😛😇Äh, allt är som det ska, jag vet det❤️så intressant bara hur olika vägar man har som ändå kan leda till exakt samma insikter.✨
Kanske inte nödvändigt, men likväl ett val själen gör! I grunden handlar det om själens utveckling! De personliga val jag gör handlar om mitt förhållningssätt, mitt handlande, hur jag omformar och formar mitt karma. Tänker också att det i stort har att göra med hur jag förhåller mig till livsplanen, till kontrasterna. "The bumpy Way" är kanske så för mig, medan den för själen är "en high flying way". När jag åter minns detta blir ganska naturligt och spontant mitt förhållningssätt enklare, roligare och en stabil upplevelse av "wellbeing"
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

#183 jaaa, tack❤️! Precis så är det ju, min själ ser det ur själsperspektiv hela tiden, där har hela resan varit high flying såklart✨. Mmm, skönt. Tack!🤗
#181 Hm.. jag tänker.. att man kanske inte är så himla orolig för nåt bara helt enkelt som ickefysisk? Man VET ju att allt är ok och att det finns NAJS att hitta i allt, var som helst.. så man behöver inte vara så himla nogräknad? Typ?
Alla vägar in att leka i det fysiska är bra vägar.. typ 😃👍
Har precis gjort dag 22 nu ❤️
Gått upp en halvtimme tidigare på slutet eftersom då somnar jag inte under meditationen… dock är jag ju trött som få😛
Kommer sakna meditationerna! Och ja, jag vet att jag kan köpa dem. Fast det lär jag inte göra just nu iaf.
Kluring om Ryssland