Klotterplank 22
Vi klottrar och klottrar, fyller plank pa plankđ
Har far vi klottra precis vad som helst,,,
Men mycket av varat klotter ar vardefullt sa aven om du inte klottrar sjalv, sa las garna igenom klotterdiskussionernaâïž
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Och jag borjar val att klottra da!!! Idag har jag tagit emot ( jag har kopt , men fatt det levererat) ett kilo Kalix lojrom!! mums~~ paminner mig om barndomen nar pappa alltid kopte lojrom till jul, sa man kunde ga och skrapa av med en sked ( den var i frysen) och ata "lojroms-stut" till frukost!!! Sedan verkar ju Ivar ha tagit mina hemtrakter med storm inatt~ Har i japan ar vi ju vana vid tyfoner,,, men det ar ju inte Sverige,, stromavbrott, tak som flyger omkring,, Och idag ar det Lucia, som kommer med fred och karlek~~~
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Hade tankt att lagga in lucia bild i forsta inlagget,, men "valj fil" knappen fungerade inte,,, For mig ar ju Lucia nostalgi~~~
Sjung ju i kor ,,, sa det var lucia-tag i massor:))))
Shiawase
KÀnns tomt utan Lucia hÀr i USA vill jag lova. :)
SajtvÀrd för Vallhundar, PÀlsvÄrd & KlickertrÀning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
God morgon alla fina! Idag som jag lÀnge (8:45) försökte hÄlla mig vaken till klockan 3 för jag skulle vara med pÄ en chakra healing grej, men icke. Somnade vid tvÄ och hade lyckats att stÀlla klockan fel. Var vÀl inte meningen att jag skulle vara med helt enkelt.
HĂ€r Ă€r det inte mycket till lucia heller, trots att jag sitter i Sverige. Sjöng en stump för Ălskligen nyss men annars som vanligt.

Vi har inte heller nĂ„t firande hĂ€r men jag tittar alltid pĂ„ svt-play pĂ„ Lucia, i Ă„r frĂ„n Ărebro och fĂ„r stĂ€mning Ă€ndĂ„đ. Vacker kyrka och vacker sĂ„ng! Gillar Sofia Karlsson. Jag har ju ocksĂ„ alltid, alltid sjungit i kör sĂ„ det kĂ€nns som om jag stĂ„r dĂ€r sjĂ€lv, vet precis kĂ€nslanâŠpirret, förvĂ€ntan och sen att vara helt i nuet-tillsammans nĂ€r man sjungerâš.
Jag har sĂ„n bra fantasi sĂ„ jag ĂR liksom dĂ€rđ, dĂ€rför kĂ€nner jag inte att jag saknar detâŠ
Jag har varit pĂ„ tvĂ„ luciatĂ„g idag. Dels pĂ„ dagis med dottern och sedna pĂ„ jobbet en stund senare. Det Ă€r alltid hĂ€rligt att se barnen leva sig in i sĂ„ngerna och höra deras ljusa stĂ€mmor för full hals i refrĂ€ngernaâŠ
Ă h Shia#1 jag ÀÀÀÀlskar ju löjrom. MĂ„ste baske mig skaffa mig nĂ„n leverantör. Oekonomiskt att hĂ„lla pĂ„ och köpa smĂ„rburkar pĂ„ ICA. Vet att det finns att fĂ„ tag pĂ„ större leveranser. DET ska jag önska mig. En bra leverantör av Ă€kta löjrom bestĂ€lld âïžđ!!
Inte en Lucia upplevde jag - men lussebullar och pepparkakor i alla fall.
Nu sitter jag i soffan efter ett par timmar ute i snöglopp pĂ„ kurs med hunden. Fortfarande snuvig, fumlig och distrĂ€. SĂ„ nu fĂ„r det nog bli ett varmt bad. Ăr lite grĂ„tmild oxĂ„ - tittade pĂ„ detta klipp frĂ„n MusikhjĂ€lpen och bölade - sĂ„ vackert.
http://www.svtplay.se/klipp/1673101/magnus-carlson-och-petra-marklund-fix-you
IkvÀll ska jag vara barnvakt sÄ det blir lugnt. Gissar att det blir nÄn film vi kollar pÄ.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
HÀr har vi varit jÀtteduktiga. Har burit mÄnga kilo sten. SlÀpat den genom skogen, över stock och sten. Slutade med att jag blev sÄ trött sÄ jag missade vart jag satte fötterna och trillade i diket till pojkarnas stora glÀdje. De deklarerade högljutt att de aldrig trodde jag skulle göra nÄgot sÄdan, men pappa dÀremot.
Men nu har vi landat i soffan trötta och nöjda, med te och nĂ„gra mellanmĂ„lsmuffins i magen. Nu softa en stundâŠ

MusikhjĂ€lpen gĂ„r varm hĂ€r hemma i bakgrunden dessa dagarđ. Man blir varm i hjĂ€rtatâ€ïž - och jag fĂ„r det dĂ€r skavet samtidigtâŠ" jag vill göra MER" men tvivlar, vĂ„gar inte, ser inte min vĂ€gđ€ Jaja, det landar nog. Har alltid BRUNNIT för saker men har tappat stinget de sista Ă„renâŠjag fĂ„r lita pĂ„ att jag gör det jag ska, pĂ„ det inre planet vilket genererar nĂ„got det medâŠkanske möjliggör att "min tid kommer"? Jag vet inteâŠslĂ€pper det nuđ
Krya pĂ„ dig o din lilla snok Otrouliga duđ€
Jag har en rastlös kille hĂ€r hemmaâŠinga kompisar hemmaâŠ"inget att göööööra"âŠvi har redan bakat o lagat mat o fikat o kollat filmâŠnu spelar han dataspel en stund.
Ute Ă€r allt annat Ă€n adventsstĂ€mningâŠgrĂ„tt, mulet, blĂ„sigt, blött. Ăr SĂ tacksam över att inte ha nĂ„gra Ă€renden utanför huset idagđâš
Godmorgon!!
kul att komma in och har,,, for det tar ett tag innan allt faller pa plats,, laste om gin och tonic, och stenar fattade nada,, men nar man borjar lasa igenom alla andra tradar sa kommer man sa smaningom till ursprungskommentaren,,haha,,
Igar var det en heldag ,, konsert pa skolan anordnad av PTA sa det var morgon till kvall dar,, sedan utekvall med PTA och rektor , larare,, mycket dricka naturligtvis, och karaoke pa slutet~~~~trevligtđž
Idag maste jag baka tartbotten,,, minsta fyller ar i morgon~~~
Och sedan annu en utekvall i kvall~~~
Tror jag skrev tidigare just att denna tid pa aret ar det "bonenkai" season (slut-pa-aret-fester) ,,,,,,,
Fick ju kaviar i julpaketet fran mamma,, sa nu dricker jag kaffe med kaviarsmorgas~~~gott:)â€ïž
Shiawase
Vill du pÄ nÄgot sÀtt pÄstÄ att vi kan uppfattas som ostrukturerade hÀr inne? (Àr skulle det ha varit en *blink smiley* men de vill inte idag).
Vi skulle nog klarats oss bÀst utan kategorier och trÄdar hÀr inne tror jag, blir sÄ nÀr man följer flööööödet.
HÀr Àr det uber grÄtt idag, inte inne men ute. SÄdÀr jag tror jag gÄr i ide och kommer tillbaka i april grÄtt. BlÀk pÄ det! GrÄtt, blött och blÄsigt en söndag utan nÄgot pÄ schemat lÀr innebÀra soff-mys. Stackars mig!
LÀr ju Àven innebÀra att jag tittar in hÀr igen för att se om det Àr fler som har tid och lust att hÀnga lite. Under tiden fÄr jag drömma vidare om sol och sköna upplevelser.

Tittar in o lĂ€ser om Shias kaffe och blir kaffesugen! Ska nog ta mig en kopp. Med pepparkakor aaaa!âš
Jag var sĂ„ pĂ„ i morse nĂ€r jag vaknadeđ„ł, "nu jĂ€marns ska hĂ€r betas av grejer pĂ„ löpande bandđ"âŠvar glad och inspirerad- Ă€ntligen - sen satte jag mig med datorn " en stund" âŠ..som snabbt blivit en timme redan ser jag đźoch nu vill jag inte göra annat Ă€n sitta hĂ€r o klicka runtâŠ.som jag gjorde halva dan igĂ„r medđ€. TYPISH. Vill hitta tillbaks till inspiration o lust igen.
Jag har ju sygrejs - för hand- som behöver tid och tĂ„lamodâŠ.mm mm mmâŠ.đ€
Vi har ocksĂ„ fortsatt grĂ„vĂ€der hĂ€r, precis som igĂ„r. Jag blir lĂ€tt đŽ av sĂ„nt vĂ€derâŠ
Maken Ă„kte 6 i morse och kommer hem ikvĂ€llâŠcup pĂ„ annan ort. Saknar honom redan!â€ïž
Det hör till att bli off nĂ€r det Ă€r mörkt ute - bara att gilla lĂ€get. Vi laddade ner tvĂ„ Kalle Blomkvist filmer i gĂ„r efter att Ălsklingen fick ett nostalgi ryck dĂ„ han insĂ„g att han hade missat dem. Han Ă€lskade de böckerna som barn.
Söndags-slappe-mys pÄ agendan.
Bara att chilla :) Jag lÀste bok en stund i gÄr förmiddag, sen somnade dÀr i soffan och vaknade efter ett. à t nÄt, och satte mig med datorn, blev kvar till ett pÄ natten :D Mest bara kollade serier och film och Ät massa grejor och hÀngde runt pÄ internet. Filade lite pÄ en websida. Har en kÀnsla att det kan bli nÄt liknande idag. Skööön fÄtölj hÀr ^^
Haha, ja jag toksov ju till tio i tolv!! Sov alltsÄ i stort sÀtt nÀstan 12 timmar. Men tror verkligen att jag behövde det. Min kropp Àr ju lite hÀngig fortfarande. KÀkade tokstark mat i fredags och efter det kÀndes det som att jag var frisk. Sen kom det en vÄg tillbaks. Det kanske Àr sÄ att stark mat Àr bra för lite förkylning? SÀtter fart pÄ systemet? En annan Àr ju lite mesig vad gÀller stark mat. Pallar inte med hothot. Köpte pÄ chans, och tydligen var det bra för mig.
Det kÀnns lite som att det hÄller pÄ att knytas ihop till nÄgon jaha upplevelse inom mej. SÄ mÄnga smÄ tankar som hÄller pÄ att slutas ihop till en enhet.
Har gĂ„tt i affĂ€rer i nĂ„gra timmar, normalt gillar jag ju inte det - men idag var det bara roligt och trevlig, med det fina sĂ€llskapet av min syster och hennes dotter â€ïž.
Jag tror stark mat Àr bra för förkylning! KÀnns sÄ! Och sÄnt som fÀrsk ingefÀra o vitlök o chili o grejor
JAA, just ja ingefĂ€ra!! Har ju fĂ€rsk i kylen - ska göra the, eller varm dryck i alla fall, pĂ„ det đ
GokvÀll alla finingar!
Sitter hĂ€r och njuter av tystnaden lite. Fattar inte hur det kommer sig att den hĂ€r familjen Ă€r sĂ„ osannorlikt bullrig. SjĂ€lv Ă€r jag som tjuren Ferdinand. Jag vill bara sitta dĂ€r under min korkek, eller pĂ„ nĂ„got annat lugnt stĂ€lle, och bara lukta pĂ„ blommorna. Men jag hamnade visst i fel julfilm, det blev den dĂ€r med hackspetten istĂ€llet "papapapapadiaâŠ.." Eller Piff och Puff med julgranen kanske? Tjuren Ferdinand Ă€r det i alla fall inte. DET Ă€r jag helt sĂ€ker pĂ„ đ€Șđ§ <----- man kanske borde skaffa ett par sĂ„na dĂ€r?
Den hÀr helgen har det kalasats för fullt. 2 kalas för barnen och ett hÀr hemma för slÀkten. Innebandymatch och fotbollstrÀning pÄ det. Jag lÀngtar verkligen efter lite andningspaus nu. Bara 5 dagar kvar. Men det blir inget softande pÄ jobbet som det gÀrna blir nÀr luciafirandet Àr över annars. I morgon kör vi igÄng med inskolning av 2 nya barn. 1 som inte ens har fyllt 1 Är och som inte kan gÄ Àn. Det blir lite annorlunda. Det blir roligt men jobbigt. Men nu vill jag bara gÄ och drÀlla i Onepiece hela dagarna och inte ha den minsta lilla tid att passa. Dags att ladda om batterierna lite. DÄ kanske jag blir snÀll och glad och trevlig igen.
God morgon, IngefĂ€ran var inte sĂ„ fĂ€rsk lĂ€ngre, hmm hade börjat mögla. IgĂ„r somnade jag pĂ„ min spikmatta och jösses vilka skruvade drömmar jag hade. Vill inte ens skriva dom hĂ€r. Sista jobbarveckan sen lĂ„ngledigt. HĂ€rligt! Det ska bli skönt att kunna sova ut pĂ„ mornarnaâŠ.kanske inte till tolv dĂ„ ;) men att gĂ„ upp nĂ€r det Ă€r ljust gillar jag. Ha en hĂ€rlig frĂ€sch mĂ„ndag!

Jag vaknade oxĂ„ lite snurrigâŠhar inte sovit sĂ„ bra hellerâŠĂ€r det fullmĂ„ne pĂ„ g igen tro? KĂ€nns sĂ„.
Note to self: kliv upp och sĂ€tt igĂ„ng nĂ€r det rasslar pĂ„, för det blir bara vĂ€rre av att lĂ€gga sig o försöka mediterađ€.
MĂ„ndag- ny vecka, oj vad fort tiden gĂ„r! Har inte haft pepparkaksbak med smĂ„kusinerna Ă€n, det behöver bli av denna vecka dĂ„, det Ă€r ju trevligtâŠmen har noooll lustđ§, haha, jag kĂ€nner som dig HĂ„be, korkeken vore nĂ„tâŠ.đșđâŠ
Det Ă€r fullmĂ„ne i morgon och idag Ă€r det en "energi-dag" -Venus, jorden och nĂ„gon komet jag inte minns namnet pĂ„ stĂ„r i en trekant och det ska viss vara nĂ„got extra. Finns lite om det hĂ€r - fast som min Ălskling sa. "Det Ă€r ju nĂ„got sĂ„dant varje dag!" - M.a.o "Ălsklingen inse att du bara Ă€r upp och ner idag och sluta att vara sĂ„ uppe i det blĂ„."
Typ ;)
Nu ska jag iaf ta och peppa mig lite med att Àta en jÀtte hög med rostade mackor med hemmagjord marmelad och titta pÄ ett avsnitt av Atlantis.

Haha, han har ju sĂ„ rĂ€ttđ- det Ă€r nĂ„t varje dag sĂ„ det Ă€r bara att följa medđ LĂ„ter grymt mysigt med mackor o Atlantis!
Jag trodde ju att jag skrev i den har traden nyssđ€Ș~~~
Men tydligen inte:)
Har i alla fall haft en bra dag,, bakat en succetarta till varan 6-aring som fyller ar idag!! Familjen tycker att jag borde kunna salja tartor!!,
Och god middag med GOTT kott OCH lojromstoast! (jag kopte ju 1kg Kalixlojrom ,,, och OJJJJJ vad gott,,, )
Harligt med nojda familjemedlemmar!!!
Fodelsedagsbarnet ar ocksa nojd, god mat, god tarta och harliga presenter!!
Shiawase
Vad mysigt det lÄter Shia - kalas-mys. SjÀlv har jag nu landat igen. Det Àr sÄ skönt att det gÄr sÄ fort nu förtiden, hatar verkligen att vara upp och ner - tÀnk att det var det naturliga tillstÄndet förr i tiden.
Vet ju att det oftast rÀcker att omfamna kÀnslan och meditera. TÀnk att det ska vara sÄ lÀtt att glömma det dÀr.
YIIIIIEEEHAAA!
HĂ€r kommer en som lyckades vibba upp sig pĂ„ "The High Flying disc" pĂ„ vĂ€gen hem frĂ„n jobbet. Heja mig đđ Jag hade nĂ€stan glömt att det var sĂ„ hĂ€r underbart hĂ€ruppe. TJOHO!!đ
Jag har kÀnt mig pirrigt förÀlskad, förvÀntansfull och lycklig över allt som jag VET Àr pÄ vÀg till mig. Den fantastiska arbetsplatsen dÀr vi jobbar i kreativ symbios (kom ju pÄ att ett medium redan förutspÄtt detta hehe, sÄ det Àr ju bara en tidsfrÄga, och jag veeet ju att det mycket vÀl kan komma att fysiskt manifesteras i denna stund) Mannen, landet och huset. Det finns ju dÀr. à hh, jag Àr sÄ nyfiken pÄ hur det kommer att bli.
Har lyckats fÄnga upp en julklapp till idag - det minskar minsann!!
Livet leker!!

Goda födelsedagstĂ„rtor och high flying disc- GILLA!!!!đ„ł
SjĂ€lv Ă€r jag just i denna stund sĂ„ lycklig över min kĂ€re makeâŠtĂ€nk va, hur han sĂ„ OFTA kan sĂ€ga precis vad jag behöver höra för att landa, jorda mig, kunna slĂ€ppa grubbeltankar o bara omfamna nuet! Tack för det! Och blir sĂ„ glad över mig sjĂ€lv dĂ„, haha, för jag vet ju att vi speglar varann och vi har skapat denna symbios genom att uppmuntra varandra sĂ„ att det goda i det vi ser i varandra kan vĂ€xa och vĂ€xa! COOLTđ
God morgon i trÄden!
Och vilken morgon senđ€
SĂ„ gĂ„r det nĂ€r jag inte lyssnar pĂ„ ingivelserđ. Ska bara!! kom före den tysta inre rösten om att jag skulle kolla schemat innan jag Ă„kte i vĂ€g.
Trodde att jag började sju. NÀr jag var framme ombytt och klar,, sÄ,,, skulle jag inte börja förrÀn 14:00
En tyst suck och sÄ blev det bussen hem igen.
NĂ„ja, nu Ă€r jag hemma igen och har nĂ„gra timmar att spendera som jag villđŽđ
Det var vÀl nÄgon mening med det sÄklart, allt Àr som det Àr.
SjĂ€lv Ă€r jag fortfarande ledig, jobbar först pĂ„ fredag. Idag ska jag nog ta mig till Ullared och handla lite sĂ„ jag kan börja fixa lite jul-godis, blev sugen pĂ„ att fixa och dona. Ska Ă€ven lura med mig Ălsklingen ut i skogen, hi hiâŠsĂ„ vi kan fixa oss en gran sĂ„klart! 
Kan nog behöva ha att göra idag, tycker att jag svajar Ät alla hÄll och kanter för tillfÀllet. Cool-lugn ena stunden, ooohhhhiiii nÀsta, och sÄ helt plötsligt helt upp och ner. SÄ mediterar jag lite och sÄ Àr det lugnt ett tag och sÄ drar det igÄng igen. Bara sÄdÀr, helt utan att jag ha vare sig gjort eller tÀnkt nÄgot. Men det Àr ju bara att hÀnga med. 

Jag kÀnner mig irriterad, blÀ! Jag letar febrilt efter nÄgot som lyfter mig (som jag tillÄter lyfta mig)
DĂ„ Ă€r vi tvĂ„ Tora. Ăr irriterad pĂ„ det mesta och jag vet ju att det inte finns nĂ„t art vara irriterad pĂ„. :S
J, egentligen Ă€r det ganska futtigt. För vad gör det om 100 Ă„r nĂ€r allting kommer kringâŠ
Hihi, jag fÄr ju meddelanden frÄn spotify sÄ fort det lÀggs till lÄtar i spellistor jag följer. IgÄr var det en lÄt som heter "mind disorted" och idag fick jag "I am". Hur kunde spotify veta det ;)
MÄste tillÀgga att det hÀr Àr techno, house-lÄtar och ingen meditationsmusik :)
Jag har bestÀmt mig för att det Àr en massa snurr i energierna och lite svÄrt att hÀnga med i svÀngarna bara. Kan ju iaf inte se att jag har gjort, fokuserat eller tÀnkt nÄgot som skulle göra dessa svÀngar. Skulle vara lite hormon-hej-och-hÄ i sÄ fall. Jag försöker iaf att bara andas och krypa in i mitt hjÀrta dÄ och dÄ - dÀr hittar jag alltid en glödande kÀnsla av kÀrlek, harmoni, lycka och tillit.
Godkvall alla!! Var in och laste i morse ( sjalvklart!!!) men fick sa mycket annat att sta i ,, sa det blev inget skrivande,, Nu ska jag fixa MAT,,
Hade jattebra fodelsedag i gar ( 6-aringen),, alla glada och nojda,,
Den har veckan ar ju hektiskt som vanligt,, nasta blir lite lugnare~~~
eller lugnare!!! vinterlovet borjar den 26:e december ~~ (jul ar ju ingen helg har ) dagis ar ledigt fr. o m 29:e till 3:e (Har ar det helg Januari 1,2,3 ),,,,, Skolorna borjar den 6:e( tror jag~~)
men, men ,, Nu maste jag fixa mat,, kikar in senare~~~âïž
Shiawase

Springer in o ut hĂ€r o vinkar hej, full rulle idag! Tittar kanske in ikvĂ€ll igen - kanske inte- jag bad maken köpa bubbel till ikvĂ€llđ,efter förestĂ€llningen,vid 21 kanske- DĂ Ă ska jag bara slĂ€ppa allt jobbtĂ€nk för nĂ„n dag iafđ
Jag har sĂ„nt behov av att knyta ihop sĂ€cken sĂ„hĂ€r i slutet av Ă„ret, inom mig, dra ner pĂ„ allt - samtidigt behöver jag göra en rejĂ€l grovplanering inför nĂ€sta Ă„r ( jobbmĂ€ssigt) , aaa, jag Ă€r inte alls dĂ€r i energierna Ă€n! Ibland sĂ€ger allt neeeeej inför att planerađ€ȘBara lita pĂ„ att jag kommer hitta dit, allt ĂRâŠ.jag vet ju samtidigt att om jag skjuter hela tiden pĂ„ allt sĂ„ blir jag superstressad i januari och kĂ€nner mig oförbereddđ€
Ha en fin tisdag o slĂ€ng gĂ€rna en blommig tanke till oss ikvĂ€llđș
( pssst, jag snorar idag, dripp droppâŠattans sĂ„ opassandeâŠ)
Jag Äkte hem pÄ lunchen, kÀnner mig inget bra. Förkylningen slÀpper inte och jag har fÄtt lÀtt feber 38,1.
Jag Àr fortf hemma frÄn jobbet, för sjuk. Kunde inte ta mig upp imorse. MÄtte det slÀppa nu!!
â€ïžtill er alla!
Godmorgon!! Och krya pa er alla ni som ar hostiga eller har andra kramporâ€ïž
Har ar det kallt,, pratades t o m om att det skulle snoa,, men det verkar det inte gora,,,men tempraturen kommer inte ens ga upp till 10 grader i dag,, brrrđ„¶
Pa hogstadiet (aldsta dottern)har de skoluniformer, tjejerna har kjol,, och ar barbenta! De far inte ha tights eller liknande under kjolenâŠ
Shiawase
Negativ sorg vĂ€nde just till positivt hopp! đ
Positivt hopp Àr bra! Njut av kÀnslan.
âïž later bra Cahira,,, harligt nar det vanderđ
Shiawase
Har kÀnt mig misslyckad som insett att vi Àr fel hem för bÄda hÀstarna. Men har Àntligen fÄtt igÄng en plan som jag ser fram emot jÀttemycket!
đđș
Shiawase
God morgon! â„
Den hĂ€r sidan pĂ„ Facebook sprang jag pĂ„ nyss. Har bara snabbt hunnit ögna lite eftersom jag strax ska ivĂ€g. Men verkar vĂ€ldigt intressant och inspirerande đ
https://www.facebook.com/MindMadeMadness
Maria, sajtvÀrd pÄ Ryssland , medarbetare pÄ Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Cahira -SlÀpp kÀnslan av att du Àr misslyckad! Inget Àr nÄgonsin fel, allt Àr alltid som det ska vara och allt har sin tid. Du skulle bara ha dem den tiden du har haft dem. Det Àr bara vi som tror att saker ska bli pÄ ett speciellt sÀtt och sedan blir besvikna för att det inte blev som vi trodde. Men Gud gör aldrig fel. Allt Àr som det ska vara. Alltid.
En annan sitter och morgon-myser. Fast idag var det lite annat Àn vanligt. Vaknade med huvudvÀrk, gör det i perioder, satte mig för att samla ihop mig med lite te och meditation. Kom in i mys-stÀmning och hittade en gigantisk kÀnsla av kÀrlek.
Men plötsligt kÀnde jag mig, och gör fortfarande, som att jag Àr full. Lite lÀskigt, men lite trevligt ocksÄ, hi hi. Pirrar i armarna och benen och kÀnner mig sÄdÀr löjligt nöjd, tillfreds och lycklig. FÄr sÀga att detta var en helt ny upplevelse - sitter nu bara och njuter av den och mitt nu.
Annars ska jag idag klÀ granen, göra köttbullar och lite mer jul-godis, fÄr passa pÄ medan jul-fixar-kÀnslan Àr pÄ besök. Men det fÄr nog bli nÀr jag har landat igen.
#47 tack :)
Jag hade en huvudvÀrk frÄn april tills nu som visade sig vara magnesiumbrist. Magnesium behövs för att slappna av muskler sÄ om man har spÀnningshuvudvÀrk och migrÀn kan det vara magnesiumbrist.
Och domningar kan vara B12 brist. Skönt att du kĂ€nner dig lycklig iallafall! đș
Imorse vaknade jag lite mer förkyld Àn mÄn-tis, hmm. Jag som trodde jag skulle vara frisk och pÄ jobbet igÄr. Nu har jag varit förkyld, det började förra mÄndagen och jag stannade hemma frÄn jobbet torsdag tills nu. KÀnns som att det Àr nÄgot jag mÄste slÀppa men kör en liten jojo-lek just nu :). Har sen i mÄndags kÀnt ett lugn inom mig vissa stunder sÄ jag tror jag bara behöver stabilisera mig.
Tog faktiskt magnesium och omega-3 innan jag skulle sova igÄr, kan kÀnna nÄt pyttelitet i huvudet, har haft lite som kraftig migrÀn pÄ vÀnster sida de senaste dagarna.
Aja, vila pÄ det sÄ blir jag bra!
Klart att det bli bra, det Àr alltid bra med eller utan huvudvÀrk. Men tack för tipsen! Jag tror att jag fÄr ont i huvudet nÀr jag blir rastlös, med andra ord nÀr jag inte Àr helt nöjd med mitt nu utan vill till nÄgot annat. Men Szirius - du kan ju detta med kroppen -vad stÄr huvudvÀrk för?

#50 HA! Jag kan ju detđâŠ.ofta att man pressar sigâŠkan vara sjĂ€lvkritik inbakatâŠmotstĂ„nd mot nĂ„t helt enkelt, sĂ„ helt i fas med din upplevelse. Rastlöshet Ă€r ju ett annat ord för en slags frustration som har med en viss situation att göra, som kan sĂ€tta sig i huvudet.
Jag tycker att de enkla, ledande orden frÄn Tolle löser upp mkt för mig nÀr det blir kramp: förÀndra situationen, lÀmna situationen eller acceptera situationen.
Meditera pĂ„ det, kom fram till vad som Ă€r rĂ€tt lösning för dig och slĂ€ppđ
( sen finns det sjÀlvklart massa olika anledningar som vÀtskebrist, matutlösande huvudvÀrk, legat snett pÄ natten, brist pÄ flöde i kroppen (aktivitet o rörelse etc. )

Kathja, jag fĂ„r vĂ€ldigt ofta den dĂ€r berusningskĂ€nslan nu för tidenâïž! Jag fĂ„r gĂ„shud, som en ström genom ryggraden och sen Ă€r jag helt yr, lullig, glad, kĂ€r, ja som full helt enkelt, gĂ„r omkring med ett leende pĂ„ lĂ€pparna och tycker att allt Ă€r mysigt, kan sitta i flera timmar.
Trodde vÀl att det berodde pÄ just det Àr. Jag vet ju vad jag ska och kan göra, sÄ just nu Àr det mest acceptera och gilla lÀget som gÀller. Vila i tillit och vetskapen om att allt har sin tid.
Men det Àr svÄrt att vara nöjd nÀr det dÀr tÄget tutar i fjÀrran, igen.
ApropĂ„ magnesium..har fĂ„tt för mig att om man mediterar eller jobbar mycket med sig sjĂ€lv, sĂ„ kan man lĂ€tt fĂ„ brist pĂ„ detta. Om jag nu kommer ihĂ„g rĂ€tt. Bra dagen efter har jag för mig ocksĂ„âŠ
Jag tror bara att det Ă€r fredag - hela tiden đ€Ș har vĂ€l siktat in mig pĂ„ ledigheten. Borde kanske kĂ€nna mig lite stressad - för det Ă€r sĂ„ mycket som praktiskt ska gĂ„ i lĂ„s till pĂ„ fredag. Men lullar glatt vidare och tĂ€nker att det löser sig đ
Jag fÄr vÀl köpa mig en burk, ska till Apoteket i mon i alla fall.
GOD MORGONđđș
Jag Àlskar sÄna hÀr mornar. NÀr man vaknar och kÀnner sig alldeles ny! En helt nollad energi hade jag i alla fall i morse. Lite som en oskyldig bebis. Det blir sÄ mycket lÀttare dÄ att leda den uppÄt framÄt.
Ha en hÀrlig dag alla!
Ps. Förresten mĂ„ste skvallra đ€Skogshumblan som hĂ€ngde med oss hĂ€r ett tag har fĂ„tt fast jobb, som var det hon önskade. â€ïžDS
Ah! Grattis Skogshumblan!đ
Shiawase

Hej hopp, hĂ€r Ă€r en som inte kunnat sova inatt. Inte maken heller, han klev upp 5 och började jobbađź. Det pyr o Ă„ngar i skallen, mkt tankar pĂ„ saker jag lĂ€ser om nuâŠ.genom och ut, genom och ut đ- vĂ€ldigt spĂ€nnande att se var detta landarâŠ.alldeles sĂ€kert pĂ„ en underbar platsđ
Tack för fina tomtarđ€
KĂ€nner ingen julstress alls - makenâ€ïž kom pĂ„ den helt fantastiska idĂ©n att vi bestĂ€ller hem mat pĂ„ juldagen( vi blir typ 18 hĂ€r dĂ„) - tjohooooo sĂ„ lĂ€ttad jag blevâŠ.för sÄÄÄÄÄ kul Ă€r det inte att rulla köttbullar och skala potatisđ€. Jag tror att det knappt blir nĂ„n skillnad i pris heller. SĂ„ nu kan jag bara fokusera pĂ„ det jag tycker Ă€r KUL - julbakning o godisđ„ł
Klappar Àr det bara sonen som fÄr ( + kompisar men de Àr klara redan) , det fixar jag pÄ en timme nÀr jag Àr i stan. Handling blir till helgen. Skura o bÀdda rent den 23:e, vilket oxÄ bara Àr mys
Sovit skumt ett par dagar med! LÄÄÄng tid att somna, vaknar massa gÄnger o lÄng tid att somna om, och sover totalt jÀttelÀnge för att bli utvilad bara för det, elva-tolv timmar.
Ganska intressant dÀremellan, drömmer massa och ligger och processar vibbar nÀr jag Àr halvvaken dÀremellan. Kommer som Ät andra vibbar Àn dem pÄ dan nÀr jag Àr vaken. Hm, kanske dÀrför dÄ. Men lite jobbigt, bara de lÀgsta vibbarna dÄ.
Jag försöker ocksĂ„ att glida med i allt och hitta vĂ€gen som leder till "mĂ„ bra" - jag ska jobba i helgen sĂ„ jag har inte sĂ„ mycket tid att fixa det som ska fixas, men allt löser sig. Har tre barn av fem hemma och sĂ„ kommer min mamma med fru pĂ„ juldagen, julafton ska vi Ă„ka till Ălsklingens syster. KĂ€nns helt okej, Ă€ven om jag brukar gilla att vara hemma.
Har laddat ner Karl-Beril Jonssons Julafton sÄ vi kan mysa med den nÀr vi kommer hem pÄ kvÀllen.
Annars försöker jag att hitta bra kĂ€nslor i att jag strax ska Ă„ka till jobbet pĂ„ APT (möte) - regnar ute och hade gĂ€rna stannat hemma hos Ălsklingen och hundarna. ÂŽMen jag Ă€r ju snart hemma igen.
Har fixas inte sa mycket i ar~~~ đș
dels tidsbrist och brist pa lust,,, julklappar och lite mat,, men ingen storhandling eller storbak~~~ Forsta aret pa lange som jag inte har akt till Ikea for att handla julskinka etcâŠ
Har gar ju barnen i skolan den 24:e och 25:e , lov borjar den 26:e,,,,,,
Men det kanns helt bra!!! Harligt att kunna anpassa julbestyren efter sig sjalv, hur man kanner det:))
Nasta ar, kommer jag ju ha Ikea pa cykelavstand,, sa da blir det lite lattare~~âïž
Shiawase

Haha, jag försöker ladda att gĂ„ till affĂ€ren o köpa baksmör, har INTE gĂ„tt hittills att slita sig frĂ„n dator, brasa o kaffekoppđ. Och nu har jag snart lektion. Det fĂ„r bli i em. Men hu sĂ„ hemmakĂ€r jag Ă€r nĂ€r det Ă€r varmt inne och kallt o grĂ„tt uteđ€

Ja, intressant LinneaseâŠdrömmer ocksĂ„ vĂ€ldigt intensivt.
Min kropp Ă€r inte med mig riktigt. DĂ€rför jag bara vill sitta vid brasan. Stel o vĂ€rkâŠtog nog ut mig i tisdagsâŠoch den hĂ€r blötkylan kryper in i benen tycker jag âŠ.önskar mig en piggare, skönare kropp- hipp hipp!
Jag har jobbat nÄgra timmar idag för att göra jul. Konterat fakturor och stÀdat undan lite smÄtt. Jag Àr inte kry Àn men nu har jag lÄngledigt fram till 13 januari!
Nu ska vi möblera om lite hÀr hemma för att fÄ plats med slÀktingarna till jul.

OMG sĂ„ skönt Torah, med sĂ„ mkt ledighet! Det kan du behöva sĂ„ att du kryar pĂ„ digđ€
Jag behöver nog vila upp mig efter julen dÄ morfar (min pappa) och svÀrmor med make, kommer hit.
Jag önskar mig en rolig och trevlig julhelg!

Det blir nog toppenbra Torahđ. Du har ju 2 veckor pĂ„ dig sen att vila ut!đ
Nu har jag varit i stan och vad SKĂNT att komma hem igen, haha! SĂ„ mkt folkđź. HĂ€r kör de rea INNAN jul, sĂ„ folk drog o slet i grejerna, tur att jag bara skulle in o ut i affĂ€rernađ€, det blev nog Ă€ndĂ„ för mig med 2 hđŽ.
JÀttejÀttevackert ute! Ingen snö Àn men sÄdÀr tjock frost pÄ allt, otroooligt vackert med de svarta stammarna i skogen och sÄ trÀdkronorna i gnistrande is!
NU ska jag peppa med Abe och matlagning/bakrace i köket! Yes! TĂ€nda ljus o mysa. Huset Ă€r varmt för vi har eldat hela danâ€ïž
Medan lussedegen jĂ€ser sedan ska jag nog ta mig ett badđ
Ăr fascinerad av hur lĂ€tt det Ă€r för mig att hitta en underbar vibb i bilen pĂ„ vĂ€gen hem. Det gĂ„r automatiskt nĂ€stan. Idag var det pirr och lycklig förvĂ€ntan som kom. đ Nice!
NÀr jag kommer hem sÄ Àr det oftast matfix, promenad med hunden, kanske handla nÄt och sen Àr klockan Ätta. DÄ brukar jag fastna hÀr i soffan vid datorn och gör inte sÄ mycket mer. Det Àr helt ok. Nu nÀr man Àr lÄngledig blir det ju lite annat.
Men just idag kÀnns det som att jag har lite inspiration - sÄ vi fÄr se vad det blir.
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
NĂ€e nu har jag blĂ€ddrat igenom alla inlĂ€gg till november förra Ă„ret och hittar inte. Visst hade vi vĂ€l en trĂ„d eller flera med lĂ€nktips? Typ videos, seminarier och sĂ„nt đź
Hittar verkligen inte.
Den hĂ€r har ni sĂ€kert hört/sett, men den Ă€r sĂ„ enkel och sjĂ€lvklar och ibland behöver man pĂ„minna sig đ
Kluring om Ryssland
Ingen aning, hÀr rÄder det ju viss anarki, men önskan Àr skickad sÄ den dyker nog upp.
Vi fastnade i serien The Fall idag, samtidigt som jag roar mig med att kĂ€nna hur puzzelbit efter puzzelbit faller pĂ„ plats i livet. Inte sĂ„ dĂ€r sĂ„ att det gĂ„r att se, men det kĂ€nns. Ăr en cool kĂ€nsla. Sitter mest och myser.
Skojade med Ălskligen om det innan, tĂ€nk nĂ€r folk frĂ„gar oss hur och vad vi gjorde för att förverkliga vĂ„ra drömmar och vi svarar - Vi bad till Gud, hade tillit till att allt Ă€r som det ska vara och sĂ„ tittade vi pĂ„ mĂ€ngder med tv-serier.
Det finns ju vĂ€rre saker Ă€n TV-serier đ
Eller hur! Lite annat har vi kanske gjort, men det kan man inte berÀtta för vem som helst, hi hi. (kunde inte lÄta bli!)
Enjoy! đ
Hihi, jag med! Tillit och mĂ€ngder av tv-serier đ€â€ïž
Godmorgon!!
Hog aktivitet har nu,, jattekulâïž
Inatt har jag dromt otroligt mycket,,,, kommer oftast inte ihag mina drommar, men den har kommer jag ihag i alla fall bitar av,,, kanske skriver i dromtraden senaređ
Underbart Tora med langledighet!!đș~~
Ha en bra fredag alla:)
Shiawase

Hej Shiađđ€
à ÄÄh, jag tar gĂ€rna emot serietipsđ, vi kollar pĂ„ " weed" just nu. Finns ju inget bĂ€ttre Ă€n att maratonkolla serierâŠđ

Var Àr alla idag dÄ? hallÄÄÄÄ #eko#
Dippade rakt ner i backen igĂ„rkvĂ€ll dĂ„ jag fick veta en sak, kom inte loss, drömde mardrömmar o vaknade pĂ„ en lÄÄÄg discâŠlite bĂ€ttre nu menâŠ
Julen Ă€r tusen kĂ€nslor för mig, sĂ„ starkt förknippat med familj juâŠ.det Ă€r bara att följa medđ
Min dator krĂ„nglar, jag som ville kolla pĂ„ Abe-klipp o höja vibben men det finns inget ljud nuđ€âŠska snart in till stan igen, mathandling, bankĂ€renden, besök hos 2. Alltid dubbelt det dĂ€r, tĂ€nker att jag vill ta allt nĂ€r man Ă€ndĂ„ Ă„ker in, men jag Ă€r ju samtidigt kĂ€nslig för för mkt intryckâŠbalans balans du kĂ€rađ
Maken har ledig fm sĂ„ hĂ€r gĂ„r dataspel varmaâŠjag har aldrig fastnat för det, vet ju att Linn gillarâŠjag tyckte typ att super mario var kul men det var ju lĂ€nge sen haha. Maken spelar sportpelđŽ
Men vill ha nÄt KUUUL att göra dessa dagar!
Jag Àr allt hÀr⊠sitter och peppar inför att jobba i helgen. Trodde att lönen skulle komma i dag, men icke, sÄ nu omfamnar jag insikten om att jag fÄr vÀnta med att handla till pÄ mÄndag. Ingen större fara, hinner med det jag ska hinna med iaf. Var vÀl mest en bekrÀftelse pÄ att jag inte ska planera saker utan gÄ pÄ kÀnslan allt eftersom istÀllet. Blev en timme pÄ soffan med man och hundar istÀllet. Har fortarande ont i huvudet, tredje dagen nu, men det ger sig vÀl det ocksÄ.
Tillbringade förmiddagen med att förundras över vad mÀnniskor uppfattar saker och ting olika - jag hade i ett forum dÀr vi skulle snacka prissÀttning gentemot kunder/klienter och hade dÀr skrivit "klienter vi drar till oss" -och vips var det nÄgot negativt. Fattar et fortfarande inte, men tÀnker att det vÀl var en kvinna som inte ville höra att hon skapade sitt eget liv.
Nu ska jag iaf kissa av en hund och sedan Àr det dags att packa vÀskan och Äka och jobba en svÀng⊠Men hemma redan pÄ söndag kvÀll och sedan ledig i nÀstan tre veckor. SÄ livet Àr ganska gott i alla fall.
Halloj! Jag tittar in en snabbkik. Min pappa har kommit sÄ nu har jag inte lika mycket tid till dator. Och imorgon kommer farmor och farfar. Pappa kom med dÄliga nyheter sÄ det kÀndes trÄkigt men jag hoppas att det löser sig.
Kanske ska vi baka pepparkakor idag om lillan vill.
Ha det sÄ bra!
Godkvall pa er!!đJag har ocksa mycket i helgen,,jobb och annat:)~~~
3 veckors ledigt later ju fantastiskt Kathja!!! ~~~
Och Tora,, du far besok och fullt upp,,se till att ta nagra snuttar av "egen-tid" emellanat^^ men mys av umganget ocksa:)â€ïž
Och alla andra, vare sig ni har julbestyr eller inte sa njut av stundenâš
Shiawase
Lite trött hĂ€r idag, sovit sĂ„ konstigt halva veckan. Och kommer slĂ€kt ikvĂ€ll, nya imorrn, ska trĂ€ffa en vĂ€n pĂ„ söndag, sen inget pĂ„ mĂ„ndag, och sen jul med mera slĂ€kt.. SĂ„ jag tar igen mig lite innan det drar igĂ„ng đ
Har just kommit hem och kĂ€nner mig skönt trött efter en intensiv jobb vecka. Fick en hĂ€rlig julavslutning pĂ„ jobbet med blĂ„sorkester som spelade jul lĂ„tar och en hĂ€rlig jul smörgĂ„s. đ
Egentligen skulle jag vilja sova lite middag och sen bara dra omkring och fixa hÀr hemma - men Àr bortbjuden pÄ födelsedags kalas och det blir sÀkert trevligt. Det Àr alltid supergod mat och dricka dÀr och ca 20 pers, dÀr fler Àr sÄna jag inte trÀffar sÄ ofta. SÄ det ska bli trevligt - bara jag kommer ivÀg. Hennes hem Àr sÄ vackert och smakfullt oxÄ - sÄ jag kanske kan hitta lite inspiration!
Sen Àr det ledigt till den 2 Januari (jaa jag ska jobba lite hemifrÄn den 30 men det rÀknas inte nÀr man kan sitta i sin sköna soffa och pilla med filer.)
Ha en skön fredag kvÀll alla.
Jag sitter pÄ jobbet sÄdÀr underbart omottiverad. Konstaterade att snart Àr alla mina pojkar ivÀg hÀr ifrÄn, kÀnns bra, önskar att jag inte fick nÄgra nya - dags för en ny fas i livet. Sakta men sÀkert börjar bitarna att falla pÄ plats, inget som syns Ànnu, men det kÀnns.
Har fĂ„tt lite idĂ©er till en ny förelĂ€sning - skulle vilja hĂ„lla den i Göteborg och Falkenberg - alla fĂ„r komma, gratis intrĂ€de och donera en peng om du anser att det Ă€r vĂ€rt det. FĂ„r vĂ€l se hur det blir, kĂ€nns iaf bra att tĂ€nka pĂ„ detâŠ

HĂ€rligt Kathja. SĂ€kerligen har det, som allt alltidđ med att göra hur man sjĂ€lv vibbar, men jag mĂ€rker iaf att varenda gĂ„ng jag lyckats slĂ€ppa tanken pĂ„ att tjĂ€na pengar och jag gör nĂ„t framförallt med HJĂRTAT och för att glĂ€dja andra, sĂ„ vips fĂ„r jag mkt mer Ă€n jag nĂ„nsin fĂ„tt dĂ„ jag haft ett "skav" i pengatanken. Verkligen intressant. Sinnet Ă€r ur vĂ€gen och dĂ„ öppnar jag mig tydligen för att ta emot mkt lĂ€ttareâŠ.
SĂ„ min direkta kĂ€nsla Ă€r att om du verkligen bara kan slĂ€ppa tanken pĂ„ att det ens ska gĂ„ runtđ (du lĂ€r vĂ€l hyra lokal kanske) utan mest se det som en spĂ€nnande grej att göra för din egen utveckling - sĂ„ kommer det fjonga till bland de dĂ€r donationernađ -fast det Ă€r ju inte viktigtđ
Mitt humör vĂ€nde ( nĂ€hÀÀÀ, va OVANLIGT att jag svĂ€nger vađ) och har haft det himla himla trevligt pĂ„ stan. Jag gillar att umgĂ„s med gamlingar, jag. Jag blir lugn, hamnar i samma takt som dem, allt fĂ„r ta tid. I affĂ€ren var jag i full tillit o bara plockade ner allt jag var sugen pĂ„, ooops sĂ„ dyrt det blevđ, maken blev lite blek, hehe, men idag fick JAG stĂ„ för tilliten för oss bĂ„daâ€ïž. Har sköna vibbar att det ordnar sigđ Och jag kunde inte lĂ„ta bli att tĂ€nka att han kanske planerar vĂ€rsta vĂ€rstingjulklappen till mig, sĂ„dĂ€r i hemlighetđ, vaddĂ„ DRĂMMA kan jag ju..
Jag har lyssnat flera gĂ„nger pĂ„ olika klipp om 30 dagars challenge och kĂ€nner mig dragen att testaâŠoch tĂ€nker hela tiden att jag ska börja " i morgon"âŠvarför skjuter jag pĂ„ det egentligen? Jag Ă€r ju övertygad om att jag skulle mĂ„ tiptopp av det! Jaja, en dag kommer jag sĂ€ga NU!
Kathja - ha en snabb toppenbra helg pĂ„ jobbet!đ€
Linn - gĂ„ och lĂ€gg dig!đŽ
Torah- njut av besök!đ€
Shia - jobba lagom o njut oavsett!âš
Otroulig - trevligt kalasande!đ„ł
Hoppas jag inte glömt nĂ„n nuâŠ.puss pĂ„ resten av er ocksĂ„!
Sitter ensam, men kÀnner mig inte ensam. Det Àr skönt!
Sziriusđ€
Minney, later ju harligt, kanslan att vara fullkomlig med sig sjalvâ€ïž
Har ar klockan 5 just nu, har varit uppe en stund, maste klara av lite jobb innan klockan nio. MEn forst lite kaffe, och varme,,,
Har ar det KALLT,,,, -1 grad ute nu, vilket betyder KALLT inohomhus ocksa,, men nu ar kaminen igang sa det blir varmt och skont atminstone i vardagsrummet:)
Ni ar val vakna ett tag till , sa jag kikar in har lite medans jag jobbar, sa jag hoppas att ni ar har inne sa har pa fredagskvallenđ
Shiawase
Jag Àr iaf hÀr i krokarna⊠Sitter pÄ kontoret och filurar, skulle gÀrna sitta hÀr till pÄ söndag tror jag. Men uj vad jag mÄr bra, förutom att jag nyss tryckte i mig tvÄ tunnbrödsrullar med ost, var visst en för mycket, nu mÄr jag lite tjuv-tjockt.
Jag har appropÄ mat upptÀckt hur har har börjat att lÀngta efter mer nyttigheter, kan fastna i raw-food-recept och annat spÀnnande, men Àn sÄ lÀnge sÄ Àter jag det jag brukar Àta. Tycker att det Àr sÄÄÄÄ trist att laga mat nu för tiden. Har oxÄ upptÀckt hur jag nÀr jag Àter nÄgot direkt onyttigt sÄ fÄr jag svÄrt att svÀlja. LÄter ju helt galet men jag har testat vid flera tillfÀllen och vanlig mat funkar fint, tar jag en godisbit kÀnns det super underligt.
TÀnk att ni har det sÄ kallt Shia, vi har ju en massa plusgrader, det blir ingen vit snö detta Äret inte. Men en regnig och grÄ en. Fast just nu Àr det nÀstan pÄ stjÀrnklart kunde jag konstatera dÄ jag var ute en svÀng för att stÀnga köket.
#84 szirius,
vad Ă€r det för 30 days challenge? Tell me more! LĂ„ter intressant och nu har jag en utmanande mĂ„nad framför mig Ă€ndĂ„ đ
Just det, runt förra julen började jag ju lĂ€sa The Magic och kom vĂ€l en bit tills vi hamnade pĂ„ jobb-kapitlet, dĂ„ kom jag av mig eftersom jag inte jobbade dĂ„ eller ens nĂ„got i nĂ€rheten av jobbade. Ska nog titta vad mer det finns i den đ
Annars Ă€r jag förvĂ„nansvĂ€rt lugn just för tillfĂ€llet. Har nog inte fattat Ă€n att han Ă€r i Indien nu, om allt har gĂ„tt enligt planeringen! Ingen aning om hur mycket kontakt vi kommer ha, han önskade mig god jul och gott nytt Ă„r, och jag kĂ€nner mig ömsom rastlös, ömsom trygg. LĂ€ngtar â„
Kluring om Ryssland
God morgon finingar!
Det var trevligt igĂ„r - och hon hade skaffat sĂ„ mycket coola möbler. Fick inspiration. Precis som jag ville đ. Bla hade hon tvĂ„ bord med grova gamla plankor. Ett var ett soffbord och som ben var det gjutna gamla hjul. Skit snyggt. Jag har ju funderat pĂ„ att bygga mig ett soffbord, sĂ„ det kanske Ă€r nĂ€sta projekt!
Inatt har jag vaknat tvÄ gÄnger av muskel kramp, först i foten och sen i ena vaden, ojojoj vad ont det gör. Stackars grannen undrade nog varför jag stönade sÄ. Tur att det gÄr över pÄ nÄn minut.
Idag ska jag dra mig ned pĂ„ stan och hitta de sista julklapparna. Kanske leta lite recept pĂ„ sill inlĂ€ggningar och starta upp sill fabriken đ.

Idag har vi soooooooooooooooooool - vilken kĂ€nsla! Underbartâïž
Jag pular pĂ„ i lugn och ro. Ska snart röja övervĂ„ningenđ. Sonen har skolavslutning idag, men inget upptrĂ€dande eller sĂ„, utan bara julpyssel o fika sĂ„ inget för andra.
IkvĂ€ll fĂ„r vi besök som övernattar, en trevlig filur som bor i Polenđ, han fĂ„r ingĂ„ mitt i julstöket med bakning o godistillverkning ikvĂ€ll, men det gör han nog gĂ€rnađ, han var hĂ€r i fjol ocksĂ„- det hade jag glömt bortđ.
Vi glömde att köpa gran igĂ„rđź! Det Ă€r ju mysigt, men inte helt nödvĂ€ndigtâŠfĂ„ se om jag tar en tur in idag, eller det fĂ„r vĂ€nta till mĂ„ndag, eller det fĂ„r vara helt.
SĂ„ trött idag⊠đŽđŽ
Gillade dagens Daniel Scranton förresten
http://danielscranton.com/channeling-ophelia-your-restrictions/
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Jag gick in pÄ you tube för en slumpmÀssig guidad meditation och hittade denna som oxÄ tog upp just det hÀr med begrÀnsningar som vi skapat.
Linn, jag har inte gjort ett smul av vad jag hade tĂ€nkt idag. Har mest bara softat i soffan - men det var vĂ€l meningen dĂ„. Kan strĂ€cka mig sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ att jag ska ta mig ett bad. đ Ă rets mörkaste dag - Nu vĂ€nder det đ„łâïž
à Äh, najs med mer ljus snart. NÀr shit, vi hade besök hÀr idag men jag var tvungen att gÄ o lÀgga mig o sova. Ska se om jag lyckas kolla pÄ en film nu eller nÄt.
Teal Scott Ă€r live online precis nu! Började för tre kvart sen, jag snubblade in pĂ„ det för en kvart sen. Cool! Och den första frĂ„gan jag hörde var om utbrĂ€ndhet!! Cool!!đ„ł
Ooops jag skrev ett inlĂ€gg hĂ€r, fastĂ€n jag tĂ€nkt skriva det i en annan trĂ„d. Edit, blablabla đđ€Ș
Kluring om Ryssland
Linn, har du lÀnken?
LĂ€ser hĂ€r och pĂ„ FB om alla som pysslar och jular till det. Jag har inte kommit in det suget Ă€n. Det brukar vara sĂ„. Lagom till Juldan börjar jag kĂ€nna ett behov. Haha, lite sent dĂ„. đ€ȘSen vet jag inte - förra julen pysslade jag och pyntade..inte en enda person kom förbiâŠnu VET jag att jag ska ju göra det för min skull đ menâŠjag kĂ€nner inte nĂ„got sug - sĂ„ dĂ„ fĂ„r det vara. Har inte ens dammsugit - det ligger högar med hundhĂ„r, men för mig spelar det just nu ingen roll. Allt Ă€r bra đ
Mediterade lite för nĂ„gra timmar sen och det kĂ€ndes som att nĂ„t slĂ€ppte - nĂ„t motstĂ„nd, jag kĂ€nde mig fri och lĂ€tt đ hĂ€rlig kĂ€nsla som sitter i.
HallÄÄÄÄ var Ă€r ni alla - jag har trÄÄÄÄkigt! Har i alla fall slagit in lite julklappar nu. Hunden ligger och grymtar..vet inte vad han villâŠfĂ„r vĂ€l ta en prommis till dĂ„ đ¶ Sen fĂ„r jag vĂ€l slĂ„ pĂ„ TV:en..det var vĂ€l nĂ„n vecka senâŠ

Jag skrev ett inlÀgg nyss till dig min kÀra och sÄ dog internet o jag fick vÀnta 20 min!
Huvudsaken Ă€r ju att du kĂ€nner att allt Ă€r braađ, eller hur - för precis, pyssla ska man ju bara göra om man har lust o feeling, sĂ„ om du nu fĂ„r det pĂ„ juldagen, köör - det Ă€r ditt liv darlingđ„ł
SjĂ€lv har jag njutit konstant sedan jag vaknade, haha! Julmusik, köttbullerullning, mozartkulor, glöggfugde, paketinslagning, grönsĂ„peskurning, mmmmmđDe hĂ€r dagarna INNAN jul Ă€r ju de bĂ€sta tycker JAG, sjĂ€lva julafton, dĂ„ Ă€r ju allt klart liksomđŽ
Today I shall face my fear! đ HĂ„ll tummarna att jag inte hamnar pĂ„ sjukhus. đ€
HĂ„ller tummarna!! â€ïž
Jag har varit pĂ„ stan och trĂ€ffat min vĂ€rldens bĂ€sta filosofi- och spiritualitets-snackar-kompis och dessutom hittat ett par fina tröjor, sĂ„ bra dag đ€
Cahira, hoppas du klarade gĂ„ igenom din rĂ€dsla och klev ut starkare Ă€n nĂ„nsin. Fina Szirius, puss pĂ„ dig. Jag skulle vilja ha pyssel lust, VILL BĂRJA LEVA! SĂ„ kĂ€nns det just nu⊠Börjar tröttna pĂ„ denna koma-vila-softa tid.. Men allt Ă€r ju som det ska, sĂ„ det Ă€r ju bara att gilla lĂ€get.
Lycka till Cahira!
Jag kĂ€nner som du Otroulig, jag Ă€r sĂ„ trött pĂ„ att lata mig. Vill leva, vill vara kreativ, vill vara jag!! Vill till gymmet liksom, undrar om de har stĂ€ngt av mitt kort. Vill skapa, vill leka, vill Ă€lska!! Ă h Ă€lska!! Vara kĂ€r!! Ă h pirr!! Ă h livet!!! Nu nu nu!â€ïž
OBS om ni som har mej som FB vÀn, klicka för allt i vÀrlden inte pÄ den filmen som det stÄr att jag gillat. NÄt skumt med den!!!! Florerar nog över allt tror jag.
Nu Àr vi pÄ vÀg till Landvetter för att hÀmta dottern vid flyget. Vi kom ivÀg sent för jag somnade gott pÄ soffan och Àlsklingen missade tiden. Sen tÀnkte jag testa gps-en i den nya telefonen⊠Och plötsligt körde vi pÄ en vÀldigt liten grusvÀg i mörka natten. SpÀnnande vÀrre! Men det var visst en bra vÀg för det gÄr fortare Àn det har gjort nÄgon. Och snart fÄr jag pussa pÄ min snutta.
à h vad jag tycker det Àr svÄrt ibland att bara slÀppa utan att oroa sig. Försöker att dÀmpa behovet av kontroll och det har blivit sÄ mycket bÀttre, men sÄ bara griper det tag i mig och dÄ gÄr nojorna igÄng. RÀdslan att misslyckas drÀmmer till. Och det kan handla om allt verkligen. Men ondigt ofta om bagateller. I mina bra stunder sÄ kan jag bara önska och se att allt Àr och blir som det ska vara. Men ibland kommer det över mig och dÄ kÀnns det nÀstan ostoppbart.. Och ÀndÄ har det varit en sÄ fantastisk dag. KÀnns som de gamla mönstrena slÄss för att fÄ vara med i min hjÀrna. Letar efter mitt sÀtt att hantera det bÀttre. Men nu ska jag sova. Bra att klottra av sig. Ett sÀtt:)
Cahira!! â€ïžđ
Otroulig,, har har inte heller blivit nagot pyssel i aroch jag later det vara sa,,, Idag ar det helgdag (kejsarens fodelsedag) sa vi tar julklappar och lite mat ikvall,, har stadar ju alla strax innan nyar,,, och jag har inte haft tid med nagon stadning,, sa det ser ut som vanligtđș
Imorgon ar det skola och jag ska ivag pa moten ~~
Minney! Bara att du ar medveten om att allt ar som det ar och det ar BRA, det kan aldrig bli fel~~~ ar ju ett storsteg framat,,, sedan att man faller tillbaka i radslor, oro, kontrollbehov,, det gor vi alla till och fran, men nar man kommer pa knepet sa kan man ta sig ur det ratt snabbt,, att vara har inne och skriva ar ett av det basta!!
hitta tacksamheten i det lilla gor att vibrationern skjuter upp i hojd, och nar man har hojt vibrationen sa matchar inte oroskanslorna, eftersom de vibrerar pa en annan niva~~~~ đș
Shiawase
Tusen tack alla för peppen! För första gĂ„ngen var jag inte rĂ€dd, men jag red henne inte som planen var. Ăven om JAG var redo sĂ„ var inte hĂ€sten redo. SĂ„ vi trĂ€nade lite pĂ„ marken och det gick HUR bra som helst! â€ïž Varit pĂ„ ett litet moln sen jag kom in. âš
à h sÄ kul att höra! Jag Àr supernyfiken pÄ hÀstar, mÄste nog lÀra kÀnna dem lite bÀttre nÄn gÄng.
God morgon alla fina. För ovanlighetens skull har jag en fullspÀcka ledig dag. Försöker att chilla i nuet, men vissa saker hade jag gÀrna struntat i. I kvÀll ska vi Äka upp till Göteborg pÄ kalas, bonussonen fyller 16 Är, hade hellre legat kvar i soffan, snackat skit med dottern, Àtit förmycket godis och tittat pÄ Love Actually. Men det fÄr bli sent i kvÀll efter kalasandet.
Sitter iaf just nu och kör mindfulness för fullt genom att mÄla naglarna. KÀnner mig för övrigt som att det har dragit igÄng en tornado inombords - lite sÄ dÀr hÄll i hatten sÄ jag inte blÄser bort. Men det kÀnns mest spÀnnande, förtÀnk vad som kan uppenbar sig nÀr virvlet har lagt sig.
Puss pÄ er alla sötisar. 

SĂ„ roligt Cahira att det gick bra!
SĂ hĂ€rligt nĂ€r man följer flödet med djur - för det handlar ju sĂ„ mycket om förtroende dĂ€r, tillit. Precis som i livet â€ïž
Fick för en stund sen en svag kĂ€nsla av offer tĂ€nk, att det var synd om mig. Jösses vad det var lĂ€nge sen!! Och det gav mig en tankestĂ€llare. Det Ă€r ju JAG som skapar mitt liv. SĂ det verkar som att jag ska tröttna pĂ„ denna vila-koma-slöa fas för att sĂ€tta igĂ„ng och verkligen skapa. HĂ€r blir ju inga barn gjorda genom att pilla sig i naveln och surfa pĂ„ nĂ€tetđ
đ
HĂ€r Ă€r fixa pynta stĂ€da duka fixa gran laga mat idag hos mamma, massa folk pĂ„ ingĂ„ng imorrn. Och som vanligt skulle vi inte ha nĂ„gra julklappar till de vuxna, och som vanligt hittade jag ett paket till mig nĂ€r jag la in dom under granen :) âš
â€ïž gulligt Linn. Visst Ă€r det roligt med paket!đ
Jag Ă€r kĂ€nd för att inte kunna vĂ€nta. Vi Ă€r nĂ„gra vĂ€nner som brukar byta julklappar nĂ„gon dag innan och jag bĂ€r snĂ€llt hem dom - sen sliter jag upp paketen nĂ€r jag kommit hemđ

Huj, idag Ă€r jag nĂ„n annanstans Ă€n dan före dopparedanâŠhahaâŠLAT - och grymt skönt det ocksĂ„ juh! Var uppe sseeeent o sov till 11đŽ . Alltid lika kul att gĂ„ ner i köket o se hur sonen "gjort frukost"⊠heheâŠ..
Har en kĂ€nsla att ha glömt nĂ„tđ€Ș eller massorâŠmen vafasen, det Ă€r ok. BestĂ€mt mig för att vĂ€gra stressa, det Ă€r smĂ„grejs kvar hĂ€r o dĂ€r men det blir gjort om jag fĂ„r lustđ. KĂ€nner just nu att jag lika gĂ€rna lagar de sista grejerna i morrn, bara trĂ„kigt att sitta hela lĂ„nga dagen i soffan. Gröt o vörtlimpa blir ikvĂ€ll, min egen lilla tradition pĂ„ uppesittarkvĂ€llenđ
Whiskeyn Ă€r slut för makenâŠtĂ€nkte cykla o köpa en till honom "i smyg"âŠtycker han Ă€r vĂ€rd detâ€ïž
NU vet jag vad jag Ă€r sugen pĂ„! PIANO!âš
Nu ska jag Ă„ka o gymma! :) BestĂ€mt mig för att köra pĂ„ rutiner ett tag för att se vad som hĂ€nder med kroppen dĂ„, gör jag typ aldrig annars.. SĂ„ mĂ„ndag och torsdag blir det! Höll pĂ„ att glömma idag, nu Ă€r det ju jul, inte mĂ„ndag! đ€Šââïžđ
Mer och mer annan mat drar i mig nuförtiden med, spÀnnande. Skrivit pÄ en lista efter intuition vad kroppen verkligen gillar och vill ha, och den Àr mer eller mindre vegansk just nu! Intressant. Och typ inge mycket bröd eller pasta heller, nÄn gÄng emellan kanske bara. Tror det kommer hÀnda grejor nÀr jag flyttar, nu Àr det sÄ lÀtt att Àta mammas goda mat som erbjuds fÀrdiglagad varje dag, och mammas mans med massor av kött o korv o kyckling och sÄnt.. Men har kÀnt att kroppen hellre vill ha annat egentligen.
Vad spÀnnande. Jag dras med Ät det hÄllet men Àr just nu, eller sedan ett fet-trött pÄ att laga mat, sÄ det blir inte mer Àn en tanke och ett intresse. Men det Àr spÀnnande att uppmÀrksamma kroppens behov och hur Àven det följer ett flöde.

jag har ju i motsats detta Ă„r funnit lust i att laga mat - för första gĂ„ngen!âŠ.har skapat mys kring hela grejen, fint i köket, har ofta Abe pĂ„, ingen stress bara skönt liksomđ. Och jag har blivit BRA pĂ„ att laga matđ, gissar att det dĂ€rför kĂ€nns extra kul ocksĂ„đ, nĂ€r man börjar fĂ„ till smaker o,ja mĂ€rker att man kan följa flödet Ă€ven i matlagning o sĂ„ blir allt gottđ.
Jag var vegan ett Ă„r Linneaseđ, men jag blev sĂ„ himla smalđź. LĂ€ttare nu, dĂ„ fanns inte alla alternativ som finns nu. Kommer Ă€ta sill i jul , annars veggo, gillar det bĂ€ttre.
Jag vill prova göra grönkÄlschips, har sett tips pÄ det lite hÀr o var.
Jag Ă€r ju frukt o grönsaksgalning, tycker det Ă€r sĂ„ GOTT, som godis verkligen. Tar ju mkt hellre en stor skĂ„l med sallad till myset. Just nu frossar jag i sura satsumas o apelsinerâïž
à ÄÄh grönkÄlschips! Det Àr supergott! I alla fall de jag köpte nÀr jag var i Kanada, var kryddade med nÄn blandning av grejor, typ cashewnötter och kryddor, alla rÄa grejor, sÄ de fick till nÄn slags ost-chips-smak. Super!
Hm ja.. insÄg nog just att det kommer nog inte landa helt pÄ vegan, mera kanske skifta runt proportionerna pÄ saker jag Àter. Kan nog bli lite blandat, men myyyycket mindre kött o bröd och sÄnt, och mycket mera grönsaker och frukt och rotfrukter o typ quinoa. Och nÄn bit fisk ibland. Ska bli kul att se vad det blir nÀr jag bara kör pÄ intuition!
Godmorgon pa er och GOD JUL!
Vi hade ju tomte, och enkel julmiddag i gar, eftersom det ar skola och jobb och vanlig dag idag~~~ trevligt:)đ
Hoppas ni alla njuter av denna dag precis som alla andra dagar,,,oavsett om ni firar tradtionell jul eller inte jul, eller jobbar eller ar lediga.
Det enda som existerar ar NU. Just denna stund, ar det enda verkliga , sa njut av erat NUđș
Sjalv ska jag ivag pa trevligt mote, det ar kallt men solen skinerâïž
Shiawase
Kram pĂ„ dig Shia â€ïž
Har lagt ned allt julpyntande hĂ€r, men gjort lite sill. ett bonus med jul Ă€r alla kramar man fĂ„r. Trevligt â€ïž Tar dagen som den kommer. Ha ett trevligt möte!!
Jag blir sĂ„ glad att lĂ€sa all positivitet i denna trĂ„d. KRAM och GOD JUL pĂ„ er alla!! â€ïž
God Jul pĂ„ dig med Cahira! Pussa pĂ„ hĂ€starnas mular frĂ„n migâ€ïž
God jul till er alla hÀr inne!
Kluring om Ryssland
Meh! Jag skrev ju ett lÀngre inlÀgg! NÄja. Nu ligger jag i förÀldrarnas nya fasta bÀddsoffa och ska iaf dagdrömma lite till och sedan sova :) God natt och god morgon!
Kluring om Ryssland
God morgon alla och en riktigt god jul! Ute Àr grÄtt och trist, inte en snöflinga nÄgonstans men jag har ÀndÄ mer julstÀmning i kroppen Àn pÄ mÄnga Är. Jag tycker sÄ mycket om det hÀr huset sÄ jag skulle kunna sitta inne hela julhelgen framför brasan med lite glögg och vara alldeles nöjd med det. HÀr blir lite folk idag. Mammorna kommer och de stora barnen. Och bÄda vÄra bröder. Jag gillar jular med mycket folk! Nu Àr det traditionell risgrynsgrötsfrukost som gÀller. God jul!
God Jul pa er!!!
Vi hade var julafton igar, med tomte , mat och presenter~~~
Sa idag ar det bara en vanlig mysdag, vilket kanns jattebra!!!
Har i Japan ar julafton en "karleksdag" ,,,, det galler att ha en dejtâ€ïž
Sedan ater man jultartađ
Sjalv sitter jag och njuter av ljus och julgran, och tystnad~~~efter ett trevligt mote:)đ
Sa ni som inte ar upptagna med julfirandet,, titta garna in hit,, i alla fall jag finns har!đ
Shiawase
God morgon alla fina! HĂ€r sitter en annan i soffan och myser, ute regnar det pĂ„ tvĂ€rsen men inne Ă€r det mys-pys. Te i muggen, tĂ€nda ljus, sovande hund đ¶som sĂ€llskap - resten av gĂ€nget har inte vaknat till liv Ă€nnu.đŽ Dagens bĂ€sta stund, min stund.
Tycker att det Ă€r hĂ€rligt att det blĂ„ser sĂ„ - kĂ€nner hur all gammal skit bara flyger i vĂ€g. 2014 kommer att bli Ă€nnu mer magisk och omvĂ€lvande Ă€n 2013. Om 2013 handlade om att stĂ€da ur, lĂ€gga grunden och landa i sig sjĂ€lv sĂ„ handlar 2014 om att skapa drömmar. Det kĂ€nns i varje cell i min kropp.đ„ł
Livet Ă€r allt bra spĂ€nnande att leva! Puss pĂ„ er alla fina. đ
God julaftons morgon/förmiddag pÄ er!
Sitter hÀr med tÀnda ljus, jag med. Har inte ett uns av julkÀnsla dÄ regnet slÄr mot fönstret. Jag har bestÀmt mig för att inte ens julpynta. Men jag har advents stjÀrnor och ljusnÀt lite hÀr och var. LÀgenheten Àr nu stÀdad och fin.
Jag har tackat nej till jullunch hos syrran för jag Àr proppmÀtt efter mina köttbulle mackor till frukost och vill verkligen inte stressa. Har lite fix kvar till julbordet i eftermiddag hos brorsan.
Allt Ă€r bra - lugnt och fridfullt. Snorar lite vidare och önskar lite att det stormade rent hos mig med. Det kĂ€nns som att det sitter lite fastâŠi natt har jag drömt mycket om att gömma sig..sĂ„ jag vet inte, det kanske Ă€r det jag hĂ„ller pĂ„ med.
Ă h Cahira! En Ă snepusss đ, vilken hĂ€rlig julklapp. Ett sĂ„nt litet charmtroll âš
Nu ligger hundarna och gnager pÄ sina julklappar, nöjda och belÄtna, och vi har magen full av julskinka. Softar framför "Percy Jackson och Äskviggen" lagom mysigt. Ska dra ett varv med dammsugaren inför i morgon tror jag, men sedan blir det inte mycket gjort idag, annat Àn att kissa hundar och Äka till Kungsbacka för att umgÄs med svÀrförÀldrarna och svÀgerskan med familj.
Lagom tempo!
HĂ€rligt Kathja.
Vet inte vad som hĂ€nde, rullade ned med bilen ett kvarter till lokala blomsterhandlaren och DĂR drabbades jag av julstĂ€mning - sĂ„ nu finns bĂ„de hyacint och julrosor hos mig. Och köpte ett super lĂ€ckert jularrangemang i en enmeters högt glas - med julrosor och liljekonvalj - till Jyckens dagis (dvs min underbara vĂ€nner) samt en amaryllis till Brors familj som Ă€r vĂ€rd denna julafton. Nu tillbaks i soffan med kaffe.
Tack đș för att jag fĂ„r vara hĂ€r och bubbla ur mig đ
God jul till er alla! Vi har nu Àtit lax- och silllunch, fikat hembakta lussekatter och pepparkakor. Nu slappar vi framför tv:n och vÀntar pÄ Kalle. Sen blir det paketutdelning.
Det kÀnns trevligt och mysigt med lilla slÀkten hÀr.
à h vad skönt att komma hem, krypa in mysbyxorna och NU "Love actually" Kathja;) God fortsÀttning alla.

God fortsĂ€ttning pĂ„ julkvĂ€llen o natten till er allađ€đ, hĂ€rinne var det ju tyst, vilket man förstĂ„r, folk Ă€r vĂ€l fullt upptagna med att julmysaâŠ
SjĂ€lv kĂ€nner jag mig lite smĂ„melankoliskâŠsom vanligt efter en fest o huset blir tomt igenâŠtankarna snurrar vidare i full fart fast det egentligen Ă€r alldeles stilla hĂ€r hemmaâŠđ€ âŠhar nĂ„t skavigt, rastlöst i migâŠ
Att det Ă€r slutspurten pĂ„ Ă„ret kĂ€nns i mig, vill frigöra en massa skrĂ€pđ som jag fortfarande bĂ€r omkring pĂ„ och starta ny och stark - med nya intentionerâš Behöver bara komma upp pĂ„ high flying disc först, för att kunna hitta kĂ€nslor o tankar som vibbar bra! Tror det Ă€r dĂ€rför jag upplever en liten "stress"âŠlĂ€ngtar liksom till att bara aaaaaah, landa och fĂ„ det dĂ€r flytet igen!
Lite smĂ„frusen och TRĂTT, jag tror jag att jag ska hoppa ner i ett varmt badâŠ.min högsta önskan Ă€r att jag ska fĂ„ sova gott inatt, behöver det verkligen för att klara 2 dagar till fullproppade med folk och prat.
Tack och amen!
â€ïžSzirius
God morgon âïž
Har har det som sagt varit lugnt i nattđ
Sjalv har jag en lugn morgon med gott kaffe,,,,đș
Shiawase
God morgon alla fina! Min vana trogen sitter jag i sĂ€llskap med hunden och avnjuter en stunds stillhet och en mugg te, innan resten vaknar. Bara jag, Ă€lsklingen och Ă€ldsta dottern hemma, men om nĂ„gon timme kommer min mamma med fru och de har med sig bonuspojkarna sĂ„ nu blir det lite mer liv i huset i en vecka. Ja inte för att min mamma lĂ„ter sĂ„ mycketâŠoch hon stannar bara över dagen.
TÀnkte pÄ det du skrev Szirius, avslut och utrensning. Har nog aldrig i mitt liv rensat sÄ mycket gammal skit, bÄde i det inre och det yttre som under 2013! KÀnns bra att det har blivit gjort, men kan ibland halka in i tankar kring "jaha vad fÄr jag för detta dÄ?" -istÀllet för att bara vara nöjd med att det Àr gjort, och nöjd med att mÄ bÀttre. Idag Àr en sÄdan dag dÄ tankarna som yr Àr av slaget - Jaha, nu Àr detta gjort, nÀr ska jag kunna se resultatet av det hÀr jobbet dÄ? Ska jag behöva vÀnta lÀnge? Banne mig sÄ mycket jobb för att mÄ lite bÀttre. Hmf!
Ja ni fattar. đ€Ș Tror bestĂ€mt att jag fĂ„r lĂ€gga en stund pĂ„ att hitta tillbaka till TACKSAMHET.
Ă h, fick mig precis ett frispel pĂ„ FB! Brukar vĂ€lja att vara tyst men idag gick det inte. Ăr sĂ€llan det dyker upp saker pĂ„ min wall som jag inte vill ha Ă€r, men dag var det nĂ„gon som hade delat en bild av en blodig hund om lĂ„g under ett sĂ€te pĂ„ tunnelbananâŠ
Och sedan stod det en massa om att vi mÄste hitta kvinnan med hunden och allt vad man skulle göra med henne. Helt utan att veta varför kvinnans hund, om det nu var hennes, sÄg ut som den gjorde, utan att veta vem och hur kvinnan var m.s.o varför hon satt dÀr med en skadad hund.
MEN det vi vet Àr att nÄgon tog sig tid att ta en bild och sedan sprida den med orden - vi mÄste hitta henne osv. NÀr denna personen uppenbarligen satt nÄgra fÄ meter ifrÄn kvinnan vid den tiden. HallÄ?!?! Kanske snubben ifrÄga skulle ha tagit ett snack med kvinnan, eller ringt polisen, eller⊠Gjort nÄgot som hade gjort skillnad. NejdÄ det Àr helt i sin ordning att i stÀllet sitta pÄ sin plats och i smyg ta en bild och lÀgga upp den pÄ FB med texten "vi mÄste hitta henne". SnÀlla rara jag blir sÄ trött!!!
SĂ„, fĂ€rdig. Ă ter till jul-myset. đ
Har nu avnjutit en eftermiddag i varat SPA i grannskapet ( naturlig het kalla SPA ),,, badat,, suttit i det varma badet utomhus och njutit av solnedgangen med mt. Fuji som bakgrund,, slumrade i badet ca 30 minuter ( i det bad dar man ligger pa varma stenar och vattnet bara ar ca 1 cm,, utomhus,,,)sedan bad inomhus som ar kosyrat,, det bubblar (inte som bubbel bad, utan kolsyra) och ett annat aromatbad,,sedan salt-bastu som ar lag-tempererad , man masserar in sig med salt, som gor huden len och fin,, svettas lagom och skoljer av sig~hmmskont,, vanliga bastun hoppar jag over,,,
Sedan, boklasning, mat och dryck for mig sjalv i restaurant-avdelningen, och sedan cykeltur hem!!!Underbart!đșBilligt och underbart noje,,,
hade aven en liten meditationsupplevelse i badet dar,,,,,wow! dar mitt pann-chakra oppnades totalt tror jag:))))
Shiawase
Vad mysigt det lÄter Shia och vilka annorlunda bad och bastu sÀtt!
Jag ska nog oxĂ„ ta mig ett bad tror jag. Bra sĂ€tt att stilla sig sjĂ€lv. Det verkar som att jag behöver det. Ăr överallt och ingenstans i mina tankar.
Jadu, kan du skicka över lite pannchakra energier. I snart fem Är har det tryckt i mitt pannchakra, nu har det lugnat sig en hel del -ett tag vÀrkte det riktigt. Tycker liksom att det borde hÀnda nÄt nÄngÄng.
Vet inte varför Shia, men jag fĂ„r vibben att du stĂ„r pĂ„ randen till nĂ„got helt nytt đ€Ș. NĂ„t fyllt med glĂ€dje och vĂ€ldigt mycket kĂ€rlek. đ
Coolt Shia! hÀr hÀnder det ocksÄ en del i de övre chakrorna. Har lite svÄrt att formulera meningar och det kommer inte sÄ mycket till mig sÄ en balansering Àr pÄ g. Skriver mer sen!
Hoppas alla har en skön ledighet!
Ah!!!Otroulig~ wow!! precis vad jag kanner att jag star pa gransen till nagot!! ,, men vagar inte uttala mig typ~Och jag ar liksom en vibrerande,,, vet inte vad,, men WOW ,,, vad jag vibrerar och hojer mig sjalv,,, ha inte ens tordats (heter det sa??) saga det, men nu nar du namnde det, sa sager jag det,,hela jag vibrerar och vill LYFTA!!,haha,, (men ar ocksa valdigt jordad ,,,, sa oroa er inte for mycket,, jag ar valdigt verklighetsforankratd TACK for att du sa precis det jag kanner VAD, det vet ju inte jag hellerJag kanner en sadan karlek dessa dagar sa jag haller pa att sprudla over,,, aven om det inte ar nagot konkret som jag kan forklara for nagon~~
OCH!!!! Otroulig,, det hander MASSOR med dig,,, ditt panncharkra ar aktivt och du kanner av och marker det,,,, DARAV dina fina inlagg , inputs har!!â€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžSa var nojd med dig sjalv, och saker att just DITT budskap nar ut till de som behover det jsut nu~ (det nar ut till mig i alla fall~ đș
Shiawase
đâ€ïžâ€ïž din kĂ€rlek nĂ„r Ă€nda in i mitt â€ïžđ

Massa kĂ€rlek till er alla! â€ïžđ€ Jag tycker sĂ„ mkt om att dela alla vĂ„ras hit o ditfarandeâŠvi Ă€r sĂ„ braaaaađ„ł
Jag fick vad jag bad om⚠- en god natts sömn, oj vad jag sovit hÄrt, vaknade kl 8 , fattade inte att det var morgon - hade inte vaknat en enda gÄng under natten eller morgonen ( brukar annars iaf höra bussarna)
- vilket Ă„ter pĂ„minner mig om att jag ska öva mer pĂ„ att bestĂ€lla bra sakerđâŠjag Ă€r som sagt inte helt trygg i det dĂ€r med att skapa bilder om kĂ€nslor o upplevelserâŠglömmer att be om hjĂ€lp av Ă€nglarna fastĂ€n de ju finns hĂ€r hela tiden!
HĂ€r Ă€r det fullt ös i huset, dĂ€sta, mĂ€tta mĂ€nniskor i varje fĂ„töljâŠjust nu spelar grabbsyskonen gitarrspel via xboxenâŠrock OMG, jag kryper in i köket en stundđ
Har ocksĂ„ massa starka energiupplevelser nuđ, skriver i lĂ„staâŠ
Tack sĂ„ mycket för alla fina julhĂ€lsningar o tomtar hĂ€r sista dagarna! đ€
Varit en intensiv jul med massa folk och massor av superhĂ€rliga och mysiga och roliga barn! Lekt hur mycket som helst âïžâ€ïž Det och chokladöverdos, nu mĂ„ste jag vila ett tagâŠ
Godmorgon!
Har ar det en lugn sovmorgon,, barnen borjar lovet idag,, sa de lar ju sova ett bra tag tillđSjalv ska jag stada en svang, och jobba liteđ
Ha en bra dagđș
Shiawase
Hi alla fina! Idag Ă€r hĂ€r sÄÄÄÄÄ stilla. NĂ€stan lite kusligt. Det har blĂ„st och regnat sĂ„ mycket och dag Ă€r det helt lugnt. Men vĂ€ldigt grĂ„tt ute. Sitter inne och myser, klurar pĂ„ livet och njuter av lugnet - ungar, hundar och Ălskling sover fortfarande.
KĂ€nner vĂ€ldigt mycket att det hade varit nice ett det hĂ€nde nĂ„got, dags att göra annat, nĂ„got roligt, nĂ„got att vĂ€xa av, trĂ€ffa nya spĂ€nnande mĂ€nniskor - ja tack! Efter att Ă„r av stĂ€dande i det inre kĂ€nns det som att det Ă€r dags att göra nĂ„got i det yttre. KĂ€nns spĂ€nnande. Ska bara balansera sĂ„ jag inte tippar över i rastlöshet. đ€Ș
Idag stĂ„r det iaf inte nĂ„got pĂ„ agendan, slipper ju t.o.m att laga mat för det finns kvar sedan igĂ„r och det hör vĂ€l lite grann till, att köra julmat sĂ„ mĂ„nga vĂ€nder sĂ„ att man klarar sig till nĂ€sta jul. đ
SÄ jag har gott om tid att hÀnga hÀr idag⊠Ska lÀsa pÄ lite mer om chakran oxÄ, min senaste passion.
God förmiddag mina vÀnner!
Har laddat upp mig med hĂ€rliga vibbar nu hĂ€r pĂ„ morgonen. Jag Ă€r sĂ„ tacksam just idag för att jag fĂ„tt vara med om sĂ„ fina stunder och kĂ€nslor som jag kan plocka upp och Ă„teranvĂ€nda - gĂ„ in i kĂ€nslorna igen och bara fyllas med kĂ€rlek och tacksamhet â€ïžâ€ïž
IgĂ„r fick jag en kĂ€nsla av att jag gör det jag ska âŠdvs Ă€ven om jag vĂ€ljer att inte göra/agera - sĂ„ Ă€r det ocksĂ„ rĂ€tt. Det kĂ€nns som att jag Ă€r pĂ„ spĂ„retâŠfast rent logiskt förstĂ„r jag inte det - men skiiiter i logiken idag och gĂ„r pĂ„ kĂ€nslan đ
Dagens schema Àr mat hos mamma vid tre. Sen har jag inget pÄ schemat. Skulle behöva röra pÄ mig lite. Min rygg tycker att jag ligger i sÀngen för mycket tror jag.
KĂ€nner för att pusslaâŠ.hmm
Jag har oxÄ kommit fram till att jag behöver röra pÄ mig lite mer⊠Har ju insett det Ànnu mer nu dÄ jag har lÀst pÄ om chakran.
Hahaha!!! Kollar pĂ„ The Men Who Stare at Goats" pĂ„ Netflix, sĂ„ sjukt rolig film om man Ă€r lite inne pĂ„ sĂ„na hĂ€r grejor vi Ă€r inne pÄ⊠đ BĂ€sta!
Linn, har sett den och den Àr vÀldigt rolig :). Gillar George Clooney ocksÄ ;)
Guuud, jag kan bara kolla ett par minuter i taget för jag skrattar för mycket. SÄ jÀkla bra, helt min humor ^^
Men vad fasiken đ hur sugen blir jag??? Den vill jag oxĂ„ se!! Fick behov av att skratta. Ă andra sidan ska jag snart pĂ„ familje middag - kan bli rĂ€tt kul dĂ€r med.
Jag ocksa!!! ska leta ratt p adenđ
Shiawase
Nyss hemkommen efter en promenad med hund och dotter -sĂ„ skönt! Fattar inte varför jag slarvar och inte gĂ„r varje dag. Nu ska det iaf bli mer babbel och soff-hĂ€ng. Kanske ska kolla efter den dĂ€r filmen jag medâŠ
Hehe kul!! Hoppas ni oxĂ„ gillar den đ Jag kan ha lite vrickad humor ibland.. eller inte vrickad, hittar inte rĂ€tt ord. Gillar smarta alternativfilmer som Juno och sĂ„na, Lars and the Real Girl, indiefilmer.
Nu ska jag kolla pÄ andra halvan. Blev lunch mitt i och sen somnade jag i soffan.. Blir trött av jul!

HĂ€r kommer massa high flying iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii frĂ„n migđ€đ„łâ€ïžâš!!!!!!!!!!
Jag flyger nu! Vilka energier! Vi försov oss idag o vaknade kl 12! Alla 3, har aldrig hĂ€nt! Vi behövde sova, och har sovit HĂ RT och BRAđ
Hela eftermiddagen âŠbara kĂ€rlekâŠ.bara suttit o kollat pĂ„ alla, tycker om dem sĂ„, med sina egenheter, denna bullriga familj med sydlĂ€ndskt temperamentđŁđđĄâ€ïž. Följde inte med alls i sjukdomssnacket som sĂ€kert varade en halvtimme dĂ„ alla berĂ€ttade om sina krĂ€mpor, haha, jag var liksomâŠovanförâŠ.ĂNTLIGEN! Jag skrev ju nyss om detta, att vilja hitta tillbaks till det hĂ€r att bara iaktta och inte dras medâŠidag var det sĂ„đ. KĂ€nde bara sĂ„n medkĂ€nsla med alla oss mĂ€nniskor, hur vi hĂ„ller pĂ„âŠgör vĂ„rt bĂ€sta liksomâŠ.
Och makenâŠalltsĂ„âŠsĂ„ kĂ€râ€ïž. Idag lekte vi i bilen pĂ„ vĂ€g hem, vad vi skulle börja med, byta grinden till elektrisk grind innan vi köper en ny bil, var vi ka ha poolen, vilka lĂ€nder vi ska Ă„ka till i sommarâŠmed kĂ€nsla ATT - sĂ„ himla skönt ju. NĂ€r det kvittar ocksĂ„ om det blir eller inte, det Ă€r bara en lek alltihop, hela livet.
KĂ€nner mig allt annat Ă€n ensam. KĂ€nner gemenskap pĂ„ ett högre plan med allt och alla. Detta Ă€r ju en VETSKAP i mig, att det Ă€r sĂ„ det ĂR, men nu Ă€r jag inkopplad, jag Ă€r dĂ€r, jag kĂ€nner det.
Hade kvar den kĂ€nslan nĂ€r jag kom hem o funderade pĂ„ vad JAG vill göra NU. Och jag ville minsann dansa salsa - sĂ„ pĂ„ med hög salsamusik samtidigt som jag gör svampgryta o klyftpotatis lallalalalalaaaađșđž Jag Ă€r i Rio eller nĂ„t nu pĂ„ stor fest o dansar
Vilken underbar lÀsning Szirius!!!

đđâïž ja, ljuvligt nĂ€r locket liksom lyfter och jag kĂ€nner connection RAKT UPP. Vi har ju tillgĂ„ng till detta alltid, ALLA - men jag har iaf inte knĂ€ckt koden till HUR jag öppnar mig, men nu Ă€r jag öppen och jag njuter och vill sprida det utĂ„t och vidare och runt jordenđ!
Vilken hÀrlig lÀsning!! SjÀlv lÄste jag mig lite idag, avbröt svÀgerskan ( som Àr vÀldigt bra pÄ att prata) reta mig lite pÄ mamsen nÀr hon kör sitt tycka synd om, hitta problem kör. Jaja, vi skratta lite i alla fall och hemma nu med medtaget pussel!
Sitter hÀr med ett stort leende och tar in allt. Och tack szirius för den hÀrliga och inspirerande lÀsningen!
Kluring om Ryssland
Sziriusđ€â€ïž
Shiawase

hallOOOJ vad gör ni alla idag dĂ„đ€?
HĂ€r Ă€r det första lugna dagen, inga inplanerade gĂ€ster eller besök nĂ„nstans - mysbyxorna Ă€r pĂ„, en latte i muggen, laptop o duntĂ€cke i sĂ€ngenâïž. Har kollat pĂ„ "hĂ€stmannen", mysig film.
Ute Ă€r det fint vĂ€der, men det Ă€r motstĂ„nd av nĂ„n anledning att ta sig utâŠ.lat tror jag det heterđ.
Fast mitt rens-sug börjar kommaâŠgillar ju att kasta o rensa ut inför nya Ă„ret. Bla Ă„ker nog ett gĂ€ng utslitna handdukar och sĂ€ngklĂ€der nu - för jag kommer att kunna köpa nyttđ„ł
Halleluja för hela kylen full med rester, tĂ€nker inte laga nĂ„n mat idagđ
Kroppen Ă€r inte med idag, har smörjt med antiinflammatoriskt och funderar pĂ„ hur sjutton man vilar en nackeâŠ

Kopierar in denna hÀr, lÀttare för andra som vill "följa med" :
Fredag: Idag ska jag Àgna mig Ät oberoende. Jag ska ge mig sjÀlv och andra friheten att vara som de Àr. Idag ska jag sÀga ja till ovisshetens visdom. OsÀkerhet Àr en del av livet. I min vilja att acceptera ovisshet sÄ kommer lösningar spontant att vÀxa fram.
Jag Ă€r fortfarande tröööött efter allt stĂ„hej hĂ€r.. đ€Šââïž och fastnade i chokladen, kan inte sluta Ă€ra choklad o kaffe för att försöka hĂ„lla mig vaken o kolla pĂ„ film Ă„tminstone.. Mm latte lĂ€t gott. Fast morot och linser och tomat och kanske lite gym Ă€r nog var kroppen skulle bli gladare av egentligen. Och sova kanske.

har gjort vĂ€rldens godaste moussaka med linser o tomat i - vill du ha receptđ?
Ja gott! Precis lagat linser men bra att ha inspiration till en annan gÄng, gÀrna!
Jag har haft tv-inspelning idag:))) Kul som vanligt!!!
Men fick ont i axeln,,(eller inte axeln egentligen, nacken/axel biten) som jag inte har haft pa laaangge,,, denna smarta ar totalt energirelaterad,, hade manader for ca ett ar (eller mer) sedan,, da jag fick denna smarta ( som ar olidlig) nastan varje dag,(sa jag knappt kunde rora mig) men jag larde mig att andas bort den,,, med hjalp av energi fran universum,,,
och har inte kant av detta pa jatte laange!!
Just nu ar det inte sa smartsamt , mer att "det kommer!!!, hjalp!" och det beror pa energier som jag har tagit emot under dagens inspelning fran manniskor,,, sa lite anding,,, och rensning sa blir nog det bra ocksa~~~
Intressant , nar man kanner av sa starkt och vet vad det ar, och dessutom vet hur man ska fixa till det!!
Shiawase
Intressant ja Shia :)
Tjolahopp!
Hade just mamsen hĂ€r och det kĂ€ndes bra. Det Ă€r himla bra med pussel, trevligt att sitta, ta en kopp kaffe, smĂ„prata lite om ditt och datt och sen leta pusselbitar Ă„t varandra. Lite kĂ€rlek â€ïž
Morot, linser och tomatâŠja. Det kĂ€nns som att min kropp skulle vilja ha det ocksĂ„. Har kört lite streching pĂ„ morgonen. UpptĂ€ckte nya stelheter sĂ„ det Ă€r nog bra. Funderar att testa pĂ„ Yoga faktiskt..Har varit lite orolig för att det Ă€r vissa övningar som inte fungerar - men jag fĂ„r vĂ€l lyssna pĂ„ min kropp dĂ„ och inte göra just dom dĂ„đ.
KÀnner att det börjar bli dags att stÀrka upp min rygg, snacka om blockerad i energierna dÀr. Tror det behövs lite power dit.
Hi alla fina! Jag och dottern har just kommit hem efter en liten tur till Ullared, handlat lite smĂ„tt som gĂ€rna tar slut och sĂ„ behövde vi ta en tur till Apoteket. Lagom tur som fick mig att inse hur mycket jag tycker om mitt Hemma. â€ïž
Nu blir det lite te och sedan en svĂ€ng i skogen med hundarnaâŠ
Jag har oxĂ„ varit inne pĂ„ att testa yoga, provade nĂ„gra övningar nu nĂ€r jag skulle peppa mina chakran - men HJĂLP vad stel jag Ă€r. đź
KÀnner att det Àr dags att Àndra kost och motions-vanorna till nÄgot mer hÀlsosamt Àn choklad och soff-hÀng. Allt har sin tid och nu tror jag visst att det Àr dags att ta hand om kroppen.
đ„” var just inne och kollade mitt horoskop för 2014âŠmycket snack om reflektion, ta reda pĂ„ vad mina drömmar Ă€r - om de hĂ„ller - vad jag tror pĂ„ - samt att tĂ€nka pĂ„ hĂ€lsan och ta tag i rutiner. Min intuition skulle öka. I kĂ€rlek verkar det som att jag ska traggla vidare - gĂ„ igenom gamla mönster (Ă€nnu en gĂ„ng đ€Šââïž đŽ)och se vad jag ska lĂ€ra migâŠ. bestĂ€mde mig just för att jag inte tror pĂ„ horoskop đ„ł
Jag skapar mitt eget: 2014 Ă€r Ă„ret dĂ„ ketchup effekten kommer. Allt trillar pĂ„ plats - jag kommer att hitta det som gör att jag kĂ€nner passion igen och jag kommer att vara fylld av energi och komma in i ett kreativt skapande igen. SĂ„ dĂ€r! Mycket bĂ€ttre!!!đ
Horoskop eller ej -vi skapar sjĂ€lva vĂ„ra liv. SĂ„ det sĂ„! Jag tror dĂ€remot pĂ„ dem, för jag ska komma loss, vĂ€xa mer, resa, förelĂ€sa/agera lĂ€rare. đ Allt jag vill!
Men jag tror att 2014 kommer att bli ett KANON-Är för flera av oss hÀr inne. à ret sÄ det vi har gjort i vÄrt inre kommer att synas i vÄrt yttre. Heja oss!!!
Igar var det tv- inspelning, och denna gang var det om en kvinna som bor pa New Caledonia, och ar gift dar med "infoding" (haha,,heter det sa,, alltsa ursprungsfolket,,). Naval, de bor i en traditionell hydda,,, hyddan ar endast sovrum "kok", "vardagsrum" etc. ar olika platser utomhus,, inget vatten (de anvander regnvatten som de samlar i en stor tank) ingen el, ingen toalett,,, 3 barn,,,,hon jobbar pa hotellet pa on, sa hon star for huvudinkomsten, han fiskar middagsmat, och de har kokosnotter, papaya och andra gronsaker i "tradgarden",,,..Alla i studion var jatteforvanade, och forstod inte hur sarskilt hon kunde valja ett sadant liv,, men de verkar jattealyckliga. Hennes man sa ocksa att han valjer att leva i stunden och nu och tanker inte pa framtiden, och hon tanker likadant,,
valdigt intressant!!! och fascinerande,,, denna familj utstralade genuin lyckaharom ( aven fast hon onskade att de skulle fa el sa smaningom,,hihi) veckan var det en liknande familj med en japnsk kvinna gift och bosatt i monglien, aven dar bodde de i en traditionell hydda,,,
Shiawase
AngĂ„ende yoga đ
Det skiljer sig sĂ€kert mellan olika yogaskolor och sĂ„, men pĂ„ exempelvis Friskis & Svettis sĂ„ kör de en variant av hatha-yoga och man gör precis det som kĂ€nns bra och om det Ă€r nĂ„gon övning som inte kĂ€nns bra eller till och med gör ont sĂ„ behöver man inte göra den. Man Ă€r dĂ€r för sin egen skull och för att mĂ„ bra â„
Nu har jag kommit hem ikvĂ€ll och spelat hela kvĂ€llen đ
Fast vill inte riktigt gÄ och lÀgga mig. Det blir tyst och tomt och ensamt, för första gÄngen pÄ ett bra tag nu eftersom exet bodde hÀr med mig innan jag Äkte upp. KÀnner mig orolig eller nÄt, en kÀnsla som Àr lite svÄr att sÀtta ord pÄ. Eller det Àr nog saknad. Saknar Mo ℠FÄr jobba pÄ att byta ut saknaden mot uppskattning och kÀrlek istÀllet sÄ att det blir en positiv vibb.
Nattis âš
Kluring om Ryssland
Nu har svĂ€rmor/farmor och farfar Ă„kt - hĂ€rligt! đ€đđ
Jag har inte hunnit kommentera sÄ mycket de senaste dagarna, men jag har fÄtt flera tankestÀllare dÄ svÀrmor Àr raka motsatsen till "god" LoA.
Tid för reflektion nu dĂ„ Tora. đ
Apselut! đ€
IŽll be back⊠need time to think.
Hej finingar.
Jag svajar, eller tja mer tror jag vobblar haha.
Vet inte riktigt vilken stig jag ska följa frÄn denna plats, men jag vet ju att det finns fler stigar att gÄ.
Min passivitets fas behöver fĂ„ ett slut, helt klartâŠför jag har fastnat hĂ€r. Det börjar bli riktigt mörkt ocksĂ„. Men kĂ€nner inte riktigt för att dyka ned i den..sĂ„ jag börjar nu med att skriva tacksamhetslistor och köra lite meditation och böner om hjĂ€lp till nĂ„gon Ă€rkeĂ€ngel tror jag.
Kram pÄ er.
Herre jösses vilka energier det finns som kan spola rent en â€ïžâ€ïžđ up and away. Tack tack tack.
Nu ska jag göra en fysisk spolning och ta mig ett bad.
Undrar varför allt ska vara sĂ„ trööööögt i den fysiska vĂ€rlden, nĂ€r det Ă€r lĂ€tt som en plĂ€tt i energi vĂ€rldenâŠonödigt trögt tycker jag allt đ

kram o kĂ€rlek Otrouligđ€, du kommer helt sĂ€kert att finna vĂ€rdefull information i detta tillstĂ„nd ocksĂ„đ
Idag har jag skriv o tankeflowâš, har gĂ„tt igenom anteckningar heela dagen, förutom en myspaus med " Happy feet" med sonen - Ă€lskar den filmenâš
Tur att jag kan komma in och tanka lite hos er⊠Idag kĂ€nns hela jag TUNG, kĂ€nslan av att sitta fast har kommit pĂ„ besök Ă€ven om jag vet att det Ă€r helt galet, det hĂ€nder ju saker hela tiden. Ăven om det mest Ă€r i det inre, men det Ă€r ju dĂ€r jobbet ska göras. KĂ€nner mig tung i kroppen och i huvudet oxĂ„, skulle helst sova eller kolla pĂ„ film tror jag. Huset fullt av ungar och gubben Ă€r sjuk - men egentligen inget som sĂ€ger att jag inte kan göra det jag kĂ€nner för. Ăr nog mest det att jag inte vill vara social just nu, lite en kĂ€nsla av att vilja grĂ€va ner mig. Men tror att det mest Ă€r en kombo av grĂ„tt vĂ€der, pms och en liten virus som yr runt och inte kan bestĂ€mma sig för om den ska bygga bo, eller dra vidare.
Men allt har sin tidâŠ

Tanka pĂ„ du Kathjađ€âŠ"Ă€ven detta ska passera" đ
Jag upplever att de flesta Ă€r allmĂ€nt dĂ€sta just nu, det blir lĂ€tt sĂ„ om det varit ovanligt socialt och mkt mat under en tid. Helt naturligt, nu behöver vi fĂ„ "krascha" liteđ. Vi har grĂ„tt o blött, vill bara vara inneđ€
Haha, det svĂ€nger SNABBT som sagtđ€Ș..har kommit vidare bland mina papper o hamnade plötsligt i nĂ„t hopplöstâŠatt se hur jag alltid börjar Ă„ret med " nu jĂ€klarns ska hĂ€r förĂ€ndrasâïž - i Ă R smĂ€ller detđ„łâŠoch jag kĂ€nner det, tror pĂ„ det, Ă€r peppadđâŠoch senâŠ.mattas det av eftersom, tappar tillit efter en stund antar jag⊠och de senaste 3-4 Ă„ren har gĂ„tt i rĂ€tt samma tröghetđ€. Jag hoppas ju pĂ„ att det Ă€r bamburötter som frodas under markenâŠ
Men söta du! Förra Äret hoppade du och flög och landade, det Àr vÀl förÀndring om nÄgot!
SjÀlv kan jag ju se att jag har rensat och kommit till insikter och slÀppt gammalt bagage och hitta mer av mig - sÄ nog hÀnder det saker. Men just nu vill jag vÀldigt mycket att det börjar att hÀnda i det yttre. Jag vill anordna LoA-trÀffar, jag vill Äka runt och trÀffa er, jag vill dricka vin pÄ Hawaii med er alla. JAG VILL NU!
Men, men allt har sin tidâŠoch nu Ă€r det visst tid att bara varaâŠ
Fast nĂ€r jag lĂ€gger lite tid pĂ„ att drömma loss sĂ„ kĂ€nner jag hur jag lyfter direkt - sĂ„ kanske det inte Ă€r tid att bara vara - kanske det Ă€r tid att dagdrömma. Drömmar skapar brĂ€nslet, som fĂ„r oss att lyfta. đ
Hej Finisar. SĂ€ger som dig Katjha - vilken tur att jag har er â€ïžâ€ïž
Tack fina Szirius för pepp draken đ€
Fick detta pÄ mailen - kanske Àven nÄt för er?
The Moon
The Moon is a card of illusions, of fears, of finding the path, and remembering that there is no such thing as a wrong way. The Moon offers caution, you must slow down, get grounded and really look to see what is there for you. The Moon requires you to lift the veils, to release your fears and to choose a path. She does not care which path, just get moving. You feel confusion because you are stagnate, it is time to take action and walk your path, to let go of your fears and to trust that you will be able to see by the light of the moon.
The Moon inspires our creativity and sparks the flame of our greatest self. We can see this in our imagination, and our fears are feeling pretty strong right now. Telling us all the reasons why we cannot do this this. It is scary sometimes making a path in the dark. Tuning into our dark side to find the way. Trusting that the light will shine through. It is in all these things that The Moon will help manifest your dreams, and move you to your highest self. Your powers explode when you tap into the moon energy. Your senses are heightened and you feel more alive than ever before.
đ
Tack för den! Det Àr vÀl i sanningens namn som sÄ att vi vÀl alla vet vad det Àr vi vill göra, nu ska det "bara" göras⊠2014 fÄr bli Äret för action! Dumpa rÀdslorna flickor och flyg.
Hm. Jag har sovt hela dan! SĂ„ trött. *gĂ€sp*. Vaknade till vid nio, somnade om, vaknade 12.20 och lĂ„g kvar i koma till ett , gick upp och Ă„t lite havregrynsgröt och en apelsin och somnade pĂ„ soffan till efter tre. Var uppe i en timma eller sĂ„ och hjĂ€lpte mamma fixa med datorn, Ă„t middag, och somnade i soffan till nu! đ€Šââïž Fortfarande sĂ„ tröööttt đŽ
Godmorgon!!âïžđ€pa er~
Har ar stralande sol, underbart vader idag,,, blir lite jobb och en promenad eller nagot senare tror jag:)
Glomde ju totalt bort meditationen imorse,, vaknade bara for en stund sedanđź~~~ Hoppas ni alla fick den energi ni behovde!
Shiawase
Snacka om att du har fÄtt det du bad om i somras Shia! "Lite jobb, en promenad, eller nÄgot" - annat Àn hur det var innan dÄ du jobbade 24/7!
SjĂ€lv har jag nu slĂ€ngt ut en önskan om egentid, den ska sjĂ€lvklart vara positiv, och ha allas bĂ€sta med i berĂ€kningen (sĂ„ inge gĂ„r och blir sjuk eller sĂ„) - jag tar tacksamt emot en inbjudan om att Ă„ka pĂ„ retreat eller liknande. đ
Solen skinerâïžnice! Det var lĂ€ngesen kĂ€nns det som.
Förkyld med nÄn torr rethosta *blÀ* men det rensas vÀl ut nu kan jag tro. Har mÀrkt att mina ord fastnar i halsen i perioder.
Varit ledig och tagit det riktigt lugnt. NĂ€tterna har bjudit pĂ„ mĂ„nga symboliska drömmar, som jag kan ta till mig. Ăven om jag kĂ€nt ett inre motstĂ„nd.
Har inte fÄtt sÄ mycket gjort har mest varit.
Sitter och vÀntar pÄ Àldsta sonen som kommer hem för lite samvaro och lunch.
Finns massor som bubblar inom mig men orden Àr inte fÀrdiga att komma ut Ànnu. KÀnns faktiskt lite irriterande och trÄkigt. Stiltje liksom!
VÀntar och försöker inbringa tÄlamod med mig sjÀlv.
Jag pendlar mellan allt-Ă€r-möjligt och ska-göra-sĂ„-lite-som-möjligt-idag. Lite har jag gjort. Ska nog vĂ€dra lite sĂ€ngklĂ€der. SvĂ€rmors söta parfym hĂ€nger kvar, inte min typ av doftâŠ
Meditationen Àr ju ikvÀll Shia! SÄ inte missat nÄt Àn :)
Jag ska gÄ och hÀmta nycklarna till min nya lÀgenhet nu, kul! Sen mÄste jag klura ut vilka fÀrger jag vill ha, fick mÄla om om jag ville..
Kul Linn!!
Ja ni, idag var det sol âïž fantastiskt var uppe vid nie faktiskt och tog en skön promenad med hunden. Sen fick han frukost och jag skulle bara strĂ€cka ut min rygg liteâŠ.och flummade ivĂ€g.Gick upp nyss och har nu Ă€tit en god omelett. Snart gĂ„r solen ner igen, vad tar dagarna vĂ€gen???
Jag har alltid gillat att sova. Har funderat lite pÄ varför..för att det vakna livet inte kÀnns sÄ givande? I alla fall sÄ tror jag att jag Àven processar en hel del. Men det gÄr trögt just nu. Hittar ingen inspiration riktigt.
Tror att det Àr nÄgot allmÀnt just nu, den dÀr segheten - oförmÄgan att peppa sig sjÀlv. KÀnner mig lika dan.
Jag för min del har alltid varit dÄlig pÄ att sova -förr fick jag mega dÄligt samvete om jag sov "för lÀnge". Nu Àr det mest att det aldrig hÀnder. Vaknar runt Ätta sÄ hÀr pÄ vintern och runt sju pÄ sommaren.
Men min familj Ă€r bra pĂ„ att sova! Har fĂ„tt skaka liv i dem vid 12-tiden hela veckan, fast det Ă€r helt okej för dĂ„ fĂ„r jag en massa egentid. đ
ApropÄ segt.. Nu tog min surfmÀngd slut, haha. DÄ kan man snacka om trögt:) fÄr vÀl ut och grÀva upp jordÀrtsskockorna ur landet som jag lovade igÄr vid nyÄrsplanerandet. Det ska bli soppa till förrÀtt, med parmachips. Sen kalv med grÀddstuvad SavoykÄl och sen ska vi skrÀmma igÄng min chokladfontÀn som dessert :)
Det lĂ„ter ju helt okej. SjĂ€lv var jag inne pĂ„ att skita i att fira nyĂ„r. Bara jag, Ălsklingen och bonsupojkarna hemma. Jag brukar ju sova sĂ„ dags för det mesta sĂ„ jag tycker mest att det brukar bli ett vĂ€ntande. Men vem vet, kanske bli sugen tills dess. Blev lite sugen pĂ„ att slĂ€nga ihop en Glace au Four - det var ett tag sedan. Ăr nog bĂ€st att köpa hem glass ifall att om. đ
Sol! Fint! Inte hÀr.. Men lite mindre mulet i alla fall.
Jag har alltid gillar att sova med. Kanske för det Àr enda gÄngerna jag slÀppt taget helt och varit totalt avspÀnd? Och sÄ brukade jag drömma massa sköna grejor med, och ibland kunde jag som styra vad som hÀnde i drömmarna om jag hade tillrÀckligt stark vilja o fokus, tyckte det var superhÀftigt (innan jag hittade LoA och visste att det var sÄ hela livet funkar! )
Ă h supergott med kronĂ€rtskocksoppa och parmesanchips! Du Ă€r en sĂ„n riktigt gourmand Otroulig đ
hehe, det Ă€r faktiskt Parma skinka chips, man kör i ugnen - sĂ„ det blir lite knapriga. Super gott. Jag kĂ€nner mig lite begĂ„vad - för jag kom pĂ„ att jag hade jobb datorn hemma, som jag kan surfa pĂ„. DĂ€remot kĂ€nde jag mig mindre begĂ„vad nĂ€r jag insĂ„g att jag inte kommer Ă„t den filen jag ska uppdatera i morgon. Kommer inte in i det dokument hanterings programmet..mindre bra. Men har meddelat detta till berörda. SĂ„ fĂ„r vi vĂ€l lösa det pĂ„ nĂ„t vis. Jag har inte större lust att sitta och Ă„ka 8 mil tur och retur i morgon⊠bara för att komma Ă„t filenâŠ
Ă h. LĂ€ste för fort. Men det lĂ„ter ju gott det med! Hm filen mĂ„ste ju lösas sig. KĂ€nns sĂ„ đ Men ÄÄÄÄh, sĂ„na parmesanchips Ă€r sĂ„ goda! Finns nĂ„gra typ gĂ„rdschips med parmesan pĂ„ i nĂ„n svart liten pĂ„se, finns rotfruktschips i samma mĂ€rke med, gott!! Jag mĂ„ste nog gĂ„ en svĂ€ng förbi affĂ€rerna och se om de har nĂ„t sĂ„nt hĂ€r i lilla Anebyn..

Heeeeeeeeeeeeeej! NUUU sĂ€tter jag mig ner vid datorn för första gĂ„ngen idag. Har varit ut o rĂ€nt - soligt o fint Ă€ven hĂ€râïž, det blev en lĂ„ng skogpromenad med svĂ€rfar. Kul med alla trĂ„dar som blinkar nu- ska koka mig en kopp te o sĂ€tta mig o lĂ€sa. KUL!
Vi har nĂ„t stort djur som springer pĂ„ vinden om nĂ€tternaâŠhuuu lite lĂ€skigt tycker jag. Maken har inte riktigt trott mig, att det högst rör sig om rĂ„ttor eller fĂ„glar o bara skrattat nĂ€r jag sagt " nĂ€e, det dunsar jĂ€ttehögt!" men inatt vid 2-3 var vi vakna och han hörde ocksĂ„đ. Det liksom duns duns duns frĂ„n ena sidan till andra. Han gick upp idag o hittade stora bajskorvarâŠuÀÀÀÀâŠhan gissar pĂ„ mĂ„rd eller liknande som mĂ„ste ha klĂ€ttrat upp lĂ€ngst murgrönanđź. Hur som - nu har vi gillrat en fĂ€llaâŠen "snĂ€llfĂ€lla"đ dĂ€r den blir instĂ€ngd i en bur bara o sĂ„ kan man slĂ€ppa ut den i skogen. KĂ€nns grymt spĂ€nnande att se vad det ĂR!đ€

Haha, vi Ă€r inte riktigt vuxna Ă€nâŠsitter uppe pĂ„ nĂ€stan pi tji, bara för att vi Ă€r lediga i morrnđ, för att verkligen KĂNNA det liksomâŠvi kommer inte i sĂ€ng förrĂ€n vid 3đ. Sa det precis till maken o han ba " ja det kĂ€nns som att man gör nĂ„t lite smĂ„förbjudetđ"
Nu " Bara en natt" efter att ha sett " Bara en dag" - DET Ă€r ju feelgoodfilmerâ€ïž- tĂ€nkte pĂ„ otroulig, kanske du gillar?đ
Sista, den nyaste ( det Ă€r ju en triologi) , har jag inte sett Ă€n - ser fram emot! Men det blir nog i morrnđ
Hörrni jag mĂ„ste frĂ„ga er en grej! I vilken trĂ„d var det som vi för kanske ett Ă„r sedan pratade om att vi skulle visualisera en sak/person/liknande som vi skulle fĂ„ varje mĂ„nad under Ă„r 2013? Minns ni? Jag har sökt pĂ„ sajten men minns inte vad vi kallade trĂ„den?? â„
Kluring om Ryssland
Hihi, jag har stĂ€llt om dygnet helt:) Vad Ă€r det för filmer? Det mĂ„ste jag googlaâŠfast fĂ„r bli i morgon. Menar ni att djuret springer omkring pĂ„ vinden hela tiden? Stackarn. Det ska bli spĂ€nnande och höra vad det Ă€r för djur. Jag sitter med pusslet och vips försvinner timmarna. Syrran lade klart det pĂ„ ett dygn.. Jag Ă€r inte alls lika snabb. Men bra tĂ„lamodsövning. NĂ„t för spökis ;)

jag vet vilken trĂ„d du menar Miss men minns inte namnet pĂ„ denâŠtĂ€nkte oxĂ„ pĂ„ den hĂ€romdagenâŠ

meh, underligt! Jag har skrivit in alla möjliga sökord nu men jag hittar inte heller trĂ„den MissâŠNU ska jag lĂ€gga migâïž
Aaah, visst Ă€r det frustrerande!! đ€Ș
Jag ska ocksĂ„ lĂ€gga mig nu. Upp om tre timmar drygt. Inte trött och vill inte sova. Men ska upp kl 06. Hoppas komma pĂ„ vilken trĂ„d det Ă€r đ±
Kluring om Ryssland
Hej pa er !!! Sena natter for er alla~~
Sitter och forsoker bli inspirerad till stadning. Har storstadas det i alla hem nu infor nyar, men nagon storstadning tanker jag inte gora, men en lagom stadning sa det blir fint och dammfritt har:)
Nyarsmat gor jag ingen i ar,,, skont att slippa allt stok,,och trangas i affarer,, eller trangas i affarer maste jag ju eftersom vi maste ju ata liksomđOch har ar det ju helgdag den 1:a,2:a och 3:e
Szirius,, blir spannande att hora vad for djur som haller till hemma hos er~~~
Missi, jag kommer ihag traden,, men jag tror aldrig jag skrev i den,,,den kanske ploppar upp har nu nar det ar nagra som borjar fokusera pa den,,~
Nej,, nu igang med stadning~~
Shiawase
God morgon!! Sov vĂ€l kanske 2 timmar till slut đ€Šââïž âš
Jag kom att tĂ€nka pĂ„ att om nĂ„gon kommer ihĂ„g att den startade den hĂ€r mĂ„nads-trĂ„den sĂ„ kan ju den gĂ€rna söka bland sina egna inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ sajten â„ Den mĂ„ste ju gĂ„ ganska lĂ„ngt tillbaka, slutet pĂ„ 2012 kanske? Jag kan ha fel men var det inte szirius eller HĂ„be som startade trĂ„den? đ
Nu ska jag ta pÄ lite smink och se om jag fÄr i mig nÄgon mat, eller om jag tar med mat att Àta lite senare⊠magen Àr helknasig nÀr ja knappt sovit!
Ha sĂ„ roligt, shia! đ
Kluring om Ryssland
Jag startade inte trÄden, men kommer ihÄg vilken du menar. TÀnkte ocksÄ pÄ den hÀr om dagen. Hette den inte "en rolig övning" eller nÄgot sÄnt? Ska ocksÄ kolla bakÄt lite om jag hittar nÄgot som kÀnns bekant,
Den trĂ„den verkar vara borta??? Ăr hyfsat sĂ€ker pĂ„ namnet och jag har Ă€ven sökt pĂ„ ord som jag vet att jag skrev i den- fjĂ€derpenna, kedja, haremsbyxor, (pĂ„skris đ)âŠ. men det finns inget. Har ocksĂ„ tittat pĂ„ vartendaste inlĂ€ggsrubrik Ă€nda tillbaks till förra nyĂ„ret (oj vad mycket vi skrivit!) 3 gĂ„nger, men den finns inte dĂ€r. Kan den ha blivit raderad? Skulle faktiskt vara kul att lĂ€sa igenom den igen. Se om det Ă€r mer begripligt nu i efterhand Ă€n var det var dĂ„ :-)
Men oj vad trÄkigt om den har raderats!! Jag hoppas verkligen att den finns nÄnstans. Kan det vara sÄ att den ligger i hemliga kategorin och dÀrmed inte syns nÀr man söker? Det kanske inte fungerar sÄ? Ja det var iaf synd att jag inte sparade vad jag skrev⊠Tror inte det iaf. FrÄn det ena till det andra, nu sitter tre kvinnor hÀr och sÀger att man fÄr lÀra sig att leva med smÀrta. Vafasen! Vill skaka liv i dem. Skulle ni sÀga nÄgot till dem och isÄfall vad? Jag kÀnner dem inte sÄ vÀl.
Kluring om Ryssland
Den Ă€r iaf inte borttagen, dĂ„ har den försvunnit av sig sjĂ€lv, men det har jag svĂ„rt att tro. đ€ Men den kommer nog fram⊠Det var iaf en form av meditation, fick för mig att jag la upp den, men kan ha fel, en skriver ju sĂ„ mycket. đ€Ș
Hittade den - och det var jag som la upp den - puffade den -trĂ„den heter "en rolig övning :)" - hoppas att det var den ni tĂ€nkte pĂ„ iaf. đ€

God morgon, hehe, för mig iafđŽ, vaknade 10.
IgÄr var det soligt, idag Äter grÄtt, grÄtt grÄtt. Omöjligt att gissa tiden nÀr man kollar ut, kan lika gÀrna vara 15.
Inget djur i fÀllan, hen kanske stack igÄr nÀr maken var uppe o vÀsnades?
Jag fattar inte att det Ă€r nyĂ„r i morrnđź, har inte förberett nĂ„t och har noll lust att Ă„ka o handlađ€. Tror jag skickar maken pĂ„ det. Eller sĂ„ tar vi det pĂ„ vĂ€gen hem frĂ„n bion i morrn, hĂ€r Ă€r det öppet. Behöver egentligen bara champagne o lite snacks.
NÄn stor nyÄrsstÀdning blir det inte heller (fast fönstren verkligen skulle behöva en omgÄng) men jag hÄller ju allmÀnt stÀdat o ordnat hÀr hemma annars.
Nu ska jag göra frukostđ o kolla pĂ„ film nr 3 under duntĂ€cke i soffan. MYSPYS!
HÀrlig start pÄ dagen Szirius! SjÀlv vakande jag upp och ner idag, med en inre oro som jag inte vet vad den kommer sig av. Men det ger sig, en bÀttre kÀnsla Àr bara en tanke bort.
Idag ska jag köra dottern till tÄget, hon ska upp till lillasyster i Göteborg, de ska till sin farmor och farfar en vÀnda och sedan syster-mysa till den stora Äker hem till Skottland i morgon. En vecka gÄr fort!
Jag ska inte heller fixa nĂ„got speciellt till i mon, bubbel har vi hemma ska bara fixa lite glass till efterrĂ€tten. đ€€ Sedan löser sig resten. đ
Tror att jag ska ta mig tid att köra den dĂ€r "spĂ„ ditt Ă„r"-övningen idag medâŠ

Jag blev inte ett dugg klokare av mina gĂ„vor sĂ„hĂ€r nu i efterhandđ€Ș
Inte jag heller tror jag. Fast visst, med facit i hand kan jag ju göra vissa tolkningar som passar in.
SĂ„ trött jag Ă€r idag! Verkar va massor inspirerande trĂ„dar o övningar pĂ„ G hĂ€r idag, hoppade jag hittar lite energi till det senare. Jag Ă€r inge bra pĂ„ att ta beslut tror jag. Iaf inte under press O.o (Ă h vad jag saknar smilies i mobilversionen förresten..) mamma Ă€r pĂ„ mig för att jag ska bestĂ€mma fĂ€rg o skaffa sĂ„ jag kan mĂ„la lĂ€genheten, o hĂ€mta grejorna o hit o dit. Varför sĂ„ brĂ„ttom? Hm. SĂ„ jag hĂ€r stĂ€dat och försökte lista ut fĂ€rger idagâŠAaaah! Jag Ă€r inte alls dĂ„lig pĂ„ att ta beslut. Jag följer bara inte mitt flow. Aha. DĂ€rför jag Ă€r sĂ„ trött. Inte för att jag fixat sĂ„ mycket idag. Ok, det var inget.. :D :P
Ha ha, du Ă€r söt Linn! Du fĂ„r lĂ€ra mamma att flödet Ă€r A och O. đ
SjĂ€lv sitter jag och peppar med lite maffig musik, kan ju inte deppa hela kvĂ€llen för att dottern har Ă„kt hem igen. đ KĂ€nner mig lite jĂ€drar anamma idag - fast jag vet inte vad det Ă€r jag ska göra med den kĂ€nslan, men det Ă€r iaf trevligare Ă€n tuggumi-segt-grĂ„-gegga som har varit frĂ„n och till en tid nu.
Jag vill göra saker!!! Jag vill Ă„ka till Linn och dricka te, kolla församlingar, starta samfund, hĂ„lla förelĂ€sningar, mysa med tĂ€nda ljus, resa, dansa, skratta, leva, hoppa, springa, skriva, andas, inspirera, sjunga, mĂ„la. â€ïž
à ÄÄh det lÄter hÀrligt Kathja, som en skön energi ÀndÄ. Kul att du vill komma o dricka te med mig :D o göra allt de andra, kan jag va med pÄ med! Ja, hintar lite hÀr o dÀr att hon inte mÄste stressa sÄ, hon kan bli helt svettig bara av att tÀnka pÄ grejor, haha. Ibland gÄr jag fram o masserar hennes axlar nÀr hon fÄr runt. Men hm, nÀ jag hÀr nog inte föklarat min syn pÄ det hÀr med flow.. kanske jag skulle nÄn dag!
Cool! SpÀnnande
Eller helt galet⊠đ€Ș
Ăr det dĂ€r nĂ„n gen man fĂ„r nĂ€r man blir mamma??;) Nu nĂ€r jag tĂ€nker efter sĂ„ har nog jag faktiskt Ă€ven som liten följt flödet. Just det hĂ€r att mamma t.ex bad en att duka av. Javisst inga problem:) men varför just pĂ„ sekunden? Varför inte om fem minuter. IstĂ€llet tappade hon tĂ„lamodet och dukade av sjĂ€lv, vĂ€ldigt demobstrativt skramlande, hehe. Jag har suttit med jobb datorn idag och den har varit sĂ„ seeeeeeg och jag har blivit utslĂ€ngd flera gĂ„nger. NĂ„ja, har gjort vad jag kan kĂ€nns det som. Nu ska jag kĂ€ka stark röd paste kyckling för att hjĂ€lpa stackars rot chakrat igĂ„ng :)
Man blir nog lite vĂ€l rationell nĂ€r man blir mamma tror jag. đ€ För att saker ska funka sĂ„ ska "scheman" hĂ„llas. Fast alla mammor Ă€r nog inte sĂ„dana. đ
Ja, Kathja sÄ Àr det nog. Nu Àr det " under Toscanas sol" en underbar LOA film. Nyss sa dom:Skit i kÀrleksproblemet, gÄ och bygg pÄ ditt hus. NÀr du slutar tÀnka pÄ problemet sÄ löser det sig.
Kan va sÄ :)
Men missa om din I fokus sida!!!!! Hurra blommor och hurra! Det kommer ju att gĂ„ strĂ„lande! Vi kanske fĂ„r se mindre av digâŠ.snyft.. Fast dĂ„ fĂ„r vi vĂ€l hĂ€nga dĂ€r istĂ€llet :)
Nej dĂ„! Jag kan vĂ€l inte klara mig utan er! đ€â€ïž
Jag hittade den! Vet inte vart den var eller hur den kom tillbaka men nu Ă€r jag helt pirrig av lycka. Hi hi, tĂ€nkte vĂ€l en tanke jag inte visste att jag tĂ€nkte. Strunt samma. Njuter av stunden. đ
Gilla!
đđ
Godmorgon pa er!!
Harligt med ny ifokus-sida Kahtja, spannade!!!
Just det Linn,,, ga med flodet du~~~
Jag har ocksa alltid gjort det,,, och har dottrar, sarskilt en (mellan) som gor det hmm,,,, đĄsa nu far man lara sig andra sidan av det hela đ
( " Jag SKA gora det , men jag gor det i MIN takt, nar jag kanner for det" ar standard frasen har i huset,,, (och var nog min standardfras ocksa,,haha, vilket jag forsoker att inte glomma~~))
Jag ar nog fortfarande mycket att jag bara gor det som kanns bra,,, och just darfor att vi inte firar nyaret sa stort (med speciell nyarsmat alltsa) i ar,, etc~~~~
Harligt med mycket morgonlasning har inne till kaffet!!
Shiawase

Linn - mitt absoluta rĂ„d Ă€r att vĂ€nta med att mĂ„la om tills du kĂ€nt in dig! Precis som du redan kommit fram till ju heheđ! Bo dĂ€r ett tag först tĂ€nker jag, sĂ„ kommer vĂ€ggarna berĂ€tta vilken fĂ€rg de vill hađ. Ingen brĂ„dska allsđș! Funkar finfint att mĂ„la i februari ocksĂ„. Eller maj. Eller nĂ€r som helstđ.
Precis det dĂ€r Ă€r nog en konflikt i MIG har jag insettđź! Att jag Ă„ ena sidan Ă€r helt medveten om att jag behöver följa mitt flow för att mĂ„ bra, men sĂ„ gör jag inte det alltidđ€âŠjag glömmer bort att lita pĂ„ min egen vetskap och kör pĂ„, för att andra runtom tycker att man ska köra pĂ„. Blir stressad av att andra stressar mig o sĂ„ tappar jag tillit inför att JAG vet vad jag behöver göra i stunden och inte!âïž
Sen har jag ju den totaaaala manana manana maken som har en moppe som stĂ„tt orörd i 3 Ă„r pga en vanlig punkađâŠför att nĂ€mna EN av alla grejer som liksomâŠkan göras nĂ„n annan gĂ„ngđâŠoch det krockar i mig pga min fengshuisida, att inte ha trasiga grejer runt sigđâŠmen han Ă€r som han Ă€r â€ïžoch jag fĂ„r ta hand om MITT.
KATHJA - det kommer bli sĂ„ bra sĂ„ bra sĂ„ brađ€
Shia, din mellis o min verkar sĂ„ likađ
En sista kram pĂ„ detta Ă„ret skickar jag till er innan jag drar ivĂ€g till nyĂ„rsfirandet hos mina vĂ€nner. Jag somnade halv sex i morse tror jag. Helt super pigg. Har lagt om dygnet helt enkelt. Ăr sĂ„ inspirerad av vĂ„r Tack till mig trĂ„d - sĂ„ jag tror att jag ska införa en ny nyĂ„rstradition i Ă„r. Vi brukar summera Ă„ret som varit en och en och berĂ€tta vad vi önskar oss för det nya. MEN vi brukar ta med allt, Ă€ven det jobbiga. I Ă„r sĂ„ ska jag poĂ€ngtera att vi BARA ska ta upp det vi Ă€r tacksamma över. KĂ€nns det bra sĂ„ ska jag köra ett litet LOA anförande oxĂ„. Hehe!!
Och Linn, hĂ„ller med Szirius dĂ€r. NĂ€r jag flyttade in i min lĂ€genhet sĂ„ hade jag en klar bild Ă€ver vilka rum jag skulle mĂ„la om förstâŠ.det blev precis tvĂ€rtom i slutĂ€ndan - och det rummet som jag skulle ta först blev absolut sist och i stort sĂ€tt i samma befintliga fĂ€rg. Och det kĂ€nns som att jag verkligen prickat rĂ€tt för mig, för jag Ă€lskar fĂ€rgerna fortfarande och tycker det kĂ€nns helt rĂ€tt.
#239 Linn - mitt absoluta rÄd Àr att vÀnta med att mÄla om tills du kÀnt in dig! Precis som du redan kommit fram till ju hehe
! Bo dÀr ett tag först tÀnker jag, sÄ kommer vÀggarna berÀtta vilken fÀrg de vill ha
.
Jaaa, precis sĂ„ jag vill ha det ju. Braa! âïžâ€ïž
Ingen brÄdska alls
! Funkar finfint att mÄla i februari ocksÄ. Eller maj. Eller nÀr som helst
.
Ă Ă„h skönt. Tack! â„ Precis. Blev plötsligt sĂ„ himla brĂ„ttom för hyresvĂ€rden skullle stĂ„ för fĂ€rg, men det kan de vĂ€l göra senare med om jag frĂ„gar dem. Eller sĂ„ gör de det inte, inget vĂ€rt att stressa över i alla fall. NĂ€r vĂ€ggarna vill ha fĂ€rg sĂ„ kommer de fĂ„ det! â€ïž
Ja, precis Otroulig.. Ta sig tid att göra det i flow sÄ blir det grejor som blir bra och som hÄller!
Kör pĂ„ med LoA-anförandet du..!! đđ
Gott Nytt Ar!!!
Har dukat upp nyarsmaten (valdigt enkelt i ar,, men nyarssoppa, riskakor, sashimi, rostbiff och Sake (ja det dricker man pa nyarsmorgonen) lite annat,,, ) men familjen sover~~~~sa jag tar mig en kopp kaffe sa langeâïž
Igar kvall hade vi det lugn. Jag och minstingen tog en promenad till ett tempel har i narheten, egentligen gar alla dit vid tolv-slaget, men vi var dar tva timmar innan,, mysigt, vackert, lugn och fridfullt,,,, ~~~
Shiawase
SĂ„ har vi sparkat igĂ„ng 2014! Inte för att det Ă€r nĂ„gon större skillnad mot igĂ„r, men i alla fall. đ Jag hoppas att ni alla hade en nice nyĂ„rafton, det hade iaf jag. Vi var hemma med bonuspojkarna, Ă„t för mycket, kollade film, skrattade en massa och slĂ€ppte ivĂ€g vĂ„ra lyktor med önskningar vid midnatt medan grannarna sköt raketer och Holger (ena hunden) lĂ„g pĂ„ insidan och skakade. Plutten!
Idag hĂ€nder det just inget speciellt annat Ă€n att Ălsklingen ska lĂ€mna pojkarna hos deras mamma. SjĂ€lv ska jag fortsĂ€tta att njuta av att mĂ„ bra. Tror att jag ska kolla lite pĂ„ kök, gĂ€ller ju att vara redo den dagen vi kan böja renovera för dĂ„ finns det inte tid att planera - dĂ„ Ă€r det ju dags att göra. đ
Halloj 2014 och alla fina.
Vaknade i total lycka och harmoni! đ„ł Det kĂ€ndes som en otroligt bra start!
Jag hade en vÀldigt trevligt och lyckat firande. Vi kÀkade god mat, min choklad fontÀn gjorde succé och vi hade sÄngtÀvling. Fick skjuts hem t.om vid tre tiden - alltid skönt att fÄ sova i sin egen sÀng.
Jag körde mitt lilla test. Meningen var att de först skulle kÀnna efter i kroppen hur det kÀndes nÀr de tÀnkte tillbaka pÄ alla ups and downs och sen hur mycket lyckligare de skulle kÀnna sig efter att bara fokusera pÄ allt som de var tacksamma över.
Jag blev chockad över hur svĂ„rt det var för nĂ€stan alla!! Helt fascinerad! Visst - mĂ„nga av dom har haft jobbiga saker som hĂ€nt, och dom fastnade dĂ€r, de hade svĂ„rt att hitta ens dem dĂ€r vanliga sakerna. Vi andra fick hjĂ€lpa till. SĂ„ vi kom aldrig till nĂ„gon vibb höjning (lite svĂ„rt nĂ€r en person som enda positiva sak hittade att hennes manipulerande, hemska chef sagt upp sig och i nĂ€sta andetag började oroa sig för den nyaâŠ.hahaha dĂ€r var jag förra Ă„ret!!)
Helt otroligt! Det gav ju bara mig Ànnu en sak att vara tacksam över - hur fantastiskt bra jag har blivit pÄ detta! Och jag tror att de andra fick sig en tankestÀllare.
En grej jag blev fascinerad över var att nĂ€stan hĂ€lften drog upp resorâŠdet var det som var det mest positiva som hĂ€nt. TĂ€nk vad olika vi Ă€r. Jag vill ju bara sitta hemma under korkeken och lukta pĂ„ blommorna. đ
Det Ă€r ju skillnad pĂ„ att resa som en upplevelse i livet, och pĂ„ att resa för att man vi komma bort. Jag skulle gĂ€rna resa en massa, har inte rest sĂ„ mycket i mina dagar, men för att se nya platser, trĂ€ffa nya mĂ€nniskor och vĂ€xa Ă€nnu mer som mĂ€nniska. Men om det inte blir av sĂ„ Ă€lskar jag mitt hemma. â€ïž
Oj, nu sitter jag har matt och belaten~~~
Dagen borjade ju med nyarsmat (enklare an andra ar, men,, anda bra) och Sake~~~
Sedan kom Shishimai!! pa besok~ (Lejondans, ursprungligen kinesisk tradition, men numera japansk tradition) forsta gangen de kom till oss, till varan lagenhet alltsa,( anledning att mellise har precis borjat trana med den dansgruppen) ,, minstingen grat och var alldeles forstard av radsla~ Jag tycker mycket om dansen och musiken och hela upptrandatet~
Efter det sa stack jag och minstingen ivag ,, ut till en lekpark ,, saaaa varmt och skont idag, och hon glomde lejonen och allt annat
Efter det god mat igen,,umgange med familje~
Och nu snart sovdags~En bra och gemytlig start pa nya aret ,, forutom minstingens skrackupplevelse,,haha
Shiawase
Hade velat lagga in en video eller foto fran besoket,, men med en hysterisk sex-aring,, gick inte det,,
har ar ett foto av hur "huvud-personen " sag ut (lejonet),,,Uinte foto fran idag, men for att visa hur shshimai, ser ut:)),utover den, flera dansar med maske, och flojt och trummor~
Shiawase
LĂ„ter som en hĂ€rlig dag Shia! SjĂ€lv har jag inte gjort sĂ„ mycket annat Ă€n varit ute i skogen med hundarna och fixat frukost Ă„t min trötta familj. Pojkarna och Ălsklingen hade fastnat framför en film i natt och somnade inte förrĂ€n efter klockan tre, sĂ„ nu sover de gott och jag myser lite framför Iron Man. đ
Kom pĂ„ att jag nog ska överraska Ălsklingen med att boka The Hobbit nĂ„gon kvĂ€ll, det var evigheter sedan vi var pĂ„ bio. Ska bli mysigt, bara vi tvĂ„. đ
Men Shia - menar du att hela lejonet kom in i lĂ€genheten?đź lilla pluttan đ
HĂ€r görs inte mĂ„nga knop hellerâŠen liten prommis Ă€n sĂ„ lĂ€nge bara. Ska nog försöka masa mig ut nu. Skulle ocksĂ„ vilja ha nĂ€ra till kullar, Ă€ngar och skog sĂ„ jag kunde ta en promenad i naturen utan att behöva sĂ€tta mig i en bil för att komma dit. Men det finns ju redan i mitt Vortex đ
Gott nytt Ă„r alla! đ€â€ïž HĂ€r var lugnt igĂ„r, spĂ€nnande mat! Anka och kammusslor, aldrig smakat pĂ„ nĂ„t av det innan. Ankan var supergod! Sen lite raketer vid midnatt. Och vĂ€ldigt god champagne, blev lite smĂ„full minsann, lĂ€ngesen.
Jag bestĂ€mde mig för att sluta med kaffe, te och socker i en vecka igĂ„r. Hm. SÄÄÄ grinig och sĂ„nt sug hela dagarna, kan inte tĂ€nka pĂ„ nĂ„t annat đ€Šââïž. Varför gör jag sĂ„?!?! Varför kan jag inte bara Ă€ta socker o dricka kaffe eller te o mĂ„ bra?! Eller mĂ„ bra nĂ€r jag slutar med det Ă„tminstone?
Kul att du körde övningen Otroulig. Intressant att se hur folk reagerar pÄ det..
Shia, lÄter som en superskön morgon.. (förutom för minstingen dÄ förstÄs)

God fortsĂ€ttning hĂ€r inne! Inte mĂ„nga knop hĂ€r heller, vi var uppe till 3, sov till 12 allihop, maken "mĂ„dde inte sĂ„ brađ" sĂ„ han somnade om till 15. Jag har lagat traditionell linssoppa idag, gooood.
Vi sköt raketer med vÀnner igÄr o gick sen ner till floden tillsammans dÀr vi slÀppte upp en kinesisk lykta, dÀr vi skrivit önskningar inför nya Äret.JÀttevackert, den flög lÀÀÀnge lÀÀÀnge och vi stod helt andÀktigt tysta tillsammans, tills det bara var en liten prick som till sist försvann. NÀsta Är vill jag ha fler sÄna!
Och igĂ„r bjöd jag in till nyĂ„rsafton 2014 hemma hos oss, haha- sĂ„ nu har jag varit ute i GOD tid. KĂ€nde att det fick rĂ€cka, nu vill jag ha nyĂ„rsfest tillbaks i mitt liv! Yes!đ„ł
Jag var pĂ„ sĂ„nt surhumör igĂ„r, haha, herreminje, allt var fel o jag fick nĂ„n totaldipp av att kĂ€nna mig sĂ€mst pĂ„ alla plan o skapat vĂ€rsta pisslivet med vĂ€rkande kropp! Jag fick nog en gnĂ€llpokal igĂ„rđđđFast Ă€ven mitt i detta sĂ„ fick jag kĂ€nslan att det hĂ€r Ă€r nĂ„n slags sista slutspyađ€ź som jag slĂ€pper sista dagen pĂ„ Ă„retđ. Humöret svĂ€ngde de sista timmarna o jag somnade i en bra kĂ€nslaâ€ïž.
Jag fick ocksĂ„ en kĂ€nsla att köra lite detox 1-3 jan utan rent socker o kakor o sĂ„nt o bara soppor som mat. Hittills gĂ„r det finemang, jag Ă€r pĂ„ myyyycket bĂ€ttre humör Ă€n igĂ„rđ
Gott nytt 2014 pĂ„ er alla! â„ âïžđ
En annan startar upp Ă„ret perfekt med en ordentlig utrensning: förutom att jag rensat och stĂ€dat i tvĂ„ överskĂ„p i köket - bland annat i kĂ€rleks-baguan - och rensat rören under handfatet vilket verkligen behövdes⊠sĂ„ fick jag igĂ„r mens och en förkylning! đ„ł
KÀnns som en bra start pÄ ett nytt Är och det Àr jag tacksam för.
Ă
h och igĂ„r kom Mo online en stund pĂ„ miracle wifi đSÄÄÄ hĂ€rligt att fĂ„ prata lite med honom â„
Och jag har Ă€ven öppnat mig och berĂ€ttat för andra tjejen i vĂ„r clan, som ocksĂ„ kĂ€nner honom och har trĂ€ffat honom IRL tvĂ„ gĂ„nger tror jag. Och hennes man har gĂ„tt igenom samma sak faktiskt, dĂ„ han Ă€r frĂ„n Kina. SÄÄÄÄ⊠haft intressant samtal med henne đ
Kluring om Ryssland

Shia - sĂ„ spĂ€nnande med dessa andra kulturtraditionerâŠskönt med VARMT, jag Ă€r frusen idag brrr.
Otroulig - haha, du tar det ju bra verkligenâ€ïž! Du vĂ€ljer att se hur lĂ„ngt du kommitđ! NĂ€r jag har varit med folk o kommit med idĂ©n att vi ska drömma och vara positiva och prata om braiga grejer tillsammans och de hela tiden glidit in pĂ„ " men!âŠ" efter typ 5 sekunder , och jag har fĂ„tt sĂ€ga HallÄÄÄ, sĂ„ har JAG blivit irriterad till slutđ€ą, typ uppgiven- dels för att det ska vara sĂ„ svĂ„rtâŠoch dels att jag dras med i det sjĂ€lv iblandâŠ.hur jĂ€kla positivt Ă€r det dĂ„đ€Șđ
Helstekt anka - tack för pĂ„minnelsen Linnease, brukar göra en varje Ă„r till makenâ€ïžâŠlĂ€ste ett recept att man kan ha en ölburk inuti, vill prova!
Miss - lĂ„ter ju underbart!đ
Va, en hel ölburk inuti fĂ„geln?? đź
Kluring om Ryssland
Ja jag undrade ocksÄ Miss, Àr den öppnad dÄ eller?

ja, den Ă€r öppnad, sĂ„ nĂ€r den kokar i ugnen sĂ„ pyser det liksom hela tiden ut lite, sĂ„ att ankan blir saftigđ
Dags för klotterplank 1 2014? :)
Klotterplank 23 fĂ„r det allt bli, eller sĂ„ 23(1). đ