Var är mina känslor??
Idag ska jag träffa en tjej. Vet inte om man kan kalla det för en dejt, för att hon är bara ute efter vänner. Men hon är singel, i min ålder och det ena kan ju leda till det andra….hon kan ju ändra sig och mötet med henne kan ju leda till den rätte!?
Vänner är väl något som jag också behöver iofs.
Idag borde jag egentligen vara jätteglad, slå klackarna i taket och svänga på de lurviga
…….men känslorna uteblir och jag fattar inte varför??
Det känns helt enkelt tomt

Jag kan bara tolka det som om att detta möte inte är rätt. Då menar jag inte att hon är falsk eller elak…….det är nog mera att vi är lite olika på ett par väldigt viktiga punkter…nämligen när det gäller andlighet och matvanor.
Hon är andlig, men mera åt kristendomen (vilket inte jag direkt är, jag är nyandlig) och hon är vegetarian, och det är inte jag. Så kanske är det dessa saker som gör att känslorna uteblir? Vad tror ni??
Men jag ska i alla fall möta henne på en restaurang som bara har vegetariskt och göra mitt bästa och vara så positiv som jag bara kan vara!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Se filmen Forks over Knives på Netflix innan du går dit så har ni något att prata om. :-)
Eller så skyddar du dig bara själv genom att inte ta ut något i förskott? A.H pratar ofta om vikten av att ha roligt, att njuta av resan som är våra liv. Med andra or oavsett vad det blir av denna dejt så se till att njuta och ha roligt.
Jag hade en gång en mardrömsdejt - han började 10 minuter in (var första gången vi sågs) att snacka BDSM samtidigt som han åt en sallad och plötsligt ser jag som i en surrealistisk film av Salvador Dahli hur olivoljan från salladen börjar att rinna längs hans mungipa ner på hakan.
Jag blir som hypnoserna av denna oljesträng samtidigt som jag hör honom i fjärran prata lack, läder och bröstvårtsklämmor. 😮Det gick ju inte att där och då börja tänka på alla andra som satt runt oss på det lilla fiket på Linnégatan i Göteborg en vanligt lördag eftermiddag. Det var bara att se det komiska i det hela och avsluta den där dejten så snart det gick.
Med den lilla anekdoten från mitt liv vill jag bara säga att NJUT och ha roligt av din träff. Släpp lös känslorna, var dig själv och fundera inte så mycket på vad det kan bli eller inte bli. Njut av ditt nu vännen! 🌊
Min teori (och då utgår jag från mig själv) är att du stänger av dina känslor pga rädsla. Rädsla för att bli avvisad, sårad och även rädsla för det nya, icke-trygga. Därför brukar jag numera stänga av mina känslor och sen hittar jag fel, han har fel hårfärg, det skiljer två cm från min ideallängd, han verkar inte social mm. Ja, du hör själv ;). Hur viktiga är dessa saker i sammanhanget och vad vet jag om hans beteenden innan jag träffat honom? Till viss del beror det nog på att jag alltid förväntar mig att få ut maximalt av allt jag gör. Tex, jag ska gå på en dejt och det ska leda till giftermål. Alltid höga förväntningar. För några år sen var jag modig och träffade en massa killar, det underlättade ju när man pluggade. Men då satte jag stopp efter ett tag (när känslorna blev för starka) och hittade en massa fel. Numera hittar jag felen innan och stänger av känslorna innan också. (Men jag hoppas detta just nu bara hör ihop med min personliga utv). Hursom. Lvet handlar om möten. Varje möte ger dig nåt annars skulle man inte träffa dom man träffar. Man lär sig mer om sig själv och vad man vill och inte vill ha. Jag har fler och fler stunder där jag är glad för alla jag träffat och lika glad för alla som lämnat eller som jag lämnat. Jag vet otroligt mycket mer om mig själv och även om jag vill vara fullärd har jag log en del kvar. ;) Så meditera lite, släpp alla förväntningar och krav, var i nuet och bara njut av både ditt eget men även hennes sällskap!
Lycka till med dejten Ghosthunter. Ta det för vad det är. Ju färre förväntningar du har desto bättre….så får du se bara. Kanske kommer salladen smaka gott och tjejen vara trevlig….då har du inte förlorat något. Problemet är ofta tror jag att vi investerar för mycket i utgången istället för att vara här och nu. #2 hahaha salvadordalidejt….vilken rysare! Din berättelse skulle passa för en komedifilm om misslyckade dejter.
# 4 Eller hur! Men den har spridit mycket glädje sedan dess så den fyllde en viss funktion. 😉
Och du har helt rätt i det där att problem uppstår när vi inte är i vårt nu utan drar iväg i tanken och börjar anta eller förutspå ditten eller datten. Ju mer vi befinner oss i framtiden eller det förgångna desto större risk att vi drar igång en massa negativa känslor.
Jösses kathja…..hahahaha….vilken dejt😂
Tack, ni har kloka och sanna ord allihopa. Jag har bestämt mig för att ta detta som det kommer och att försöka njuta av den stunden som jag får i eftermiddag så bra det bara kan gå och inte tänka på hur det blir senare.
Jag ska ta det lite med en klackspark…..come hell or high water (vad som än må hända)🙂
Och peppar peppar….sen i förmiddags så har mina känslor börjat att vakna, så nu känner jag spänning och förväntning…..jag ser fram emot detta nu!!🙂
Värmland"
Bra Spökis!
Ibland när det är nåt vi verkligen vill ha, i ditt fall då ett förhållande (utgår jag ifrån) så blir vi gärna lite rädda och vill kanske för mycket eller gör som Thea, rymmer. Istället för att vara öppna och njuta av resan. Flyt med i det som händer 🌊 .
Ha så trevligt!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Så ska det låta! Ha det nu så super najs. 😉
Tack snälla ni….ni stärker mig!!🙂❤️
Värmland"
Eftersom jag befinner mig i en annan tidszon sa kommer ju min kommenter EFTER dejten~~~~ vill garna hora hur det gick!!!
Hur som helst sa njut av alla moten,,, vi moter aldrig nagon person som det inte ar "meningen" att vi ska mota,,, alla moten har en funktion att fylla, sa uppskatta dem,, aven om de skulle blir som Kathjas dejt,,🥵🙂
Hoppas ni hade det trevligt i allafall,, och att maten var god:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Tack. Det gick mycket bra. Det var en härlig träff och allt gick bra🙂
Kram🤗
Värmland"
Härligt att höra!
😃🤗
Värmland"
Ja, kul att höra! :)
Kul!
Finemang!!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
👍🙂🤗
Värmland"
🙂😍
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase