Våra önskningar till LoA :-)
Hej alla härliga Loare!
Jag tänkte att här kan vi skriva ner våra mål/önskningar/visioner vi har, så man sen kan följa varandra hur det går.
Roligt att se våra framsteg, och att man sen kan gå tillbaka och titta rent tidsmässigt, hur länge tog det?
Alla visioner, stora som pyttesmå, kan vi skriva ner här, och såklart prata om dom, tipsa varann osv, som vi brukar göra :-)
Välkomna!!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag börjar!
Mina mål framöver är;
Träffa mina drömmars man och uppleva härlig kärlek!
Tjäna mer på mitt företag och utveckla företaget, erbjuda fler tjänster.
Dubbla mitt sparkonto nästa vecka.
Få en smalare midja och en hälsosammare, smärtfri kropp.
Hitta totala tilliten, lugnet och glädjen till att kunna genomföra mina drömmar och njuta av det. VÅGA TRO!
Ja, det var de största tror jag…. 
*Det blir som det ska*
Härligt initiativ! :D
Jag har ju redan nått flera av mina tidigare mål; bo vid medelhavet i solen och värmen, träffa mannen i mina drömmar i verkliga livet, en stor härlig lägenhet med takterrass, katter, jag har fått betalt för artiklar som blivit publicerade, jag blev ung mamma och har nu världens bästa son osv… listan kan ju göras superlång.
Just nu har jag då dessa drömmar;
Att få en ny källa av pengar inom en månad.
Att skriva klart de böcker jag skriver, och få den ena publicerad som pappersbok (och ebok) och sälja den andra på min blogg online, och sedan skriva fler böcker.
Att ha ett flertal olika källor av inkomst, oberoende av varandra som jag jobba med hemifrån, och som är oberoende av ekonomin i övrigt i landet där jag bor eller någon annanstans.
Att när jag har allt det ovanstående kunna luta mig tillbaka och leva gott på dem inkomsterna för resten av mitt liv, om jag vill.
Allt detta är på väg till mig, så det jag har allra högst upp på listan är att komma i rätt linje för att ta emot allt detta, så för att göra det så tänker jag chilla, skriva, måla, läsa, njuta av allt det underbara jag redan har och bara skita i drömmarna. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Låter härligt Crinalina!! Mycket av det du redan har är ju sånt jag drömmer om nu :)
*Det blir som det ska*
Härligt! Då kan du ju se mig som ett levande exempel på att det funkar. För 3,5 år sedan bodde jag i en liten mellansvensk stad, jag var mer eller mindre alltid deprimerad och även om jag egentligen är en glad och positiv människa så var det svårt att vara det där. Min pappa blev sjuk och gick bort, jag blev osams med min ena lillebror och min sambo gjorde slut inom loppet av 3 månader (hans mamma dog också, 19 dagar efter min pappa). Så där stod jag med en vuxen son som hade sitt eget liv, utan jobb och utan bostad. Vad göra? Jo, lyssna på mitt hjärta utan att protestera. Åk till solen och havet sa det. Börja lev, för din skull och till din pappas ära. Sagt och gjort. Sambon gjorde slut på söndagen, måndagen låg jag bara och ville dö, tisdagen bestämde jag mig för att dra, onsdagen köpte jag flygbiljett och söndagen åkte jag. Därifrån har det bara varit uppförsbacke. För att jag för första gången verkligen och innerligt utan motstånd lyssnade på vad jag innerst inne ville. :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Uppförsbacke? Nerförsbacke menar du? Alltså bara bra saker har hänt?
En härlig historia iallafall!!
*Det blir som det ska*
Nej, jag menar uppförsbacke för jag kommer högre och högre upp, närmare och närmare målen.:D Både bildligt och rent geografiskt! hahaha
Drömma är bra! Innan augusti är slut har vi beställt vår Lexus och vår 14 dagars resa till Kreta, den första av många. Jag har skrivit klart min barnbok och skickat den till linease för illustrering och jag har även flaggat på jobbet att jag kommer att sluta eftersom jag nu har bra med pengar som trillar in från annat håll. Gud är god och man får allt man önskar sig, när man är redo, 
Glömde ju! En snygg(are), slankare kropp, en frisk och pigg en som ger utslag 65kg på vågen - till september. 
För mig är det:
Ekonomisk trygghet, så jag kan leva det liv jag vill =)
Träffa den rätte, har skrivit ner alla egenskaper han kommer ha med=)
Vara lycklig =)
Just nu är jag väldigt sugen på att flytta hemifrån, tillsammans med min hund, och då äntligen kunna ha katter igen. För det behöver jag ett jobb, och kunna lösa den biten samtidigt som jag går i skolan. Blir lite fullt upp men jag litar på att det finns en utmärkt lösning! 
Att slippa oroa sig över pengar skulle vara super, jag tror som sagt att det snart kommer dyka upp en lösning på det!
Sen är så klart kärlek, att hitta den rätta, en grej som skulle vara trevlig. Förhoppningsvis snart!
Att få behålla den här känslan av att allt är möjligt och att allt blir precis som jag vill.
Den som väntar på nåt gott… 
må bra, må bra, må bra.
allt annat är såååååååå på väg för mig :)
Kärlek och harmoni i kropp och själ är givet! 
Coolt detta känns som att beställa på postorder. - Beställningen är nu lagd, leverans inom 14 dagar, hi hi.
Ja Kathja, det var lite min tanke 
*Det blir som det ska*

Oooooh, leverans inom 14 dagar?? Fiiiint!! Ok, jag drar till med en bunt me pengar oxå, blir liksom lättare då.. jag vill ha en ny longboard (lång skateboard för att cruisa runt på stan och äta glass :) ), nya kläder, önskar att universum håller ihop surfbussen på fredag så jag kommer till flyget.. Hm, de var nog det mesta för just nu!
Och mera flyt med packandet och städandet, vill ha det skööönt och mysigt bara.
Asa mycket pengar ska det vara, så det är nu beställt!!!!!!! Sådär så att jag i resten av livet alltid kan göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill utan att funder på just den frågan. Tack!
Kom ihåg att det är bra om målet är mätbart och specifikt, samt realistiskt i din värld.
Exakt hur mycket pengar vill du ha? När ska dom vara hos dig?
Tror jag själv på att jag kan få dessa pengar?
*Det blir som det ska*
LoAEmma det där vet jag, men det brukar funka fint i alla fall. Och asa mycket pengar är absolut realistiskt i min värld. 
För min del tycker jag att det bara är stressande att skriva - jag har fått 40 miljoner eller mer tills i augusti, för ju närmre datumen man kommer desto mer påtaglig blir känslan av att jag måste göra något. M.a.o det ökar iaf på min stress påtagligt.
Universum/Gud vet vad jag vill ha redan, och jag vet att det kommer när jag är redo - kanske idag kanske en annan dag - men det kommer att komma, det är iaf helt säkert! Och det är för mig det viktigaste, vetskapen om att man alltid får det man ber om. Så har man bara koll på vad man önskar sig (det är inte helt lätt alltid) så är det sedan bara att gilla läget och njuta av livet under tiden.
Ja, klart jag vet att ni kan det där…
Asamycket pengar låter skitbra ju!!
Jag har nog inte hittat nyckeln till hur jag ska tänka/agera/chilla för att riktigt få det jag önskar. Läser dock allt jag kommer över om Loa får att nå mina drömmar :)
*Det blir som det ska*
I de flesta böcker om personlig utveckling, Loa och likande så ska man nästan alltid sätta mål och göra en handlingsplan, så det är klart att det är det de flesta tror att man måste göra. Om du kan göra det utan att känna stress så är det bara att köra, därför att då kan din plan funka som en trigger, du kommer att agera utifrån ditt mål och utifrån din plan, men om du inte mår bra av det så ska du (enligt mig!) strunta i att göra någon.
Tänk på att allt i ditt liv har du attraherat och bjudit in, gott såväl som ont, och tänkt sedan på hur mycket av allt du har och har fått som du har fått därför att du har satt en datum och/eller en specifik summa? Inte mycket kan jag anta.
Min fliosofi är läs, lyssna, lär, ta till dig av allt som intresserar dig och hitta sedan din väg, ditt sätt att leva. Utifrån min uppfattning av livet och hur man kan få det att bli helt underbart bara genom ett vettigt tänk och förhållningssätt så skulle en självhjälpsboka bara behöva vara en sida lång! Men det ger ju dåligt med inkomster. 
Du behöver inte göra så mycket, även om det är lätt att kanske tro det, det handlar bara om att välja att se livets positiva sidor, inte vara hård emot sig själv, älska sig själv och alla andra, och fokusera på nuet.
Det är i nuet du skapar ditt liv, det är i nuet du lever ditt liv. Nuet och din inställning till det är allt som räknas min vän!
ja.. känslan i magen är det enda som räknas.. och det kan vara mycket lättare att hitta en bra känsla i att tänka "jag vill ha asa mycket pengar" (hehe, jag meeeeeeeeeeeed!!!!!!! :D ), än i t.ex. "jag vill ha fjorton miljoner på fredag", i alla fall om man inte har den blekaste om hur sjutton det ska gå till..
Kathja, ååååå va bra skrivet! Jag kopierade ner en rad här direkt :-D Den där ska jag läsa några gånger för att få in det!
Mina LoA-tankar har verkligen utvecklats sen jag hittade rosaglasögon.se som ledde mig till att äntligen våga läsa Hicks/Abraham och även ledde mig hit!
*Det blir som det ska*

Den sidan är för ekonomiska tips, jag har redan kollat. M.a.o för folk med "taskig" ekonomi. Lite missledande namn… 
Va?! Oj! Glöm vad jag skrev!! 
Hehe, skulle ha läst igenom trådnamnen först kanske, Spartips och Skuldsanering kanske inte är något man behöver som miljonär….
He he, nej tvärt om! Men vi kan ju alltid starta en egen - för riktiga mijonärer och miljardärer, hi hi.
Fantastiskt bra förklarat Kathja-R! Jag är också sådan att jag har svårt med exakta detaljer i mina drömmar och önskningar. Jag har funnit att för mig så hindrar det att jag får det. Dels för att jag blir stressad och det skapar en negativ känsla, men också för att jag känner att det bästa som jag kan tänka mig är inte det bästa som kan komma till mig. Det begränsar mina drömmar helt enkelt. För tänk om jag fokuserar på detaljer i mitt drömhus, och LoA har något betydligt bättre upplajnat för mig, så länge jag begränsar mina drömmar så är ju inte jag i linje med det som väntar.
Så jag mår bäst när jag är lite suddig och inte för detaljerad. Javisst, jag kan säga jag vill ha minst så mycket pengar så jag kan leva gott utan att någonsin behöva oroa mig för pengar. Vad det innebär för mig vet förmodligen LoA bättre än vad jag gör, eftersom jag komplicerar saker med blockeringar och inlärda tankar osv. Det som kommer till mig är det som jag innerst inne önskar, vare sig det är 10 miljoner eller 100 miljoner så kommer det att vara så mycket att jag kan leva gott utan att någonsin behöva oroa mig för pengar.
Just när det gäller pengar tror jag att det för mig är viktigt att se varför jag vill ha pengar, och till vad jag vill ha dem. För pengar har inget värde i sig, pengar har bara det värde som man ger det. För mig skulle så mycket pengar så jag kan leva gott utan att någonsin behöva oroa mig för pengar betyda att jag kan känna en trygghet som jag aldrig känt förut, att jag kan köpa det verkligen vill ha för att jag verkligen vill ha det utan att fundera på det, att jag kan åka och hälsa på familj och vänner när jag känner för det, att jag kan bjuda familj och vänner att komma hit till mig på besök, att jag kan tillbringa mina dagar med att göra det jag allra helst vill göra; skriva, måla, njuta av livet i allmänhet, helhet och detalj;att jag gå ut och äta på favoritrestauranger, att jag kan betala min del av utgifterna, att jag kan hjälpa min son om det behövs så han kan göra det han vill med sitt liv, att jag är skuldfri, att jag kan njuta av precis varenda liten del och detalj av mitt liv med vetskapen att vad jag än bestämmer mig för att göra idag så har jag råd, att kunna spara pengar bara för att jag kan, att köpa vårat hem. Det är KÄNSLAN av att jag kan göra allt detta för mina pengar som är min önskan. Pengarna i sig är inte viktiga, utan friheten, glädjen och kärleken de skänker mitt liv är det som betyder något.
Crinalina - visst är det så, det är alltid så att det är en känsla, och därmed en energifrekvenz, vi önskar oss, inget annat. Det är ju därför som det är så viktigt att göra, och tänka, saker mer rätt känsla. Det är inte orden, eller saken i sig - bara känslan!
Jag önskar mig härliga känslor nu när min, hm, pojkvän, eller dejt, kommer hit snart! Och att han känner härliga känslor för mig också!
*Det blir som det ska*
Om några timmar kommer jag att skriva här att jag har fått en massa pengar :-) Håll i er!
*Det blir som det ska*
Hmm…får nog skriva i Fuck-tråden istället 
*Det blir som det ska*
haha!!
Jag är så tacksam för att jag vet hur jag ska bygga vårt staket, delvis i becke!
Jag är ny på detta så jag vet inte vad man inte får önska eller så men jag skriver ner några saker iaf.
Min högsta önskan/dröm är att få en hund, gärna en Yorkshire-terrier.
Jag vill bli frisk nog och att mina sjukdomar håller sig på en normal nivå (har bipolär sjukdom bla).
Jag vill kunna arbeta som en normal människa.
Jag vill få min ekonomi i skick.
Och sen en liten sak som jag önskar mig och det är en iPod Touch.
Vargöga: Bara att drömma loss här!!! Inget är för stort eller för litet :-)
*Det blir som det ska*
Åh vad bra. 
Jag passar på att önska mig en mp3-spelare. Det skulle vara så skönt med lite meditation när jag ska somna eller går en promenad.
Torahzen: När vill du ha den? Hur ska den se ut?
*Det blir som det ska*
LoAEmma - "vilken känsla ska den förmedla". 
Hehehe jaja, bäst att hålla min stora trut stängd här bland proffsen 

*Det blir som det ska*
Nej då, det var inte menat så! Du är super duktig och jag är då inget proffs. Men tillsammans blir vi iaf grymma!!! 
Hehe jag skojade mest… Japp kombon blir suverän!!
Oftast är det att jag inte tar mig tid att skriva särskilt långa tips/svar…
*Det blir som det ska*
Man ska göra det man är bäst på. 
Hahahahah tack för den 
*Det blir som det ska*
Var en komplimang! 
Hehe okej! Tack så mycket 
*Det blir som det ska*
#40 Jag kan tänka mg den när som helst, behöver inte se ut på något särskilt sätt. Har du en över och ska sälja?
Nä, jag ville bara hjälpa dig på traven :-) Fast nu när du säger det….
*Det blir som det ska*
Ska iväg till stan och hitta något fint, till ett bra pris, till på fredag då jag ska ut med arbetskamraterna.
Så jag gör en beställning här. Alltså-jag kommer till affären, kikar runt lite, mmmm, den där är ju rätt ok men njaee inte riktigt vad jag hade tänkt. Den där då? Hm, inte riktigt hundra. Men titta där! Där är ju MIN klänning! Och i precis rätt färg också. Och i rätt storlek. Priset då? Jo det där var helt inom min budget. Perfekt! In i provhytten-men jäklar vad snygg jag blev!
Så! Beställning gjord.
Ladidaaa, här sitter jag och önskar att det ska bli fart i trådarna innan läggdags!!
Bra beställning Håbe, berätta sen hur klänningen ser ut!!
*Det blir som det ska*
Åh vad jag önskar att mötet som ska hållas i morgon kommer att gå kanon!!! Att allt faller på plats och att allt flyter på just som vi hoppas och tror…
Grattis till att mötet går såå bra Kathja!! Vill du berätta mer om vad det handlar om?
*Det blir som det ska*
Asa mycket pengar, hi hi! 
Hahaha sedääär! Så det är imorgon dom ramlar i huvudet på dig, va härligt! Grattis!!
*Det blir som det ska*
Det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig fast rätt ändå :-)
Gick runt i affärerna men hittade inget som kändes speciellt. Någon som var ok men inte DEN liksom. Klockan började bli mycket och jag kände att jag inte kunde utsätta mina barn för fler affärer snart. Då gick jag förbi Indiska, som jag sällan har tillgång till annars, och tänkte att de brukar ju ha en del fint. Står där inne och kikar lite, hittar inget särskilt, när jag plötsligt får en sån där deja vu känsla. Jag var i just den här affären förra hösten, precis vid den här väggen. Jag köpte ju en klänning på rean då… Som jag hängde undan eftersom det var fel säsong när jag köpte den. Så den har legat ihopvikt i en korg sen i höstas och jag hade verkligen inget minne av att jag hade den hemma.
Så hem och rota i lådorna och där låg den ju och jag kom ihåg varför jag föll för den då. Den är väldigt mycket jag. Rätt färger och fin och vardaglig på samma gång. Inte för ryschig men lite romantiskt gammaldags. Vintagestil.
Så på något väldigt konstigt men lustigt sätt så blev det helt rätt
.
Universum ledde dig rätt! - in på Indiska så du blev påmind. Underbart!
Hahaha sedär!! Mycket bra ekonomiskt också ju 
*Det blir som det ska*
Ja det var ju helt klart inom min budget 
Hehe perfekt! Någon som önskar sig nåt särskilt av morgondagen?
Jag önskar mig en otroligt gosig och rar karl att gå på stan med, som visar sin kärlek öppet 

Och även att mina ärenden imorgon flyter på bra, och hela lediga dagen känns låååång!
*Det blir som det ska*
Nä, bättre lycka nästa gång :-)
*Det blir som det ska*
Puffar upp den här tråden!!
Hur går det för er medskapare?
*Det blir som det ska*
Jag önskar mig kärleksfullt och tryggt förhållande med en kille jag Dejtade för ett tag sen. Har redan sett alla tecken på de:) Och jag vet att inom 2 år så är vi gifta och påväg att skaffa barn. Önskar mig obegränsat med pengar. Vill kunna jobba för att jag vill och inte behöver det för pengarnas skull. Vill ha ett flexibelt jobb och kunna ta ledigt när jag vill, så att jag kan resa runt när jag känner för de. Önskar mig ett sommarhus vid havet i Italien eller kroatien dit vi kan åka på somrarna med massa släkt och vänner och bara vara. Önskar mig att vara helt fri från mina ätstörningar i framtiden. Jag ska vara nöjd med min kropp och leva ett hälsosamt liv med en stark och frisk kropp:) Önskar att min pappa håller sig pigg i flera år framöver trots sin sjukdom. Önskar även att övriga familjen och vänner håller sig friska:) Det var väl dom största önskningarna jag kom på nu;)
Fina önskningar/visualiseringar Mathilda! Tack för att du delar med dig :)
*Det blir som det ska*
Cool, allt jag skrev i mitt inlagg nr 15 kom inom 14 dagar! 
Ok, nu onskar jag mig mitt egna stoooora fiiiina hus med lattemaskin o supernajs kok o fiiiiiiint stort badrum, kanske med bubbelbad eller bastu, och med plats for musikstudio och gym!
Och ett stagepiano for att skriva musik.. Kanske ett rum for att klippa film och mala o och skissa o fixa med grafiskt design.
Just nu vill jag mest att mamma ska hitta ett fint hus som vi kan flytta till. Då kan Isak flytta hem till oss på riktigt, och jag kommer känna mig lugn och lycklig och allt kommer bli så mycket lättare. Vi kommer ha en egen gård, så att vi bara kan släppa ut hunden och vara där och busa. Mamma kommer må bra och bli gladare, vilket kommer göra det lättare för alla i familjen. Längtar! 
Sen vill jag verkligen att den nya skolsköterskan är bra och att jag inte har gått ner mer i vikt. Och att det här skolåret ska gå hur bra som helst
Själv undrar jag vart min största högsta önskan tog vägen när jag skrev inlägget i början av tråden… Det är ju ETT EGET HUS som står högst på listan :) Tillsammans med fantastisk kärlek med en man såklart.
Och perfekt hälsa!
*Det blir som det ska*
Mina manifesteringar för september:
Bara ta det lugnt inuti, hitta till känslan.
…
*Det blir som det ska*
Ååååh jag vill bara hitta min hängmatta. Den ska vara röd i den där fina färgen, inte ha pinnar utan vara så där härligt ihoprullad och så ska den hänga över min säng i mitt nya rum. Var kan den vara?
Haha jag kom av mig!! Vet ju inte riktigt vad jag vill…så jag kanske bara ska låta Loa visa mig! :)
*Det blir som det ska*
Sniff, kollat på nätet?
*Det blir som det ska*
Jag kör på samma bana tills jag är där till 100% - en asa-snygg kropp, eller egentligen den otroliga känslan av att vara nöjd med det jag ser, tillfredställelsen i att ha ett par välträdande armar, en fast rumpa, och fasta lår, snygga vader och en platt mage. Iiiiiiiih!!!
Och så asa-mycket pengar, eller egentligen känslan av att vara FRI! Att kunna göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill. Att kunna resa när jag vill, jobba när och hur jag vill, köpa vad jag vill och ge bort vad jag vill - allt utifrån vad som får mig att må sådär underbart bra. Pirr i hela kroppen lycklig, typ.
Det är mina mål och dem kommer jag att nå. Så det så! 
När kommer du nå dem då Kathja?
*Det blir som det ska*
Nu, allt är nu. 
Att sätta en tid stressar, så det gör jag inte. Kan kan vara där nu, eller ett annat nu. Ovsett vilket så VET jag att det blir av. Och jag vet hur det känns när det är rätt nu. 
Jag har kollat nätet, några affärer och pratat med folk som kanske skulle kunna ha en liggande någonstans. Än har jag inte hittat den perfekta, men jag vet att den finns där ute. Men alla är så dyra!
Jaså är dom Sniff?
Tror att alla är så billiga så du får svårt att välja nästan ;)
*Det blir som det ska*
Det har du rätt i! 
Min första önskan till LoA är först och främst ett nytt roligt, lärorikt jobb där jag får ta myket eget ansvar. Där jag känner att jag utvecklas. Antingen inom mode eller inredning, både två går lika bra. Tjänar bra med pengar och att vi är ett glatt gäng som jobbar bra ihop och har det bra och roligt. Ett nytt jobb är en stor dröm för mig efter att ha jobbat på samma jobb i flera år, känns som tiden står stilla nu efter så lång tid. Vill tjäna bra med pengar på jobbet så jag kan lägga undan pengar varje månad till allt jag vill göra, nöjen, resor, körkort, hus, shopping…Jobbet ska även ligga närmre mig avståndsmässigt än vad mitt nuvarande gör. Detta jobbet ser jag framemot gå till i höst! Cant wait :)
En andra önskning till LoA är en underbar pojkvän som är min bästa vän, som jag kan prata om allt med, som vill hitta på saker precis som jag, som vill resa lika mycket som jag och göra det med mig. Som finns där och är omtänksam.
En tredje önskan till LoA är ett hus med min underbare pojkvän. Gärna vitt utvändigt. Rätt modernt hus där jag inuti ska inreda i blandad stil så som jag gillar det. Lite nytt och lite gammalt. Älskar inredning och är väldigt intresserad av det så ser fram emot få inreda våran fina villa, få åka runt i affärer ihop och köpa fina möbler.
En fjärde önskan är att få behålla mina fina vänner och dessutom få ännu fler fina vänner. Nära vänner som jag kan prata om allt med. Gärna ta upp kontakten med gamla vänner som jag tänker på ibland och saknar.
En femte önskan är att denna hösten kommer vara helt underbar. Massa roliga saker ska ske. Roligt umgänge, roligt nytt jobb. Jag har lätt för att bli deppig när sommar övergår till höst och det blir mörkare och kallare…hua vad jag har svårt för det…men i år kommer det gå finfint med allt detta kul som sker. Massa mys, tända ljus, filmkvällar i soffan, goda middagar, och massa positiva tankar och känslor. Cant wait :)
Känns bra nu. Känns som att jag bara ska vänta in allt och må bra nu under tiden. Jag har tålamod, saknar inget, bara känner glädje och ser framemot allt kul som snart är här!
Underbar höst du kommer få, verkligen härliga manifestationer!
*Det blir som det ska*
Sugarcream! Njut av hosten, morkret, ljus och varme
Ga aldrig tillbaka till kanslan om hur det har varit tidigare hostar, utan njut av hosten som nu ar pa intagande, valkomna den med oppna armar
Och njut av alla dina manifestationer ocksa!!! Som redan existerar dar och vantar pa att fa blomma upp:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Jag och mina knäppa funderingar…. Kan man bli FÖR nöjd. Inte för att jag är där än men ändå. Det fins saker jag absolut vill ha men det ligger mest på det sociala planet. Relationer till mina barn, min man och så. Sen har ju jag drömmar som alla andra- ha råd att resa (jag bara ska till Island någon gång) har mitt drömkök i huvudet, lite annat smått och gott, men samtidigt börjar jag känna att jag börjat nosa på något nytt. Som en spårhund som fått upp vittring på något väldigt intressant. Och nu börjar jag känna att om jag bara får fatt på det där, om jag kan få stanna i den här känslan så spelar det egentligen ingen roll om jag inte får något av det där materiella, någonsin. Det vore kul men inte viktigt. Min inre känsla är viktigare än mitt fantastiska kök. Inte för att man måste välja, jag vet, men för att någonstans börjar tänka just att det inte är så viktigt. Nu snurrar jag till det igen men kanske någon förstår min fundering ändå :-)Jag
Habe det ar ju sa det ska vara!!!
Kanner igen kanslan, nar man liksom tror att man har allt det dar , men sedan inser att min faktiskt inte har det matriellt sett, men det blir inte sa viktigt!!! Det ar DEN KANSLAN vi ar ute efter hela tiden!!!
LYCKAN, FRIDEN, HARMONIN kommer forst ,,,, sedan foljer manifestationerna automatiskt,,,,
Inte tvartom alltsa (sakerna forst och lyckan foljer,,,)
Helt underbart, harligt for dig!!! och for oss som far lasa om det!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Håbe, kanon!! Det är ju dit man vill komma!!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Alltså, jag är ju inte där än! Men det är en känsla som börjat växa.
Jag säger som Shiawase, tvärtom vad vi ofta tror så är det den känslan som ska komma först, sedan faller det materiella på plats efter det.
Harmoni är för mig den absoluta toppkänslan, lugn inombords, nöjd och tillfreds med mig själv, och allt i mitt liv. Känslan av att jag behöver absolut ingenting mer än det jag redan har just nu. Och det är när man är i den känslan som man är i Vortex, i siit allra innersta. Det är där man vill vara.
Att hamna i denna känsla är alltså det bästa som kan hända, men det är också så att trots att man faktiskt är i den känslan så betyder inte det att man inte vill ha nya saker, erfarenheter, det betyder inte att man inte vill fortsätta utvecklas och växa. Det tar alltså inte stopp för att når till den känslan.
Så när du känner att du är där Håbe, njut av det, utan rädsla och utan att känna att "this is it", "hit men inte längre", här tar det stopp" för så är det inte. Det är bara det att du har kommit till en platå där man behöver stanna till, njuta och se allt fantastikst man skapat sig, och vila upp.
Kul när den här tråden kommer tillbaka lite nu och då.. glömmer bort vad jag skrivit i den. Två veckor sedan mitt förra inlägg #66, och pianot kom häromdan! :) Inget hus, men kanske inte så konstigt, är ju inte ens tillbaka i Sverige än.. och vet inte ens riktigt vars i världen jag vill bo…
Ok, den här gången skulle jag vääääääldigt gärna bli fri från alla mardrömmar och känna mig som mig själv igen! M.a.o mest bara vortexkänslor, men en och annan dag av frustration eller uttråkning för omväxlingens skull.. :)
Och komma tillbaka i riktigt bra fysisk form i en takt så jag kan märka o njuta av framstegen!

#82 Och nu börjar jag känna att om jag bara får fatt på det där, om jag kan få stanna i den här känslan så spelar det egentligen ingen roll om jag inte får något av det där materiella, någonsin. Det vore kul men inte viktigt. Min inre känsla är viktigare än mitt fantastiska kök. Inte för att man måste välja, jag vet, men för att någonstans börjar tänka just att det inte är så viktigt.
Det här tycker jag är det som ger mig de allra, allra lyckligaste stunderna!
Alltså när jag i hela min kropp o själ känner att alla yttre saker inte alls är så viktiga, den sanna friden, lyckan, glädjen, tillfredsställelsen, friden, kärleken etc finns INUTI - och den kan man uppleva i vilken situation som helst
.
Ju fler gånger jag känner det där, desto närmare kommer jag mig själv. Jag kan fortfarande känna att jag tex. vill resa mer, men det är bara en härlig bonus - absolut ingenting som min lycka hänger på. Lyckan finns alltid att finna endast HÄR och NU.
Ibland kan man kanske också behöva manifestera massa prylar för att inse att lyckan inte ligger däri
. Jag hade en rätt stressig period i mitt liv och minns när vårt efterlängtade nya kök äntligen var på plats, så kände jag typ lyckorus i 3 dagar, sen bara " jaha, var det allt?" Min stress i kroppen fanns kvar, jag hade trott att ett nytt kök skulle få de inre känslorna att bli bättre. Men det var inte ett nytt kök jag behövde…
som sagt: KÄNSLAN är det viktiga. Vilka känslor är det man tänker att ett nytt kök kan ge? Prova om du inte kan finna dessa känslor ändå!
Man läser om många som renoverar sönder sina relationer, förstör sin ekonomi totalt på lån för att ha de senaste prylarna osv.De personerna glömmer nog bort att lyssna inåt, på vad de EGENTLIGEN behöver…
För mig tappar det materiella mer och mer värde med tiden.
(Och -jaaa, underliga universum brukar ofta ge mig mkt mer av det materiella när det inte längre känns så livsnödvändigt
)
Vet ni vad!! Jag tror att vi ar de lyckligaste forum har,,, inte bara har pa iFokus, men pa alla forum
Imorse(nar ni lag och sov:) sa skrev jag ett inlagg pa min blogg om hur lycklig jag var,,, och som jag skrev igar har i nagon trad,, att nagon fragade mig, men jag bara svarade att JAG BARA ar lycklig!!(och det kunde inte forsta, eftersom det inte hade nagon materiell koppling)
Sedan laser jag BARA massa lyckliga inlagg har,, OCH sedan gar jag in pa Kathjas blogg(dar jag inte har varit inne alls tidigare, eftersom jag har fullt upp med att hanga med har ) Och tror ni inte han hon har skrivit i princip liknande inlagg som JAG pa min japanska blogg!!!! Snacka om synkronisering
Och sedan skriver alla en efter en , och nu Szirius!!!
Synkronisering,,,, Co-creating!!!
Se till att samla allas energi till kvallens (for mig tisdag morgon) grupp-manifestation
Shiawase
Va tusan, är det bara jag som är olycklig??
*Det blir som det ska*
NEJ!!! Men Emma lilla,, du AR ju inte olycklig,,, las i mitt klottertrad inlagg,,,du har ju inte bara fattat att du precis star pa troskeln!!! till lycka och insikt!!
Du behovdes ruskas om lite,, bara det
HITTA DIG SJALV
ar budskapet som ditt JAG skickar till dig,,, och du ar pa sadan god vag,,, oppna ogonen bara,, nar du kanner att tiden ar inne
Shiawase
Hehe är väl lite trög…! Jag tror det är separationsångest som gör att jag blir så här ledsen över denna man (och hans dotter) som jag nu inte kommer ha i mitt liv längre.
Jag fattar ju att jag gör plats för något bättre, men har svårt att tro på det.
*Det blir som det ska*
Emma, ibland behöver man kliva ner på marken, från stegen man är på för att kunna kliva upp på en annan stege. Där är du just nu. Du har försökt hoppa över från din gamla stege till LoAstegen men inte vågat ta det hoppet av rädsla. Nu gick du ner på marken, eller skakades ner på marken, så du kan börja klättra upp på RÄTT stege istället. Och efter det första steget så kommer du troligtvis att ta ett jättekliv flera steg i taget.
Detta är början på ditt nya liv, början på stegen mot alla dina drömmar.
Du är inte olycklig, du är ledsen för att du inte varit i linje med dig själv, och du släpper nu ut dem spänningarna som du skapat pga det.
Du är lycklig, för du är på väg mot dina drömmar. Det är inte alla som är det.
Jag har mer och mer börjat känna att jag vill gå vidare från att jobba deltid och ha en massa fritid. Jag vill jobba och tjäna pengar, ha någonstans att gå om dagarna. Jag vill ha pengar att spendera och spara, och jag vill ha något att göra. Men jag vill inte jobba mer med samma sak som jag redan gör. Jag vill kunna ha fina naglar i mer än tre dagar, jag vill kunna klä mig i kläder jag känner mig kvinnlig och snygg i, och jag vill känna mig professionell och smart. Jag vill naturligtvis ha chefer, eller chef, som är minst lika bra som dem jag har nu och jag vill ha en högre timlön, eller en bättre månadslön, än jag har nu. Jag vill ha varierande arbetsuppgifter som lyftar fram mina kvaliteter på ett tillfredsställande sätt, och som får mitt intellektuella självförtroende att växa till den nivå det hör hemma på. Jag vill vara social ibland och jobba ensam ibland. Jag vill må bra, känna glädje och kärlek till mitt jobb och de jag jobbar med och för, jag vill känna stolthet över det jag gör, både gentemot mig själv, och andra. Jag vill känna mig nöjd och tillfreds, och jag vill känna att jag jobbar precis lagom mycket och är ledig precis lagom mycket. Jag vill ha ett skrivbord, men inte sitta där hela tiden. Jag vill jobba dagtid måndag - fredag. Heltid. Jag vill älska mitt jobb mer än jag älskar det jobb jag har nu. Jag vill ha ett bra kontrakt, med bra förmåner och jag vill känna mig trygg och säker inför både nu och framtiden.
Så nu manifesterar jag antingen ett helt nytt jobb som uppfyller alla dessa krav och önskningar eller bättre. Jag är tacksam för, uppskattar och älskar det som kommer till mig och jag vet att det är minst detta som jag nu manifesterar. TACK! TACK! TACK!
Vilken härlig visualisering :-) Helt säker på att den kommer att manifestera sig snart!
Tack för dina alltid kloka ord. Hur tar man första steget?
*Det blir som det ska*
Det är inte ditt jobb att veta hur. Bara följ ditt inre, lyssna på ditt hjärta och följ det. Man tar inte stegen medvetet, helt plötsligt så bara inser man att man tagit ett utan att veta om det, om man följer sitt ärliga inre. Så slappna av och lär dig att lyssna på de bra känslorna, läsa tecken från LoA och bara njuta. Du står ju inte med båda fötterna på marken, du har redan den ena foten i luften. Du är på väg. 
Och såklart att jobbet kommer snart. Jag är lugn. Tills dess så njuter jag av mina lediga dagar och mitt nuvarande jobb. Jag har det kanonbra som jag har det.
Hehe va bra! Jag är ju mycket för konkreta saker, därav min fråga…
*Det blir som det ska*
LoaEmma: Du kommer må bättre det lovar jag dig! och jag tror det finns någonting bättre därute som väntar på dig… Jag förstår att du blir ledsen när nåt sådant händer… och var inte så ledsen över att du är ledsen heller, gråta är en läkande process, du släpper på allt motstånd. Så gråt, gråt ut bara! allt du har!
Sen kommer nästa steg att bara inse hur det är…accepetera att det är såhär.
Försök sen bara att vända tankarna ett pyttelite steg, det är det enda som behövs just nu för dig, en lite gnutta bättre tanke som tex såhär:
"jag har kanske inte mått så bra nu efter det här men det kommer bli bättre, det kommer bli bättre, jag mår bättre tillslut, då mår jag bättre, det vet jag, jag vet inte hur det kan ske men det kommer bli så, det är okej att vara ledsen nu för jag kommer må bättre sen
Men du hittar säkerligen de ord som passar dig bäst jag ville bara visa hur man kan göra som på ett ungefär
Bra sagt Crinalina, den inre rösten är den bästa vägledaren
Tack Evigheten!
*Det blir som det ska*
Den här texten kom upp i min newsfeed på Facebook nyss, från The Secret Daily Teachings. Kan ju passa in i den här tråden - bra med konkreta tips
Be creative and use powerful actions in line with what you want. If you want to attract the perfect partner, then make room in your closet. If you want to attract a new house, then tidy up your current house so it is ready for easy packing. If you want to take a trip then get out your suitcases, surround yourself with pictures of the location, and put yourself in the pictures.
Think about what you would do if you had your desire, and then take creative actions that make it clear you are receiving it now. From The Secret Daily Teachings by Rhonda Byrne
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

En önsketråd till! 
"Beställer" tid för knäoperation, mer jobb och en ny mobil som har alla knappar i behåll. Leverans innan jul tack!
Jag ber just nu om uthållighet, tålamod och att inte tappa hoppet.
Stella - Ett tips är att ANDAS. Lätt men ändå så svårt.
Stanna till och ta några djupa andetag, in genom näsan och ut genom munnen - se till att trycka ut luften ordentligt då du andas ut, lite som 2 utandningar på raken.
En annan andningsövning är sk yoga-andning. Sätt pek och långfingret på insidan om ögonbrynen (som ett V) och tummen förr den ena näsborren - andas så in, flytta timmen till den andra "borren" och andas ut. Upprepa några ggr.
Vi är oftast dåliga på att andas, vi tänker att det ju går av sig själv och just närr man jagar upp sig så är det KANON att andas. Tar ju inte lång stund heller.
Andningen är otroligt viktig för välbefinnandet!
Jag har till och med en andningsterapimassage i mitt behandlingsregister :)
*Det blir som det ska*

#105 vill du inte skriva och berätta lite om det i tråden " andningens magi" ? 

Såg tråden nu szirius!! Ska jag absolut göra :)
*Det blir som det ska*
Jag vill jättejättegärna åka på den här kryssningen! ♥ ♥ ♥
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

meh, hittade ingen nyare tråd…så det var ju ett tag sen….
Önkelista till universum: Mikrofoner, ljudkort, kanske ny synth när jag ändå håller på….eller helst en ljudkille😃
Nån gång i mitt liv vill jag spela in en proffsig skiva. Bara för att. Det skulle ju vara så himla kul!🥳
Och jag vill ha ett bra pris på min lägenhet! Tack universum. Och sen vill jag kunna sälja mina möbler också för en bra slant!
Jag önskar att min massör hör av sig med en ledig tid! Åhhh så skönt att få all spänningar upplösta och få energin flödande fritt i kroppen!
Ja vad kul att kicka liv i den här gamla tråden!
Hur har det gått med era önskningar? Ett och ett halvt år sen vi startade denna.
För mig har det gått bra, jag har träffat min dröm-man! Håller även på bygga ett riktigt drömhus även om jag inte skrev ner det så var det en jättestor dröm också.
Sparkontot, nja sakta men säkert iaf!
Kroppen å midjan….haha….
#111 Hade jag varit din massör hade jag kunnat höra av mig nu och besannat din önskan!
*Det blir som det ska*
Åh vad kul Loaemma! Tänkte just gå in här och önska mig lite mer tillit!!! Tack! Och även ett nytt jobb, fick ett samtal idag!! Ska bli spännande att se om det motsvarar mina förväntningar!! Tack Gud!!
Emma! Kul att du vill komma hit~~~ till oss:)
Har skapar vi for fullt~~~~❤️
Shiawase

Ser ju dig på FB Emma 🤗och guuuu vilken underbar utsikt du/ni får vid ert hus☀️!!!!! Och det bara strålar kärlek om dig o drömmannen❤️
Jag passar på att slänga in en önskan om de allra bästa förutsättningarna för att kunna hoppa - m.a.o säga upp mig och ge mig ut i världen och göra annat som att vara fri och prata Gud. ❤️🌊
Hej Loa Emma! Kul att höra, stort GRATTIS!!🎈❤️🌺
Det låter underbart!!
Jag hade gärna haft dig som min massör - men har för mig att det är en bit att åka 😉
Åh tack szirius! Ja han, och huset, är helt underbar!
Tack Otroulig, ja lite långt är det nog att åka :)
Ja det är festligt hur bra tajming det var när han kom in i mitt liv. Jag var PRECIS redo kan man säga :)
Mina nya beställningar är; bra ekonomi, ett bra jobb i ett annat samhälle som är närmare huset, en frisk, stark och slimmad kropp.
Och att huset blir klart snabbare än beräknat ;)
*Det blir som det ska*
Underbar tråd!
Mitt mål är att kunna styra över min arbetstid själv, jag vill kunna börja dagen med en stund härlig meditation, och att sen under resten av dagen kunna hjälpa de som behöver min hjälp.
👍Jag vill hålla kurser och skriva böcker som peppar folk att gå framåt i värsta LoA stil 🌺
Pengar är naturligtvis inget problem, jag har alltid det jag behöver - TACK Universum!😃
Detta kommer att byggas upp sakta men säkert, den dagen då jag fyller 45 ska det vara så (d.v.s. inom två år)🎂
Just nu är jag i flow🌊och jag utnyttjar denna sidan för att driva mig själv framåt, för det behöver jag…
Tack för all inspiration!