Hjälp att förstå...
Som sagt, min man brukar nu för tiden allt som oftast säga att jag inte ska överanalysera allt. Men hur kan man låta bli?!? När man vet att allt i ens liv har man skapat själv och det är där av en eller annan orsak?
Brukar komma fram till vad som händer och varför, men nu behöver jag er hjälp! Det har nämligen de senaste veckorna vid iaf tre tillfällen kommit något till mig som jag (nog) aldrig har råkat ut för innan. Det dyker upp något, en berättelse om en människa som säger sig ha gjort något (typ) - och jag blir WOW, COOLT och riktigt exalterad över saken i fråga. Och sedan visar det sig vara påhitt.
Mina tankar kring detta hamnar i frågor som - ska jag se att saker ör en illusion? - ska jag fatta att allt inte är sant (vilket jag ju såklart vet!!!)? - handlar det om att se att det inte spelar något roll ifall en grej är "sann" eller ej så långe det gör mig gott/glad? Eller WHAT!???
Rent spontant känner jag att det sista är den inställningen jag har fått.
Att det spelar ingen roll om det är sant eller inte - det SKULLE kunna vara det. Det är känslan som är det viktiga.
Nu vet jag ju inte vad det är för grejer du varit med om - att möta mytomaner är mindre kul - kan jag känna. Jag blir beklämd av hur de ljuger för sig själva. Tycker det är lite tragiskt.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Inget farligt alls, bara grejer, typ videor eller texter, som har dykt upp på främst FB. Och jag brukar sällan gå in och läsa eller kolla, men nu har jag gjort det några gånger och så har det blivit såhär. Så som sagt, ingen fara, men eftersom det har hänt flera gånger så börjar jag ju undra vad jag ska förstå.
Nu sist var det ett klipp från x-factor med en kvinna som sjöng så j-a bra, hon var tre barns mamma och 54 år, och gjorde sken av att hon varit hemma och passat ungar men drömt om att sjunga. Men sedan visade det sig, när jag fick en hint via youtube, att hon har gett ut skivor och turnerat en massa sedan 80-talet, typ. Så sånna grejer.
Känns ju lätt om det är att jag ska förstå att känslan av det viktigaste men samtidigt så är det inte något som jag inte redan visste. 🤪
Mmmm, tror jag förstår hur du tänker. Du får en härlig upplevelse - det hade räckt med det.
Lite spännande tycker jag. Vet inte vad som händer med mig riktigt - men jag verkar vara inne på ett nytt spår. Så jag tänker lite som att det du upplever är en illusion. Men det är en bra illusion, som du mår bra av.
Lite som min tanke om att jag mår bra i mitt parallella liv 🤪…. Men som du säger - det här är inget nytt för dig….
Men ..om man tänker tanken att detta livet är en illusion och det verkliga livet pågår parallellt….🤪
Ja som du märker är jag helt flummig och snurrig. Jag måste nog gå och jorda mig lite - har inga träd att såga ned så jag får hänga tvätt🙂
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Ibland förstår jag vad min man menar när han säger att jag inte ska analysera för mycket… Det kan bli lite snurrigt ibland. 🤦♂️
Men den där underbara AHA-känslan man får när man fattar vad det är man ska fatta är ju WOW, så det går ju inte att låta bli. 😃
Kathja, när jag läser berättelsen om x-factor-kvinnan fick jag känslan av att hon hade ju allt (men tappade bort det på vägen) och vill tillbaka till det hon hade. Dvs du är redan allt du vill vara, du behöver bara inse det och då händer det!
Amen till det Theleonora! 👍
Att bli exalterad kan också vara…att få syn på sig själv! Frågan är vad man ser, eller skall få syn på? Att bli lurad av en sådan händelse kan betyda, att ens uppmärksamhet kanaliseras, eller att den skall riktas in…och leda till…
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Intressant, var inne på det lite med tanke på vad det är för grejer som jag har sett (fått till mig). Det ena var en kille om hade tjänat en massa pengar på ett udda sätt, en var stolt över en grej han hade gjort som kanske inte alla hade vågat vara stolta över och nu den sista var en kvinna som hade en dröm som nu när hon var 54 år höll på att besannas. Så det låter ju helt rimligt Peter. Tack!
Då handlade det inte om att grejerna var fejk utan om vad de förmedlade, som jag trodde först, tills de blev ett gäng och jag började undra. 🤔Men det som gav mig en massa (positiva) känslor var ju vad de olika handlade om, inte själva fejk-delen.