Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1006 ggr
szirius
1

VILJEKRAFT/INSPIRATION

Jag har läst det någonstans och det känns sant för mig, att tiden för ren viljekraft är förbi, det är tid för inspiration nu, vi är redo att förstå detta och ledsagas av detta! Det är enda vägen för att bryta stress-epidemin på vår vackra jord. Att försöka handla utifrån inspiration, vad vi än gör. 🌈

Jag försöker påminna mig om detta gång på gång, så fort jag känner att jag går upp i stress för något. Att inte ta livet så gravallvarligt, det funkar ändå, det mesta går att lösa även om det blir kringelkrokar.Inspiration! Öppna upp! Här och NU. Upplevelser.Yes!

Jag har funderat på det här med trötthet som exempel. Rent allmänt, bland människan liksom#filosoferar#.  Inser att det, som allt annatSkämtar, hör så starkt ihop med vår inställning till saker. Har vi inställningen att vissa saker är måsten (som vi då gör,av ren viljekraft), så blir de också jobbiga, de tar energi och man känner sig urholkad och tröttKräksSomnar. Men så fort man lyckas skifta inställning till det hela, så kan man snarare FÅ energi av detBallong, man känner flyt och inspirationStjärnor. Jag återkommer ofta till detta magiska skifte, genom att uppmärksamma mig själv men även andra. Jag ser denna skiftning överallt: Energi när man är inspirerad, trötthet och irritation när man gjort saker till måsten. Man kan ha hur mkt som helst men flyta fram, bara man är "på bra humör" , eller hur☝️? - och det kan krångla andra gånger och man känner sig då totalt däckad. ALLTID beroende på inställning. Att man gått från ja till nej. Från att vara öppen för det som kommer till att ha bestämda åsikter om vad man vill ha och vad som är bra.

Vi är såna kontrollfreak, hahaha😃

Det är som en automatisk mekanism som slår på, ofta pga gamla erfarenheter märker jag i mig själv. (Jag kan ju bara nämna hur jag själv just nu är nervös och smått uppstressad över ett  läkarbesök i em. Försöker medvetandegöra mina reflexmässiga tankar…oro inför nåt jag ännu inte vet, rädsla osv.När jag lika gärna kan känna att det flödar, att det bara är en grej som alla andra grejer i livet, det kommer innebära ett möte, samtal och jag får svar på mina frågorGlad( förhoppningsvis).

Jag tycker att det här temat är VÄLDIGT intressant och det känns som att när jag snuddar vid detta, eller går in i det och lyckas leva i " inspiration i stället för ren viljekraft" så känns precis allt i livet magiskt. Verkligen!  Och jag förstår att det är ju här vi alla ska vara. Det är vårt naturliga tillstånd. Nyfikenhet. Öppenhet. Icke dömande.

Jag har varit här förut, jag vet😃, behöver bara fånga upp mig i det. Att det verkligen inte, för mig, är det bästa när "allt är harmoniskt och lugnt och inget oväntat sker och allt går enligt planerna" **utan det är snarare när jag flyter OVANPÅ allt, låter allt som sker ske, i känslan att jag klarar det, jag är här för att uppleva, inte för att bestämma vad som är "rätt" och "fel" upplevelser, åååh, det är sann frihet detta!
**

En nyckel till frihet, indeed. 

Känner ni vad jag menar? Hur man lyfter av det?✨

[Kathja]1
1

Amen!

Du är så inne på det jag har omfamnat senaste halvåret, och snacka om att det blir skillnad att gå med sitt flöde, med sin inspiration i allt man gör - allt från städning till promenader i skogen. Allt, allt, allt. Och precis som du säger så gör det något med det man gör. Allt blir finare, lättare mer rosa-fluff på något sätt. ❤️

Otroulig
2

Ja dubbel amen!

Jag har aldrig känt ett sånt motstånd som när jag försöker gå med vilja nu förtiden. Det är som att springa rätt in i en vägg. Men när jag vänder på det och tänker att mähä - jag skiiiiter i att göra detta och gör något annat just nu, så löser sig det andra "problemet." Tjoho! Dte är ju som det ska vara.

Det sitter inpräntat i mig att man ska vara envis och präktig och kämpa på…och visst kan man vara envis, men då ska det vara för att man vill!! Det ska inte finna ett motstånd.

Tack snälla Szirius 🌺✨- det här behövde jag påminnas om. Det funkade så bra på mitt gamla jobb när jag arbetade så självständigt och hade koll. Nu tvingar jag mig själv mycket mer in i väggen, istället för att lyssna på känslan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1

Håller med om det där, är som att ju medvetnare man blir om hur bra det faktiskt är att flyta med i livet, desto mer motstånd är det mot att inte göra det. Praktiskt. 👍