Tankar om Gud
Gud är ju för många ett laddat ord..jag använder Reteps ord här, jag "talar om en Gud som inte har med tro eller religion att göra".😉
Så byt för all del ut ordet Gud till källan, universum, vad som behagar, bara ni KÄNNER vad det är jag försöker förmedla. Allt är ändå ett😉😃
Fick dessa tankar idag och det kändes så 🥳❤️🤗😃☀️
Alla älskar Gud. Även de som inte tror på Gud. De älskar Gud utan att veta det. För så fort man känner kärlek, så är det kärlek till Gud man känner. För Gud är allt, allt är Gud.
_När du älskar något eller någon så älskar du Gud.
_
_När jag känner att jag älskar dig , så älskar jag Gud, för Gud skapade dig. När jag älskar dig så älskar jag även mig själv - för Gud skapade mig också.
_
ALL kärlek är ett uttryck för kärleken till Gud.☀️
_Och när vi inte har förmågan att älska…då blir vi olyckliga…för då har vi inte kontakt med Gud. Livet utan kärlek är ett liv utan Gud och utan Gud kan vi inte känna oss hela för vi är en del av Gud. Men vi ÄR kärlek, för vi ÄR en del av Gud. Det naturliga är att älska.
_
Alltså är kärleken vägen. Alltid. Kärlek visar oss alltid vägen till Gud.
❤️
❤️
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Amen! Det där är det absolut viktigaste att förstå, gör man allt i kärlek så blir att bra.
Jag och Älskligen satt just och pratade om det häromdagen, att tänk om det är så enkelt att Guds enda budskap är lev i kärlek och att allt är gott (se skapelseberättelsen) - så när man läser Bibeln så ska allt man läser stämma med just detta, annars har man tolkat fel. För min del känns det helt rimligt.
Tack Szirius❤️
hmm, Bibeln ar en bok som totalt ointresserar mig~~~~ men som vanligt, sa ar vi ju olika☀️
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Bibeln är inte viktig för annat än att visa de som tror på Bibeln vad det faktiskt står i den och vad Gud faktiskt är. 😉
Visst ar det sa🌈
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
❤️Härliga tankar Szirius ❤️
Det första som möter där invid Källan…
Det är Kärlek!
Det är porlande bliss och salighet
Det är flödande förståelse, strömmar av vishet
Det är sprudlande och bubblar mot mig
Det är kluckande närvaro och Allt är Ett
Det Är fridfullt, stilla Varande
Det Är att Vara, där Gud Är ❤️
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn