Klotterplank 17
Här klottrar vi precis vad vi känner för det. Saker som inte behöver en hel tråd, vad vi gör idag, en rolig historia. Ja, vad man än känner för.
De tidigare klotterplanken hittas nu i en egen kategori i listan till vänster.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Håbe, jag får kommentera ditt inlägg i gamla klotterplanket här, eftersom jag lyckades låsa det medan du skrev det.
Jag blir så otroligt glad för din skull. Efter allt som du erfarit. Det låter helt underbart att du har fått tillbaka din man.
Så mycket kärlek det finns där mellan er! ❤️
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Så, igår var sonen på anställningsintervju, och i morse var det min tur. Jag känner killen som intervjuade oss lite grann, vilket han nämnt för min son igår. Det kändes jättebra på intervjun och jag fick veta flera saker om arbetsplatsen som jag inte visste om, som verkligen klingar rätt hos mig. Vad det är berättar jag senare, men jag tror att ni också kommer att gilla det.
Imorgon eller på måndag så får vi båda besked. De ska ta in 2 stycken nu i mitten på juli och 3 st i början av augusti. Perfekt om sonen kommer in på första och jag på andra. Det känns verkligen rätt.
Jag var på intervju där för drygt 3 år sedan, men då kändes det helt och totalt fel, på i stort sett alla sätt. Nu känns det helt rätt. På alla sätt. Kanske med undantag att börja jobba kl 8 på morgonen, men fördelarna överväger det lätt.
IIIIIIIIHHHHHHHHH, det riktigt pirrar i hela mig! Jag bara ler hela tiden! 😃
Härligt Crinis!! Goda besked, goda besked, goda besked 🌊🌺🌈
Och jag som nästan aldrig brukar hitta Guldmynt har hittat flera stycken nu på bara en liten stund. utan att leta. Hihih🏆
Underbart att läsa om er resa Håbe! Så mycket kärlek. ❤️
Och Crinalina, spännande med ett nytt jobb. Klart att det blir som du vill ha det. 😎
Själv har jag landat i soffan lagom mosig efter först ett träningspass och sedan promenad med Älskling och hundar, men nu blir jag kvar här. I mon är det ju dags att jobba igen, är första gången på länge som jag inte har jobb-ångest, brukar alltid få en liten släng då det närmar sig eftersom jag hellre är ledig. Men nu är allt bara soft och i flow. 🌊
Jaa Crina, vi håller på att hitta tillbaks till någonting som inte funnits på länge. Visst har vi en del kvar att jobba med men här och nu mår vi bra och det är bra så. För första gången på väldigt länge har jag plats för andra känslor för min man än ilska. Och jag inser dessutom att jag blivit sååå mycket bättre på att njuta av nuet. ❤️Spanienresan var för mig verkligen mer än bara en resa till en geografisk plats. Den känns som ett stort avstamp och början på någonting nytt och mycket större. Och då menar jag inte det som händer mellan mig och min man, utan det som händer i mig.
Spännande med din jobbintervju också. Ska bli intressant att följa fortsättningen på det. Det är lite annorlunda att söka jobb tillsammans med sin son. Här i Sverige är det rätt annorlunda att ens jobba på samma ställe som förälder/barn. I många andra länder, och många utländska affärer och restauranger här i Sverige är det ju väldigt vanligt att familjer jobbar tillsammans. Försöker tänka mig hur det skulle vara att jobba tillsammans med min mamma och där blir det bara ett stor NEJ! Vi kan ha vansinnigt roligt ihop när vi träffas men det räcker bra så. 😃.
Szirius..nu förstår jag inte..överanalysera… jag..😮..😃❤️.
Du har så rätt, men ändå är det alarm som går på konstigt mitt i natten osv. Men med tanke på mitt senaste Tarot kort så verkar det ju framtiden 💣🏆 :
--------
Wishes Do Come True
Hi Trulig. I found my soul-mate – wishes do come true! The “Ten of Cups” is connected to the zodiac water signs of Cancer, Scorpio and Pisces. Water signs lead and rule with their heart and represent love and emotions.
There is a couple standing in front of the pillars which represent (the past and the future) with a triangle pointing upwards to the heavens which represents the couple’s sacred geometry of protection, their personal Merkaba or Lotus Flower.
The pictures shown in the triangle above the couple represent a snap shot of the married couple’s life together. They went through good and bad times, but they weathered the storms together and worked through them. They are still together, happy and content with what they have accomplished.
The “Ten of Cups” is numerated ten which represents success of one’s cycle and destiny. One has gained more than they ever thought. Fate and destiny has been kind and there is a feeling of peace, happiness, completion, success, companionship, family, and a happy contented lifestyle.
The “Ten of Cups” represents a long lasting relationship that has successfully grown and developed. They worked through everything and are still together, happy and content with what they have accomplished. They started off with the “Ace of Cups” and are now at the completion stage of the “Ten of Cups” suggesting they went through a lot of effort to build the solid relationship, they have now.
The body of water that is shown in this card suggests the waters are smooth and flowing, which represents the married couple is not working against each other, they are working together as best friends, and a team.
The sky is blue and represents thought and emotion. Ten golden cups are standing in front of the couple and represent a treasure and connect to fire (representing their passions), water (representing their emotions). The golden cups also represent the “Suit of Cups” and the symbol of love and emotions that are overflowing. There are ten empty golden cups which (represent wishes that have come true)!
Wishes come true represent the pot of gold, at the end of the rainbow. If you really think about the presence of a rainbow, they usually appear after a rainstorm, suggesting the couple has weathered some difficult times, but they found closure and worked everything out.
Rainbows represent the light at the end of the tunnel and the optimism the couple has to work as a team. The rainbow is a sign of good luck representing a colorful bridge of blue (the man) and pink (the woman) and the balance and respect for each other as man and wife.
The reversed meaning of the “Ten of Cups” represents that there is a turn for the worse and you are disappointed and unhappy with your relationship. Everything is not going well and falling apart at the seams.
-------------
och det sista: falling apart - det kan jag ju glömma. Inte aktuellt i mitt fall det föll för flera år sen 😃
Det verkar som att det här var ett bra äventyr Szirius..lite som Håbes Spanien tripp kanske - du kommer ut som en ny version du med kanske. Mysigt med besök i tre dagar ❤️💋🤗❤️😍
Crina det låter ju super, allt har sin tid. Det som inte var bra förut kan ju verkligen vara perfa nu! Det ska bli spännande att höra vad det är för bra jobb du fått 😃
Som sagt Håbe, det känns verkligen som att det är en helt ny version av dig - så himla kul, som bambun - helt plötsligt så växte du flera meter 🌈💣
Linn tänker på dig ❤️❤️❤️❤️
Kathja, kan inte du komma hit och smitta av dig med ditt rensar humör, får lite känslan av att det skulle behövas här. (Tänker dock inte slänga min fina pluttiga söta lilla bil, allmänt kallad pluringen, även om den numera är lite opraktisk, man kan bara åka två personer eftersom hund buren ska få plats, och ska jag cabba ner måste jag ta ur buren och jycken får sitta i framsätet. Men jag äääälskar min söta lilla bil.)
Shia Du måste berätta hur det var att tolka rättegången, är super nyfiken hur det gick. Hoppas allt är bra ❤️
Och alla ni andra ❤️💋 tänker på er!! Tora t.ex njuter verkligen av semestern har jag förstått ☀️🌺🎈, Theleonera - hoppas det är mer harmoniskt nu ❤️
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Jaa, det är så spännande!! Inget besked idag, men det gör absolut ingenting. Jag njuter av den här känslan jag har, förväntan, tilltro och ren glädje! Känner mig fantastiskt trygg i det här.
Och idag var vi klara ovanligt tidigt på jobbet, så tidigt så jag hann ta en kaffe innan jag hann med tidiga bussen. Jag hoppade av bussen inne i "byns centrum" och gjorde lotteriet för jobbet, och på vägen hem därifrån, en liten promenad på dryga 5 minuter, så såg jag ca 10 fjärilar. 🌈🌊☀️
Godmorgon pa er!!
Otroulig! Rattegangen ar i September, nu ar det forberedande sammantraden i domstolen, nasta kommer att vara pa tisdag. Och sedan att jag foljer med advokaten till haktet.
Sjalva rattegangen kommer att paga i 3-5 dagar~~
Har ar VARMT och FUKTIGT! Och sa blaser det sa mycket sa jag kan inte oppna alla fonster som jag vill,,, SVETTIGT med andra ord,,,
Vi anvander ju inte A/C utan bara flaktar,.. MEN , det ar sommar!
Snart oppnar poolen har i staden ocksa med massor av pooler , ruschbanor etc. sa da blir det besok dit med minstingen,, harligt☀️
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
❤️
Otroulig! ❤️Jag får glimtar av harmoni, min båt är i gungning men den lugnar väl ner sig snart och stannar så ❤️
Livet sker..Läste just dödsannonsen på en gammal pojkvän. En varm, glad och kärleksfull man. Han "mellan spelade" med mig när hans stora kärlek gjort slut för att träffa en annan. De blev sedan ihop igen och höll ihop ända tills hans död.
Tänk så livet är.
Pratade med en av mina nya arbetskamrater - den jag tycker mest om. Han pratade om alla "tillfälligheter" i hans liv, hur förundrad han var hur cirklar sluts i hans liv och att han minst någon gång i månaden upplevde någon osannolik tillfällighet. Ja ni fattar, helt inne på vårt spår. 😉 och NÄ brudar, han är upptagen och dessutom en halvmeter kortare än mig 😃. Jag kunde ju kört hela racet - men vill ju inte skrämma bort honom🤐. Tror att vi kan ha synnerligen trevliga samtal i framtiden 😃.
Varje fredag är det fika - med rätt mycket folk. I fredags bjöd jag på fika. Då dök drömmar upp på tapeten, samma sak där, jag kände hur jag 🤐 höll inne. De var inte alls mottagliga…just nu, hehe.
Det här har ju kommit upp tidigare, hur vi hanterar situationer där vi kan välja att flagga upp eller välja att tona ned. Jag väljer att tona ned. Kommer med mina små inlägg och vinklingar - det känns rätt för mig.
Nu ska jag ned på stan för att byta glas, köpa ny duk till uteplatsen och sen blir det en liten vattning och posthämtnings runda till mina semestrande familjs medlemmar. Ha en härlig lördag!!
Sitter här och njuter av skönheten i landskapet som susar förbi utanför bilfönstret. Sommarsverige är verkligen sagolikt vackert. Det växlar just nu mellan gröna sädesfält, knallgula rapsfält och lummiga skogar. Det är betande kor och hästar och rödmålade lador. Himlen är klarblå med bara några få fluffiga moln. Här och var ligger små grupper med några hus och rätt som det är sticker det upp ett kyrktorn mitt i alltihop. Det här ger mig samma känsla i själen som när jag stod och såg ut över havet. Det är något överväldigande med kraften och skönheten i naturens olika skiftningar. Det är som poesi för själen
Ja, Habe, Sverige ar vackert!!!
Sitter nu med mitt morgonkaffe pa balkongen, klockan ar 8 och redan 30 grader~~~ idag ar det bla himmel och vindstilla, sa inte sa det finns inte manga stallen att "fly" undan varmen,,, man kan ju alltid besoka ett varuhus om det blir for mycket,, haha ,,, faktiskt manga som gor det har nar det ar for varmt,,, jag vill ju ha lite solbranna, sa jag ska nog tillbringa dagen har ute,,,,och blanda den med jobb,,
Regnperioden ar over, och varmen har alltsa slagit in pa allvar❤️
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Oj! Varmt,,, varmen kom sa plotsligt~ regnperioden slutade igar, lika plotsligt och wops! pa en gang kom bastuvarmensakert over 35 idag,, Det tar ett tag att vanja sig,, bra sa lange man kan ga omkring hemma halvnaken~ men varre pa tisdag nar jag maste in till domstolen, med kjol och drakt och nylonstrumpor!!! (finns inget varre an nylonstrumpor i 35 graders varme,, barbent fungerar ju ocksa,, men just i domstolar ska det vara sa perfekt~hmmm Stora bekymmer man har ,, haha,,
Idag har jag mest legat i verandapoolen,, med nummer tre~~~ jobbat lite,, antligen laddat ner ny homepagebuilder program,,, etc for att kunna uppdatera vara hemsidor,,har fortfarande inte laddat ner allt fran gamla datorn.
OCH!! skickade en fraga pa FB ocksa,, vad leker svenska barn med nufortiden,, Burken har jag fatt svar pa fast fattar inte riktigt hur det fungerar?? har kollat pa natet,, hmm, har nagon en latt forklaring sa far ni garna klottra.
ev. ska jag vara med i japans mest populara "lunch-time-shows" pa fredag,, och beratta om vad svenska barn leker med. Produktionsbolaget ville att jag skulle beratta om Kubb ocksa,,, Har ju aldrig spelat det sjalv, men googlat~~~ nu,, SA om nagon vill klottra om Burken och Kubb har sa ar ni valkomna,,,TOTALT OT ,, men det far vi ju vara har i klotterplanket:) hihi
Shiawase
Shia - det verkar bara vara du och jag här !!😃
Om du ska förklara kubb regler så tror jag hela timme går åt. Haha.
Det finns en skröna att spelet kommer från Gotland - vet inte om det är helt sant, men jag lärde mig att spela det av gotlänningar. De har även VM där - hur många lag som helst som är med. På gotland har det ju en tradition med gamla spel, varpa, rövkrok och allt vad det är.
Men man spelar i två lag, på varje motstående sida står kubbarna (6 st ) tror jag som först ska slås ned. När man slagit ned alla kubbar får man så ned kungen som står i mitten. Råkar maan slå ned kungen innan det är dags har man förlorat.
Grejen är ju att om lag A har slagit ned två av sina kubbar så ska motståndar laget B "kubba ut" dom dvs kasta de över på andra hälften av spel planen, dessa utkastade reses upp av andra laget A och sen ska dessa kubbar först kastas omull av lag B innan de får kasta ned sina kubbar på baslinjen.
Solklart ??
Burken - där är jag inte helt säker på reglerna faktisk, men en person ÄR, Sen är det som kurragömma, man har en burk (eller vad som helst) som bas, man räknar säkert till hundra och de andra gömmer sig. Den som ÄR ska hitta de andra, men om någon av de gömda lyckas smyga till burken utan att bli sedd av den som ÄR så har man klarat sig.
Den första som hittas blir nästa gång..som sagt TROR jag.
Hela den här helgen har jag varit själv. Jag har njutit av mitt hem, av god mat. Grillade en fantastisk god rostbiff igår, den blev så perfekt, sen hade jag fått nyplockade jordgubbar av grannen som jag skivade och blandade med passionsfrukt, lime skal, lite limesaft och honung, mmmm. Därefter ost. Blev proppmätt!!
Vaknade vid fyra av att vänster bens baksida kramade, fy bubblan vad ont det gjorde, det försvann och sen kände jag hur musklerna började krampa ihop sig igen. TUR att grannen var bortrest för jag stönade och skrek. Jycken tittade på mig med orolig blick.
Det roliga är att det var ren manifestation, eftersom jag för två dagar sedan just pratade om kramp när man sover. Den manifestationen kunde jag ha varit utan!!
Nä nu ska här moppas golv 👋🥵😃
Burken- fortsättning på Otrouligs förklaring. Du ska försöka ta dig till burken (basen) utan att bli sedd och då måste du sparka till burken, dunka till trädet eller vad man nu har, och säger "dunk för mig" då är man fri. Om kullaren får syn på någon så måste den också tillbaks till basen och dunka för den man hittat " dunk för Shia!" Då är den ute. Så om man blir hittad så kan man rejsa mot varandra för att hinna först. Den som först blir kullad är den som får stå nästa gång. Inte den som dunkar sig själv.
Vilken tur att vi har en expert i gänget! Fasiken jag blev lite sugen på att leka:) Nu avnjuts en kall öl på uteplatsen, hann även torka av luckor i köket och göra rent spisen, stryka lite… I 27 gradig värme…helt sjukt, men det var det jag mådde bra av :)
Det finns säkert en massa variationer på det som allt annat. Har för mig också att när det bara finns en kvar gömd så blir det som en duell. Kan den nå burken så räddar den hela laget "burken är sparkad!" Då får den som är räknaren stå en gång till.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter som de regler som jag minns, även om det var måååååånga år sedan som jag lekte burken. Och Kubb har jag bara spelat kanske max 5 gånger. 2 gånger här nere tror jag, minns inte exakt reglerna till det.
Här har vi också varmt nu, det ligger på säkert 35 grader i solen, om inte mer, och inomhus har vi behagliga 29 grader. Man står ut på dagarna med värmen inomhus, men på kvällarna är det fortfarande lika varmt och då åker både fläktar och A/C på i diverse olika rum.
Själv har jag legat i sängen hela dagen och läst, skönt. Imorgon väntar besked på jobb för både mig och sonen! Wooohoooo!! Igår kväll bestämde vi oss för att fira lite grann att vi har fått nya jobb båda två, så vi myste till det lite extra till maten. Haha, min chef skrek nästan rakt ut när jag sa att vi ska fira (sonens) nya jobb, fast vi inte vet något än. Då skrattade jag bara och sa att; "ja, men nu är ju jag en positivt tänkande person till skillnad mot dig", och då skrattade han och sa att jag det har du ju rätt i. Men både sonen och sambon hakade på direkt på min idé, så jag har lärt upp dem bra iaf!! Haha
Annars så mår jag bara allmänt bra, ler mest hela tiden, sådär så jag börjar få löjligt ont i kinderna, utan att vara medveten om det.
Jag har fått en tanke, och en vision, om min framtid på nya jobbet, och det går helt i linje med det jag vill göra. hehe Det finns potential för mig där.
Jag bifogar en liten låt som jag snubblade över (haha, eller hur, rena slumpen) idag när jag letade musik till min söndagsbloggpost. Clap Along och Be Happy! Och le! 😃🎧
Den var söt:) Härligt att allt är på topp Crina!
Och här händer saker på andra vis än vi trodde de skulle göra, naturligtvis. Sonen fick inget jobb, och inte jag heller.. än. Jag blev nämligen kallad till en ny intervju imorgon, för en annan avdelning (där fick jag för att jag tyckte om intervjun och tänkte, och sa, att jag gärna hade gjort en intervju till, haha. Man ska vara försiktig med vad man önskar.). Jag har ingen aning om vad detta är för avdelning och vad det handlar om för jobb, men jag tar för givet att det är något som passar mig ännu bättre än det som jag var uppe för först gjorde, och det antar jag att även de på plats såg. Spännande är det iaf. Tycker det är så häftigt hur det kan bli. Om det är som jag tror, och den avdelning jag tror att det handlar om så tror jag att den avdelningen har lite andra arbetstider och då börjar jag senare än jag hade gjort på första avdelningen. Vilket ju naturligtvis verkar logiskt, eftersom det var den saken jag inte gillade med det jobbet. Så, ny intervju med ny person imorgon. Haha lite roligt ju! Men sen vill jag inte gå på fler intervjuer, efter imorgon får det vara nog på ett tag. 😃
Har jobbat som en tok i helgen, men shit vad jag är bra på det jag gör. Det svajade rejält då jag och kollegan gick på i fredags, men vi fick ordning på både det och allt annat som hände. Var så övertrött när jag kom hem i morse att jag inte lyckades varva ner förrän nu på kvällen. Men nu är jag 100% avslappnad och 100% lycklig och 100% harmonisk. Livet är gott att leva. 😃
Kathja, Det måste kännas skönt att känna att du gjort nåt bra, nåt som gjort skillnad!❤
Japp, jag gillar att göra skillnad. Men jag tror att jag gör det mellan varven faktiskt. 🤔Finns ju faktiskt en hel del fördelar med mitt jobb, det är väldigt mycket av det jag vill att det ska vara. Skulle bara tjäna 100 000kr/månaden också. 😃
Crina!
Spannande!! Det ar ju just darfor som det aldrig ar nagon mening att forsoka fundera pa hur saker och tinge kommer att utvecklas, eftersom det kan ta vandningar som vi aldrig hade tankt!! ~~~
Otroulig❤️Andas och flyt med sa ,, och njut av allt det harliga du har runtomkring dig!
Sjalv ska jag ivag till domstolen idag (forberedande domstolssammantrade infor rattegangen) och Sedan till ett tv-hus, for nagot nytt tv-program,,,,
VI haller pa att flyta bort av svett har~~~ Varmen har satt in mycket tidigare an vanligt och den gick upp pa en gang till over 35 grader,,, Det blir ett antal duschar under dagens gang:)
Shiawase
Hej, hej,,
jag orkar visst bara klottra nu for tiden,,,
nu ar jag antligen hemma,,, pa balkongen, en vilopaus innan middagsdags,,, den har tiden ar det lagom svalt och skont har ute,,, det flaktar alltsa,, inne ar det kvavt,, MEN det ar SOMMAR och det tycker jag ju om !! Sa inget att klaga pa :)
Har varit till domstolen for forberedande sammantrade,, sedan var jag och lyssnade pa en rattegang med tolkning,, for att lara mig lite.
Sedan var jag och hade ett trevligt mote pa tv-stationen,,, Jag kommer att vara med i programmet nasta gang,, Och antligen borjar det komma i riktning mot typ av program som jag vill vara med i!!:) Yes!! (alltsa inte bara en i mangden av vasterlanningar, utan jag for att det ar jag!!) Naturligtvis sa handlar det om Sverige, ett av Japans mest populara program, som har hallit pa i 20 ar. De visar tv-klipp, bade dokumentarer, roliga klipp och annat fran hela varlden,,, den har gangen ar det nagot fran sverige,,, och jag ska da presentera dokumentaren , kommentera och diskutera den!! Har fatt dvd sa jag ska ta och satta mig och titta pa den nu~~~
Vi diskuterade aven flera andra intressanta saker sa kul!
Sedan hade jag en trevlig lunch med mig sjalv och nu ar jag hemma och ska fixa mat snart, nar jag har fatt krafterna tillbaka~~~
Kram pa er alla~~~
Shiawase
Woooohooooo!!! Jag fick jobbet!! Jag börjar på måndag redan! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes!! Det handlar om vinnarna av SM i Telefoni och Kundservice 2012, inom kategorin Säkerhet och Support, OCH de blev Spaniens fjärde bästa arbetsplats i en annan tävling! Detta är alltså ett företag som satsat, och satsar, stenhårt på både kundvård och personalvård! Det blir treskift, en vecka 7-16, en vecka 9-18 och en vecka 16-22 mån-tors och 12-18 på fredagar. Jag har alltid velat jobba treskft men det hade jag totalt glömt bort! Gratis frukost och lunch varje dag, 2 stora kickoffs varje år (förra året åkte över 100 anställda till Barcelona över en helg tex). Ett företag med ambition på många olika vis, som växer så det knakar, men en grundare som är en sann visionär. 😃❤️🏆🍸🎈✨🌺🌊
Grattis grattis grattis!! Härligt! Snabba puckar dessutom! ❤ Kan inte göra några smileys på mobilen men en massa färgglada gubbar och energier i din väg:)
Wow! Det låter fantastiskt. Grattis! :-D
Riktigt snabbt gick det! Hon ringde ju om det här jobbet igår vid 15-tiden, jag hade intervjun kl 14 idag som var klar ca 14.45, och hon ringde kl 15.15 och talade om att jobbet var mitt. Tror hon i stort sett hade bestämt sig redan innan jag kom, jag var ju där på intervju för en annan tjänst förra veckan så hon hade ju en hel del information redan, men hon var ledig förra veckan så hon kunde inte vara med då jag var där.
Och mina nuvarande chefer tog det superbra och blev jätteglada för min skull, och på torsdag ska sonen följa med dit för att provjobba där. Han har ju ingen som helst erfarenhet inom den branschen (café osv) så vi får se hur han gillar och om det funkar för alla parter. Kul att han får en chans iaf. 😃
Grattis!!! 👍
Grattis!! Vad kul att det känns så bra med företaget !! Perfa!! Och varierande tider som du ville ha! Hurra för dig!!
Crina!!!!Åh vilka glada nyheter , Yes:) underbart ! Grattis verkligen!!
Shiawase
Ja, jag är superglad! Nu har jag suttit större delen av kvällen och fyllt i en blankett. Denna blankett ska jag ta med (3 ex av) först till banken i morgon bitti för att betala en liten avgift och få dem stämplade, sen måste jag ta tåget till Malaga för att leta reda på justitiedepartementet, för att där lämna in blanketten för att kunna få ut ett utdrag från brottsregistret för att kunna bevisa att jag är grön. Det är ju ett säkerhetsföretag så det är bra. Tack och lov så får man det direkt i handen där och då, för jag måste ha det med mig till jobbet när jag börjar på måndag morgon. Jag har dock inte hittat några öppettider för justitiedepartementet så jag hoppas verkligen att de har öppet när jag kommer dit. Haha, Spaniens administration har sina starka nackdelar, men också fördelar. 😂
Är på jobbet med noll motivation, tröstar mig med att jag bara är här tillfälligt, men fick en dipp efter att det där berömda tåget susade förbi utan att stanna på min perrong.
Vill egentligen ligga hemma i soffan och käka rabarberpaj med glass, men något ska jag ju göra på fredag då jag är hemma igen. 😃
Hade tänkt att jag skulle passa på att skriva lite då jag i alla fall sitter och och kurar men det var dåligt med inspiration. Kanske för att jag har fullt upp med att hålla koll på alla mina pojkar som idag håller på värre än ett gäng adhd ungar på speed. Ungar eller vuxna spelar mindre roll med det här gänget. 🤪🥵
Men det är bara att ANDAS…
Kathja, Känner igen det där med förbi susande tåg och man står där med lång näsa 😮😉 har ju haft några såna här på vårkanten. Det är ok att dippa då en sväng.
Men…
RÄTT TÅG KOMMER! Du förbereder ju allt nu, packar perfekt, och förbereder för resan❤️
I går på väg till jobbet 07.30 i min söta lilla cab så körde jag om en traktor. Jag skrek rätt ut GUD, JAG VILL JU KÖRA TRAKTOR, DET ÄR DET JAG VILL GÖRA!! Skrek rätt högt, hoppas nästan att någon hörde - för då fick de sig nog ett gott skratt 😃
Men då så! Då kommer traktorsjobbet snart. 😍
Och nog är jag förberedd när tåget stannar alltid, hi hi. Packad och klar. Passet i väskan, hundvakten ordnad, resrutten planerad, känslan på plats, cashen i fickan. 😃☀️🌊❤️🥳🍸✨✨✨❤️
Hej på er alla!
Har haft det tungt och trögt de sista månaderna. Det har varit mycket sorg och jag har haft det så svårt att se igenom mina föreställningar om rätt och fel.
En del saker ligger djupare och det är inte helt lätt att släppa taget om någon man älskar,, utan att känna skuld och även skam.
För frågan gäckar: Vad har jag gjort för fel?😭
Allt har sin tid även sorgen och processen som pågår. Ingenting jag kunnat påskynda. Utan vackert har fått lov att härda ut i känsla, för att sedan finna acceptans.
Och igår slog det mig att släppa taget,, även är ett givande.
Så jag klippte navelsträngen och kände befrielsen i detta, samtidigt som jag kunde känna att en tunnare tråd håller oss samman, även om läget är som det är just nu.
Det känns bra och det känns tryggt❤️
Sorgen känns inte lika tung Nu när min inre kamp givit vika.
Tack för att ni finns ❤️
Tack för att du finns Rore! Du skriver så fint ❤ Ja, det är viktigt att släppa taget. Jag vet med mig att det finns ett motstånd inom mig som inte vill men som visserligen avtar i snabbare takt. Men jag gör det när jag är redo, är ju bara jag som får ta konsekvenserna ;) ❤
Ja, Rore,,, vad du an skriver, sa njuter vi av dina ord❤️
Sedan sa for mig sa ar det ju sa att nar man val forstar , verkligen forstar hur universum fungerar (i alla fall delvis~~~) sa ser man pa relationer fran ett annat perspektiv,,, att forlora, att bryta upp etc, kanslorna som uppstar i dessa situationer forsvinner ju inte,,
MEN ,,, man vet att ALLA moten ar tillfalliga,, langa och korta , MEN alla ar POSITIVA,, for ALLA moten har uppstatt just for MIG,, sa hur an relationen har varit sa var det positivt.
En relation ar aldrig forevig (en fysisk, mansklig relation) ,,,, Vi ar har pa just var egen resa~ vi moter, separerar, forlorar, moter igen, etc, massor av andra sjalar som hjalper oss och vi hjalper dem~ och darigenom utvecklas vi,, men vi ar alla FRIA sjalar,, som flyter omkring utan att vara beroende av nagon annan. Vi behover heller inte ha en annan sjal i var omgivning for att finna lyckan och harmonin,,,,
Vi kan vara i konstant lycka ,, och uppskatt de sjalar som dyker upp i var tillvaro en stund,,,,, och sedan nar det ar dags, kan vi ocksa lata dessa sjalar flyta vidare,,, samtidigt som vi bibehaller var egen lycka och harmoni:)
Shiawase
#40 Theleonora!
Det är ju först när vi verkligen är redo som förändringen sker på riktigt inom oss. Kram och lycka till ❤️
#41 Shia! Det är ju precis så som du skriver,, jag vet ju det och ändå så är det just detta som jag har haft så svårt för i hela mitt liv ❤️
#39 Fina Rore, här sitter oxå en som har haft svårt att släppa och följa med i förändringar ❤️
Läste något fint, att i relationer så bygger man band mellan sig, de blir kvar som små silvertrådar även efter ett uppbrott eller avslut.
Att bara kunna känna kärlek och tacksamhet, utan sorg eller förlust, för dessa rest trådar kan ju ta lite tid.🤗
❤️Otroulig🌺
God morgon alla sötnosar!!! Hittade nu på morgonpromenaden en härlig känsla av fnissig, lekfull bekymmersfri glädje!:) Insåg att jag faktiskt inte känt just den på ett tag. VÄLKOMMEN TILLBAKA KÄNSLA!!! Skickar ut lite fniss och glädje till er alla just nu❤❤❤ med önskan om en härlig dag!
Godmorgon på er:) sitter just nu hos frisören. Slingar mig och klipper mig på för en härlig summa pengar:) som ni vet så kan jag inte slinga mig hos vanliga japanska frisörer utan måste gå till någon som specialiserar sig på västerlänningar , , :) men detta är en kanonbra salong så jag är nöjd:))
Shiawase
Åhh det är så härligt att ramla in i fnisserier,, tack vet du,, Du smittar Otroulig🙂
Shia! Så härligt. Ny frissad och fin :)
Här sörplas det morgon kaffe och gluttas runt i cybern. Känner mig tillfreds och ska snart dra mig ut på balkongen till mitt block som ligger och väntar på att skrivas i.
En finer dag hoppas jag att vi alla får
Ja, har har vi en finfin dag,,
Och jag forsoker ju undvika ordet "VARMT" med det gar knappast,,, lagsta DYGNStemperatur ligger pa 29-30 grader,,, och vi som inte har luftkonditionering har hemma,,,,
Men idag satt jag ju och friserade mig i tre timmar,,, och dar var det svalt och skont,,, kaffe och annat dricka far man, och schampo och huvud, nack, axel massage~ Det ar en ung , snygg kille med fantastiska hander som skoter schampo och massage biten😊 Sa den kunde ju ha fatt pagatt ett tag till,,haha:) men, men ,, nu var ju syftet med mitt besok, slingor och klippning~☝️
Shiawase
Har ar jag nu placerad pa balkongen,,,, i 29 graders varme kl. 22 pa kvallen~~~ MEn det ar skont,,och varmt och svettigt,, maste upp tidigt imorgon ,, men ,men det loser sig,
Kom pa , och insag att jag tillhor en "aldre generation" ,, Igar pa tv-inspelningen, sa var det Finland som var "huvudland" ,, Och da kom ju naturligtvis bastu upp,, och jag sa att i Sverige bastar vi ju ocksa,, (jag har bastu i sommarstugan) och att vi bastar , dricker ol med kompisar, killar, tjejer, man och kvinnor… Och Det var ju forvanadsvart,, sa sager programledaren "men ni har val handukar lindade runt kroppen " (ni tacker ju kroppen" ,, "NEJ" sager jag och samtidigt sa sager en annan svneska som ar med "Ja , sjalvklart" !!! Hon ar runt 28,,,, jag 44,,, Jag ar uppvaxt med toppless kulturen, sa aven nar jag aker till Sverige sa bastar vi och har val aldrig tanke pa handukar etc,<<
Men jag insag da,, att OJ,,, Jag tillhor visst en annan generation,,,,, haha;)
Shiawase
Har just kommit in från en dag ute i solen, jag i en solstol med en bok och Älsklingen med huvudet i grönsakslandet. Vi hade några riktigt givande diskussioner också, alltid lika givande. Me like! Men nu känner jag mig lite mosig i huvudet, och hungrig.
Har haft fullt upp på jobbet så det är mer än skönt att vara hemma igen. Bara njutning och softande på schemat i helgen.
Hej alla härliga! Passar på att skriva några rader här när jag ändå sitter med telefonen och hänger. Vi har haft en underbar fjällvecka tillsammans hela familjen. Allt är bara frid och harmoni. Det är så lätt att må bra när man är nära naturen. I alla fall gör jag det. Barnen verkar också må bra här. Dottern grät för att vi måste åka hem imorgon :-) Det har gått över förväntan bra med våra långpromenader när vi väl avklarat den första halvan, första dagen. Lite som jag hade förväntat mig faktiskt. Det här blir nog helt klart något som vi kommer att återvända till.
Det riktigt luktar sommar i den här tråden nu!❤ Bastu utan handduk njae, förr kanske, har blivit feg med åldern. Kathja och Håbe- låter fantastiskt. Själv har jag slumrat lite men ska nu förbereda lite snacks till förrätt. Grann tjejen kommer över och vi ska grilla. Hon har med sig maten, fiffigt:)

Tittar in o säger heeeeeej❤️. En underbar känsla att komma in hit o sitta och storle och även gråta en liten skvätt av era skriverier, jag är så lättrörd just nu - och så får det vara. Jag omfamnar det. Och jag omfamnar känslan att ni är mina vänner🤗. Ah - det finns så mkt kärlek!☀️
Jag kände det på mig att denna resa skulle bli givande på många plan och nog är det så. Jag känner att jag växer på höjd o bredd o inåt o utåt🌊. Att kastas ut såhär och möta massa nya människor är verkligen intressant. Man får syn på så mkt hos sig själv. Och just nu, i mitt fall, så är det massa bra saker faktiskt☝️😃. Vanligtvis brukar jag kunna vara så snabb på att se allt skit hos mig själv, hehe, mönster, rädslor osv. Men nu känns det tvärtom. Jag märker att kunskaper har stabiliserats i min person om ni förstår, ser dagligen bevis på att jag är starkare, stabilare, har förmågan att bemöta olika situationer med flyt, jag släpper fort där andra fastnar, jag väljer gång på gång att flyta vidare i stället för att haka upp mig. YES!
Jag inser också hur jag verkligen gjort ett superjobb (om man nu kan säga så) med min sorgebearbetning, vad gott det gjort mig att våga vända och vrida och hålla mig medveten, se vad som är gamla mönster, välja fokus osv osv. Jag kan inte med ord beskriva hur oerhört befriande det är att kunna möta en ny människa, stå jordad och rak och berätta vad som hänt mig och med hela hjärtat kunna säga att jag känner mig tacksam och rik för den stunden jag fick. Jag har valt att spara kärleken❤️. Jag är verkligen inte bitter! Det här är så stort för mig så jag kan inte förklara det riktigt men jag känner en höjd och frihet i min upplevelse. Hur jag kan känna sorg och ledsamhet också såklart men det är inte den delen jag väljer att bada i, det handlar inte om förträngning utan om ett medvetet val.
Jag känner mig fri från rädsla just nu. Jag bara kör på, kliver rakt ut och litar på att det kommer att finnas mark under fötterna. Halleluja!🌈
❤❤nu gråter jag en skvätt för jag är så rörd Szirius❤❤åhhh vad härligt:)
Szirius - 💋❤️🤗
Vad härligt att läsa Szirius! ❤️
Här var det tyst 🙂
Är lite 😴och seg efter gårdagen. MEN vilken fantastisk kväll, vi satt ute till ett tror jag och kunde ha levande ljus tända för det var helt vindstilla. Nu sitter jag i skuggan av parasollet och solar mina ben som sticker ut i solen tar en kopp kaffe och ska planera vad det ska bli för gott i kväll.
Jag vann ju en avläsning av Kathja på FB 😃 så jag ser med spänning fram emot vad det innebär!!
Näckros nr två har slagit ut i min lilla kitch damm också 😃, livet känns behagligt ☀️🌊🍸
Crina, grattis!!! 🍸🏆🎂
Rore, kramar till dig… 🤗
Själv har jag inte haft internet på en vecka (ingen täckning) i morfars stuga. Internet-abstinens som jag nu försöker ta igen när jag kommit till civilisationen tillfälligt.
Jag har semester-slappar-dagar…
Hemma igen!
Vet inte om jag är alldeles nöjd med det men skönt att få sova i egen säng i natt. Det är det enda jag inte varit nöjd med. Det var väldigt trångt och varmt. Nackdelen med att sommarsemestra på en vinterturistort är nog att ingen tänkt på att stugorna behöver utrustas med insektsnät. Det fanns en och annan mygga där och några till knott 😉. Så det blev att sova med fönster och dörrar stängda och det blev alldeles för varmt. I övrigt skulle jag lätt kunna säga upp mig från jobbet, sälja huset och flytta till Sälen på direkten om läge uppstod. Jag tror jag är lite kär ❤️. Jag har haft väldigt många såna här må-bra-upplevelser på kort tid nu. Saker som gjort det tydligare för mig vad det är som gör mig lycklig och får mig att må bra. Det tackar jag så väldigt mycket för ❤️❤️❤️
Vad spännande att du har börjat hitta din väg Håbe, just som du efterfrågade för ett tag sedan. Vem vet vad som kommer här näst. ❤️
Ja vem vet, jag kanske blir riktigt klok och förståndig till slut 😉.
Och NEJ jag fiskade inte 😛. Men nu har jag hållit till här ganska precis ett år och känt att jag behöver er för att reda ut saker och ting. Jag har inte kunnat hitta mina egna svar riktigt och jag har absolut inte känt att jag kunnat ge några kloka ord till någon annan. Sen vet jag att det jag skriver om, och ber om hjälp om också hjälper andra. Men det är inte riktigt det jag menar. Det handlar om att JAG behöver, för min skull men att jag inte kunnat bidra, aktivt för någon annan. Det är mer som att jag har börjat nosa på en annan klokskap, som så klart funnits där hela tiden men som jag inte riktigt haft kontakt med förrän nu. Och det är ju ganska intressant att se vart det ska leda. Jag har inga som helst drömmar eller ambitioner att kunna göra det du tex gör Kathja. Det är inte min roll. Men att vara lite mer vardagsklok så där. Det ser jag fram emot. 😃.
Men du ÄR klok och förståndig! ❤️ Och det är ju för väl att du inte är som mig, den enda anledningen till att jag är mer för att ge råd är för att jag är ganska kass på att be om hjälp så jag har fått lära mig det mesta jag kan på egen hand. Då blir man som mig. 🤪Men alla har vi våra väger till det vi behöver. Och jag lovar dig att man lär sig lika mycket oavsett vilken väg man väljer, alla är vi egon som gör det vi där och då får ut mest av. 🤐
Tror att jag håller på att bli galen! Har sedan någon vecka varit inne i en GÖRA-period, men idag slår det alla rekord. Så fort jag inte gör något så kryper det i kroppen och allt jag ser är saker som andra inte gör, så nog ska jag göra. 🤪
Fixar och donar, planerar föreläsningar och skriver, läser böcker och klipper gräset, förutom allt annat man hinner med till vardags. Försöker att se det positivt, att det är spännande att se vad det kommer härnäst, men shit det är jobbigt när det liksom kryper i skelettet då jag är stilla.
Har snackat lite med Egon så att jag vet att jag är på banan och har bett om tydliga klara tecken om vad det är jag ska göra och det blev detta, så det är ju bara att köra… 🌊
God morgon alla pigga och glada!
God morgon om ni inte är pigga och glada också förresten 😃.
Har sovit till framåt 9-9.30 hela veckan och så när jag kommer hem till min egen sköna säng vaknar jag "pling!" och är klarvaken 5.30. Vad skulle det vara bra för? Nåja, destovmera dag fick jag ju. Och nästan en och en halv timme ensam. Det är inte helt fel det heller.
Sitter och försöker bestämma mig för om det tänker regna eller inte. Tanken är att jag ska gå ut och måla staketet men då får det allt lov att vara regnfritt. Hade sett lite fram emot att vara ute och fixa lite.
Annars blir det väl lite softande här hemma idag. Ingen som har så jättemycket energi. Fast först ska vi åka och hämta kaninen som bott på Kaninhotell en vecka.
Här är det också grått men ändå inte ute, brukar bli att det är grått och uppehåll fram till lunch och sedan kommer solen när det ser ut som det gör idag. Vaknade ur värsta stressdrömmen strax innan halv åtta, har inte landat ännu. Så nu får det bli lite distraktion en stund för att få kropp och själ på banan igen.
Annars ska vi få besök av dottern, svärsonen och en kompis till dem under dagen, alltid lika mysigt. Har tänkt mig att baka bullar också, eftersom det skulle bli lite svalare idag. Var väldigt länge sedan jag gjorde faktiskt, jag är periodare med det mesta så även med att baka, fast jag brukar ha en bull-bak-period lagom till sommaren. ☀️
#61 Jag tycker du har varit väldigt klok hela tiden Håbe!!😃
Det är lite intressant tycker jag att vi har alla klokheter inom olika ämnen och vi bidrar i olika frågor.
Sen kan vi vara lite oförstående till vår egen utveckling ibland, men det är ju som det ska vara förmodligen.🤪
Ja det var väldigt vad du kör på Kathja 🥵🙂 lustigt att det kommer såna perioder…känner igen känslan. Jag är nästan tvärtom, gör verkligen saker klart, finner glädje i att nöta på. Jag har annars en tendens att just irra och kasta mig lite mellan saker. Men nu när jag börjar diska, så diskar jag klart, är verkligen där och nu istället för att fara iväg i tankarna..lite svårt att förklara..men en lugn känsla infinner sig. Sen känns det även som att jag lyssnar mycket bättre på mig själv, framför allt med praktiska småsaker. Ser det som en övning att även lyssna på mitt inre när det gäller större frågor.
Två kvällar i rad har jag med goda vänner suttit på min uteplats och pratat och druckit vin i skenet av tända ljus till sent på natten. Såå mysigt.❤️
Dagens plan är att ta mig en vattningstur, både syrrans och morsans trädgårdar behöver få sig en omgång vatten. Annars tänker jag nog bara softa, läsa en bok eller så.
Otroulig - vill utbrista att jag älskar dig! 😞🤐Tror att det är just det där som gör att jag är lite upp och ner nu, jag gör 1000 saker, men jag har dåligt fokus på det jag gör just NU, den fokusen har jag nog sprungit ifrån. Ska prova att ha bättre fokus på det jag har för handen, och fortsätta att köra på. Känns nämligen som att det är viktigt att jag blir klar, att jag är förberedd inför något. 🤔
😃 fint - dåså, en sak i taget då:) ❤️
Godmorgon flickor!:)
Har ar helgdag idag,,, Men jag ska ivag pa tv-inspelning,,,
I gar var det dottrarnas dans-show ,,,, sa det var en heldag,, med skjutsning, hjalpa till, (en tre-timmar show ar det)
Och i lordags var det sommar-festival pa dagis for minsta dottern.
Hettan fortsatter, och folk pratar inte om nagot annat en " oj vad varmt det ar!!" typ,,, Men japan AR ju varmt pa sommaren, sa det ar ju inte sa mycket att prata om egentligen, men det blir sa nar det ar varmare an vanligt~~~
Ha en fin dag ni alla:)
Shiawase
God morgon!
Här är alla slöa och sega på morgnarna. Ska ta en kopp kaffe och sen ska jag ut och sätta igång med staketet. Jag har lite lång startsträcka men när jag väl är igång tycker jag ju att det är roligt. Så dags att knäppa på min älskade kaffemaskin (hur klarade vi oss någonsin utan den???) och sen på med målarkläderna.
Har det bäst allihop.☀️❤️
Hej, hej pa er!!! Har haft en trevlig dag idag~~~
Jattekul tv-inspelning, forsta gangen for denna typ,,sa jag vet inte om jag lyckades sa bra~~~ men det var kul.
Flera sadana uppdrag tack!!! Man vanjer sig ju med tiden:)
Traffade dessutom en fransman som jag har haft kontakt med via FB,, vi bor nara varandra och det var meningen att vi skulle ha traffats forut, for langesedan, men jag har haft mycket och han har mycket,,, Och sakommer jag til tv-huset, det ar tv-program fran Sverige, USA , Frankrike och Tibet som ska presenteras. Och sa ar han dar som presentator for Frankrike!!! Sa antligen fick ju vi traffas!! Trevligt mote,,
Imorgon ar det besok pa haktet,,,,, sa det galler att switcha fran Assange (det var vad dagens program handlade om, svt:s dokument inifran om Assange,,, och vart han nu befinner sig etc. ) i nojesformat (det var inget nojesprogram, utan underhallningsprogram som tar upp nyheter fran varlden runt:),,,, till mer seriost frihetsberovande:)
Shiawase
Hej på er alla! ❤️
Känner mig lite mör men det är helt okay….
Hahaha, köpte en cykel för ett tag sedan och har börjat cykla till och från jobbet👍 Det ni😛. Första dagarna trodde jag att jag skulle storkna,, jösses, ingen kondis. Allt eftersom dagarna har passerat så går det ju allt lättare,, men vet ni?
Idag på hemvägen så blev det så uppenbart för mig😮 Hur Egot den motsträviga delen inom mig tjattrar och håller på😮 Jag riktigt hörde min egen inre dialog,,
Pust och stång
Åhh, så jobbigt, pust och suck!😞Och trögt utav bara sjutton var det i motvinden.
Men så plötsligt så blev jag Medveten om vad som pågick där inne och som en i handvändning så trampade fötterna lätt som en plätt både i uppförs och nedförs backarna.
Motvinden blev en skön svalka och jag flög fram😉
Det var så himla fånigt barnsligt och samtidigt kunde jag bara le stort där på min cykel.😂
Hemresan blev riktigt nöjsam.🌈🌊☀️
😃visst är det lustigt Rore att det går så lätt att vända på hela ens verklighet 🌈
Shia, det är verkligen spännande allt du gör!!
Själv ÄR jag mest, fortfarande trögt som seg kola på jobbet. Nu går nästan alla på semester. Verkligen lustigt sätt att börja på ett jobb - allt är oklart 🤪 Jag tar det för vad det är.
Kathja såg fina bilder med mig med armarna i jorden - så jag börjar nog tänka som Crina gjorde. Det här är bara tillfälligt 😃 tills nästa kapitel öppnar sig.❤️
Hej, hej!!! pa er alla fina!!
Crina!! Vi vill ju hora om ditt nya jobb!
Rore,,, tack for harlig lasning och skratt:)
Otroulig,,, ja, nar jag laser vad jag skriver sa verkar det ju som varsta variationen,,, MEN vad jag skulle vilja ar att viiiiiiilaaaaa!!!:)
Det kommer nog det ocksa sa smaningom,, tillsvidare njuter jag av det som kommer till mig:)
Idag har jag varit pa haktet~~~~ Rattegangen ar satt till mitten av September,,,, Augusti far agnast till att plugga, plugga,,,,, rattegangssprak!!:)
Idag , sa sager alla som man moter,, " Vad skont det ar att det ar svalt idag" och man svarar " ja!! eller hur!!? verkligen, ett litet uppehall"
Det ar 30 grader idag~~~haha, allt ar relativt:)
Shiawase
God förmiddag!
Alltid lika roligt och inspirerande att börja dagen med lite läsning härinne. Bättre sätt att komma i bra känsla inför dagen finns knappast.
Igår målade jag staketet klart. Hade lurarna i öronen och lyssnade på A-H-klipp från youtube. Brukar tycka att det är jobbigt att lyssna på engelska annars men när jag nu inte hade så mycket annat än målningen att fokusera på gick det lätt lyssna och jag kände mig nästan lite hög efteråt. (nej det var ingen stark målarfärg :-p)
Fick också ett paket från Kreativ insikt som jag beställde för ett tag sen. Det var ett paket med "gör din grej". http://www.kreativinsikt.se/gor-din-grejpaketet--bok-anteckningsbok--inspirationskort-p-2875-c-592.aspx?externalsearch=1#.UeUIK-Fvnug Jag ser fram emot att jobba med boken och korten och se vad det leder till.
Sen hade jag fått pengar i födelsedagspresent av min mamma så jag kunde köpa något till mig själv. Så jag passade på att beställa ett halsband som jag kikat lite på också. http://www.kreativinsikt.se/halssmycke-ljus-och-karlek-ametist-p-1819-c-270.aspx#.UeUJF-Fvnug Kände att ametisten var den sten som är min där jag är just nu.
Befinner mig på en väldigt positiv våg just nu. Min man bara himlar med ögonen när jag försöket förklara något men samtidigt verkar han acceptera och på något sätt gilla det. Det händer att han påpekar något i stil med "det här skulle du gilla. Det är din stil/ typ av grej" Men när det där paketet kom och jag skulle försöka förklara så blev det mest "det här blir bara värre och värre" men sen när jag lyckades förklara lite bättre, OCH gjorde koppling till hur idrottsmänniskor jobbar, med att fokusera på målet, se framför sig hur ett lopp ska gå till, att tänka sig hur man står där på prispallen….att faktiskt tänka positivt, då tror jag nästan att han blev lite småintresserad i alla fall. Men när han undrade vad jag lyssnade på när jag målade och jag svarade Abraham Hicks och han undrade "vem är det?" så sa jag bara att "det vill du inte ens veta" Tror att det hade varit tusen mil ifrån vad han skulle klara av att ta in utan att smälla av 😃.
Haha, Håbe, ibland är det bäst att hålla dem på en "need to know basis". 🙂
Ligger lite efter med läsningen här som vanligt, jag har alldeles för många bollar i luften nuförtiden. :) Men måste ju säga grattis till det nya jobbet Crinalina! 🙂 Ser fram emot att höra hur du trivs!
Hoppas ni alla får en fantastisk dag! ❤️ Här i Barcelona är det sol och 30°C, jag och katten svettas ikapp medans jag syr ett par nya (tunnare) byxor att ha på jobbet. ☀️
Godmorgon pa er!
Ingen morgonlasning har inne idag~~~
Hoppas er dag har varit bra🌈 Och sov gott :)
Jag ska ta och njuta en stund till av morgonkaffet☀️
Shiawase
God morgon, eftermiddag Shia! Har inget nytt att komma med. Det är en härlig sommar och varje dag jag lämnar min hund hos mina vänner på landet så njuuuuter jag. Vilket paradis dom har:) sommarmornar är fantastiska! Lite bättre på jobbet, har fått lite "riktigt" att göra. Hoppas ni njuter av sommaren var ni än är❤❤
Ha en underbar dag Otroulig!!!
Kom att tanka pa en sak,, att man sjalv sallan vet vad man utstralar,,
Haromdagen, vid tv-inspelningen, sa nar jag gick till make-up rummet for att bli sminkad, sa sager sminkosen (heter det sa??) nar jag satter mig ner:
"Ah! Kommer du fran Hawaii??"
???? tankte jag,,hihi
Nar jag svarar nej, sa sa hon att jag utstralade sadan lycka och gladje, och dessutom luktade jag kokos (hade ingen kokosliknande parfym pa mig) sa hon tog for givet att jag kom darifran~~~haha
OCH,,, denna dag var jag inte helt pa topp,, men jag tycker ju om tv-miljoer, sa nar jag kommer dit sa aker jag nog upp nagra snapp:)
Naval, jag blev glad av att hora att jag utstralar gladje, sarskilt nar jag inte ens tanker pa det utan bara ar som jag ar helt enkelt:)~~
Shiawase
Härligt med såna kvitton:) Shia! Du tom luktar Hawaii, fniss!
Hej på er! Självklart ska jag berätta om nya jobbet! Det är en dröm! En underbar och härlig dröm!
När man kliver in i lokalen så fångas man upp i en varm, välkomnande atmosfär. Folk kommer fram och presenterar sig, alla är glad och på bra humör. Avslappnade, sig själva.
Vi går nu en upplärning på 4 veckor där vi långsamt får sätta oss in i allting, med början från en helikoptervy (bred) för att senare mer och mer fördjupas.
Idag så fick vi se en härlig liten film om gänget i klippet jag bifogat. Detta är en del av filosofin på företaget jag jobbar på. Kolla in filmen, det är helt i linje med oss. Detta är inte den exakta filmen som vi såg, men den beskriver samma saker fast ytligare än i flmen jag såg.
Allting handlar om kunden, hårdvaran kommer på andra plats. Och för att kunden ska må bra och kunna tas om hand så måste personalen som hanterar dem må bra och tas hand om.
Jag har fått en liten koll på vad det är just jag kommer att jobba med, och det är också helt i linje med sånt som jag vill göra. Jag kommer inte att ta samtal från kunder. Jag kommer att ringa upp nya kunder, boka tid, registrera nya kontrakt, bekräfta bokade tider och hålla koll på montörerna och deras scheman.
Jag kommer också, som jag tror att jag nämnt redan, att jobba i tre olika skift. en vecka 7-16, en vecka 9-18 (med möjlighet till flextid på en timme hit eller dit), och en vecka 16-22 mån-tors och 12-18 fredag. Min avdelning har lite friare än de har på avdelningen som tar emot samtal från kunderna, då dem har mer fixerade rasttider och så. På min avdelning så kommer de på sig själva med att inte ens ta rast. De går på toaletten, hämtar kaffe och går direkt tillbaka och jobbar. På lunchen så tar de ofta mat, äter den och går direkt tillbaka och jobbar fast de har en tmmes lunch. Då kan de gå hem tidigare. (Det är mellangruppen som kan göra det om de vill). De gör det för att de tycker det är så roligt att jobba. De kommunicerar med varandra, hjälper varandra. Om en avdelning har köer så hjälper man dem om man har möglighet. Det är en för alla, alla för en.
Vi har gratis frukost, lunch och mellanmål varje dag. Ja, alltså, man kan gå och ta det man vill ha när som helst under dagen, men det är uppdukat som buffé för frukost och lunch. Olika sorters bröd och pålägg, yoghurt, flera sorters flingor, frukt, juicer osv till frukost. Fräscha grönsaker, tonfisk, skinka, kokta ägg, ostar och något varmt (idag hade vi piroger tex, i måndags var det pasta och tomatsås), och bröd och frukt av något slag. Kaffe och te är såklart gratis och får hämtas närhelst man känner för det.
Ja, det är litegrann iaf. Det är en massa mer saker som är fantastiska och bra, förmåner, aktiviteter och inställning osv. Vi uppmuntras att fråga om precis allt vi undrar över, inte bara nu utan även i fortsättningen. De har inställningen att ingen kan allt, därför ska man fråga om man inte vet eller är osäker.
Det känns tryggt, roligt, spännande och såååå inspirerande! Och jag är såååå fantastiskt glad att jag tog tag i mina demoner och det som stoppat mig och faktiskt sökte in dit.
Just det, jag börjar redan må betydligt bättre rent fysiskt också. Jag känner hur energin börjar återkomma från grunden, och på dessa tre dagar så har inte magen varit uppblåst en sekund. Något den ju alltid var de dagar jag jobbade tidigare.
Så enbart och bara plus! Nu har jag två dagar kvar den här första veckan. Mycket mer information som jag ska lyssna på, och sen får jag göra HELG! För första gången på, ja, nästan alltid faktiskt. Jag har nästan alltid haft ett jobb där jag åtminstone jobbet på helgerna ibland.
Det låter ju kanon ju!!
Vad härligt att du har hittat ett jobb som känns rätt. Heja dig!
Wow!!Crina~~~ later ju fantastiskt,,,🍸🎈🌺 Och spannande att vara i ny miljo, lara sig nya saker, bli inspirerad,,, !!! Verkligen kul!!!
Shiawase
Åhhh. Stort GRATTIS Crinalina! Det låter verkligen toppen🌺
God morgon på er!
Jag satt på balkongen och sippade på mitt kaffe och upptäckte att jag förfärades över att det redan var mitten på juli.
Högsommaren har gjort sitt intåg och för en liten liten stund så insåg jag att sommaren snart är slut
,,,
Jösses. Tankarna kan verkligen springa händelserna i förväg
och skapa motstånd mot det som är.
Nåja, nu har jag sansat mig och inser att än finns det många somriga dagar att njuta av

Ja tank Rore:) <<<
NU, och NU, och NU!!! ar det viktiga:)
Har borjar sommarlovet nasta vecka,, terminsavslutning pa fredag,,,,
Sa,,, sedan blir det barn hemma pa dagtid~~~Jag ar ju inte ledig, sa det ar ju lite si och sa med detta,,, men de skoter val sig sjalva for det mesta!!!:)
Har ar det nu sommaren borjar, eftersom regnperioden varar till mitten pa juli~~~ sa fortsatt somra pa!
Och NI som ater surstromming,, at lite for mig ocksa~ Kraftor spelar ingen roll, men SURSTROMMING~~MUMS
Shiawase
Nuuuuuu!!
Är en underbar plats att återvända till Shia❤️
Korken flyter lugnt och stilla på 🌊 medan ☀️värmer gott🌈
Hmm, ett sorgligt, men anda inte , telefonsamtal fran en pappa till en karateelev.
Hon och min dotter ar bastisar, har gatt pa dagis sedan 0 ar,, tranat karate tillsammans sedan3 ar. De gar i sexan. Nu ska hon forsoka komma in pa en privat skola till hogstadiet, sa sedan forra hosten pluggar hon mer och mer, gar pa kvallsskola, karate blir mindre och mindre. Och i Mars, sa far mamman diagnosen leukumi…. inlagd pa sjukhus,,,, Flickan slutar karaten (eller tar paus,,, ) Jag pratade med pappan redan da, och sa att jag tror att hon behover karaten som en fast punkt, och aven min dotter och var familj ,,, eftersom vi har kant dem sedan sa lange,,,
Nu ringer han idag.
Dottern ar pa vag in i varsta fasen man kan tanka sig,,, hon gar pa kvallsskolan, men gor inget annat, visar en attityd som inte ar acceptabelt gentemot bade mamma (som genomgar behandling, och har haft flera kriser ) och andra vuxna. Alla vuxna,, daltar med henne, och hon har ingen respekt for nagon,, formodligen ar det ett kaosinom henne,,, jag vill bara att hon ska komma hit till oss,,,
Pappan har insett att den enda som skulle behandla henne som "normalt" och med andra ord aven vara strikt och strang,, men med en akta connection ar hennnes karatelarare, min man,, Lakarvard ar inte gratis har,, sa sjalvklart behover vi inga pengar for att hon kommer och tranar,,,
Allt ar valt av alla sjalar som ar inblandade, men tararna faller,,, nar jag tanker pa vad hon gar igenom,,,, enda barnet, och mamman har haft allt ansvar, pappan har jobbat, och nu star han dar handfallen,,,,,
Jag hoppas att hon kommer till oss,, bade traning, men aven upptar kamratskapet med var mellandotter, denna flicka ar namligen valdigt bra for var dotter:) ))))
Efter det kom annu att tv-program, annu ett som jag gillar !! YES (alltsa inte en vasterlanning bland massa andra,, utan jag for att jag ar jag) Ska prata om midsommarfirandet och vikingar,, sa ikvall blir det palasning!!! Vari grundar sig varat midsommar firande!?? Finns det nagon expert harinne sa far ni garna skriva,, jag ska ivag och trana,, men lasa pa ikvall*)
Shiawase
Shia, Skickar en kram och lite kärlek till flickan med familj, vad fint att ni finns där. ❤️ 🤗
http://hogtider.wordpress.com/2008/06/16/varfor-firar-vi-midsommar-i-sverige/
Här kan du läsa om lite olika teorier vad midsommar kommer ifrån.
Shia, jag blir glad för flickans skull att hon har så fantastiska kloka människor som dig och din man i sitt liv. Massa kärlek till henne och er!
Crina, vad härligt att höra att du trivs så bra på ditt nya jobb! :)
Otroulig!! Tack for lanken❤️
Idag ska det lasas pa om midsommar och vikingar,,, och hedniska traditioner~~~
Sitter ute med mitt morgonkaffe,,,, sista skoldagen, sedan sommarlov for de tva aldsta.
Alex:) Tack ❤️
Shiawase
Lite tyst här nu förtiden. Har ni annat att göra på sommarkvällar 🤔😉
Jag skickar lite tankar och ❤️ till Linn.
Själv hade jag tidigare idag lust att göra nåt kul den här helgen - skratta, spela spel eller nåt. Mina vanliga kompisar/släkt verkar vara upptagna och just nu känner jag mig helt slut så en fredag hemma kväll i sällskap av mig själv verkar helt rätt.
Vore bra om det kändes rätt att shoppa i morgon - det är sällan det gör det för mig…. Men skulle behöva nya kläder, har t.ex bara ett par sköna hela jeans.
Idag har vi haft maraton fika hela dan på jobbet känns det som. Connectar med en kille (eller gubbe han är snart sextio) till…..lustigt, varför känner jag mig närmare männen och tycker dom ger mer….🤔
Haha - har väl ett behov kanske😃
Tycker det dyker upp lite jaha upplevelser och insikter - kanske ska fundera över dom i lugn och ro i helgen.
Sziiiiiiiiiiriuz var är du??? 👋 saknar dig lite ❤️- hoppas allt är kanoners 💣
Kram på er alla och ha en härlig fredag kväll och lördag morgon
Shia 🌈.
Har just ätit hemmagjord ostkaka med Älsklingens hallonsylt och grädde, mmmm. Inte helt fel. Vi har 100% sommarlov. Idag har det varit sol, bad och krocket. Jag är världens sämsta förlorare, låg under fett, men med ett bättre fokus så VANN JAG. 🏆
Har även pysslat om det jag har. Röjt undan grejer som har sått på fel ställe allt för länge, slängt lite skit, hängt några tavlor. Pysslat om helt enkelt.
En dag som kontrasterar till gårdagen så gick helt i teologins tecken, hade många, långa och givande diskussioner med Älsklingen kring tro, Bibelns budskap, församlingar, sanning och lite annat inom samma gebit. UNDERBART givande.
Två dagar till sedan har vi lite tid för oss själva då sommarlovspojken ska hem till mamma i två veckor. Och på måndag har vi 10 års dag, är lite mer att fira än den 2 åriga bröllopsdagen vi hade härom veckan. 🎂🍸
❤️❤️❤️❤️😍
det osar KÄRLEK om ditt inlägg 😃
Att du är en dålig förlorare..stämmer inte riktigt för mig..🤐 tänk vad man får för sig saker men kanske främst egna värderingar som färgar 😉 Själv är jag världens bästa förlorare och mest ödmjukaste vinnare 😎
Vad härligt att ha en partner som man kan diskutera sånt med…ok..önskas härmed 🎈
Jag är så dålig förlorare så jag undviker spel och tävling, fast jag är nog så i det mesta jag gör. Ska det vara ska det vara ordentligt, typ. 🤔
Du skulle sett den gången vi körde gocart! Älsklingen har kört en massa bli och mc, kört bana och tävlat. Sket väl jag i! Var arg så det osade för at han slog mig. Stackars våra barn. ☺️🤐
Så jag är inte alltid en ängel, hi hi. 😇
Håller med Otroulig, jag hade bilden av dig Katjha som någon som mer skulle "det gööör ingenting om jag kommer sist. Huvudsaken att man har roligt"….typ 😃.
Ha ha, då vet ni bättre nu. 😎
du är ingen man ska spela minigolf med alltså 😛
Godmorgon , godmorgon!!!
Morgonkaffe pa balkongen, som vanligt:)
Sedan blir det tartbak,,,, da vi far en 12-aring i morgon~
15-aringen, har tva killkompisar som sover over De skulle tydligen vara uppe hela natten,men det verkade inte bli sa(haha). Det ar lugnt och tyst.
Kahja-Dalig forlorare,,,🌈Det kan jag mycket val tanka mig😉 Sjalv var jag det nar jag var barn,,,, sa nar jag lekte med min syster och hennes kompisar lat de alltid mig vinna for att behalla freden~~~~hihi,,
Kram pa er alla!!!
Shiawase
God morgon!
Fortfarande härligt soligt väder här. Sonen sover hos en kompis så vi tänkte tvinga ut vår lilla slöhög till dotter och cykla en bit bort där det finns ett stall med islandshästar som vi tänkte titta på. Ladda cykelkorgen med kaffe och saft och sen dra iväg. Vi behöver röra på oss allihop.
Sen ikväll ska vi ha mini-jamboree 😃. Förra sommaren började barnen prata om att campa. Vi har inga grejor till det och det kostar en hel del att införskaffa. Så vi campade på vår altan istället. Hängde myggnät över altanbordet och bäddade med madrasserna sen sov vi där. Det var mysigt men vi har aldrig varit så myggbitna någonsin som efter den natten. Trångt blev det också. Det slutade med att jag la mig på tvärsen, i fotänden utanför nätet, som ändå glipade precis överallt. Men barnen var glada och nu har de tjatat om att vi ska göra det igen. Så vi kör en utökad innevariant. Med en hög lakan, stolar och annat så ska vi nog kunna fixa till ett tält. Sen ska vi dra till skogen och plocka pinnar så vi kan göra en riktigt lägereldsbrasa i grillen. Korvgrillning sker på pinnar, inte galler. Pinnbröd ska vi testa också. Det hör till. Och sen när vi lägger oss på kvällen ska vi dra på den superfåniga bras-dvdn med knaster och allt som jag köpte till en jul för flera år sen men som vi aldrig kommer ihåg att sätta på. Den får stå på och knastra medan vi sover. Vi funderade på det där med att sjunga runt lägerelden också men vi kom fram till att det blir för mycket för sonen. Vi får spela kort eller något istället. Det här ska bli väldigt intressant 🙂.
Åh vad roligt! Jag skulle vilja ha er som föräldrar❤️
Ha ha, jag ska hälsa min son det nästa gång (antagligen 4-5 gånger idag minst) som han skriker åt mig att jag är den sämsta mamman i hela världen 🤪. Senast var det för att han, 9 år gammal, inte fick cykla ensam med kompisarna, en ganska lång bit på ordentligt trafikerad väg, till sjön för att bada. Både cyklandet och badandet ensam utan vuxen går bort. Sån hemsk förälder är jag 😃.
haha!!! TACK Habe for dina harliga inlagg,, instammer med Otroulig!! Harliga foraldrar~~~~
Shiawase
Nää, nu ska jag ta mig en kopp kaffe. Sen hänga tvätt och duscha, sen kom jag på att om jag köper något klädesplagg får jag som belöning köpa smörknivar och om jag hittar några snygga temuggar så kan jag änteligen slänga de gamla kantstötta som jag haft i 20 år, minst. DET tyckte jag lät som en bra överenskommelse med mig själv 🙂
Men nu kom jag på…allra först en meditation ❤️🌈
Håbe - vad nice det låter! Fick mig att tänka på hur min mormor bäddade på balkongen (den var JÄTTE stor) åt mig och min lillasyster då det var riktigt varma sommarnätter. Men vi hade det alltid myggfritt, de dog väl mitt i stan.
I natt har jag nog slagit personbästa i att sova! Sov en timme efter middagen igår, händer typ aldrig. Somnade sedan strax efter klockan tio och sov till nio i morse. Vet inte vad som har hänt, men behövde väl det av någon andledning.
Så här började dagen sent idag. Har bara kommit till te, innan dess var det en stående meditationsstund medan hundarna kissade i skogen. Nu ska jag väl skaka liv i grabbarna här hemma och se vad dagen kommer att innebära… Var någon som snackade om revansch. 🥵😡😉🌊
Hehe Kathja, då får du vinna och bli odräglig ;) Min rygg ville inte handla. Den har pratat lite med mig de sista veckorna. Vet inte vad den vill riktigt. Nedre delen ska ju stå för bas trygghet. Pengar t.ex. Hade ju världens diskbråcksattack för 5 år sen när drömmen försvann…. Hmm verkar som att jag ska köra lite inre trygghets pepp med mig själv.
Ha ha, är nog ganska odräglig oavsett om jag vinner eller förlorar. Men jag är glad och odräglig ifall jag vinner. 😎Som sagt, brukar hålla mig ifrån spel och tävlingar. Lugnast så.
Otroulig - det är ju faktiskt väldigt bra att du har en rygg som pratar med dig, och att du lyssnar. ❤️
Gaaah, adhd är ett jäkla påhitt 😈. Det går i vågor hur jobbigt det är. Vissa perioder är det ganska lugnt, då kan vi nästan inbilla oss att det var ett misstag med diagnosen. Sen kommer såna här perioder. När det är som att gå omkring med en låda högexplosivt bränsle i närheten av majbrasan. Typ.💣 Här smäller det och dundrar mest hela tiden för tillfället. Just nu ska han aldrig prata med mig mer i hela sitt liv. Det är då det gäller att komma ihåg att den som har det allra jobbigast är han.
Men det är bara att andas (hyperventilera räknas inte) och försöka koppla bort sitt eget ego som helst skulle vilja skrika åt ungen att han kan flytta någon annanstans tills han kan uppföra sig som folk, och försöka hålla sig luuuuugn. Puh!!!🥵
❤️ tack för hälsningarna Otroulig! kan behöva lite pepp, mesta känns ganska segt och hopplöst just nu.
Godmorgon pa er! Annu en underbar morgon.
Det ar fodelsedagskalas har idag,,, :)
Kram till dig linnease❤️Och er andra ocksa~~
Shiawase
Ojojoj, önskade mig ju spel och skratt och det fick jag igår..naturligtvis 😎. Var på väg till affären för att handla mat när vänner ringde och ändrade mina planer genom att bjuda på middag. Sen spelade vi kort. Men….. det blev väldigt mycket vin så jag är 🧟♂️ inte så pigg idag. Tur att hunden var med och sprang runt till halv tre - han uppskattar också vila idag.
Håbe, tänk vilket bra val han gjorde sonen din, som kom till dig som är så förstående. Men jag förstår att det kan vara frustrerande - kan inte vara lätt, vare sig för honom eller er när det stormar. 🤗
Kram på dig också Shia!
Opa! Drog på det i två dagar, men idag fick de revansch i krocket… Och jag vann, igen! 🏆😃✨😇Höll mig helt ifrån att vara 😈 idag, trots att jag låg under halva banan, men sedan så. 👍😃
Hade annars ett anfall av BLÄK i morse, tycker att det är dags att det händer en massa roligt nu, har fastnat lite i att det är samma-samma hela tiden. Bring it on, I´m ready. 🌊😃❤️Thanx 😇
Jaa håller med Kathja, varför dessa repriser? Nya livet KOM bara KOM! Överraska mig och låt mig svepas med i det underbara❤
Håller med om att vara trött på repriser. Längtar till healing imorgon och hoppas det gör susen har varit i sån obalans så jag inte vetat vart jag ska ta vägen. Helt obeslutsam… Livet! Bring it on! All in!! Jag är redo! ❤
Hej pa er!
Igar var det verkligen mycket, fodelsedagskalas, med tartbak och matlagning,,,, Sedan lokal sommarfestival~
Men trevligt:)
Idag jobb pa domstolen, och sedan mote pa ett tv-hus….
Njuter forst av morgonkaffet!!
Lite lustigt det dar (eller inte, naturligtvis,,hihi) att ni skriver om repriser,, och stiltje,,, har just funderat pa detta de sista dagarna
Fast samtidigt sa sker det ju forandring hela tiden, men pa ett satt som inte marks sa mycket,,, TEx. sa ar det en stor skillnad i mycket jamfort med ett ar sedan,,, bade inre och yttre skillnader, det ar nog lika for er ocksa kan jag tanka mig,, det ar bara att det inte har kommit nagon forandring med dunder och brak typ🌺
Shiawase
Gomorgon allihop!
Första dagen på sista semesterveckan idag. Min man började jobba idag så det är jag och barnen. Vi får se vad vi hittar på men det blir nog inte så mycket. Det känns som att de är ganska mätta på äventyr nu och rätt nöjda med att bara vara hemma. Så jag lär väl passa på att fixa lite här hemma med sånt som ingen orkat ta tag i under semestern. Enligt väderprognosen så ser det inte ut att bli något vidare väder heller största delen av veckan. Men de dagar som eventuellt är ok antar jag att vi cyklar ner till sjön och badar. Det är lagom soft.
Hallojsan och God morgon i tråden!
Här har städ djävulen satt sig😈,,l, hehehe. Har klivit av korken och tagit tag i hemmet som behöver storstädas innan storflytten…. Tidigt ute, är jag också. Tänkte ta groven nu,, och bara svepa av senare,, hoppas grannarna inte störs av poppstudion bara🎧,,,,,,,,,,,,🤐
Det går ju så mycket lättare att städa med hög musik på😛.
Svisch svisch,,,,,, *vinkar*
Håbe - ni får komma hit, här är det fortfarande väldigt mycket SOMMAR. ☀️Njuter för fullt.
Rore - det kan vara gott med ett rejält städröj, och flyttstäd är allt något speciellt. Ett bra sätt att få avslut.
Tog mig just en stund i solen ute på trappan, har lite att klura på känner jag…som vad kommer denna känsla av stiltje ifrån? Vart tog känslan av att det är som det är och det är bra vägen? Känner mig lite som en humla som dunsar mot fönstret gång efter gång. Ser drömmarna men når dem inte. Men nu har jag talat mig själv till rätta lite så nu känns det lättare igen.
Idag har jag och Älskligen årsdag. Det är idag 10 år sedan vi 😉🤐😇första gången, hi hi. Någon annan dag har vi inte att hänga upp vårt förhållande på eftersom vi aldrig dejtade. 🤪
Så idag ska vi mysa lite extra, gå ut och äta thai, och njuta av varandras sällskap. Tajmar det bra eftersom vi blev av med barnen igår också. 😉
Grattis Kathja! 🎁🍸🎂,,,,,,,Myyyyys❤️
Känns härligt att få skrubba bort skit och elände både på in och utsida,, det går liksom hand i hand på nått vis.
Renings processer är allt en mäktig grej!🌈☀️🌊
Skrev nyss men det forsvann~~
Grattis Kathja!!!!
Ni ar arsdag samma dag som var, mellan dotter (tolv ar idag fast vi firade igar)
Har haft mote for fredagens tv-inspelning idag,, de vill att jag ska ha folkdrakt pa mig,, sa jag ska val ta fram och damma av den,, hoppas att jag kommer iden ocksa,,, midjan ar nog nagra centimeter utvidgad sedan sist, hihi~~~~
Jag ska prata om vikingar, varldsarv och midsommar~~
Shiawase
Så mycket spännande saker du har att göra Shia!
Åh jag skulle oxå behöva drabbas av städ 😈det ser ut som f…hemma. Jag är bra på att tvätta - men det där med att stryka och sortera in är det värre med. Sen är det ett lager med boss och hundhår över golven och jag kände inte för att diska igår.
Tidigare hade jag skällt på mig själv, men nu förtiden så accepterar jag att det går lite i vågor i mitt hem.
Mycket accepterande nu…det är bra…har inte nåt att sätta tänderna i på jobbet heller - flummar mest runt, men det accepterar jag oxå. ÄR mest.
Läste just en kanalisering om att vi alla har en plats här på jorden,eftersom vi faktiskt är här, ett hemma som Kathja kallar det. Om vi inte har hittat det än så kommer vi att göra det ❤️ ☀️
Det fyllde mitt hjärta med tillförsikt och glädje pirr.
Ja,,, nar jag laser vad jag skriver sa later det ju spannande(hihi)
Och anda tycker jag att det inte hander tillrackligt(hmmm)🤔 Det ar val THE GOLD som jag vill oppna flodet for,,🤑
MEN!!, Det har hant fantastiskt mycket detta ar, sedan jag borjade vara aktiv har!!!
Och DET vill jag formedla till alla som kikar in och laser,, :)
I och med att man skriver sa formulerar man sina onskningar, sin vibration etc. pa ett satt att det ar mycket lattare att hoja vibbarna!!! Och det ar nog vad jag har gjort detta ar.
Skrivit, diskuterat, inspirerat OCH blivit inspirerad,, sa det bara dyker upp saker efter saker,,,, OCH guldet kommer nog ocksa,,
Haha,, kom precis pa nu i skrivandets stund, att rattegangen jag haller pa att tolka som handlar om drogsmuggling,, handlar egentligen om GULDsmuggling,,,,(hen trodde att hen smugglade GULD!!:))
Sa just nu ska jag njuta av mitt nu❤️
Shiawase
Dagens bästa må-bra för en stund sen när sonen kom ner och skulle berätta något roligt som han just sett på tv. Han skrattade själv så tårarna rann och han knappt kunde prata. För min del har jag ingen aning om vad själva poängen var eller ens vad det handlade om men vem bryr sig om såna små petitesser :-D Vi var iväg och badade en stund. Eller rättare sagt, barnen badade. Själv har jag blivit badkruka med åren. Vatten ska vara varmt annars får det vara. Ska jag doppa mig i havet så tar det son lilla stund. Man får liksom kyla ner en pytteliten bit i taget. Eller som min son sa senast- "mamma, kan du inte gå i där borta så jag slipper skämmas? Det är fett pinsamt". Ha ha, sån är jag. Fett pinsam :-D
En annan har just blivit fett mätt för andra gången idag. Först var vi i Ullared och åt thaimat, och nu för en liten stund sedan var det ett stort lass egengjord pannacotta med rabarberkompott. Så nu får det bli till att pösa i soffan. 🥵😉
ÅH pannacotta med rabarber kompott - det lät super gott 🤤
Tack godingar för att ni finns här ❤️- är lite off idag. Lite förbannad faktiskt, har pratat med universum - mina guider eller vem nu som har lust att lyssna - att NÄ nu tycker jag faktiskt att det får hända nåt - något tecken i varje fall.
Ena sekunden gillar jag läget och andra sekunden tycker jag att allt suger, nästa njuter jag i harmoni.
Jaja, det är ju omväxlande i alla fall. 🤪
Pannacotta!!! Jag vill me ha!!!
Det var JÄTTE GOTT, faktiskt. 😛
Otroulig - jag fattar precis känslan, är där också. Svänger så jag hinner nästan inte med själv. 🤪 Tur att grunden är bra iaf, så det alltid blir vettigt då jag landar efter allt sväng. Men stackars Älsklingen har svårt att hänga med i svängarna. Men det ger sig väl, kan ju inte svänga i alla sina dagar. 🥵Men det fyller väl någon funktion, eller något. 🤔
Otroulig och Kathja, då är vi tre. Det svänger så himla dant så jag inte vet vad jag ska ta tag i. Det blir att jag ligger i sängen och det är bra det med. För allt är ju som det ska vara :)
Godmorgon pa er!❤️❤️❤️❤️❤️
Shiawase
😍 Shia Godmorgon…. eller numera middag /eftermiddag. Måste dra iväg till jobbet nu. Har börjat morgonen med tankar om vem / vad jag egentligen är ( en evig själ, en del i allt ❤️) samt en del mänskliga behov, Svänger i parti i minut, Hej och hå.
Tänkte landa i någon bra känsla i bilen innan jag kommer fram.
Kram på er alla
Halojsan i tråden!
Ännu en ledig dag som ska avnjutas. Kaffet är bryggt vinden viner och bjuder på ljumma vindar.
Det känns som om det kan bli en kanon dag
som ska få följas i lugnt tempo och en riktigt god bok.
Läser just nu Paulo Coellho Manuskriptet från Accra. Mycket bra

Ha en fin dag!
Otroulig , Rore!!!
Godmorgon pa er fina~~~~
Kul med morgonpigga manniskor,,, det brukar inte handa nagot har forran 15 tidigast (min tid,,) Sa jag blev ju FORVANAD!!! hihi
Ha en trevlig dag pa jobbet Otorulig, och njut av din bok Rore!!!
Brukara ju fa svenska bocker hitskickade som present ibland,, kanske nagot att onska sig:)
OCH naturligtvis,, godmorgon pa er alla andra som kikar in har..
Jag har precis fatt erbjudande om ytterligare ett tv-program (ni far ju ursakta att jag tjatar,, men tv ar bara saaaa roligt!!!! YES!!!)
Spelas in i Augusti,, den har gangen ska jag ata gourmet mat!!!!YES!!!
Forsta klass tonisk (ra naturligtvis),,,, forsta klass blackfisk(ocksa ra)
och forsta klass Kobe Beef inalvor~~~ata och kommentera och jamfora med svensk mat,,, Kul, kul!!!!☀️
Shiawase
Godmorgon alla! Ligger fortfarande kvar i sängen och funderar på om jag ska gå upp. Ser bara en glipa vid rullgardinen men jag tror det är ganska soligt men lite blåsigt fortfarande. Dagen idag har jag inte kommit fram till ännu. Städa, bada, måla staket, spela minigolf, eller lite av flera? Det ger sig. Så här vill jag ha det jämt! "vad känner jag för att göra idag?"
Jag har hunnit med tir i skogen med hundarna och nu sitter jag i soffan med en mugg te. Tankarna yr över allt, en massa saker jag vill göra, planer ska sättas i verket. Puzzelbitar på plats. YES!!! I´m back. Opa! (skrev mer i insiktstråden)
Nu gäller det bara att balansera så det inte trillar över i JAG VILL VARA KLAR NU, allt har sin tid. Har gett mig tiden till semestern är slut att göra det som göra skall (mer info kommer allt eftersom…) - så det blir till i början av september.
Men nu njuta av NUET och en stund meditation, var sak har sin tid… Puss på er alla sötnosar!!!!!!!!!!!!!! ❤️
Jag håller med dig Håbe "vad känner jag för att göra idag?"-känslan är jätteskön och det vore trevligt att känna så varje dag.
Det bir en jättefindag idag igen. Först ska vi pyssla lite grann, sätta blommor och slappa.
Harliga dagar ni har ,, ni alla fina:)
😍
Jag har lite grubblerier idag, som nog leder till insiker ,,
hade en "konversation" med MIG (eller guide om ni vill kalla det det) ,, nyss,, fick bekraftelse pa det ena och det andra,,
Med andra ord sa har jag roliga jobb pa gang,, men ORDENTLIGA kontraster ocksa~~Just darfor som insikten att LYSSNA PA MIG SJALV kommer antar jag~ mar bra i alla fall~~ men undrar hur allt kommer att utveckla sig:::: wow~
Shiawase
Roliga jobb låter helt okej Shia. Själv vet jag inte vad jag har på gång annat än att jag är på gång efter några veckors irrfärd på avvägar. Är nöjd bara av att jag är på G faktiskt, så får man se vad det blir av allt.
Älsklingen var iväg och träffade en gammal vän härom dagen och kom hem och berättade att "tåget" hade skymtat i fjärran men valt att stanna på station innan och där står det nu, men man vet aldrig, kanske kommer det förbi vår perrong denna gången. Så många gånger som vi har sett det där tåget nu så borde det ju vara dags att kliva på snart.😃 Men som alltid…var sak har sin tid. 😛🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊❤️
Värst vad alla var morgonpigga här inne idag. Själv går jag ju också upp tidigt nu för tiden, men jag har inte tid att kika in här då. Jag äter ju frukost på jobbet dessutom så jag sitter inte ens med en kopp kaffe här hemma innan jag ger mig iväg.
Annars har jag tagit en liten paus från min medvetna personliga utveckling ett tag och lägger istället mitt fokus på att utvecklas på jobbsidan, och på att bara njuta av livet.
I helgen var jag ju helt ledig för första gången en hel helg sedan september förra året, och andra gången sedan januari förra året. Jag gjorde absolut ingenting på hela dagen på lördagen och på kvällen var vi över till Grannarna och drack lite te och surrade med dem i några timmar. I söndags vaknade jag 6.30 så innan klockan var 11 hade jag storstädat hela vardagarummet från tak till golv. Resten av dagen gjorde jag ingenting.
Min fysiska energi har kommit tillbaka igen, och jag har insett HUR trött jag varit när jag jobbat på caféet. Att efter en arbetsdag ha energi att vilja göra någonting är nytt för mig, och att efter flera arbetsdagar ha energi att vilja och orka göra någonting är helt makalöst härligt!
För övrigt så ser jag fram mot att få första lönen runt kommande helg, det är "bara" en halv månadslön men det är en riktig lön likväl. Yes! Det blir inga pengar över till att spendera på kläder och annat den här månaden, men nästa månad kan jag börja köpa lite nytt, och månaden efter kan jag spendera flera tusen kronor på precis vad jag vill. Wow! Det var längesen jag kunde göra det! NIIIIIIIICCEE!! 🤑
Livet ler Crinalina. Nice! 👍
Idag har jag hunnit med en massa saker! Har suttit i solen i flera timmar, läst högt för Älsklingen, surrat om allt möjligt, fikat med en vän till oss som kom förbi, snackat business, tagit hand om det jag redan har i form av att grovstäda badrummet och hänga en massa tavlor. Har även skrivit en del på mitt nästa projekt. Mediterat, filurat lite och fått lite nya insikter samt ont i huvudet. En riktig KANON dag helt enkelt. Tack för den.
Vi har också haft en kanondag. Pysslat hemma, solat, läst i skuggan och lyssnat på sommarpratare. Jag upptäckte också att jag har fonder för 21.600 kr när jag trodde jag sålt bort allting. Jag ska köpa elcykel och en ny smartfån så pengarna kommer väl till pass.🤑🤑🤑
Ikväll tog vi en härlig cykeltur, åt lokaltillverkad glass och råkade på en utställning av coola bilar som buick, ford thunderbird m.fl. Jag är inget bil-fan men sådana bilar gillar jag.
Nu gosar jag med lillan till Allsång på Skansen. Lillan ska snart sova. Hon säger att hon inte är trött, nä visst😴 (inte).
Grattis Thora! Vilken trevlig överraskning!
Vad ni hinner med…jag hann jobba (börjar faktiskt se mitt jobb som mest personlig utveckling för min egen del, jösses vad jag jobbar på och skiftar fokus, HURRA för mig 🏆) sen hämta jycken och en liten promenad - sen tar jag en middags lur efter jobbet 😴 det är såååå skönt.
OK sen har jag faktiskt dammsugit och lagat mat också.
Crina - jag kan förstå att du behöver vila i utvecklandet, du har ju jobbat på så intensivt. Låter som att du har det bra just nu 😃
Godmorgon!!
Ja vad duktiga ni ar alla:) Jag har tappat intresset total for alla slags hushallsgoromal~~~~forsoker hitta inspirationen sa det kan bli nagot ordning har hemma🥵
Igar kvall var det aska och skyfall,,,, nagot helt otroligt,, 💣
Idag ar det mulet och kvavt.
Intressant det dar med tradar har inne, hur alla diskussioner flatas samman,,, 🌺
Shiawase
Då är vi två, städa gör jag inte allt för ofta! Blir när dammråttorna hotar att äta upp oss, och vem vill vara inne och städa då det är sommar och sol? Men det där med att städa badrummet är inte samma sak, det brukar jag göra när jag ska duscha så jag städar inte, jag duschar. 😉
Insåg just att det idag är onsdag och att jag ska på och jobba igen snart. Känner mig som jag har semester redan, så jag hade helt villat bort mig. Man ska ju leva i nuet men nästa vecka ser ajg fram emot lite faktiskt, på tisdag är det dags för den där intervjun och till nästa helg får vi besöka av goda vänner - en gammal gymnasievän till mig och hennes man. Vi ses allt för sällan så det ska bli mysigt.
Men idag står inget på schemat, iaf inget nytt, så det bli till att skriva lite på mitt projekt. Och njuta och filura lite på livet. Känns som en bra plan.
Dagens mantra är "det är alltid mörkas innan gryningen" - för idag är jag bombaderad av galningar tror jag. Men jag väljer att se det som ett tecken på att jag är på rätt väg, målet är nära, gryningen skymtar i fjärran.
Godmorgon pa er!! Ingen morgonlasning har idag😕Har ar det en regndag,,,,
Hoppas att ni mar bra och omfamnar allt som kommer till er!
I gar pa taget , tittade jag pa filmen Yes Man:)
Sag Yes till Livet!!
Shiawase
Godmorgon, eftermiddag Shia. Själv tycker jag mig märka mer extrem timing. På jobbet t. Ex. Jag får för mig att kolla betalningar, meddelar vår ekonom och det visar sig att de just diskuterat detta. Sitter i en halvtimme och letar efter mötes protokoll mall, precis när jag lagt in mallen frågar någon efter den. Jag blir bjuden på middag och det passar extremt bra eftersom jag inte behöver någon matlåda då vi ska äta lunch ute idag. Några exempel, det går bra nu :) även om det är rätt segt på jobbet så verkar det finnas nåt slags flyt ändå. Mer kontakt med mitt JAG känns det som. Ha en härlig dag solstrålar!
Så var även jag uppe ur sängen! Och vinkar 👋 hej till alla finingar. Här är det en dimmig morgon, men det lär nog lätta. Är lite mysigt med dimma, trolskt på något sätt och det blir så tyst.
Var just inne och tittade till vår fladdermus, vi hittade en i poolen i går som vi torkade och gav lite vatten och mat. Nu sitter han på väggen i vår stuga på ett ställe som leder till vinden där de andra fladdermössen bor. Men han rör sig inte ur fläcken, så han mår nog inte så bra. Tror att jag såg honom flyga ute i solen redan i förrgår så han är nog lite matt… Stackarn!
Annars så börjar jag att ladda för att jobba helg känner jag, är alltid lite off så det börjar att närma sig. Men snart ska även jag ha semester, ☀️ska bli skönt. Även om man ska njuta av nuet. 😉
Wow!!! Det later ju fantastiskt!! Otroulig
Jag kanner det dar ibland,, nar det galler jobb for mig ar det ju begransat nar det galler att ta jobb som tv, tolk etc. eftersom jag instruear pa kvallarna,, Men sadant som kommer till mig "rakar" alltid vara pa en dag nar jag "rakar" for ledig fran traningen~~~
Lite ur balans sa dar idag~ nar tankarna svajade ivag till "guldet"~ Men haller nu pa att skifta fokus igen,,,
Shiawase
Skönt att höra att det inte bara är jag som halkar runt lite för tillfället. Drömmer en massa och går från LYCKA till grått och segt mest varje dag, men det är bara att hålla i hatten och ha fokus på målet och måendet. 🌊
Idag kan jag inte annat än le åt "eländet" det gjorde jag inte igår. Snacka om att jag är i en period då jag ska GÖRA saker. Det var tydligt då jag kom till jobbet och här såg ut som att det rådde krig, en bomb hade briserat och all mat hade tagit slut. Inte en grej fanns på plats, och det var tomt i kylen. Lite överdrivet, men ni fattar grejen…jag fick GÖRA en massa saker för att komma i harmoni.
Idag tänker jag "ja, ja, jag fattar grejen - hitta balans mellan GÖRA och VARA är det som gäller". Hi hi
Är iaf på jobbet och kör mitt mantra "Jag är bara här tillfälligt". 😃
Har just ätit min brunch på uteplatsen. Det är vaaaarm ☀️ tropisk värme.
Verkar vara inne i en grin period, har lätt till tårar och då pratar vi lätt rörd, såg på en snutt av masterchief (heter det så, kock programmet) och grät för att någon gick vidare, lyssnade på Gardells sommar program, grät igen. 😭
Skönt med helg, det är fortfarande trååååkigt på jobbet - men nästa vecka kommer det tillbaks lite folk och jag kan förhoppningsvis få lite mer att göra. Grejen är att det är energikrävande att inte ha något att göra - så när jag kommer hem är jag helt slut och måste sova middag 😴
Annars händer det inte så mycket….jag ÄR mest bara. Kram på er 🤗
Om du inte kan göra någonting åt situationen är det bästa att du helt enkelt bara accepterar att det är som det är denna gång, och bestämma dig för att det kommer att bli hur bra som helst. Kanske är det en mening med detta. Kanske är det så att om ni nu kommer in på djupare saker och personlig utveckling under kvällens gång så kanske något trillar på plats för den här extra tjejen som kommer, och kanske visar det sig att ni är helt på samma plan trots allt. Släpp ditt motstånd, låt det bara vara och lägg fokus på att ha en underbar och trevlig kväll. Prata om det du känner att du vill prata om och låt dina vänner ta ansvar för sig själva. Du har talat om för A att det inte var ok att bjuda in någon annan utan att kolla om det är okej först. Mer kan du inte göra i det här läget. Var öppen för att denna "nya" tjej kanske har något att lära dig, att det kanske är därför det blivit så här för kvällen.
Ha så skoj!
Själv har jag min månatliga Girly Night ikväll med väninnan. Ikväll ska vi kolla på två filmer med Cory Monteith som dog av en överdos för två veckor sedan. Både väninnan och jag är ju Glee-fan och kommer att sakna honom i Glee.
Jobbet är fortfarande helt fantastiskt, och blir faktiskt bara bättre och bättre. Vi är ju fortfarande i träning i ytterligare två veckor, och har än så länge inte börjat "jobba" utan har fått kurser och utbildning under de här första två veckorna. Två veckor som för övrigt har gått megasnabbt och varit superroliga. Inte en dag har gått utan att den varit fylld till bredden av skratt.
Det är intressant att se hur annorlunda jag agerar och reagarer mot mina arbetskamrater som började samtidigt som mig. Inte en gång har jag känt mig nervös eller oroat mig för vad jag ska göra (det är ett väldigt komplext jobb jag ska utföra som kräver en hel del kunskaper på olika plan). Jag suger i mig som svamp med glädje och passion och jag har sagt att när jag riktigt känner att det kliar i mig att ta det där första samtalet så är jag redo. Och nu börjar det klia i mig.
Och i nästa vecka kommer första lönen, det blir för en halv månad, men det blir mer pengar än jag haft samtidigt på ca ett och ett halvt år. Härligt!
Idag njuter jag av min andra lediga lördag. Jag ska städa lite inför kvällen, gå och handla lite, göra en tacopaj och sen ta en härlig dusch (för varmt för ett varmt bad nu) innan det är dags i kväll. Såå härligt och skönt att vara ledig på lördagar.😃
Ja!! Theleonora: ) Haller med Crina,,, du ar nu sa saker i dig sjalv, sa tillat dig sjalv att vara "ankaret" i sammanslutningen,,
Kanske det blir sa att den nya tjejen faktiskt kommer for att hon behover en dos av dina insikter:)!!
Var oppen,,, se till att du ar du,, sa kommer ni att fa en kanonkvall!!
KRam pa dig!
CrinaFina!!
Harligt!!! Yes !!!att jobbet fungerar och att allt ar sa perfekt!!
Otroulig, OTALIG (hihi)
Ja,,, jag ar ocksa lattrord dessa dagar,, alla symptomer som ni beskriver stammer overrens med mig ocksa,,,
lattrord, tarar
apatiskt, typ inte orkar, vill ta itu med saker som jag inte tycker ar KUL(typ hushall)
Upp och Ner,,, vagor och omsvangning~~~
Idag ar jag i alla fall tillatit mig sjalv att ligga hela dagen pa balkongen och sola~~~~
Forst fick jag stressangest (har massor av saker jag "borde" gora) Men sedan sa jag till mig sjalv"Nej,,, Det ar helt OK att du ligger har en dag och inte gor NAGONTING".
Sa det gjorde jag.
OCH gissa!! (sjalvklart naturligtvis) sa nar jag ligger dar sa dyker ide efter ide upp, inspiration efter inspiriation upp,, upplagg till bok tva har formats,~~~Sa jag blev ju pamind om att "gora ingenting" ar ofta det mest produktiva!!!:)
KRAM pa er alla!!!!!
PS. Hade ju en jattetrevlig tv-inspelning igar!!! Roligare an alla andra~~~ Vikingar, Har insett att vikingarna lade grunden till varat valfardssamhalle,, och jamlikhet!!!
Shiawase
Nice Shia! Jag tror att det kan var därför som man kommer till nya insikter då man är off eller rastlös, precis som när man är ett med sig själv - det är då som det är lugnast och man har tid att tänka och känna.
Jag önskade mig igår en helg som skulle gå snabb men vara lätt - yes! den fick jag. Denna dagen har susat iväg i ett huj, men nu ska jag unna mig att bara sitta och vara, har jobbat i ett sedan halv åtta i morse, och killarna har varit i mina öron lika länge.
Vill att helgen ska gå fort så att jag får komma hem och fortsätta att skriva, men ser samtidigt en helg på jobbet som ett bra tillfälle att landa lite, få perspektiv och komma på nya idéer. Just nu är livet så spännande!
Hm, nu har jag vilat hela eftermiddagen, men känner mig inte helt utvilad. Får se om jag piggnar till när gästerna kommer. Så nu är den saken utredd iaf :)
En annan sak som gång på gång pockar på min uppmärksamhet är en eller två dudes. Ge mig gärna insikten där också! Tack! ❤️
Min man sa idag "jag ska ta bort Aftonbladet som startsida på datorn (det har han haft sen innan vi träffades = minst 12 år). Du har rätt i att det är galet att börja morgonen med att läsa om olyckor, krig och elände. Man borde börja med något roligt istället. Man startar ju hela dagen fel annars".
Jag tror man måste känna min man för att fatta hur osannorlikt det resonemanget är när det kommer i från honom. Jag har lyckats påverka honom utan att ens ha försökt 😃.
Mycket bra beslut av herr Håbe.
Det absolut bästa sättet Håbe, att förändra andra genom att inspirera.❤️
Hihi helt rätt tänkt Håbe.
Jag tycker att det är så fascinerande för jag möts numera av människor på mitt nya jobb som pratar och funderar över just såna frågor som vi pratar om, att leva i nuet osv. Intressant.
Jag vet inte vad som tog åt mig men jag köpte en deckare 🤔 Nu sitter jag här och funderar på vem jag ska ge den till, för det handlar om en sjuk människa - och jag mår dåligt över beskrivningarna av hans sjuka tankar, usch bort med den boken. Har istället beställt Fältet och Bandet och alla delarna av "Torka inga tårar" så nu är jag laddad inför kommande semester. Då kan jag skratta, gråta och suga åt mig klokheter när jag ligger där på stranden.
Har varit själv hela helgen. Ja, jag har ju pratat med folk, men i stort sett varit själv hela tiden. Har blivit bra på det, på semestern kommer jag ju oxå vara ensam gissar jag. I alla fall när jag drar till Skåne. Känner mig nästan som en eremit ibland, hihi. Fast en vindrickande sån.
Otroulig- Säkert att du ska ge bort boken? När man gör saker man inte brukar göra utan att man fattar varför är det oftast en hint om något… 😇
Blir spännande att se vad du gillar de andra böckerna…jag fick inte kläm på Fältet, tyckte att den var trist att läsa och de två första delarna av Gardell trilogin fick jag av min mamma men de var oxå trista, gillar annars hans böcker, men de där var bara "platta" och utan känsla, tycker att han kan bättre än så. Så dem gav jag bort, lär ju få 3dje delen oxå av lilla mor, hon brukar skicka på mig böcker, och alltid sådan jag inte skulle ha valt själv. Vissa läser jag, men de flesta förblir olästa. 🤐
Du får komma vägen om oss du du drar till Skåne, kan ju inte vara något jätte omväg. 🤔
Jag hade gärna kommit förbi - men Holger skräms 😮😉 Love plutt vill inte bli lunch 😉hmm, får nog ta och planera lite - brukar hälsa på och sova över hos vänner i Motala, det blir halvvägs. Måste nog se över Sveriges Geografi lite. Holger kanske kan stängas in tillfälligt 😊
Mmmm, kanske får stå ut med den otäcka mannen då. Just nu slänger han medicin och mat till döende patienter i toan…
Man behöver inte vara rädd för Holger, om Love är en soft kille och inte vill slåss så är det lugnt. Han är inte galen, bara en amstaff lille Holgerpolger, och det går alltid att stänga in dem så det är lugnt om du vill titta förbi. Jag börjar min semester den 7/8, ledig till den 6/9. ☀️
Och vad det gäller boken så var det bara en tanke. 😇
Synd Otroulig att du inte kan svanga forbi har!! Hade ju varit trevligt med lite vin och surr❤️Jag skulle verkligen onska mig en semester med mig sjalv~~ Far 3 dagar sjalv nasta vecka da man och barn aker till svarmorNJUT!!
Igar var jag och barnen till poolen har i staden (ni vet med massor av pooler och ruschbanor etc. etc.) Skont,,,,,,,,, Idag blir det fokusering pa JOBB, Men jag har tagit det lugn i helgen for forsta gangen pa lange,, sa lite energi har jag fatt!
Kramis pa er
Shiawase
God morgon!
Idag är det åter till vardagen. Semestern är slut men det känns helt ok. Eller, ja, jag hade gärna gått hemma och lufsat ett tag till för all del men jag har ingen ångest över att återvända till jobbet. Fördelen med att gilla det man gör 🙂. Ser däremot inte så jättemycket fram emot de här två första veckorna då jag vet att jag är, den här veckan själv, och andra veckan är vi två från min förskola. Den här veckan känns mest trist. Jag gillar att ha folk omkring och nu blir det få vuxna och få barn. Det blir lätt ganska långsamt. Nästa vecka är vi fortfarande kort om folk och barnen börjar komma tillbaks. Då vet jag inte om jag kommer hinna andas ens. Men det ordnar sig och det kommer att bli bra. Sen kommer kollegor och barn tillbaks igen och det ser jag fram emot.
Började morgonen med att ställa mig på vågen och det var INTE rätt sätt att starta dagen på bra humör 😮. Dags att ändra på den verkligheten så det blir en annan som jag gillar bättre.
Ha en bra dag allihop❤️
Haha,,!!
Stalla sig pa vagen forsta dagen efter semestern😮😉Modigt!
Njuta av dagen~ Och du ar sa fin som du ar (i alla fall pa de kort som jag har sett)
Shiawase
Jag känner mig själv. Jag hittar tusen anledningar till att inte äta nyttigt. Jag börjar så fint men så kryper sig sockersuget på och innan jag vet ordet av så har jag hittat någon bra anledning till att börja en annan dag och vips har det gått ett halvår till innan jag hittar ny motivation. Om jag inte väger mig första dagen så kommer det vara en ursäkt som på något vis blir jättelogisk just då. För om jag inte har vägt mig så vet jag ju inte att det ger resultat och då är det ju ingen idé. Typ.
Så nu vägde jag mig och sen tänker jag mig att hålla mig borta ifrån vågen. Släppa det fokuset och bara koncentrera mig på att må bra. Det borde vara bra nog.
Och tack Shia. Det där med att vara fin som jag är, är inte riktigt dit jag kommit än, men jag accepterar mig själv bättre nu än förr. Att vara gravid, föda och amma barn gjorde att jag sluta fred med min kropp på något sätt.
Allt är ju som det ska och jag är 😴 Efter att ha kommit hem och gått en liten sväng med hunden så slocknar jag eller i alla fall flummar iväg någon timme. Jag vill verkligen vara i den här kreativa flödes fasen, som du Kathja är vara så pigg som Crina är när hon kommer hem.. jag är helt slut av att göra ingeting…för fortfarande är det segt och för lite att göra. Hade glömt hur trött man blev av det.
Men jag kommer väl dit. Ser gravida kvinnor överallt och fjärilar så jag kanske håller på att transformeras. Tjoho! Då kanske man ska vila lite innan 👍 Fick även ett kort Eight of swords:
Breaking Free – Rising From The Ashes
Hi Trulig. The “Eight of Swords” is numerated eight and represents regeneration and transition.
Så vänta bara - snart kommer en ny Otroulig dyka upp här!!😃
Jag gillar den gamla, kan du inte bara levla upp lite? Otroulig 2.0. 😉
Idag har jag iaf fått skurat mitt kök ordentligt, och inte för att Älskligen har tapetserat för han hade städat så fint efter sig så, utan för att i mon är det intervju-dags. Risken finns ju att vi fastnar i köket och då får det ju vara presentabelt tänker jag. 😇Har inte funderat så mycket på den där intervjun, mest nojat lite för att jag ska bli fotad. 🤐Har iaf beställt att den ska leda till nya jobb. 😃Opa!
Ja ok då, jag kan göra en "Håbe" 😉❤️ levla upp lite.
Men vad härligt med ett nytt fräscht kök!!!
Det där med att tycka illa om att fotograferas tycker jag är intressant. Vissa är det…av olika orsaker - du kommer att vara lika snygg som i verkligheten!!! Är de riktiga proffs så vet dom hur dom ska fånga din skönhet❤️
Söta du! Vi får väl se…men det är ju det jag hoppas på, en bild där jag är lika snygg som IRL. 😇
Tog en stund att landa efter min jobbhelg, är fet-trött på dem just nu, men är väl för att jag vet att SEMESTERN börjar i nästa vecka. 🤪Men nu är det 100% harmoni igen. Opa! Sitter och lyssnar på lite skön musik (Melanie Fiona), dricker te och svämmar över av tacksamhet till livet, just som sig bör. 😍
Men slog mig just hur j-a roligt det hade varit att ha en snacka tro-LoA-livet- kväll med lite trevligt folk. Tack för att jag kommer att få det.
Äntligen sover alla som ska sova här hemma. Svårt att få in barnen i vardagsrytm igen. Inte så lätt att somna flera timmar tidigare helt plötsligt men i morgon börjar jag jobba tidigt så det vore ju bra om de inte är helt slut då.
Konstig start på dagen idag. Undrar vad universum ville säga mig med det?
Började med att vi skulle gå hemifrån och jag hittar inte min nyckel. Letar på alla möjliga platser och sen på några omöjliga, dvs i jackfickor som jag inte använt på flera veckor och väskor jag vet att jag inte haft efter att jag såg nyckeln senast. Blev tvungen att lämna dörren olåst. Lämnade barnen på skolan och inser att jag hinner hem en snabbis innan jobbet börjar ( sommarförskolan ligger 2 minuter hemifrån). Letar igen utan framgång och bestämmer mig sen för att larma även om jag inte kan låsa. Ringer min man och frågar om han möjligen råkat få med min nyckel fast jag vet att det inte är så. Men ifall att… Han bestämmer sig för att åka hem och låsa dörren. Hemma letar han också efter min nyckel och hittar den på golvet i vårt förråd under trappen. Att han ens tittar där är för att vi har lite extraväskor där och han tänker att han ska kolla om den ligger i någon av dem. Men den ligger alltså helt öppet på golvet. Helt omotiverat och jag har ingen aning om varför.
Någon timme senare ringen mamman till sonens kompis. Han skulle åka dit efter lunchen i skolan hade vi gjort upp. Hon hade sett honom komma på sin cykel och sen hade han försvunnit igen utan att komma in. Jag försöker ringa till skolan för att se om han kommit tillbaks. Ingen svarar på något av de numrena jag har så jag får helt enkelt ursäkta mig inför kollegorna, som alltså inte är dem jag brukar jobba med, och säga att jag måste gå iväg en stund. Går till skolan där jag direkt hittar sonen på fotbollsplanen. Jag frågar vad han gör där. Han svarar att han åkt till kompisen men att de inte varit hemma så han åkte tillbaks till skolan igen. Jag undrade varför han inte ringt på? Han är ju minst sagt hemmastadd där. Men han hade sett att dörren var stängd och dragit slutsatsen att ingen var där. Skönt att han var tillrätta igen i alla fall.
Sen på jobbet ska vi ha två sommar jobbare varav den ena inte dök upp. Så jag fick ägna massa tid åt att försöka söka rätt på henne, utan resultat, när jag blev tvungen att logga in på mailen för att hitta numret till hennes handledare så krånglade datorn så det tog hur lång tid som helst innan jag kom in. När jag väl ringde handledaren så kom jag till någon annan förvirrad stackare som inte hade en aning om vad jag pratade om. Ringde växeln istället och blev kopplad till handledaren, som inte svarade. Fick besked om att hon hade kopplat ur telefonen, hon kanske är på möte eller något… Skickade ett mail och beskrev problemet och bad henne ringa mig sen. Vilket hon gjorde några timmar senare.
Känns som värsta röriga dagen, där inget flutit på som det ska och där det ena efter det andra hållit mig borta från jobbet. Skulle vara intressant att få veta vad det handlar om? Att jag inte borde vara på jobbet?
Kul i alla fall att upptäcka att jag nu mera förvisso blir lite lätt stressad när det bara kör ihop sig precis hela tiden, men inte särskilt frustrerad eller upprörd. Mer lite road faktiskt. "Ok, vad är det jag missar?" liksom 😃
Den röda tråden är ju iaf ATT LETA - följ den så får du se vad den vill dig. Vad letar du efter?
Själv drömde 😴jag en mardröm 😮i natt, kan inte komma ihåg att jag gjort det sedan jag var liten! Den var så stark att jag vaknade i tårar 😭och låg och svamlade med Älsklingen en lång stund för att prata mig igenom den. Den var så stark och tydlig, men underlig, och jag fattar fortf inte vad den ville mig. Men det ger sig väl.
Just nu sitter jag iaf och försöker att få igång mig något mosiga huvud, om två timmar kommer ju journalisten hit, är ju bra om jag har skallen med mig så att jag kan leverera något vettigt. 🤪
Lycka till idag Kathja!
Inatt drömde jag om att någon satt med mitt hår i sitt knä och försökte kolla i vilka omgånger håret var blonderat. Obs! det var länge sedan jag blonderade håret. Sedan gav mig min chef en docka och vile att jag skulle prata om sorg… Jag har tydligen en del sorg som jag ska släppa.
Ja, vad kul!!! Kathja!!!
Det blir ju sjalvklart ett kanonrepotage:)☀️
Shiawase
Thora, sånt gillar jag - tydliga tecken i drömmarna 👍så man förstår vad det är man ska göra - sen kanske man inte förstår hur, men bara att veta VAD.
Jag har lite dröm tema i att det är en grupp människor som leker - tar sig fram genom lek. Använder leken som ett sätt att byta fokus.
Så det kanske inte är helt otokigt att jag gått loss på Candy Crush och andra spel. Känner mig faktiskt lite hjärntvättad ibland 🤪
Ikväll ska jag bli bjuden på mat - nice! Känner jag värdparet rätt blir det super gott och förmodligen nåt gott vin oxå 😉
Så var intervjun klar och jag är hög på livet. Shit vad jag gillar att prata om det där, skulle gärna göra det varje dag. Känns skönt att ha fått göra det där just idag, eftersom nattens mardröm hänger kvar som ett stort "?" - vad i herrans namn betydde det? Men nu ska jag släppa det och baka lite tror jag, har skördat vinbären på min buske vid trappan och några av dem ska bli till vinbärsmuffins hade jag tänkt. Resten åker in i frysen så länge.
Dåså! Då kommer du att få prata om det varje dag. Hallelulja😉! Och halleluja jag kommer nog att få lite andra arbetsuppgifter - mer på "rikt" och inte massa "flum " me like!!!!
Apropå Halleluja så hade jag själv tänkt att hålla Gud utanför intervjun, meeeen Marie (journalisten) frågade så då fick jag ju svara. 😃
Godmorgon/ middag. För er som inte drömmer föreslår jag att ni äter en god trerätters lite senare på kvällen och lägger er tidigt. Jösses vad jag drömt i natt. Efter tredje drömmen slutade jag att notera i min drömbok. Skulle gärna sovit några timmar till.
Idag vaknade jag och Endor till solsken och det är ju inte helt fel, hade lite regn i går faktiskt, men det var nog i princip det första på hela sommaren, så nu lär ju gräset vakna till liv. Och kanske kantarellerna. 👍
I em är det dags att gå på ett nytt jobbpass, men bara två kvar innan 4 veckors semester. Det ska bli så skönt! Har så mycket annat i huvudet som vill bli gjort så det blir snart tilt tror jag. 🤪Men bara en massa roliga saker, saker att se fram emot. Me like. Ha det bäst alla fina och hoppas att vi får en underbar dag.
God eftermiddag!!!
Semester,,hmmmm underbart!!! Det var ju ett tag sedan (nagra ar typ,,hihi) sedan jag hade det, men det gor inget!
Idag hade jag ett valdigt trevligt mote~~~
Om ett event, i Ginza~~~YES! (Det mest exclusiva handelsdistrikt har) en mini SWEDEN FESTA ( Fast jag kommer nog att byta namn) Det kommer att vara en event om livsstil, familjeliv, kvinnor och hur Njuta av livet,,
Tva talkshows tanker jag,, En dar en svensk pappa och japansk pappa pratar (kul!!)
Och en med mig da naturligtvis~ Min bok som jag nastan borjade tvivla pa~(den ar forsenad) ar pa gang,,, sa vi lagger in en promotion event for den samtidigt,(mitt forlag ar jatteglad:)! men jag kommer att fokusera mest pa kvinnor,livsstil, att njuta av livet…INSPIRERA
Lite svensk harlig musik, och FIKA (ett ord som borjar bli kant i Japan:) och lite annat smatt och gott~
Det ar jag och en japnask kvinna som kommar att fixa ihop hela projektet ,, kul!~~
Detta kommer vara en mini-event och sedan planerar vi for THE BIG event till varen!!!
OK, snabbrapport, nu ivag till dagis~ kram pa er
Shiawase
Spännande Shia! Nästan så man skulle vilja komma vägen förbi. Jag har inte heller haft semester på många år, så det ska bli lite extra skönt faktiskt. Men först jobba lite till…
Jag är på jättebra humör idag och står och smådansar på jobbet när inge ser mig… Idag kommer säkert något jätteroligt att hända! go with the flow!! 🌊
Ah!! Kathja,, da ska du verkligen njuta av lata , underbara, harliga dagar~☀️
Och Torah! Dansa pa~~(Du far garna lagga upp en video nar du dansar~~❤️
Shiawase
Ha, ha !! Så roligt ska vi inte ha det….
Shakira får dansa för er istället!
Allting är så konstigt just nu. Det är som att precis ingenting klaffar som det ska. Det händer saker som gör att jag måste göra mycket mer, eller något helt annat än vad jag hade tänkt från början. Idag tex skulle jag till mitt eget jobb för att städa lite. När jag kommer dit ser jag att min kollega som var där och målade för fyra veckor sedan hade dragit ur kontakten till kylskåper och sen glömt bort att sätta i den igen. Jag hoppades bara att hon tömt kylskåpet innan. Tänkte att hon kanske passat på att städa ur kylen för det behövdes. Men inte då. Jag funderade på om man skulle kunna virka små amigurumi-monster av innehållet 🤔. Med autentisk stinklukt och allt 😂. Nåja kylskåpet är nu skinande rent men det tog en massa tid som inte jag egentligen hade över. Det dyker upp massa saker som jag måste fixa och snabba beslut som ska tas. Har fått ringa massa samtal för att ordna än det ena än det andra. Det har varit försvunna sommarjobbare, ta kontakt med ersättare, försvunna sommarjobbaren dyker upp på tredje dagen, ringa kommunen och få godkänt för en extra helt plötsligt. Dator och mobil krånglar, stänger av sig och allt jag gjort går förlorat alt. låser sig så jag måste starta om den och allt går förlorat även då.
Dottern får värsta spadern när hon ska sova för hon kommer på att hon inte kommer kunna ta med sig Sötis (gosedjuret) till himlen. Panik över döden. Sin egen och sen våran. Jag försöker förklara min tro för henne. Att våra själar lever vidare. Att kroppen bara är som ett fodral som vi får låna för att kunna gå på jorden och sen när vi dör behöver vi inte den längre. Och jag försäkrade henne om att särskilda godedjur, inte alla men dom som är så där extra speciella, inte är som vanliga saker. De är mer som vänner. Och vänner skils man aldrig ifrån. Kanske Sötis faktiskt får liv där i himlen (hittar inget bättre ord som hon kan förstå) och blir som en levande hund. Hon har värsta ångesten över hur hon ska få med sig honom till himlen. Tänk om hon glömmer att ta med honom? Eller tappar honom? Jag hävdar att hon ju kan flyga när hon inte har sin kropp. Då kan hon hämta honom igen. Men om hon inte har någon kropp, hur ska hon då kunna få med honom……ja ni fattar! Vad svarar man? Och hur förklarar man själen? Jag har försökt säga "det som inte är kroppen utan själva tänket. Allt det som man känner och hur man är som person. Det som är du fast du blundar och inte kan se något av din kropp men du vet fortfarande att du är du"
Sen blev sonen helt hispig av hennes dödenprat så han kunde inte heller sova. Slutade med att jag packade in båda ungarna i samma säng så jag kunde sitta på sängkanten tills de somnade. Och nu sover de i alla fall.
Jag blir faktiskt lite nervös av att det känns så, jag vet inte riktigt…ostadigt? otryggt? just nu. Inte i mig själv. Jag känner mig lugn och mår bra, men det är så himla okontrollerat hela tiden. Som att det inte går att lita på att något flyter på som det ska. Jag förstår inte vad det är jag ska göra med det eller vad det är jag ska förstå.

Håbe❤️Är det inte just detta du ska omfamna? Att inse att det finns aldrig något vi kan ha kontroll över i det yttre livet, det är en illusion att tro att vi kan klamra fast i trygghet som har med ägodelar, jobb och relationer att göra. Allt förändras, ständigt- det är det som är energi. Däremot kan vi hitta trygghet i vårt inre. Grundbulten, vetskapen att oavsett vad som sker, hur rörigt eller harmoniskt det än är så är det som det är och det är bra! Och du behöver inte göra något eller förstå något utan bara omfamna detta.✨
Du är en så fantastisk mamma också🌈, TÄNK om man kunde ha fått blivit ompysslad på det där sättet när man själv var liten och rädd för döden…barn är så öppna av naturen, kan de förstå det här med själ redan som barn så WOW vilka grejer som kommer hända i världsutvecklingen…det kommer vi att få uppleva😉😎 Att de ens vågar möta funderingar kring detta ämne är ju stort. Och mkt pga din hjälp🏆! Tänk så många föräldrarna som sopar allt som har med död och sorg att göra under mattan och säger " nä nu ska vi inte tänka på det utan vara glada!". Då tar man ifrån dem möjligheten att gå igenom denna viktiga process som ALLTID leder till utveckling.
Kanske är det så. Kontrollbehov har jag förvisso en rejäl dos utav. Fast just de här grejorna tycker jag att jag tar väldigt bra. Jag har hittills inte blivit varken irriterad eller upprörd. Bara första spontana reaktionen. Jag menar, det är ju inte så man jublar när man öppnar kylen och får se att insidan blivit långhårigt under semestern. Men sen är det mer "jaha". Blir mest störd på att det tar så mycket tid på sånt jag förväntas göra i stället. Och att datorn och telefonen bråkar ibland så jag för göra om saker från början. Det känns som att jag på något vis får signaler om att jag gör fel saker. Att jag skulle göra något annat istället.
Sen det där med döden. Min dotter är så lik mig. Jag känner igen mig så mycket i hennes ångest. Jag tror just att vår livliga fantasi gör att det blir så mycket starkare. Men precis som du säger Szirius så fick jag hantera det själv. Det var verkligen "tänk på något annat" och så var man helt ensam med sina tankar som inte var ett dugg trösterika. När hon blir så där rädd kan jag verkligen känna det som om det vore jag själv. Även om jag för min del släppt den rädslan för länge sen. Bröderna Lejonhjärta var min räddning där. Men jag vill ge henne åtminstone några bra tankar att hålla sig fast vid. Sen måste hon hitta sin egen väg. Där kan inte jag hjälpa henne.
Håbe - Kanske får du det där för att du ska stanna upp och inte dra iväg i ditt gamla tempo i 180 knyck? Universum ger dig små hintar om att pausa och andas. 🤔
Kathja, det känns både jättelogiskt och inte på samma gång. För jag har ju helt klart haft stora problem med att stanna upp. Jag drar igång med tusen saker samtidigt och kan inte fokusera på något av dem eftersom jag har tankarna på något annat jag borde göra. Det är därför jag har så jättesvårt att hitta ett bra sätt att meditera på fast jag längtar efter att göra det. För jag kan inte slappna av när tankarna jobbar på högvarv hela tiden. Det är också därför jag ofta sover väldigt dåligt. Jag går inte ner i varv. Så där låter ditt resonemang helt rätt. Men å andra sidan, att det dyker upp massa extrasaker och krångel gör ju inte direkt att jag stillar mig. Då måste jag ju öka och blir ännu mer uppe i varv. Vilket märks på sömnen också. Jag somnar för sent, vaknar efter någon timme för att hjärnan börjar jobba igen. Förr var jag beroende av 8 timmars sömn men sen jag fick barn har jag insett att jag klarar mig, och fungerar bra på mycket mindre, men 3-4 timmar, inte sammanhängande sömn per natt är alldeles för lite för att jag ska känna mig i bra balans.
Tänk vad man tänker olika, jag tänker att du i och med att det dyker upp andra saker att göra än det du hade tänkt dig så måste du andas och fokusera om, för att annars funkar det inte för dig. Alltså att du får verktyg att öva på. Men som sagt jag kan ju vara heeeeelt fel ute, det är jag ibland. 🤐
Va! 😮
Du kanske är helt rätt ute. Som sagt, det är både helt logiskt och inte på samma gång. Men det kanske ger sig och det blir solklart rätt som det är. Ber universum om lite tydligare vinkar tack. Tänk på att jag är både lite lätt lomhörd och halvblind när det gäller sånt 😃.
Och den där var nog likte subtil som en flygel på foten, hi hi. 😉
Japp, tala tydligt så jag fattar 🙂. Obs med det inte menat mera strul och krångel! Tydligare, inte mer. Tack!
Halloj, Håbe jag tänker oxå som så att det är superutvecklande att acceptera att oväntade saker inträffar, att man accepterar det och sedan gör det man ska och ÄR i det man ska.
(sade hon som har super svårt att koncentrera sig på en sak i taget 😃) övning ger verkligen färdighet.
Shia tänkte på dej häromdagen när jag gjorde en faktura på ganska exakt ditt guld belopp häromdagen. Lite sjukt att sitta och bolla med så stora summor 🤪.
Känner mig lugn, harmonisk och nästan lite loj. Men på ett skönare sätt än tidigare. Jag har kommit in i en mer göra period också. Alternerar på ett balanserat sätt känns det som. Fortsätter drömma väldigt mycket.
Alltså, allvarligt! Den här dagen fortsatte på inslagen linje. Efter frukost kom dottern inrusande " Mysan är borta!" Kaninen har alltså lyckats trycka isär grinden till hagen och rymt. Vi hittar henne under altanen där hon har det svalt och skönt = ointresserad av att komma ut. Efter en stund ser vi henne förflytta sig in under grannens altan och sen ser vi henne inte mer. Ungarna är förtvivlade förstås. Vi skramlar med mat men hon har ju precis ätit så det lockar inte. Ringa till jobbet och säga att jag kommer så småningom. Får ju lov att ge det en timme eller så. Vi skriver en lapp med bild på datorn där vi talar om att en hennes transportbur med mat i står på vår trapp om hon skulle dyka upp och har de lust att försöka fånga in henne när vi inte är hemma. Medan jag står vid skrivaren tittar ut genom fönstret. Då får jag se en vit boll som fart iväg som ett streck med en katt i hasorna. Bort från vårt område. Shit! Rusa ut och försöka lokalisera dom. Mötet så små ingom Katten som kommer spanandes. Tydligen har den tappat bort kaninen. Jag försöker titta där jag såg katten komma ut men ingen kanin. Inser ju att den knappast kommer fram och hälsar efter den upplevelsen. Går hem för att hämta matskålen och göra ett sista försök. Säger åt dottern att nu är det nog nästan kört. Vi får hoppas att någon hittar henne. Då hittar jag kaninen som ligger och mer eller mindre hyperventilerar utanför sin bur.!!! Hur gick det till liksom? Bara att lyfta upp henne och stoppa henne i buren. Klämde igenom henne och hittade inget som verkade skadat. Får vänta tills i em så hon får lugna ner sig och kolla henne igen. Jag kom till jobbet en timme sent. Det känns verkligen som att det handlar om jobbet. Som att jag hindras från att vara i det jag "ska". Och jag har allvarligt börjat känna att jag vet inte om jag vill det här mer. Å ena sidan så tycker jag väldigt mycket om mitt jobb. Men jag har gjort det sen 1985. I 28 år. Jag kan det nu. Det händer inget mer. Jag utvecklas inte längre. Jag trivs egentligen bäst just nu i de uppgifter som inte har med barnen att göra. Fixa, ordna, arrangera… Jag gillar att kunna gå undan och greja lite för mig själv. Men såna jobb växer inte på träd. Och definitivt inte med förskollärarlön och för någon utan någon som helst utbildning inom något annat än barn.
Ja du, det är ju tydligt att du ska göra annat än jobba iaf. Men den där tanken att göra annat är väl inte ny? Kanske är dags att spinna vidare på den nu då du iaf står där med flygeln på foten. 😉
Otroulig!!!
Tack for dessa ord:) Att du tankte pa mig,, just for att de senasterna dagarna har landat i en lugn sjalvklarhet, att de ar pa ingang,,, alltsa inte " tank vad kul det vor om…" utan,,, Ja ,,, bara the next logical step,,, det ar nu , timingen ar perfekt,,,, och da kommer dina ord som en bekraftelse!!!:) ~~~
Habe,,, Ha tanken att det kanske ar nagot annat som du borde gora,, det kanske finns nagot annat jobb dar ute,, kanske inte, men var oppen! Just i den fas som du verkar befinna dig i , sa ar det nog inte sa mycket action, mer an att oppna upp for de mojligheter som kommer din vag:) Det kanske ar just darfor som det ena efter det andra sker!!!Acceptera nuet, och Lat mojligheterna komma till dig,,, och du kommer att veta nar det ar nagot som passar dig:)!!!
Shiawase
Hej allihopa! Det var sjukt längesen jag ens var inne här på sidan faktiskt, men nu känner jag att jag behöver er! Har inte ens koncentration just nu till att läsa igenom vad jag missat och hur ni har de osv (hoppas självklartr att alla har det bra) så med risk för att vara självisk kommer jag skriva direkt om mig själv☺️
Det har egentligen hänt en massa tråkiga och negativa saker sen jag flyttade till gbg:( Det enda positiva är att jag trivs jättebra i gbg. Det har strulat med jobb, jag har mått sämre och min pappa har också blivit sämre i sin sjukdom. Men att jag mår skit över min pappa och gråter var och varannan dag, får ångest osv kan jag förstå, han är ju min pappa och jag älskar honom över allt annat. Men det jag inte kan förstå och som jag hoppas ni kan svara på är varför det är så. Varför känslorna, klumpen i magen, ångesten över killen jag dejtade för flera år sen har kommit tillbaka:/ Jag vet att jag skrivit om denna killen många ggr förrut och i början försökte jag endast använda attraktionslagen för att få honom tillbaka. Men tillslut insåg jag att det kanske bara inte var meningen att de skulle vara vi, även om jag allra helst ville det. Så jag gjorde en liten cermoni där jag brände upp allt jag skrivit om honom i min dagbok och släppte de i tanken. De kändes jättebra ett tag men sen började tankarna på honom att komma tillbaka, eller mer glada fantasier om honom. Sen gick det ett tag till och jag insåg att han var lycklig med sin nya tjej och att det förmodligen inte finns en chans för oss längre. Så jag slutade helt enkelt fokusera på honom och började tänka på att träffa andra killar och att vara lycklig utan honom. Det har gått så jävla bra att "släppa honom" jag var helt säker på att jag var över honom, reagerade inte ens om jag såg honom, hans namn, tjej eller kompisar. Det kändes så jäkla underbart.
Men sen några veckor tillbaka har det känts jobbigt igen:( Såg honom och hans flickvän här i gbg och fick panik, känns som det var då allt började igen. Sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på honom. Han namn dyker upp precis överallt, på det mest konstiga ställen. Och jag går in och kollar instagram hela tiden (vi har gemensamma vänner där) och ser kort på honom och hans flickvän. Jag mår så dåligt när jag ser dom tillsammans, får en stor klump i magen, panikkänsla och känner mig verkligen ledsen över det hela. Det känns som det var igår "de tog slut" mellan oss och den känslan man har direkt efter man blivit sårad.
Men hur kan jag känna så nu? Efter så många år? Och efter att det har känts bra så länge. Jag vill verkligen inte älta mer. Vet inte hur jag ska komma ifrån dessa känslor just nu.
Kan tillägga att jag även för ett tag sen skrev ett mail till honom om hur jag kände efter allt som varit och där jag önskade honom lycka till med tjejen om han är lycklig med henne. Det kändes helt okej att skriva mailet, jag skickade självklart aldrig iväg det men kände att det var bra bearbetning för mig att skriva det. Mådde också bättre efter det.
Men sen kommer de jobbiga känslorna igen…..
Hej, hej vannen!!!:) trevligt att du tittar in till oss,, och har ar det HELT ok att vara sjalvisk:)
Jag tror ju att det inte ar honom du langtar efter utan kanslan att ha nagon att lita pa , en trygghet, karleken och foralskelsen,,,, I och med att ding kansla har rubbats pa jobb och med din pappa etc. sa soker du dig automatiskt till en person dar denna kansla fanns.
Men Som vi vet,, sa finns den kanslan inom oss sjalva:))))
Din pappa, trots sin sjukdom,, ar helt ok! Hans innersta jag vet att allt ar ok,, han lever efter sin plan. Dels for att sjalv expandera, men titta vad han hjalper dig att expandera,,,
Min pappa dog nar jag var 23,,, jag bodde i Japan da, men han tillbringa hans sista tva veckorna med honom,,,det var en fantastiskt erfarenhet,,, lakarna sa att han hade nagra manader kvar, men han dog samma morgon som jag skulle flyga tillbaka till Japan,, vi han prata, ta farval, etc.
Dod (om nu din pappas sjukdom ar av sadant slag) ar bara skiftning i form, energi,,, skapa fred med den forst:) Lat inte sjukdom rubba din balans. Finns ingen anledning, for det ar Helt ok! Din pappa och hans JAG vet ocksa att det ar helt ok.
Acceptera att den har killen ar lycklig och har ett fint forhallande. Det ar inte HONOM du langtar efter,,, :) Det enda positiva ar att du trivs i Gbg!!
Jag tycker att det ar KANON positivt!!!! Harligt,,,
Borja smastegen med att hitta det positiva i det lilla~~~~
Kram, kram~~~❤️
Shiawase
Håbe, gör dig av med begränsningen att "såna jobb växer inte på träd". Är det meningen att du ska göra något annat som blir det något annat. Lycka till!
#Mathilda, hej vännen 👋 så härligt att höra från dig.
Även om det är lite upp och ned. Det här med att trilla in i gamla mönster och känslor, för det är det du gör. Vad gäller exet. Du trillar tillbaka i saknaden och känslorna som fanns då. Men FÖRLÅT dig själv när du gör det.
Om du känner efter i kroppen - stämmer av i känslorna i kroppen ganska ofta - och om du känner att klumpen är på väg. Säg: Nämen hej,hej är du här igen, jaha ja nu har det kommit tankar som skapar denna klump.
Jag vet vad du pratar om, för jag blir förvånad själv ibland hur känslor som är flera år gamla kommer tillbaka. Men jag observerar dom och inser att dem där känslorna har aldrig gett mig något bra - tvärtom - följer jag med dom så blir det bara värre. Det låter lite som att du har spunnit vidare på den känslan du fick när du såg dom.
Jag vet en kvinna som mått dåligt och varit bitter över sin ex man i trettio år!! Så visst kan man hålla känslorna vid liv!!
Det är ju faktiskt så att självkänsla är färskvara, gå tillbaka till övningar och tankesätt som gjorde att du lyfte förra gången.
Och ….undvik att kolla på kort på instagram eller överhuvudtaget tänka på honom. Lev ditt liv❤️
Sen tror jag som Shia, det hänger ihop med det andra som händer i ditt liv. Min pappa dog för 15 år sedan och var sjuk lång tid innan. Det tog väldig kraft/energi under sjukdoms tiden. På den tiden tog jag nog åt mig mer energi av andra människor. Gjorde den till min. Idag hade jag förmodligen stått mera i mig själv och genom det kunnat sprida mer lugn och kärlek till alla inblandade - men allt är som det är.
Härligt att höra att du trivs i GBG!
Försök att hitta tillbaka till DIG nu fina du, för allt du mår dåligt av kommer utifrån. 🤗❤️
Kathja- tanken är absolut inte ny. Jag har känt så ett tag nu. Men jag har inte riktigt kunnat lokalisera exakt vad det är jag vill göra istället. Det vet jag fortfarande inte riktigt, men ändå lite mer åt vilket håll. Vad det är jag trivs med att göra. Och jag gillar ju mitt jobb. Jag lämnar ingenting som är dåligt. Jag är bara rätt less. Det är så samma samma. Olika barn, men samma rutiner, samma galonbyxor, samma årshjul som snurrar på.
Shia du har rätt. Det räcker att acceptera och vila i att det är det här jag vill och låta allt ha sin gång. Precis som Thora säger så ska jag inte fastna i vad som är rimligt eller inte. Det är mitt jobb att önska och universums sak att fixa huret.
Jag vill gå till mitt jobb och känna "wow, ännu en rolig dag på jobbet. och undrar vad den här dagen kommer innehålla för spännande".
Precis! Hur vill du ha det egentligen och be universum om det!
Framför allt hur vill du känna och hur vill du må, resten löser sig? Det gäller ju dig med Tora. 😉

Mina daarlings❤️ Hoppas bara in och säger hej och älskar att känna hur små små ord faller så rätt. "Känn hur du vill må - resten löser sig!" YES! Mantrat för kvällen. TACK! Trallar vidare, lalalla🙂
💋
Yes, I feel gooooood! Tjoho!
Idag lär vi inte behöva vara hungriga i alla fall. Vi skulle ha fått besök men de fick förhinder så vi har go mat till ett helt regemente, stackars oss. 😉¨
Ska nog packa in Älsklingen i bilen och åka och bada så varmt som det är idag…eller så fastnar vi inne på soffan…
Ja mina kära vänner - jag är ju helt HÖG idag.
ALLT kommer till mig! Igår köpte jag ett snordyrt men underbart telefon skal till min telefon, som jag funderat på i någon månad - igår bara köpte jag det! Sen var min underbara syster med på stan, som har som ett mål i livet att vara personal shopper till mig (jag hatar att handla och prova) Igår fungerade det så att vi 17.45 gick in i en butik och hon hittade klänningar tillsammans butiks personalen - jag stod i provhytten med MBT sandaler och brallorna kvar vid fotknölarna och provade det dom kom med. Jag fick på mig en härlig grön linne klänning som kändes så rätt, det var: VILL HA 😃 så den inköptes och nu ser jag ännu mer fram emot kvällens 40 års kalas - för nu kommer jag att känna mig FIIIIIN!
Sen vaknade jag av min härliga dröm, handlade färskt bröd, hejade på min tandläkare som har semester (hon målade staket) tänkte …det var ju lustigt att hon dök upp, jag försökte ju få tag i henne i veckan för jag har bititav en tand, så tänkte jag meeeeen jag kan ju inte störa…..JOHO vändes tanken, om nu universum ser till att skicka dit henne så är det mitt uppdrag att ta emot - så jag gick tillbaks och frågade mina frågor och fick det svar jag ville ha. TACK!!!!! 🌊🌈
Ja det känns som att det är sånt FLYYYYYT 🌊nu.
Spännande att se vad denna dag slutar med, hi hi. Nya spännande möten kanske.😉 Flyyyyt på vännen. 🌊

" Tänk på vad du önskar - det kan slå in" eh…hehe😉😇
Har ju visualiserat en del om mer umgänge. Nu har jag umgåtts så OTROLIGT mkt så att det känns som att jag kan sitta nöjd hemma och fisa i ett halvår framöver!!!😴
Nu visualiserar jag lugn och ro…mmmmm vilken mysig höst jag har att se fram emot….yes!😃
Härligt Szirius! Det var tyst här idag. Man skulle nästan kunna tro att ni var på samma festligheter som jag. Kom hem kl04.00. Försöker vända lite olust vibbar just nu, såna som lätt kan uppstå efter en natt i partyts tecken. Förstår inte riktigt varför dom här obekväms känslorna så lätt uppstår efter en ute kväll. Undrar om det ligger någon slags skuld i det hela? Eller så är det bara kroppens kemiska hantering av det man hällde i sig. Nåväl, målet med dagen är att tvätta bil på in och utsida så den är redo för semester trippen.
God morgon alla fina! Hoppas ni får en underbar dag / kväll. Ska få sällskap i bilen till jobbet idag av en tokrolig arbetskamrat. Det ser jag fram emot. Har lite motstånd i mig. Men det finns väl där av en anledning. Så det är bara att försöka flyta med. Flyt på i livet govänner!
Godmorgon! Gick upp precis med ett motstånd. Ett motstånd som har arit hos mig sen igår… Men det är som du säger Otroulig som det ska vara. Idag har jag lite fullspäckat schema, får se vad som kommer ur dagen. Trevlig dag på er!
Hihi, det började lysa en varningslampa i bilen i morse och helt plötsligt gick den trögt, fniss. Motstånd manifesterat direkt! Tur att jag kunde ta mammas bil. Ikväll får bilen åka till verkstan.
Shit vad denna dagen har gått fort. Önskade mig i morse en dag som skulle gå i ett rasande tempo och med många glada skatt och det var just vad dt blev. Har haft fullt upp med mina pojkar, men bara roligt och motståndsfritt. Opa!
Fick mig dock ett bryt på mina kolleger som under dagen bara bekräftade för mig att jag är färdig med detta nu, men bara att omfamna känslan och tänka glada tankar. Tankar som att på onsdag börjar min SEMESTER. Ska bli så sköööööööönt.
Har nu beställt att morgondagen ska bli som dagen, med många glada skratt. Jag har ju iaf ett väldigt bra jobb, om jag tänker efter. 😉
Jag har lyckats manifestera stiltje och att bli ignorerad Hur gick detta till???
Strunta i hur det gick till! Tacka för att du har fått det för det är uppenbarligen vad du behöver just nu. 😉
Hej och glad sommar☀️🌺 på er alla godingar🎈🌊
Korken flyter lugnt och stilla fram i tillvaron och jag bara följer med riktigt schysst,,, faktiskt!
Semester igen😛Tre hela veckor *joddlar glatt*
Tack Kathja, just nu känns det inte så mycket och det är väl som du säger som det ska vara. Men lätt att dras med i egots, hallå, nu h'nder det inget, är du medveten om det…?
Glad sommar och semester Rore!
Härligt Rore att korken guppar lungt och stilla 🌊 och skööönt med semester. Snart ska jag ha min.😃
För egen del så undrar jag verkligen varför jag satt mig i den här handlingsförlamade situationen på jobbet. Jag är nyfiken och det känns som att det är något jag inte vill se hos mig själv…samtidigt som jag inser att jag inte ska vara för hård mot mig själv.
Min gamla skolkamrat som jag kontaktade om dräng jobbet söker någon som tillfälligt kan jobba under skörden och eventuellt längre. …Han har fortfarande inte kommit tillbaka till mig - trots att han sa att han skulle. Så jag tolkar det som att han inte är intresserad av mig som arbetskraft. Trist…men bara att acceptera.
Tycker det hela är förvirrat men det finns säkert någon plan i allt det här och att allt är som det ska 🌊 go with flow.
Det är ju faktiskt väldigt spännande det där Otroulig, jag du fattar nog vad jag menar. Tänk så det kan bli. Det är rätt för dig just nu men inte vad du trodde det skulle vara. Så vad är det du har önskat dig egentligen? Tur man vet att det alltid ger sig i till slut. ❤️
En annan är trött och har ont i huvudet, men det gör inget alls. Är nöjd med mina dygn på jobbet och har nu suttit ute i solen och njutit i några timmar tillsammans med Älsklingen. Avnjutit en pilsner och snackat livet. Älskar verkligen mitt liv!
Hej på er! Jag sitter här på jobbet och har det lugnt. Har min näst sista dag på upplärningen och provar att jobba mitt första kvällsskift. Normalt sett är man 2-3 stycken som jobbar kväll, men ikväll är vi 5 st. Så det är långt mellan samtalen.
Jag älskar min nya arbetsplats, och mitt nya jobb. Och jag bara vet att jag kommer att vara bra på det. Varje vecka så tar vi ut avdelningens pärla, den som har sammanlagt högst poäng i de olika arbetsguppgifterna. Samma kille har varit bäst fyra veckor på raken, och kommer säkert att bli det även denna vecka, men jag har chansen på topp tre, vilket känns kul eftersom jag egentligen inte börjar jobba förrän på måndag. Nice!
Jag känner mig som en helt annan person nu för tiden. Jag är gladare, mer avslappnad, har mer energi och bara njuter av allt. Det gjorde jag ju innan också, men det är liksom på ett lugnare plan på något vis. Jag är precis där jag både vill och ska vara just nu. I tisdags slutade jag kl 16, och städade när jag kom hem. Bara det liksom. Idag så städade jag balkongen och takterassen, målade naglarna, tvättade sängkläder och en del annat innan jobbet. Sånt hade jag aldrig energi och lust till att göra innan eller efter jobb förr.
Imorgon ska jag byta bank. Det ska bli skönt. Och roligt! Helt nytt ska det vara med en massa saker nu känner jag.
Och om bara två och en halv vecka kommer mamma och dem hit på besök, och den dagen de åker hem så får jag min första fulla lön. Och sen får jag löneförhöjning med 300 euro i månaden, plus lite till. Inte illa en och en halv månad in på ett nytt jobb. hahaha
👍Crina!
Så kul Crina!! Ditt inlägg lyser av ett lugn, kanske en ny sorts trygghet, i alla fall i mina " ögon" ! Så härligt! Glad:)
Ja, jag känner mig totalt lugn. För första gången i mitt liv så har jag en framtid då jag inte behöver fundera på pengar. Den lönen jag har framför mig ligger långt över medellönen här. Jag har aldrig någonsin haft ekonomisk trygghet på det viset och det tror jag gör en enorm skillnad i min inre, och yttre, trygghet. Jag kommer att kunna spara flera hundra euro i månaden utan att behöva snåla och försaka något annat. Jag kommer att kunna boka en resa till Sverige närhelst jag känner att jag vill. Jag kommer att kunna resa, köpa de möbler jag vill ha. Ja, jag kommer att kunna leva ett lugnt och avslappnat liv på ett sätt jag aldrig har erfarit förr. Och bara tanken och vetskapen om det är så harmonisk.
Sen är det ju inte bara pengarna såklart. Jag har fått en massa nya vänner, jag gör saker jag tycker om att göra, jag har mer energi och mer pengar att göra sånt jag vill göra.
Ja, dina "ögon" har helt rätt, Otroulig! 😃
Godmorgon pa er!!!
Underbart Crina~~
Sjalv ar det lite si och sa,, men jag flyter med~~ busy som vanligt, och varmt som vanligt.
Den dar energin att satta igang och gora saker infinner sig inte riktigt, men den ar nog pa ingaende snart,, ro att meditera infinner sig inte heller , fast det kanns som om jag "borde" gora det, Men,, att jag inte gor visar ju att det ar ok att inte gora det just nu!!!
Men, nu ska jag ta och sticka ivag,,, kikar in har till er senare❤️
Shiawase
God eftermiddag pa er alla!!!
Lugn har inne~~~,,, Jag har varit inne pa domstolen idag, och sedan ett trevligt mote for eventet vi planerar i Oktober ! Roliga saker hander, men just nu ar jag lite lag av nagon anledning🌈
Men nagot ska nog komma ut av det ocksa:)
Harligt darfor att lasa om Skogis jobb, och om Crina:s underbara navigering fram till nu,,, nar allt har fallit pa plats!
Otroulig! Hoppas du kikar in med dina inspirationsinlagg trots att du ar semester!!!:)
Nu ar det matfixning och sedan traning~~~ Ha en bra fortsattning pa dagen ❤️
Shiawase
Glomde att skicka ivag mitt klotter innan jag stak ivag,, sa det blev nu,, har nu placerat mig pa balkongen, men svetten dryper,,, klockan ar 21,,alltsa jag tycker om varmen, men igar och idag ar det som att ga omkring i en bastu,, jag tror att luftfuktigheten har slagit rekord,, gradvis ar det 37 det ar varmt, men det kan vara ok,, men med den har luftfuktigheten,,, och idag nar man var tvungen att aka ivag i "ordentliga klader,,, " haha,, svetten drypandes,,,, smink kan man ju liksom glommaMen jag klagar inte,, battre varmt an kalltHoppas att ni mar bra finisar,,, jag har varit lite lag,, inte skrivit harinne, men marker att jag hojer min vibb sa fort jag borjar skriva,, sa nu vet jag det!!! Att halla sig borta harifran for att man ar lag ar INTE bra! Tvartom!!!
Tack for den paminnelsen,, och den hade jag ju inte fatt om jag inte hade hallit mig borta harifran,, och heller inte om jag hade kant mig lag!!! Sa annu en sjalvinsikt:) Jag fortsatter att droppa av svett,,, hoppas det inte bara forsvinner vatska utan lite annat overskott ocksa,,,haha:)
Shiawase
Halloj Shia, hoppas att du känner dig lite hög nu då, när du har varit här inne och hälsat på 😉
Puss Shia 😍 jag blir alltid lika glad när du skriver här! Jösses så varmt!! Ja hehe, det verkar som att vi är några stycken som bara är i en fas av att vara, lite som att vi är i väntrummet. Eller kanske på perrongen 😉. Medans andra har precis klivit på det glänsande tåget på väg mot nästa resa och station.
Apropå det här med vikt. Jag såg ett inslag igår om feeders och eaters igår på TV, det finns dom som får en sexuell njutning av att mata och göda sina partners och dom som finnes en sexuell njutning i att bli proppmätta. Jag var helt förbluffad. Det var bara kvinnor i programmet som var esters. Dom var abnormt stora. Jag försöker att vara öppen och acceptera att folk är olika - men tyvärr, jag tycker inte att det är sunt, jag tror ju att det ligger något djupare behov som de försöker fylla med mat. Hur kan man koppla ihop mat med sex? 🤔 på det viset att man blir illamående mätt och njuter av det. Lustigt det här. Har även kommit i kontakt med SM, alltså inte själv 😮, men diskuterat det ganska mycket. Det känns som att det är lite samma där. Det finns något behov som kopplas ihop med sexet. Intressant, det här kommer ju till mig av en anledning.
Jaja…
Har ju semester idag, vad gör jag..😴 ..haha och drömmer!!!
Men när jag tänkte tanken att rensa så fick jag lite energi, så det kanske är det jag ska göra. Samt att packa - för i morgon bär det av söderut.
Du behöver inte vara orolig Shia, därnere är jag helt själv så ni och FB blir min kontakt med mänskligheten.
Har haft en skön dag, först fixa naglarna, sedan plocka hallon i solen, nu väntar jag bara in Älskligen och hans pappa så ska vi äta ostkaka med hallon och vispgrädde. 🙂
Är inne i skrivar tagen och det känns bra, har som plan att skiva klart min e-kurs under mina lediga dagar. I morgon kommer artikeln om lilla mig med i Hallands Nyheter, spännande. Jag hoppas ju så klart att det leder till några trevliga uppdrag. 😃
Thora!!! Ja,, nu mar jag sa mycket battre och har fatt energi~~~ tack och puss pa er:)
Otroulig,,, intressanta sex-tankar/teorier,, haller med mat och sex,hmm:)
harligt med semester och bra att du finns har inne hos oss❤️
Kathja, Sjalvklart att det blir en kanonartikel!!!! Finns ju faktiskt inget annat alternativ,, och sjalvklart att det leder till vidare intressanta saker!! tjohoo!!:)
Har ar klockan elva (kvall) funderar pa att ga och lagga mig,, eller sova pa balkongen,,haha,,, fortfarande over 30 grader, luftfuktigheten som hogst i dag var 90 %,, vindstyrka 0m/s,,,, som sagt bastu~~~~
sitter en stund till har ute,,,,
Shiawase
Godmorgon pa er!!!
ha en fin dag alla !!
Shiawase
Otroulig - Apropå det där med SM och feeders osv, det finns ju mäniskor som tänder på träd och kottar och hundar och dvärgar och smärta eller inte tänder alls och… Personligen tycker jag nog att det mest är tragiskt med de som inte tänder alls. Där man snacka om blockeringar!
Fast jag funderar typ aldrig på andra människors sexliv slog det mig just. Funderar nog inte så mycket på hur andra har det, eller hur de gör olika saker, över lag -. om det inte trillar in i mitt liv. Människor som fenomen är intressant, men då mer hur folk agerar, reagerar och resonerar - inte så mycket vad det gör.
Shia - hoppas att din dag har varit bra! ❤️
Jag ska strax skaka liv i äldsta bonussonen och dennes pappa eftersom Älsklingen ska köra "ungen" till hans mamma då han ska iväg på läger i Frankrike med kyrkan. Första resan utomlands utan mamma/pappa. De växer så det knakar de "små". Och skönt är det!
Har som vanligt inte mycket annat på schemat än att njuta och se vart denna dagen bär mig. Känns skönt.
Ha det bäst alla fina!❤️
Pst! Bilden är till dig Otroulig 😉(kunde inte försitta chansen, hi hi) ❤️
God morgon!!
Tack för bilden Katja 🙂
Nej jag brukade nog inte fundera kring sånt, men eftersom det liksom trillade på mig. Haha - inte tänder alls, tja kanske jag hamnat i den kategorin. Inte känt ett pirr på 5 fem år - men då pratar jag kärleks/attraktions pirr. Det kanske är DET jag ska se, att jag felaktigt kopplar ihop sex med kärlek? ….Nåja det visar sig.
Min rygg snackar högre och högre, speciellt på morgnarna
.. kanske har med detta att göra? Kom in på en tanke på mitt ex under morgon promenaden och hugg, jag stönade till av smärta. Kroppen svarade direkt, intressant.
Ska nu packa och städa för att kunna dra direkt efter friseringen.
Tjingeling - ha en härlig lördag!!
Ha det bäst och kör försiktigt!
Tack 😍 det ska jag!!
Mer klotter åt folket!! Insåg återigen hur mycket jag utvecklats. När man hamnar i situationer som man varit med om tidigare så ser man ju skillnad. Träffade ett par gamla vänner som hade en till vän med sig. Känner hur jag kan vara helt avspänd och när det börja "negga till sig" så sitter jag faktiskt bara tyst. Det kanske inte är helt naturligt i andras ögon. Men den sista tiden så när folk slänger ur sig saker grundade på fördomar eller om de har en helt annan uppfattning än jag, så blir jag bara tyst.. Egentligen i brist på ord..vet inte i vilken ände jag ska börja. Oftast går tystnaden bra, men ibland vore det kanke naturligt med en feedback. men jag är mållös. Det är ok för mig. Lite spännande faktiskt att iakta min egen och andras reaktion. Jag var väldigt sugen att åka förbi Kathja men insåg att det blev en Vääääldigt lång omväg. Då bilen håller på att busa lite med mig, kändes det skönt att komma på plats. Fick puls i Värnamo då motor lampan började lysa i någon sekund och varvtalet ändrades. Men sen har Plurisen gått som ett tåg. Kram på er❤❤❤❤
Spännande resa vännen, på alla sätt och vis. Nice att du iaf tänkte på mig och jag finns kvar. 😉
Ps. Kom på att jag måste nämna att jag saknar Szirius, eller tja saknar och saknar.. Tänker i alla fall på dig, fina, fina du❤❤❤❤❤ds
Godmorgon pa er!!
Fortfarande sommartempo har inne~~~ HOppas alla njuter av vad det nu ar ni gor:)
Har ar det som vanligt kanonvarmt,,, idag blir det jobb och traning,,, Men i helgen har jag faktiskt sloat ,, varit till poolen med minsta bland annat.
Otroulig, hoppas du ar det underbart nu i stugan!
Nar det handlar om neggo-prat, sa ar jag nog ocksa tyst mest, tidigare kunde jag borja argumentera, men det ar oftast liksom ingen mening….
Kram pa er!!:)
Shiawase
God morgon!
Äntligen är vi tillbaks i normala hjulspår på jobbet. Första två veckorna var jobbiga för att det var så segt. För mycket vuxna, för få barn. Förra veckan var lite bättre när jag fick ta tag i att skola in nytt barn. Men nu är andpausen slut för idag kommer alla kollegor tillbaks och vi sätter igång direkt med inskolning av ytterligare 4 barn inne hos oss.
Konstig kontrast med vädret. Förra veckan gick vi bara och flåsade för det var så hett. Idag är det 15 grader och ganska ruggigt ute. Nu känns det verkligen som höst. Lite smådilemma med kläder faktiskt.
# 243 #246
Jag håller med angående att bli tyst. Förut var jag mer lättprovocerad och kunde påbörja en diskussion men nu har jag inte orken, och innerst inne vet jag ju att jag har rätt och det är det viktigaste. 😉 Jag brukar tänka att de människorna är här för att inhämta andra kunskaper i det här livet och utvecklas på andra sätt och då är det ingen idé att försöka trycka på dem något de ändå inte kan ta till sig just nu.
Ibland när jag märker att någon vill kritisera min andliga syn på livet med syftet att försöka "omävnda mig" eller bara provocera brukar jag bara rycka på axlarna och säga; "den här tron/livstilen gör mig lycklig, och skulle jag tänka/leva som du så skulle jag bli deprimerad. Är din mening med detta att du vill att jag ska bli deprimerad?" Det brukar oftast göra dem så ställda att diskussionen dör ut.
En annan variant jag brukar köra med är; jag är lycklig och tillfreds med livet nästan varje dag medans du vantrivs och klagar på det mesta, ändå så anser du att det är jag som "lever fel". De ändrar ingens åsikter men det brukar avsluta diskussionen. 🙂
Hej pa er!!
Jag fick gara en utryckning till en tv-kanal ikvall,, ett nyhetsprogram som ska ta upp norske statsministerns taxi-korning imorgon bitti nyheterna. Nu ar klockan 2 och har precis kommit hem,, ska ta och sova,, men maste varva ner lite har inne oss er, ska ivag till haktet imorgon, sa upp klockan sex:)
Kathja och Otroulig,, njut av era semestrar!! Eller det vet jag ju att ni gor!!!
Ja Alex,, haller med,, Fast det lustiga ar att jag nastan bara traffar saker som ar nojda med livet, eller som ar nyfikna pa hur jag tanker, och vill lara sig mer! Jag har nog inga neggo-personer i min omgiving nufortiden!
Shiawase
Godmorgon pa er~~~
Har ar klockan 13 ,, jag ater lunch, och ar kanontrott,, har ju som sagt inte sovit mycket inatt. Men i dag pa taget sa lyssnade jag pa A-H,, och det var langesedan!! Har haft en period av icke-lyssnade,,, !!
Alltid lika uppfraschande och inspirerande, och NATURLIGTVIS, ar det precis saker som jag behover hora…
Men dessa blanka perioder,, nar man varken mediterar eller lyssnar, laser etc. ar nog lika sa viktiga~~
Nu haller jag pa att somna, men ska ta och satta mig pa taget hem snart:)
Ha en fin dag!!
Shiawase
Hur blev artikeln Kathja? Får vi se den?? 🙂
Ja just det! Var in pa natet for att kolla, men man maste vara prenumerant for att lasa den artikeln~~~
Shiawase
Den blev bra! Jag blev riktigt nöjd. ❤️
Skulle ha lagt upp den till er, men vår scanner ville inte vara med, 😟och eftersom jag har semester kunde jag ju inte fixa det på jobbet. Men får Älskligen inte ordning på den i veckan åker jag bort till våra vänner som bor den bit bort och lånar deras. Så ni är INTE bortglömda. 😍
Vill läsa, vill läsa!!
Ja det ska bli spännande att läsa 🙂
Här är det tjaa, vet inte hur jag ska beskriva min energi egentligen, inte låg kanske - men under medel. Men det lustiga är att det kommer saker till mig ändå. Min snälla tandläkare ringde upp och bokade tid till min trasiga tand. Nu ringde min bilmek upp och gav mig numret på, håll i er: Differenstryckssensorn 🤓Det känns som att en ny sån kan vara bra att ha då den gamla verkar strula.
Det verkar vara en del praktiska saker som behöver åtgärdas, de går halvsönder - men allt löser sig. Det tackar jag för.
Hade väldigt gärna lyssnat på guidade meditationer - AH klipp osv härnere, men uppkopplingen är inte tillräckligt snabb. Så jag får läsa istället - Fältet - det går trögt. 🤔
Idag i lokal blaskan härnere var det repotage om en kvinna som fyllde femtio som startat om vid 45. Träffat en bonde, blivit kär och fått barn. Det här med barn kan jag hoppa över, men annars verkade hon leva just ett sånt liv jag vill ha. Trevlig läsning 😉
Kan du inte ladda ner nåt Otroulig, mp3 eller torrent eller nåt? Låt internetet tugga på ett par timmar så har du nåt sen?
Bra artikel i blaskan :) :) Och najs att man kan få barn efter 45.. Alltså hur länge kan man få barn egentligen? Visst borde det ha med förväntningar att göra, precis som hälsa och åldrande? Har ju hört storys om folk som levt i flera hundra år, jag kan faktiskt tänka mig at det är möjligt.. Då borde det vara möjligt att få barn så länge man vill med?
Tack Linn, är rätt kass på det här med att ladda ned. Det får nog vara tror jag. Ja jag har läst om nån som blev mamma vid 60 men då tror jag man inplanterade ett ägg. Inget jag skulle vilja dock. Det bidde inga mini otrouligar :) så var det med det. Har nog faktiskt aldrig haft någon längtan efter barn heller. Kan känna att jag missat ett stort kapitel i livs upplevelse, men accepterar det helt.
Otroulig - Jag har några riktigt bra guidade meditationer, en mängd olika teman, vill du så kan jag mejla dem till dig. Eller det kanske går att skicka via FB… 🤔
Det där med barn är ju lite speciellt, jag hade egentligen ingen direkt längtan efter barn förrän jag träffade Älsklingen. Då SKREK mitt inre att jag skulle föröka mig. Men där fick hjärnan råda, tre egna och två bonus ungar det räcker gott och väl. Jag har en mängd kvinnor i min närhet som aldrig fick barn, faktiskt fler än vad som har fått. Undra varför? Hm, något att klura på. Men nu var det inte det jag skulle säga utan jag tror på ett det även då det kommer till ungar blir som det bli. Allt sker av en andledning. Och det där att man "måste" skaffa barn för att vara kvinna eller för att lämna något till eftervärlden det vette fåglarna, det är ju faktiskt mest jobb att ha barn.
Ah vad ont det gör när knoppar brister. Läste en post som meditationsguiden hade gjort på fb och tårarna bara rann. Känns bra att det brast för jag vet ju att allt är som det ska vara och att det här är en rensning i det inre. Och tack för att jag numera kan tacka för allt i livet! Måste bara fatta några beslut, våga. Det är nog lärdomen… Scary.
Tack snälla Kathja! Gärna! Var in på hennes sida vad hon nu hette Kelly? Som du tipsade om häromdagen. Så det skulle komma ett par stycken på mailen om jag fattade rätt. Men visst blir tacksam över fler. Pm:ar över mitt mail. Vill gärna komma ur den här passivitets gropen nu;) ❤❤❤❤❤tack
Fixar jag. 😃
Då låser vi den här tråden och får fortsätta i Klotterplank 18!!!