Tacksamheten vinner alltid
Skrev ett blogginlagg nyss , och kande att jag ville skriva om det har ocksa. Inget nytt for de flesta har inne, men likval,, sa viktigt!!
Tacksamhet,, overvinner alla andra kanslor.
Sa kanns det jobbigt.
Stressigt, trott.
Ar man less pa allt, tycker att allt ar tristess, undrar vad det finns for mening med allt,,
Kanns det som om inget hander, ingen forandring hur mycket man an forsoker fokusera pa positiva saker.
Kanske kanns det som man kommer till en atervandsgrand hela tiden, allt borjar om fran borjan, man kommer aldrig framat, etc. etc.
Hur ska vi bryta denna cirkel??
Mitt recept ar enkelt: Borja med att kanna tacksamhet for sma och stora saker.
Ar man inte van vid det, sa kan det ta ett tag innan man verkligen vibrerar tacksamhet,, kanske blir det bara tomma ord och tankar forst, men sa smaningom borjar man vibrera tacksamhet,, over en fin blomma, over god mat, over ett gott skratt, over ett trevligt telefonsamtal, over kallt vatten, over fint vader,,,,,,
Nar vi borjar vibrera tacksamhet, sa kan inte andra lagre vibrationer finnas kvar. Tacksamheten vinner ALLTID!
Sa istallet for att borja tanka pa att "Tanka positivt" "Njuta av stunden" etc,,sa skapa en vana att vara tacksam for allt det lilla. Det ar mycket lattare ,, an att vanda de nego-tankar man har till positivt. Lat dessa vara,, Vad var det Pippi var? Sakletare?? Bli en sakletare , dar du letar efter saker att vara tacksam for?? Du kanner sjalv nar kanslan ar akta!!
Hamnar du i nego-cirkeln,, vand dig ifran den, och hitta smatt och gott att vara tacksam over:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Bra att du tar upp detta igen, tacksamhet är det bästa sättet att vända. Eller att helt enkelt förstärka 💣 oslagbart 😃!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Åh sakletare, det gillar jag! 🙂 Ska prova på att bli en tacksamhets-sakletare.
Stämmer så bra. Alla har vi massor att vara tacksamma över, gäller bara att bestämma sig för att se dem. Det mest självklara icke att glömma ;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
jo man blir lätt hemma blind☀️
varifrån kom egentligen "ljuset"
som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtat
började slå och vi kunde andas
och skratta