Det ena ger det andra...
… om man bara följer tråden!
Skrev lite om min och min mammas relation nyss, den är nu för tiden god btw, gick därifrån till att leta musik på Spotify och där tipsade de om Depeche Mode vilket fick mig att tänka på mina 80-tals favvisar Yazzo och då jag lyssnade lite på dem så kom jag att tänka på Mr Mister. Men hej och hå vad vi dansade tryckare till dem då det begav sig!
Kom då att tänka på en vän från gymnasiet, tjejen som introducerade mig för killar, fest och Lemongin. Fick ju då gå in på FB för att skriva ett "hej nu kom jag att tänka på dig" inlägg. Väl på FB så dök mina barns pappa upp, vi är inte vänner på FB men man blir ju tipsad. Så då gick jag in på hans sida och insåg hur j-a ledsen jag är över att han har sumpat sina ungar.
Trots att vi har det bra, och de mår bra så sörjer jag det - känner mig skyldig till att ha valt en så sopig pappa till dem. Så nu vet jag vad jag behöver jobba med. Det får bli en vända Hoppalånghopp-EFT på de där skuldkänslorna.😎
Oooohhhhiiii så coolt det är. Vi får alltid, alltid, alltid reda på vad vi ska göra och hur vi ska göra det - bara vi följer känslan och lyssnar. ❤️
Mmm, det är fint, de små trådarna❤️
Och jag tänker på hur många som säkert har liknande skuldkänslor som du!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Haha, jag har inte tänkt på Yazoo på mååånga år, men idag så pratade jag om dem, och nu skriver du om dem. Måste nog leta reda på någon musik med dem tror jag.
Visst är det väl coolt det där hur man når saker bara genom att följa känslan och impulsen!
Vad gäller det skuldkänslorna så är ju det bortkastat. Dina barn är ju här för att få sina upplevelser av livet som människa, och i deras upplevelser så skulle det finnas att ha dig som mamma, och att ha deras pappa som pappa. Det har ju ingenting med dig att göra.
Det är vad jag kom fram till som valde en helt och totalt frånvarande pappa till min son. Sedan mars 1990, då sonen var 8 månader, har de träffats en gång och det var i januari förra året, då sonen var 22 år. Det är en del av hans lärdomar och upplevelser i hans liv. Som han får visdom av.
Sedan valde jag ju också en styvpappa åt honom som dricker för mycket och snackar skit om mig så fort han får chansen. Det är också en del av sonens lärdomar och upplevelser.
Och därefter så drog jag honom igenom förhållande efter förhållande, som oftast slutade med att jag var jättelåg och jätteledsen. Det lärde han sig också något av. Haha, kanske inte är konstigt att han vid nästan 24 års ålder aldrig har haft en flickvän. 🤐
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Visst är de, men likväl verkliga - precis som att bortkastat att dras med gammal skit från när man var barn. Så det är bara att ta tag i dem. Och precis som en frånvarande pappa fyller sin funktion så fyller skuldkänslorna sin funktion, men nu har de gjort det färdigt. Och med hoppalånghopp så är de snart historia. 😃

Ni verkar så bra på att "mata på" så mkt med EFT och hoppalånghopp, jag blir liksom helt trött och orkar bara göra det nån gång i veckan🤔. Känns som att allt snurrar för fort för mig annars. Kanske det går lättare när man är i bättre flöde, alltså högre upp i nivå kanske, som flera av er är nu…jag försöker ha tillit ( TRUST!) till att allt har sin tid, jag kan inte stressa in det här med att rensa i för hög fart, jag behöver landa emellan.
Bara föräldratemat alltså😮…så många gånger jag tyckt att jag kommit nån vart och känt att jag släppt och accepterat och förlåtit och försonats❤️…sen kommer nya minnen upp, det börjar mullra…och så får man köra ett varv till…TJOLAHOPPhopp
Det går i perioder för min del, som allt annat. Men jag försöker att städa klart med EFT så det blir lite action i livet. Happy, flowing action. Thanx, Meditera är jag däremot väldigt slarvig med. Kör en vända med I am varje dag också, mitt sätt att visualisera.
Men hoppalånghopp den är bra den, hej och hå vad det har lossnat gammal skit. 👍

kör du den med EFT samtidigt? Jag blir lite störd av operan..gillar andra som hon gör där man SER när hon sjunger, för att hon liksom viftar igång energierna så coolt, men här blir jag…tja störd.
Men jag får inte till att tappa om jag inte följer en video. jaja, det ger sig.
Ja det är den jag kör, har vant mig vid hennes hojtande i bakgrunden, använder nästan bara hennes videor för tillfället. 😃
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite musiknostalgi!
Szirius, jag tror att det viktigaste är att lyssna på sig själv. Det går ju i perioder. Ibland behöver ju allt bara viiiila och landa på plats.
Jag har ju inte alls varit så pro EFT 😉som ni kanske upptäckt. Men nu råkar det kommit upp saker som jag verkligen tycker att EFT borde funka på. SÅ nu tar jag chansen när jag har fått det verktyget. För de här gamla mönstren och undermedvetna tankarna VILL JAG VERKLIGEN BLI AV MED. Sade hon innerligt!!!
Och hur löjligt är det med Yazoo, hrmmm, förlorade nog min oskuld till dom 😮🤐
Hmm, Yazoo löjligt?? Vince Clarke är en erkänt genialiska musiker. 🎧
Min oskuld rök till Tarzan Boy vilka nu det var med, och The Power of Love med Frankie Goes to Hollywood. Det ni! 🤐
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Hahaha!!
Menade nog mest att det är lite "löjligt" att vi alla dragningar till samma grupp/artist.
Oj, Oj Power of Love! 😃
Vi får klura på vad det kan vara med Yazoo och varför de dök upp just nu.🤔
Här är min yazzo-favorit:
Lyssnar just nu på Alison Moyets senaste skiva The minutes. Gillar den än så länge iaf. 👍
Kathja-R
Visst är det roligt när det ena ger det andra!😂
Nu när jag kom in i den "andliga svängen" helt ordentligt för ca 2 år sedan började det med ett datum frammåt som jag inte kunde få ut huvudet. Det var jättestarkt. Jag tittade på ett avsnitt ur vad heter den? När medier rensar hem? Jag kände att hon på slutet som var medium var så intressant att jag bara måste googla henne(hade typ aldrig googlat på nån innan)
Då visade det sig att mediet höll en föreläsning bara om någon dag och helt nära där jag bor. (inte en slump, eller hur?😉) Jag tänkte det var nonsens(tyckte andliga saker var nonsens då😊) och försökte glömma det hela.
Men när dagen kom kunde jag inte få ur datumet ur huvudet och hennes föreläsning. Jag gick dit helt utan att veta vad jag kunde förvänta mig och vilka (antagligen konstiga 😃) människor jag skulle möta. Jag var så förvirrad att jag på slutet av föreläsningen då jag av någon osynlig fick både en puff i ryggen😮 och då jag blev jätterädd fick en klapp i huvudet 😇så jag lugnade mig. (jag vet helt sjukt, hade aldrig varit med om något liknande 🤪) Jag upplevde det som att det var en uppmaning att inför ca 80 pers ställa en helkorkad fråga;
"Vad gör jag här?" till mediet!🤪😊
Jag fick en början till svar av henne och det ena ledde till det andra i rasande takt och jag har nu kastat ut min misshandlande ex och är på den andliga banan för fullt!❤️ (Föresten sa ett annat medium att min guide var lite trött då den fått jobba så hårt under åratal för att få mig att lyssna!😂 Jag känner igen mig då jag kan vara väldigt envis😉)
Ursäkta långt inlägg, men jag blev så inspirerad av att höra hur saker leder fram genom en lång kedja till målet!❤️
Jag hittade ju EFT på detta sätt för två veckor sen då jag starkt kände att jag var tvungen att följa en tråd av händelser! Jag har ju även hittat hit på det sättet!!!❤️
Älvan - Tack för att vi fick veta lite mer om dig nu då du tassar runt här inne. ❤️Man ska alltid följa de där infallen man får, för de är alltid en väg mot något bra. Jag har hur många sådan som helst. 😃
Kathja-R;
❤️ Jag har ju börjat lyssna nu och inte kämpa emot så hårt!😉
Vilken video refererar ni till? Låter mycket intressant!
jag var tvungen att kolla igenom tråden för jag har ju ingen koll på vad vi skriver vad här inne, vi är nämligen världsbäst på att hamna OT. Om du hade missat det. Det är lite av vår charm. 😉
Ja, vilken trad detta blev,,, nostalgi musik, forlorade oskulder, blandat med vara andliga banor och EFT❤️
Alvan, harligt for dig att du har slappt taget och slutat kampa emot! Och tanka vad saker och ting flyter da☀️Visst ar det fantastisk nar man tittar tillbaka och ser hur allt har skett genom massvis av "slumpmassiga handelser" (naturligtvis INTE slumpen~~~)🌊
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
#18 Kathja-R
OT är ju det du skrivar om i trådstarten. Det ena ger det andra!😂
Det var ju den vägen vi SKA gå! OT alltså!😂
Vi är bra på sådana trådar Shia! ❤️
Jag får väl yla lite för mig själv…. 
Efter några dagar av inre klåda av rastlöshet tror jag nu att jag kommer att explodera av ACTON. Bygger en ny företagssida för fullt. Har upplägg för minst en ny föreläsning och ser framför mig alla uppdrag jag kommer att få efter att jag har varit med i Hallands Nyheter, hi hi. Eller varför vänta till efter?
Just det, hem FB sida ska det så klart bli! Sådär lagom business-aktig.
Lite roligt är det allt att se hur saker och ting hänger ihop. Önskade häromdagen lite mer "ytlighet" i livet, med andra ord lite mer förändringar i, och på, det yttre. Och så kom insikten om att göra vad man kan med det man har, och nu är det fullt upp med att fixa ihop grejer i det YTTRE. Efter en låååååång tid av inre-fixande.
Allt har sin tid. 
Just det, är sugen på att sätta tänderna i bokskrivandet också, såklart. varför välja. 
Kul!!! Jag blir glad av att läsa om allt konstruktivt du gjort❤. Heja dig!!
Och helt plötslig sitter jag och grinar som en tok! 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭 På grund av en sång. Värsta budskapet, som en smäll i magen. Men shit jag är på G!!!
Harligt Kathja att lasa och kanna om din inspiration och energi just nu!!! Tack:)❤️
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Får jag inte ur mig den så går jag nog sönder, hi hi. Så ni får stå ut. 🤪
Ut med allt bara!! Harlig inspiration for oss andra~~~❤️
Shiawase
😍

AAAh, nu måste jag ju bara posta en grej till dig Kathja, så får du grina lite mer 😉 Samma låt och fantastiskt vackert!
https://www.youtube.com/watch?v=35fzBv9PvuU&feature=player_embedded
Hoppa till 1.25
Gulle du! Förstår att du vill ha mig gråtande. 😉Gör jag så gärna för dig, kollar direkt!
Otroligt fräckt! Och vackert! Och fint. ❤️

eller hur? såå fint 🌺- och det är ju samma låt, så det var inte det att jag ville ha dig gråtandes, men tänkte att du kanske kommer göra det. Äh, du fattar❤️
Klart att jag fattar, men jag grät inte.😛 Bara njöt.
Det här är väl inte direkt kanske vad du menade i starten. Men…
Det är sommar värme för första gången på väldigt länge, vad gör jag? Städar!
Det började med att det var bra tork väder - då passar jag på att tvätta mattan som ligger under matbordet. Där var bossigt, då åkte dammsugaren fram, när jag ändå dammsög inser jag att jag borde torka golven - alla mattor ut, eftersom det var så fint torkar väder åker även klädseln till mina fåtöljer in i tvätt maskinen, eftersom dessa blir rena så börjar jag dammsuga sofforna, ja ni vet…bakom dynor etc.
Eftersom tvättlinorna är slaka köper jag nya och passar även på att köpa nya nypor, dessa är nu uppe.
Så i nästan 30 gradig värme och sol ☀️ så städar jag 😃.