Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1784 ggr
[Hukanson]
2018-06-02 16:48

Livet

ALLT som händer en i livet har man själv attraherat in i sitt liv.

Annons:
Carmarino
2018-06-02 17:27
#1

Ja, och ibland undrar man varför. 🤔

Fast när man väl kommer på vilken läxa det var man skulle lära sig så känns det bra. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

gudilondon
2018-06-25 16:15
#2

Och det som inte händer, har man "attraherat bort" detta?  (dum formulering, men jag hittade inget bättre)

[Hukanson]
2018-06-26 02:33
#3

Om man inte attraherar det man vill ha i sitt liv kan man dels fundera på varför man inte attraherar det dels hjälpa till extra genom att göra medvetna affirmationer där man målar upp allt som hjälper till att attrahera det man vill ha in i livet - och tro på att det kommer.

SHIAWASE
2018-07-23 12:29
#4

#2 Vi skapar ju allt i våra liv, genom den energi, vibbar vi sänder ut. Så det som man önskar men inte kommer, beror ju på att det vi vibbar inte matchar det vi vill ha,, Förenklat sagt, med andra ord, Om jag önskar mig pengar (enklaste exemplet ) men de kommer inte, beror oftast på att vi istället för att skicka ut vibbar som attraherar pengar, skickar ut vibbar av AVSAKNAD av pengar.  Vad man kan göra, eller jobba på är att öva på tacksamheten av det jag har just nu, uppskatta alla små saker som jag redan har. Affirmationer är bra,,, så länge man inte känner att göra dessa bara påminner en själv om att man inte har det man affirmerar ,, I så fall är det bättre att skifta fokus från det man vill ha,,, och uppskatta det man redan har,, önskan har vi redan skickat ut till universum ändå, så jobbet är bara att få "ordning" på vibrationerna,,,, alltså må bra!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Carmarino
2018-07-23 14:24
#5

#4 Bra skrivet.

När det gäller affirmationer så gäller det att se till att affirmationen är gjord på rätt sätt. Det undermedvetna känner inte igen "inte" och inte heller "kommer att" (d.v.s. framtid). Affirmationen ska alltså uttalas som om de redan är ett faktum, och vara positiva.

Exempel på fel sorts affirmation:
Jag vill inte vara sjuk = det undermedvetna hör "jag vill vara sjuk"
Jag vill bli frisk = det undermedvetna uppfattar det som något som ska ske senare.

Ändra istället till
Jag är frisk = det undermedvetna får veta att du är frisk och agerar därefter.

Det kan kännas konstigt att säga något som ett faktum, trots att det inte är sant, men poängen med affirmationer är ju att programmera om tänkandet.

För egen del så har jag slutat med affirmationer och istället lämnat över allt till universum. Det räcker med att tänka att "allting ordnar sig på bästa sätt för mig". Vad som sedan är det bästa för mig, det vet det undermedvetna/mitt högre jag bättre än mitt jordiska jag.

Det har hänt mig så många gånger att jag blivit besviken för att något jag önskade mig inte blev av. Sedan visade det sig att det jag önskade mig inte hade blivit bra för mig. Istället kom det något annat, som var mycket bättre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hukanson]
2018-07-23 15:33
#6

Kanske någon affirmerar dagligen JAG ÄR FRISK OCH FYLLD MED ENERGI men ändå inte blir av med sin sjukskrivning. Man kan fundera dels vad som hänt om någon i stället bara tyckt synd om sig själv "jag är sjuk dålig värdelös en börda för samhället" ? Men det gäller att verkligen visa sin vilja också. JAG VILL VARA FRISK OCH LYCKLIGT FYLLD MED ENERGI!

Annons:
SHIAWASE
2018-07-23 15:58
#7

#5 Precis. Jag affirmerar inte själv särskilt mycket,, MEN jag vet att det är ett bra verktyg för att "programera" om sig,,, bara man kan hitta någon affirmation där man inte känner något motstånd.

#6 Vilja är absolut viktigt,, att fråga sig Hur vill jag leva?  Finns någon gammal tråd där vi pratade om " Vore det inte undertbart om,,,, " och så fyller man i det. Det viktiga är att man hittar ord som känns rätt,  ibland kan VILL vara för starkt (alltså vara mer negativt) och då kan " vore det inte underbart, härligt om ",, Eller ibland kan rena "statement" som "Jag är en frisk och lycklig person"  vara bättre, det är bara att känna sig fram där bland " ord-djungeln"

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Carmarino
2018-07-23 17:50
#8

#6 Affirmationer fungerar oftast inte om de går emot den lärdom vi valt att få genom vårt liv här på jorden. Möjligen om man inser att man nog valde en lite för avancerad "kurs" när man inkarnerade, och vill byta till en lite lättare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[11:11]
2018-09-03 23:06
#9

Ja, det kan jag faktiskt hålla med om.

novembre
2019-01-16 13:14
#10

#5 Jag instämmer. För mig har det också blivit att besvikelse när mina önskningar inte inträffade. Jag upplever istället att önskningar på sådant jag vill slår in när jag egentligen inte direkt formulerar det som en medveten önskan :P 

 Ett ex:  Jag vill bo i ett hus… men jag tänker, det kommer aldrig hända för jag har inga pengar. och så tänker jag inte mer på det. just då har egentligen en önskan skett, men eftersom jag inte tror det slår in så tänker jag inte mer på det mer än att det är en oskyldig önskan, en tanke, kanske till och med lite roligt att tänka på eftersom det inte finns någon press på en att det ska bli verklighet men något som får fantasin och dagdrömmarna att drifta iväg. 

Hoppas jag förklarar så att det går att förstå, Insåg hur svårt det var att beskriva detta just nu :P Det jag vill säga att många gånger jag haft en sådan tanke, något jag inte trott skulle slagit in har det faktiskt slagit in när jag tänkt på det i efterhand! Det var så när jag träffade min sambo för flera år sedan. Med tanke på ålder, situation och annat trodde jag inte det fanns en möjlighet och jag släppte den tanken helt.

Upp till toppen
Annons: