Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1539 ggr
gudilondon
2018-05-03 10:39

Glömma exmaken

Min exmake och jag skildes hösten 2017. Det var jag som ville skiljas eftersom vi ständigt bråkade, även om vi älskade varandra. Som eld och vatten, kan man påstå.

 Vid ett tillfälle innan den fysiska separationen, någon vecka innan vi skulle flytta till var sin lägenhet, så knuffade han mig så att jag föll i golvet och slog min arm. Han gjorde inte detta med ond avsikt, det var mest dumhet.  

Vi flyttade in i våra lägenheter den 1 december. Jag har haft fruktansvärt svårt med saknaden och sorgen, och det kommer över mig ibland fast jag inte vill. 

Nu undrar jag om det finns något sätt att glömma honom, få bort honom ur sinnet? Jag vill gå vidare med mitt liv och är positiv med allt jag ska göra med lägenheten och planer inför sommaren. Men jag får inte bort honom ur mitt sinne, Hjälp!!!

Annons:
[hippieworld]
2018-05-10 18:00
#1

Jag beklagar din situation och det är alltid en svårighetsgrad när andra parter är inblandade i våra liv för dom påverkar oss mer än vi borde tillåta och det är tanken som gör oss fri,vi måste våga känna tillit till oss själva och vårt inre för först då kan vi skapa nytt och föra in sånt som gynnar oss.

Ju mer vi tänker på det som förgör ju mer ger vi näring till dom negativa tankarna som håller oss kvar i personer och situationer som vi måste göra oss av med.

Försök fokusera på ditt nya liv, vad tillför det dig ? vad kan du göra utan honom som håller ett fängsel om dig och inte släpper dig fri ?

Du är Du och du måste leva ditt liv inte hans och här sätta värderingar och en stor viktig fråga , varför har han sån makt över dig ?

Du har makten över ditt liv ingen annan, du har makten att skapa ditt nya liv vilket han inte har någon del av alls.

Fundera över vad gör han i ditt liv nu ???

Du kan slita dig loss och du kan leva ditt liv så fullt ut som det är menat och bestämt av Universum.lycka till ❤️

gudilondon
2018-05-15 22:55
#2

# 1 - Tack 

Faktum är att mitt i saknaden och sorgen så träffades vi igen.  Så, jag antar att det inte var meningen att vi skulle separera. Sen var det ju så att det var jag som ville ha skilsmässa .  

Jag vill också korrigera uppfattningen om att han har makten över mitt liv, så är det inte. Jag har alltid haft svårt för att släppa in "kärlekar" i mitt liv, har egentligen bara viftat bort dem, men denna gången var det annorlunda.  Jag viftade bort honom men ………….. det gick inte så lätt denna gången.

Nu försöker vi igen men var och en bor i sin egen lägenhet, eller rättare sagt - jag försöker.  

❤️

unbreakable8
2018-05-21 16:11
#3

Vem var eld och vem var vatten?  Vatten kan släcka eld, men eld kan inte brinna i vatten utan t ex bränsle

gudilondon
2018-05-22 10:44
#4

# 3 - Ja du vem är vad. 

Jag är vatten, född i Kräftan och han är jord, född i Jungfrun. Jord behöver vatten men behöver vatten jord? Kanske vatten behöver jord om vattnet ska renas, jag vet inte.

unbreakable8
2018-06-14 14:16
#5

#4 Ursäkta sent svar. Ja kräfta och Jungru brukar inte gå så bra ihop för att kräftan är för känslig och Jungfrun generellt är inte bra på känslor. Men det kan gå bra ifall han har ascendent i t ex vågen, fiskarna,    eller stabilitet i oxen osv.

gudilondon
2018-06-25 16:14
#6

# 4 - Det är nog sant som du säger att Jungfrun inte är bra på känslor, eller att visa dem.  Och att Kräftan behöver bekräftelse.

Annons:
[11:11]
2018-09-04 14:46
#7

Jag undrar faktiskt samma sak. Det var menat att vi skulle gifta oss och få barn tillsammans men efter att hon var otrogen emot mig så vill jag inte ha någonting med henne att göra längre. Trots det så är hon den första som jag tänker på när jag vaknar och den sista som jag tänker på när jag somnar. Hon är vatten / kräftan och jag är luft / vågen.

gudilondon
2018-09-04 20:18
#8

# 7

Det är väldigt svårt med otrohet. Jag kan inte förlåta otrohet och jag skulle aldrig ge mig in i ett förhållande med vederbörande igen. Den där otroheten skulle ligga som en våt filt över förhållandet. Jag skulle inte kunna känna någon tillit. Frågan är om man stå ut med det som hänt, vissa kan hantera det, men jag skulle inte kunna.  Hon kan ju vara otrogen igen och detta har inget att göra med känslorna för dig. Hon behöver spänning och faktiskt "lägga ner sitt byte" - bara för att hon kan. Man kan komma över alla kärlekar, en del tar längre tid bara.  Det enda som kan läka är faktisk tiden.

[11:11]
2018-09-04 22:31
#9

gudilondon - Ja, jag håller med dig. Det ända som kan läka en är faktiskt tiden. Men det är tråkigt.. väldigt tråkigt. Särskilt när man kände.. this is it.. this is the moment that I've been waiting for my whole life och så är hon otrogen. Ord kan inte beskriva min besvikelse. Jag har alltid ansett kärlek som någonting rent och heligt.. men det som vi har just nu känns bara smutsigt. Jag försökte verkligen mitt bästa med att förlåta henne. Men jag kan inte. För att varje gång som jag ser henne, så tänker jag bara på honom och det äcklar mig.

gudilondon
2018-09-05 09:01
#10

# 9 - Det är naturliga reaktioner och dem ska du ta emot, men du får absolut inte fastna i dem. Låt dem komma och låt dem gå. Det är ilskan och besvikelsen. När du börjar bearbeta ilskan och besvikelsen så kommer du småningom att komma över hennes svek.  Ett råd är att gå ut bland andra och umgås. Det är nyttigt på alla plan!

[11:11]
2018-09-05 21:48
#11

gudilondon - Tack för tipset, det ska jag komma ihåg. ❤️
Hur är det förresten med dig och din käraste?

[11:11]
2018-09-06 23:11
#12

gudilondon - Jag drömde om henne inatt.

Upp till toppen
Annons: