LoA och relationer

Glömma exmaken

2018-05-03 10:39 #0 av: gudilondon

Min exmake och jag skildes hösten 2017. Det var jag som ville skiljas eftersom vi ständigt bråkade, även om vi älskade varandra. Som eld och vatten, kan man påstå.

Vid ett tillfälle innan den fysiska separationen, någon vecka innan vi skulle flytta till var sin lägenhet, så knuffade han mig så att jag föll i golvet och slog min arm. Han gjorde inte detta med ond avsikt, det var mest dumhet.  

Vi flyttade in i våra lägenheter den 1 december. Jag har haft fruktansvärt svårt med saknaden och sorgen, och det kommer över mig ibland fast jag inte vill. 

Nu undrar jag om det finns något sätt att glömma honom, få bort honom ur sinnet? Jag vill gå vidare med mitt liv och är positiv med allt jag ska göra med lägenheten och planer inför sommaren. Men jag får inte bort honom ur mitt sinne, Hjälp!!!

Anmäl
2018-05-10 18:00 #1 av: [hippieworld]

Jag beklagar din situation och det är alltid en svårighetsgrad när andra parter är inblandade i våra liv för dom påverkar oss mer än vi borde tillåta och det är tanken som gör oss fri,vi måste våga känna tillit till oss själva och vårt inre för först då kan vi skapa nytt och föra in sånt som gynnar oss.

Ju mer vi tänker på det som förgör ju mer ger vi näring till dom negativa tankarna som håller oss kvar i personer och situationer som vi måste göra oss av med.

Försök fokusera på ditt nya liv, vad tillför det dig ? vad kan du göra utan honom som håller ett fängsel om dig och inte släpper dig fri ?

Du är Du och du måste leva ditt liv inte hans och här sätta värderingar och en stor viktig fråga , varför har han sån makt över dig ?

Du har makten över ditt liv ingen annan, du har makten att skapa ditt nya liv vilket han inte har någon del av alls.

Fundera över vad gör han i ditt liv nu ???

Du kan slita dig loss och du kan leva ditt liv så fullt ut som det är menat och bestämt av Universum.lycka till Hjärta

Anmäl
2018-05-15 22:55 #2 av: gudilondon

# 1 - Tack 

Faktum är att mitt i saknaden och sorgen så träffades vi igen.  Så, jag antar att det inte var meningen att vi skulle separera. Sen var det ju så att det var jag som ville ha skilsmässa .  

Jag vill också korrigera uppfattningen om att han har makten över mitt liv, så är det inte. Jag har alltid haft svårt för att släppa in "kärlekar" i mitt liv, har egentligen bara viftat bort dem, men denna gången var det annorlunda.  Jag viftade bort honom men .............. det gick inte så lätt denna gången.

Nu försöker vi igen men var och en bor i sin egen lägenhet, eller rättare sagt - jag försöker.  

Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.