Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2100 ggr
Varsin
12/14/17, 10:17 AM

Ni som använder er av LoA

Jag är ny här och vet inte riktigt hur ett forum fungerar över huvudtaget (så sorry om jag gjort fel med att skapa inlägg/skapa på fel ställe osv).  Jag har själv använt mig av LoA innan jag ens visste vad det var. Det började runt 2009-2010 och då var jag bara 17-18 år gammal. Jag trodde till en början att jag var speciell eftersom allt jag sa och allt jag tänkte på blev verklighet. Jag fick ibland "hjälpa" andra (vänner och familj) med att uppnå mål och drömmar osv.  Men 2014 fick jag reda på om boken "The Secret" och det var då som jag förstod att jag hela tiden hade använt mig av LoA och att alla andra kunde göra det. Men jag tror att man måste vara stark i själen och komma i kontakt med sin inre röst. Man måste nå den punkt i livet där man känner sig bekväm med sig själv och litar på sig själv. 

Jag har varit så insatt i LoA sen dess att jag forskat lite själv och läst på en hel del om bland annat hjärnfrekvenser och vågor m.m. Och nu är jag intresserad av att höra andras historier. Hur har det funkat för er? HAR det funkat? Kan ni/vill ni ge exempel på något? Vad jag har märkt är att tacksamhet är huvudnyckeln till LoA.

Annons:
Evaline
12/29/17, 6:06 AM
#1

Hej, och vad kul att du hittat hit!

Visst är det fantastiskt hur attraktionslagen hela tiden arbetar runt omkring oss vare sig vi är medvetna om det eller inte, till vår fördel eller nackdel. Sedan är det ju just när man väl blivit medveten om denna fantastiska kraft som man kan börja använda den på riktigt! ♥

Många medlemmar på forumet har skrivit presentationer under "Aktuellt just nu" i tråden Presentationer av medlemmar, där tror jag du kan hitta en del om du är nyfiken på andras historier. Tyvärr verkar forumet inte blomstra på samma sätt som det gjorde för ett par år sedan då fler var mycket mer aktiva. Kanske har det något att göra med att "hypen" om LoA har lagt sig lite.

Kanske kan vi blåsa liv i forumet igen. Jag personligen tyckte att det fanns en sådan oerhört fin och inspirerande gemenskap här, och lärde mig jobba med LoA mycket med hjälp av andra medlemmar som hade mer kunskap och längre erfarenhet.

God fortsättning, och välkommen till forumet!

SHIAWASE
1/8/18, 6:06 AM
#2

Som Evaline säger så använder vi ju ALLA oss av LoA ständigt, det är en kraft (lag) som verkar oavsett vi är medvetna eller inte,, MEN är man medveten så kan man börja ett medvetet skapande av sitt liv, och man accepterar lättare de "default" skapanden som man gör ,, ser det inte som något negativt utan kan vara mer objektiv i sättet man ser på sitt egna skapande. Men desto tidigare vi upptäcker vad vi skapar (vilket du, Varsin verkar ha upptäckt tidigt) så är det lättare att skapa medvetet!

Och Evaline,, visst vore det roligt att aktivera forumet !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
1/9/18, 1:23 PM
#3

Hej Varsin!

Vi är alla starka i själen men inte alltid med vår personlighet och medvetenhet.

Både jag och SHIAWASE har tidigare varit väldigt aktiva här och skrivit i många inlägg. Det var nog bara så att vi kom av oss och att annat kom emellan. LoA är intressant och jag är gärna med till att aktivera sidan igen. Evaline vill säkert vara med, eller hur och du SHIAWASE, har du tid och lust?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
1/11/18, 2:18 AM
#4

Hej retep! Kul att se dig igen… Ja jag är också gärna med att aktivera sidan,, har dock lagt ut en förfrågan om någon vill ta över sajtvärdskapet..  Är gärna med att skriva dock!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
1/12/18, 1:35 PM
#5

Det finns en plats inom oss som är bortom tid och rum, en plats utan början, utan slut. En plats i total stillhet och samtidigt i oändlig dynamik och enhet. En plats inom, där Lagen om Attraktion har sitt ursprung.  För en lag är det och den verkar i samklang med alla Universums Lagar. En plats vi kan nå med olika former av Yoga eller förenande. En plats inom där mitt attraherande är mer intuitivt, mer ursprungligt, mer ändamålsenligt, mer fokuserat, och så mycket mer kraftfullt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
1/13/18, 11:57 PM
#6

#5 retep

Bra och enkelt sammanfattat. Tack

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Mandra
2/3/18, 7:51 AM
#7

Ja det fungerar! Ett bra tips är att man börjar med att önska sig väldigt "små" saker och också gärna sådana som man vet att man inte har något inre motstånd mot. För det kan man ha mot vissa önskningar, vilket gör det hela lite svårare.
Jag började affirmera 1989 i samma veva med att den första svenska boken om detta kom ut på svenska. Den heter Tänk dig ett bättre liv, Annastina Vrethammar. Jag tror att det i den står just att man ska börja med något litet, vilket det inte gör i många andra böcker tyvärr.
Jag arbetade då i ett stall som ligger på en halvö. På den halvön ligger också ett slott. Någon gång, kanske på 1800-talet, så hade man planterat in vinbärssniglar där. Ganska stora med skal. Ja det var ju länge sedan någon åt dem och då fanns en stor mängd av dem på halvön. Så fort det regnade så kröp dom fram ur sina gömslen och var överallt på vägar, grusplaner mm. Det var så illa att man inte kunde sätta ner foten utan att mosa en eller två. :)
Det här tyckte jag var väldigt obehagligt. Det kraschar och man kan halka och framför allt tycker jag inte om att döda djur.
Den här situationen blev till min första affirmation:
- Jag trampar aldrig på sniglar!
Och si - det funkade omedelbart. Efter det trampade jag aldrig på en snigel och jag behövde inte ens titta mig för. Hjärnan varnade så fort jag var på väg att sätta ner foten närmare än 5 cm från en snigel.
Och inte nog med det - affirmationen generaliserade sig på något sätt och kom att gälla alla småkryp som är synliga för blotta ögat. Och den började verka även när jag kör bil. så jag har aldrig kört över något som är synligt för ögat. Och det har varit nära, men hjärnan signalerar direkt ocg gör mig uppmärksam på situationen. :)
Och ännu mer - idag 29 år senare - fungerar den fortfarande.
Ganska fantastiskt. :)

Upp till toppen
Annons: