Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2029 ggr
novembre
5/17/17, 11:08 PM

Bli av med oro

Hej! Jag försöker agera efter attraktionslagen, ibland svårare än andra dagar, men beror helt klart vad det är jag vill attrahera. Som nu, när det är något jag verkligen värdesätter känns det som så vill man ju att det ska gå bra.

Det finns en jag tycker om mycket, någon jag är intresserad av. Hittils känns det som att det utvecklats åt rätt håll mellan oss fastän det tagit lång tid. Trots allt positivt som hänt så är det förmodligen min rädsla som spökar. 

Jag inser nu att jag är rätt orolig av mig, nästan hela tiden, som att det när som helst kan falla platt och han jag är intresserad av kommer tappa intresset. Jag vet bara inte hur jag kan bli av med den oron. Den finns bara där, kanske beror det på tidigare erfarenheter, eller att jag vill för mycket. Jag tänker ibland också om jag är tillräcklig och intressant för den här personen är väldigt kunnig inom det mesta och är ett intresse hos honom, och jag vet med mig att jag är dålig på långa utläggningar av förklaringar, och är inte alls så kunnig som han, att detta kan påverka, eller om det skulle vara någon annan sida hos mig han skulle tycka är oattraktiv. Det är tankar som jag fått till mig nu senast. Jag har alltid upplevt en stark personkemi med honom annars, jag vet inte vad han känner, men det känns som att han trivs att vara med mig. Varför jag oroar mig såhär är knasigt egentligen för jag har alltid upplevt väldigt positiva känslor med honom, men jag vet att jag har brister, och att han isf skulle tappa intresse. 

Jag är nog bara väldigt orolig av mig så jag skulle verkligen behöva tips på hur jag kan komma ifrån detta och våga lita på att det kommer gå bra. :)

Annons:
[Hukanson]
5/18/17, 12:16 AM
#1

Det du inte gillar hos dig själv, som du skäms för att visa för din kille, kan vara det han tycker är charmigt med dig. Men om det är större saker som egentligen får er att ha skilda livsstilar…så kan det vara svårt att passa ihop och det skulle inte hålla i längden i alla fall.

[rore]
5/18/17, 12:51 PM
#2

Hej novembre!

Den där oron du bär på. Har egentligen ingenting med honom att göra. Det är ditt eget *sår* som du bär på inom dig som väckts till liv.

Fokuset på din egen brist i jämförelse med något/någon annan,,,

Är just det som gör att LoA sällan / aldrig faller ut i det vi vill och önskar i vårt hjärta.

För att rädslan att inte duga står i vägen.

Tips på vägen: Var Dig själv!

                                Var ärlig mot dig själv

                                  Känner du dig mindre värd, okunnig osv.

Ja men erkänn det inåt i dig själv. Och inse att det bara är en känsla. OCH den Behöver inte vara sann Bara för att den känns så.

novembre
5/18/17, 9:58 PM
#3

Tack för era svar! 

#1 Jag har inte tänkt på det sådär, men kanske kan vara så :) vi har ändå umgåtts en hel del så han vet ändå hurdan jag är ändå. 

#2jag försöker att inte oroa mig, men så spinner tankarna iväg. det är nog så att det ligger hos mig, osäkerhet. Jag jobbar på det, men ibland så är det svårt. Jag har blivit bättre på det, men kanske inte är där riktigt helt än. 

Jag ska tänka på det med att det är en känsla. :)

[Hukanson]
5/19/17, 7:48 AM
#4

Attraktionslagen handlar ju egentligen inte om hur man blir ihop eller attraherar en partner på puben. Det hör till den sociala kulturens och erotikens områden. Attraktionslagen är en mer andlig lag om hur det går oss väl i livet, hur vi lever i glädje och välmående välfärd istället för lidande och mörker. Det går bättre för oss i livet om vi blir medvetna om hur vi tänker och om vi tänker på ett stort eller litet sätt.  Naturligtvis är kärleken viktigt men vi kan se på varandra med himlens perspektiv också, inte bara  våra egna behov av kärlek och uppmärksamhet.

Bland de viktigare frågorna att ställa sig själv är ju den som Rore ställer;  Fokuserar du på dina brister och får rädslan och oron att inte duga hindra dig? I Himlens ögon är du jämlikt värd lika mycket som vilken annan som helst. Fast vi är olika är vi alla var och en värdefulla och behövda som är för vi är himlens barn och har ett arbete att sköta på jorden. Vårt arbete är att lära oss så mycket vi bara kan om hur man blir lycklig och självförverkligad.

Ett tips kan vara att öva på att affirmera manifestationer…dvs att öva på att i detalj beskriva för dig själv eller andra det du önskar uppnå och förverkliga i ditt liv…inte bara rent allmänt utan i detalj med pengar och materiella omständigheter, prylar och människor…så  konkret och utförligt som möjligt. På så sätt lär du känna dig själv och kan se de rädslor och motstånd som detta väcker. Om du bara ser dessa rädslor och orosmoln komma, vara en stund för att sedan försvinna har du gjort framsteg på vägen.  Besegra alla dina rädslor och orosmoln genom att formulera tankar som låter kärleken vara verkligheten.  Sätt affirmationer på kylskåpsdörren: t.ex.  "För varje dag, på alla sätt, blir jag öppnare, större och vackrare."

novembre
5/22/17, 7:40 PM
#5

#4 tack för svar, det var väldigt fint beskrivet. Det har nog varit så att min oro och min tro på brister har hindrat mig, jag har visserligen gått emot det emellanåt och tagit initiativ som lett mig närmare dit jag vill. Men det är något jag behöver träna mer på känner jag. 

Nu känns det så fånigt att ha skrivit denna tråd, men samtidigt är det också ett blottande för mig själv och att synliggöra det jag behöver jobba med mig själv med :) Jag vet inte riktigt hur det hände, men det hände bara några dagar efter att jag skrev den här tråden blev vi tillsammans, han hade känslor för mig med, och jag kan lova att han är den finaste personen jag träffat. Faktiskt också har jag insett att han uppfyller de önskemål jag skrev om min drömman för 2 årsedan. Jag har inte riktigt smält allt än för jag var verkligen inte säker på om han hade känslor för mig, men jag är helt säker på vad han känner för mig nu. Känns annorlunda att ha ett förhållande efter att ha varit singel länge, men jag tror inte det är så svårt att vänja sig :)  

Tack för era svar :)

Otroulig
6/3/17, 11:51 AM
#6

#5 ❤️ Vad glad jag blir av att läsa.

Vi tror ju ofta att vi måste vara en massa saker för att bli värda att älskas. 

Så himla tokigt. 

Vi är ju alla unika och olika, smarta på olika sätt. Vi har olika gåvor. Tänk vad mycket lättare livet skulle vara om vi bara accepterar oss som vi är! 

När jag läste "  jag är dålig på långa utläggningar av förklaringar"  så tänkte jag Åhh vad skönt, tänk vad härligt att slippa det 😃

Vi jämför oss med andra och ser vi att vi inte har deras egenskaper så tolkar vi ofta det som brist. Men egentligen är vi bara annorlunda.  Perfekta som vi är. 

Jag hoppas att du Novembre fortsätter att upptäcka dig själv och skalar av din oro och istället bygger upp en kärlekfull bild av dig själv ❤️

För vi attraherar ju en omgivning som reflekterar hur vi känner oss.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
novembre
6/7/17, 8:42 PM
#7

#6 Tack! Ja, jag behöver lära mig att lita mer på mina egna förmågor. Inser nu att jag brister lite på den biten. Jag har träffat den finaste personen som jag kan drömma om, och jag tycker väldigt mycket om honom. Han visar mycket kärlek och bryr sig oerhört, men ändå så är jag rädd att han kanske tappar intresset. Kanske är det bara tid jag behöver för att inse att det kommer gå bra. 

Han har också sagt att han tycker om mig precis som jag är. Jag inser nu att det är en ovanlig tanke, men jag får nog vänja mig vid det också att jag duger :) Känns himla märkligt att ha en bra relation efter alla nitar jag gått på i flera år, låter märkligt, men jag håller på att vänja mig hur en bra relation känns :)

Upp till toppen
Annons: