Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2867 ggr
wildchild001
2016-11-23 16:13

En häftig övning för hjärnan!

Hej! Här är en rolig övning jag brukar använda mig av ibland när jag vill manifestera något, och för mig funkar det faktiskt! I videon är det Kyle Cease som pratar om den men jag tror att den från början skapades av Neville Goddard. Men prova och se vad ni tycker! (videon är på engelska)

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Annons:
Otroulig
2016-11-23 21:24
#1

Helt perfekt!

Det är ju lite att ta det hela lite längre än bara använda  visualisering - att prata om det som att det redan hänt. 

Vi hade någon här som berättade hur hen ljög helt enkelt för vänner om var hen bodde, i sin dröm lägenhet som hen hade sett. Låtsades helt enkelt att hen bodde där och mycket riktigt efter en tid så var det verklighet. 

Därför är dagdrömmar så bra - det här ju en typ av dagdröm. 

Det sägs ju att hjärnan inte kan skilja på verklighet och fantasi - så why not? Beskriver man det  dessutom som att det redan har hänt - så är det ju ett faktum.  Ofta sätter ju tvivlet och bristen in bromsen som gör att det tar längre tid att få det vi vill ha. Men utgår vi ifrån att det redan hänt så finns det inte plats för tvivel. 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

wildchild001
2016-11-24 17:29
#2

Ja, precis som du säger så kan man säga att det en förlängning av att "bara" visualisera, det är verkligen en jätterolig övning! Att bara gå runt hemma eller var du än är och prata om saker man vill manifestera som om de redan hänt, efter bara några minuter börjar det verkligen kännas som en verklighet det man pratar om, det är jätteintressant! Det är ett väldigt enkelt och smart sätt att "lura" hjärnan och det finns inga gränser för vad du kan börja prata om eller föreställa dig och det behöver inte just vara fysiska saker som du vill manifestera, det kan vara bättre relationer, höja ditt självförtroende osv.

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Evaline
2017-01-11 15:42
#3

Det här är så bra! Brukade sitta en kvart för mig själv, i någon sorts meditation, och sedan bara prata högt med mig själv om saker som om det redan hade hänt. Kände verkligen lycka och värme sprida sig i bröstet, ibland blev jag så medryckt att jag började gråta och skratta, av ren lycka.

Ett par månader senare gick det i uppfyllelse :)

Nu har jag för vana att prata om vissa saker med människor i min omgivning, som vinster eller jobb m.m., som om det vore en ren självklarhet! Inga tvivel i min värld 😉

andreaswatz
2017-02-18 09:21
#4

Riktigt bra tack för videon 😉

sweetgum
2017-04-30 20:14
#5

Intressant! Ska spana in

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Upp till toppen
Annons: