Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 2063 ggr
Mrsarrow
2016-10-17 07:04

Problem på jobbet

Jag har ett jobb som jag verkligen trivs med, förutom en person, som får mig att må så dåligt att jag funderat flera gånger på att byta jobb bara på grund av den personen. Jag tycker att jag brukar vara duktig på att stänga ute negativa tankar och fokusera på positiva saker istället men det här är det svåraste jag varit med. Det har gått så långt att jag ibland sjukskriver mig efter att ha mött personen i fråga om det blivit otrevligt och jag är rädd att jag kommer gå in i väggen. Att den andra personen skulle flytta på sig är inte ett alternativ, så ska jag vara kvar på jobbet så kommer jag bara få acceptera att det är så och då måste jag bli starkare psykiskt för att orka med dagarna på ett jobb jag i övrigt verkligen stortrivs på. Har någon bra tips för hur jag ska gå till väga?

Annons:
Soligajag1
2016-10-17 07:16
#1

Hejsan ! 

Jag skulle nog ta "tjuren vid hornen" och gå fram till personen och prata , fråga vad problemet är ? Finns det ingen Chef på ditt jobb?  prata med den isåfall först , men det bästa är att prata med personen själv , Det kanske känns bättre för dig själv efteråt . prova . 🙂 Lycka till! 🌺 Kram

HH 🙂

Mrsarrow
2016-10-17 08:54
#2

Tack för svar, Jag hade absolut gjort så om jag trott att det hjälpt, det har varit flera sådana samtal och det leder ingenstans, chefen gör vad hen kan men det verkar som att vi är långt från en hållbar lösning ändå. Idag är jag på jobbet och försöker vara stark!

Soligajag1
2016-10-17 13:25
#3

Jag håller alla tummar för dig!! 👍 

Ge inte upp!! Du är säkert snäll o duktig o vill väl. 

Kram Kram 🌺

HH 🙂

Otroulig
2016-10-19 19:11
#4

Jag har fixat bort folk genom att strunta i dom.  Ju mer negativ energi du lägger på den här personen ju mer får du ju, så att säga.

Nu kanske du inte kan köra en av mina taktiker som var att jag låtsades som att dom inte fanns 😛 det är ju lite svårt på en arbetsplats. Om man arbetar ihop menar jag. 

Men det finns ett talesätt att "Ingen kan göra illa mig om jag inte tillåter det" Det betyder att egentligen så är det ju inte personen vi blir ledsna eller irriterad över utan faktiskt hur VI reagerar på vad de gör eller säger.  Nån kan säga till mig att jag är dum i huvet - men om jag inte bryr mig  om det, antingen för att jag vet att jag är smart eller att jag faktiskt inte bryr mig om vad andra tycker om mig. Då blir jag inte upprörd. Även om personen i sig inte agerar speciellt trevligt. Men det är ju hens val att vara otrevlig. 

Jag har ett helt annat scenario oxå  på hur jag hade svårt med en person på ett jobb för länge sen. Personen försvann och jag tyckte det var skönt. Sen bytte jag jobb och vem dyker upp  bakom rumsavskiljaren - jo denna person. Jag garvade tyst för mig själv och tänkte att tydligen så är det en läxa jag ska lära mig. Så jag bestämde mig helt enkelt för att acceptera och uppskatta den här personen. Sluta tänka negativa tankar. Det gick också bra.

Som det låter i ditt fall så är det nog bäst att lägga så lite energi som möjligt på denna person, kanske öva på att se de goda sidorna du kan hitta hos den personen. 

 Det kan faktiskt ske  mirakel med andra människor om vi själva ändrar vår inställning.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mrsarrow
2016-10-20 20:43
#5

Tack! ❤ Tror också att det mest effektiva är att försöka att tänka bort personen överhuvudtaget. På jobbet är vi i samma byggnad men egentligen inte närmare än att vi ibland råkar på varandra i korridoren. Jag lägger så lite energi jag bara kan på personen och hoppas att det leder till att vi inte träffas!

Soligajag1
2016-10-21 06:35
#6

#5  Härligt för dig, ,  så är det bara , , vissa människor passar man inte ihop med helt enkelt. Bra att du lägger så lite energi på detta , som möjligt , låt det rinna av , , brukar jag säga, , men förstår att det inte alltid är så lätt. 😃 för man blir så förbaskad, , 😈 

Nu så har jag problem på jobbet . Måste ringa till facket idag och prata lite. 

Jag har ett anställningsavtal där det står att jag har en månads uppsägning, hon vill att jag ska sluta nu direkt för det är så mycket "skitsnack" i omlopp, , och det är JAG som är boven!  Så jag orkar inte mer , , på detta ställe!  Hon får säga upp mig, så slutar jag om 1 månad, den 21 november då. 

Ha en fin dag på jobbet . Kram Kram 🙂

HH 🙂

Annons:
Mrsarrow
2016-10-21 07:24
#7

Nämen oj! Hoppas att facket har något bra att säga om det! 🌻

[Roe Deer]
2017-06-08 15:21
#8

Oj, jag förstår att detta varit väldigt påfrestande för dig en längre tid. Inte roligt om det är en negativ person du har att göra med, en person som inte agerar på annat sätt än dömande och egoistiskt. Det var intrycket jag fick från din text. För att möta en person i en korridor utan att prata innebär ofta en negativt förflutet som fortskrider genom blickar, gliringar och kroppsspråk. Även ignorans och kyla. Vi vill alla känna oss accepterade av andra, speciellt om det är folk vi möter dagligen. Jag har själv insett att det inte går att kräva detta från andra. Inte ens hyfs. Då är det upp till oss själva. Hur ska jag göra? Hur ska jag bemöta den andre? Fokus på ens inre sfär brukar hjälpa mig. Positiva tankar som agerar mantran: "Jag är bäst, jag är glad och jag gör ett skitbra jobb! Jag är uppskattad av chefen och är stark nog att inte låta en enda liten negativ plutt få styra hur jag mår!" Peppa dig själv tills du tror på orden. Blir det outhärdligt och du har gjort allt i din makt, så har du valet att säga upp dig. Synd i så fall. Men vår största utmaning i detta liv är andra människor.

Upp till toppen
Annons: