Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1731 ggr
[Morfalum]2
2016-05-07 01:49

Law of Atraction hardcore-materialistiskt

Jag har upplevt LAOs positiva effekter som en väldigt effektfull tankemodell som leder till postiva beteenden och till bra respons från omgivningen.På sikt har LAO säkert gjort mitt liv bättre och fått mig att göra saker jag aldrig trodde jag skulle våga. 

Den metafysiska, pseudovetenskapliga biten (min mening) bryr jag mig inte om, att tanke skulle generera motsvarande förhållanden i den omgivande världen och att det mesta är möjligt att skapa sig med rätt tanke.

Finns det någon tänkare som tillämpar dessa tankar utan att göra helt otroliga anspråk om oändliga rikedomar och möjligheter? Har läst Rhonda Byrnes, en författare uppe i det blå och med en väldigt fin fasad och snygga produkter min mening. Charles Haanel verkar vara något mer jordnära och talar mer om materialistiska orsaker och konsekvenser även om han har sina teorier om kropp och själ, en allomfattande kraft vi alla kan tillgå, lyckas han ändå övertyga mig om att hans metoder kan röra sig inom vad som är fysiskt möjligt. 

Någon som kan tipsa om någon mer jordnära, LAO-tänkare som inte 'flummar iväg'

Med reservation av att jag verkar väldigt dåligt påläst på området (vilket jag är)

Annons:
retep
2016-05-08 19:52
#1

Hejdu…hur tror du då att det gick till att du…"har upplevt LAOs positiva effekter som en väldigt effektfull tankemodell som leder till postiva beteenden och till bra respons från omgivningen.På sikt har LAO säkert gjort mitt liv bättre och fått mig att göra saker jag aldrig trodde jag skulle våga."?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Morfalum]2
2016-05-10 11:41
#2

Rätt tankar har gett mig: Positiva reaktioner från andra människor, en skillnad i hur jag uppfattar mig själv, hårt arbete och ökat självförtroende. Det är rakt av direkta konsekvenser av att tanke skapar handling.

Men det gör ju inte nödvändigtvis att jag kan bli Bill Gates. Någonstans finns det en begränsning i det enorma överflöd som är tillgänligt för alla enligt åtminstone Rhonda Byrnes. 

Hur tänker ni?

Otroulig
2016-05-15 12:21
#3

Morfalum, jag tänker nog precis som de "flummare" du inte riktigt håller med.  Att vi kan skapa oss de mest fantastiska omständigheter och lösningar. 

Men ok, du har sett att det fungerar - så hoppa över förklaringen "varför" för egentligen är det ju det som du inte kan ta till dig. Förresten finns det ju  olika sätt att förklara varför det fungerar. 

Men det är ju som jämföra med en radio. Du kan lyssna på radio utan att ens behöva förstå hur det fungerar. Du kan njuta av själva resultatet utan att förstå hur det rent fysiskt fungerar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Morfalum]2
2016-05-15 16:50
#4

#3 Bra skrivet Otroulig, visst kan man se resultat av saker utan att behöva förstå dem helt och fullt. Jag avfärdar inte Law of Attraction som falsk, jag ställer mig bara frågan vad som är möjligt och kanske begränsar en sådan tanke mig om man ska tro lagen hehe

retep
2016-05-19 20:36
#5

…varför skulle man egentligen vilja bli Bill Gates, eller någon annan? Miljardär, miljonär, rik kan man bli på många vis och sätt…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Hukanson]
2016-06-01 08:56
#6

Känns väldigt verklighetsfrämmande att läsa kommentarer som föreställer sig att man kan manifestera miljarder dollar ur tomma intet bara för att man gör sig mottaglig för mer inflöde av pengar. Vad skall jag sträva efter att själv manifestera för att kunna attrahera mer av det jag vill ha i livet? Det kan göras till en konst, det kan vara en dygd, en lek. På något sätt måste vi alla lära oss detta för samhället är ju så konstruerat att vi måste välja själva i ansvar för vårt liv. Vill du bli byggnadsingenjör för att själv bygga dig en drömvilla så måste du plugga på teknis. Vill du attrahera pengar på aktiemarknaden så måste du gå en ekonomisk utbildning för att lära dig tillräckligt om hur den finansiella marknaden fungerar. Det finns inga trolleritricks för att bli framgångsrik och tror du ändå att det är så det ska gå till måste du gå en utbildning i magi för att lära dig arbeta med andliga manifestationslagar. Att arbeta upp en andlig styrka att kunna manifestera det man begär, önskar, visualiserar och ber…har sina regler. Allt för Det Högsta Bästa typ.

Annons:
Upp till toppen
Annons: