Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2331 ggr
novembre
3/30/16, 10:21 PM

LOA och känslor

Hejsan! 

Jag funderar hur det fungerar med LOA och om man har känslor för en person, men inte vet om dessa känslor är besvarade än? 

När åtminstone jag tycker om någon kan jag inte sluta tänka på den personen. Enligt LOA ska man skicka önskan till universum och sedan släppa det, men för mig upplevs det omöjligt att inte tänka på personen, eller hur det eventuellt kan utvecklas. Är det bra eller dåligt? 

Sedan vad jag förstår kan man inte attrahera personer utan bara de känslor man vill ha i en relation, stämmer det? 

Hur det än är så känns det verkligen som att det är något på gång, men jag kan inte veta.  Det har gått ganska försiktigt fram av lite olika anledningar (vilket får mig att fundera om jag inbillar mig). Hmm :P

Annons:
MissInAction
3/31/16, 7:37 PM
#1

Hej novembre 👋

Jag svarar med en video! Visst kan jag skriva, men Abraham Hicks säger det så mycket bättre. Klockren, tycker jag 🙂

Och generellt - om det KÄNNS bra, så ÄR det bra. Annars - hitta en tanke eller synsätt som känns bättre.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

novembre
4/1/16, 5:15 PM
#2

Tack, jag har kollar igenom den några ggr nu för att förstå allt som sägs. Jag tror den kan vara bra att titta på lite från och till som påminnelse :) 

Jag kollade vad det mer fanns för videos och hittade den här jag tycker var väldigt bra https://www.youtube.com/watch?v=1i-lKRBzJIY

Jag har liksom fått en insikt i att jag borde ta tag i mig själv. jag har insett att jag har försummat mig själv litegrann. Men nu när jag mår bra och utstrålar positiv energi dyker det alltid upp personer som är relaterade till mitt gamla jag och som jag egentligen inte vill ha och göra med. Varför är det så? Jag tänker att man borde attrahera bra saker när man utstrålar den energin. Det känns som att det kommer på beställning liksom.

MissInAction
4/3/16, 5:37 PM
#3

Oh ja, den där videon är himla bra! 😍Det är så många samtal som jag lyssnat på så många gånger, och varje gång trillar någon ny insikt ner och jag hittar något nytt som jag tar till mig.

Om vi tänker på att våra föreställningar, tankar och känslor om andra människor alltid har att göra med oss, och aldrig med dem, så kanske det klarnar? Kanske är det så att du ser dem på ett annat sätt nu? Eller ser andra sidor av dem? Kanhända försvinner de ändå ur din tillvaro efter att du har sett det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

novembre
4/10/16, 8:10 PM
#4

Ja det låter rimligt. Jag ser dem defenitivt på ett annat sätt, men ibland halkat jag tillbaka dit igen i tankarna, men tror också det är en succesiv process när man ändrar sina tankebanor.

novembre
4/10/16, 8:30 PM
#5

Nu har det dykt upp nya funderingar. 

Enligt LOA ska jag visualisera det liv jag vill ha, och ska jag då verkligen utgå från att han är intresserad? Om jag gör det skapar jag föreställningar av vad som an hända sen, som i sin tur kan bli förväntningar och eftersom jag egentligen inte vet hur framtiden blir med den personen så kanske det kan innebära en ängslan över att det kan bli annorlunda än mina föreställningar?

Nu när jag skriver känns det som att jag svarar på min egen fråga.  Jag kanske egentligen inte ska fokusera på vad han känner, utan bara mina känslor för honom och handla enligt dem. Men isåfall är det kanske en dum idé att visualisera en för detaljerad framtid? Det känns som jag redan besvarat min fråga i skrivandets stund, men jag postar det ändå om ni kanske tycker annorlunda :) 

Det är hur som helst väldigt svårt att visualisera kärlek utan att en specifik person är med i bilden när det är någon man tycker om redan.

Otroulig
4/11/16, 8:36 PM
#6

Smart Novembre - att skriva ned sina tankar och förklara för någon annan gör ju ofta att man ser svaret själv. 🙂

Ja du ska ju utgå ifrån dina känslor, hur det känns att vara älskad och uppvaktad kanske. Det här med att fokusera på en person skapar ofta brist känslor - eftersom man ofta påminns att verkligheten inte ser ut som den gör.  Men jag har lyckats dra till mig en fantastisk man fast jag fantiserade om en annan - för att mina känslor var så starka.  

Så att så länge du inte tvivlar, saknar eller längtar eller har liknande  känslor med i bilden så fungerar det ju. Men så fort du blir trånande och "vill för mycket" så blir det en en liten blockering som förhindrar det du vill ha att komma till dig. Så har jag fattat det i alla fall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
5/1/16, 11:42 AM
#7

Precis, det är dina känslor och vad du vill som är i centrum! 🙂

Grejen är att i det ögonblick våra önskningar föds så besvaras de också. Vårt jobb är ju att vara sanna mot oss själva, dvs. förstå och inse att vi redan har fått det, och agera i enlighet med det. Hitta bästa matchande vibben med det alltså. Så gott det går leva i enlighet med det. Universums är så himla smart utformat så det går inte att föreställa sig eller förstå 😃 men de helt otroliga sammanträffanden och möjligheter kommer till en om man släpper det och låter Universum sköta hur, när, var, vem… 

Om du har en specifik person som du verkligen gillar - fundera då på vad det är du gillar hos just den personen. Vilka egenskaper är det och vad får de dig att känna? Försök att plocka godbitarna, om du förstår? Dra ut essensen. Här kan du alltså plocka godbitarna ur alla människor i din värld, allt som du älskar och uppskattar och vill ha mer av - och använd det i ditt visualiserande - för det är ju det som du gillar 😉

När du funderar på det du vill ha - det är ju inte helt lätt att släppa det - så styr in tankarna också på varför du vill ha det. När du svarar på frågan varför, så drar du snarare det till dig, jämfört med om du börjar tänka på hur och när och var och vem - då ökar du bara ditt eget motstånd och skjuter det ifrån dig istället. För då tillåter du inte det bästa att komma till dig.

Gör detsamma med framtiden i allmänt, både vad gäller förhållande, arbete, hälsa, ekonomi, vänner etc. Börja gärna väldigt öppet och generellt och prova dig fram, fortsätt så länge det känns bra! Du kan prova vara specifik och gör det så länge det känns bra. Så fort du börjar ifrågasätta hur det ska hända och när osv. så går du tillbaka till mer generellt hur du vill ha det. 

Lite som att sitta i en flotte i en flod. Börjar du paddla och styra och gunga, kanske till och med uppströms, så blir det både jobbigare och risken ökar att du brakar in i kvistar och stenar och annat - men om du flyter med (tänker sköna tankar) så kommer du att hamna där du vill och det blir en mycket behagligare färd!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: