Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1611 ggr
Sagaliten
2016-03-23 01:40

Attraktionslagen och fullmåne?

Hej hopp Vet inte hur många av er LoA:are som tror tex på detta med vad vissa kallar månmagi, dvs att använda månens kraft för att förstärka saker. Så tänker jag på 1 specifik sak som just fullmånen är bra att utnyttja till (finns ju massa men det är irrelevant just i detta), dvs man kan passa på att frigöra sig får saker som tynger en, negativa saker som det är dags att släppa för att gå vidare och så. Man kan tex då skriva ur sig saker man vill bli av med för att sen bränna upp det som en frigörelseritual. Men så ploppade en grej upp nu när jag funderade på vart jag skulle skriva detta. I min LoA-bok eller min mediala och därifrån spann det vidare till just detta med att man ju trots allt fokuserar på negativa saker, saker man inte vill ha och det är ju det sista man ska enligt LoA-tänket. Men samtidigt så utöver mig själv så vet jag 2 andra som just med en lite längre ritual kopplat till fullmånen frigjort sig från sager de burit i massor av år. Ena var ett ex som 10 ör senare "vägrade bli ett minne" och fanns aktivt i hennes tankar på ett sätt som hon velat slippa i alla fall under 7 år och försökt bli av med. Och så gjorde hon en fullmånsritual för att försöka att en gång för alla men månens hjälp göra sig av med honom, att han fick finnas i minnet men dags för ett farväl och inte längre en aktiv del. Och efter själva processen så var det som en lättnad från hennes axlar. Visst dök det upp lite mer i drömmar och så precis i början, men är ju väntar när man grävt i det, men det dröjde inte länge innan han låg där han hörde hemma dvs som ett minne. Så med allt detta i åtanke. Attraktionslagen där man inte ska tänka på saker man vill bli av med "Fullmånsmagi" där man ska frigöra sig från negativa saker vilket ger en fokus på det. Vad säger ni allihopa? Hur tänkte ni? Någon fiffig vinkling som jag inte hittat ännu? Hoppas ni sover gott och inte blivit mångalna 😉

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Sommarek
2016-03-23 14:39
#1

Så med allt detta i åtanke. Attraktionslagen där man inte ska tänka på saker man vill bli av med "Fullmånsmagi" där man ska frigöra sig från negativa saker vilket ger en fokus på det.

En av grejorna med magi är faktiskt att man bör släppa det så fort man har gjort det man ska. Att älta tjänar ingenting till.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sagaliten
2016-03-23 16:00
#2

Nä jag menar inte heller att man ska älta det, men man fokuserar trots allt ändå på något man vill bli av med 😉

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Triccia
2016-03-24 13:20
#3

Man MÅSTE fokusera på det "negativa" ibland för att kunna göra sig av med det, för att kunna släppa taget. Även med LoA som grund. Det har jag lärt mig den hårda vägen, haha! Nog trodde jag i början att jag skulle ignorera allt negativt men det innebar bara att det fanns kvar inom mig,  jag dolde det med positiva tankar och det funkar INTE i det långa loppet. Våra negativa tankar och känslor säger oss något och vi måste lyssna på det och vi måste acceptera det, först då kan vi släppa taget och genom positiva tankar förändra det vi har och det som komma skall :).

Funkar fullmånemagi för dig tycker jag du ska använda det! Att använda sig av någon form av ritual för att släppa taget om oönskade känslor är faktiskt väldigt bra och funkar utmärkt i kombination med LoA anser jag. Precis som Sommarek säger, älta tjänar inget till, men att fokusera på nåt negativt i syfte att släppa taget är ibland ett måste för att överhuvudtaget få LoA att fungera!

Säg OCH istället för MEN... :)

Sagaliten
2016-03-25 20:17
#4

Nä att ignorera är bara att göra sig själv en björntjänst, och det som inte är bra visar ju vad vi tycker är bra så det är ju en positiv sak rent så. Det jag tänker på är att här blir det en del tidsåtgång. Ska förklara lite närmare här nere En del i rirualen jag burkar både använda själv och rekommendera andra innebär delvis att man ska skriva av sig. Är ett terapeutisk verktyg som jag lärde mig bär jag läste psykologi och dör jag nu kombinerat det med andlighet 3 ggr vid 3 tillfällen är det jag fått till mig och tidsperspektiven är egentligen från när man kommer på det tills nästa fullmåne och att då fördela skrivtillfällena under den tiden. Kan vara 1 gång i veckan, eller 3 dagar på rad eller bara jämt fördelat på den veckan som är kvar tex med sista gången på fullmånsdagen. Och varje tillfälle ska man skriva ur sig så mycket och länge man behöver tills man känner sig sig helt uttömd och inte har mer att säga där och då. Kan bli 1 A4 kan bli 10 A4, allt beroende på vad som krävs för att man ska känna sig färdig där och då. Och sen gör man samma sak 2 ggr till. Otroligt viktigt att sikta mot att nå saker som att man är tacksam för de lärdomar de lärdomar det ändå gett och att man förlåter personen och även sig själv och att detta får finnas i minnet men att det nu "arkiveras" och inte längre får ta den plats det gjort. Att göra ett sista farväl där man försöker att förlika sig med det och "skiljas på god fot" eller så och när sista är skrivet så finns där inte längre något mer att säga utan man är helt uttömd. Blir ju som sagt att det läggs en del tid på själva processen och är bara rädd att den tiden som går åt till att hantera det kan göra att man drar till sig annat negativt, trots att själva processen är en helande process.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Otroulig
2016-03-26 17:09
#5

Vad roligt, det är andra gången som detta kommer upp för mig idag. Att häva ur sig allt på ett papper och sen släppa. 

Jag tycker att det är en alldeles ypperlig ide. Det är ett klargörande, du tar ett beslut att du vill släppa det som inte längre gagnar dig. Ceremonier tror jag kan vara bra och nyttiga att använda. Så inget alls i strid med LOA. 

Det är ju först när du vet vad du INTE vill ha som du mer kan definiera det du vill ha.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Triccia
2016-03-27 17:37
#6

Jag hade en period för ca ett och ett halvt år sedan då jag själv "rensade ur" med diverse ritualer el ceremonier och det funkade jättebra för mig, stora lättnader och mycket positivt som hände efteråt! Och då fokuserade jag väldigt intensivt på negativa saker som hänt, förlät människor i mitt förflutna bland annat.

MEN, en person har jag inte kunnat släppa… har inte riktigt velat. Har känt en viss trygghet i att gå och störa mig på den personen. Snart 3 år nu… Så om vi ska prata tidsperspektiv så är det nog helt klart bättre att tänka intensivt på något negativt upp till en månad i syfte att rensa ur än att ha det i bagaget i 3 år :P. Kan se negativa konsekvenser av detta i mitt liv under dessa år… Varför jag inte gjort nåt åt saken tidigare är ett stort frågetecken för mig själv eftersom att jag vet att jag kan. Men jag tror jag börjar bli redo att lämna denna person bakom mig nu och jag kan faktiskt se ett positivt resultat om/när jag skulle göra det :)

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
poweriam
2016-03-27 17:56
#7

Jag drömmer i princip alltid mardrömmar eller extremt mysko drömmar vid fullmåne, så nog påverkar den alltid borde ju gälla alla energier också positiva och negativa.  Jag hade nog valt att försöka få förstärkt mina önskningar och inte riskera dra till mig negativitet genom att fokusera på det negativa även om tanken är att frigöra sig ifrån det :-)
Lite lustigt detta med fullmåne, jag brukar sällan tänka på månens faser, annat än då när jag drömmer något och dagen efter inser att det är fullmåne, drömmer alltså inte bara konstigt vid exakt fullmåne utan dagarna före och efter också, någon annan som upplever liknande? Vet att de uppmärksammat i studier att man sover ca 20 minuter kortare vid fullmåne i allmänhet?

Otroulig
2016-03-28 18:47
#8

Jag kan ofta ha "oroliga" nätter - dvs svårt att sova, när det är fullmåne.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: