Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 1336 ggr
Sagaliten
2016-01-26 07:41

Vad gick galet? Gjorde jag rätt?

Hej alla Har insett att jag praktiskt taget alltid tänkt i LoA-banan men har börjar göra det mer medvetee nu senaste tiden. Och inte så att jag väntar otåligt på saker eller fokuserar på avsaknaden utan vilar lätt i tilliten på att det kommer ske när det är menar. Men nu till min fråga. Jag ansökte om ett stipendium för att få en utbildning gratis. En välbehövlig kurs som skulle kunna förändra mitt liv till det positiva. Jag skickade iväg min missil med budskapet jag har stipendiet och kommer därmed kunna gå kursen vilket jag är så tacksam för. Kände verkligen lyckoruset och glädjen av det och med barnslig iver öppnade jag mailet med svaret. Skulle bli en av de första mest konkreta sakerna jag bett om. Men döm min förvåning när jag öppnade och såg att jag blivit erbjuden ett lite billigare pris, men fortfarande väldigt mycket pengar. Och jag lyckades onekligen inte få igenom önskan. Tycker att under det halva dygnet innan jag fick svar så va jag på gott humör och lite mer självmedveten än jag normalt är just för att det skulle fungera. Men ändå gjorde det inte det. Någon mer insatt som kan hjälpa mig förstå? Vill ta detta som en lärdom för att korrigera tankarnaa och känslor. Tacksam för all hjälp jag kan få (Ps ledsen om det finns massa såna här trådar, men hittade ingen så därav att en ny)

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Niklas
2016-01-26 08:15
#1

Jag tycker att du ser det på fel sätt. De flestas reaktion vore nog att bli väldigt glada för stipendiet och inte som något som har gått snett. Attraktionslagen är inte trolleri. Det handlar om att vara medveten om vad man gör och varför. Du var det och fick tack vare det ett fint stipendium. Grattis!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sagaliten
2016-01-26 09:14
#2

#1 nä då missförstår du nog mig. Givetvis är jag otroligt glad över att jag fick lite hjälp. Och hade jag haft möjlighet att gå och betala för den så hade jag glatt gjort det, men nu finns där inte några pengar att ta ifrån därmed så gör stipendiet varken till eller ifrån. Eftersom jag inte vill fokusera på avsaknaden eller bristen på pengar valde jag att inte skriva om det i inlägget, men kände nu att jag måste för att förtydliga. Så oavsetr hur glad jag blev över att få lite hjälp på traven så förändrar det inte att jag fortfarande inte har möjlighet att gå eftersom jag inte kan betala resterande då jag går minus varje månad som det är Är det tydligare då hur jag menar?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Niklas
2016-01-26 09:31
#3

#2: Ja. Fast jag tycker ändå inte att du ska se det som att något har gått fel. Fundera över hur du kan använda stipendiet på ett bra sätt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sagaliten
2016-01-26 09:58
#4

#3 Tro mig Niklas, jag har funderar mkt kring det och hade där funnits utrymme så hade jag så klart utnyttjat det, men som sagt, om man går minus varje månad och behöver få hjälp av mamma för att ha råd till mat under månaden så finns där inget att göra. Handlar ändå om x antal tusenlappar som ska komma från någonstans för att det ska kunna utnyttjas och de är pengar som inte finns. Var därför jag ansökte om stipendiet och klargjorde situationen där. Sen släppte jag bristtankarna för det är inget som jag vill fokusera på oavsett LoA utan ser der bra och positiva i livet och har alltid gjort. Så tyvärr så är det inte till någon nytta för mig utan jag kan bara grattulera efterföljande ansökare att de kanske får en större möjlighet. För oavsett om jag blev glad för hjälpen eller inte så förändrar det inte utgångspunkten 😕

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Theleonora
2016-01-26 10:48
#5

Tacksamhet är en viktig faktor i att få! När jag läser din text funderar jag på om det inte är så att det finns andra vägar för dig att få för att kunna få pengar till kursen? Och det kanske behöver ta ett tag innan du får starta den, tex nästa termin/tillfälle. Finns ju så många faktorer som påverkar, deltagarsammansättningen mm. Kan du gå kurden någon annanstans billigare?


Sagaliten
2016-01-26 11:34
#6

#5 Har funderat kring det också och tänkt lite att jag kanske inte vet udag hur vägarna ser ut längre fram. Har inte hittat någon annan väg att få pengar, men försöker kika på det, men samtidigt att inte fokusera på bristen av det. Vill inte skjuta mig själv i foten där, men försöker kika lösningsfokuserar på det, men ingen lösning ännu i alla fall. Om stipendiet kan sparas eller om der är så som måste användas direkt vet jag inte alls, men oavsett så borde jag kunna söka igen längre fram om en lösning uppenbarar sig. Kanske förändras något där, det vet jag ju inte nu. Det mesr tråkiga är att jag såg detta som första steget i leder för att återfå min hälsa. Är svårt sjuk i ett gäng kroniska sjukdomar, en del medfödda, som jag nu tänkt bli fri från. Visste inte om detta med att traksformera DNA och så innan jag började läsa om LoA, men med den kunskapen jag har nu har jag inget att förlora och allt att vinna på att satsa till 110% på att bli bra. Liten parantes men mest för att förklara varför jag var så angelägen att gå kursen snarast. Är ingen "vanlig" kurs så, så är inte terminsbaserat utan är bara ett par tillfällen under ett par veckor. Men visst kommer där fler tillfällen i framtiden. Känns som allt jag skriver nu blir med fel fokus men svårt att förklara på annat sätt. Men är som sagt inte här fokus ligger normalt utan det ligger där det ska. Tom tacksamhet för alla lärdomar jag fått som sjuk för de sjukke jag troligen aldrig fått om jag varit frisk, men har nu dragit de lärdomarna och sattsar allt på att bli bra, sen hur och när det sker är helt överlämnat till universum. Vilar i den tilliten. 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Otroulig
2016-01-26 22:09
#7

Börja med att skriva tillbaka och tacka så mycket, sen förklarar du din situation.  Fråga om du kan spara den eller om dom kanske vet något mer stipendium att söka?

På ett vis har du ju fått din önskan delvis uppfylld, hurra för det. 

Sen kanske det inte var meningen att du skulle gå kursen nu - eller denna kurs överhuvudtaget - det kanske finns en bättre??

Jag tycker att du verkar ha tänkt rätt och haft rätt känslor av vad du beskriver.  Ofta är det så att det som vi VERKLIGEN vill ha blir "svårare" bara för att vi vill så himla mycket.  De där små önskningarna vi har kan komma som små mirakel.  Men om det är nåt som vi verkligen vill ha så blir det ofta en liten laddning i det hela. 

Gräm dig inte över det här utan släpp det och lita på att något annat bättre är på väg.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sagaliten
2016-01-27 16:23
#8

#7 Gjorde det samma dag och fick veta att det tydligen var max som jag blivit beviljad så blev ännu mer tacksam. Lite slarvig att det inte framgick när man skulle ansöka att det, men strunt samma 😊 Och då blev ju änskan onekligen så mycket sann den kunde bli bara att jag inte visste det då. Och anledningen att jag lyfte det var inte alls att gnälla eller verka otacksam utan enbart förhöra mig eftersom jag är så ny i att aktivt utöva LoA och inte bara ha det i vardagstänket så vill mest bara höra med er mer rutinerade om jag gjort något fel eller om jag kunnat justera det lite eller så. Men tack för din bekräftelse där Otroulig 😊 Och ja, nu är det bakom mig. Är inte en som grubblar i onödan utan bara att gå vidare mot nya spännande äventyr och utmaningar 😄 Lyssnar på "Be så ska du få" nu också så att jag ska bli ännu lite bättre på detta 😄

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Piixy
2016-01-28 12:56
#9

En liten tvivlan i det omedvetna ändrar genast resultatet i din önskan. Du måste tro på det du önskar som om du redan tagit emot det..

Säg till dig själv "jag är så lycklig och tacksam nu när….."

Lycka till :)

Sagaliten
2016-01-28 19:23
#10

#9 tack så mycket och tack för tipset. Tyckte jag gjorde det. Och blev ju indirekt rätt eftersom jag fick högsta beloppet de ger 😊 Visste bara inte det då. Men ska absolut ta med mig det. Plockat övningarna från boken också ska börja lite med dem 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Otroulig
2016-01-28 20:16
#11

Du ser - du attraherade den högsta "vinsten". Du är ju redan en fena på det här!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sagaliten
2016-01-29 20:18
#12

#11 tusen tack Otroulig 😊 Jag gör mitt bästa 😄

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

felixifokus
2016-01-30 03:05
#13

Grattis! Bra jobbat.

Annons:
Sagaliten
2016-01-31 10:42
#14

Tack snälla felixifokus 😊 Nu väntar jag med spänning på nästa sak. Men är alltid lite klurigare när andra människor är inblandade och kanske rentav de som fattar besluten, men har skickat iväg missilen och svaret kommer väl nu någon dag här. 😄

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: