Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1629 ggr
Triccia
2016-01-20 22:27

Skapa med facebook

Har många fb-vänner som facinerar mig ur ett LoA-perspektiv.

En som gärna lägger ut bilder på sig själv med droppställning och taggar sig själv på olika sjukhus. Hon har under flera års tid brytit olika ben och drabbats av besynnerliga åkommor.

En som vinner tävlingar. Gratis kläder, resor och mat. Hon taggar sig själv hejvilt i olika butiker och sammanhang där hon vunnit något!

En som lägger ständigt ut "visdomsordsbilder" typ "bråka inte med mig, för då minsann ska du få se på bråk!". Behöver jag säga att hon byter bekantskapskrets två ggr per år och är ständigt i konflikt med nån?

En som älskar prylar. Har mängder med dyra prylar som lätt hamnar på bild på fb med ett gäng <3 och han tvekar inte för en sekund att förklara sig själv att vara materialist. Killen tjänar mer och mer, köper mer och mer.. hela tiden.

Ingen av dessa vet vad dom gör, tror jag..?

Har ni såna på fb? Är ni såna? Själv tror jag att jag ska försöka använda fb mer i mitt självförverkligande :)

Säg OCH istället för MEN... :)

Annons:
SHIAWASE
2016-01-21 03:14
#1

Jag har inte tänkt på om jag har några sådana , men det är ju precis så det fungerar! Just att skriva och lägga upp bilder etc. gör ju att man är väldigt fokuserad på det man gör just då, och det blir högre koncentration och starkare vibb liksom.

Intressant observation!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2016-01-21 09:39
#2

Tricca! Jag har inte uppmärksammat detta. Men wow vilken tydlig fingervisning. ✨Det vi fokuserar på blir ju den verklighet vi attraherar✨

Oj oj oj!🥵,,,,🤔,,,,ooouuups,☝️.

Just ja, så är det. Ibland så ligger ju våra invanda beteenden och föreställningar i vägen för oss,,, dvs MIG ser jag ju klart och tydligt NU.

Jag är en görare, en fixare, en stadig klippa att luta sig mot.

Jag är en sån som *tar över* och som i smyg, i hemlighet muttrat *varför jag?* varför kan ingen se mig? Jag orkar inte! Jag vill inte,, och ändå har jag gjort,,,,

Förr blev jag bara bitter och förbannad. Sen kom en tid då jag sörjde min egen oförmåga,, och Nu förstår jag mer och mer att ju mer jag förstår, desto mindre fattar jag.

Jag har inga som helst problem med att se vad andra behöver. MEN jag har fortfarande stora problem med att se vad JAG behöver. ( Även om det är mycket mindre nu för tiden)

På sista tiden så har dessa *problem* eller om man vill *tillfälligheter* visat sig tydligt och klart för mig. På olika djup och nivåer i olika sammanhang,,, och jag snubblar in och ska fixa det som är trasigt och inte funkar. Och i min tanke skriker jag INTE NU IGEN!!😂,,, jo jag skrattar faktiskt åt mig själv. Ett bubblande befriande skratt.

Tack för din observation ❤️

Det här är ett mönster som följt mig i hela mitt liv. Och jag har tyckt att livet varit så jobbigt, hårt, orättvist. Ja till och med att jag under lång tid trodde att jag straffades av livet självt.

För att jag inte har kunnat hålla mig själv i skinnet utan flög ut ur mig själv. Förr var det alltid så. Nu är det mer och mer sällan.

Men nu blev det kanske lite OT men men,,,,,

[Synnerlig]
2016-01-21 10:16
#3

Nu måste jag kolla in mig Facebook 😂

Glada och positiva bilder och videos på djur som blivit räddade från slakt och lever bra liv. Härliga ord från The Secret. Härliga matbilder. Lite roliga klipp osv 😛

Det var inte så längesedan dock som jag faktiskt började dela mer positiva saker på min Facebook och enda sedan jag började med det så har jag börjat må lite bättre och jag har fått mer likes från mina vänner, haha 😃

Upp till toppen
Annons: