Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1110 ggr
SHIAWASE
1/19/16, 8:29 AM

GE så ska du FÅ, GE och TA EMOT

Jag har ändrat BE så ska du FÅ(för er som har läst Hicks Attraktionslagen, och boken Be så ska du få) till GE så ska du FÅ. relaterat till ett inlägg jag gjorde på här inne  för ett tag sedan,,, make sense.

GE så ska du FÅ.
eller ännu bättre

GE och TA EMOT.

GE och TA EMOT. Känns nog allra bäst. För att ta emot måste vi öppna upp. Vi FÅR aldrig något, men vi TAR EMOT, och det kan vi bara göra om vi ÖPPNAR UPP!

"Ber" gör vi hela tiden. Medvetet eller Omedvetet, så det behöver vi inte göra. Vad vi behöver göra är att öppna upp, för att vara mottagliga och njuta av att ta emot, och njuta av att ge, även av det som vi inte "har". Många av oss är för fokuserade på att önska.

GE och TA EMOT.

Lätt!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
1/19/16, 8:51 AM
#1

Jag haft en väldigt intressant period senaste månaderna,,,,  Har därför inte heller varit involverad här eller på andra "ställen"
Och jag har även upplevt "stopp" i flödet i det verkliga livet så att säga,,MEN ,, samtidigt så har jag ju en stark tillit, så jag vet att allt detta är nödvändigt för att jag ska nå till nästa steg, till nästa insikt.

OCH igår, så kom ju då en del av denna "nästa insikt" helt självklar och naturlig, men just att det handlar inte om att BE, eller önska, utan om att GE och TA EMOT,,,, Och så fort jag switchade denna vibb, så får jag flera trevliga telefonsamtal etc. etc.

Så inlägget om att Ge av det du inte har, var liksom första steget av denna insikt .

Detta är ju JAG,, så det är inte säkert att detta passar alla andra.

För vissa är det visualiseringar och affirmations som passar,,,,

Men hur som helst intressant! Vi är ständigt i utveckling! Underbart!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sagaliten
1/19/16, 12:49 PM
#2

Läst dina inlägg och min tanke vill automatiskt dra det åt en annan formulering efter vad du skriver. Får det du skriver till att mer bli öppna upp och ta emot, eller gör dig mottaglig för att ta emot.. För dunskriver inget om att ge egentligen, vad är det vi ska ge, hur ska vi ge. Säger intr att det ena är rätt eller fel utan försöker bara förstå ❤️ Och tolka det du skriver ❤️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

SHIAWASE
1/19/16, 1:55 PM
#3

Sagaliten,,, du har så rätt.

Det är nog mera tankar inom mig, ,,, att GE handlar både om att ge av materiella saker, men också om att ge av kärlek, omtanke, att KÄNNA att man ger.

Tex. Har man lite pengar, så försöker man spara och inte använda pengarna, MEN genom att  spendera pengar så kommer det mera pengar till dig.  Även om man känner att man inte har, så kan genom att bjuda en vän på middag, så kommer det att komma pengar till dig.

Genom att känna omtanke och kärlek till omgivning, så kommer det tillbaka etc. etc. För mig känns det väldigt rätt,,

Jag menar INTE att utplåna sig själv och ge till omgivningen, eftersom det är helt OK att sätta sig själv först etc. MEN man sätter sig själv först för att kunna expandera, för att kunna ge vidare till andra, till jorden och världen.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sagaliten
1/19/16, 6:10 PM
#4

Ja men då är jag med på hur du menar. Jag har inte mkt pengar men kan visst bjuda på fika och tom hjälpa många vänner när de har ekonomiska problem att jag stuckit till lite för att de inte ska behöva leva på vatten och bröd. Är väldigt givmild både av mig själv och rent generöst om man uttrycker det så. Har alltid varit sån.mtycker om att ge och hjälpa, får mig att må bra att göra gott 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: