Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1607 ggr
[LarssonA]
2016-01-11 14:13

Den trebenta lyckogrodan

För någon månad sedan hörde jag talas om den trebenta lyckogrodan med mynt i munnen som skall stå innanför dörren, vänd in emot huset för att skapa lycka och rikedom till husets invånare.

Jag tyckte detta lät spännande och kul så jag köpte en sådan och döpte den genast till Leo. Den började jobba direkt och redan dagen efter satt det 10.000:- oväntade kr på mitt konto. Jag måste säga att den gjort sitt jobb mycket väl då både mitt och sambons konto växt rejält sedan jag skaffade honom. (Han tror dessutom inte på sånt där dravel och hokuspokus..)

Jag berättade om detta för en väninna som även hon är lite insatt i LOA så hon skaffade genast sin Lea. En likadan groda som jag har. I samma stund hon kom in över tröskeln så började allt krångla. Skrivaren lade av, datorn krånglade, kassaapparaten hon har till sin affär slutade fungera, saker gick sönder och föll isär… Det kostade åtskilliga tusen att skaffa nya saker som ändå inte funkade vidare bra, utan det var mycket krångel med dem.

Efter några veckor började hon koppla ihop grodan Lea med detta och häromdagen tog hon helt sonika och kastade henne i soptunnan. Sedan dess så funkar allt igen. Skrivaren började plötsligt att fungera igen och datorn krånglar inte mer. Den nya kassaapparaten funkar perfekt och hon vann t o m en liten vinst på travet dagen efter.

Har ni hört något liknande?

Det låter som att hon fick in orena energier i huset tillsammans med Lea.

Annons:
[LarssonA]
2016-01-11 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Leo

Anterrabae
2016-01-12 21:00
#2

Intressant, detta vill jag följa. :) Efter din halva av erfarenheten var jag på väg och skaffa en direkt, men nu tvekar jag lite ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2016-01-12 21:32
#3

Din groda verkar ju vara en riktigt lyckogroda! Grattis! 

Så spännande, låter lite som västerländskt, eller som FengShui.  Enligt LOA så skapar vi ju allt med våra egna vibrationer, iofs om lyckogrodan fick dig att öka på t.ex förväntan så kan det ju vara så. 

Jag blandar ju lite hej vilt med vad jag "tror" på. Bl.a läser jag lite om astrologi och det din vän var med om är det typiska förloppet av en Merkurius retrograd 🙂.  Nu kom jag på en grej, för ca 20 år sen var det poppis att få nån gegga, som man skulle mata, nästan som surdeg. Det blev som en manet och den skulle man torka och spara. Den skulle bringa lycka. Kommer inte ihåg vad den kallades. ca 20 år sen. Jag har kvar den, den ligger uppe i nåt skåp nånstans.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2016-01-12 22:24
#4

#3 det låter som en kombucha. En scoby-svamp som hjälper en att hålla en go och gla tarmflora ;) har en hel koloni hemma

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
2016-01-13 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Ante, Ja asså det kallades nåt…känner inte igen kombucha. Man skulle inte äta den. Rätt osmakligt namn..amöba..haha, nåt åt det hållet. Näe - nu blev jag nyfiken. Grävde fram grejen - den är torkad mellan två A-fyra papper.  Oj, såg att den möglat t.om. Hittade tyvärr ingen instruktion. Nu måste jag fråga mina fd arbetskamrater på FB haha! Återkommer i ärendet 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2016-01-13 20:57
#6

Skrev och visade lite om kombucha idag: anterrabae | Lite av varje https://anterrabae.wordpress.com/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Otroulig
2016-01-13 21:24
#7

Haha, nu kommer det svaret ….Volga svamp! 😂

 Jag ska gå in och kolla på din kombucha, det låter mycket trevligare!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2016-01-13 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

😂 Du har så rätt Ante!! Det är samma sak! Vet dock ine om jag skulle velat äta den jag hade, huva. 

Precis - nu kommer minnet tillbaka, jag matade den med the! 

Åh vad roligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Anterrabae
2016-01-13 23:38
#9

Jo volgasvampen är en kombucha-scoby, och amöbasläkting. Man ska inte öra svampen, utan dricka tét. Den smakar äpple :) Vill fu ha en ny, kan jag skicka. Jag har många ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: