Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1065 ggr
[Synnerlig]
2015-12-09 12:32

Komma tillbaka till LoA.

Jag har haft en tuff period och halkat ur Law of Attraction känner jag men vill komma in i det tänket igen. Ska se på "The Secret" igen bara för att peppa mig själv lite. Men vilka fler dokumentärer finns det om The Law of Attraction som är värda att se och inte är för flummiga? Har sett "The Secret" och "What the bleep do we know".

Jag är mer för vetenskap, saker som känns logiska liksom, än för spiritualism och sånt, så vill helst inte se något för "flummigt" då jag är rädd att det ska få mig att backa. Är väldigt skeptisk i min natur och behöver ha mer bevis än teorier.

Tipsa mig även om bra böcker som kan vara peppande att läsa 🙂

Jag behöver bli inspirerad helt enkelt! 🙂

Annons:
retep
2015-12-09 13:00
#1

Du kan ju alltid läsa och ta del av alla inlägg och trådar här på forumet. Säkert gör du klokt i att acceptera att LoA inte verifieras och bekräftas genom vetenskapliga bevis. Det är alltid dina egna erfarenheter av LoA som bekräftar!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Synnerlig]
2015-12-09 13:27
#2

#1 Okej, kanske inte vetenskapligt då. Men även om jag är skeptisk så är det logiskt för mig att tänker man mycket på någonting man vill ha så kommer man medvetet och omedvetet att göra saker som hjälper en att nå målet 🙂 Positiva tankar gör en positiv osv och jag tycker väl att det borde vara rätt så vetenskapligt ändå, haha 🙂

satsuke
2015-12-09 13:32
#3

Kanske börja "öva" i det lilla så du får "bevis"? Med sånt som parkeringsplatser och annat som är riktigt konkret?

Eller, som jag gör ibland, titta tillbaka och se dina mönster i ditt liv - kanske kan du se att JAAA det blev som jag kände (både positiva och negativa händelser och förändringar).

Otroulig
2015-12-09 20:00
#4

Tja vad sägs om det här inlägget  eller kanske det här (längre ned hittar du lite länkar som Kathja lagt in för att försöka bevisa skeptikern 😉) 

Annars så finns det ju sidor och bloggar som är mindre flummiga än vad några av oss här är 🙂.  Irinas sida tex ,den har hon tydligen lagt ned. Men det verkar som att alla guider och lite annat matnyttigt finns kvar. Hon är jordnära och oflummig 😃.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Synnerlig]
2015-12-09 20:05
#5

Tack så mycket 👍

Upp till toppen
Annons: