Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 1910 ggr
[rore]
2015-11-14 15:44

Samtalat med det inre.

Energier, avläsningar, sökandet efter sig själv.

Hur finner man svaren som löser upp de kroppsliga och tankemässiga blockeringarna?

Inlärda tankeprocesser sitter hårt. De har fått en egen huvudled, som successivt synliggörs i och med insikten om att vilja något annat. Än att springa i samma ekorrhjul Livet ut.

Andra kan hjälpa oss på vår väg genom insikterna som delas och i acceptansen i viljan att verkligen se.

Allt ligger hos dig själv! Ansvaret är ditt. Ingen annans.

Kärleken är Rädslans motsats

Du behöver fråga dig själv varje gång motståndet inom reser sig upp.

Är det sant?

Vad är det som jag försöker försvara?

För när Du tror på de negativa tankarna. Är det just den verklighet som Du attraherar.

När Du gör motstånd mot det som Är. När du gör motstånd mot det som visas för dig. När du rör dig i den sirapsliknande sörjan i svårmod inom dig.

Då sitter Du fast!

När Du slutar omstrukturera verkligheten:

Då faller kampen bort.

Känslan dör ut

OCH

i detta blir Du Fri.

*******************************************************************************

Att våga kliva ur den tänkta och många gånger tysta normen för det som anses acceptabelt i omgivningen.

Vad betyder det egentligen?

Den stora kollektiva massan som vi på olika vis hålls fast vid. Utan att riktigt se eller förstå.

Rädslan är mer än ett synligt och uppenbart hot.

Den bor inom var och en. Det är den som håller oss inom ramen för vad vi tror oss kunna/våga eller vilja. olika nivåer olika etapper.

Den stora utmaningen och frågan ÄR:

Vågar Du gå Din väg?

Den väg som ditt hjärta alltid viskat om, den väg som Du alltid har känt. Men gjort allt för att slippa följa. Omvägar är senvägar. Det är sant!

Samtidigt så är det de vägar som varit avsedda för just DIG!

Även om Du inte har sett det, så är det just så det Är:

Du går din alldeles egna väg genom Livet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, OCH Kärleken Är alltid med Dig!

Hur skulle Du annars ha orkat?

Annons:
retep
2015-11-14 21:46
#1

Blir så ofta berörd när du skriver så här och ställer frågor, söker svar i känslan och tankevärlden. Att söka och att finna lösningen inom, vad betyder egentligen det? -Så länge inom inte var bortom vad jag kände och tänkte, vad jag förestälde mig, så länge fanns frågorna, ovissheten o.s.v. kvar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2015-11-15 12:25
#2

Det var ju precis så det var retep.

När inom blev bortom,, så blev det också den huvudleden som blev huvud filen i mitt liv i mitt vara.

Ibland glider den vägen in obemärkt eller så är det jag som obemärkt glider in på den vägen,,,,,

Och när jag som nu satte mig ner och skrev och orden flödade  fram så hittar jag avfarten igen till mitt inom,,,,,,,,,,,,,,,,,,,❤️

retep
2015-11-15 16:12
#3

Ja så kan det vara och det är fint, att man tillfälligtvis kan glida in i det transcendenta spontant. När du bl.a. frågar "Hur finner man svaren som löser upp de kroppsliga och tankemässiga blockeringarna?" Det är då jag blir berörd och vill säga, att när kontakten med inom, med Källan och Varandet är regelbunden, det är då dessa och andra frågor besvaras. I livets Källa väntar svaren. Allt vi behöver göra är att regelbundet ta oss dit.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[luneri]
2015-11-15 16:22
#4

Vad bra skrivet, och tack för att du delade med dig :) 

Det du skrev "Vad är det som jag försöker försvara?" Gav mig en riktig tankeställare. Jag känner igen mig själv väldigt väl där.

[rore]
2015-11-15 18:15
#5

Så sant retep! Under lång tid har jag varit bortvänd och tampats i mitt eget huvud i den yttre verkligheten. Tack för påminnelsen. Tack luneri!

[Loet]
2015-11-17 15:47
#6

Tänkvärt rore och sant.🙂

Den som känner allt men som inte lär känna sig själv, saknar allt.
Ord från Thomas evangeliet"

Annons:
retep
2015-11-18 11:26
#7

Hur sker det då att man lär känna sig själv, sitt Själv, bortom alla känslorna?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2015-11-19 18:03
#8

retep!

I kontakten med det tysta omslutande och stillsamma inom. Och att verkligen följa sin intuition, sitt flöde eller vad jag nu ska kalla det(?).

Faktiskt så tror jag inte att *jag* kan tänka ut det, eller ens förklara,,, Ord blir ganska så fjuttiga.

Tänker också att:

Är det verkligen möjligt att fullt ut lära känna sig själv, sitt själv? För det tycks i vissa ögonblick vara så stort och oöverskådligt.

Precis som att det är Allt och Ingenting på en och samma gång,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,🤔.

Och där går mitt mänskliga jag verkligen bet och hamnar i konflikt av och till.

retep
2015-11-19 20:42
#9

rore! Nej man kan inte förklara, tänka eller känna sig till det, inte ens intuitionen kan uppfatta Det, eftersom Det ligger bortom. Varandet, Källan, Det transcendenta är direkt erfarande, tillståndet bortom. Med regelbundna erfarenheter av Varandet, Det rena Medvetandet upphör sådana konflikter och frågor genom att erfarenheterna av Källan ger klarhet och svar på ett helt nytt sätt. Det oöverskådliga är fortsatt oändligt stort. Men nu mer och mer bekant med en ituitivitet som mer spontant och tydligt kommer till uttryck i känsla, tanke och i all vår upplevelse.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2015-11-22 15:28
#10

Tack retep!

retep
2015-11-23 10:32
#11

Tack…🌺

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: