Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1772 ggr
Dragonfly81
2015-10-22 12:01

Uttryck

Jag undrar om någon har lust att förklara en del uttryck som ibland används när det gäller LoA? Då menar jag uttryck som Källan, Vortex och Momentum och säkert finns det andra också, men det är just dessa tre jag undrar lite över.

Sen en helt annan sak, jag skrev ju förut att jag kände mig lite lost och oroade mig mycket för pengar.. hade lite panik där. Nu när jag tänker på pengar så känner jag mig helt annorlunda, jag blir glad, känner att allt löser sig och att jag kommer få det jag önskar. Det måste väl ändå innebära att jag skiftat fokus och ändrat min vibb? Så rimligtvis borde ju LoA svara därefter, eller?

Annons:
retep
2015-10-22 16:46
#1

Min uppfattning och mening om Källan är att det är det är en plats eller tillstånd bortom. Bortom känslan, tanken och alla upplevelser av sinnet och kroppen. Det är Ursprunget till allt som skapas det är det stilla orörliga Medvetandet.

Vortex och Momentum är båda i rörelse. I bästa är denna virvel fylld av den kreativitet som  flödar ur Källan.

Vår förmåga att uppfatta och rikligt ta del av LoA , Vortex och Momentum, beror som jag ser det,  på den medvetenhet vi har och hur förtrogna vi är med Källan.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2015-10-23 20:27
#2

Hej Dragon Fly!

Ja, ja, ja du har skiftat i din inställning till pengar - perfekt. Livet blev bra mycket trevligare - eller hur 😉 så naturligtvis kommer det att skifta. 

Källan för mig är den rena gudskraften eller universums vishet, lite som retep beskriver - det som finns kvar när vi skalat bort allt ego.  Många av oss som är härinne är ju andliga eller troende eller vad man nu ska beskriva det som 🙂 LOA funkar ju vad man än tror på. Du behöver ju inte tro på gud eller universum eller ens någon källa - det funkar ju ändå. Men att ha en tro att det finns en grundkraft som bara är strålande kärlek - gör ju det hela lite enklar 😉. 

Vortex är ett begrepp som vi fått från Abraham Hicks. Hmm jag var tvungen att fundera igen haha, vi har diskuterat detta ämne så många gånger. Jag gör ett försök. Det är ett tillstånd, en energi, där ingenting kan hindra dig, där du är lycklig,glad, kärleksfull,  där allt är möjligt, där allt flyter. Jag ser det lite som en bubbla - att jag kan ta mig in i den och allt känns bara som glädje, pirr, lycka och harmoni.  Vi kallar det även för High Flying Disc. 

Då kommer vi in i begreppet momentum. Om vi nu vill komma in i Vortex, vilket vi vill. För det är där det inte finns något som hindrar oss från att få det vi vill ha. Vi kan önska nåt och raskt plupp - så får vi det. Det finns inget motstånd i oss, inget som hindrar oss. Framför allt så vill vi må så bra! 

Om vi börjar dagen med tankar som är negativa, kanske att vi tänker Åhh, jag vill inte gå upp och gå till mitt tråkiga jobb. Då har vi startat dagen med en negativ tanke. Etersom LOA fungerar så dras nästa tanke åt samma håll, Åh vi ska ha det där jobbiga mötet idag - jag vill inte, jag har börjat ett momentum dvs jag har börjat tänka en negativ tanke och LOA har börjat verka och jag får mer negativa tankar. Dagen kommer att fortsätta åt samma håll.  Jag skapade ett momentum genom att börja tänka negativt och det ledde till en ny tanke som ledde till en ny tanke osv. 

Det är svårt att bryta när man väl börjat. Därför är det så viktigt att vara medveten om sina tankar, för de skapar mer. Det gäller att uppmärksamma INNAN det blir ett momentum - dvs innan det skapats tillräckligt mycket energi för en manifestation som kan vara en ny tanke eller t.om en fysisk manifestation att det är punka på bilen när jag kommer till garaget. 

Gå upp i övertexten och klick på sök - så kommer du in på en sökmotor där du kan söka på ledord i just vårt forum. Det blir som ett google sök fast träffarna är bara på denna sida. 

Här kommer lite länkar:

Vortex

Vortex

Vortex

Momentum

Momentum

Hoppas länkarna gav nåt - annars är det bara att fråga igen eller söka. Vi har skrivit myyyycket om allt möjligt 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-10-31 14:33
#3

Åh! Peter och Otroulig supertack för superbra svar!!!

Jag tycker att det är viktigt att inte fastna i orden! Alla ord har olika betydelse för oss,,,, för mig funkar Vortex, källa etc. SUPER!!! bara jag hör ordet Vortex, så hamnar jag där,, just för att det passar med mina föreställningar, även källa etc. Momentum använder jag inte så mycket, men det känns mycket bra också ,,,

personligen använder jag mitt "jag " och mitt "JAG"

dvs. mitt fysiska jag och mitt icke fysiska JAG,,, uppkopplad, använder jag också, när jag känner att jag är uppkopplad till mitt JAG då känner jag närvaro och flöde, då befinner jag mig i Vortex och kan koppla mig vidare till källan,,,

MEN alla har sina ord,, så jag skulle råda dig att hitta dina ord, de som känns ha rätt vibration för just dig!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

penke
2015-10-31 15:24
#4

*skratt* Tack!
den s.k slumpen  ledde in mig i denna tråd, som svar på en fråga/tanke jag hade

du har fått facit/svar, men jag fyller på efter din tanke.
att du släppte din besatthet av ..Brist på pengar,
naturligtvis blir du ..bönhörd.

detta är från läänge sedan,  innan jag hört talas om LoA
så jag hade andra ord för det
*Tillit* och leva i *Flödet*
..som ung hade jag inte heller fast jobb/ANSTÄLLNING
utan hoppade runt på en massa tim.vik. o diverse..
Jag oroade mig "aldrig" för ekonomin, det löste sig alltid,
antingen fick jag extra jobb eller vann nå`n tusing på oddset..
(jag ordnade det själv, krävde inte andras pengar eller bidrag)
Jag själv var harmonisk o kände det *härliga flödet* .

ibland var det mycket jobb/inkomster.. ibland mycket fritid/härliga upplevelser
typ. win/win hela tiden *ler*

..små hack i tilliten, kom när jag släppte in nån kvinna/partner
som krävde "säkrare" inkomster o mer oro
just då, bromsade flödet..o hon fick "rätt"

Nu är jag ..äldre, sitter nästan o klamrar mig fast och oroar mig för att behålla min ..hög. (det blev också en påminnelse)

hoppas du blev förvirrad o det startade igång lite snurr i skallen

   penke

Otroulig
2015-10-31 17:21
#5

#4 Penke - det är det som är så kul! SÅÅ många kan det redan det här med lagen om attraktion och agerar naturligt på det. Kanon! Sen är det några av oss som övar 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-11-01 12:28
#6

penke! välkommen hit,, kul det där med "slumpen",,,och jag känner igen känslan just att man har haft tänkandet sedan länge men inte vetat att det fanns något "namn" eller "ord " för det,,,,

För mig kändes det då som om " YES" jag visste det!!! jag har alltid vetat!!! typ,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Dragonfly81
2015-11-02 13:49
#7

Tack för väldigt bra svar och bra länkar! Förstår lite bättre nu. Då antar jag att jag hamnar i Vortex när jag läser era svar och andra trådar här eftersom jag alltid blir superglad och pirrig då.. :) Så det är den känslan man bör ha om man vill manifestera sina önskningar fortare? Det svåraste av allt tycker jag är det här med att släppa taget om en önskning, att bara slå den ur tanken. En del saker är ju lättare än andra. Men jag har ju manifesterat en hel del grejer så jag vet ju att det funkar.

Sen har jag funderat på en annan sak. Shiawase, du skriver ju mycket om det fysiska jag och det icke fysiska jag.. Då undrar jag vad du, ja eller alla ni som är aktiva härinne, tror händer när man dör?  Blir man liksom sitt icke fysiska jag helt och hållet då eller?  Jag förstår att alla förmodligen har lite olika tankar om vad som händer, men vad tror man "inom LoA" (om man kan säga så..) Säger Abraham Hicks något om döden?

Otroulig
2015-11-02 20:33
#8

# Dragonfly, ja Abraham Hicks pratar mycket om det. Att vi alla egentligen har tillgång till källan eller Source som dom kallar det. Att vi alla kommer därifrån.  Men när vi föds här på jorden så glömmer vi bort det. 

Dom säger tom att merparten av oss är energi som inte syns. Dvs att vårt kroppsliga jag är bara en mindre del. 

Ester Hicks som kanaliserar Abraham har många samtal där hon berättar om hur hon har kontakt med sin bortgångne man Jerry. 

Sen har det här inget speciellt med LOA att göra. Man får ju tro vad man vill. Men för mig så är det enda sättet att förklara allt - annars får jag inte ihop det. Vi har varit inne på det förut - ofta de som tvivlar på LOA tar upp hur barn kan få dö t.ex. De har ju knappt skapat nåt än. Varför alla "hemskheter" händer osv. 

För mig så är vi själar som väljer att födas här och vi har olika syften med det.  Vi kanske väljer att hjälpa någon annan själ det här livet. 

Här är en länk till tidigare diskussioner. 

Jag tror att det som är JAG finns nu och kommer alltid att finnas, när jag dör kommer min kropp att dö men JAG kommer att finnas kvar. Då kommer även JAG vara JAG i min renaste form det som verkligen är JAG. Innerst inne. Vi har ju skaffat oss en massa föreställningar under livet - de tror jag skalas av när man går över.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: