Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1293 ggr
Otroulig
2015-09-26 11:51

Jag vill vara pronoid :)

Jag kollade lite på "Ett jobb till Berg" i går. Carina Berg var med Fredrik Eklund (han som är stjärn mäklare i New York) 

Fredrik förklarade hur han såg på världen han var motsatsen till paranoid dvs Pronoid. Han förklarade att istället för att tro att folk/världen var ute efter att göra honom illa så trodde han att folk/världen var ute efter att göra honom gott! 

Precis den inställningen jag vill ha! Jag hade t.om en lapp sittandes i mitt kök ett tag där det stod typ  " Universum är min vän och vill mitt allra högsta bästa"

Så även om det händer något som till synes inte är till min förmån så tror jag att i denna händelse ligger en gåva till mig som är bra. Även om jag inte kan se och förstå det just nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
gardit
2015-09-27 18:00
#1

Vilken härlig "bild" av att leva med Attraktionslagen. Jag har nog varit lite pronoid hela livet, men på senare år har jag förstått att utnyttja Universum mer medvetet. Vissa kallar mig godtrogen men jag väljer att tro folk om gott tills de bevisat motsatsen. Jag kan köra med "det ordnar sig" till det yttersta. Nu vet jag bättre hur och varför det funkar som det gör. Och jag VET att Universum jobbar för mitt bästa, ni vet - det ordnar sig; )

Minney
2015-09-28 06:03
#2

Jag har också klart övervägande haft den synen på tillvaron och människor runt mig. Sett mig som lite naiv nästan och blivit förvånad när andra runt mig tolkat händelser och främst människors uttalande på annat mer negativt och hotande sätt. Men det som jag nu kan se är att jag på något sätt hårdnat. Jag har blivit influerad, påverkad av det andra sättet och upplever att jag på något sätt attraherat och dragit till mig dessa mer paranoida människor och drag. Såväl privat som på jobb. Samtidigt finns den andra sidan i mig. Har tänkt mycket på detta den senaste tiden. Det är som om att jag går i försvar innan någon ens har anklagat mig. Det är ingen skön känsla och jag ska nu sakta och varsamt försöka ta tillbaka mitt mitt mer, pronoida jag,.förstår faktiskt inte varför jag låtit den andra inställningen växa så stark i mig och varför jag låter mig attraheras och påverkas så mycket av dessa människor?

Otroulig
2015-09-28 21:14
#3

Det är väldigt lätt Minney att färgas och fångas av omgivningen. 

Att stå stadig och kanske verka naiv inför andra. Vi vill ju så gärna höra till gemenskapen.  Men nu är du ju uppmärksam på det, heja dig 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2015-09-30 04:36
#4

Jag är TOTALT PRONOID!!! Tack otroulig, härligt ord!!!!!

Får också höra att jag är för godtrogen!! Men jag trivs med det och fortsätter,, dyker det upp andra tankar från omgivningen så ignorerar jag dessa!

Minney,, visst är det lätt att färgas av omgivningen, MEN nu är du ju medveten om det,, så nu kan du nog börja vandra tillbaka till ditt PRONOIDA jag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: