Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1093 ggr
MissInAction
2015-09-20 23:54

Äkta generositet på Tallinns gator ♥

Fick uppleva en sån otrolig fin grej ikväll! 

Framåt kvällskvisten promenerade jag och en vän runt i gamla stan här i Tallinn och nära Frihetstorget sitter en ung kille och spelar gitarr och sjunger. Jag känner genast igen honom, då jag hörde honom på samma plats för någon vecka sedan. Han har en helt fantastisk röst ♥

Förra gången hörde jag bara engelska låtar som jag kände igen, ikväll sjöng han mest på estniska 😍 

Hur som helst. Jag ger aldrig något till dessa gatuartister och musiker, men jag gick fram och la en 5€ i hans gitarrfodral som låg framför honom. Kändes bra 🙂
Vissa skulle nog kalla det ansvarslöst då jag har fått be om hjälp av föräldrarna senaste månaden, samt kan behöva igen nu då jag haft en veckas sjukfrånvaro. Men jag ångrade att jag inget gav förra gången, och jag visste inget bättre sätt att visa min uppskattning. Jag ville ge något. 
Både jag och min vän verkligen älskade det vi hörde, berördes liksom. Och bredvid honom på bänken sitter en äldre man och framför sig har han en barnvagn med en plastlåda fylld med halvgamla äpplen. Efter en stund reser sig den äldre mannen och går därifrån. Då plockar den här unge mannen upp 5€-sedeln och vill ge den till mannen - som tackar nej.  Åh och där växte våra hjärtan en aning ❤️

Pay it forward.

Vi pratade lite med honom och fick reda på att han heter Taavi Peterson. Han är visst lite småkänd visade det sig när jag kom hem och googlade. Här är en video jag hittade nyss.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2015-09-21 00:00
#1

…. för att han förtjänar all uppmärksamhet han kan få 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2015-09-22 04:41
#2

Härliga upplevelser du har där i Tallin Miss!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2015-09-24 20:06
#3

Ja här är underbart att LEVA! 😍
Det mesta här känns så genuint och ärligt och vackert.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: