Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2218 ggr
novembre
2015-08-25 19:42

Hjälp! Hur ska jag hantera de härkänslorna?

Hejsan

Jag har läst det här om attraktionslagen ett tag nu och tillämpat den lite till och från. På senare tid har det kanske kommit mer naturligt, framför allt nu när jag hittat bra flyt i livet, och mår hur bra som helst och haft människor omkring mig jag uppskattar och lärt mig mycket av. Jag tror att den här sommaren är den som jag mått som allra bäst, och försöker hålla kvar mig där eftersom det känns så himla bra. 

Nu kommer kruxet. Mitt ex kontaktade mig efter lång tid och vi träffades. Känslorna för honom blommade upp igen. Vi pratade om allt möjligt, och det var jätteroligt att träffas igen och lämna de gamla bakom oss. Jag vet inte hur han känner för mig, men jag vet att jag fortfarande tycker om honom, och jag vet inte hur det kan vara så, men det är bara så naturligt att de känslorna finns där, som att det är meningen att vi ska vara tillsammans. Jag vet inte hur han känner, men jag blir orolig att det inte ska gå som jag vill, och de där jobbiga tankarna som brukar dyka upp vid obesvarad kärlek finns plötsligt där. Jag som hade det så bra har fått en helomvändning när han dök upp i mitt liv igen. Jag är tacksam för det, men jag vet inte hur jag ska hantera det här. Kanske han har avsikter att vilja utveckla en relation igen, eller så har han inte det.  Jag vet inte hur jag ska ta mig ur de här känslorna. Försöker vända på det och se det positiva. fungerar ett tag, men oron smyger sig tillbaka. Jag antar att min vilja att vara med honom sätter hinder för mig. 

Är det en bra idé att intala mig att det inte kommer bli något och på så sätt försöka sluta tänka på honom, eller hur ska jag göra? En sak är jag säker på och det är att jag alltid kommer tycka om honom. Det är så det känns nu i alla fall.

Annons:
Tjeja
2015-08-25 19:57
#1

Låt bli honom och  fokusera på att rida vidare på din sköna våg! Låt inte han störa när du nu mår så bra!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

novembre
2015-08-25 20:27
#2

Jag tänker om det nu skulle vara så att han var intresserad, men det kanske inte är nån idé att fokusera på det. Jag får försöka komma upp på vågen igen bara för det blev upp och nedvänt alltihopa när det gäller det känslomässiga :P

Tjeja
2015-08-25 20:47
#3

om det nu är så att han skulle vara intresserad finns det ändå en anledning till att det tog slut första gången.

Om du hoppas riskerar du dra ner dig själv och tappa vågen. Inte värt det tycker jag nä r du  nu mått och mår så bra. Fokusera på det som är odelat positivt istället och se på framtiden med tillförsikt om att träffa någon som matchar dig mycket bättre!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

novembre
2015-08-25 21:07
#4

Det stämmer visserligen. Han beskrev det som att det var olägligt med relation just då och att det var därför det tog slut. 

Jag har tänkt på det du skrev innan och det stämmer som du säger, tack! :)

SHIAWASE
2015-08-26 01:49
#5

Hej novembre,

håller med, fokusera på dig. Det ända vi kan kontrollera är oss själva, vi kan skapa vår verkligehet, men ingen annans,. Fortsätt att fokusera på att må bra, och överlåt resten till "universum".  Tillåt dig självklart att fortsätta att tycka om honom, men släpp tankarna på huruvida det blir ni igen eller inte,  hitta kärleken och harmonin inom dig, så faller de yttre bitarna på plats också.  Kom också ihåg att allt som sker, sker till det bästa för var och en av oss. Oavsett om det till ytan inte alltid känns så!

Fortsätt att må bra !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-08-26 18:51
#6

Jag tror att du utvecklats mycket under den sista tiden. Det är så lätt att trilla tillbaka i tankar som rör en relation - ja annars med förresten 🤪.  Men även om du trillat dit så upptäcker du det. 

Håller med övriga, och framför allt sluta fundera på vad han tänker, tycker eller vill. Allt är som det är.  Fortsätt tyck om honom och känn ovillkorlig kärlek mot honom - utan några tankar på vad han känner och tänker. Haha lättare sagt än gjort. Men jag tror att vi alla skulle må såååå mycket bättre om vi bara tog ansvar över våra känslor och har tillit till att det som händer händer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
novembre
2015-08-27 22:12
#7

Tack Shiawase och Otroulig för era svar:) Ja det är jättesvårt, men jag tycker det låter vettigt det ni sagt. Jag tycker om honom så det är inget jag kan förneka, men jag tänker att jag är tacksam för det jag fått uppleva för det är jag verkligen trots att gamla känslor kom upp till ytan igen och rörde till det. Det är däremot svårare när jag tänker att jag kanske inte får vara med honom på det sättet, och det är en riktig utmaning att släppa allt, men jag ska försöka :)

SHIAWASE
2015-08-29 18:44
#8

Ja, absolut är det en utmaning!!!! Vi är fysiska varelser,,, så dessa saker är svåra!! MEN  har vi en insikt, om än en liten insikt,,, så kommer vårat JAG att visa oss vägen,,, även om den är berg och dal banig!!!!!

MEN genom att prata med varandra härinne, till exempel,, så går vi framåt!!!! och når nya insikter!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: