Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 3724 ggr
poweriam
2015-08-13 08:40

Fundering på det här med motstånd?

Jag är ju ensam igen som bekant eller så kanske jag missat att skriva detta.
Lyckades glömma bort LoA återigen under slutet av förra sommaren och under hösten och manifesterade fram exakt det jag INTE ville ha…. jaja på´t igen bara :-)

Frågan är, jag vet ju att man alltid skall säga att "Jag önskar Xxxxx eller någon ännu bättre in i mitt liv".

Men, varje gång jag ens tänker tanken på "någon annan" så får jag ett sånt enormt motstånd….. känner verkligen jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte…… MEN jag vill ju ha kärlek i mitt liv igen. Jag vill ha X i mitt liv igen….. ibland kan jag fokusera bara på att jag vill ha kärlek och närhet i mitt liv igen och då fungerar det bra dvs. om jag bara fokuserar på känslan. Men skall jag visualisera något så mår jag bara riktigt, riktigt bra om jag fokuserar på X. Innebär det att jag skall fokusera till 100% på att manifestera oss ett nytt förhållande…. eller ska jag kanske försöka skippa visualisering helt och bara fokusera på känslan…? Vad tror ni? Tips? :-)

Annons:
MissInAction
2015-08-14 14:44
#1

Hej!

Ska fatta mig kort för en gångs skull 😛

Om du känner att du vobblar/vacklar så fokusera på helt andra saker - bara! Sen efter ett tag, när du mår bra, kan du försiktigt nosa på ämnet igen, men bara såpass detaljerat att det fortfarande känns bra att vara i.

Önskan är redan sänd - beställningen är redan gjord - så du behöver inte upprepa den gång på gång. Ditt jobb nu är att må bra, och bättre och bättre, allmänt! Och så att säga "förbereda" för allt det du vill ha att manifesteras fysiskt i ditt liv. Förbereda vibrationellt alltså. Leva med vetskapen att du redan har det. Och hitta till må bra och sköna känslor i vad du än gör 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Karin3.0
2015-08-14 19:42
#2

Jag tror att om du känner "jag vill inte" tydligt så vill du inte helt enkelt. Och är det x som du vill fantisera om så gör det om det får dig att må bra och fokusera på det du faktiskt vill ha. Jag tror på att helt enkelt fokusera på det du VILL ha, inte på nåt knarkat happy sätt utan mest rakt och från själen vad du vill ha. Tro mig, det kan gå fortare än du anar när du vågar vara ärlig mot dig själv än letar efter en perfekt vibration och känsla. Så mitt råd är sök din sanning, den där som bor längst in.

[rore]
2015-08-17 07:26
#3

#0

De dubbla budskapen? Som kommer när vi tror oss VETA vad vi vill ha.

Den inneboende mjuka längtansfulla rösten som till en början viskar knappt hörbart och som i sin tur sätter igång vårt automatiska tanke jag, som sätter igång våra frenetiska tankar som gör att vi fixerar oss vid ett specifikt ämne/ person.,,, och som fortsätter sätta oss i en önskan ,, som ständigt verkar vara utom räckhåll

Varför inte bara stanna upp vid önskan om Kärleken❤️,🎈, och låta Universum sköta resten?🌈

Otroulig
2015-08-17 22:15
#4

Ja, jag kan ju bara hålla med Rore där, det här med att specificera höll jag också på med bra länge…det var 6-7 år sen och inte sjutton har han kommit tillbaka. Det enda som jag lyckades skapa var ett tanke mönster - för det var precis i början när jag blev introducerad för LOA och Secret och innan jag skapat mig en egen bild av hur allt funkar.  Så jag visualisera specifikt och iom det specifika så hamnade jag också lätt i brist tanken - för han var ju nåt jag  haft och sen förlorat.  Samt att jag skapade ett tankemönster …de kan vara svåra att komma ur. 

När jag kom från uppbrottet så var jag skör och tappade bort mig själv.  Jag förlorade mig i sorgen. Tröstade mig med att allt skulle bli som jag "ville" för så funkade ju LOA trodde jag. 

Men så var det för mig. Vi är ju olika.

Men det KAN ju vara så att det finns någon helt annan - som passar dig ännu bättre 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

poweriam
2015-08-18 12:50
#5

Roligt med så många svar :-)
Det är nog så att så länge man fokuserar på något som får en att må bra så spelar det ingen som helst roll vad det är egentligen. Oavsett om det är en person eller en blomma på marken :-)

Otroulig - Mitt stora problem är ju att jag redan gjort det en gång till och korkat nog just pga det tvivlar…. istället för att tänka att va sjutton jag gjorde det ju sist, jag kan göra det igen så hamnar jag istället emellanåt i tankarna…. jo men han kom ju tillbaka en gång och så klantade jag mig och manifesterade ut honom pga negativitet igen, varför skulle han komma tillbaka en gång till…. men egentligen så ska jag ju bara lita på bossen…. låta bossen sköta grovjobbet och bara se till att må bra så löser sig allt :-)

Saken är att jag HAR det bra, jag mår 99,99% av tiden riktigt bra, jag utnyttjar min tid till att fokusera på mig, tränar och kommer i from, ser vad jag känner för på tv, lägger mig supertidigt och läser lite bok och får massor av sömn osv… :-)

Men som sagt jag vill ha kärlek i mitt liv igen, jag vill vara sambo och leva familjeliv med allt vad det innebär igen. Jag har dock mycket specifika önskemål och X uppfyller dem så väl jag vill gärna tro att det finns andra som uppfyller alla de önskemålen på min lista men där vobblar jag emellanåt…. så därför väljer jag att fokusera på X och som sagt det har hänt förrut :-)

Först och främst vill jag få kontakt igen, jag vill vara vän för jag VET att blir jag bara vän med honom så kommer vi att hitta tillbaka sinom tid. Och jag har inte bråttom jag njuter av det jag har under tiden ;-)

Otroulig
2015-08-18 18:41
#6

#5 det låter som en bra plan tycker jag 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2015-08-22 04:52
#7

poweriam,

Tänkte först skriva att det kanske är dags att hitta till den där kärlekskänslan inom dig själv,,,,  Men sedan läste jag ditt#5 inlägg, och det verkar som om du har hittat den,,,,,

En parantes , som du säkert vet , vi kan aldrig "glömma bort LoA",, men jag förstår vad du menar,, att man inte medvetet skapar och använder sig av lagen,,, MEN jag tror att sådana perioder är viktiga också.

För mig är nämligen mitt "mål" att kunna bara vara utan att aktivt TÄNKA på LoA och skapandet, utan att ha "finslipat" min vibb och mitt tänkande så att det går automatiskt,, OCH att ständigt ha kontakt med kärnan inom mig som gör att kärleken flödar, oavsett om det finns en annan fysisk person i närheten eller inte!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

poweriam
2015-08-22 08:08
#8

SHIAWASE - Du har helt rätt :-)
Och du förstod vad jag menade också, jag glömde bort LoA i den mening att jag glömde att jag får vad jag tänker, positivit och negativt.
Allt jag VILLE var ha det på mitt sätt och spelade upp scenarion i huvudet dumt nog gällande det jag INTE ville…. och lät negativitet ta över och tankar som att det här kommer aldrig att gå, det är bättre att vi går isär…. osv osv osv… och voila… manifestation! 

Mitt största mål är nog att lära mig vara ouppmärksamt, uppmärksam på mina tankar, dvs. jag vill att det skall bli en sån vana att jag inte behöver tänka på det längre…. antar att det är i princip samma sak som du skriver i inlägget ovan, vi använder bara lite annorlunda ord för att beskriva det :-)

Jag är så glad att jag kan känna kärleken och jag kan känna den villkorslöst, jag är också glad att jag kan känna att jag inte tar "åt" mig av sånt som sägs eller görs eller inte görs… att jag hittat ett sätt att fokusera på mig och jag tänker alltid  att det handlar egentligen inte om mig….. 

Jag har mycket kvar att lära och mycket kvar att öva på men jag är på väg och det känns fantastiskt.

SHIAWASE
2015-08-22 08:18
#9

Eller hur!!! Vi har alla våra ord för att beskriva det vi känner!!!

Eftersom vi aldrig når något slutmål, är det bara att njuta av vägen!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-08-22 11:58
#10

Jösses så bra:

Mitt största mål är nog att lära mig vara ouppmärksamt, uppmärksam på mina tankar

Jag förstår precis hur du menar 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: