Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 7628 ggr
Skogshumblan
6/15/15, 11:51 AM

Visionboard?

Är det någon här inne som använder eller har använt sig av det och vad är isåfall din erfarenhet/upplevelse?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Otroulig
6/15/15, 9:06 PM
#1

Jag använde det ett tag, runt en spegel, inget som hjälpt mig, men det var när jag var helt i brist tänk så… kanske förresten, att det hjälpte mig på ett annat sätt. Att ta mig upp från brunnen  jag befann mig i då. 

Vet att andra har använt datorn och jag tror att Pintrest (heter det så) kan vara ett utmärkt verktyg  att använda för att få inspiration.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
6/16/15, 8:38 AM
#2

Min erfarenhet är att det e pointless så länge det bara är sånt som stannar i fantasin. Det behöver finnas nån typ av koppling, nån typ av känsla av möjlighet tror jag. Hade en jättefin visionboard och den är fortfarande jättefin men inget av det som är på den har hänt. Det är min erfarenhet.

szirius
6/17/15, 8:02 PM
#3

jag har använt mig av det! Jag gjorde en visionboard för måååånga år sedan, glömde helt bort den, och hittade den många år senare o såg att massor av saker hade manifesterats! 👍Riktigt roligt faktiskt! Så jag tror stenhårt på  " sänd tanken - sen släpp" 🎈Iaf i mitt eget fall funkar det bäst, för jag är expert på att vobbla om jag "försöker"  🤪 Och som #2 skriver, visst är det viktigt att det finns en känsla av MÖJLIGHET, hopp, framtidstro, glädje i förskott, pirr, nyfikenhet etc etc. Så man ska göra den när man är på high flying🌊

Nyss hittade jag faktiskt en gammal inredningsmapp där jag klippt ut olika fina bilder från tidningar på trädgårdar jag gillade då…då hade jag inte ens en gård utan bodde i lägenhet…och jag såg en röd tråd nu som jag ABSOLUT inte tänkte på då - på flera bilder finns det höns med i bakgrunden- gissa vem som ska skaffa höns i sommar? 😂Mitt undermedvetna har nog tyckt det verkar mysigt utan att jag medvetet tänkt tanken förrän nyligen. Intressant 🙂

sweetgum
7/17/15, 10:30 AM
#4

Jag har gjort en och funnit att det inte fungerat jättebra. Tror det behövs mer ord på min, har nästan bara bilder. Bilder är bra men det behövs kopplas till något. Om du gör en ta med flera positiva och motiverande citat du gillar är mitt tips!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Skogshumblan
7/17/15, 5:46 PM
#5

Gjorde en själv. Ritade bilder och skrev kort text till. Sen glömde jag av den och slängde nog den i sista städivern….  En sak är i mål iaf.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anterrabae
8/2/15, 11:10 PM
#6

Har inte testat själv, men en nära vän gjorde en, med fokus på sitt jobb. Hon tog sig exakt till läget på sin visionboard. Hon gjorde det på mindre än ett år, i normala fall tar den resan mellan fem och sex år. För henne funkar det kanon! Det ger henne fokus och driv samt förtröstan.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
SHIAWASE
8/22/15, 5:10 AM
#7

Jag har precis kvalificerat mig som coach( facilitator) i en metod som baserar på psykologi,, jätteintressant! Jag vill ju kombinera denna metod med LoA och Universum och bygga upp workshops.  Och när jag har funderat på detta,, just med visionboard,,, som jag skulle vilja ha med som ett steg i en workshop,,, Så kom jag ju på att jag ALDRIG har gjort en sådan, och kommer nog aldrig att göra en sådan,,, och det stämmer sååå bra med denna psykologiska metoden, som omfamnar mångfald och inclusion. Med andra ord, vi använder oss av de metoder som passar oss.

Jag som person,, för mig är dagdrömmeri det bästa!!!

Men för andra är det bästa att skriva listor, göra visionboards etc.

För vissa är affirmationer ett superverktyg.

Och för andra är det bästa att prata med andra och bygga upp sin energi genom interaction med andra människor.

Sedan för andra är det bästa att göra upp en konkret ACTION PLAN.. Där målet är tydligt och klart och man vet vad man ska göra.

sååå intressant att verkligen inse denna psykologiska sida för att sedan kunna integrera den med LoA tänket samt den andliga biten, som sedan kan leda till verklig individuell coaching och vägledning,,, eller rättare sagt, hjälpa människor att finna svaret inom sig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: