Annons:
Etiketttrender-och-tidsanda
Läst 1158 ggr
MissInAction
2015-06-08 19:00

Hjärnforskning visar att vi mår som vi tänker :)

Såhär skriver Hans Simonsson som arbetat som överläkare och hjärnkirurg och skrivit flera böcker om hjärnan.

Den indiske författaren Rudyard Kipling, som bland annat skrev Djungelboken, hade ett knep när han skrev. Om han hade svaren på frågorna när, var, hur, vad, vilka och varför visste han att han kunde skriva en förståelig berättelse.

– Om man själv ställer sig samma frågor och letar efter svaren till varför man känt extra glädje vid något tillfälle kan man lära sig hur man kommer åt ännu mer glädje, säger Nisse Simonson.
– Det är ett bra analysverktyg som gör att man kan identifiera situationer som man mår bra av, och samtidigt utesluta de mindre bra

**Artikeln hittar du här
**_https://land.se/ny-hjarnforskning-du-mar-som-du-tanker/#.VXRQf0zvw-b.facebook_

Om man skulle leka lite med de frågorna! 
När, vad, hur, vad, vilka och varför? Och hitta några tillfällen då du kände dig riktigt genuint glad!  Berätta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2015-06-08 19:01
#1

Jag kan t.ex. påminna mig en utflykt som jag gjorde förra helgen, ut till en gammal svenskö utanför Tallinn, Naissaar (eller Nargö på svenska). När båten tagit oss i land fick vi skjuts i gamla militärlastbilar, där vi trängde ihop oss på tre träbänkar på flaket, medan vi skumpade fram på otroligt gropig skogsväg i ungefär 3 km. Det var människor jag inte kände men jag fylldes av sådan kärlek för dem, för att alla hade sökt samma äventyr just denna dag! Och skog och natur. Och gamla fordon fortfarande i bruk. Människor som arbetar för att vi ska ta oss fram. Jag var så lycklig just där och då Kramas

En annan stund då jag kände mig så otroligt glad var nyårsafton. Tallinn, underbart väder, vackra fyrverkerier, nyfunna vänner, bra musik.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-06-08 21:00
#2

Bra artikel Missi!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-06-08 21:14
#3

Ja och kul att den kom från Land också! Minns att det var en av mina favorittidningar när jag var yngre… satt alltid och bläddrade bland hästannonserna 😃😍

Bönderna kan behöva lite positiva tanketips, de med 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-06-08 22:20
#4

Hehe, dom jag känner är positiva så det räcker 😃 Men måste erkänna att det var kul att det var just från den tidningen. 

Jag har faktiskt för mig att jag läst någon artikel om att bönder mådde bättre generellt än "vanliga" yrkesarbetande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: