Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 2303 ggr
Skogshumblan
5/23/15, 1:27 PM

Jag har fått nog!

Jag har fått nog, den känslan har nog flera av oss känt. Jag har en sådan period nu när jag har fått nog av allt ifrån inre och yttre omständigheter som påverkar mig livet. Men den där känslan. Är den en slags boost eller utlösande för att flödet ska få utlopp? Jag känner exempelvis att jag inte bryr mig hur men jag är färdig med den specifika saken. Hoppas ni förstår min undran.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
MissInAction
5/23/15, 1:40 PM
#1

Hmmm..! Svårt med skriven text, tycker jag…
Är det jag har fått nog! 😡
Eller jag har fått nog! 😭
Eller jag har fått nog! 🎈
Eller jag har fått nog! 😟
Eller jag har fått nog! 😂
Eller jag har fått nog!🤓
Eller jag har fått nog! 🥳
Eller jag har fått nog! 🤮
Eller jag har fått nog! 🤦‍♂️

När jag bara läser orden så kan jag tänka mig flera olika scenarier och känslor inom mig. En slags bestämdhet, vilket brukar visa sig i en klarhet i vilken riktning eller vilka steg framåt jag tar från och med nu. En annan känsla är att nej nu räcker det fanimej - och så bara SLÄPPER man allt för man orkar inte bry sig mer… surrender! 🎈liksom och släpper alla krav och förväntningar och ansträngningar och bara säger ok Gud/Universum/whatever.. om du nu finns där ute, fixa det här nu, tack! 
… och så ägnar man sig åt knyppling eller borsta hästen eller blåsa såpbubblor eller nåt istället.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
5/23/15, 1:47 PM
#2

Bra med dina förtydligande alternativ Missi 👍

Oavsett vilket "nog" det är så är det läge att ta ett annat beslut, byta riktning i frågan.

Skogshumblan
5/23/15, 1:51 PM
#3

Det är mer jag har fått nog. Nu får något hända som ändrar sitsen. Exempelvis och främsta orsaken till min fråga, har jag fått nog av min ekonomiska sits. EN frustration där men full tillit till att universum vet Hur och vad. Jag bara väntar in det. Eller nu får det vara nog med allt stök här, sätter igång och röjer allt jag orkar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
5/23/15, 1:55 PM
#4

Och det där något är såklart mina tankar en viktig del av men det är också en uppgivenhet i det här. Tack universum nu kan jag det Här. Tack för insikter och erfarenheter men jag vill verkligen inte leva såhär mer.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Torahzen]
5/23/15, 2:04 PM
#5

🤗❤️

MissInAction
5/23/15, 2:15 PM
#6

Åh… ja en sån känsla har jag också haft kring just min ekonomiska situation, då det kommit (oväntat) räkning på räkning på fyrsiffrigt belopp sedan jag flyttat hit. Såna saker liksom. Och där var det en uppgivenhet inom mig och en frustration då jag var medveten om att bara jag själv kan tänka om, jag visste bara inte hur. Att "tänka bort" hinder och motstånd är nog för många mer uppförsbacke än t.ex. att "tänka upp nya stigar" så att säga…. det krävs träning och lite uthållighet men det är ett effektivt sätt. Och att hitta den önskade känslan så ofta man kan för att smaka på den. Då kommer den lättare tillbaka och ju mer naturligt ett känslotillstånd är, ju mer fysiska bevis dyker upp i vår omgivning.

Som du säger, börja röja.. göra saker.. har man energin med sig så bara kör på!! 🥳det är nog en bra grej tror jag, så länge det känns BRA!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Anterrabae
5/23/15, 2:43 PM
#7

Jag har också fått nog, fast mer som att jag inte orkar mer, orkar inte med att vara ensam, nertryckt och skadad. Orkar inte vara orkeslös.

Försöker hitta strategier att hitta orken och komma runt mina tankar. Samt skydda mig för andras tankar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skogshumblan
5/23/15, 2:47 PM
#8

Antererrabe

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anterrabae
5/23/15, 2:49 PM
#9

Ja? 😉

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skogshumblan
5/23/15, 2:51 PM
#10

Men, Jag gjorde ett hjärta åt dig ju. Kom bort. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anterrabae
5/23/15, 2:55 PM
#11

Ja, hjärtana som man gör med hake och trea betyder att man raderar fr o m haken. Allt man skriver efter ett sånt hjärta försvinner!

Tack! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Skogshumblan
5/23/15, 2:57 PM
#12

Ahh tack det visste inte jag. :) ♡

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

MissInAction
5/23/15, 3:23 PM
#13

OT men Anterrabae, jag gick in på din profil och vilken underbar bild jag såg där! 😃 haha… Douglas Adams! ♥
Jag fick googla på frekvensmedicin också, kände igen igen det… intressant.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
5/23/15, 4:52 PM
#14

Jag tycker att den känslan kan vara riktigt skön, det är action i det, jäklar anamma, Jag tänker på känsloskalan också, att depp är mer uppgivet medan ilska ligger högre upp …och " jag har fått nog" finns det en viss ilska i.  En känsla som definitivt kan ge en spark i rumpan att förändra något☝️.

Man kan tex inse att man själv har ansvar för vilken omgivning man skapat sig…och den insikten kan göra att man kavlar upp ärmarna o " tar tag i skiten"….hehe, så det låter ju symboliskt klockrent att du nu ska röja och får ordning hemma 👍🥳 Tips:  kolla in på feng shui-sajten och få lite goda råd om hur du kan lägga upp röjet🙂, som att märka kartonger o ta rum för rum, lägga upp en planering och beta av pö om pö, så att det inte känns oöverstigligt.  Och VÅGA SLÄNGA! ( aaaah, jag ÄLSKAR att röja o sortera…🤤)

Har man tex oroat sig en längre tid för ekonomin ( och oron löser ju ingenting som vi ju vet, tar bara mkt energi..) så kan det vara en oerhörd frihet i känslan att det får vara nog! Nog på oron alltså, nog på att älta o finurla o må dåligt över situationen. Det är som det är. En slags acceptans. Så om man lägger den betydelsen i orden "nu får det vara nog"  så är det ju ett riktigt hallelujamoment✨🎈 liksom skit samma  om man är fattig som en kyrkråtta,eller ensam,  för solen skiner o skogen är gratis o jag kan njuta av mina nudlar , all is well🤪😃

Skogshumblan
5/23/15, 5:05 PM
#15

Szirius. Ja lite så är det. Men min fråga är ändå. Är det sådant här som möjliggör vortex eller flödet att få ostört flöda i en?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Karin3.0
5/23/15, 6:59 PM
#16

#1 Hahaha vilket klockrent inlägg! 🎈🤗

Otroulig
5/23/15, 7:00 PM
#17

Jag tror att ..vem var det som skrev nåt inlägg om att bestämma sig?? Att man bestämmer sig för nåt, att man skiftar.  Jag tror det är bra. 

Jag bestämde mig ju för ett tag sen efter en lite låg period att nu fick det banne mig vara nog. En eller två dagar efteråt vaknade jag i "Bliss" jag var helt saligt lycklig. Bara så där. 

Detsamma har jag känt med mina önskningar, att jag tjatar och tjatar och till slut så ba - nä nu skiter jag i mina drömmar och bara släpper dom. Det är ju 🎈 känsla. 

I vilket fall så tror jag att det kommer något kreativt ur dessa "jag har fått nog" känsla - det brukar leda till någon kreativitet eller helt enkelt ett annat handlande som får igång energin. En puff framåt - eller åt sidan - men det händer i alla fall nåt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skogshumblan
5/23/15, 7:04 PM
#18

Outroligt. Ok. Ja men då är jag på rätt spår. För någonstans kommer jag då; )

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anterrabae
5/23/15, 9:00 PM
#19

#13 Ja, jag älskar Liftarens Guide 😍 Just den tavlan fotade jag på Umeå flygplats på väg mot gaten. 

Det häftga med den typen av frekvensmedicin som jag sysslar med är att det är en teknik som förstärker LOA. det bygger på samma grundprinciper som tar mer och utnyttjar nollpunktsfält och banden mellan individer, tankar och önskningar. Det är kvantfysik på *hög* nivå. Man kan förstärka sina affirmationer, detoxa, ge medicin/näring och sånt på frekvens så kroppen får signalerna av det, och kan fixa själv. så coolt.

gällande få-nog-delen.. här är det ganska lågt och deppigt just nu. Jag måste gråta klart innan jag kan gå vidare, rensa mitt inre och se mig själv som jag är. Inte fly vidare, som jag gjort så länge.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Otroulig
5/23/15, 11:17 PM
#20

#19 Klokt av dig att se vad du behöver. Allt har sin tid ❤️

Här är en till fan av Liftarens Guide 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Skogshumblan
5/23/15, 11:25 PM
#21

Klokt Anterabbea. Och luft arena är ju såååå bra!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

MissInAction
5/24/15, 3:50 PM
#22

#19
Känner igen det… man liksom känner på sig att man måste ner i skiten.. ner och vända innan man kan gå vidare. Lite som ett rejält oväder som även det har sin funktion ♥ Jag var själv där för en vecka sen.

Wow Otroulig, det hade jag aldrig gissat om dig! 😮Coolt! 😃🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anterrabae
5/24/15, 4:36 PM
#23

Ja man måste ner och igenom för att få skräpet ur sig! En smärtsam men renande process. Jag vet inte om hag är igenom det värsta nu, igår och idag har varit hyfsat lugna. Får se ikväll. Det känns som något av ett avgörande på något vis.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

saradormin
6/1/15, 11:00 PM
#24

*0 Önska de en gång bara och släpp de, tills du glömt vad du önskade dig kommer de lösa sig.

sajtvärd  drömmar ifokus

Upp till toppen
Annons: