Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1254 ggr
Happybird
2015-05-20 21:38

Loa/Gud/?

Hej!

Jag vet inte om jag börjar bli tokig i huvudet, om det sitter en liten Gud där uppe som inte kan släppa killen som jag senast träffade eller om det är jag och/eller han som attraherar det här. Eller händer det för att jag ska lära mig en läxa?

 Vad tror ni? Bara nyfiken på andras tankar. Jag själv vet inte riktigt vart jag står i min tro faktiskt.

Jag har skrivit om honom här för ett tag sedan. Jag hade kastat ut en tanke mest på skoj några månader innan vi träffades när jag såg honom på FB. Tänkte att han vill jag bli ihop med. Glömde bort både detta och honom tills vi träffades under de mest märkliga omständigheterna och de mest konstigaste sammanträffanden. Vi träffades bara ett litet tag och under denna tid hände både det ena och andra som bara var så lustiga sammanträffanden. Vi klaffade så sjukt bra så jag tänkte bara, This is it, jag har hittat honom! Sedan bara han sa han skulle gå tillbaka till sitt ex en dag, och i samband med detta hände också flera lustiga sammanträffanden.  Och ända sedan dess har det hänt lustiga saker hela tiden som gör att vi blir liksom inte av med varandra. 

En dag kände jag bara att jag måste släppa detta, jag vill inte vara känslomässigt bunden till någon som jag inte får ha, iaf just nu. Varje gång jag ser honom, eller hör från honom eller ser stöter på något som har samband med honom så river det liksom bara upp såren. Så jag sa till universum/Gud, eller vad du vill kalla det, att nu släpper jag detta och lägger det i dina händer. Om det är rätt så kommer min dröm bli sann, och om jag är på rätt väg så ge mig ett tecken….Ja, det var något tokigt jag satt och filosoferade om en kväll. Det kändes skönt att lämna det, men kan medge att jag fortfarande har fallit tillbaka ibland och känt saknad och avundsjuka även om det är ngt jag arbetar på att få bort helt samtidigt som jag arbetar på mig själv.

Men ända sedan dess. Ca 3 månader tillbaka så har det hänt märkliga saker. Tänker inte skriva ner allt i detalj, men det känns som hur jag än bär mig åt så blir jag inte av med honom iallafall. Hade det varit ett eller två sammanträffanden, men nu går det nästan inte en dag utan att ngn lustig synkronicitet händer oss emellan. Hela historien från början till slut är fascinerande, och har aldrig varit med om något liknande med någon annan!

:-)

Annons:
Karin3.0
2015-05-21 11:56
#1

Jag tror att den känslan du har innerst inne är det som styr dig. Om du innerst inne känner att det du vill ha matchar honom och vice versa så kommer ni bli ihop. 

Men jag tror att det här hattandet som du beskriver handlar om att du eller han inte helt och hållet bestämt sig än. Det är en sak att säga aaah han vill jag ha och en helt annan vad ditt inre verkligen känner och vill och om detta är i linje med den person han är och vilken energi han ger dig. Så ser jag det 😃

Otroulig
2015-05-21 18:59
#2

När det händer synkronisiteter och sammanträffanden så där på löpande band så är det ju ingen tillfällighet tror jag. Däremot så är det kanske inte säkert att det ska bli ni två i slutändan ändå. Ert möte kanske ska leda till någonting helt annat.  

Dessutom så skapar vi ju själva tecken. Jag var rätt bra på det när jag suktade efter en snubbe. Det dök upp tecken på tecken som jag tolkade det - att det skulle vi bli. Nu 6år efteråt så kan jag konstatera att nä, det blev aldrig vi. 

Tecken kanske det var - men jag tolkade dom nog lite som jag ville 😉.

 Jag tror att vi tjänar på att göra som du gjort - att släppa och lämna över, sen vara öppna - observera och agera efter vad som känns rätt. Använda vår intuition. 

Vår uppgift är att önska en känsla och själva leveransen fixar Gud/Universum till.  Det är väldigt lätt att lägga sig i 😇 jag insåg senast idag hur mycket jag villkorat istället för att bara vara och må bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-05-21 20:15
#3

Förlåt mig Happybird men dina ord får mig att skratta, det låter bara så lustigt 🤗

Jag tänker som både Karin och Otroulig. Synkronisiteter händer hela tiden och det är ju också ett resultat av vilken typ av energi och vibbar som vi sänder ut. Du har ju själv skapat det på uppenbarligen fortsätter Universum att leverera samma om och om igen och tycker att ni ska sammanföras. Det kan ju vara av en mängd olika anledningar dock! Spännande 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Happybird
2015-05-24 10:49
#4

Tack ska ni ha! :) Jag tycker verkligen det är lite spännande. Han sa en gång själv att det är så lustigt, vad är oddsen för det här liksom, och det var i början när vi träffades, då hade inte ens hälften hänt. Det blev lite att först blev vi ihop, sen gjorde vi slut och sedan har vi lärt känna varandra. Och ju mer jag lär känna honom desto säkrare känsla får jag av att det är rätt och att det kommer bli vi. Men jag tror inte någon av oss är redo än. Han är ju uppenbarligen inte färdig m sin tidigare relation (alla utomstående ser ju dock att han inte är lycklig med den och att han blir utnyttjad), jag själv har mycket att ta itu med framöver. I bakhuvudet finns ändå tanken att det är det jag vill ha eller något bättre. Finns det någon som bättre matchar så är ju det bättre naturligtvis. Men tack vare honom så vet jag vilken känsla jag vill uppnå :) och istället för att vara ledsen och desperat har känslan som jag har nu förbytts till nyfikenhet och förväntan inför vad hela den här karusellen leder till…ibland mer sällan och sällan dock drabbas jag återigen av ilska och svartsjuka så går jag och ältar en halv dag igen och sedan får jag prata mig till rätta igen. :)

Otroulig
2015-05-24 12:02
#5

Jag tycker det låter som att du är på spåret. Visst ibland trillar vi ned i lite brist gropar - men du är ju så medveten om dessa gropar och tar dig ur dom. Det kommer att bli kortare och kortare stunder du tillbringar där. Förlåt dig när du hamnar där och framför allt - njut av resan, åhh, det är så fantastiskt att få uppleva såna här perioder. Det är Magi! Du vet hur du vill känna och är öppen för det. 

Säkert har det även dykt upp saker och gåvor som du ska se och hantera hos dig själv så passa på - boosta upp dig till den allra bästa du ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2015-05-24 15:42
#6

och istället för att vara ledsen och desperat har känslan som jag har nu förbytts till nyfikenhet och förväntan inför vad hela den här karusellen leder till...

Vilket skifte! Nice!! 🥳 Tycker du verkar ha hittat riktigt bra sätt att hålla dig sjläv "på banan".

Och precis, boosta upp dig! Om känslan att det är rätt ger dig skön energi så kör på, och om det visar sig att det dyker upp någon ännu bättre.. så är ju det också bra 😛

Jag kom att tänka på en sak som jag hörde för inte så längesen, som Abraham sa, att vill du inte vara ditt allra bästa jag, och att han ska vara sitt allra bästa jag - när ni blir ihop? Vill du inte att timingen ska vara perfekt? Och det kommer den ju att vara, för ALLT, alltid! Det är inte vår uppgift att skapa timing.. vår uppgift är att leva vårt liv, utvecklas och må bra och komma på vad vi vill med våra liv. Sen när allt "stämmer" så faller saker på plats.

Så jag kan fråga mig ibland, att om min önskan skulle uppfyllas precis i detta nu, skulle jag vara beredd? Skulle det vara det naturliga? Kanske behöver saker finjusteras först för att det ska bli så bra som vi önskar 😍

Känner så väl igen den känslan att man vet… och bland det absolut mest kontraproduktiva vi kan göra i de lägena är ju att "jaga" det och kämpa för att nå dit, och fråga varför det inte har kommit än!? Where's my stuff?? 😡🤐😃
Då sätter vi bara käppar i hjulet för oss själva, vi försvårar bara allt. Det är nog den svåraste uppgiften i har… att när önskan är sänd, bara VETA att det är vårt redan och chilla och lita på att det levereras till oss 🌊 Cool our jets, för att återigen referera till Abraham.. get out of our way 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
saradormin
2015-05-31 13:05
#7

*0 Du blir inte av med honom, för ni är inte klara ännu med varandra. *1 så lätt är det inte, att tro bara för man innerst inne vill ha honom så kommer hon få honom. De slutgiltiga besluten i sån här ligger högre upp.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-05-31 13:11
#8

Ni har glömt bort guds plan, där han kan ändra och bli bestämd, där miljarder önskningar från miljarder själar inte får honom och ändra sig.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-05-31 13:17
#9

Och LOA går i linje med andliga utvecklingen, drar man till sig saker för sin vinnings skull så är de som fusk, gud ändrar och i slutet kommer man förlora de och bli så besviken.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-05-31 13:19
#10

Inte konstigt att den riktiga kunskapen om LOA är dold.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-05-31 13:34
#11

De finns en tidsgräns när gud godkänt din önskan, och i de flesta fallen under denna tidsgräns öppnar gud 2 eller flera vägar i taget inte samtidigt, och i sin trånande greppar man första vägen och missar de andra, och man tror man valt de rätta och slutet kan ta lång tid och se.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-05-31 13:36
#12

Andliga är precis som fysiska, finns inget gratis, får man av gud och universum så måste man ge tillbaka på nått sätt.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-05-31 13:43
#13

Jag önskat mig en andlig tjej, som ska hjälpa mig och motivera mig i utveckling, jag vet att hon kommer in i mitt liv snart inom max 2månader , därför jag börjat söka intensivt.

sajtvärd  drömmar ifokus

Annons:
Happybird
2015-06-06 14:57
#14

Jaha…det här går ju inte så bra. Jag var på så himelens bra humör. Sedan vet jag inte vad som hände. Jag är jätteledsen hela tiden på grund av allt. Mitt i allt detta fick jag ett sms från honom som antydde att dem skulle flytta ihop. Det är ju jättebra för desto fortare märker dem att det kommer gå åt h…e. Jag blev ledsen och sårad ändå eftersom jag varit ledsen för allt annat. Suck! Det har hållit i sig en hel vecka och idag är det ännu värre. Det får väl ha sin gilla gång, sårade känslor får väl bearbetas färdigt istället för att förtryckas. Oavsett vad karusellen leder till så är det inte bra att ha sådana känslor. Om det blir vi så kan man ju inte gå runt med en massa arga känslor mot personen, och om det inte blir vi så måste de ju väck ändå. Men det lustigaste var att dagen därpå hände en jättelustig grej igen där han var involverad. Alltså det är inga sådana där tecken som att jag ser typ 111 överallt och åh det är ett tecken. Det är saker som är direkt kopplade till honom och oddsen är inte stora att det skulle kunna hända liksom.

Nu går jag och lägger mig och ska sedan försöka ta itu med mina tankar…Grrr…

Otroulig
2015-06-06 15:56
#15

Happybird, Om det var jag så skulle jag försöka släppa tankarna. Ahh, den här kanske är till dig. Lee Harris ger tips om hur man släpper irrande tankar 🤗 till dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Happybird
2015-06-13 15:56
#16

Taaack! :-) 

Jag vet inte vad som hände. Grr. Det var nog allt i hela livet som kändes jobbigt på en och samma gång.  Nu känns det bättre. Nu får jag bara ta itu med mig själv framöver. Det konstigaste är att han ringde mig häromkvällen helt apropå. Berättade själv att dem skulle flytta ihop och anförtrodde mig sedan världens knepigaste historia. Och jag kan bara konstatera att det där inte kommer sluta väl, men att det antagligen är en fas han måste gå igenom. Livet är allt bra konstigt!

Upp till toppen
Annons: