Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2250 ggr
Karin3.0
2015-05-18 15:08

Är det SÅ det funkar??

Så som flera vet här så har jag under flera års tid försökt nått mina drömmar genom loa och jag kände för ett tag sen den klassiska och rätt vanliga (?) where's my stuff?

Sen pratade jag med er här under min breakdown och ni hjälpte mig på fötter igen och ni sa då att allt det där jag skulle vilja göra när jag nått mina drömmar, gör dem NU.

Så jag började faktiskt med det. Hade inget att förlora kändes det som. Detta gjorde att jag behövde sätta mig ner och fundera på vad jag faktiskt ville ha. Sen började jag ta steg hit och dit och det lustiga var hur lätt det plötsligt gick! Jag har kämpat sååå med både det ena och andra men det här var bara som att bitarna föll på plats. Så många år av dagdrömmeri och på några veckor av detta sätt så blev det verkligt.

Det jag gjorde var att fråga mig själv vad jag FAKTISKT ville ha. Och när jag hittat det så sa jag helt ärligt att detta vill jag ha. Jag kände då vilken motorväg det var från min själ, alltså att det fanns inga tvivel på att detta var det jag ville.  För i dagdrömmarnas land finns det plats för …ALLT egentligen. Men när jag började rannsaka mig själv, dvs fråga ok så låt säga att detta är SANT från och med nu, vad innebär det? Det kändes inte längre gulligull utan mest väldigt här och nu. Det jag märkte var att nya frågor dök upp, rädslor poffade upp etc. 

För att exempelvis finns det en kille i mitt liv som har en tendens att dyka upp i mitt medvetande när jag är liten och osäker. Då kan han plötsligt kännas sådär löjligt rätt och det snurrar till mitt faktiska förhållande. Men så gjorde jag så en dag här att jag bara. ok ja men då kommer han hit och från och med nu bor han här- typ. Plötsligt kände jag avsmak och hur jag inte alls var intresserad av detta.

 Jag kommer också ihåg en bekant som jättegärna ville hitta en man men verkligen hade problem med detta trots att hon var ett kap. Det som kom fram när vi började prata djupare var att hon egentligen var jätterädd för förhållanden och hon egentligen inte vågade för hon blivit bränd så många gånger.

Så, nu till det jag tänkte kolla med er om :) 

Min nya tanke och fundering är: kan det vara så att det vi faktiskt VILL ha, får vi men det vi inte alls är intresserade av på djupet får vi kämpa som besatta för?Att när vi bestämmer oss för det här vill jag ha och den där lätta motorvägskänslan kommer så är det verkligen piece of cake plötsligt? Och om det finns hinder så blir det svårare/"omöjligt"?

Hoppas ni förstår vad jag menar :)

Hur har ni upplevt det? 😃

Annons:
SHIAWASE
2015-05-18 15:49
#1

Karin! bra inlägg!!!

JA.

När du har liksom bestämt dig,,, i den känslan som du beskriver så finns INGET motsånd,, därför kommer det till dig utan problem,,

MEN finns det ett motstånd i vår önskan,, (när vi inte har fattat beslutet typ,,, när vi fortfarande tänker med egot etc ) DÅ, skickar vi ut mostånds önskningarna till universum

typ, jag vill ha pengar (förenklat) MEN inom mig känner jag en brist på pengar. Då är det bristen på pengar som förmedlas.

Vi förmedlar alltid känslan.

Är inte känslan ren, så blir de vibbar vi skickar mixade, och det vi får tillbaka blir alltså inte det vi "tror" att vi har önskat. Vi får det vi har sänt ut, men vi tror att vi har skickat något annat, och blir därför besvikna. MEN vi får ALDRIG något som vi INTE har skickat ut!!!

Sååååååå du har gjort bästa bästa jobbet!!! grattis!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
2015-05-18 17:41
#2

Hihihi tack 🙂 ja jag är rätt nöjd med mig nu faktiskt. Det som också är så skönt till skillnad från dagdrömmeriet är att nu har saker faktiskt manifesterat sig i min verklighet. ❤️

Karin3.0
2015-05-18 17:50
#3

Det jag också märkt vilken jäääähäkla skillnad det verkar innebära med olika fokus. Förut var min inre dialog "jag har panikångest", "jobbigt att ha panikångest" tills en dag nu i våras då jag fick knäppen på allt vad panikångest hette och sa tydligt hos min KBT terapeut att jag inte brydde mig HUR jag blev frisk från paniken, utan bara att det fick va nog. Min inre dialog ändrades då till "jag vill blir fri från panikångesten". Samma motorvägskänsla. inga hinder. Nu några månader efter detta har SÅ mycket lagt sig så att detta blivit mer och mer sant. Såpass att pojkvännen nu säger "du är ju frisk nu". Jag skiftade bara fokus egentligen kände jag. Sen kom bitarna till mig. Nu såhär i efterhand känns det lite smått omöjligt hur bitarna lagt sig men ja, jävligt coolt 😍

Karin3.0
2015-05-18 17:52
#4

Men sen det här angående pengar Shiawase, kan det vara så att så länge önskan/viljan är starkare än motståndet går det ändå? För jag kan tänka mig att alla människor mer eller mindre känner att de inte har nog/inte förtjänar pengar etc

Otroulig
2015-05-18 19:11
#5

#4 Njäe - det tror inte jag. Ibland är det snarare tvärtom kan jag känna - ju MER man vill någonting desto mer skyfflas också in i brist vibrationen. Omedvetet.

Det är ju därför som vi ofta kan leta oss galna efter saker - när vi släpper letandet DÅ dyker det upp. Samma sak med kärleken - hur många har inte hittat kärleken när de slutat leta och mår bra i sig själva?

Däremot att göra klart och tydligt och BESTÄMMA dig, tror jag frigör ditt eget inre motstånd. Det är ju oftast något inom oss som hindrar oss - som t.ex du nämnde din vän som var rädd för att såras, hehe…👋 här är nog en till. 

Det du gör är ju att rensa i rören som vi brukar kalla det. Vi lägger våra önskningar som rör och egentligen så är det klart för vattnet/flödet att komma - men det ligger nåt skit i rören som är orsakade av oss som gör att det är stopp och flödet kommer inte fram.  Det finns två varianter att lösa detta på - lägga nya rör eller rensa i de redan nedlagda.  Dvs du kan analysera vad som stoppar upp eller du kan helt enkelt gå en annan väg som inte har något motstånd….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
2015-05-18 19:20
#6

Hahaha vilken rolig jämförelse med rör 😃

Annons:
MissInAction
2015-05-18 21:12
#7

Vilken underbar läsning, Karin! 😍🤗🥳

Så coolt att du tog beslutet att göra förändringen! Det är nog viktigt, det som du säger om att faktiskt sålla och definiera vad som är viktigt för oss, och då har vi också störst chans att hitta det som är sant för oss ♥ det känner man tydligt, tror jag! ♥

Klockrena exempel och wow, det är så skönt och befriande att upptäcka att ett byte av perspektiv och fokus gör sån enorm skillnad både i måendet och i omgivningen och omständigheter. 

Det där kan nog vara både och förresten med tillräckligt stark önskan och driv liksom. Minns några exempel som kommit upp när jag lyssnat på Hicks också. Även om det finns motstånd, så om önskan är tillräckligt stark och "allt annat" talar för, så kan man dra till sig det med otrolig kraft ändå. Men visst är det så som Otrouligt säger också att ju mer du vill något, ju mer motstånd har du i andra änden av pinnen, så att säga - generellt alltså. 

Det ideala vore väl att så fort vi känner att vi släpper iväg en genuin önskan, bara släppa den.. liksom lägga den i en ballong som får åka iväg medan vi själva sitter i vår båt och glider nedströms genom floden… njuter av landskapet och resan 🌊.. och poff💣rätt vad det är så har ballongen återvänt till oss! 🎈😃för att fortsätta med liknelser.. hahah 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-05-19 07:00
#8

Det här du pratar om också, vad är det EGENTLIGEN vi vill ha. Det som ligger djupare. Det som är vår inre sanning. Det är ju lite det som är grejen, vår själ är ju en del av universum och kommer vi i kontakt med vårt inre så har vi ju direkt kontakt - rena rama motorvägen till det vi vill ha. 

Glömde ju säga det - Grattis Karin!! 🥳🎂🎁 du har verkligen kommit något stort på spåren. Du har hittat din nyckel. Hur du ska känna - vad du kan göra och tänka.  Det är STORT!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2015-05-20 00:41
#9

Härlig läsning Karin! Det går såklart att bli helt frisk och fri från detta, jag är bevis på det! Tro på dig själv , du har redan börjat rulla i det positiva hjulet, uppmärksamma alla små framsteg o njuut , var stolt över dig, hur mkt som helst, du är grym! 🥳🤗 Häftig känsla, att du medvetet kunde känna skiftet i dig o hur du därmed uttryckte dig annorlunda. Byt fokus, precis så. Inte glo för mkt på vad som ÄR, utan fäst blicken på det som väntar, som är på väg in, känn ATT det är på väg in.

Ja, rören är bra. Abe.  Jag ser det som en vattenslang snarare, o att det finns grus där som stoppar upp ibland. Vi behöver inte bli galna o slösa massa energi på ATT det är motstånd, utan bara se att, aha, grus i vägen, därför det inte flyter nu☝️, och så göra nåt åt det👍.

Karin3.0
2015-05-20 17:25
#10

Åååh tack för alla fina kommentarer, det betyder massor 🤗❤️

Skogshumblan
2015-05-21 18:26
#11

Men så bra att du skrev denna fråga Karin! Jag hade själv men utan att jag ens visste det fick jag ju klockrena svar! Underbart!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Karin3.0
2015-05-23 18:56
#12

Hihi❤️

Karin3.0
2015-05-23 19:16
#13

Ååååh den här sidan är så himla full av kärlek och uppmuntran att jag kan läsa den flera gånger och få gåshud! 😃❤️😍🤗 

KRAM på er alla!

Annons:
Otroulig
2015-05-23 19:37
#14

🤗 tebaks ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

gardit
2015-05-24 11:54
#15

Så underbart att läsa vad ni alla skriver, jag ska genast ta tag i saker för att leva "som om" För just idag är jag stark♡♡♡

Karin3.0
2015-05-25 08:10
#16

#15 Låter kalas. Se bara till att det verkligen är SOM OM med allt vad det innebär, inte bara en falalaaaaafantasi, om du inte bara har lust att fantisera en stund såklart 🙂Det är iaf mitt råd.

gardit
2015-05-25 10:22
#17

Ok, jag vill byta jobb! Eller rättare: jag vill få en inkomst från något som är så kul att det inte känns som ett jobb… Alltså, jag börjar med att affirmera att jag är på min rätta plats, försöker hitta glädjen och styrka i det jag gör☀️

Jag är inte så vågad att jag säger upp mig på stört, men det kanske kommer en dag då allt skriker - GÅ!!! och då vet jag att jag har tilliten att kasta mig ut i världen!

Upp till toppen
Annons: