Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1992 ggr
szirius
5/10/15, 7:07 PM

abe/ the work

haha, lyssna från 30.30, klockren " the work" : hur skulle jag känna mig om  jag inte skulle tro på den här tanken?" allt flyter ihop ….🌊❤️

Annons:
retep
5/10/15, 7:29 PM
#1

…så mycket mindfullness…det krävs…tänker jag…att ändra sin känsla! Tunga känslor, omedvetna, komplexa känslor fängslade djupt inom i nervsystemet. I sinnevärldens myriad av irrvägar och förvecklingar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
5/10/15, 7:41 PM
#2

Mmm Szirius, jag fick ju någon jaha upplevelse för några månader - kanske nåt år sen. Hur allt hängde ihop, hur alla böcker jag läst som berört mig och olika tekniker helt plötsligt visade sig vara exakt samma sak - bara sett ur olika synvinklar och uttryckta på olika sätt. Lite av ett hallelujamoment 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
5/10/15, 7:48 PM
#3

Spännande, tack szirius! Ska lyssna 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
5/10/15, 8:38 PM
#4

Har legat på soffan och lyssnat ♥ har hört detta förut, säkert flera gånger också. Och det är lika bra varje gång 😎

På samma tema också som videon jag la i Dagens Abe-tråden nyss.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
5/10/15, 8:50 PM
#5

…en fråga drycker upp! Varför tilltalades jag inte av att lyssna på denna eller någon av de andra, de få gånger jag lyssnat? …kan väl ändå tycka att budskapet och metoden är bra…så varför är jag inte imponerad, inte intresserad?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
5/10/15, 9:04 PM
#6

retep…. För att du är mottaglig för annat, och inte detta?
För att det inte är vad du behöver de gånger du trillat över det?

Jag har haft samma sak flera gånger med vissa AH-klipp. Fascinerande!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
retep
5/10/15, 9:57 PM
#7

Visst ja…så är det ju! Vet ju att jag följt en annan väg, fått det på köpet, naturligt och enkelt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Theleonora
5/11/15, 7:34 AM
#8

Så är det för mig med retep, AH tilltalar mig inte alls. Trots att jag är en periodare så har jag aldrig haft en AH period ;) Var det inte du som jade en signatur som löd: sanningen är en men man beskriver den på olika sätt (blev inte ordagrant). Jag gör om den till att sanningen är en men vägen dit är olika!


retep
5/11/15, 3:26 PM
#9

Sanningen är en! De vise nämner den vid olika namn.

Läste de här raderna i en bok  i mitten av 70- talet. Läste mycket då och en hel del Vedisk litteratur.

Uppfattar betydelsen så, att Sanningen är en och den samma för alla som erfar den. Att den nämns och beskrivs olika av  upplysta Gurus, mästare, Vise män och kvinnor i olika kulturer och andliga läror.

Vägen dit är som du säger olika, men då är det bara fram till Källan. I Källan är Sanningen en och Enhetlig

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
5/18/15, 1:14 AM
#10

Jag har inte lyssnat på klippet ovan, men  just när det gäller vilka "verktyg" vi väljer som hjälp för att hitta tillbaka in till oss själva, till "källan" är ju individuellt, och beror ju helt på var vi själva står och befinner oss! 

Jag är ju som sagt en AH lyssnare, men det går i perioder,  i princip så är jag en lyssnare till mig själv, ,,, och har nog alltid varit,, MEN ibland känns det bra att få lite "hjälp" utifrån  både från klipp av AH eller kanske någon annan, eller från er härinne, eller samtal med vänner!!!

Som du säger, retep så är sanningen en,,,,,,men vägen dit, och hur vi beskriver våra upplevelser eller hur vi tolkar den när vi är på väg dig färgas ju som sagt av vårat fysiska jag, vår kultur, och av  vart vi befinner oss JUST nu

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
5/18/15, 11:59 AM
#11

Sanningen är oändlig ju! Finns hur många som helst 😛 För varje medvetande, being, människa, varelse.. och i varje punkt av tid och rum.. Som vi nu ändå är här för att leka i. 

Varför har du så stort behov av att folk ska följa din väg och hitta samma sanning som du Retep?

retep
5/18/15, 1:02 PM
#12

Bra fråga linnease! Behov av…är i min tanke och föreställning just det, tankar och föreställningar om något. Mitt behov grundar sig i så fall mer i en önskan , (också det ett behov), eller vilja att delge något, en sanning som är sann och giltig för alla som tar del av den. Brukar kalla den Källan eller Transcendentalt Medvetande m.fl. Utifrån den Sanningen finns det och är det sedan så som du säger "Sanningen är oändlig ju!" Visst kan man säga så " Finns hur många som helst … För varje medvetande, being, människa, varelse.. och i varje punkt av tid och rum.. " Frågan man kan ställa sig då är…Hur medveten är jag då om dessa sanningar, dessa medvetanden, om varje punkt av tid och rum? Finns det en grund, en källa för alla dessa sanningar, dessa medvetanden…en nivå, en plats, ett tillstånd i Medvetandet, en förutsättning för alla sanningar och medvetanden?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Devana
5/18/15, 1:47 PM
#13

Jag älskar att läsa AH men inte lyssna.. Dock tilltalade faktiskt just det här klippet mig, tack! :D

Annons:
SHIAWASE
5/18/15, 2:12 PM
#14

För mig så handlar det om att njuta av livet, att kunna VARA kärlek och lycka alltid, här och nu. För att kunna vara det behöver vi vara i kontakt med OSS SJÄLVA,, med vårat JAG,,, Vägen till kontakten med JAG är olika för alla och det räcker,,, vissa kanske inte får kontakt med JAG under denna livstid (eller inte medvetet i alla fall) ,,, För mig är det viktiga att leva NU, detta fysiska liv,, att njuta och må bra, känna att jag är i kontakt med MIG med mitt JAG,, och det är jag,,

Även fast jag använder andra metoder än vad tex. du repet gör,,,

Det är också detta som jag vill förmedla till min omgivning, att visa hur var och en kan hitta sin väg till JAG,,, och därmed också koppla upp till källan och finna lycka ,, vara kärlek och njuta av det fysiska liv som vi har valt just nu.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
5/18/15, 5:25 PM
#15

Visst är vägarna olika! Men om vägen till kontakten med JAG var olika…lika effektiv och bra. Varför skulle då visa män och kvinnor, gurus och mästare ta fram och förmedla olika metoder och tekniker som Yoga och meditation? Varför är det då så att några få av dessa är mer lämpade för vår tid? Varför framhäver vetenskapen någon framför andra och varför förespråkar och berättar utövarna om sina erfarenheter och kunskapen bakom? Så visst är våra vägar olika när det kommer till det personliga. Men inte när det kommer till själva kontakten med Varandet, JAG et, Källan! Som jag skev i en annan tråd, så kan inte Varandet, JAG et, Källan! förklaras…man kan bara besöka Det och Vara i Det…och därefter återvända till OSS SJÄLVA. Häri, att det inte kan förklaras, ligger också svaret på varför ord som JAG, Varandet, Källan, Det Transcendenta o.s.v. förblir ord, föreställningar och olika vägar för oss.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
5/19/15, 11:20 AM
#16

Retep  " ..en fråga drycker upp! Varför tilltalades jag inte av att lyssna på denna eller någon av de andra, de få gånger jag lyssnat? …kan väl ändå tycka att budskapet och metoden är bra…så varför är jag inte imponerad, inte intresserad?"   ……
Visst ja…så är det ju! Vet ju att jag följt en annan väg, fått det på köpet, naturligt och enkelt.

Bara för att du inte känner eller upplever något givande eller upplyftande i Abe, så finns det uppenbarligen väldigt många som gör det. Och anser att det går helt naturligt och enkelt😉. Känns som en off-väg att jämföra vägar. Det handlar ju om frekvenser och energinivåer, var man befinner sig. Det kan vara så små saker som att man inte tilltalas av röstläget hos någon, det har jag upplevt.  Eller som du skriver, du har fått denna kunskap via andra källor, andra ord.  ✨

Det är ju egentligen något slags ego om man vill att andra ska finna den inre friden som man själv funnit, om man anser att den BARA går att uppleva med hjälp av samma verktyg och användaden av de ord man själv använder. Det är lite inskränkt. Varför är det viktigt?  Upplevelsen av varandet är obeskrivlig. Jag har vänner med olika trosutövningar och kan ändå känna upplevelsen av varande i dem alla under bön och meditation. Så fort vi kliver ur upplevelsen och vill beskriva det kommer biblar o koraner o mantran och TM-ord  in o sänker frekvensen markant. Människan är fortfarande lite fyrkantig och vill kategorisera så mkt. När huvudet kommer in tappas lätt det totala flödet till hjärtat. 

Det är inte viktigt för mig vad du tror på. Men kan du njuta av sommarbrisen mot din kind? Känner du kärleken till livet, till att leva? Upplever du tacksamhet och nåd forsa i din kropp? Ser du magin i en blomma eller en myra? Tar du medvetet ansvar för dina ord och handlingar? Är du en medmänniska med öppen sinne?

I AM

retep
5/19/15, 1:27 PM
#17

szirius! Där fick jag minsann en reaktion på min arrogans…om det nu är arrogant jag är? Att jag envisas med att peka på och prata om transcendens, Varandet, Källan. Det beror antagligen på att jag hittills inte fått mer än ett par bekräftelser, på att man här är medveten om och har erfarenhet av Varandet och Källan. Att det faktiskt är så att man erfarit Det och vet vad det är. Upplever inte att jag med det motsätter mig något av andras tro och upplevelse, andras vägar eller kunskapskanaler. När du säger att det känns som en off - väg att jämföra vägar, så ser jag det mest som ditt antagande gällande mina avsikter. Utifrån din beskrivning ovan och när du t.ex. säger " Jag har vänner med olika trosutövningar och kan ändå känna upplevelsen av varande i dem alla under bön och meditation." Då är detta för mig inte heller en bekräftelse på att du och dina vänner faktiskt under meditation transcenderat och erfarit Varandet. Anledningen till det är att du beskriver det som en upplevelse och att du kan känna av Varandet hos de andra. Betvivlar inte alls att det var och är en djup och fin upplevelse du beskriver och visst är det så att också jag njuter av sommarbrisen, kärlek till livet, upplever tacksamhet och det du mer säger.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
5/20/15, 12:27 AM
#18

#17 visst ligger det i mig, min reaktion och att min känsla att jämförelse blir  off är just min och ingen annans🙂.  Äh, jag vet inte….det är bara lätt att missa att få fram sitt budskap om man upplevs tjatig…vilket man kan göra om man återupprepar samma ord och saker utan att vilja knyta an till sina medmänniskor och vara nyfiken på var DE befinner sig med öppet sinne…och ja, det är också min personliga känsla😉. Tycker bara att det är lite ..tja det är ju som det är och ska säkert vara så…jag är övertygad om att du funnit källan, varandet, transcendens,  som du vill delge…men jag tror att flera stänger öron o ögon  o hjärta när det blir för enformigt. Det kan kanske vara bara min egna känsla och inte nån annans, men jag tror att det är en övergripande sak som sker när du nämner TM för mkt. Kanske har jag något motstånd till det, jag vet inte. Inte alls till tekniken i sig,( gick faktiskt in o har läst några sidor om TM nu o känner definitivt igen det som beskrivs)  men just att det verkar så viktigt att nämna den vid namn.

Och den sista delen var inte direkt riktad till dig🙂, utan nåt som kom upp, när jag tänkte på vad jag egentligen vill prata om när jag träffar nya bekanta✨.

Det beror antagligen på att jag hittills inte fått mer än ett par bekräftelser, på att man här är medveten om och har erfarenhet av Varandet och Källan. Att det faktiskt är så att man erfarit Det och vet vad det är…….

Då är detta för mig inte heller en bekräftelse på att du och dina vänner faktiskt under meditation transcenderat och erfarit Varandet

Hoppsan. Vad vill du ha sagt med det där då😃? Bara ett konstaterande från din sida?  Tänka sig, jag är fri och behöver inte din bekräftelse ,  halleluja😉.  Och det gör mig inte ett dugg heller om det nu inte är DET varandet eller DEN källan jag upplever ( eftersom jag inte kan uttrycka mig korrekt😛) . Vad fick du ordet arrogans ifrån? Det är bara du som nämnt det…det kan ju vara intressant att fundera över.

Vad JAG vet är hur mitt liv förändrats till något fantastiskt genom meditation och yoga, att mitt mående är på en helt annan nivå, att jag läkt sjukdomar i min kropp, att jag förverkligar mina drömmar i arbetslivet, att jag skapat ett fantastiskt naturskönt boende och människor och vänner runt mig som jag älskar, att jag för det mesta känner mig oerhört trygg och välsignad över livet i en kropp, detta varv med all magi jag får ta del av som inkarnerad. Det största är att jag kan uppleva turbulens i det yttre och stå stabil i mitt inre, att ALLTID ha kontakt med ljuset oavsett. Det räcker väldigt långt för mig. Sen, om jag inte transcenderar, det är verkligen ointressant för mig.

Och just det: jag har mkt mer kul! Jag tycker om att ha kul! Tycker du om att ha kul?

SHIAWASE
5/20/15, 12:50 AM
#19

För mig, vad jag vill förmedla till andra, och även till mig själv är hur man njuter av livet här och nu. För att göra detta måste man vara i kontakt med sig själv, och detta kan lättare uppnås genom meditation men även liknande "övningar" , aktiviteter. Om sedan dessa inte leder till att vara i "varandet" känns mindre väsentligt,,,,,,,

I alla fall för mig , den här  gången, är det viktigare att fokusera på  det FYSISKA LIVET i kontakt med det ICKE-FYSISKA LIVET. Personligen har jag ständig kontakt med det icke-fysiska,,, och under min väg, har jag hittat vägar till att kunna vara i lycka och kärlek för det mesta,, och det är detta som jag tycker är min "uppgift" att förmedla till min omgivning, ,,,,,att kunna bidra till männsikors lycka samt jordens välmående,,,Men jag kan ju bara bidra till de som kommer till mig, och är öppna för vad jag har att förmedla.

För dig repet tex. det väl så att du vill förmedla hur man kommer i kontakt med källan, hur man når till att vara i varandet. 

Sedan huruvida någon annan har erfarit varandet eller inte, det kan ju inte jag bedöma, och det i sig är ju ointressant för mig.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/20/15, 6:57 AM
#20

#17 Jag slänger mig friskt in i leken! " jag hittills inte fått mer än ett par bekräftelser, på att man här är medveten om och har erfarenhet av Varandet och Källan." What?!?! För det första varför ska jag bekräfta för dig vad jag har kontakt med eller inte och vad i hela fridens namn grundar du det på? Själv mötet jag människor ofta som har erfarenhet av det du kallar källan. Jag är personligen helt övertygad om att vi alla kan, och bör, söka vår EFEN väg, först där blir mötet och varande äkta och sant. Och att det är just det som gör att varje "guru" visar på olika vägar. Varje individ tror, liksom du, att min väg är minsann den rätta. Absolut enligt mig på gränsen till arrogant. Säger inte detta för att peka finger åt någon utan för att undvika att de som läser här inte ska få prestationsångest eller skapa rädslor för att göra fel. Vi kan inte göra fel - vi har alla vägen till Gud i våra hjärtan och hur du gör för att finna den är enligt mig helt oviktigt.

Annons:
SHIAWASE
5/20/15, 8:27 AM
#21

Precis Kathja,,,, prestationsångest är ett av de mest frånvarande tillstånd från JAGET,,, V är alla precis dör vi ska vara,och vilan skälva navigera oss fram i livet, och vi kan aldrig döma någon annan eftersom vi inte vetvad den personen har vakt att uppleva i detta liv, i dennastund:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
5/20/15, 10:53 AM
#22

Tack för era kommentarer! Erkänner villigt att jag varit överdrivet tjatig om TM, Transcendens och Varandet… Allt jag skrivit om här har utgått från kunskap och erfarenheter jag har fått den vägen. Däremot har inte min avsikt varit att vara respektlös eller undervärdera någon annans väg, kunskap och erfarenhet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
5/20/15, 7:12 PM
#23

Du kanske har nåt som är jättebra Retep.. men för mig är det sättet du lägger upp det, presenterar det på.. Du är lite off? Har inte timing eller taktkänsla? Är du i flow, känns det bra när du gör det? För, nu satte jag mig och skrev från hjärtat vad jag verkligen skulle vilja svara dig.. och det triggar ju inte mina bästa och kärleksfullaste sidor direkt!! 😃😉😉🤗☀️🌈🌊🥳🎧  Kolla här:

Alltså.. så fort du kommer hit vill jag bara skriva - JA du är tjatig som fan! Blir trött så fort du dyker upp.. Aldrig nån bra eller upplyftande input, bara påpekanden om hur man inte gör rätt och att du har hittat Sanningen och hur inget annat är i närheten av lika bra. Ok, kan du inte bara sätta dig nånstan och trandencera då Retep.. och låta oss göra det vi tycker om att göra ifred!??!

Fick du inte vara med och leka när du var liten? Är det därför du vill härifrån, till det icke-fysiska?  Därför du hittade TM och vill pracka det på alla andra med? 

Jag är i alla fall här för att LEKA och prova grejor och ha KUL, inte för att meditera mig bort härifrån. OK??

retep
5/20/15, 8:59 PM
#24

När ni nu utmanar mig är det kanske också okey att jag säger något till mitt försvar? Eller så låter jag er vara ifred med era olika uppfattningar om mig? Kanske visar det sig med tiden att jag bidrog med något som känns värdefullt och bra? Kanske inte just kring TM och…..utan kanske kring något av allt annat jag skrivit om? Mina känslor och tankar om er är och förblir hursomhelst vad de varit allt sedan jag lärde känna er! 🙏❤️ PS. Är och har alltid haft glädjen att få vara med i leken och det fysiska livet. DS.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
5/20/15, 9:18 PM
#25

Vad är det som får dig att känna att du ska fråga om du får säga vad du tänker? Till och med på nivån att du känner att du behöver försvara dig? Vi ser alltid på saker och ting utifrån vår egen verklighet - jag kan förvisso ändra min så den blir mer som din men den är iaf min. Något annat finns inte.

retep
5/20/15, 9:53 PM
#26

Jag sa, eller skrev faktiskt vad jag tänkte… …försvara eller förklara…frågan var, är lika mycket min…fundering. Min syn på verklighet är att eftersom den är föränderlig, kan den inte alltid kan sägas vara min. Tänker då…varför skulle du eller någon annan vilja eller behöva ändra sin verklighet, att bli mer som min?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
5/20/15, 10:14 PM
#27

# 23 åh där skrev du nåt som klingar an i mig, att det finns nåt som känns som ett …icke flöde…när det behöver presenteras utifrån en speciell "box".

# 24 känner du dig utmanad? Kanske för att du utmanat oss 😛. Jag gillar dig Retep och såklart har du, precis som ALLA, bidragit✨, och bidrar till saker hela tiden🌊. Även denna tråd är ett bidrag! 😛 Och till vad kan man aldrig spå noga veta…kanske  att några ska få öva i att våga säga sin mening😉…allt är som det ska….❤️

Annons:
linnease
5/20/15, 10:28 PM
#28

Haha ja Szirius.. Hade visst lite  uppdämt från de sista åren här som jag inte fått ur mig innan nu!! 😃🤗 

Men det är klart att din närvaro här är bra Retep.. allt är ju bra!! 😃 Åååh känner mig lite flamsig nu.. Mitt tema på sistone verkar har varit att bara följa flowet och våga göra och  säga vadhelst jag verkligen tycker och känner utan att vara rädd… och inte heller gå in och ångra mig och försöka "ta hand" om andras känslor eller reaktioner i sin tur på vem jag är och vad jag råkar tycka och tänka i en stund eller en annan.. Så blev tydligen en sväng med IRL övning för mig ikväll.. 😉❤️

SHIAWASE
5/21/15, 2:50 AM
#29

Intressant diskussion,,,,

Som jag alltid säger MÅNGFALD är det viktigaste, och därför bidrar ju självklart ALLA som är härinne lika mycket,,,, Co- Creating , det är vad vi sysslar med!

Sedan är vi nog alla lite inkörda på vårat spår. Jag försöker när jag pratar och möter olika människor, att "anpassa" mitt språk och uttryck så att det ska nå fram till den personen. Om jag tex. pratar med en person som inte är känner till Attraktionslagen, men som jag märker är intresserad,, så pratar jag om samma saker , men jag använder inte uttryck som tex. manifestera, attrahera etc,,,..

Med andra ord, är det viktigt att vara flexibel i vokabulär och uttryck även om man framför samma budskap.

Härinne är det ju i och för sig  många av oss som har "umgåtts" i flera år nu, och vi känner till varandras "specialiteter" ganska väl. När det gäller reteps uttryck så tror ju jag inte att det är menat som arrogans, även om man kan uppfatta det som så kanske,,, När det gäller TM biten är det nog en genuin önskan att alla ska få chansen att uppleva känslan att erfara varandet,,,, Och det är säkert många som har tagit till sig dessa råd tror jag!

Liksom jag har en önskan att alla ska uppleva att njuta av varje stund i nuet, och kunna se det positiva i allt som händer,,, och då vet jag att en del människor kan se mig ,,, som FÖÖR positiv, och föör energisk etc. så de kan inte vara i min omgivning,,,haha Medan andra blir inspirerade och uppskattar det jag pratar om, och lär sig att hitta till sig själv.

Med andra ord. Uppskatta mångfald!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/21/15, 7:29 AM
#30

#26 Underlig fråga. Alla förändrar vi våra verkligheter med eller mindre hela tiden, något annat är oundvikligt så länge som vi har möten och upplevelser. Jag tror att saker kan kännas off när man anammar färdiga koncept eftersom man i det oftast tar på sig en annans kostym. Men som det redan är sagt - Tänk så härligt att vi är olika!

retep
5/21/15, 9:54 AM
#31

#30 "Jag tror att saker kan kännas off när man anammar färdiga koncept eftersom man i det oftast tar på sig en annans kostym." Också jag kan ibland tycka att det blir litet off när jag ser vilken inverkan abe konceptet har. Hur man så gärna vill passa in i någon annans kostym och göra den till sin egen. - Skall jag förutsätta att skriva här, då skall jag absolut tänka på att inte kasta skit på någon, allt för att inte få någon kastad på mig.😖

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
5/21/15, 12:47 PM
#32

Det kan jag förstå att du upplever - men jag tror att just Abe fungerar som inspiration inte som koncept. I alla fall har det varit så för mig. A.H har ett väldigt tillåtande förhållningssätt till allt som är - ett plocka godbitarna sätt, och det passar ju såklart inte alla andra. Lite intressant att du formulera dig som du gör retep "då skall jag absolut tänka på att inte kasta skit på någon, allt för att inte få någon kastad på mig." Jag vet inte om någon över huvud taget har kastat skit, däremot har man uttryckt tankar och åsikter. Men jag förstår att din tolkning är att det kastas skit. Jag är på kurs denna veckan och idag har vi jobbat med The Work, så det ploppade självklart upp i huvudet på mig. - Är detta sant? - Kan du veta att det verkligen är sant? Osv osv Bara en reflektion!

retep
5/21/15, 1:52 PM
#33

Nej, kasta skit var inte rätt uttryck… inte helt vad jag menade. Vad och vem avgör om man följer ett koncept eller inspiration? Är skillnaden så stor eller är den liten? Känns det bra eller som skit ( fel uttryck) om jag vänder på det och säger att jag tror Abe fungerar och blir mer som ett koncept för många….att inspiration kan komma ur ett koncept helt beroende av hur vi använder oss av grundidén eller konceptet. En grundidé verkar vara mer grundad…inspiration kan kanske flyga iväg med en…litet ut i det blå. Ett bra koncept och inspiration tillsammans är kanske ett bättre val? Kan du se nå't svar på på din reflektion "- Är detta sant? - Kan du veta att det verkligen är sant? Osv osv"

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
5/21/15, 9:04 PM
#34

The Work frågorna var inte till mig, utan till dig. Men strunt samma. Som sagt, bara en reflektion att de hade funkat bra i detta som du skrev. 🤐

Annons:
szirius
5/21/15, 9:38 PM
#35

fast du kan ju också ställa dem till dig själv Kathja…det kan vi ju alla, alltid …😉🌊🎈

[Kathja]1
5/23/15, 9:38 PM
#36

Absolut! Det har varit mycket med det denna veckan… 😉

Upp till toppen
Annons: