Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2613 ggr
wildchild001
2015-05-02 15:39

Cell Talk, att prata med dina celler

Är det någon som hört talas om detta begrepp tidigare? Jag kom över det för någon vecka sen och det går i princip ut på att tala med sina celler och be de göra vad du än vill att de ska göra, sänka ditt blodvärde, städa upp i tarmarna, ta bort ärrvävnad osv. Det finns tom historier om personer som lyckats förändra kroppsdelar och utseende genom att just prata med sina celler. (Dock gäller det självklart att vara källkritisk). Jag tyckte det lär riktigt intressant så jag testade att prata med cellerna i min tumme som jag haft ont i säkert flera veckor, dagen efter kändes den mycket bättre och nu ca en vecka senare är i princip all smärta borta. Vad det än var som hände så borde det i praktiken vara möjligt, med tanke på att våra celler minst sagt är levande och hela tiden förnyas.  Här är en artikel skriven av en doktor som använder sig av metoden.

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Annons:
Otroulig
2015-05-02 17:46
#1

Coolt! Ska läsa artikeln sen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-05-02 19:35
#2

Jag har hört talas om det där innan men jag har inte provat själv, rent logiskt så borde det funka tycker jag.

wildchild001
2015-05-02 19:45
#3

Ja precis min tanke! Vilken fall som helst så känns det väldigt bra att ta en stund och bara tacka alla sina celler och organ för allt arbete de utför :)

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

[Kathja]1
2015-05-02 20:59
#4

Här är en man som säger sig ha pratat med sina celler och på så sätt har han förändrat stora delar av sin fysik. Under videon (om man kollar på youtube) finns länkar till hans hemsida och blogg.

MissInAction
2015-05-02 23:11
#5

Detta känns mycket spännande!! Prata med cellerna har jag varit inne och nosat på tidigare och gjort vid några tillfällen, men det har känts lite trevande. 

Tack så mycket för inspirationen! 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

wildchild001
2015-05-03 08:58
#6

Här är en väldigt intressant video om ännu en läkare/healer som använder sig av metoden. Hennes hemsida står i beskrivningen.

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Annons:
szirius
2015-05-03 10:40
#7

Tack för ditt delande, spännande och , tror jag, definitivt fungerande….

Man kan ju göra likadant med hormoner…jag vet en som istället för att äta antidepressiva gjorde en meditation 3 ggr om dagen där hon helt enkelt såg ett rör som fylldes på av serotonin….och hon kom ur sin depression.

Jag har läst nånstans att vi bytt ut alla våra celler på en 7årsperiod, så mkt som ses som "kroniskt" kan bestå  främst pga en stark föreställning, som återupprepas i våra kroppar…det är alltså möjligt att kunna förnya oss helt och hållet på 7 år….ganska häftig tanke. Och självklar. Kräver enorm medvetenhet dock…och jag tror inte själv att det är syftet för oss alla heller…komplex fråga som alltid….men intressant.

Otroulig
2015-05-03 12:50
#8

Ja det känns logiskt och naturligt att man kan tala till sin kropp och sina celler tycker jag. Intressant. 👍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skogshumblan
2015-05-07 14:31
#9

Spännande! Funkar eft och andra programeranden så varför skulle inte det här funka? Jag ska också prova.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: