Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1642 ggr
SHIAWASE
2015-05-02 01:40

Tillåt dig att må BRA oavsett

Tillåta oss att vara som vi är, i det tillstånd vi är, gör att tillståndet förändras snabbare tror jag.  I vår tid, så är vi så snabba på att sätta namn på tillståndet vi befinner oss i,, vi gör saker till sjukdomar etc. när det bara är ett tillstånd, liksom alla andra tillstånd, vilket jag tänker "förvärrar" tillståndet.

Mår vi superbra är på topp och skrattar och känner oss lyckliga, så sätter vi ju ingen sjukdomslabel på det tillståndet.

Varför då göra det med andra tillstånd?

Acceptera att du mår som du mår, tänk inte på  måendet som dåligt, utan acceptera och ha tilliten till att det är övergående,,,

Det är i alla fall så som jag har gjort hela livet har jag insett.

Jag personligen befinner ju mig i en ålder när vad många kallar klimakteriet börjar närma sig.  Kvinnor tycker ju då mycket om att prata om det, prata om hur "dåligt" man mår etc.  Jag deltar ju aldrig i sådana samtal och tänker inte på det.  Svettas jag mcyket så tänker jag bara "jaha,, idag så svettas jag" typ (haha) och lägger inget värde i hur jag mår, jag konstaterar och släpper, och det försvinner.

Känner jag mig orkeslös, trött, så tillåter jag mig att vara det eftersom jag vet att inspirationen kommer tillbaka så småningom.

Sover jag dåligt, så ser jag det inte som DÅLIGT,, jag tänker bara, oj vad många gånger jag vaknade i natt,!!  Inte mer med det liksom.  Som med allt annat väljer jag jju vad jag vill fokusera på,,,

Har haft några månader när jag har total tappat intresset för allt vad hushållsarbete innebär,, har gjort det nödvändigaste,, men har tillåtit mig att vara i det tillståndet tex.  Jag vet att när lusten kommer tillbaka så gör jag det.

Jag tror att vi sätter för många namn  på de olika tillstånd vi befinner oss i ,  det kan vara utbrändhet, depression och allt annat,,, i onödan.

Självklart förstår jag att i vissa fall kan det vara "nödvändigt" och jag menar INTE att allas tillstånd bara går över så lätt som jag beskriver, självklart är jag medveten om att det ska tas på allvar när  det så behövs.  MEN i många fall tror jag att det är en illusion,,, att tillståndet går över om vi inte lägger vikt, fokuserar på det som något " dåligt" utan bara ser det som det är, och tillåter oss att vara i det tillståndet utan vidare analys.

Men för att kunna göra detta måste vi vara förankrade i oss själva, och ha vetskap om att allt är BRA!!! alltid , här och nu.  Därför så mår jag BRA i vilket tillstånd jag än befinner mig i!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2015-05-02 02:06
#1

Hehe.. Super inlägg Shia. Och reklamen precis under när jag laddade sidan säger: "Upplev allt fritt i tre mån"! Haha! Bara släpp allt fritt och VAR i tre månader och se vad som händer ^_^ ♥ ♥

SHIAWASE
2015-05-02 02:17
#2

haha, Linn,,, tecken trillar ner framför näsan på dig,,,!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2015-05-02 11:56
#3

Haha Linn!! 👍😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
2015-05-04 07:52
#4

Tack för det inlägget! Tycker allt är så stökigt kring mig nu. Känslorna o grunnandet kryper in i mig. Så fort jag börjar tänka på hur jag mår så blir det liksom mer. Vill komma från att jag mår hela tiden, till att jag är hela tiden.

Theleonora
2015-05-04 07:53
#5

Klockrent som vanligt Shia!


Otroulig
2015-05-04 18:41
#6

Mm Minney, kanske att du fastnar i känslorna? 

Många av oss gör det - vi BLIR känslorna. Jag var väldigt mycket sån förut. Gick helt upp i känslorna och trodde att jag var dom. 

NU kan jag dels lite mer objektivt ställa mig åt sidan och se att OK nu kommer dom här känslorna igen - ok - jag går in i dom men det är inte jag - det är bara nåt som måste upplevas. Sen VET jag att jag kommer ur det. (om det nu är lite jobbiga känslor, för härliga känslor vill jag ju vara i hela tiden 😉) 

Men känner du så, prova att meditera och verkligen bara vara - hitta in dit små stunder vare dag.  Vi behöver ju inte alltid sitta i 20 minuter känner jag. Man kan hitta någon minut eller t.om 15 sekunder och hitta tillbaka in dit till sig själv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
H-lena
2015-05-04 19:13
#7

Oj tusen tack för den insikten, wow. Jag har de senaste dagarna haft en otroligt stark ångest som inte vill ge med sig. Ångesten beror på några djupt rotade rädslor inom mig som jag har svårt att komma över. Det påverkar mig väldigt mycket, har inte mycket ork, äter dåligt och känner mig allmänt orolig/nervös/"panikig" inom mig i stort sett hela tiden. Måendet har jag generellt alltid med mig, och alltid haft. (hypokondriker som jag är) Jag tycker det är otroligt svårt att släppa. Ofta önskar jag att jag bara kunde kliva ur min kropp för att slippa framförallt det dåliga måendet (som jag för det mesta orsakar själv, vilket gör allt ännu svårare!) men också jobbiga känslor osv. Jag ska försöka ta efter ditt tankesätt shia, så bra jag bara kan. Men det största problemet för min del är att jag känner mig inte trygg i mig själv, jag har inte tilliten att allt löser sig. Tror det ligger mycket i det att man har tryggheten. 4

Men jag är väldigt glad att jag gick in här på LoA nu ikväll och läste ditt inlägg. Jag önskar att jag kommer dit du är en vacker dag Shia. Tack!


målle
2015-05-05 18:01
#8

Precis den insikt jag behöver just nu! Jag hamnar ofta i ett tillstånd där jag grubblar till oändlighet på om jag lever det "rätta livet" men kan lik förbaskat inte komma på hur och om jag ska veta det? Handlar inte hela livet om att leva i nuet? Är jag nöjd i nuet av mitt liv bör väl det räcka? Varför grubblar jag på detta? Vad annat har jag/skulle jag kunna ha som jag inte har nu idag som skulle göra mitt liv bättre?

Hmm, genom att läsa ditt inlägg SHIAWASE och sedan skriva ner dessa frågor som jag själv fått fram genom att svara på ditt inlägg känner jag mig lite lättare. Inte för att jag har några svar på mina frågor direkt men det är väl också det som är grejen! Då finns det ju ännu mindre anledning att förvrida sig till galenskap och tårar med frågor som inte har, eller ens behöver ha svar! Jag har alltid sett mig själv som en grubblare, jag har nära till det psykiska med känslor, intuition och det inre och det "övre" (universum) och ibland rör detta till det lite för mig, både på gott och ont. Men jag hittade ju inte hit till er av en slump precis för 3-4 år sedan!

SHIAWASE
2015-05-20 06:31
#9

H-Lena, och Målle, och alla andra!!!

Först och främst är vi ju människor,, vi känner, och vi känner mycket och ofta, och olika!! Det är ok!!! Acceptera känslor, och tankar,,, MEN samtidigt försöka undvika att analysera för mycket, eller att sätta stämplar på det känslotillstånd vi befinner oss i tror jag är viktigt. Framförallt när ANDRA försöker sätta en stämpel på hur vi mår.  Sätter man en stämpel på måendet tror jag att det är svårare att "ta sig ut" ,,, man BLIR och identifierar sig med känslan.  Man pratar om den, man beskriver sig själv för andra på det sättet etc.

Som allt annat så ger träning färdighet,,, så det är bara att träna på att skifta, och ännu viktigare hitta till kärnan i sig själv, till vetskapen att ALLT ÄR OK!!! Och till vetskapen om att man faktiskt kontrollerar själv, att det går att skifta, att man kan navigera sig fram, att man inte behöver fastna i den oönskade känslan, att allt är övergående etc. Att jag har kraften över mitt liv! Men att inget behöver skyndas fram,,,,,  Hitta till den vetskapen samtidigt som man gör små övningar,,, hamnar man i en oönskad känsla,,, vänd dig bort, gör något annat, ta ett snäpp upp på känslostegen,,,, beröm dig själv när du känner att du har skiftat,, även om det bara är en liten skiftning etc. etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2015-05-20 15:37
#10

Jag sitter nu på en plats i livet där jag försöker avgöra stora "livsfrågor". Jag tror jag försöker hitta ett svar på detta nu för att jag är rädd att jag ska uppleva ånger i framtiden om jag gör ett specifikt val nu i livet. Men det är ju en omöjlig uppgift! Jag kommer aldrig någonsin att veta nu idag om jag kommer uppleva ånger senare i livet. 

Jag vet att jag tänker och resonerar helt fel för tillfället angående detta och att jag ska sluta leta svar på frågor som jag egentligen inte kan svara på utifrån om jag kommer ångra mig senare i livet. Jag vet inte helt hundra vad jag vill välja idag så jag antar att jag ska tillåta mig att släppa detta nu, tillåta mig att må bra i allt som jag har omkring mig och sluta fundera på om andra saker och ting kan få mig att må bättre i framtiden eftersom jag omöjligt kan veta detta på förhand.

Njuta av det jag har och sluta leta efter något som jag kanske, möjligtvis TROR är bättre!

gardit
2015-05-30 10:03
#11

Tack för en givande diskussion, jag ska nog gå in för att känna efter mindre och bara vara. Livet är tufft ibland, och det får det vara, men det finns ju alltid ett ljus, ett hopp eller en punkt där man kan vila. Gud välsigne er alla vet inte varför men jag bara kände för att skriva så, antar att det betyder mycket för några /någon av er. Kram

SHIAWASE
2015-05-31 23:51
#12

Gardit!  Tack för dina ord`

Visst, livet går upp och ner,, och kan kännas tufft ibland, men vet man att ALLT som händer sker för att jag ska kunna utvecklas " lära" mig något, expandera, så blir det lättare att se ljuset och det positiva i även de tuffa händelserna.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

H-lena
2015-06-01 10:08
#13

#12 Det är så sant som det är sagt och väldigt viktigt att komma ihåg när allt känns tufft. Tack så hemskt mycket för påminnelsen! 🙂


Annons:
Upp till toppen
Annons: