Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1971 ggr
Coralines Ghost
2015-04-27 11:30

Ja, jag fick ju min önskan uppfylld förstås...

Jag drabbades av en ganska rolig insikt härom dagen; det verkar som att jag för en tid sedan lyckades med konststycket att Law of attrationa mig själv raka vägen in till sjukhuset.

Låter det konstigt? Jag ska förklara hur jag menar:

Jag jobbar för närvarande inom vården, och förra året följde jag med en patient som blev inlagd på sjukhuset, och där fick jag stanna som hjälp på grund av patientens mentala tillstånd. Patienten var ej sjuk utan var inlagd för obeservation, så h*n låg i sängen och mådde ganska bra. Jag minns att jag satt bredvid och var lite avundsjuk när patienten fick sina måltider, erbjöds kaffe, the, kakor och blev servad av personalen. Det där tyckte jag såg lite småtrevligt ut ändå. "Tänk att bara ligga i sängen hela dagen och blev serverad mat och allt, så skönt det ser ut " tänkte jag." Man skulle kunna sitta och läsa kanske och bara ha det lugnt." Ja, dumt som det kan verka, men så tänkte jag då. 

Ja, sedan hände följande: Jag drabbades av en skada som i obehandlat tillstånd hade kunnat bli allvarlig, men som per se inte fick mig att må särskilt dåligt. Jag blev inlagd på sjukhus ett par dagar. Där satt jag och läste i sängen och blev serverad mat, kaffe och kex, och hade det precis¨så som patienten hade haft det. Och sånt kan ju hända. Men det som faktiskt slog mig härom dagen är att jag inte bara fick det sådär som patienten hade haft det, utan att jag  låg på samma avdelning, och dessutom rent av i samma rum! Jag bor i Stockholm med flera stora sjukhus och hör inte ens till det sjukhus där patienten jag följt med låg utan till en helt annan del av stan, men yttre omståndigheter gjorde att jag hamnade på just det sjukhuset. Och samma avdelning och samma rum på det! Jag tycker faktiskt att det är lite mycket av ett sammanträffande nästan och tänkte att jag måste ha fått min önskan beviljad. Och vilken önskan sen, haha!

Ja, som slutkläm på det här så kan jag väl säga att det inte var så där överdrivet roligt ändå att ligga på sjukhus,maten till trots,  och när läkaren sa att jag skulle skrivas ut så hoppade jag vitalt ur sängen och började packa ihop alla saker, ivrig att åka hem. Jag var uttråkad och kände mig smutsig. Det var en värdelös önskan det där. :D

Annons:
Mysan59
2015-04-27 11:34
#1

😃 Ja man ska vara försiktig med vad man önskar sig haha.

Men jag håller med om att det verkligen var märkligt att du hamnade på samma sjukhus och samma rum! 🤔

Coralines Ghost
2015-04-27 11:42
#2

Ja visst är det ganska anmärkningsvärt. Att det var samma rum och avdelning tänkte jag inte på då, utan det var något som jag faktiskt kom på nyligen. Helt galet ju.

szirius
2015-04-27 11:59
#3

Haha, vilken klockren😉, jag tror att vi flesta gjort nån sån där " blunder" då vi inte riktigt tänkt oss för vad vi önskar oss😇😛

Det är ju rätt vanligt att man hör om sönderstressade människor som utbrister att de önskar att de bara kunde få ligga hemma, men som samtidigt inte vibrerar i ett tillåtande tillstånd för att tex skapa sig lite  SEMESTER, utan istället bryter ett ben eller liknande😉🤐

MissInAction
2015-04-27 12:11
#4

Inte alls någon värdelös önskan! Den visar ju med all önskvärd tydlighet hur vi skapar! 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Coralines Ghost
2015-04-27 12:27
#5

När jag ser folk vinna stora summor på tv så brukar jag ofta tänka att "det där ser ju rasande trevligt ut. Det skulle vara kul att vara med om." Man får hoppas på liknande förlopp. :D

Fast ibland får jag känslan av att uttalade önskningar inte slår in för mgi, utan det är snarare de önskningar som jag bara tänker lite omedvetet, utan någon särskild känsla eller intention bakom. Som stället jag bor på nu. Innan jag flyttade hit så hälsade jag på någon i området och tänkte att "Oj här är fint. Här kostar det säkert en del at bo". Det dröjde något år efter att vi flyttat hit som jag mindes hur imponerad jag hade varit av det här stället vid första anblicken. Konstigt hur det funkar ändå.

[Kathja]1
2015-04-27 17:36
#6

Värdelös eller ej, det var din önskan och det där visar oss tydligt att vi får det vi ber om. 😉

Annons:
målle
2015-05-05 18:13
#7

Det är så roligt, man får verkligen vad man önskar och  grejen med det hela kan vara att det ju också ibland kommer i lite annan form än man från första början trott!

Upp till toppen
Annons: