Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 895 ggr
Fdtr
2015-04-22 14:17

Hjälp mig övervinna motstånd

Jag har försökt använda LoA tidigare men har inte tyckt det funkat. 

Ända tills jag visualiserade en ny bil, visste precis vilket märke, gick ut på nätet och tittade på modeller och färger, kollade begagnatmarknaden och försökte verkligen känna att jag höll i ratten.

Och på sätt och vis kan man väl säga att det funkade, sambon kvaddade vår gamla mot en bergsvägg när det var snömodd så vi blev tvungna att ta lån och köpa en ny bil. Men det var ju inte riktigt så jag trodde det skulle funka.

Så nu finns det en rädsla med i bilden kan man väl säga…. Om jag önskar ett nytt hus, betyder det att vårt nuvarande kommer brinna ner… Om jag önskar bättre ekonomi betyder det att det händer nära och kära något så man ärver…

Ni fattar åt vilket håll mina tankar går så fort jag tänkt använda LoA. Det känns som  man verkligen specificera att pengarna skall komma från en Lotto-vinst och inte bara rent generellt önska en stor summa  oväntade pengar tex.

Nån som har tips på hur jag kan ändra att tanken automatiskt går till en negativ variant av förändringen jag ber om. Eller ska jag inte lita på universum och specificera mina önskningar in absurdum?

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Annons:
retep
2015-04-22 16:05
#1

Undrar…var bilen som körde in i väggen så dålig att ni behövde en ny? 

Tänker att det var lyckosamt att din sambo inte blev skadad!

Behöver ni ett nytt hus eller har ni det bra där ni bor?

Behöver du bättre ekonomi?

Vad jag vill ha sagt med detta är att ett ödmjukt förhållningssätt är av betydelse!

Som jag ser det så finns inte LoA till för att uppfylla önskningar, speciellt inte utifrån en önskelista på materiella ting.

Tycker att du först skall lyssna efter dina egentliga önskningar och lyssna på universum. Ju mer lyhörd och uppmärksam du är,  ju mer och lättare kommer dina önskningar till dig och uppfyllas.  ( då säkert även bil, hus och pengar). Och då är det ofta  de önskningar du  inte  visste att du hade.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Fdtr
2015-04-22 17:03
#2

Nej, bilen var väl OK men jag gillade inte den av nån outgrundlig anledning och saknade vår gamla pålitliga fyrhjulsdrivna sak. Vi var båda med i bilen och nu vet man hur saker far omkring även om man krockar i låg hastighet. 

Ingen av oss är personer som måste stoltsera med en massa grejer, har man en långtidssjukskrivning med i bagaget så skiter man i prylar och värderar annat. Men i dagsläget är jag beroende av min sambo för att få ekonomin gå ihop. Och ja, det hade varit skönt att kunna åka nånstans på semester, det var nog tjugo år sen sist.

Huset och pengar var exempel på hur min hjärna tydligen resonerar  - oavsett vad det är jag visualisera så kommer den dragandes med en rädsla för att det ska ske på bekostnad av något annat. Och det var egentligen det "tänket" eller motståndet jag skulle vilja ha hjälp med.  Eller så lägger jag väl ner att försöka använda LoA helt enkelt.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

retep
2015-04-22 19:39
#3

Du fick hjälp med det motståndet! Tänker att det är upp till dig om du vill uppmärksamma och lära mer om LoA ellr om du vill lägga ner. Skulle inte förvåna mig om dina behov och önskningar lättare blir uppfylla då.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2015-04-22 20:39
#4

Ja det fungerade ju med bilen. Vi kan inte bestämma hur saker kommer till oss, bara  egentligen upplevelsen av det vi önskar. 

När man hållit på ett tag med LOA så inser man att det alltid är en känsla man är ute efter. Så om du nu önskar dig ett nytt hus - vad är du egentligen för känsla du är ute efter. I ditt fall kanske trygghet och oberoende. Precis som Retep säger i #1

Då är det den känslan du ska försöka odla. 

Grejen är ju att 1. Önska 2. släppa 3. Känna det som du redan har det du önskat och LITA på att det är på väg. 

Det är ju lite svårt att ha tillit samtidigt som katastrof tankar 😉

En stor grej är faktiskt att acceptera att Universum är på vår sida och vill oss alltid väl.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: